نیسان با ثبت اختراعی جدید برای لاستیک های بدون باد آماده بهکارگیری چنین تکنولوژیای میشود.
اگرچه ژاپنیها چنین اختراعی را ثبت کردهاند اما از سالها قبل شاهد ظهور لاستیک های بدون باد بودهایم به گونهای که گوودیر و میشلن محصولات خود در این زمینه را معرفی کردهاند. لاستیک بدون باد نیسان نیز از مفهومی مشابه دو شرکت یاد شده استفاده میکند. به دلیل اینکه ساختار لاستیک موردبحث کاملاً بسته نیست بنابراین باید از طراحی ویژهای برای جذب ناهمواریها و درعینحال چسبندگی بالا استفاده کند.
نیسان میگوید مشکل اصلی در توسعه لاستیک های بدون باد نیروهایی است که در پرههای لاستیک نزدیک به زمین وجود دارند. رفع سریع این مشکل میتواند استفاده از متریال مستحکمتر در بخشهای بیرونی لاستیک بدون باد باشد اما ژاپنیها خاطرنشان میسازند این امر منجر به کاهش سطح تماس لاستیک و جاده خواهد شد که روی جذب ناهمواریها و فرمان پذیری خودرو تأثیر منفی میگذارد.
راهحل نیسان استفاده از پرههای الاستیکی زیادی است که بهصورت شعاعی آرایش یافتهاند. در واقع این پرههای الاستیک بین چرخ و آج قرار خواهند گرفت. باید دانست فورد آمریکا نیز قبلاً توسعه چرخهایی برای لاستیک های بدون باد را شروع کرده است. با این روش نیروی موردبحث به پرهها منتقل میشود و بنابراین آج خارجی لاستیک کمتر تحتفشار قرار میگیرد. بنا به گفته این خودروساز ژاپنی، لاستیک های بدون باد موردبحث میتوانند در وسایل نقلیه دو و چهار چرخ، وسایل نقلیه صنعتی و… بکار روند.
اما چرا با وجود لاستیک های کنونی، شرکتهای زیادی بهصورت ناگهانی به این تکنولوژی علاقهمند شدند؟ احتمالاً دلیل آن استانداردهای آلایندگی یورو ۷ است که محدودیتهایی را برای ترمزها و لاستیکها در نظر میگیرد. خودروسازان تراز اول جهانی میبایست خود را با این قوانین تطبیق دهند و در نهایت پیروز شوند. علیرغم انتقادات برخی خودروسازان هنوز تغییراتی در زمینه قوانین مربوط به آلایندگی ترمزها و لاستیکها اعمال نشده است و مطمئن نیستیم که لاستیک های بدون باد با محیطزیست دوست خواهند بود یا خیر. لاستیک های بدون باد پنچر نمیشوند و دوام بالایی دارند. به این ترتیب آسیبدیدگی کمتر لاستیکها به معنی کاهش نیاز به تعویض آنها خواهد بود و بنابراین از این جنبه میتوانند برای محیطزیست مفید باشند. البته هنوز مشخص نیست که آیا این تکنولوژی در نهایت تجاری خواهد شد یا خیر.
الان فقط ارشیام
۱۵ مهر ۱۴۰۲فقط منم که حس میکنم رو ظاهر ماشین خیلی تاثیر منفی میزارن؟
مزدا
۱۵ مهر ۱۴۰۲اصلا جالب نمیشه!
تصور کن روی بی ام و که لاستیک با فاق کم و رینگ بزرگ داره این لاستیک و رینگ سوار بشه! 🤮🤮
NAVID۰۰۹۸
۱۶ مهر ۱۴۰۲اگه روزگاری این مدل لاستیک فراگیر بشه ، بهتره بدونید تحول در سطح جهانی اتفاق میوفته که چقدر باید مهندسی علم مواد و مکانیک قدرتمند شده باشه که بتونه چنین چیزی بسازه تا هم وزن خودرو را تحمل کنه و هم ضربات را و هم هندلینگ خودرو را به هم نزنه سر پیچها و … !!!!!
به احتمال زیاد ، طول عمر بالایی هم باید داشته باشه به سبب مواد به کار رفته در ساختش !
و البته گران نسبت به تایرهای معمول در دنیا !
اما مطمئناً خودروها سواری نرمی پیدا میکنند با وجود این لاستیکها !
حسین
۱۶ مهر ۱۴۰۲خب دوست من
راه حل برای ظاهر زیاده
فعلا تو مرحله تولیدش هستند
محمد
۱۵ مهر ۱۴۰۲این لاستیک ها عالین ، غیر از اینکه دیگه نیازی به چک کردن مدوام باد لاستیک ها نیست ، ایمنی بالایی هم دارن و از شر لاستیک زاپاس راحت میشیم ، اگه بیاد تو بازار و قیمتش معقول باشه قطعا میخرمش
NAVID۰۰۹۸
۱۶ مهر ۱۴۰۲مگه موتور Cg گوجهای هم ازین لاستیکا میخواد !
عشقی ، زیاد خرج نکن ، همون تیوبدار بنداز بهتره !
محمد
۱۶ مهر ۱۴۰۲واقعا که پدال ، جواب هایی که به این دوست فاقد شعور میدیم یا منتشر نمیکنی یا پاک میکنی اما این اکانت هیچ محدودیتی نداره
خوش بین
۱۶ مهر ۱۴۰۲قطعا به عمر بنده و شما قد نمیده که استفاده از این لاستیکها را تو کشور شاهد باشیم
مهدی
۱۷ مهر ۱۴۰۲داداش این لاستیک ها تحمل گرما نداره زود نرم میشن وبدرد چاله چوله نمیخوره اونم باوضعیت که جاده وخیابونه ایران داره
제네시스
۱۵ مهر ۱۴۰۲بنظرم طرح مسخره ای هست ، زشت میکنه ماشینو
بیشتر بدرد کامیون میخوره
JDM
۱۶ مهر ۱۴۰۲اگه همینو جنسیس میخواست بزنه
واکنش همین دوستمون: قطعا نوآوری بزرگی در صنعت حمل نقل محسوب میشه و بازم کره درخیشد و ژاپن در آرزوی داشتن تکنولوژی جنسیس هست ولی چون اسم ژاپن اومده فقط بدرد کامیونا میخوره
amir
۱۷ مهر ۱۴۰۲شاهد بارش حق هستیم
حسین
۱۶ مهر ۱۴۰۲ظاهرش قابل درست شدنه
یک دیواره مصنوعی حتی ممکنه بشه اضافه کرد
بحث بحث به تولید رسیدن و عملکرد موفقشون هست
امیر
۱۵ مهر ۱۴۰۲اگه یه فکری به حال ظاهرش کنن ایده خیلی خوبی هست ، ایمنی ماشین رو بسیار افزایش میده 👏
حسین
۱۶ مهر ۱۴۰۲راه زیاده نگران نباش
تکنولوژی فوقالعاده ایه
ARIAN
۱۵ مهر ۱۴۰۲با همچین لاستیک های مزخرفی دویست متر مسیر توی گل بری راحت بین پره های هر چرخ بیست کیلو گل گیر میکنه😂
제네시스
۱۵ مهر ۱۴۰۲🙂👍
امیر
۱۵ مهر ۱۴۰۲یعنی از نظرت کمپانی بزرگی مثل نیسان فکر اینجا ها رو نکرده !! 😒😒👎
حسین
۱۶ مهر ۱۴۰۲بنظرم یک پوشش میگذارند
رامین
۱۷ مهر ۱۴۰۲داداش اگه بتونن بسازن خیلی خوب میشه من ماشینم به خاطر ترکیدن لاستیک تصادف کردم باش
برای این که گفتی گل بره بین پره هاش میتونن یه روکش بندازن دور لاستیک و مثل لاستیک های معمولی بشه ولی از داخل بدون نیاز به باد باشه
پیام
۱۵ مهر ۱۴۰۲من الان داشتم میرفتم خونه یکی ازین لاستیکای نیسان در رفت جا خالی دادم. یکم مونده بود بهم بزنه
JDM
۱۶ مهر ۱۴۰۲داش اگه کره میزد میشد ته تکنولوژی
تو شبا در حسرت نیسان میخوابی
پدال دیگه خاطره مردم رو تایید نکن مگه کلاس انشا هستش
طرف ماشین چینی هم سوار نشده بعد میاد اینجا واس ما فاز سهامدارای کره در میاره
احسان عباسی
۱۵ مهر ۱۴۰۲لاستیک های خوبین به نظرم استاندارد تر از لاستیک معمولی هستند.این لاستیک هارا به فلسطین صادر کنید.از اینکه اسرائل نابود شد بسیار خوشحالیم.🙏🏻💪
ab0lf4zl
۱۶ مهر ۱۴۰۲گرونی همینجوری سرعت داشته باسه چندوقت دیگه ساندیس هم بهتون نمیدن.
تو و امثال تو نمیدونم چجوری دوست دارید همه جا جنگ باشه کشت و کشتار باشه.
ما ایرانی هایی ک معمولی هستیم و تو کشور خودمون شهروند درجه ۳ محسوب میشیم عمیقا ارزو داریم همه جا صلح باشه و خون از دماغ کسی نیاد
خاص
۱۷ مهر ۱۴۰۲به لحناش بیشتر میخورد که داره مسخره میکنه.
شما نگران نباش.
ab0lf4zl
۱۵ مهر ۱۴۰۲کاش واقعا یسری از یوزر ها بن بشن. احساس میکنی اومدی مهدکودک
Enzo Ferrari 2008
۱۵ مهر ۱۴۰۲خوبه فقط باید فاق کوتاه بشه
amiramli81
۱۷ مهر ۱۴۰۲یک سوال : اگر با این لاستیک ها در زمین شنی رانندگی کنند شن داخل حفره ها نمی مونه و یا پرتاب نمیشه ؟ یا مثلا اگر در گل و لای استفاده بشه باعث پاشش گل و لای خیلی زیاد به اطراف نمیشه ؟ چون بالاخره گل ولای بین لاستیک می مونه .
Morteza
۱۸ مهر ۱۴۰۲این یه نمونه آزمایشی هست و به نظر من واسه اینکه طرز کار لاستیک رو نشون بدن دیوارش رو حذف کردن اگه ظاهرش مثل لاستیکای معمولی بود شما چطور به تکنولوژی بکار رفته وطرز کارش پی میبردین تا تایید یا ردش کننین؟
علی
۲۴ مهر ۱۴۰۲بد ریخت