شب گذشته، نیسان از ۶ مدل خودروی جدید برای عرضه در سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ رونمایی کرد. بر این اساس، فرانتیر، سنترا، لیف، میکرا، جوک و روگ (ایکس تریل) متحول خواهند شد.
خودروسازی نیسان اخیرا با مشکلات متعدد روبهرو شده و حتی شایعه ورشکستی را تحمل کرده است. برند با سابقهی ژاپنی قصد دارد با عرضه مجموعهای از مدلهای جدید و بهروزشده در بازارهای جهانی، از بحران مالی خارج شود.
نیسان برنامهریزی کرده است که تا دو سال آینده بیش از ۱۳ مدل جدید و فیسلیفتشده را معرفی کند. در آمریکای شمالی، این شرکت خودروهای جدیدی از جمله نسخه جدید نیسان لیف، سدان سنترا و حداقل چهار شاسیبلند را عرضه خواهد کرد. در سایر بازارها نیز مدلهای برجستهای مانند میکرا و جوک برقی، مینیونها و پیکاپها دیده میشوند.
نیسان در مسیر تحول
نیسان اخیراً با کاهش فروش، مشکلات مالی، مذاکرات ناموفق ادغام با هوندا و استعفای مدیرعامل خود مواجه شده است. با این حال، این شرکت ژاپنی به جای عقبنشینی، در حال اجرای یک استراتژی جدید است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ مجموعهای از خودروهای جدید و بهروزشده را روانه بازار کند. این مدلها ترکیبی از پیشرانههای احتراقی، هیبریدی، هیبریدی پلاگاین و تمامالکتریکی خواهند بود. نیسان تاکنون تیزرهایی از چند مدل منتشر کرده که در دو سال آینده به بازارهای مختلف عرضه خواهند شد.
مدلهای جدید برای آمریکای شمالی
- نیسان لیف جدید دیگر یک هاچبک ساده نیست، بلکه به یک کراساور با طراحی اسپرت، چرخهای ۱۹ اینچی و سانروف پانورامیک تبدیل شده است. این مدل بر روی پلتفرم CMF-EV (مشترک با آریا) ساخته میشود و بهبود قابلتوجهی در برد حرکتی خواهد داشت. همچنین، اولین خودروی نیسان با درگاه شارژ NACS خواهد بود که امکان استفاده از سوپرشارژرهای تسلا را فراهم میکند.
- نیسان روگ (X-Trail): در سال ۲۰۲۶ با پیشرانههای بنزینی، هیبریدی و هیبریدی پلاگاین عرضه میشود. نسخه هیبریدی e-Power با موتور ۱.۵ لیتری به عنوان ژنراتور برای موتور الکتریکی بازمیگردد. جالب اینجاست که نسخه پلاگاین هیبرید روگ در واقع یک میتسوبیشی اوتلندر با نشان نیسان خواهد بود!
- پتفایندر: یک فیسلیفت ساده دریافت میکند که طراحی جلوی آن را با سایر مدلهای نیسان هماهنگ خواهد کرد.
- سنترا: نسخه جدید این سدان کامپکت با طراحی جذابتر معرفی خواهد شد.
یک شاسیبلند ماجراجویی تمامالکتریک: این مدل که از سال ۲۰۲۷ در میسیسیپی تولید میشود، طراحی جعبهای و چراغهای LED آیندهنگرانه دارد و کوچکتر از روگ و پثفایندر است.
مدلهای الکتریکی برای اروپا
- میکرای تمامالکتریک: این خودروی کوچک که از سال ۲۰۲۲ تیزر شده بود، finally به مرحله تولید میرسد و از پلتفرم مشترک با رنو R5 E-Tech بهره میبرد.
- جوک تمامالکتریک: با الهام از مفهومی Hyper Punk، این نسخه بدون آلایندگی، طراحی بدنه منحصر به فردی دارد اما برخی از ویژگیهای عجیب و غریب مدل بنزینی خود را حفظ کرده است.
- قشقایی: نسل سوم سیستم هیبریدی e-Power را دریافت میکند که مصرف سوخت بهینهتر و آلایندگی کمتری دارد.
پیکاپهای جدید برای بازار جهانی
- نیسان فرانتیر/ناوارا جدید ۲۰۲۶: این پیکاپ آفرودر فقط برای بازارهای آمریکای لاتین عرضه میشود و طراحی بهبودیافته، سیستمهای اطلاعاتی-سرگرمی بهروز و فناوریهای کمک راننده پیشرفته (ADAS) خواهد داشت.
- یک پیکاپ یکتن کاملاً جدید: این مدل که بر اساس میتسوبیشی تریتون ساخته میشود، در سال ۲۰۲۶ به استرالیا میرسد.
مدلهای جدید برای هند و آفریقا
- یک مینیون ارزانقیمت با طراحی کراساور: در هند تولید میشود و هم برای بازار داخلی و هم صادرات در نظر گرفته شده است.
- یک شاسیبلند پنجنفره اقتصادی : نسخه نیسان از داستر رنو/داسیا با طراحی جلوین متفاوت.
مدلهای جدید برای ژاپن
- یک کیکار (خودروی شهری کوچک) فیسلیفت ۲۰۲۶.
- نسل جدید یک مینیون بزرگ با پیشرانه هیبریدی پیشرفته .
سخن پایانی از مدیر ارشد نیسان
ایوان اسپینوزا، مدیر ارشد برنامهریزی نیسان و مدیرعامل جدید به خبرنگاران گفت:
در دو سال آینده، ما یک مجموعه چشمگیر از خودروها را معرفی خواهیم کرد که جادهها را متحول میکنند! این شامل لیف بازطراحیشده و میکرای الکتریکی جسورانه میشود. اما این تمام ماجرا نیست — ما شاسیبلندهای خود را بهروزرسانی میکنیم تا تجربه رانندگی را ارتقا دهیم، و نسل بعدی e-POWER سطح جدیدی از ظرافت و کارایی را ارائه خواهد داد. ما متعهد به سرمایهگذاری روی محصولاتی هستیم که بهترین های نیسان را نمایندگی میکنند. به طرفداران پر و پا قرص و مالکان وفادارمان در سراسر جهان اطمینان میدهم که این تازه آغاز یک سفر هیجانانگیز است.
به نظر میرسد نیسان قصد دارد با این تحول گسترده، جایگاه خود را در بازارهای جهانی احیا کند. آیا این استراتژی جواب خواهد داد؟ نظر شما چیست؟
Ahmad
۷ فروردین ۱۴۰۴نیسان پر قدرت داره به بازی برمیگرده بیا نشون بده اصالتت رو به بی اصالتان
MehdiTurbo
۷ فروردین ۱۴۰۴در حد تصاویر الان زیبان
ولی شکل چراغا و جلو پنجره اش خیلی شکل محصولات کیا و میوندا شده
اون لوزی لوزی چراغ و جلو پنجره شکل توسان
کلا شبیه کیا و هیوندا شدن
هر چند تو ژاپنیا همیشه نیسان دوست داشتم چون برعکس تویوتا اسپورت و جوان پسند بود
Ali
۷ فروردین ۱۴۰۴خیلی جرئت میخواد وقتی که داری ورشکسته میشی همچین حرکتی رو بزنی
محمدرضا
۷ فروردین ۱۴۰۴به این میگن
کامبک !
m
۷ فروردین ۱۴۰۴تا وقتی با سی وی تی کار میکنه یعنی نیسان ورشکسته هست
هیچ برندی در دنیا غیر از ژاپنی ها خودرو های غیر اقتصادیشون از سی وی تی استفاده نمیکنه
حتی این کره ای های چشم بادومی هم مدل های اقتصادیشون از دنده استفاده میکنن
datsun
۷ فروردین ۱۴۰۴یه اکانت هم کافیه راضی به زحمت نیستیم
صامورایی از قله فوجی
۷ فروردین ۱۴۰۴حالا فهمیدن سبد محصولات قدیمی و غیررقابتی چه بر سرشون اورد. یادمه کره ای ها رو یه عده مسخره میکردن که مدام فیس لیفت میدادن یا در خودروی برقی سرمایه گذاری میکردند.
پرهام
۷ فروردین ۱۴۰۴از سال 2017 سه دوره نیسان لیز کردم(سنترا،روگ 2020 و روگ 2023) و بعد از قریب به 100هزار کیلومتر رانندگی با این برند میتونم بگم ماشین بی آزاری هست
به نسبت کم مصرف و برای من هزینه ی نگهداری کمی داشت
ماه گذشته دیگه برند رو عوض کردم(البته عدم پیشنهاد مناسب برای لیز از سوی نیسان بی تاثیر نبود)
الان سانتافه 2025 هیبرید دارم(همون که سر طراحی عقبش بحث بسیار هست!) و خب میتونم بگم که قبلا در مورد برندهای کره ای کم انگاری میکردم
بنطرم کاملا میتونن رقیب جدی برای برندهای ژاپنی و آلمانی باشن و میزان فروششون در آمریکای شمالی و اروپا هم اینو نشون میده
تجربه یک ماهه من که خیلی بهتر از تصوراتم بوده
صامورایی از قله فوجی
۷ فروردین ۱۴۰۴درودبرشما. دقیقا همینه. یه عده ذهنیتشون ۲۰ ساله که گیر کرده در گذشته.
🥇M🏆bavaria///👑
۷ فروردین ۱۴۰۴میدونستم سلطان دوباره به صحنه باز خواهد گشت!! 👊👊🏆
امیرحسین
۸ فروردین ۱۴۰۴ماکسیما جاش خالیه ولی داداش کوچیکش آلتیما هست.
حسن
۸ فروردین ۱۴۰۴امیدوارم سرپا بشه و مشکلاتش حل بشن حیفه
nima.jdm
۸ فروردین ۱۴۰۴نیسان کارش درسته