در این درگ شاهد رقابت سه خودروی اسپرت با گیربکس دستی خواهیم بود که دوتای آنها محرک جلو و یکی محرک عقب است.
این روزها اکثر خودروها به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند و گیربکس دستی رو به انقراض است اما هنوز هم این گیربکسهای دوستداشتنی در برخی خودروها ارائه میشوند و حالا سم کارلیجن سه نمونه از آنها را برای برگزاری مسابقهٔ درگ گرد هم جمع کرده است. در یک سمت این میدان، مدلهای محرک جلوی هیوندای الانترا N و هوندا سیویک تایپ R قرار گرفتهاند و در سمت دیگر، نیسان Z محرک عقب خودنمایی میکند.
بیایید بررسی مشخصات را با قویترین و سنگینترین خودروی جمع یعنی نیسان Z آغاز کنیم. این کوپهٔ ژاپنی با ۱۵۹۶ کیلوگرم وزن، به میزان قابلتوجهی از رقبای محرک جلوی خود سنگینتر است اما در عوض زیر کاپوت یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد که این اضافهوزن را جبران میکند. Z همچنین با قیمت ۴۱ هزار دلاری از سیویک تایپ R ارزانتر است.
بااینحال، سیویک تایپ R یکی از بهترین هاچبکهای داغ حال حاضر جهان محسوب میشود. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند که ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخهای جلو تحویل میدهد. سیویک با وزن ۱۴۴۷ کیلوگرم سبکترین عضو این جمع بهحساب میآید. البته الانترا N هم با وزن ۱۴۵۵ کیلوگرم خیلی سنگینتر نیست ولی با تنها ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور، در برابر سیویک شانسی نخواهد داشت.
در این ویدئو، ابتدا سیویک و الانترا به مصاف هم میرود تا پیروز این رقابت در برابر نیسان قرار گیرد. طبیعتاً در هیچکدام از درگهای رولینگ و ایستاده هیوندای نمیتواند حریف رقیب قدرتمند ژاپنی شود و درنتیجه در درگهای بعدی سیویک و Z در برابر هم قرار میگیرند که نتیجهٔ این مسابقات را میتوانید خودتان در ویدئوی زیر ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
نیسان Z | هوندا سیویک تایپ R | هیوندای الانترا N | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 توئین توربو | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۱۵ اسب بخار | ۲۷۶ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر | ۳۹۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | جلو | جلو |
وزن | ۱۵۹۶ کیلوگرم | ۱۴۴۷ کیلوگرم | ۱۴۵۵ کیلوگرم |
قیمت | ۴۱,۰۰۰ دلار | ۴۴,۰۰۰ دلار | ۳۳,۰۰۰ دلار |
Mike 432
۲۶ خرداد ۱۴۰۲طفلی النترا .
زیزیگولو
۲۶ خرداد ۱۴۰۲متاسفانه گیریکسای دستی در حال انقراض هستن …… لذت فراموش شده😢😢
زیزیگولو
۲۶ خرداد ۱۴۰۲هیچی مثل گیربکس دستی نمیشه👌👌
محمدهادی
۲۷ خرداد ۱۴۰۲چقد احمقانه و بد دنده تعویض میکرد
اصن روحمو با هر دنده یی که میزد میکشت
الانترا که اصلن تو معادلات نبود،سیویک هم توی شتاب اولیه خوب عمل میکرد ولی بعد از دنده ی سوم به بعد به یکباره هیولای درون نیسان کوپه بیدار میشد و سیویک متاسفانه پشت شیشه عقب نیسان محو میشد
دوستا کسی باور میکرد یروزی که ماشینها با ۱۲ سیلندر ۳۰۰و خورده یی اسب بخار تولید میکردن،امروز این دست یابی به راحتی با موتورهای کم حجم و جمو جور چهار سیلندر امکان پذیر شده؟با کمترین مصرف سوخت
اینه کلمه ی کارایی و راندمان
MehdiTurbo
۲۷ خرداد ۱۴۰۲روحم حال اومد،بسکه ماشین اتومات و الکتریکی و یه صفحه مانیتور بزرگ و پشت امپر دیجیتالی دیدم حالم بهم خورد فقط داخل این خودروها اونجا که اخر کار دوربین برد تو کابین هوندا دنده را نشان داد به این میگن خودرو واقعا اینا برای من طراحیشان خیلی جذاب تر از بنز و تسلا با یه مانیتور بزرگ اون وسط پشت امپر دیجیتالیه
راننده النترا خیلی ریلکس دنده عوض میکرد لعنتی 😂 انگار داره تو یه جاده پر دشت رانندگی میکنه از منظره لذت میره
راننده هوندام خیلی زور میزد فشار می اورد ترکیبشان به چی نرمال میشد
تعویض دنده راننده نیسان خیلی خوب بود به موقع عوض میکرد
چند صدم ثانیه برای تو شهر فرقی نداره
نیسان اگه طراحی نسل قبل زد ادامه میداد خیلی مورد جذابی میشد با این شتاب تو نسل جدید گند زد به زد نه اینکه این نسل جدیدش زشت باشه ولی طراحی نسل قبلش فوق العاده بود هنوزم جذابه
نمیدونم چرا یه خودروهایی که اسطوره میشند دست میزنن به طراحیشان بعد افت فروش پیدا میکنن بعد حذفش میکنن
زیزیگولو
۲۷ خرداد ۱۴۰۲بله در حال حاضر تو اکثر ماشینای چهار سیلندر توربوشارژ واسه افزایش قدرت از طریق اسب بخار اضافی و خروجی حرارت بر بلوک های موتور تا حد خودشون فشار میارن و همین میشه که یه موتور چهار سیلندر به اندازه یه متور شیش یا هشت سیاندر قدرت تولید میکنه
زیزیگولو
۲۷ خرداد ۱۴۰۲محمدهادی بله در حال حاضر تو اکثر ماشینای چهار سیلندر توربوشارژ واسه افزایش قدرت از طریق اسب بخار اضافی و خروجی حرارت بر بلوک های موتور تا حد خودشون فشار میارن و همین میشه که یه موتور چهار سیلندر به اندازه یه متور شیش یا هشت سیاندر قدرت تولید میکنه
Mostafa
۲۶ خرداد ۱۴۰۲سیویک تایپ R چقدر سنگینه !! دو تن ؟
با ۱۰ هزار دلار قیمت کمتر الانترا N به صرفه تره
با بقیه ۱۰ هزار دلار هم میشه یدونه HONDA CB650R
صفر هم خرید کنارش
datsun
۲۶ خرداد ۱۴۰۲وزنش رو پدال اشتباه زده
النترا n از اسپورت بودن فقط چندتا خط قرمز داره
Mostafa
۲۶ خرداد ۱۴۰۲نه ! موتور دو لیتری 276 اسبی مناسبش هست با قیمت 33 هزار دلاری
اگه میخواستن یه محصول 44 هزار دلاری بسازن از موتور 2.5 لیتری توربو یا حتی 6 سیلندر استفاده میکردن
نسبت به قیمتش عالیه
Car love
۲۶ خرداد ۱۴۰۲با همون چندتا خط قرمز تو پیست نیسان زد رو با ۱۳۰ اسب بخار بیشتر ۱۰ هزار دلار قیمت بیشتر شوهر داد! استارت ورشکستگی نیسان از همون اعلام نتایج پیست شروع شد!
فرض کن هیوندا بخش پرفمونسش کلا ۴ ساله تاسیس شده!
MehdiTurbo
۲۸ خرداد ۱۴۰۲چه انتظاری داری بنده خدا ده هزار دلار ارزون تر
موتور قوی ام که نداره ۲۷۶ اسب
سری ان بیشتر رو ظاهر اسپورت کار میکنه نمیدونم اصلا اختلاف قدرتی با نسخه اصلیش داره یا نه باید با هم قیمتا خودش مقایسه کرد تو هم قیمتا خودش عالیه نه با نیسان زد نیسان زد اسطوره است البته نسل قبلش واقعا اسطوره بود همینکه برای درگ با نیسان زد و هوندا دوتا اسطوره انتخابش کردن با ده هزار دلار کمتر خیلی حرفه خیلی ایران کره باهم شروع کردن بعد ما لم دادیم رو مبل کره را مسخره میکنیم خخخ
کیان
۲۶ خرداد ۱۴۰۲هوندا و نیسان عالی بودن و یه افتخاری برای هیوندای بود ک اومد تو این درگ
کاشکی جای هیوندای فولکس گلف و یا کررولا جی ار و میوردن ک حداقل درگ ارزشمندی میدیدیم
Car love
۲۶ خرداد ۱۴۰۲افتخار یعنی اینکه یه برندی تو ۴۰ سال تونست فروشش از اون دوتا بیچاره بیشتر بشه که هر کدوم ادعای صد سال قدمت دارن! نیسان که ورشکسته شده وضعیتش آبرو ریزیه!افتخار یعنی اینکه هیوندای به تنهایی تو ۵ سال گذشته اندازه ۱۰ سال اون دوتا رو هم عنوان کسب کرده و جایزه
چ دلیلی داره برندهای ورشکسته رو با رتبه سوم فروش جهانی تو یه درگ اورد! احتمالا میخواستن اونا روحیه بگیرن از ورشکستگی نجات پیدا کنن
Blue
۲۶ خرداد ۱۴۰۲پس یعنی بجز تویوتا و فولکس که بالاترن بقیه خودروسازان جهان اشغال تولید میکن چون هیوندا بیشتر از اونا میفروشه
داداش حالا یه درگی برگزار شده و هیوندا توش سوسک شده از این برد و باخت ها زیاده خودتو ناراحت نکن
پارسا
۲۶ خرداد ۱۴۰۲انتخاب ماشین ها خوب نبود
نه اسب بخارشون شباهت داره . ۲۷۶ تا ۴۰۰
نه کاربری شون . کوپه و خانوادگی اسپرت
قیمت النترا هم ازون دو تا خیلی کمتره فقط آوردنش بگن سه تا ماشینه اصلا اد سطح اونا نیست . باید جاش گلف میاوردن حداقل شتابش بیشتره
کیان
۲۶ خرداد ۱۴۰۲این تقصیر اینا نیست، تقصیر هیوندای هست ک اصرار داره گه اسپرت خفنی تولید کرده در شرایطی ک فقط یه شتاب مستقیم داره ک اونم پودر شد جلوی اینا، حالا اگر میرفتن تو پیست و بحث هندلینگ میومد وسط دیگه نابودتر از همیشه میشد
Car love
۲۶ خرداد ۱۴۰۲سوتی بدی دادی،فک کنم اون مطلب پدال که سایت کار اکسپرت ۲۰ تا ماشین پرفورمنس رو اورده بود و تایمشون تو پیست رو گذاشت رو یادت رفت ولی من یادت میارم که سری بعد یاد بگیری قبل کامنت گذاشتن بیشتر دقت کنی
تایم النترا N : ۶۰ ثانیه
تایم نیسان زد: ۶۱ 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
من شرمندم
Scuderia Ferrari
۲۶ خرداد ۱۴۰۲از برقی شدن کیا و هیوندای هیچکس ناراحت نمیشه چون تو درون سوزها هیچ حرفی برای گفتن نداشتن برعکسِ نیسان و هوندا با اون مدل های افسانه ای که تولید کردن و هنوزم ادامه داره
Ehsan
۲۶ خرداد ۱۴۰۲شاید باورت نشه ولی خوشحالی و ناراحتی تو اصلا اهمیتی نداره برای اونا چون همونطور که میدونی جزو جامعه آماری اونا حساب نمیشی
حرف گفتن رو سالایی که بهترین خودرو سال جهان یا امریکا میشن مشخص میکنه یا وقتی که ماشینشون که مدت زمان تاسیسش ۴ ساله مقابله لکسوس ۳۰ ساله قرار میگیره برنده میشه تو مقایسه موتور ترند و سایر مقالات مشخص میشه.فروش هم که واضحه نیازی به گفتن نیست
فرهاد
۲۶ خرداد ۱۴۰۲درگ با ماشین دنده ای کار خیلی سختی هست !! باید انقدری با تجربه و وارد باشی که بدونی تو چه سرعت و دور موتوری دنده عوض کنی که کمترین اتلاف وقت رو داشته باشی
Ehsan
۲۶ خرداد ۱۴۰۲درگ خیلی نابرابره.تفاوت قدرت و قیمت زیاده
النترا سوبارو و سیویک si رو با قدرت و قیمت برابر تو درگ شکست داد
تو پیست هم که نیسان زد که ۱۰ هزار دلار اختلاف قیمت داره و سوبارو و شکست داد باز
کیان
۲۶ خرداد ۱۴۰۲طرفدارای کره خیلی بدجوری فشاری شدن
مولتی فیک هی بیاد ریپلای بزنه و حرص بخوره
استینگر اوج اسپرت بودن این کره مربا بود ک خدا بیامرز شد
دیگه بیمه هم گردنتون نمیگیره
حالا هی بیا ریپلای بزن و فشار و بخور
Car love
۲۶ خرداد ۱۴۰۲واقعا خیلی فشار داره وقتی بهت یاد آوری میکنم فروششون زیر کره هست،
بیشتر از اون این فشار داره که LFA رو بهت یاد آوری میکنم که الان نون خشکی ها هم گردنش نمیگیرن🤣
تایم نیسان زدم فشار داره.بیشتر از این نمیگم فشارت نزنه بالا بلایی سرت بیاد 🤣
ÀŠĤĶÀÑ
۲۶ خرداد ۱۴۰۲سنت به LFA قد میده؟؟
الان یه سرچ تو گوگل کردم و دیدم حداقل قیمتش۳۷۵هزار دلاره که با دلار الان(۴۸ هزار تومن)میشه ۱۸میلیارد تومن
نه تنها نون خشکی بلکه میلیاردر ها هم توان خرید این ماشین رو ندارن
پ.ن: جرمی کلارکسون گفته این (lfa) بهترین خودرو لکسوس بوده و دیگه مثلش تولید نمیشه
پ.ن ۲: الان یه سایت دیگه قیمت خودرو را حداقل ۹۰۰ هزار یورو گذاشته با یورو ۵۳ هزار تومنی یعنی ۴۷ میلیارد تومن
ادرس سایت
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.autoscout24.com/lst/lexus/lfa&ved=2ahUKEwib0rzVy8j_AhUIKewKHW2kA40QFnoECCcQAQ&usg=AOvVaw203URe0z_TjtRVFF_pZx9e
قیمت lfa اندازه کل کارخونه هیوندای و کیا ست🤣
دوستان اگه جایی اشتباه کردم لطفا تصحیح کنید ممنون
بهنام
۲۸ خرداد ۱۴۰۲دادا حیف نیست واسه یه هوادار خردسال کره ای اسم ال اف ای رو میاری ؟ کل صنعت مضخرف کره رو بیاری به یه اگزوز ال اف ای می ارزه ؟
بهزاد
۲۶ خرداد ۱۴۰۲اون تایمی که به قول حواشیون کار اکسپرت با ۲۰ ماشین در پیست زد و النترا از چندتا ژاپنی بهتر بود به خاطر تایرهای اسپرت و مخصوص پیست به دست اومد و در شرایط برابر تایرها نمیتونه از پسشون بر بیاد.
Car love
۲۶ خرداد ۱۴۰۲همشون تو شرایط برابر بودن اتفاقا تو خود مطلبم نوشته بود،حالا اینم گذاشتم که بگی و اینو جوابت بدم: خبر نداری تو پیست road & track هم باز النترا تایمش بهتر از نیسان زد و سوبارو بود 🤣🤣🤣🤣همینو میخواستی؟ 🤣
sepehr
۲۷ خرداد ۱۴۰۲مهندس نیسان زد از تایر ۴ فصل بریجستون استفاده میکنه که گریپ نداره و اصلا برا پیست مناسب نیست در عوض النترا میشلن پایلوت اسپورت 4s داره که بهترین تایر پرفورمنس هست
وقتی از ماشین بیشتر از عدد قدرت حالیت نشه و بخوای با ریاضی اول دبستان تحلیلش کنی وضعیت میشه همین
Killer
۲۶ خرداد ۱۴۰۲جاپون از چین اجازه گرفته اومده درگ داده؟ مگه نه چانگان و بی وای دی گفتن نباید سر کلاسای اموزش ساخت برقی غیبت کنن؟ زیاد گاز ندن چرخی چیزی در نره نیسان وضعش خرابه ۳ ساله داره ضرر میده پول نداره درست کنه چرخشو
ÀŠĤĶÀÑ
۲۷ خرداد ۱۴۰۲فن ژاپن نیستم ولی وقتی اینطوری در حقش اجحاف (اگه درست نوشته باشم)میکنید میسوزم
موقعی که همون جاچون ماشین تولید میکرد چین نمیدونست ماشین رو چطوری مینویسن چه برسه به تولید ماشین
در ضمن اتفاقات و مشکلات اخیر هر خودروسازی نمیتونه گذشته اش رو از بین ببره
و گرنه الان خیلی از کاربرای پدال از طراحی جدید bmw زیاد خوششون نمیاد پس یعنی bmw با اون همه ماشین های اعجوبه قدیمی و حتی جدیدش ارزش ندارن؟
ÀŠĤĶÀÑ
۲۷ خرداد ۱۴۰۲من فن ژاپن نیستم ولی وقتی در حق ژاپن کم لطفی میشه داغ میکنم
موقعی که همین جاپون ماشین میزد چاینا نمیدونستن چطوری ماشین رو بنویسن چی برسه که بسازن
بعد وصعیت حال یک خودروساز نمیتونه گذشته اش رو پنهان کنه
الان اکثر کاربرای پدال از طراحی های جدیدbmw ناراضی ان و این یعنی bmw آشغاله؟
نیسان با خودروهای مثل skyline R35.R34
Maxima گذشته خوبی رو داشته
پ.ن؛ الان اکثر خودروساز ها با ماشین برقی مشکل دارن از تسلا تا ریویان و …. مشکل آتش سوزی و مشکل شارژ …. دارن
بهنام
۲۸ خرداد ۱۴۰۲اینا کره ای فن هستن و فکر میکنن در حد ژاپن هستن و حتی بالاترن دارن اینجوری عقده گشایی میکنن . 😂 تو اینارو جدی نگیر . اینا تو زندگیشون یه سانتافه از نزدیک دیدن که همشهریشون خریده و یه بسته اینترنت طرح خریدن اومدن مجازی دارن از ماشین همشهریشون دفاع میکنن .😂
وی
۲۶ خرداد ۱۴۰۲زد و سیویک (به خصوص زد) بیش از هر چیزی به یه دست کیت اگزوز نیاز دارند در اون صورت خودرو های اسپرت خوبی میشن 👌
Reza Waffen SS
۲۷ خرداد ۱۴۰۲سیویک تایپ R انتخابم
mahdi
۲۸ خرداد ۱۴۰۲یعنی وضعیت بعضیا اونقدر خرابه که کره رو با ژاپن مقایسه کردن و چرت و پرت به مقدار بسیار زیاد نوشتن
مهندسی که تو lfa به کار رفته با کل صنعت کره برابری میکنه
زمانی که کره درگیر کپی یه موتور ضعیف درون سوز بود نیسان کبیر با جی تی ار داشت همه سوپر اسپرت هارو رنده میکرد
دوست عزیز بسه دیگه …