نیسان

نیسان GT-R چطور تعریف خودروهای اسپرت را برای همیشه تغییر داد؟

نیسان GT-R زمانی که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد، انتظارات را تغییر داد و مسیر تمام خودروهای پرفورمنس بعد از خود را عوض کرد.

لامبورگینی کانتاش را فراموش کنید. در سال ۲۰۰۷ نیسان خودرویی که روی پوستر اتاق یک نسل از طرفداران خودرو بود را کنار زد. این کوپهٔ نقره‌ای‌رنگ ژاپنی هنجارها را شکست و راه را برای خودروهای پرفورمنس بعدی به شیوهٔ خودش هموار کرد. حال که خبر خاتمهٔ تولید GT-R آمده، زمان مناسبی برای مرور تحولی است که گودزیلا در جهان ماشین ایجاد کرد. GT-R نسل R35 در زمان معرفی سروصدای زیادی به راه انداخت اما وقتی این جنجال‌ها خوابید، همه فهمیدند که GT-R چیز بسیار مهم‌تری از خود باقی گذاشته است. این فرمولی برای ساخت خودروهای پرفورمنس بود که به همه از ب‌ام‌و گرفته تا تسلا دیکته شد، حتی زمانی که R35 به پایان عمر خود رسیده است.

۱۷ سال پیش، حتی قبل از معرفی GT-R، علاقه‌مندان به خودرو متوجه شدند که چیز فوق‌العاده‌ای از ژاپن در راه است. تمام جزئیاتی که از GT-R به بیرون درز کرده بود غیرقابل‌باور به نظر می‌رسید. پیشرانهٔ آن به‌صورت دستی در کارخانه‌ای مخصوص مونتاژ می‌شود، کابین آن در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بسیار ساکت خواهد بود، کامپیوترهای آن در عرض هزارم ثانیه لغزش چرخ‌ها را محاسبه می‌کنند و در نوربرگ‌رینگ از بهترین پورشه‌ها سریع‌تر است. نیسان همهٔ این ادعاها را ثابت کرد.

نیسان شاهکار خود را در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۰۷ رونمایی کرد. R35 با بهره‌گیری از تمام پیشرفت‌ها در قدرت محاسباتی، متالوژی و علم مواد در کنار قیمتی هم‌اندازهٔ خودروهایی با قابلیت‌های بسیار کمتر، فوراً سوپراسپرت‌های آن سال‌ها را شبیه بازنده‌ها جلوه داد. نیسان این کار را با پیروزی قاطعانه در اعداد و ارقام انجام داد و با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳.۳ ثانیه و ۴۰۰ متر ۱۱.۵ ثانیه، از همهٔ رقبا شامل پورشه ۹۱۱ توربو، لامبورگینی گالاردو، فراری F430 و فورد GT سریع‌تر بود. بااین‌وجود، قیمت پایهٔ R35 از زیر ۷۰ هزار دلار آغاز می‌شد که یعنی می‌شد با قیمت یک سوپراسپرت اروپایی، سه دستگاه از آن را به همراه یک سدان ژاپنی معمولی خرید.

علاوه بر این، GT-R در پیست هم یک تهدید بود و حتی با وجود وزن ۱۷۷۰ کیلوگرمی، شتاب جانبی و لپ تایم‌های بهتری را نسبت به تمام رقبا ثبت می‌کرد. در پایان سال ۲۰۰۷ نیز گودزیلا حجت را تمام کرد و در پیست خیس نوربرگ‌رینگ تایم ۷ دقیقه و ۳۸.۵ ثانیه را به ثبت رساند. نیسان ادعا کرد که این سریع‌ترین لپ تایم بین تمام خودروهای تولید انبوه تا آن زمان در هوای بارانی است. علاوه بر این، نیسان قوانین جانمایی و تولید را هم بازنویسی کرد و به همین دلیل، GT-R به‌راحتی رقبای هم‌کلاس خود را زیر پا گذاشت.

هرگز زمانی که برای اولین بار از نزدیک یک GT-R دیدم را فراموش نمی‌کنم. در تعطیلات آخر هفته اتوکراس سال ۲۰۰۸ یک R35 نقره‌ای در اختیار ما قرار داده شد. ابتدا سکوتی حاکم شد و سپس تمام افراد شروع به ارزیابی انحناها و جزئیات GT-R کردند. همهٔ ما شیفتهٔ این ماشین شدیم. در آن زمان هیچ خودرویی روی کره زمین نمی‌توانست حریف GT-R شود و به همین دلیل بود که R35 بازی را از نو تعریف کرد. هرچند هیچ خودروساز دیگری نمی‌توانست از لحاظ قیمت با GT-R رقابت کند اما حداقل باید در پرفورمنس حریف این گودزیلا می‌شدند تا از آبروی خود دفاع کنند.

به همین دلیل، خودروسازان رقیب رویکردهای خود را تغییر دادند. لامبورگینی سراغ سامانهٔ چهارچرخ محرک رفت، فراری تصمیم به استفاده از توربوشارژر گرفت و ب‌ام‌و فرمول GT-R را دنبال کرد. اکنون ب‌ام‌و اساساً یک GT-R آلمانی با نام M4 کامپتیشن xDrive می‌سازد. یک کوپهٔ شش سیلندر توئین توربوی چهارچرخ محرک، این فرمول آشنا به نظر می‌رسد، نه؟ بااین‌حال، GT-R نتوانست تحول بزرگ سال ۲۰۰۷ را ادامه دهد زیرا با وجود تجربهٔ دو فیس‌لیفت و برخی اصلاحات جزئی، هیچ‌گاه بهبود بزرگی را تجربه نکرد. البته این کار برای نیم دههٔ اول واقعاً لازم نبود اما بعداً قیمت R35 افزایش پیدا کرد و درحالی‌که دیگر خودروسازان تلاش می‌کردند به نیسان برسند، GT-R همان‌جایی که بود ماند و سپس عقب افتاد.

طی ۱۷ سالی که از زمان معرفی R35 می‌گذرد، خودروهای اسپرت، سوپراسپرت و الکتریکی بسیار سریع‌تر و البته کسل‌کننده‌تر شده‌اند. این همان گلایه‌ای است که ۱۷ سال پیش از GT-R می‌شد و اکنون خیلی شدیدتر در خودروهای اسپرت امروزی دیده می‌شود. طی چند سال گذشته اما هر وقت GT-R را با سوپراسپرت‌های جدیدتر مقایسه کرده‌ایم، خودرویی که طبق استانداردهای سال ۲۰۰۷ آخرالزمان تکنولوژی بود، حالا احساسی آنالوگ داشت. اکنون در سال ۲۰۲۴ آخرین صدای غرش یک گودزیلای صفرکیلومتر را می‌شنویم و به انتظار معرفی جانشین آن می‌نشینیم. آن خودرو اما با باطری کار خواهد کرد و بدون شک مرزهای تکنولوژی و سرعت خودروهای الکتریکی را فراتر خواهد برد، همان‌طور که R35 این کار را کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    سلطان تویی بقیه اداتو در میارن

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. amir

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2765 ديدگاه)

      ویلی ویلی نیسین جی تی ایر فیسیل شیده دیگه بی دیرد نیمیخیره تی سیطل ایشغیله
      صفر تا صد جی تی آر فسیل ۱۷ سال پیش نیسان بیچاره ۳.۳ ( تازه بنزینیه)
      صفرتاصد هیوندای آیونیک ۵ ان فضاپیمای پیشرفته بوسان ۳.۴ ( تازه برقیه خیلی از برقی های امروزی شتاب ۰تا۱۰۰ زیر ۳ ثانیه دارن!!!)
      تایم جی تی آر در نوربرگ ۷.۳۸
      تایم آیونیک ۵ ان در نوربرگ ۷.۴۵
      من موندم چجوری آیونیک رو ادامه دهنده و کنارزننده جی تی آر میدونی پیامک بعد ۲۰ سال و برقی بودن هنوزم عقبه!!!

      موافقم 9
      مخالفم 11
      1. Taha Ayoobi

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2339 ديدگاه)

        امیر چرا همیشه بحث راه میندازی؟

        موافقم 12
        مخالفم 2
        1. amir

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2765 ديدگاه)

          چون یه عمری ملت بحث راه انداختن
          مام یه دو روز روش
          قطعا کسیو که به جی تی آر میگه آشغال باید بندازیش تو سطل آشغال مهم نیست کیه فن کجاست!!!

          موافقم 13
          مخالفم 5
        2. Amirreza.M

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (294 ديدگاه)

          خیلی وقته کامنتا رو سرسری نگاه می کنم دیگه حوصله ندارم بشینم بخونم…
          تو دنیا همه چیز از صفر و یک تشکیل نشده چون یه چیز خوبه دلیل بر این نیست غیر اون چیز بده یا چون یه کوته فکری طرفدار یه برنده دلیل بر این نیست که طرفداران اون برند همه اونجورین
          میشه همزمان هم طرفدار فلان بود هم بهمان…
          میشه هم طرفدار مسی بود هم رونالدو اینو خیلیا وقتی دیگه مسی و رونالدو تو سطح اروپا بازی نمیکنن فهمیدن که هر دو اسطوره و قابل احترام بودن و با هم دیگه سطح رقابت رو بالا برده بودن
          میشه هم طرفدار خودرو های آلمانی بود هم آمریکایی یا ژاپنی یا کره ای یا حتی چینی
          من از تسلا یا خودرو های چینی واقعا خوشم نمیاد اما دلیل نمیشه بشینم زیر هر مطلبی اینو جار بزنم و طرفدارای اینا رو تحقیر کنم…

          موافقم 12
          مخالفم 2
        3. Moein

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (907 ديدگاه)

          از قدیم گفتن اونی که خارش می‌کنه خودش گزارش می‌کنه
          حکایت این معلوم الحاله

          موافقم 4
          مخالفم 10
      2. datsun

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3646 ديدگاه)

        تایم نیسمو 7.8 تازه واسه هفت هشت سال پیشه بعد اون دیگه واسه تایم گیری نرفتن درصورتی که بهبود یافته

        موافقم 9
        مخالفم 5
      3. پیام

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1960 ديدگاه)

        ازونجایی ادامه دهنده هست که نیسان نتونسته هیچ ماشین برقی کارآمدی بیاره! جی تی آر برقی نیسان کدوم هست؟!!! ازونجایی ادامه دهنده هست که قبل از اینکه نیسان بگه تولید جی تی آر متوقف میشه گفتم ته ماجرا بن بسته!!! بعد دیدید که خبرش اومد! دللیل زیادی براش دارم که حوصله توضیحش رو ندارم. تو توی این سایتی منم هستم. ازین به بعد روند پرفورمنس نیسان و هیوندای رو در طی دو سال آینده بررسی میکنیم انیر.

        موافقم 4
        مخالفم 13
        1. حسین

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1137 ديدگاه)

          (( روند پرفورمنس نیسان و هیوندای رو در طی دو سال آینده بررسی میکنیم ))
          دقیقا چجوری مقایسه می کنی 😁 باچهارتا برقی در پیت که فقط مجلات ازشون تعریف می کنن در حالی که تایم هاشون افتضاح هست؟
          مقایسه پرفورمنس اینجوری نیست گل پسر، زمانی میتونی پرفورمنس اون برند معلوم الحال کره ای رو با هر یرند معتبر دیگه مقایسه کنی که تو چهارتا رقابت معتبر شرکت کرده باشه.
          فعلا نیسان تو فرمول e هست که هیوندا نیست بعد اومدی توهم پرفورمنس میزنی واسه هیوندا؟
          پرفورمنس و محصول پرفورمنس، واسه خودش یه عرصه ای داره که هیوندا کلا تو اون عرصه ها نیست 😁 حالا بیا مقایسه کن 😄

          موافقم 9
          مخالفم 6
        2. amir

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2765 ديدگاه)

          جی تی آر برقی تو راهه بزار بیاد بعدا بحث میکنیم تازه همینطور ال اف ای برقی! بعدا میبینمت

          موافقم 6
          مخالفم 3
        3. amir

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2765 ديدگاه)

          بعد ۱۷ سال میخواستی توقف نخوره؟ مثل این میمونه بگی دیدی گفتم خورشید غروب میکنه؟ پس من طهلیلگر خفنی هستم فردا میبینمت!!!

          موافقم 5
          مخالفم 3
        4. phonix

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1847 ديدگاه)

          تا جایی که اطلاع دارم نیسان با تعداد اندک برقی هاش طی این سال ها حضورش (مجموعا) برقی های بیشتری از کره ای ها فروخته که چند ساله وارد شدن …
          فرمودید مسابقات ؟؟؟ همین الان نیسان تو فرمول ای داره رقابت میکنه ( خبری از برادران کره ای هم نیست )

          موافقم 5
          مخالفم 3
      4. Ahmad

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (156 ديدگاه)

        اقا مگه نگفتن قبل از اینکه ار۳۶ بیاد روی همین ار۳۵ سیستم هیبرید خفیف میزارن؟ یعنی کنسله پس قضیه هیبرید؟ جی تی ار تنها ماشینی شد که هر روز یه چیزی راجبش گفتن آخرسرم معلوم نشد میخاد چی بشه

        موافقم 1
        مخالفم 3
      5. FairLady

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (144 ديدگاه)

        تو متن گفته شتاب ۳.۳ اما زیر ۳ هم زده مثل ۲.۸
        تو سایتای خارجی که دیتا مسابقات رو میزارن هست

        موافقم 7
        مخالفم 2
      6. S.S.A

        ۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (22 ديدگاه)

        امیر وقتی خودت دنبال درگیری هستی چه انتظاری داری؟اینکه بیای با ترول ها درگیر بشی یعنی خودت بیشتر از یه ترول نیستی،خیلیا از کنارشون رد میشن و بهشون اهمیت نمیدن ولی تو فقط میخوای بحث کنی درنتیجه تو هم یک ترول ژاپنی فن تعصبی هستی که با کره ای فن ها فرقی نداری

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. net

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3180 ديدگاه)

      نیسان gtr اسپرت کوپه هست و در دسته سوپر اسپرت قرار ندارد . نیسان gtr چراغ عقبش و ۴ اگزوز دایره ای خاکستری شبیه سوپر اسپرت زده. لوله اگزوز خاکستری در زیر سپر و ابعاد دهانه اگزوز خوبه ولی ۴ لوله اگزوز خاکستری برای (سوپر اسپرت) خوبه نه این ماشین (اسپرت کوپه) و اگر این gtr دو لوله اگزوز در سمت چپ و راست داشت بهتر میشد به جای ۴ اگزوز

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. datsun

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3646 ديدگاه)

        هردم از این باغ بری میرسد ، فقط نظرات گوهر بار net کم بود تو این پست،

        موافقم 12
        مخالفم 2
        1. KAIZEN

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3631 ديدگاه)

          اگه سوخت مصنوعی یا هیدروژن به نتیجه برسه که من مطمئنم به نتیجه میرسن، میتونیم شاهد باز طراحی هیولاهای ژاپنی باشیم.
          همین چند وقت پیش مدیر تویوتا گفت با جدیت رو موتورهای درونسور کار میکنیم. گفت که از توسعه سوپرا با بی ام و کلی درس یاد گرفته
          اینا سیگنالهاییه که هرکسی نمیتونه درکش کنه
          تاریخ دوباره تکرار میشه و چند وقت دیگه بقیه درحالی به خودشون میان که کجای داستانن که ژاپنیها مثل نقل و نبات دارن تکنولوژیهای جدیدشونو میفروشن

          موافقم 4
          مخالفم 3
      2. amir

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2765 ديدگاه)

        یه مدتی بود از توصیه های طراحیتون بهره نبرده بودیم استاد
        چه خبر خوبی؟

        موافقم 4
        مخالفم 2
      3. Ahmad

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (156 ديدگاه)

        (نیسان جی تی ار اسپرت کوپه هست و در دسته سوپر اسپرت ها نیست)
        ببین برادر قرار بوده اینطوری باشه (اسپرت کوپه) ولی چون موقعی که اومد زد تمام سوپر اسپرت ها زنده زنده اتیششون میزد در واقع تو دسته سوپر اسپرت ها قرار گرفته بزار یه مثل دیگه بزنم تا متوجه بشی مثلا یه کمپانی میخاد ماشینی بسازه که تو افرود قوی باشه ولی موقعی که ماشین رو معرفی میکنن تو درگ هم سوپر اسپرت ها هم میبره پس این ماشین تو دسته سوپر اسپرت ها قرار گرفته یا مثلا ماشینی قرار بوده تو لوکس بودن خدا باشه ولی تو درگ با سوپر اسپرت هم کل کل میکنه (مثل پانامرا) که این هم تو دسته سوپر اسپرت ها قرار میگیره

        موافقم 3
        مخالفم 5
      4. 𝐀𝐥𝐢

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1263 ديدگاه)

        واقعا برام سوال که کدوم ماشین از نظر تو طراحی بی نقصی داره؟

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. net

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3180 ديدگاه)

          هنوز ماشینی تولید نشده که بتواند ۱۰۰ درصد از لحاظ طراحی داخلی و طراحی بیرونی من رو راضی بکنه، فقط چند تا ماشین هستند که توانستند ۸۰ درصد من رو راضی کنند از لحاظ طراحی داخلی و و طراحی بیرونی مثل ائودی a8 نسل قبلی مدل ۲۰۱۹ که چراغ جلو زیرش دندانه نداشت و بی ام‌ و سری ۸ روباز مدل ۲۰۱۹ و هیوندای ازرا گرنجور نسل قبلی مدل ۲۰۱۶ و هیوندای سانتافه نسل قبلی مدل ۲۰۱۶

          موافقم 0
          مخالفم 7
        2. B2

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          فک کنم آئودی A8 و قایق شاهد خان و کابین فورد f و چراغ عقب یه ماشین کره ای رو دوس داشت . البته اون آئودی هم همش میگه دندانه های چراغ جلو خوب نیست 😄

          موافقم 8
          مخالفم 0
        3. amir

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2765 ديدگاه)

          باور کن یبار دیگه بگی دندانه زیر چراغ جلو جیغ میزنم

          موافقم 2
          مخالفم 1
      5. Mr wrong

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (109 ديدگاه)

        لامبورگینی هم در دسته کوپه اسپرت چسپیده به زمین قرار داره و یه لوله اگزور قد اگزور پراید سمت چپ سپر براش کافیه

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. amir

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2765 ديدگاه)

          لامبورگینی وننو با چهار اگزوز در وسط: چی میگی داداش؟

          موافقم 0
          مخالفم 1
      6. مجید

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (206 ديدگاه)

        این شتاب و تاپ اسپید بالای ۳۰۰ و امتیازش تو نوربرگرین نشون میده سوپرکاره و در عمل در حد و حدود آئودی R8 و لامبورگینی گالاردو و فراری 458 ه که به عنوان یه سوپراسپرت شناخته میشن.

        موافقم 2
        مخالفم 0
    3. Amir

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      *لامبورگینی کانتاش را فراموش کنید* جی تی ار هیچوقت در حد و اندازه اسم لامبورگینی هم نبوده
      نمیدونم چرا ژاپنی فن ها و آمریکایی فن ها هیچ منطقی ندارن (و بعضی از آلمان فن ها)

      موافقم 4
      مخالفم 10
      1. FairLady

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (144 ديدگاه)

        متن رو موتوران نوشته و اونا از تو بهتر میدونن نیسان چی کرده
        گالاردو و مورسیه لاگو سال ۲۰۰۷ نمیتونستن با GTR رقابت کنن

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. Amir

          ۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (61 ديدگاه)

          اولا که لامبورگینی کانتاش گفته شده دوما مورسیه لاگو با ۳۶۰ تا و گالاردو با ۳۴۰ تا سرعت نمیتونستن با جی تی آری که حداکثر سرعت نسخه اون زمانش ۲۹۰ تا بوده رقابت کنن؟!
          واقعا منطقیه😂

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. Amir

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (61 ديدگاه)

        اینایی که دیس میدن فن متعصب ژاپن هستن😂

        موافقم 4
        مخالفم 5
    4. SRT

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (612 ديدگاه)

      «در آن زمان هیچ خودرویی روی کره زمین نمی‌توانست حریف GT-R شود»
      از چه نظر دقیقا؟
      ویرون چی پس؟

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        نسبت به قیمت …

        زمانی که اومد با قیمت 67 هزار دلار معادلات بازار رو تغییر داد …

        دیگه اگه کلاس و پرستیژ فراری یا امثالهم رو می خواستی باید دویست و هفتاد هشتاد هزار دلار پول می دادی و گرنه روی کاغذ با 67 هزار دلار به همون پرفورمنس می رسیدی …

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. datsun

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3646 ديدگاه)

        ویرون اصلا پیست محور نبود با احترام

        موافقم 5
        مخالفم 0
    5. زیزیگولو

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (5855 ديدگاه)

      یکی از ماندگارترین سوپراسپرتها در تاریخ صنعت خودروسازی جهان که همیشه اسمش در ذهن‌ها باقی میمونه 👌

      موافقم 7
      مخالفم 0
    6. FairLady

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (144 ديدگاه)

      بعد ۱۷ سال با افتخار بازنشست شد . این ماشین در کنار LFA ، قدرت صنعت ژاپن رو نشون داد . بعد از دهه ۹۰ واقعا نیاز بود ژاپن خودی نشون بده و دوباره به یاد همه بیاره توان چه کاری رو داره
      الان هم دقیقا باید همین کارو بکنه و نیسان نسل بعدیو باید شاهکار بسازه . هوندا و تویوتا هم با توجه به سرمایه و دانش خوبی که دارن ، باید مدل های اسپرت و کاملا حساب شده و قابل توجه بسازن که خیلی جذاب میشه
      تویوتا وعده خودروی اسپرت با کمک بقیه کمپانیا رو داده ولی من خودم منتظر هوندا هستم . خودم شخصا هوندا و نیسان رو در سگمنت اسپرت به تویوتا ترجیح میدم

      موافقم 6
      مخالفم 2
    7. NAVID@@98

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (442 ديدگاه)

      من هم فن همه هر جاییم
      ولی اینو رو اعتراف میکنم که در درجه اول در هر چیز اول فقط اروپا و آمریکا هستن و تونستن بهتر باشن و خودشون رو اول نگه دارن و سلطان اصلی هستن و دیگران اداشون رو درمیارن در هر چیز ولی غیر از اینهایی که گفتم جایی دیگه سراغ ندارم که بتونن برتری داشته باش همونطور که خوندیم مثلا BMW با خودرو های سدان خودش کاری کرد که از یک سوپر اسپرت سریعتر باشه

      و همونطور که دوستمون هم گفت بعضی حرکت ها انقلابی هستن یعنی بیشتر از اینکه خودشون بخوان کاری کرده باشند ایده و طرح اونهاست که باعث تغییر و‌حرکت دیگران میشه
      هر ایده ای هم فارغ از بحث طراحی هنری و یا مهندسی کار
      و به نظر میرسه که این دلی هست یعنی باید کار دلی و با عشق باشه که ازش چیزی که دوست داریم در بیاد
      و من همین چیزا رو دوست دارم چون کاری که دلی باشه و پشتش تلاش باشه یه چیز دیگست

      نکته دیگه اینه که جی تی ار ار۳۵ تو تایم مناسبی وارد بازار شد و این فرصتو داشت تا خودی نشون بده در زمانی که سازندگان اصلی برتر که همیشه در هر چیز کلاسی برتر اول بودن و هستن و برتری شون و اثبات کردن یعنی اروپا و آمریکا که سازندگان اصلی برتر که همیشه در هر چیز کلاسی برتر اول بودن و هستن و برتری شون و اثبات کردن نگاه کرد به بازار و آن چیزی رو که آنها به اون اهمیت نداده بودن دست به کار شد و بعد از اون همونطور که گفتم این روش جواب داد که البته بازم همون سازندگان اصلی برتر اول هر چیز اروپایی و آمریکایی که گفتم به این ساختار نگاه کردن و ورود کردند و باز هم در این مورد هم مثل هر چیزی دیگه برتری و اولی خودشون رو هر چیز اثبات کردند

      حتی کلاس ها و مسابقات تخصصی مثلا تقویت و تیونینگ و …

      یکی از دلایل اثبات اش هم اینکه مثلا نیسان جی تی آر ار۳۵ تلاش زیادی کردند که تایم زیر ۷ بزنه در پیست نوربرگرینگ ولی نتونست و نزد

      ولی پورشه ۹۱۱ با همون نسل که زمان معرفی نزدیک بهش داشت به همان دلایلی که گفتم علاوه بر تایم بسیار بهتر و برتری که زد عملا رکورد پیست رو هم شکست که قطعا فقط با تجارب بی‌نظیر بدست آمده از مهندسی و تکنولوژی های پیشرفته موتور اسپرت که وارد جاده ها کردن ممکن شد

      چیزی که اصلا درتوان شرکت نیسان و جی تی ار نبود و هرچقدر هم بخواد نمیتونه

      این نشون میده درصورتی که پورشه و کلا اروپا و آمریکا به موردی که بخوان توجه کنند و مهندسی کنند توانایی برتری اول یی هر چیز دارند اروپا و آمریکا در صورتی که بخوان به موردی توجه کنند و مهندسی کنند این توانایی برتر اول یی هر چیز دارند طوری که کسی به گرد پاشون نمیرسه حالا در هر چیز و هر موضوعی

      بحث پرفورمنس بالا و تایم پیست و تکنولوژی و حتی تیونینگ با موتور V8 قطعا و ۱۰۰% درصد همون پورشه و مرسدس ای ام جی و و فورد موستانگ جلو هستن ۱۰۰ عیچ و میزارنش ار۳۵ رو توجیبشون

      و همونطور که گفتم همون ۹۱۱ نسل قبل که زمان معرفی نزدیکی به همون ار ۳۵ داشت اونقدر ارتقاءداده شد در انواع نسخه ها که رکورد نوربرگرینگ رو زد و از هر نظر بهترش شد
      به سَبَبِ اینکه پازل اصلی و مهم کار که همون مهندسی و تکنولوژی و تجارب موتور اسپرت هست رو که طی سالها کسب کرده بودن رو واردش کرد این همون موتور اسپرت و تجارب ارزشمندش بود که باعث شد یکی مثل پورشه ۹۱۱ یا همین فورد موستانگ برتری داشته باشن و جلو بیوفتن
      و راحت ار۳۵ رو بزارن تو جیبشون ✌
      جوری که پورشه ۹۱۱ همون نسل ۹۹۱✌💪 که زمان معرفی نزدیک به جی تی ار داشت اونقدر تکنولوژی و مهندسی و طراحی و تجارب و… بینظیر پورشه و اونایی که گفتم از موتور اسپرت به خودروی اسپرت جاده ایش وارد کرده که به برتری همه هر جانبه و با فاصله زیادی دست پیدا کرد جوری که پورشه ۹۱۱ نسخه جی تی ۳ آر اس که تک دیفرانسیل و تنفس طبیعی هست با وجود طراحی داونفورس بالا که جلوی شتاب را میگیره تونست تو درگ و پیست و هر پارامتری بهتر از همین نیسان جی تی آر بشه

      طبق گفته نیسان در دهه های گذشته اونها با هدف الگو برداری و مهندسی معک.وس از پورشه رفتن و پورشه خریدن تا سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته اون رو کپی و الگو برداری کنند که البته این کار جواب داد ولی به گرد پای خود پورشه نمیرسه
      و یا اینکه گیربکس جی تی از از شرکت بورگ وارنر آمریکا یی هست و طراحی و تکنولوژی موتور جی تی از هم از اوناست و طراحی کلی
      ولی خب قطعا به پای خود پورشه و بطور کلی اروپا و آمریکا یی نرسیده و نمیرسه هر چیزش چون وقتی که خواسته باشن مهندسی کنن نشون دادن دیگران به گرد پاشون نمیرسن و همین نوع رو خیلی بهتر و بالا و از هر لحاظ برتر اش رو ساختن

      من از جی تی ار خوشم میاد البته اینم میدونم که در هر پارامتری گزینه های برتر و اول هر چیز اروپایی و آمریکایی برتر و اول هر چیز هستن

      این مورد هم همینطور حالا چه پرفورمنس چه تکنولوژی درگ چه تیونینگ آفرود هر چیز گزینه های برتر اول همون اروپایی و آمریکایی هستن و عملا به جنگ هر چیز رفتن اول و پیروز شدند و هستند
      همونطور که مثالش را زدم و‌گفتم اونها اون زمان که این ماشین وارد بازار شد تصمیم نگرفته بودند این نوع ماشین و کلاس را بسازند بعد که تصمیم گرفتند یه چیزی مثل این بسازند از هر نظر بهترین و اول ش را ساختن و نشان دادندن کت تن کیه اونم بصورت تخصصی و برتر اول هر چیز

      و خب گفتم مثلا سیستم تعلیق رو باز کنید ببینید تفاوت قطعات ساده این جی تی ار رو و مقایسه کنید با اون اروپایی و آمریکایی تخصصی پیچیده با مهندسی پیشرفته بالا برتر اول هر چیز اروپایی و آمریکایی اول هر چیز که تخصصی و با مهندسی پیشرفته بالا برتر تفاوتش از زمین تا آسمونه مثلا حس ضخامت و محکمی و پیچیدگی و طراحی تکنولوژی پیشرفته قطعات و آلیاژ ها و مهندسی پیشرفته و طراحیشون حتی با دیدنشون هم به وضوح مشخصه

      به هر حال ولی من همین بخش عمومی رو ترجیح میدم و همین جی تی ار که میانگینی از پارامتر های ترجیحی یه رو ترجیح میدم

      موافقم 2
      مخالفم 0
    8. NAVID@@98

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (442 ديدگاه)

      من هم فن همه هر جاییم
      ولی اینو رو اعتراف میکنم که در درجه اول در هر چیز اول فقط اروپا و آمریکا هستن و تونستن بهتر باشن و خودشون رو اول نگه دارن و سلطان اصلی هستن و دیگران اداشون رو درمیارن در هر چیز ولی غیر از اینهایی که گفتم جایی دیگه سراغ ندارم که بتونن برتری داشته باش همونطور که خوندیم مثلا BMW با خودرو های سدان خودش کاری کرد که از یک سوپر اسپرت سریعتر باشه

      و همونطور که دوستمون هم گفت بعضی حرکت ها انقلابی هستن یعنی بیشتر از اینکه خودشون بخوان کاری کرده باشند ایده و طرح اونهاست که باعث تغییر و‌حرکت دیگران میشه
      هر ایده ای هم فارغ از بحث طراحی هنری و یا مهندسی کار
      و به نظر میرسه که این دلی هست یعنی باید کار دلی و با عشق باشه که ازش چیزی که دوست داریم در بیاد
      و من همین چیزا رو دوست دارم چون کاری که دلی باشه و پشتش تلاش باشه یه چیز دیگست

      نکته دیگه اینه که جی تی ار ار۳۵ تو تایم مناسبی وارد بازار شد و این فرصتو داشت تا خودی نشون بده در زمانی که سازندگان اصلی برتر که همیشه در هر چیز کلاسی برتر اول بودن و هستن و برتری شون و اثبات کردن یعنی اروپا و آمریکا که سازندگان اصلی برتر که همیشه در هر چیز کلاسی برتر اول بودن و هستن و برتری شون و اثبات کردن نگاه کرد به بازار و آن چیزی رو که آنها به اون اهمیت نداده بودن دست به کار شد و بعد از اون همونطور که گفتم این روش جواب داد که البته بازم همون سازندگان اصلی برتر اول هر چیز اروپایی و آمریکایی که گفتم به این ساختار نگاه کردن و ورود کردند و باز هم در این مورد هم مثل هر چیزی دیگه برتری و اولی خودشون رو هر چیز اثبات کردند

      حتی کلاس ها و مسابقات تخصصی مثلا تقویت و تیونینگ و …

      یکی از دلایل اثبات اش هم اینکه مثلا نیسان جی تی آر ار۳۵ تلاش زیادی کردند که تایم زیر ۷ بزنه در پیست نوربرگرینگ ولی نتونست و نزد

      ولی پورشه ۹۱۱ با همون نسل که زمان معرفی نزدیک بهش داشت به همان دلایلی که گفتم علاوه بر تایم بسیار بهتر و برتری که زد عملا رکورد پیست رو هم شکست که قطعا فقط با تجارب بی‌نظیر بدست آمده از مهندسی و تکنولوژی های پیشرفته موتور اسپرت که وارد جاده ها کردن ممکن شد

      چیزی که اصلا درتوان شرکت نیسان و جی تی ار نبود و هرچقدر هم بخواد نمیتونه

      این نشون میده درصورتی که پورشه و کلا اروپا و آمریکا به موردی که بخوان توجه کنند و مهندسی کنند توانایی برتری اول یی هر چیز دارند اروپا و آمریکا در صورتی که بخوان به موردی توجه کنند و مهندسی کنند این توانایی برتر اول یی هر چیز دارند طوری که کسی به گرد پاشون نمیرسه حالا در هر چیز و هر موضوعی

      بحث پرفورمنس بالا و تایم پیست و تکنولوژی و حتی تیونینگ با موتور V8 قطعا و ۱۰۰% درصد همون پورشه و مرسدس ای ام جی و و فورد موستانگ جلو هستن ۱۰۰ عیچ و میزارنش ار۳۵ رو توجیبشون

      و همونطور که گفتم همون ۹۱۱ نسل قبل که زمان معرفی نزدیکی به همون ار ۳۵ داشت اونقدر ارتقاءداده شد در انواع نسخه ها که رکورد نوربرگرینگ رو زد و از هر نظر بهترش شد
      به سَبَبِ اینکه پازل اصلی و مهم کار که همون مهندسی و تکنولوژی و تجارب موتور اسپرت هست رو که طی سالها کسب کرده بودن رو واردش کرد این همون موتور اسپرت و تجارب ارزشمندش بود که باعث شد یکی مثل پورشه ۹۱۱ یا همین فورد موستانگ برتری داشته باشن و جلو بیوفتن
      و راحت ار۳۵ رو بزارن تو جیبشون ✌
      جوری که پورشه ۹۱۱ همون نسل ۹۹۱✌💪 که زمان معرفی نزدیک به جی تی ار داشت اونقدر تکنولوژی و مهندسی و طراحی و تجارب و… بینظیر پورشه و اونایی که گفتم از موتور اسپرت به خودروی اسپرت جاده ایش وارد کرده که به برتری همه هر جانبه و با فاصله زیادی دست پیدا کرد جوری که پورشه ۹۱۱ نسخه جی تی ۳ آر اس که تک دیفرانسیل و تنفس طبیعی هست با وجود طراحی داونفورس بالا که جلوی شتاب را میگیره تونست تو درگ و پیست و هر پارامتری بهتر از همین نیسان جی تی آر بشه

      طبق گفته نیسان در دهه های گذشته اونها با هدف الگو برداری از پورشه رفتن و پورشه خریدن تا سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته اون رو کپی و الگو برداری کنند که البته این کار جواب داد ولی به گرد پای خود پورشه نمیرسه
      و یا اینکه گیربکس جی تی از از شرکت بورگ وارنر آمریکا یی هست و طراحی و تکنولوژی موتور جی تی از هم از اوناست و طراحی کلی
      ولی خب قطعا به پای خود پورشه و بطور کلی اروپا و آمریکا یی نرسیده و نمیرسه هر چیزش چون وقتی که خواسته باشن مهندسی کنن نشون دادن دیگران به گرد پاشون نمیرسن و همین نوع رو خیلی بهتر و بالا و از هر لحاظ برتر اش رو ساختن

      من از جی تی ار خوشم میاد البته اینم میدونم که در هر پارامتری گزینه های برتر و اول هر چیز اروپایی و آمریکایی برتر و اول هر چیز هستن

      این مورد هم همینطور حالا چه پرفورمنس چه تکنولوژی درگ چه تیونینگ آفرود هر چیز گزینه های برتر اول همون اروپایی و آمریکایی هستن و عملا به جنگ هر چیز رفتن اول و پیروز شدند و هستند
      همونطور که مثالش را زدم و‌گفتم اونها اون زمان که این ماشین وارد بازار شد تصمیم نگرفته بودند این نوع ماشین و کلاس را بسازند بعد که تصمیم گرفتند یه چیزی مثل این بسازند از هر نظر بهترین و اول ش را ساختن و نشان دادندن کت تن کیه اونم بصورت تخصصی و برتر اول هر چیز

      و خب گفتم مثلا سیستم تعلیق رو باز کنید ببینید تفاوت قطعات ساده این جی تی ار رو و مقایسه کنید با اون اروپایی و آمریکایی تخصصی پیچیده با مهندسی پیشرفته بالا برتر اول هر چیز اروپایی و آمریکایی اول هر چیز که تخصصی و با مهندسی پیشرفته بالا برتر تفاوتش از زمین تا آسمونه مثلا حس ضخامت و محکمی و پیچیدگی و طراحی تکنولوژی پیشرفته قطعات و آلیاژ ها و مهندسی پیشرفته و طراحیشون حتی با دیدنشون هم به وضوح مشخصه

      به هر حال ولی من همین بخش عمومی رو ترجیح میدم و همین جی تی ار که میانگینی از پارامتر های ترجیحی یه رو ترجیح میدم

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. پیام۲

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (213 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/Nissan-GT-R-8-1.jpg
    اصلا می‌بینمش یاد گرن توریسمو ۶ میوفتم😍

    موافقم 9
    مخالفم 3
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1263 ديدگاه)

    افسانه فراموش نشدنی

    موافقم 7
    مخالفم 5
  4. R@min

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    GTR حداقل چهارتا تا آپدیت تو بخش موتور، گیربکس، شاسی و آیرودینامیک نیاز داشت که هیچکدوم انجام نشد و گرنه می تونست تا امروز هم رقابتی بمونه.

    علیرغم اینکه نسل ۳۲ و ۳۴ خیلی بیشتر دوست دارم ولی این مدل درس های زیادی به بقیه داد، حیف که اوضاع نیسان اجازه نداد روی این ماشین خرج کنن.

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. amir

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2765 ديدگاه)

      قدرتی بلوک موتور و میل لنگ استوکش میتونه تحمل کنه عجیب غریبه اصلا
      گودزیلا با قدرت ۴ رقمی اصلا کاملا معمولیه تو دنیای تیون

      موافقم 7
      مخالفم 8
  5. HAMID

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    یدفه بگه لایه اوزون رو هم جی تی ار ترمیم کرده

    موافقم 6
    مخالفم 11
  6. امیررضا

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    هر وقت نسل R35 جی‌تی‌آر رو میبینم یاد جمله معروف هاروی دنت تو فیلم بتمن میوفتم: تو یا قهرمان میمیری یا اونقدر زنده میمونی که درنهایت خودت تبدیل به تبهکار میشی.

    موافقم 15
    مخالفم 1
  7. آرین

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (433 ديدگاه)

    بعله بعد یه سری اینو آشغال خطاب میکنند
    ولی من بازم میگم جوری که کاربر بی نام های ما دوست داره من عاشق اینم

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. amirmohammadja79

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    نیسان GTR برقی خوده خوده درده💔

    موافقم 11
    مخالفم 2
  9. حسین دهمرد

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2455 ديدگاه)

    به همین دلیل، خودروسازان رقیب رویکردهای خود را تغییر دادند. لامبورگینی سراغ سامانهٔ چهارچرخ محرک رفت، فرار تصمیم به استفاده از توربوشارژر گرفت و ب‌ام‌و فرمول GT-R را دنبال کرد.
    بنظرم این دلایل کافی نیست که بگیم هرکی توربو بست تقلید کرده هرکی چهارچرخ متحرک استفاده کرد بگیم تقلید کرده. بیمر هم سالهاست داره همینجوری ماشین میسازه

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. datsun

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3646 ديدگاه)

      درود gtr رویکرد توربو و سامانه چهار چرخ پیشرفته رو از دهه هشتاد شروع کرد و دیدم تو هر نسل یک قهرمان واقعی بود مخصوصا r32 و حتی نسل اول که در پیست سوزاکای ژاپن با خودروسازهای بزرگی مثل پورش رقابت میکرد ،اصولا اگه بین خودروسازها یک خودرو بسیار موفق باشه قطعا بقیه خودروسازها حداقل نیم نگاهی به اون میندازن

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. C4

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اصلا لامبو اون زمان خودش چارچرخ محرک بود . نمیدونم چرا گفته بعد GTR چارچرخ محرک شدن

      موافقم 3
      مخالفم 3
  10. Amir Enzo

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    خدا نگهدار گودزیلا

    موافقم 8
    مخالفم 2
  11. datsun

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3646 ديدگاه)

    واقعا این ماشین یه افسانه بود و زمانی که معرفی شد مهندسیش فرا تر از زمان خودش بود

    موافقم 11
    مخالفم 4
  12. مازیار

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2908 ديدگاه)

    در مقام یه غیر اروپایی به لحاظ مشخصات و پرفورمنس زمان خودش شوکه کننده بود و شخصا دوست داشتم ظاهرش یه فیس لیفت از R34 باشه

    موافقم 9
    مخالفم 7
  13. ...

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    فقط کاش نیسان یا اصلا جانشینش نکنه یا اگه میکنه لایق اسم gtr باشه وگرنه چهارتا آرچیمر و باطری به درد اسمی افسانه ای مثل gtr نمیخوره

    موافقم 8
    مخالفم 0
  14. ! i M α η δ υ α R

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    وقتی یارو میاد تیونش میکنه 1400 اسب ازش میگیره ، خود کمپانی نیسان با محدودیت های مالی و نقشه راهی که داره دیگه چه کار می تونه بکنه که آپدیتش کنار این تیونر ها به چشم بیاد ؟

    نیسان از یه جایی به بعد دیگه دید به تیونرها نمی رسه …

    گفت من بیسیک می دم بیرون ، برین هر کاری خواستین باهاش بکنین …

    افتخارشم می رسه به ما ….

    به نظر من هم تصمیم درستی نبود اما قابل درکه ، خصوصا زمانی که بخوای به شریک خسیس و ناتو و شارلاتانی مثل رنو هم جواب پس بدی …

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Ahmad

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      (نیسان از یه جایی به بعد دید به تیونرها نمیرسه)
      این حرف زیاد درست نیست نیسان قرار نیست مثل تیونرها قدرت زیاد کنه میخاد مهندسی شده قدرت زیاد کنه که کلا داستان با تیون فرق داره چون تیونرها قدرت رو با استفاده توربوهای بزرگ تر کشکی زیاد میکنن و زیاد توجه به هماهنگی بقیه جاهای ماشین کار ندارن شما توجه کنی اون جی تی ار که مثلا ۲۰۰۰اسب قدرت داره ولی ماشین رو پاهاش بند نیست ولی خود کمپانی اندازه ایی قدرت میزاره که با سیستم تعلیق هماهنگی داشته باشه که این مستلزم علم و دانش مهندسی زیاده که تیونرها اون علم رو ندارن

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        مغز حرف من رو نگرفتی …

        با هر نیتی / با هر روشی / با هر قطعاتی ، بخواد آپدیت بده بیرون ، با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت های برند و قوانین و مالیات ها و هزار دست انداز قانونی و کوفت و زهرماری … در نهایت آپدیتش به چشم مردم نمی یاد …

        از دور وامیسته و رشد گل پسرش رو تماشا می کنه و بدون اینکه یک قرون خرجش کنه ، درحالی که داره اشک شوق گوشه چشمش رو پاک می کنه ، براش دست هم می زنه و این جوری خوشحال تره …

        موافقم 3
        مخالفم 2
  15. دیا

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    ژاپنی ها اگه مهندسی کنن هیچ کجای دنیا به گرد پاشون نمیرسه. نمونش gtr و lf1

    موافقم 6
    مخالفم 12
    1. ۰۰۹۸سامورایی

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (140 ديدگاه)

      من خودم فن ژاپنم و ترجیحش میدم
      ولی اینو رو اعتراف میکنم که در درجه اول در هر چیز فقط اروپا و آمریکا تونستن بهتر باشن و خودشون رو اول نگه دارن در هر چیز ولی غیر از اینهایی که گفتم جایی دیگه سراغ ندارم که بتونن برتری داشته باش همونطور که خوندیم مثلا BMW با خودرو های سدان خودش کاری کرد که از یک سوپر اسپرت سریعتر باشه

      به نظر من بعضی حرکت ها انقلابی هستن یعنی بیشتر از اینکه خودشون بخوان کاری کرده باشند ایده و طرح اونهاست که باعث تغییر و‌حرکت دیگران میشه
      هر ایده ای هم فارغ از بحث طراحی هنری و یا مهندسی کار
      به نظر من دلی هست یعنی باید کار دلی و با عشق باشه که ازش چیزی که دوست داریم در بیاد
      و من همین چیزا رو دوست دارم چون کاری که دلی باشه و پشتش تلاش باشه یه چیز دیگست

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. FairLady

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (144 ديدگاه)

        ایمان تو کی فن ژاپنی بودی ما خبر نداشتیم ؟
        خوبه دیدیم کامنتاتو
        تو فقط میگی :
        اروپا و امریکا در هر چیز بهترین هستند خدایی و فرشتگان خدا بر روی زمین هستند خدایی و به سَبَبِ دانش و تکنولوژی پیشرفته ترین هستند خدایی و از همه ژاپنی بد کره ای بد چینی بد بهتر هستند خدایی

        موافقم 8
        مخالفم 0
        1. ۰۰۹۸سامورایی

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (140 ديدگاه)

          داداش من فن ژاپن هستم دیگه بیشتر از این که از ساعت و اکسسوری بگیر تا ماشینم ژاپنیه
          ولی نظرم رو هم میدم
          چون با نظرات تعصبی و غیر منطقی و گمراه کننده ای که به غلط و اشتباه با هدف جهت دهی به ذهن خواننده گفته بشه مخالفم
          برای همین معمولا اگه نظر تعصبی ببینم نقطه مقابلش رو میگم
          تا این به اون در بشه
          ولی در اصل دوست دارم نظراتمون منطقی باشه تا منم همینطور باشم
          چون هم میشه نظرمون رو درست بدیم و هم همینطور باشیم

          موافقم 6
          مخالفم 2
  16. جرمی کلارکسون

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    فکنم بزرگترین دشمن ماشین باز های کل دنیا دو چیز باشن : لایه اوزون و خرس قطبی

    موافقم 9
    مخالفم 3
  17. faster

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    نیسان قوانین جانمایی و تولید را هم بازنویسی کرد و به همین دلیل، GT-R به‌راحتی رقبای هم‌کلاس خود را زیر پا گذاشت. هرچند هیچ خودروساز دیگری نمی‌توانست از لحاظ قیمت با GT-R رقابت کند اما حداقل باید در پرفورمنس حریف این گودزیلا می‌شدند تا از آبروی خود دفاع کنند. واقعاً وقتی اومد با یک سوم قیمت بد جور سوپر اسپرتای اروپایی رو تحقیر کرد

    موافقم 6
    مخالفم 2
  18. datsun

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3646 ديدگاه)

    لطفا خبر رکورد سرعت جدید اسپارک اوول رو هم پوشش بدید،

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. amir

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2765 ديدگاه)

      دیدم که رکورد ریمک نورا رو شکسته درسته؟
      تو ایتالیا ساخته میشه ولی مهندسی و طراحیش توسط ژاپنی هاست

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. datsun

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3646 ديدگاه)

        آره به سرعت ۴۳۸ رسیده

        موافقم 5
        مخالفم 2
      2. سوشیانت

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2503 ديدگاه)

        طراحیش توسط شرکت Manifattura Automobili Torino انجام شده

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. amir

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2765 ديدگاه)

          همونطوری که اشاره داشتم قسمتی از ساختش با همکاری ایتالیایی ها هستش ولی قسمت اصلی ژاپنیه و به عنوان هایپرکار ژاپنی یاد میشه و نوشته میشه

          موافقم 3
          مخالفم 2
  19. 18:45

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (513 ديدگاه)

    به به به عجب مقاله ای!
    یادش بخیر سال 2007 بود که من بطور تخصصی وارد دنیای خودرو شدم و اولین بار وقتی آمار و ارقام gtr رو دیدم اصلا باورم نمیشد که دروغ نباشه! سرتیتر اون مطلب نوشته بود:
    تولید پرشتاب ترین خودروی دنیا!
    من برای اولین بار این مطلب و تو هفته نامه ایران خودرو خونده بودم و اصلا باورم نمیشد که gtr تمام صنعت و تونسته باشه تحت الشعاع خودش قرار بده!
    واسه همین همیشه به این خودرو لقب:
    ” فرشته مرگ ژاپنی رو دادم!”
    چون همیشه مایه ترس و دلهره رقبا میشد.
    من اون اوایل خیلی ازش تنفر داشتم چون تمام سوپرکارها رو شکست میداد، اما رفته رفته خودم تعصبم و کنار گذاشتم و باهاش انس گرفتم تا جایی که الان ناراحتم از خط تولید کنارگذاشته شده.
    واقعا عجب نابغه هایی هستن این ژاپنی ها همه جور ماشین تو هر کلاسی میتونن بسازن، اونم از اسطوره ای تا عادی!
    خوشحالم از اینکه تو ژاپنی ها طرفدار کمپانی نیسان هستم و بعدش بقیه…
    نویسنده مقاله به نکته ظریف و مهمی اشاره کرد،
    گفت که ب ام و M4 کامپتیشن یه gtr آلمانی هست و از همون فرمول پیروی میکنه!
    این یه دستاورد بزرگ برای ب ام و هست، اما نیمه پر لیوان و اگه بخوایم ببینیم باید گفت خودروسازان 1دهه و اندی طول کشید تا به فرمول gtr برسن!!

    موافقم 8
    مخالفم 1
  20. ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4605 ديدگاه)

    سلطانی بود زمان خودش نبینین الان پیرمرد شده..

    موافقم 5
    مخالفم 0
  21. Absurd Hero

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (215 ديدگاه)

    تقریبا مطمئنم نسل بعدی هیچوقت لیاقت نام gtr رو نخواهد داشت.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  22. JaMsHiD-R1988

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    تنها ماشینی که برای تقسیم وزن بهتر ترنس اکسل هست و برای هندلینگ بهتر تمام چرخ محرک
    این ماشین شاهکار دهه خودش بود
    موقعی برای اولین بار توی نید فول اسپید صداشو شنیدم لرزه سنگینی افتاد به جونم
    هنوز یادم نمیره … لعنتی نسخه نیسمو جی تی آر خیلی بهتر بود .
    این ماشین مثل R8 پرفورمنس ترین ماشینی بود که میشد توی خیابون حرکتش داد
    خیلیارو بدجور توی پیست شکست داده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  23. بهنام

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (866 ديدگاه)

    جی تی آر و ۴۵۸ ایتالیا رویای همیشگی من خواهند بود .
    واقعا تعریف و تمجید از این اعجوبه ی سامورایی برازنده ی این اسطوره هست .

    موافقم 3
    مخالفم 0
  24. BMW

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1414 ديدگاه)

    افسانه به نام گودزیلا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. Kian

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خداحافظ خودرویی که باعث شدی ما هم ماشین باز و عشق ماشین بشیم خداحافظ خودرویی که تمام دنیا رو حیرت کشیدی باعث شدی کل مردم دنیا عاشق تو و ژاپن شوند حتی طرفداران افراطی اسپرت اروپایی
    بدرود سامورائی و بدرود گودزیلا
    امیدوارم هر کسی که عاشق این گودزیلا هست یه روز پشت فرمان GTR بشینه 🙏👋

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا