نیسان

نسل بعدی نیسان GT-R با پیشرانه هیبرید ساخته خواهد شد

نیسان با اعلام خبر ساخت نسل جدید GT-R هیبریدی در نمایشگاه خودروی نیویورک، هواداران این افسانه ژاپنی را شگفت‌زده کرد اما آیا گودزیلای جدید با انتظارات بالای طرفدارانش همگام خواهد بود؟

نیسان در فوریه امسال اعلام کرد که GT-R نسل R35 که از سال ۲۰۰۷ کار خود را آغاز کرده بود، به پایان راه رسیده است. حال اما این خودروساز ژاپنی با احیای گودزیلای افسانه‌ای در قالب یک مدل هیبریدی، قصد دارد از یکی از پرچالش‌ترین دوره‌های تاریخ خود عبور کند. در نمایشگاه خودروی نیویورک، نیسان به‌صورت غیرمنتظره‌ای برنامه‌های خود برای احیای GT-R با پیشرانهٔ هیبریدی را تأیید کرد.

نسل جدید GT-R، هیبریدی با قلب توربوشارژ

«پونز پاندیکوتیرا»، معاون ارشد منطقه‌ای و مدیر ارشد برنامه‌ریزی نیسان در آمریکا، در گفت‌وگو با نشریه The Drive اعلام کرد که نسل بعدی GT-R، یعنی R36، در دست توسعه است و به فناوری هیبریدی مجهز خواهد بود. بااین‌حال، نیسان هنوز در مورد معماری نهایی پیشرانه به نتیجه قطعی نرسیده و بین گزینه‌های هیبرید معمولی و پلاگین‌هیبرید مردد است. پاندیکوتیرا تأکید کرد:

ما سطح مشخصی از الکتریکی‌سازی را در این خودرو خواهیم داشت

این مقام نیسان همچنین تأیید کرد که GT-R جدید همچنان از پیشرانه توربوشارژ بهره خواهد برد و از فناوری باتری‌های حالت جامد برای ارائه ترکیبی از برد تمام الکتریکی بالا و قدرت فوق‌العاده استفاده خواهد کرد. این در حالی است که موتور V6 توئین توربوی نیسان در قوی‌ترین نسخهٔ R35 یعنی مدل ویژهٔ R50 تا ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد که این رقم در ترکیب با سیستم هیبریدی می‌تواند R36 را به هیولایی تبدیل کند که طرفداران گودزیلا انتظار دارند.

چشم‌انداز و چالش‌های پیش رو

با وجود هیجان‌انگیز بودن این خبر، زمان‌بندی عرضه نسل بعدی GT-R ممکن است هواداران را نگران کند. پاندیکوتیرا زمان عرضه احتمالی GT-R هیبریدی را «سه تا پنج سال آینده» اعلام کرد. در دنیای پرشتاب خودروسازی، این بازه زمانی طولانی می‌تواند ریسک بزرگی باشد. البته شاید دلیل این زمان توسعهٔ طولانی، اوضاع نا به سامان نیسان باشد. نیسان با کاهش ۹۰ درصدی سود، مجبور به کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت تولید جهانی و اخراج هزاران نفر از کارکنان خود شد. در بازارهای کلیدی، نیسان با مشکلات متعددی مواجه شده است. در چین، برندهای محلی مانند بی‌وای‌دی فضای رقابتی را تنگ کرده‌اند و در آمریکا، نیسان نتوانسته محصولات جدید و جذابی معرفی کند. تأخیر در عرضه سدان‌های الکتریکی برای بازار آمریکا و شکست مذاکرات ادغام با هوندا نیز شرایط را برای نیسان وخیم کرده است.

آیا GT-R هیبریدی ناجی نیسان خواهد بود؟

GT-R هیبریدی می‌تواند جرقه‌ای برای احیای توجه بازار به نیسان باشد اما انتظار طولانی‌مدت تا عرضه آن ممکن است این فرصت را به خطر بیندازد. در صنعتی که رقبایی مانند تسلا و بی‌وای‌دی با سرعت سرسام‌آوری نوآوری ارائه می‌کنند، نیسان باید با دقت و سرعت بیشتری عمل کند تا از قافله عقب نماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. kasra

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    کره فنا: نیسان داره نابود میشه اره هیوندای تو،اوجه

    همون لحظه نیسان: نسل بعدی نیسان GTR💀☠️👏
    پاترول جدید ☠️

    نیسان ایکس تریل افرود ☠️☠️

    هر وقت دنیا سقوط کرد نیسان سقوط میکنه
    نیسان دنیاعه ☠️

    موافقم 76
    مخالفم 27
    1. MehdiTurbo

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2483 ديدگاه)

      اگه اینو نیسان تولید کنه عملا گند زده به جی تی آر و گودزیلا
      اول نگاه به عکس کن بعد بسرا
      خیلییی افتضاحه قشنگ چینیه به تولید این باشه تولید نکنه بهتر

      موافقم 17
      مخالفم 56
    2. SMS

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (715 ديدگاه)

      این شد گودزیلای جدید همچنان V6 توربو + سیستم هیبرید خفن با باتری جامد
      طراحیش هم نسبتا خوبه از این بیشتر نمی شه انتظار داشت هم نیسان قبلی توش دیده می شه و هم جدیده

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. amirmohammadja79

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (201 ديدگاه)

        دوستان اون عکس هایی ک مشاهده میکنید رندر هست ن طرح اصلی ماشین

        هنوز معلوم نیست نسل بعدی GTR چه طراحیی داره

    3. Nismo

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1783 ديدگاه)

      نیسان میخواد یه رقیب برای 296 و تمراریو بسازه
      همونطور که چندسال پیش GTR فراری ها و لامبوها رو رنده کرده
      تاریخ تکرار میشه

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. NAVID@@98

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1258 ديدگاه)

        نه اتفاقا به گرد پای فراری و لامبورگینی ها نرسید و نمی‌رسد و نخواهد رسید
        البته بحث رنده کردن رو پورشه با ۹۱۱ پوشش داد و فراری و لامبورگینی مستقیما نشون ندادن ولی بحث تواناییشون سرجاشه
        فقط پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت و…

        موافقم 2
        مخالفم 12
        1. Nismo

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1783 ديدگاه)

          نه اتفاقا به گرد پای نیسان و تویوتا نرسید و نمی‌رسد و نخواهد رسید
          البته بحث رنده کردن رو نیسان با GTR پوشش داد و فراری و لامبورگینی رو رنده کرد
          فقط نیسان GTR و شورلت کوروت و…

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. اسحاق

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (13 ديدگاه)

          نخیر گفتم که به تکرار این اشتباهات که گفتی نی گکه
          واقعیتو چه بخوای چه نخوای نمیتونی با یه جمله اشتباه تغییر بدید

          چون درستش اینه
          نه اتفاقا به گرد پای فراری و لامبورگینی ها نرسید و نمی‌رسد و نخواهد رسید
          البته بحث رنده کردن رو پورشه با ۹۱۱ پوشش داد و فراری و لامبورگینی مستقیما نشون ندادن ولی بحث تواناییشون سرجاشه
          فقط پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت و…

  2. Arash Kashani

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    امیدوارم نیسان بتونه از تنها میراث باقی مونده از اون نسل طلاییش درست مراقبت کنه و R50 جایگزن مناسبی برای R35 باشه
    به نظر استفاده از سیستم هیبرید یه ذره ریسکیه
    و نیسان باید بتونه عواقب اضافه وزن این سامانه رو یه جور دیگه کنترل کنه

    موافقم 31
    مخالفم 7
    1. Taha Malek

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (916 ديدگاه)

      اینم گفتنیه از r32 به بعد همیشه gtr ها نسبت به رقبای هم دوره ش وزن نسبتا بالایی داشت که مشکلاتی هم داشت ولی پرفورمنسش رو آنچنان خدشه دار نکرد تقریبا تو تمامی نسلا با شاهکاری طرف بودیم که نهایت مهندسی ژاپنی رو نشون داده

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. نه به تصادف

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (184 ديدگاه)

        تاها مالک خب بخواتر دو دیفرانسیل بودنشونه

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. آدولف هیتلر

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (78 ديدگاه)

          سطح سواد مملکت 10 پله سقوط کرد
          چجوری تونستی اینقدر غلط بنویسی تو یه جمله؟

  3. KAIZEN

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (424 ديدگاه)

    تو باید دوباره بیایی بالا لعنتی

    موافقم 31
    مخالفم 3
  4. saeedfarshchian

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (347 ديدگاه)

    اگه سنگین نشه پلاگین هیبرید هم نباشه ،
    وقتی بیاد خیلیارو زخمی میکنه
    سامورایی داره شمشیر تیز میکنه🔥

    موافقم 31
    مخالفم 6
  5. Yaghoob

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (519 ديدگاه)

    بدون شک باید هیبرید باشه.
    پنج سال آینده دنیای خودرو خیلی پیشرفت میکنه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  6. KAIZEN

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (424 ديدگاه)

    هیبرید معمولی بهتره
    پلاگین هیبرید وزن اضافی داره که تو این کلاس اصلا توجیح نداره

    موافقم 21
    مخالفم 3
  7. JDM سابق

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (933 ديدگاه)

    پس حداقلش سیستم AWD سنتی و نوع فعلی گیربکس کنار گذاشته میشن

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Nismo

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1783 ديدگاه)

      سیستم AWD نیسان که به Attesa معروفه بهترین عملکردو داره که بالاتر از حتی کواترو آئودیه بهترین تقسیم و انتقال قدرت در لحظه
      گیربکس 6 سرعته دوکلاچه نیسان هم که معروفه به دنده عوض کردن مثل رعد
      هرچند این ها باید آپدیت کامل بشن و دوباره یه گودزیلا بوجود بیارن

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. NAVID@@98

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1258 ديدگاه)

        نه اتفاقا سیستم چهار چرخ محرک آئودی از هر لحاظ خیلی بهتره
        سیستم چهار چرخ محرک پورشه و… هم از هر لحاظ خیلی بهتره
        نیسان سالها پیش خودش سیستم چهار چرخ محرکش رو از پورشه کپی برداری کرد البته به گرد پای خود پورشه نرسید و نمیرسه
        گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه هم از بورگ وارنر آمریکا گرفتن قسمتهای اصلی و مهندسی و توسعه اش که اصل کاریشه به نام بورگوارنر زده شد که متخصص و لیدر جهانی طراحی و تولید و توسعه سیستم های انتقال قدرته
        به همراه دیگر شرکت ها از اروپا و آمریکا اول و ۱

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. Nismo

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1783 ديدگاه)

          نه اتفاقا سیستم چهار چرخ محرک نیسان از هر لحاظ خیلی بهتره
          سیستم چهار چرخ محرک نیسان و… هم از هر لحاظ خیلی بهتره
          پورشه سالها پیش خودش سیستم چهار چرخ محرکش رو از نیسان کپی برداری کرد البته به گرد پای خود نیسان نرسید و نمیرسه

          گیربکس های 8 سرعته هم از آیسین ژاپن گرفتن قسمتهای اصلی و مهندسی و توسعه اش که اصل کاریشه به نام آیسین زده شد که متخصص و لیدر جهانی طراحی و تولید و توسعه سیستم های انتقال قدرته
          به همراه دیگر شرکت ها از ژاپن و آمریکا اول1

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. اسحاق

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (13 ديدگاه)

          کاربر nismo خودتو شاید گول بزنی
          ولی اصلا من رو نمیتونی

          کی به کیه منم با همین فرمو بیام بگم من هم ادعای پیامبری میکنم حرفم وحی منزله

          برو حد اقل تاریخ خودرو سازی رو بخون
          کی از رو کی کپی کرده کی از پورشه کپی کرده

          سیستم های چهارچرخ محرک رو مقایسه کردن کدومش از همشون بهتره که در عمل یکی مثل آئودی بیاد و به دیگران نشون بده شماره ۱ بهترین سیستم چهار چرخ جهانه

          یا بورگوارنر که لیدر جهانی سیستم های انتقال قدرت جهانه که خود سازنده ها دارن به همکاری باهاش افتخار میکنند

          تو کی که بخوای واقعیت رو تحریف کنی

          درنتیجه درستش فقط همینه

          که اتفاقا سیستم چهار چرخ محرک آئودی از هر لحاظ خیلی بهتره
          سیستم چهار چرخ محرک پورشه و… هم از هر لحاظ خیلی بهتره
          نیسان سالها پیش خودش سیستم چهار چرخ محرکش رو از پورشه کپی برداری کرد البته به گرد پای خود پورشه نرسید و نمیرسه
          گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه هم از بورگ وارنر آمریکا گرفتن قسمتهای اصلی و مهندسی و توسعه اش که اصل کاریشه به نام بورگوارنر زده شد که متخصص و لیدر جهانی طراحی و تولید و توسعه سیستم های انتقال قدرته
          به همراه دیگر شرکت ها از اروپا و آمریکا اول و ۱

  8. Mehdi

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ولی هیبریدی با همون موتور قدیمی v6 به نظرم خوب میشه به هر حالا نیسان کارو در میاره

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. Siyavash

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    ۲سال پیش هم من گفتم عمرن GTR کاملا برقی بشه …الانم میگم GTR هیبرید خفیف میشه، با قدرت ۸۰۰ اسب بخار نهایت ۸۵۰ اسب..البته برا ۳ تا ۵ سال دیگه این قدرت فکر نکنم دیگه چیز خاصی باشه…

    موافقم 10
    مخالفم 3
  10. Hf

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    شاید بازگشتش خوب باشه اما به صورت هیبرید اصلا خوب نیست حتی اگر مجبور باشن

    موافقم 1
    مخالفم 11
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1743 ديدگاه)

      میتونست برقی باشه همین که هیبرید خودش خیلیه

  11. SepehrV10

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    خوبه که هیبریده ولی همونطور که گفتم دیگه مثل R8 دیگه اون صدای دوس داشتنی شون تکرار نمیشه

  12. مصطفی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    نیسان گودزیلا رو تبدیل به عروسک خرسی کرد
    متاسفم…….
    چیه هیبرید آخه…😐

    موافقم 3
    مخالفم 7
  13. Mehdi

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    به نظرم این طراحی چراغ یه چراغ پاپ‌آپ کم داره

  14. رامتین

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3384 ديدگاه)

    طراحی بد نیست و بنظرم با این پرفورمنس واقعا میدرخشه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. samurai

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (649 ديدگاه)

    فقط چراغ دو تکه و برقی مزخرف نباشه من به عنوان یک سامورایی تاییدش میکنم :))
    یه هشت سیلندر هیبریدی ناب با یکم کم کردن وزن اونوقت گودزیلا میتونه قاتل سوپرکارا و هایپرکارا باشه :))

    موافقم 2
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا