نیسان

نسل جدید نیسان مورانو این شکلی است

کراس‌اوور لوکس نیسان، به‌زودی چهره عوض می‌کند. پس از افشای تصاویر جاسوسی از نسل جدید مورانو، اکنون رندرهای نزدیک به واقعیت این خودرو را منتشر شده‌اند.

نسل فعلی مورانو در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شده و بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه از آن تنها در ایالات متحده به فروش رسیده که نشان می‌دهد یکی از بازیگران قابل اعتنا در این کلاس بوده است. اما دنیای به سرعت در حال رشد و تحول SUVهای لوکس باعث شده تا این خودرو خیلی زود از مد بیفتد و از رقبا عقب بماند. حتی فیس لیفت مورانو هم بسیار دیر معرفی شد. نهایتاً اوایل این ماه عکس‌های جاسوسی نسل جدید مورانو هم منتشر شد؛ بنابراین الان وقت آن است که طراحانی مثل Kulesa روسی رندرهای نزدیک به نسخه نهایی را به ما نشان دهند.

جلوپنجره از فرم جدید V-Motion عریض‌تر به نظر می‌رسد و عمق مدل‌های فعلی را ندارد و برخی عناصر روشنایی هم به داخل جلوپنجره منتقل می‌شوند. چراغ‌ها نیز کوچک‌تر شده و با یک نوار باریک نورانی به یکدیگر متصل می‌شوند. در مجموع نمای جلو، کاملاً حال و هوای طراحی نیسان آریا را دارد اما کمی پیچیده‌تر و شلوغ‌تر شده تا برداشتی از یک خودروی گران‌تر را منتقل کند.

در پروفایل جانبی هنوز امضای نسل فعلی را می‌بینیم که روی ستون C پیاده شده است. پیچ‌خوردگی این بخش در عکس‌های جاسوسی هم به‌وضوح آشکار است. برجستگی و قوز خط شانه، و پف‌کردگی گلگیرها باعث می‌شود تا چهره‌ای تنومند از این خودرو دیده شود. سقف با شیب بسیار خوبی تا شیشه عقب کشیده می‌شود. در بخش پشتی هم ساختار درب ساده پشتی در هماهنگی با سپر جدید و چراغ‌های متصل و نسبتاً باریک LED قرار دارند. ارتفاع قرارگیری پنجره عقب باعث می‌شود تا دید به پشت از آینه وسط احتمالاً به صفر برسد اما فرم آیرودینامیک، کوپه مانند و اسپرتی به خودرو داده که جذاب است.

مورانو یک تفاوت بزرگ با آریا دارد و آن اینکه از نوع الکتریکی نیست. درحالی‌که چهره نیسان مورانوی جدید، کاملاً دستخوش تغییر می‌شود، احتمالاً در زیر پوسته آن همان زیربندی و پلتفرم فعلی D نیسان حفظ خواهد شد. این یعنی موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری نسل فعلی همچنان نقش اساسی خود را ایفا می‌کند و با کمک یک گیربکس ۹ سرعته خودکار نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌نماید. احتمالاً مدل‌های هیبریدی مورانو هم معرفی شوند.

نسل فعلی مورانو 2024
نسل فعلی مورانو ۲۰۲۴

تا زمان معرفی نسل جدید مورانو یعنی سال ۲۰۲۴ می‌توان همچنان نسل فعلی را خریداری کرد. البته تریم S پایه مورانو بازنشسته شده و تریم SV به‌عنوان مدل پایه جدید به در پیکره‌بندی دیفرانسیل جلو با قیمت ۳۹ هزار دلار در دسترس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Soroush

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    واقعا دیگه قدیمی شده بود و نیاز به تغییر نسل داشت
    اگر واقعا همینقدر جذاب از آب دربیاد یه پیشرفته بزرگه براش و میتونه فروش خوبی داشته باشه

    موافقم 58
    مخالفم 2
  2. Reza Waffen SS

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    قسمت عقب دیگینیتی و جلو هیوندای

    موافقم 55
    مخالفم 79
    1. datsun

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      اگه منظور سبک جلو چراغ هاست نیسان سه سال پیش از این کانسپ پیش نمایش محصولات آیندش رو نمای کرده بود اگه کپی در کار بوده اون هیونداست
      https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/fr/concepts-cars/Header_Chill_Out.jpg.ximg.s_12_h.smart.jpg
      عقبش هم که شبیه آریاست هرچند این طراحی نهای نیست

      موافقم 45
      مخالفم 81
      1. Car love

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (708 ديدگاه)

        خودت داری میگی ۳ سال پیش نیسان تازه کانسپتشو داد در حالی که ۳ سال پیش توسان “تولیدش” کرد!!! یعنی موقعی که توسان کانسپتش داده شد و چند سال بعد رفت تو خط تولید تازه نیسان کانسپتشو داد که شبیه توسان رو خط تولید بود!
        اشتباه محاسباتی داشتی 😂حالا کی کپی کرد؟

        موافقم 76
        مخالفم 38
        1. datsun

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (3953 ديدگاه)

          کپی که کلا صنعت خودرو کره از محصولات ریبیج شده ژاپنی به دست اومده عجب رویی دارید شما

          موافقم 48
          مخالفم 61
        2. حسین

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          خود توسان کپی از بنز eqc هست فیک مالتی اکانت 😂

          موافقم 36
          مخالفم 55
        3. Car love

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (708 ديدگاه)

          با این کامنت مشخص شد کم آوردی،سری بعد بیشتر دقت کن که اشتباه محاسباتی نکنی😂
          حالا ببین صنعت جاپون چقدر بدبخته که صنعت خودرو کره که از محصولات جاپون ریبیج شده الان تو فروش و جوایز از ۵ گروه خودروسازیش از ۴ گروهش بالاتره 🤣🤣🤣

          موافقم 14
          مخالفم 18
      2. مهردادکمال

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2013 ديدگاه)

        مرسی

    2. توحید

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      دیگه برند ها اون ماهیت متمایز کننده رو تو طراحی هاشون از دست دادن
      قبلا ها اگه یکم ماشین باز بودی از رو استایل ماشین ها (حتی تو شب) میشد با دقت بالایی حدس زد که از چه برندیه
      ولی الان متاسفانه دیگه اون وجه تمایز یا نیست یا اینکه خیلی کم رنگ شده
      ولی با این حال، نیسان مورانو یکی از محبوب ترین هاست تو این سگمنت (به نظر من)

      موافقم 24
      مخالفم 3
  3. ali

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (269 ديدگاه)

    چرا انقد نیسان میتسوبیشی در برابر طراحی زیبا و به روز مقاومت میکردن خدا می‌دونه
    البته امار فروش فاجعشون مجبورشون کرد بالاخره تن بدن به طراحی به روز

    موافقم 20
    مخالفم 6
  4. Killer

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    ترکیب توسان و دیگنیتی!

    موافقم 11
    مخالفم 47
  5. Puriya

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (568 ديدگاه)

    اینجور که من میبینم کار در اومده تو بخش طراحی زیبا و چشم نواز هم چنین آینده نگرایانه طراحی شده درکل باریکلااا به نیسان

    موافقم 19
    مخالفم 3
  6. MehdiTurbo

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2403 ديدگاه)

    یه زمانی مورانو خدای طراحی بود مخصوصا اون موقع که تو ایرانم اومده بود خدای ابهت بود راهنما که میزدی کامل چراغش روشن خاموش میشد اون کابین جذابش که هنوز کابین اون نسلش برای من خدای جذابیت نسبت به نسلای بعدش که تو ایرانم اومد اون کیلومتر شمار مخصوصا با رنگ داخل زرشکیش
    الان پشتش برای من قشنگ انگار دیگنیتی و جلوش توسان
    این تو نیستی مورانو به خودت بیا
    تو باید مثل همان نسل مثل همان چراغ راهنمایی که تنها ماشین بود هست هنوز بین ماشینا باشی
    نه یه کپی یه ترکیب از دیگنیتی توسان
    حتی اگه بگیریم اصلا اون دوتاهم وجود نداشتن این اچن ابهت و خلاقیت منحصر به فرد مورانو نیست
    به روز شده مدرن شده ولی اون مورانو تو اون زمان اب از دهن همه اویزون میکرد خلاقیت خاص بودن ابهت خودش داشت حتی اگه کپی ترکیبم نبود این اون اب دهن راه بندازی که معرفی میشد بود نیست و افسوس
    افسوس به پرادو جی ایکس جدید و نیسان زد جدید
    و ای ول به ال ایکس و تویوتا کراون و نیسان ارمادا(به جز داخلش که باید دست میکشید بهش ولی بیرون عالی) و نیسان التیما(یکی از بهترین کابینا تو این اشفته بازار بود اگه درست گفته باشم درست به یاد اورده باشم)
    مورانو در حق زد و مورانو اجحاف کرد
    تویوتو در حق پرادو و اف جی تا حدودی ولی قابل قبول تر لندکروز
    پرادو نسل جدید به تنهایی جذابه ولی نه برای جایگزینی پرادو برا همون مدرن شد نسلای قبل سنتش

    موافقم 17
    مخالفم 8
    1. datsun

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      فازتون چیه که بدون اطلاعات کامنت میدی کره ی که با ژاپن بالا اومد الان تو میگی ازش کپی میکنه لینک بالا گذاشتم ببین شبیه کدوم کانسپه عقبش هم که شبیه آریاست که سال ۲۰۱۹ کانسپش معرفی شده نییان اصلا میدونه ماشین به اسم دیگنیتی وجود داره اصلا تازه این یه رندره

      موافقم 24
      مخالفم 39
      1. Killer

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (598 ديدگاه)

        لامصب بزار دو روز از معرفی سنچوری شاسی بلند که زمین و زمان گفتن عقبش دقیقا کپی جنسیسه بگذره بعد اینو بگو!! تو هر پیجی معرفی شد کامنتا همه گفتن عقبش کپی جنسیسه،موتور وان هم تو بررسیش گفت شبیه جنسیس! دیگه اسکی رو به سطح جدیدی رسوند
        اینم که مشخصه شبیه چیه

        موافقم 31
        مخالفم 23
        1. datsun

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (3953 ديدگاه)

          صنعت کره از ابتدا ریبیج شده محصولات ژاپنی بود لطفا شما دیگه از کپی صحبت نکنید

          موافقم 24
          مخالفم 32
        2. Absurd Hero

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (309 ديدگاه)

          طراحان پژو با ماشین زمان به ۲۰ سال آینده سفر کردن و زبان طراحی جنسیس رو کپی کردن و برگشتن به 1999 رو پژو پیاده کردن:
          https://s6.uupload.ir/files/peugeot_406_rear_20080118_uq9p.jpg
          بنظرم جنسیس باید به خاطر این حرکت از پژو شکایت کنه:/

          موافقم 8
          مخالفم 11
    2. ali_x76

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (415 ديدگاه)

      مورانوهای سفارش امریکا که جاپلاکشون کوچیک بود، چراغ راهنمای عقب جدا نداشت و کل چراغ هم به عنوان چراغ شب و هم به عنوان راهنما عمل میکرد.
      این قضیه از قدیم تو ماشینای امریکایی بوده و حتی یه سریاشون چراغ راهنمای جلو هم نداشتن و چراغ شب (کوچک) جلو نقش راهنما رو هم بازی میکرد.

      1. بهنام

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (908 ديدگاه)

        جناب datsun اینارو به حال خودشون بگذار. با تازه به دوران رسیده بحث کردن در شأن شما نیست. 😏

        موافقم 5
        مخالفم 14
        1. MehdiTurbo

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2403 ديدگاه)

          من حقیقت میگم حالا شما تعصب داری رو ژاپن دلیل نمیشه
          من زیر همان پست نیسان ماکسیما التیما کلی ازش تعریف کردم زیر پست سانتافه کلی تخریبش کردم حقیقت حقیقت
          بهنام تازه به دوران رسیده کسیه که پشت بقیه قایم میشه که در شان نیست و کسیه که اینقدر بچه است و هنوز مغزش پخته نشده که درک کنه اصلا چه ژاپن چه کره چیزیش به من تو نمیرسه و کسیه که از یه حرف راجع به خودرو اینجوری دردش میگیره که باید بگه تازه به دوران رسیده سنت میره بالاتر هنوز کوچیکی میفهمی دنیا چیه ولی ای کاش یه جا به بعد دیکه میفهمیدید

          موافقم 14
          مخالفم 3
  7. رضا

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (125 ديدگاه)

    یکم شبیه فونیکس FX ئه چراغای جلوش.

    موافقم 4
    مخالفم 4
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    مورانو برمی گردد

  9. Sina

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (834 ديدگاه)

    از زمانی که این مدیر عامل دزده از نیسان رفت
    واقعا نیسان زیبا و متحول شد
    من که با پتث فایندر خیلی حال کردم

    موافقم 6
    مخالفم 12
  10. Amirmohammad

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (565 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. رضا

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بنظرم طراحی جلوش بد نیست و همین ۲۰۲۴ هم خوبه،،، ولی طراحی پشت اصلا جالب نیست و به فرم همگانی داره.
    ۱۵ سال گذشته ولی طراحی پشت فقط ۲۰۰۸ خاص خاص خودشه و منحصر به فرد. اساسا چراغهای عقب به حالت عمودی و دخیل در درب صندوق نباشه خیلی بهتره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا