یکی از قویترین و خاصترین نمونههای اسکایلاین به قیمت ۷۵۷ هزار دلار به فروش رسیده است.
ممکن است بسیاری به این نیسان GT-R 1996 نگاه کنند و تفاوتی میان آن و سایر R33های موجود در بازار نبینند اما این خودرو اسپرت که توسط «JDM» به فروش میرسیده است، یکی از جذابترین سوپرخودروهای دهه ۹۰ میلادی به شمار میرود. به گفته «Top Rank»، این کوپه درحقیقت گرانترین نیسان GT-R در جهان است و تنها یک نمونه از آن در آمریکای شمالی وجود دارد.
نکتهای که این خودرو را از سایر مدلهای R33 جدا میکند، تاریخچه آن به شمار میرود. نیسان در سال ۱۹۹۶ برای ساخت GT-R نیسمو 400R با نیسمو، تیونر خود، همکاری کرد. نیسمو نیز موتور «RB26DETT» متداول را برای دستیابی به ۴۰۰ اسب بخار قدرت تقویت کرد؛ رقمی که ۲۷ سال گذشته واقعا تحسین برانگیز محسوب میشد. نیسمو ترمزها و سیستم فنربندی خودرو را نیز بهمنظور همراهی با قدرت بیشتر آن بهبود داد؛ نتیجه این تلاشها، یک GT-R R33 بود که از لحاظ عملکردی به فراری F40 نزدیک بود.
نهتنها عملکرد این خودرو با سوپرخودرو فراری قابل مقایسه بود بلکه ارزش آن هم کمی از F40 نداشت. مدیر فروش مجموعه Top Rank، «برایان جانوش»، بهسختی درباره قیمت این خودرو صحبت میکند اما گفته که آخرین باری که این خودرو به حراج گذاشته شد، به قیمت ۷۵۷ هزار دلار به فروش رسید. او در ادامه ویدئوی مربوطه اشاره میکند که شخصی را در ژاپن دیده که این خودرو را میرانده است. مالک قبلی آن تصور میکرده که 400R نهایتا به قیمت ۳۰۰ هزار دلار به فروش برسد.
جانوش معتقد است که چیزی که ارزشگذاری این خودرو را دشوار میسازد، کمیاببودن آن است. براساس دادههای رسمی نیسان در فروش مدلهای GT-R، تنها ۴۰ عدد از این خودرو تولید شده است و حقیقتا بهندرت به فروش گذاشته میشوند. نمونه موجود در ویدئوی زیر به رنگ نقرهای مزین شده است که تنها ۴ عدد از آن در جهان وجود دارد. مجموعه Top Rank این خودرو را از مالکش در کشور کانادا گرفته است. جانوش با استناد به منابع شرکتش میگوید که خودروی یادشده تنها نمونه موجود در آمریکای شمالی بود.
مسلما خرید چنین خودرویی مستلزم جیبی پر از پول و صبر زیاد است چراکه بهراحتی قابل خریداری نیست. به گفته جانوش، خریدار این 400R امید دارد که از رانندگی آن لذت ببرد و آن را در گاراژش رها نکند. با این همه، بسیاری از مردم با پرداخت کسری از مبلغ موردنیاز برای خرید 400R میتوانند یک نمونه تمیز و مرتب از نیسان اسکایلاین GT-R را تهیه کنند. نظر شما درباره این سوپراسپرت کلاسیک چیست؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ دی ۱۴۰۱2درهای ژاپنی دهه 90 عالی بودند
بهترین نمونه با طراحی قدرت قیمت مناسب
محمدهادی
۱۹ دی ۱۴۰۱وااااای این چه جواهریه
نابودم کرد
۴۰۰ اسب فابریک،مال خود خودش
دارنده ش بره عشششق کنه با تک تک اسب بخاراش
صدای سوت کشیدن اینترکولرش
رینگای متالش
نایاب بودنش
بابا بسه دیگه نابودمون کرذی نیسمو😔😔😔
matin
۱۹ دی ۱۴۰۱نیسان GTR – میتسوبیشی EVO – تویوتا سوپرا -مزدا RX-7
کیه که از اینا بدش بیاد؟؟؟
silent
۱۹ دی ۱۴۰۱سوبارو WRX رو یادت رفت
Reza
۱۹ دی ۱۴۰۱به علاوه Honda NSX
بهنام
۱۹ دی ۱۴۰۱هرچی از استایل زیباش تعریف کنم کمه .
چقدر یه ماشین میتونه بعده اینهمه سال بازم زیبا و خواستنی باشه ؟
Hadi
۱۹ دی ۱۴۰۱جواهر دوران طلایی خودروسازی ژاپن 👌🏼🇯🇵
Siyavash
۱۹ دی ۱۴۰۱فشارم افتاد😅😅.آخ قلبم…
❤BMW❤
۱۹ دی ۱۴۰۱سوبارو ایمپرزا ،
این ماشین عشق منه
Arshia m3csl
۱۹ دی ۱۴۰۱ماشین باحالیه ولی با این پول تا وقتی بنز مکلارن slr 722 که جواهره هست چرا نیسان جی تی ار بخرم؟ ابهت بنز مکلارن slr خیلی بیشتره و موتورش یک اثر هنریه چرا بنز slr 722 رو ول کنم و به جاش اسکایلاین نیسمو بخرم؟
دوستدار خودروی برقی
۱۹ دی ۱۴۰۱وقتی بابات بهت دو میلیون دلار میده میگه برو نون بخر با بقیش هم یه چی برا خودت بگیر بعد تو اولین گاوی که می بینی پولتو میمالی به…