نیسان با اعلام خبر ساخت نسل جدید GT-R هیبریدی در نمایشگاه خودروی نیویورک، هواداران این افسانه ژاپنی را شگفتزده کرد اما آیا گودزیلای جدید با انتظارات بالای طرفدارانش همگام خواهد بود؟
نیسان در فوریه امسال اعلام کرد که GT-R نسل R35 که از سال ۲۰۰۷ کار خود را آغاز کرده بود، به پایان راه رسیده است. حال اما این خودروساز ژاپنی با احیای گودزیلای افسانهای در قالب یک مدل هیبریدی، قصد دارد از یکی از پرچالشترین دورههای تاریخ خود عبور کند. در نمایشگاه خودروی نیویورک، نیسان بهصورت غیرمنتظرهای برنامههای خود برای احیای GT-R با پیشرانهٔ هیبریدی را تأیید کرد.
نسل جدید GT-R، هیبریدی با قلب توربوشارژ
«پونز پاندیکوتیرا»، معاون ارشد منطقهای و مدیر ارشد برنامهریزی نیسان در آمریکا، در گفتوگو با نشریه The Drive اعلام کرد که نسل بعدی GT-R، یعنی R36، در دست توسعه است و به فناوری هیبریدی مجهز خواهد بود. بااینحال، نیسان هنوز در مورد معماری نهایی پیشرانه به نتیجه قطعی نرسیده و بین گزینههای هیبرید معمولی و پلاگینهیبرید مردد است. پاندیکوتیرا تأکید کرد:
ما سطح مشخصی از الکتریکیسازی را در این خودرو خواهیم داشت
این مقام نیسان همچنین تأیید کرد که GT-R جدید همچنان از پیشرانه توربوشارژ بهره خواهد برد و از فناوری باتریهای حالت جامد برای ارائه ترکیبی از برد تمام الکتریکی بالا و قدرت فوقالعاده استفاده خواهد کرد. این در حالی است که موتور V6 توئین توربوی نیسان در قویترین نسخهٔ R35 یعنی مدل ویژهٔ R50 تا ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد که این رقم در ترکیب با سیستم هیبریدی میتواند R36 را به هیولایی تبدیل کند که طرفداران گودزیلا انتظار دارند.
چشمانداز و چالشهای پیش رو
با وجود هیجانانگیز بودن این خبر، زمانبندی عرضه نسل بعدی GT-R ممکن است هواداران را نگران کند. پاندیکوتیرا زمان عرضه احتمالی GT-R هیبریدی را «سه تا پنج سال آینده» اعلام کرد. در دنیای پرشتاب خودروسازی، این بازه زمانی طولانی میتواند ریسک بزرگی باشد. البته شاید دلیل این زمان توسعهٔ طولانی، اوضاع نا به سامان نیسان باشد. نیسان با کاهش ۹۰ درصدی سود، مجبور به کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت تولید جهانی و اخراج هزاران نفر از کارکنان خود شد. در بازارهای کلیدی، نیسان با مشکلات متعددی مواجه شده است. در چین، برندهای محلی مانند بیوایدی فضای رقابتی را تنگ کردهاند و در آمریکا، نیسان نتوانسته محصولات جدید و جذابی معرفی کند. تأخیر در عرضه سدانهای الکتریکی برای بازار آمریکا و شکست مذاکرات ادغام با هوندا نیز شرایط را برای نیسان وخیم کرده است.
آیا GT-R هیبریدی ناجی نیسان خواهد بود؟
GT-R هیبریدی میتواند جرقهای برای احیای توجه بازار به نیسان باشد اما انتظار طولانیمدت تا عرضه آن ممکن است این فرصت را به خطر بیندازد. در صنعتی که رقبایی مانند تسلا و بیوایدی با سرعت سرسامآوری نوآوری ارائه میکنند، نیسان باید با دقت و سرعت بیشتری عمل کند تا از قافله عقب نماند.
kasra
۳۱ فروردین ۱۴۰۴کره فنا: نیسان داره نابود میشه اره هیوندای تو،اوجه
همون لحظه نیسان: نسل بعدی نیسان GTR💀☠️👏
پاترول جدید ☠️
نیسان ایکس تریل افرود ☠️☠️
هر وقت دنیا سقوط کرد نیسان سقوط میکنه
نیسان دنیاعه ☠️
MehdiTurbo
۳۱ فروردین ۱۴۰۴اگه اینو نیسان تولید کنه عملا گند زده به جی تی آر و گودزیلا
اول نگاه به عکس کن بعد بسرا
خیلییی افتضاحه قشنگ چینیه به تولید این باشه تولید نکنه بهتر
SMS
۳۱ فروردین ۱۴۰۴این شد گودزیلای جدید همچنان V6 توربو + سیستم هیبرید خفن با باتری جامد
طراحیش هم نسبتا خوبه از این بیشتر نمی شه انتظار داشت هم نیسان قبلی توش دیده می شه و هم جدیده
amirmohammadja79
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴دوستان اون عکس هایی ک مشاهده میکنید رندر هست ن طرح اصلی ماشین
هنوز معلوم نیست نسل بعدی GTR چه طراحیی داره
Nismo
۳۱ فروردین ۱۴۰۴نیسان میخواد یه رقیب برای 296 و تمراریو بسازه
همونطور که چندسال پیش GTR فراری ها و لامبوها رو رنده کرده
تاریخ تکرار میشه
NAVID@@98
۳۱ فروردین ۱۴۰۴نه اتفاقا به گرد پای فراری و لامبورگینی ها نرسید و نمیرسد و نخواهد رسید
البته بحث رنده کردن رو پورشه با ۹۱۱ پوشش داد و فراری و لامبورگینی مستقیما نشون ندادن ولی بحث تواناییشون سرجاشه
فقط پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت و…
Nismo
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴نه اتفاقا به گرد پای نیسان و تویوتا نرسید و نمیرسد و نخواهد رسید
البته بحث رنده کردن رو نیسان با GTR پوشش داد و فراری و لامبورگینی رو رنده کرد
فقط نیسان GTR و شورلت کوروت و…
اسحاق
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴نخیر گفتم که به تکرار این اشتباهات که گفتی نی گکه
واقعیتو چه بخوای چه نخوای نمیتونی با یه جمله اشتباه تغییر بدید
چون درستش اینه
نه اتفاقا به گرد پای فراری و لامبورگینی ها نرسید و نمیرسد و نخواهد رسید
البته بحث رنده کردن رو پورشه با ۹۱۱ پوشش داد و فراری و لامبورگینی مستقیما نشون ندادن ولی بحث تواناییشون سرجاشه
فقط پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت و…
Arash Kashani
۳۱ فروردین ۱۴۰۴امیدوارم نیسان بتونه از تنها میراث باقی مونده از اون نسل طلاییش درست مراقبت کنه و R50 جایگزن مناسبی برای R35 باشه
به نظر استفاده از سیستم هیبرید یه ذره ریسکیه
و نیسان باید بتونه عواقب اضافه وزن این سامانه رو یه جور دیگه کنترل کنه
Taha Malek
۳۱ فروردین ۱۴۰۴اینم گفتنیه از r32 به بعد همیشه gtr ها نسبت به رقبای هم دوره ش وزن نسبتا بالایی داشت که مشکلاتی هم داشت ولی پرفورمنسش رو آنچنان خدشه دار نکرد تقریبا تو تمامی نسلا با شاهکاری طرف بودیم که نهایت مهندسی ژاپنی رو نشون داده
نه به تصادف
۳۱ فروردین ۱۴۰۴تاها مالک خب بخواتر دو دیفرانسیل بودنشونه
آدولف هیتلر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴سطح سواد مملکت 10 پله سقوط کرد
چجوری تونستی اینقدر غلط بنویسی تو یه جمله؟
KAIZEN
۳۱ فروردین ۱۴۰۴تو باید دوباره بیایی بالا لعنتی
saeedfarshchian
۳۱ فروردین ۱۴۰۴اگه سنگین نشه پلاگین هیبرید هم نباشه ،
وقتی بیاد خیلیارو زخمی میکنه
سامورایی داره شمشیر تیز میکنه🔥
Yaghoob
۳۱ فروردین ۱۴۰۴بدون شک باید هیبرید باشه.
پنج سال آینده دنیای خودرو خیلی پیشرفت میکنه
KAIZEN
۳۱ فروردین ۱۴۰۴هیبرید معمولی بهتره
پلاگین هیبرید وزن اضافی داره که تو این کلاس اصلا توجیح نداره
JDM سابق
۳۱ فروردین ۱۴۰۴پس حداقلش سیستم AWD سنتی و نوع فعلی گیربکس کنار گذاشته میشن
Nismo
۳۱ فروردین ۱۴۰۴سیستم AWD نیسان که به Attesa معروفه بهترین عملکردو داره که بالاتر از حتی کواترو آئودیه بهترین تقسیم و انتقال قدرت در لحظه
گیربکس 6 سرعته دوکلاچه نیسان هم که معروفه به دنده عوض کردن مثل رعد
هرچند این ها باید آپدیت کامل بشن و دوباره یه گودزیلا بوجود بیارن
NAVID@@98
۳۱ فروردین ۱۴۰۴نه اتفاقا سیستم چهار چرخ محرک آئودی از هر لحاظ خیلی بهتره
سیستم چهار چرخ محرک پورشه و… هم از هر لحاظ خیلی بهتره
نیسان سالها پیش خودش سیستم چهار چرخ محرکش رو از پورشه کپی برداری کرد البته به گرد پای خود پورشه نرسید و نمیرسه
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه هم از بورگ وارنر آمریکا گرفتن قسمتهای اصلی و مهندسی و توسعه اش که اصل کاریشه به نام بورگوارنر زده شد که متخصص و لیدر جهانی طراحی و تولید و توسعه سیستم های انتقال قدرته
به همراه دیگر شرکت ها از اروپا و آمریکا اول و ۱
Nismo
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴نه اتفاقا سیستم چهار چرخ محرک نیسان از هر لحاظ خیلی بهتره
سیستم چهار چرخ محرک نیسان و… هم از هر لحاظ خیلی بهتره
پورشه سالها پیش خودش سیستم چهار چرخ محرکش رو از نیسان کپی برداری کرد البته به گرد پای خود نیسان نرسید و نمیرسه
گیربکس های 8 سرعته هم از آیسین ژاپن گرفتن قسمتهای اصلی و مهندسی و توسعه اش که اصل کاریشه به نام آیسین زده شد که متخصص و لیدر جهانی طراحی و تولید و توسعه سیستم های انتقال قدرته
به همراه دیگر شرکت ها از ژاپن و آمریکا اول1
اسحاق
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴کاربر nismo خودتو شاید گول بزنی
ولی اصلا من رو نمیتونی
کی به کیه منم با همین فرمو بیام بگم من هم ادعای پیامبری میکنم حرفم وحی منزله
برو حد اقل تاریخ خودرو سازی رو بخون
کی از رو کی کپی کرده کی از پورشه کپی کرده
سیستم های چهارچرخ محرک رو مقایسه کردن کدومش از همشون بهتره که در عمل یکی مثل آئودی بیاد و به دیگران نشون بده شماره ۱ بهترین سیستم چهار چرخ جهانه
یا بورگوارنر که لیدر جهانی سیستم های انتقال قدرت جهانه که خود سازنده ها دارن به همکاری باهاش افتخار میکنند
تو کی که بخوای واقعیت رو تحریف کنی
درنتیجه درستش فقط همینه
که اتفاقا سیستم چهار چرخ محرک آئودی از هر لحاظ خیلی بهتره
سیستم چهار چرخ محرک پورشه و… هم از هر لحاظ خیلی بهتره
نیسان سالها پیش خودش سیستم چهار چرخ محرکش رو از پورشه کپی برداری کرد البته به گرد پای خود پورشه نرسید و نمیرسه
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه هم از بورگ وارنر آمریکا گرفتن قسمتهای اصلی و مهندسی و توسعه اش که اصل کاریشه به نام بورگوارنر زده شد که متخصص و لیدر جهانی طراحی و تولید و توسعه سیستم های انتقال قدرته
به همراه دیگر شرکت ها از اروپا و آمریکا اول و ۱
Mehdi
۳۱ فروردین ۱۴۰۴ولی هیبریدی با همون موتور قدیمی v6 به نظرم خوب میشه به هر حالا نیسان کارو در میاره
Siyavash
۳۱ فروردین ۱۴۰۴۲سال پیش هم من گفتم عمرن GTR کاملا برقی بشه …الانم میگم GTR هیبرید خفیف میشه، با قدرت ۸۰۰ اسب بخار نهایت ۸۵۰ اسب..البته برا ۳ تا ۵ سال دیگه این قدرت فکر نکنم دیگه چیز خاصی باشه…
Hf
۳۱ فروردین ۱۴۰۴شاید بازگشتش خوب باشه اما به صورت هیبرید اصلا خوب نیست حتی اگر مجبور باشن
𝐀𝐥𝐢
۳۱ فروردین ۱۴۰۴میتونست برقی باشه همین که هیبرید خودش خیلیه
SepehrV10
۳۱ فروردین ۱۴۰۴خوبه که هیبریده ولی همونطور که گفتم دیگه مثل R8 دیگه اون صدای دوس داشتنی شون تکرار نمیشه
مصطفی
۳۱ فروردین ۱۴۰۴نیسان گودزیلا رو تبدیل به عروسک خرسی کرد
متاسفم…….
چیه هیبرید آخه…😐
Mehdi
۳۱ فروردین ۱۴۰۴به نظرم این طراحی چراغ یه چراغ پاپآپ کم داره
رامتین
۳۱ فروردین ۱۴۰۴طراحی بد نیست و بنظرم با این پرفورمنس واقعا میدرخشه.
samurai
۳۱ فروردین ۱۴۰۴فقط چراغ دو تکه و برقی مزخرف نباشه من به عنوان یک سامورایی تاییدش میکنم :))
یه هشت سیلندر هیبریدی ناب با یکم کم کردن وزن اونوقت گودزیلا میتونه قاتل سوپرکارا و هایپرکارا باشه :))