باوجود تولید محدود و گذشت چند سال از رونمایی نیسان GT-R50 ایتال دیزاین، این خودرو در حراجی مونیخ، قیمت فروش پایینتر از خرید اولیه را تجربه کرد.
تنها ۱۹ دستگاه نیسان GT-R50 ایتال دیزاین بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ ساخته شد. اساس این خودرو نیسان GT-R نیسمو از سری R35 است که توسط استودیو ایتال دیزاین تورین با همکاری شرکت ژاپنی، شکل گرفت. طبیعتا، موتور ۳/۸ لیتر توئینتربو شارژ با بهبود فنی روی GT-R50 نصب شد تا قدرت ۷۱۱ اسب بخار و گشتاور ۷۸۰ نیوتنمتر داشته باشد. نیسان GT-R نیسمو استاندارد در آن زمان، ۶۰۰ اسب بخار و ۶۵۲ نیوتنمتر بود.
عدد ۵۰ برای GT-R50، سالگرد ۵۰ سالگی استودیو ایتال دیزاین و سابقهی تولید نیسان GT-R را نشان میداد که به ترتیب، ۱۹۶۸ و ۱۹۶۹ را شامل میشود. بدنهی این خودرو، تفاوتهای مهمی با نسخه استاندارد کارخانه دارد و ارتفاع سقف ۵۴ میلیمتر کمتر است. علاوهبر کیت بدنه، شیشهها و چراغهای GT-R50 نیز مختص این خودرو تولید شدند.
ابتدا قرار بود ۵۰ دستگاه GT-R50 ساخته شود اما برخلاف انتظار، تنها ۱۹ مشتری، ثبت نام کردند. قیمت نهایی، ۹۹۰ هزار یورو معادل یک میلیون دلار تعیین شده بود. روابط عمومی نیسان، یکی ازدلایل تولید GT-R50 به تعداد ۱۹ دستگاه را حساسیت شرکت سازنده برای دستچین خریداران معتبر دارای سابقه مناسب، عنوان کرد. همچنین، شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ و توقف فعالیت کارخانههای خودروسازی، بسیاری از خریدران مدلهای کلکسیونی مثل GT-R50 را به انصراف و برگشت مبلغ پیشپرداخت، ترغیب کرد.
اواخر سال ۲۰۲۰ باگذشته ۳/۵ سال از رونمایی GT-R50، شرکت نیسان تصمیم گرفت ثبت سفارش این خودرو را متوقف کند و ۱۹ دستگاه را به عنوان تیراژ نهایی محصول، به اطلاع رسانههای جهان برساند. بعضی علاقهمندان تصور میکردند، کاهش تعداد تولید GT-R50 ارزش کلکسیونی این خودرو را افزایش دهد اما اطلاعات موجود از بازار، کاهش قیمت را نشان میدهند.
هفته گذشته در حراجی RM ساتبی مونیخ، نیسان GT-R50 شماره ۱۱ به قیمت ۹۷۵ هزار یورو فروخته شد که ۵۰ هزار یورو کمتر از هزینه پرداختی توسط خریدار اول است؛ چراکه خودروی مذکور، ۳۵ هزار یورو تجهیزات سفارشی، شامل بال عقب هیدرولیک داشت که علاوهبر قیمت ۹۹۰ هزار یورویی، سال ۲۰۲۰ توسط مشتری پرداخت شد. دیگر نکته جالب، کارکرد استثنایی ۱۹۱ کیلومتر برای GT-R50 شماره ۱۱ است که نشان میدهد مدلهای دارای کارکرد بیشتر، احتمالا افت قیمت بیشتر برای فروش خواهند داشت.
شاید مقایسه نیسان با بیامو درست نباشد اما فروش BMW 3.0 CSL جدید با قیمت یک میلیون یورو در حراجی RM ساتبی مونیخ، نشان داد سرمایهگذاری بر این خودروی آلمانی، برای خریدار اول حدود ۳۰۰ هزار یورو سود داشت. به بیان سادهتر، سفارشدهندهی BMW 3.0 CSL مدرن در مدتی کمتر از یک سال، تقریبا ۴۲ درصد افزایش سرمایه کسب کرده است. دیگر نکتهی جالب، تیراژ تولید ۵۰ دستگاه برای ۳.۰ CSL و تکمیل ثبت سفارش در مدتی کوتاه است.
علی
۱۰ آذر ۱۴۰۲بخدا هزارتا پراید میخریدن پولشون ده برابر شده بوود همه جا حرف از ایران است 😊
NAVID۰۰۹۸
۱۰ آذر ۱۴۰۲وقتی با یک میلیون دلار میشه انتخابهای شایستهتری داشت ، چرا باید GTR نیسانی را خرید که در بِیس و پایه از ارزانترین سوپرکارهاست !
همون BMW هم ۱بر کنید تا چند سال بگذره و بعد ببینید چقدر ضرر میده !
همون LFA هم سالها گذشت تا یک میلیون دلار را رد کند و قرار نیست هر خودرویی هرچند بینظیر هم باشه جزو گرانها و کلکسیونیها قرار بگیره !
در مجموع اکثر سوپراسپرتهایِ ایتالیایی و بعد از آن آلمانیهایی چون اول بنز و سپس پورشهها در نمونههای خاص ارزش سرمایهگذاری بزای آینده را دارد و بقیه جزء استثناها هستند مثل فورد GT یا ساترنها یا شلبیها و … !
همه جا که ایران نمیشه که فرغون هم بخری نگهداری کنی بعد از ۱۰ سال به اسم کلکسیونی تمیز یا صفر فرو…ش کنند به دیگری !
دیدین حتماً کسانی که خودروهای وارداتی ۱۰ سال پیش را لاکاغذی نگهداری کردهاند و امروز به اسم کلکسیونی قیمتی درج میکنند که حتی از مدل روزش هم اگر بیاد تو ایران گرانتر هست و جالب که خریدارش هم پیدا میشه !
یا مثلاً طرف لگنهایی چون پیکان ، رنو ، پیکی و …. را صفر نگه داشته و امروز به اندازهی یک پژو ۲۰۷ صفر پول طلب میکنه در صورتی که همان موقع و همین موقعش هم اینها آشغالی بیش نبودند و اصلاً نمیشه به اینها گفت خودرد یا ماشین جز اینکه باید گفت آفتابههایی مندرآوردی !
amir
۱۰ آذر ۱۴۰۲ولی هیچی مزدا هزار لاکاغذی نمیشه آسه آسس
MILADZM
۱۱ آذر ۱۴۰۲اینجاس که باید گفت عرصه سیمرغ نه جولانگه توست !
علی جردن
۱۰ آذر ۱۴۰۲تنها خودروی ارزش سرمایه گذاری بوگاتی شیرون یا ویرون هستند که سقف تولید محدود ۵۰۰ دستگاهی دارن و هیچ کجای دنیا نمی شه موتور ۱۶ سیلندر از بین خودروسازها پیدا کرد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ آذر ۱۴۰۲تا جایی که من اطلاع دارم، گرانترین خودروی ژاپنی در کل تاریخ، تویوتا 2000GT ساخت 1967 هست که سال 2022 به قیمت 2/53 میلیون دلار فروخته شد
علی جردن
۱۰ آذر ۱۴۰۲نکته ی جالبی بود در مورد ژاپنی ها کاش در ته مطلب اشاره می شد
amir
۱۰ آذر ۱۴۰۲فراری ۲۵۰ gto آقا ماداریم اینجا زحمت میکشیم نمیدونی چه بلاهایی سرمون اومده چی کشیدیم
HR3
۱۰ آذر ۱۴۰۲هر چند این اشتباه ایتال دیزاین بود ولی ژاپنی جماعت کلا نره سراغ سوپر اسپرت های خاص و گران بهتره همون اسپرت های خوش قیمت در حد نیسان GT یا آکورا NSX عالی هستن یکی مثل لکسوس LFA رو دست کمپانی موند
مازیار
۱۰ آذر ۱۴۰۲زیاد بوده قیمتش دیگه
خیلی هم زیاد بوده
GMA
۱۰ آذر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/nissan/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86-gt-r50-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7/
مازیار
۱۰ آذر ۱۴۰۲دیدمش
بخش جالبش بالاترین نسخه همه محصولات پورشه بود😄
و جالبتر اینکه آقا نوید که اینجا داره خریدش رو نفی میکنه اونجا توجیه می کرد که چه اشکالی داره خریدار میخواد خاص باشه!!
Ahmad
۱۰ آذر ۱۴۰۲لوله شدن پورشه ۹۱۱ در مقابل تسلا سایبرتراک رو پوشش بده جناب سردبیر متعصب فن ۹۱۱
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ آذر ۱۴۰۲کجایی که خیلی وقته منتشر شده
https://www.pedal.ir/tesla/tesla-cybertruck-porsche-911-drag-race/
oasis
۱۰ آذر ۱۴۰۲بله کلا ژاپنی ها ففط اعراب رو خر میکنن ماشیانشون واسه بیابون خوبه وگرنه سرپیچ با لندکروز بپیچ ببین چی میشه
phonix
۱۱ آذر ۱۴۰۲سرپیچ با رنجروور یا اسکلید بپیچی چی میشه بندری میرقصه ؟
سالار فصل
۱۰ آذر ۱۴۰۲باید زمان داد
زود هست برای قضاوت
علی یوسفی
۱۰ آذر ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت بنظرم این طراحی بیرونی جذاب نیست و ویژگی ساده و شکیل بودن ژاپنی ها رو نداره از طرف دیگه چندبار نوشتم ژاپنی ها هرچند با کیفیت و دوام هستن اما در پرستیژ یا اعتبار برند فاصله زیادی با برندهای خاص اروپایی و آمریکایی دارن و همین موضوع بود که تویوتا و نیسان و هوندا رو مجبور کرد مدل های گرون قیمتشونو با نام های جدید لکسوس و اینفینیتی و آکورا عرضه کنن تا توسط خریداران قابل پذیرش باشه.
Siyavash
۱۰ آذر ۱۴۰۲اگه پولشو داشتم بدون شک و تردید حتما میخریدمش..طراحیش عالیه و داشبورد تا حدودی قابل قبول هست ولی عالی نیست..کلا من با نیسان gtr خیلی حال میکنم بی صبرانه منتظر نسل جدیدش هستم ببینم آیا میتونه مثل r35 کولاک کنه……همین الانم gtr این پیرمرد قلدر رو دوس دارم خیلی برام جذاب هست…..
عاشق رقابتش با پورشه ۹۱۱توربو بودم ….
JaMsHiD
۱۵ آذر ۱۴۰۲بدترین کار بود !
میشد این طراحی رو برای نسل بعدی جی تی آر بهبود داد یا اقلا یک زمان بهتر برای ارائه این ماشین انتخاب میکردن
ولی خب واقعا قشنگه چه داخل چه خارج واقعا زیباست