کمپانی ژاپنی نیسان از اتومبیل مسابقهای جدید خود جهت شرکت در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز رونمائی کرد. این مدل که با نام GT-R LM Nismo شناخته میشود در واقع نسخه مسابقهای پرچمدار فعلی نیسان یعنی GT-R میباشد. اتومبیل رونمائی شده از جانب نیسان، در کلاس (LMP 1) به رقابت خواهد پرداخت اما از طراحی و پیکرهبندی متفاوتی نسبت به دیگر شرکتکنندگان در این کلاس برخوردار است.
برای مثال از تفاوتهای GT-R LM Nismo با دیگر رقبایش میتوان به محل قرارگیری موتور اشاره کرد که محل آن در جلو اتومبیل است و تفاوت دیگر دیفرانسیل جلو بودن محصول نیسان است، در حالی که رقبای دیگر از جمله پورشه، آئودی و تویوتا از اتومبیلهایی با ساختار موتور وسط و دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک بهره میبرند. همانطور که اشاره شد اتومبیل مسابقهای نیسان بر خلاف دیگر رقبا از پیکرهبندی موتور و دیفرانسیل جلو بهره برده است و این باعث شده تا نیسان اندازه عرض چرخهای جلو را نسبت به چرخهای محور عقب، بزرگتر انتخاب کند. در واقع پهنای چرخهای جلو ۱۳ اینچ (۳۳ سانتیمتر) و پهنای چرخهای عقب ۹ اینچ (۲۲.۹ سانتیمتر) میباشد. اما از نظر قطر، چرخهای هر دو محور دارای اندازه ۱۶ اینچ هستند. همچنین لازم به ذکر است که تایرها ساخت کمپانی میشلن میباشند. ترمزهای جلو از نوع ۶ پیستونه و ترمزهای عقب از نوع ۴ پیستونه هستند. موتور مورد استفاده در این اتومبیل یک نسخه بنزینسوز ۳ لیتری V6 توربو است که به سامانه بازیابی انرژی هم مجهز شده است. گیربکس هم یک نمونه ۵ سرعته متوالی(ترتیبی) میباشد. در ساخت این اتومبیل بهمنظور کاهش وزن از فیبرکربن استفاده شده و وزن کلی اتومبیل به ۸۸۰ کیلوگرم رسیده است. طول کلی اتومبیل ۴۶۴۵ میلیمتر و ظرفیت باک سوخت آن ۶۸ لیتر میباشد. اتومبیل نیسان GT-R LM Nismo در مسابقات استقامت قهرمانی جهان که از جانب FIA در تاریخ ۱۲ آوریل در پیست سیلورستون در انگلستان برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.۲۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
EFسرطان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳واسه مسابقات لمان ماشین ساختن کار هر خودرو سازى نیست این مسابقات هم براى راننده هم براى ماشین فرسایشى نیسان نشون داد چه خودرو ساز بزرگیه… ارادتمند شما EF سرطان سوار
EFسرطان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ساختن یه خودرو براى مسابقات 24 ساعته لمان کار هر خودرو سازى نیست این مسابقات واقعا فرسایشیه هم براى راننده هم براى خودرو نیسان با ساختن ماشین براى این مسابقات نشون داد چه خودرو ساز قابلیه ارادتمند شما EF سرطان سوار
farzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳این مسابقات لمانز پخش زنده داره ایا
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۴ بهمن ۱۳۹۳فرزاد جان دلبندم!
هفت تا مسابقست
6 تاشون هرکدوم 6 ساعتن!!!
یه دونش (که معروفترین هم هست) 24 ساعت!!!
کجا رو میخوای نگاه کنی؟!؟!؟! :-D
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۴ بهمن ۱۳۹۳7 تا 6 ساعت
1 مسابقه هم 24 ساعت
کلن 8 تا
.
.
.
این نبود ویرایش هم دردسر شده :|
farzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳میدونم عزیز ولی بازم میبینم
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۴ بهمن ۱۳۹۳24 ساعت پای تلویزیون فک نکنم ایده ی خوبی باشه ها!!!
:|
بهزاد
۱۵ بهمن ۱۳۹۳فرزاد جان شبکه یورو اسپرت پخش میکنه ولی برای فصل جدید نمیدونم پخش خواهد کرد یا خیر.
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۴ بهمن ۱۳۹۳پدالا…!!!
این تلپاتی تو حلقم
همین چند دقیقه پیش داشتم با یکی از دوستان در موردش میحرفیدیم!!!
این ماشین اگه قهرمان بشه واقعا نمونه منحصر به فردی در تاریخ خواهد شد
اصن یه چیز عجیبیه
فک کنم خودشونم تعجب کردن از چیزی که ساختن
لاستیکاشم که طبق معمول میشلینه!!!
متاسفانه باید 67 روز و 20 ساعت و 21 دقیقه دیگه سماق بمکیم :(
مسابقه اول هم 6 ساعته سیلوراستون!!!
هییییییییی
Lion26
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نیسان زیر مجموعه رنو هستش.
چون بعضی جاها رنو-نیسان دیدم.
مثل روی باتری خودرو.
Just France.
behzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳رنو-نیسان آلیانس، شرکت خودروسازی ژاپنی-فرانسوی است، که از مشارکت استراتژیک دو شرکت خودروسازی رنو و نیسان در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد.زیز مجموعه هم دیگه نیستن دوست من
Lion26
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ممنون از راهنماییتون،دوست عزیز.
Just France.
behzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نیسان واقعا ترکونده.داره شماره یک ژاپن میشه.ماشینهای 13000 دلاری نیسان مثل سانی و تیدا رو هم که سوار میشی از کیفیتش لذت میبری
سجاد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳مسلماً ظاهر این ماشین ها به هیچ وجه مورد اهمیت نیست اما نیسان دست به نوعی نوآوری زده که به نظر من خیلی ظاهر تاثیرگذاری برای این ماشین به وجود نیورده !! هر چند من اساساً عاشق نوآوری هستم و به همین سبب نیسان رو تحسین می کنم اما به نظرم پژو ، تویوتا ، پورشه و صد البته آئودی خیلی زیباتر طراحی کردند .
راستی تو این ماشینا دقیقاً جه جیزی مد نظر هستش؟؟ یعنی مثلا تاپ اسپید یا شتاب یا …
ممنون و متشکرم
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۴ بهمن ۱۳۹۳هیچکدوم عزیزم
باید چندین ساعت بدون هیچ مشکلی در شرایط مسابقه ای کار کنه و صدمه نبینه
از 6 ساعت تا 24 ساعت…واقعا چالش بزرگیه!
ارمان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نقش این رقابت ها تو پیشرفت ساخت ماشین واقعا زیاد بوده یه جورایی کل کل کیفیت ساخت هم هست و نه فقط سرعت
من خودم برای برندهایی که تو این مسابقات شرکت میکنن احترام بیشتری قاعلم
انگار یه جوری به ادم میگه هی پسر من تو مسابقات تو سخت ترین شرایط بودم با خیال راحت منو بخر
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۴ بهمن ۱۳۹۳هیجان WEC = یک هزارم فرمول یک!!!
این بزرگترین بدیشه
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یه جورایی خنده داره ولی عالی
godfather
۱۵ بهمن ۱۳۹۳منم خیلی دوست داشتم تو مسابقات لمانز یا f1 شرکت کنم
فقط حیف که خستم خسته!!!!!!!
enzo
۱۵ بهمن ۱۳۹۳طراحی رادیکالی داره نسبت به رقباش تو این کلاس
از اون عجیب تر موتور جلو بودنشه واز اون عجیب تر دیفرانسیل جلو بودنش اونم تو سطح مسابقاتی مثل لمانز خیلی ایده عجیبی هست
شاید برگ برنده باشه ولی اگر جواب نده عامل سقوط