نیسان

تیونینگ نیسان 350Z با پیشرانه W12 توئین توربوی بنتلی!

خلاقیت در دنیای خودرو حد و مرزی ندارد و این نیسان 350Z مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتلی با ۸۱۸ اسب بخار قدرت مثال جالبی خواهد بود!

تاکنون اخبار متنوعی از خودروهای کوچک و ساده با پیشرانه‌های پرقدرت در پدال منتشر شده‌اند اما این بار می‌خواهیم یکی از دیوانه‌وارترین آن‌ها را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم. خودرویی که مشاهده می‌کنید یک نیسان 350Z مدل ۲۰۰۴ با پیشرانه ۱۲ سیلندر توئین توربوی بنتلی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF است که هزینه‌های مربوط به تعویض پیشرانه آن حدود ۲۵ هزار دلار بوده است.

خودروی موردبحث که به فروش می‌رسد برای مسابقات دریفت در لهستان آماده شده و پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری آن از بنتلی کانتیننتال GT گرفته شده است. به این پیشرانه دو توربو اضافه شده و تغییراتی نیز در سایر بخش‌ها از جمله گیربکس اعمال شده تا توانایی هندل کردن چنین قدرتی را داشته باشد. نیروگاه آهنین نیسان 350Z هم‌اکنون ۸۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۱۳ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

این خودروی ژاپنی به رول کیج مجهز است هرچند احتمال عدم تائید آن برای مسابقات معتبر وجود دارد. از نظر ظاهری نیز تغییراتی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به میله‌های محافظ درب H شکل اشاره کرد. نکته جالب درباره 350Z استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF است که با استفاده از واحد کنترل الکترونیکی افترمارکتی می‌تواند به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که کلاچ همانند گیربکس دستی درگیر شده و تعویض‌ها نیز همانند گیربکس‌های سکونشئال انجام شود. کیت بدنه گیرا و بال بزرگ عقب به همراه بازوهای سیستم تعلیق سفارشی نیز جزو دیگر تغییرات این نیسان پرقدرت هستند. نظر شما درباره این هرکول جیبی چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. SR 71

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه عشقی بود این ماشین .
    هم ۳۵۰ هم ۳۷۰ .
    با اون موتور ۶ سیلندر ۳ ونیم لیتری خوش صدا .
    اینا جانشین فیرلیدی دوست داشتنی و ۳۰۰zx جاودان بودن که تو پدال هم همین اخیرا راجع بهش مطلب گذاشته شد .
    جوانان ایرانی باید بجا ۲۰۶ و پارس و زانتیا لوازمی سوار اینا میشدن . اما نشد که بشه .

    موافقم 38
    مخالفم 4
    1. amir

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      آخ گفتی اولین بار ها من اون زمان تو ان اف اس آندرگراند ۳۷۰زد تیون شده سبز رو دیدم عاشقش شدم کسی یادش هست

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. حمیدرضا

        ۲۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (287 ديدگاه)

        البته اون ۳۵۰ بود

  2. Enzo Ferrari 2008

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    یه کم انجین زیادی بزرگ نیست

    موافقم 18
    مخالفم 1
  3. Saeed

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    کلا برای دریفت جدیدن مود شده انجین های بزرگ بزارن یه سوپرا mk5 هم توین شده که موتور f1 روشه

    موافقم 12
  4. parhamiof

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    موتوره از عرض ماشین بزرگتره

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. Viper

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    موتورو اووووففففف…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا