کراساوور لوکس نیسان، بهزودی چهره عوض میکند. پس از افشای تصاویر جاسوسی از نسل جدید مورانو، اکنون رندرهای نزدیک به واقعیت این خودرو را منتشر شدهاند.
نسل فعلی مورانو در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شده و بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه از آن تنها در ایالات متحده به فروش رسیده که نشان میدهد یکی از بازیگران قابل اعتنا در این کلاس بوده است. اما دنیای به سرعت در حال رشد و تحول SUVهای لوکس باعث شده تا این خودرو خیلی زود از مد بیفتد و از رقبا عقب بماند. حتی فیس لیفت مورانو هم بسیار دیر معرفی شد. نهایتاً اوایل این ماه عکسهای جاسوسی نسل جدید مورانو هم منتشر شد؛ بنابراین الان وقت آن است که طراحانی مثل Kulesa روسی رندرهای نزدیک به نسخه نهایی را به ما نشان دهند.
جلوپنجره از فرم جدید V-Motion عریضتر به نظر میرسد و عمق مدلهای فعلی را ندارد و برخی عناصر روشنایی هم به داخل جلوپنجره منتقل میشوند. چراغها نیز کوچکتر شده و با یک نوار باریک نورانی به یکدیگر متصل میشوند. در مجموع نمای جلو، کاملاً حال و هوای طراحی نیسان آریا را دارد اما کمی پیچیدهتر و شلوغتر شده تا برداشتی از یک خودروی گرانتر را منتقل کند.
در پروفایل جانبی هنوز امضای نسل فعلی را میبینیم که روی ستون C پیاده شده است. پیچخوردگی این بخش در عکسهای جاسوسی هم بهوضوح آشکار است. برجستگی و قوز خط شانه، و پفکردگی گلگیرها باعث میشود تا چهرهای تنومند از این خودرو دیده شود. سقف با شیب بسیار خوبی تا شیشه عقب کشیده میشود. در بخش پشتی هم ساختار درب ساده پشتی در هماهنگی با سپر جدید و چراغهای متصل و نسبتاً باریک LED قرار دارند. ارتفاع قرارگیری پنجره عقب باعث میشود تا دید به پشت از آینه وسط احتمالاً به صفر برسد اما فرم آیرودینامیک، کوپه مانند و اسپرتی به خودرو داده که جذاب است.
مورانو یک تفاوت بزرگ با آریا دارد و آن اینکه از نوع الکتریکی نیست. درحالیکه چهره نیسان مورانوی جدید، کاملاً دستخوش تغییر میشود، احتمالاً در زیر پوسته آن همان زیربندی و پلتفرم فعلی D نیسان حفظ خواهد شد. این یعنی موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری نسل فعلی همچنان نقش اساسی خود را ایفا میکند و با کمک یک گیربکس ۹ سرعته خودکار نیرو را به هر چهار چرخ منتقل مینماید. احتمالاً مدلهای هیبریدی مورانو هم معرفی شوند.
تا زمان معرفی نسل جدید مورانو یعنی سال ۲۰۲۴ میتوان همچنان نسل فعلی را خریداری کرد. البته تریم S پایه مورانو بازنشسته شده و تریم SV بهعنوان مدل پایه جدید به در پیکرهبندی دیفرانسیل جلو با قیمت ۳۹ هزار دلار در دسترس است.
Soroush
۲۲ شهریور ۱۴۰۲واقعا دیگه قدیمی شده بود و نیاز به تغییر نسل داشت
اگر واقعا همینقدر جذاب از آب دربیاد یه پیشرفته بزرگه براش و میتونه فروش خوبی داشته باشه
Reza Waffen SS
۲۲ شهریور ۱۴۰۲قسمت عقب دیگینیتی و جلو هیوندای
datsun
۲۲ شهریور ۱۴۰۲اگه منظور سبک جلو چراغ هاست نیسان سه سال پیش از این کانسپ پیش نمایش محصولات آیندش رو نمای کرده بود اگه کپی در کار بوده اون هیونداست
https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/fr/concepts-cars/Header_Chill_Out.jpg.ximg.s_12_h.smart.jpg
عقبش هم که شبیه آریاست هرچند این طراحی نهای نیست
Car love
۲۲ شهریور ۱۴۰۲خودت داری میگی ۳ سال پیش نیسان تازه کانسپتشو داد در حالی که ۳ سال پیش توسان “تولیدش” کرد!!! یعنی موقعی که توسان کانسپتش داده شد و چند سال بعد رفت تو خط تولید تازه نیسان کانسپتشو داد که شبیه توسان رو خط تولید بود!
اشتباه محاسباتی داشتی 😂حالا کی کپی کرد؟
datsun
۲۲ شهریور ۱۴۰۲کپی که کلا صنعت خودرو کره از محصولات ریبیج شده ژاپنی به دست اومده عجب رویی دارید شما
حسین
۲۲ شهریور ۱۴۰۲خود توسان کپی از بنز eqc هست فیک مالتی اکانت 😂
Car love
۲۲ شهریور ۱۴۰۲با این کامنت مشخص شد کم آوردی،سری بعد بیشتر دقت کن که اشتباه محاسباتی نکنی😂
حالا ببین صنعت جاپون چقدر بدبخته که صنعت خودرو کره که از محصولات جاپون ریبیج شده الان تو فروش و جوایز از ۵ گروه خودروسازیش از ۴ گروهش بالاتره 🤣🤣🤣
مهردادکمال
۲۳ شهریور ۱۴۰۲مرسی
توحید
۲۲ شهریور ۱۴۰۲دیگه برند ها اون ماهیت متمایز کننده رو تو طراحی هاشون از دست دادن
قبلا ها اگه یکم ماشین باز بودی از رو استایل ماشین ها (حتی تو شب) میشد با دقت بالایی حدس زد که از چه برندیه
ولی الان متاسفانه دیگه اون وجه تمایز یا نیست یا اینکه خیلی کم رنگ شده
ولی با این حال، نیسان مورانو یکی از محبوب ترین هاست تو این سگمنت (به نظر من)
ali
۲۲ شهریور ۱۴۰۲چرا انقد نیسان میتسوبیشی در برابر طراحی زیبا و به روز مقاومت میکردن خدا میدونه
البته امار فروش فاجعشون مجبورشون کرد بالاخره تن بدن به طراحی به روز
Killer
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ترکیب توسان و دیگنیتی!
Puriya
۲۲ شهریور ۱۴۰۲اینجور که من میبینم کار در اومده تو بخش طراحی زیبا و چشم نواز هم چنین آینده نگرایانه طراحی شده درکل باریکلااا به نیسان
MehdiTurbo
۲۲ شهریور ۱۴۰۲یه زمانی مورانو خدای طراحی بود مخصوصا اون موقع که تو ایرانم اومده بود خدای ابهت بود راهنما که میزدی کامل چراغش روشن خاموش میشد اون کابین جذابش که هنوز کابین اون نسلش برای من خدای جذابیت نسبت به نسلای بعدش که تو ایرانم اومد اون کیلومتر شمار مخصوصا با رنگ داخل زرشکیش
الان پشتش برای من قشنگ انگار دیگنیتی و جلوش توسان
این تو نیستی مورانو به خودت بیا
تو باید مثل همان نسل مثل همان چراغ راهنمایی که تنها ماشین بود هست هنوز بین ماشینا باشی
نه یه کپی یه ترکیب از دیگنیتی توسان
حتی اگه بگیریم اصلا اون دوتاهم وجود نداشتن این اچن ابهت و خلاقیت منحصر به فرد مورانو نیست
به روز شده مدرن شده ولی اون مورانو تو اون زمان اب از دهن همه اویزون میکرد خلاقیت خاص بودن ابهت خودش داشت حتی اگه کپی ترکیبم نبود این اون اب دهن راه بندازی که معرفی میشد بود نیست و افسوس
افسوس به پرادو جی ایکس جدید و نیسان زد جدید
و ای ول به ال ایکس و تویوتا کراون و نیسان ارمادا(به جز داخلش که باید دست میکشید بهش ولی بیرون عالی) و نیسان التیما(یکی از بهترین کابینا تو این اشفته بازار بود اگه درست گفته باشم درست به یاد اورده باشم)
مورانو در حق زد و مورانو اجحاف کرد
تویوتو در حق پرادو و اف جی تا حدودی ولی قابل قبول تر لندکروز
پرادو نسل جدید به تنهایی جذابه ولی نه برای جایگزینی پرادو برا همون مدرن شد نسلای قبل سنتش
datsun
۲۲ شهریور ۱۴۰۲فازتون چیه که بدون اطلاعات کامنت میدی کره ی که با ژاپن بالا اومد الان تو میگی ازش کپی میکنه لینک بالا گذاشتم ببین شبیه کدوم کانسپه عقبش هم که شبیه آریاست که سال ۲۰۱۹ کانسپش معرفی شده نییان اصلا میدونه ماشین به اسم دیگنیتی وجود داره اصلا تازه این یه رندره
Killer
۲۲ شهریور ۱۴۰۲لامصب بزار دو روز از معرفی سنچوری شاسی بلند که زمین و زمان گفتن عقبش دقیقا کپی جنسیسه بگذره بعد اینو بگو!! تو هر پیجی معرفی شد کامنتا همه گفتن عقبش کپی جنسیسه،موتور وان هم تو بررسیش گفت شبیه جنسیس! دیگه اسکی رو به سطح جدیدی رسوند
اینم که مشخصه شبیه چیه
datsun
۲۲ شهریور ۱۴۰۲صنعت کره از ابتدا ریبیج شده محصولات ژاپنی بود لطفا شما دیگه از کپی صحبت نکنید
Absurd Hero
۲۲ شهریور ۱۴۰۲طراحان پژو با ماشین زمان به ۲۰ سال آینده سفر کردن و زبان طراحی جنسیس رو کپی کردن و برگشتن به 1999 رو پژو پیاده کردن:
https://s6.uupload.ir/files/peugeot_406_rear_20080118_uq9p.jpg
بنظرم جنسیس باید به خاطر این حرکت از پژو شکایت کنه:/
ali_x76
۲۲ شهریور ۱۴۰۲مورانوهای سفارش امریکا که جاپلاکشون کوچیک بود، چراغ راهنمای عقب جدا نداشت و کل چراغ هم به عنوان چراغ شب و هم به عنوان راهنما عمل میکرد.
این قضیه از قدیم تو ماشینای امریکایی بوده و حتی یه سریاشون چراغ راهنمای جلو هم نداشتن و چراغ شب (کوچک) جلو نقش راهنما رو هم بازی میکرد.
بهنام
۲۲ شهریور ۱۴۰۲جناب datsun اینارو به حال خودشون بگذار. با تازه به دوران رسیده بحث کردن در شأن شما نیست. 😏
MehdiTurbo
۲۲ شهریور ۱۴۰۲من حقیقت میگم حالا شما تعصب داری رو ژاپن دلیل نمیشه
من زیر همان پست نیسان ماکسیما التیما کلی ازش تعریف کردم زیر پست سانتافه کلی تخریبش کردم حقیقت حقیقت
بهنام تازه به دوران رسیده کسیه که پشت بقیه قایم میشه که در شان نیست و کسیه که اینقدر بچه است و هنوز مغزش پخته نشده که درک کنه اصلا چه ژاپن چه کره چیزیش به من تو نمیرسه و کسیه که از یه حرف راجع به خودرو اینجوری دردش میگیره که باید بگه تازه به دوران رسیده سنت میره بالاتر هنوز کوچیکی میفهمی دنیا چیه ولی ای کاش یه جا به بعد دیکه میفهمیدید
رضا
۲۲ شهریور ۱۴۰۲یکم شبیه فونیکس FX ئه چراغای جلوش.
Enzo Ferrari 2008
۲۲ شهریور ۱۴۰۲مورانو برمی گردد
Sina
۲۲ شهریور ۱۴۰۲از زمانی که این مدیر عامل دزده از نیسان رفت
واقعا نیسان زیبا و متحول شد
من که با پتث فایندر خیلی حال کردم
Amirmohammad
۲۲ شهریور ۱۴۰۲زیباست
رضا
۲۸ شهریور ۱۴۰۲بنظرم طراحی جلوش بد نیست و همین ۲۰۲۴ هم خوبه،،، ولی طراحی پشت اصلا جالب نیست و به فرم همگانی داره.
۱۵ سال گذشته ولی طراحی پشت فقط ۲۰۰۸ خاص خاص خودشه و منحصر به فرد. اساسا چراغهای عقب به حالت عمودی و دخیل در درب صندوق نباشه خیلی بهتره.