شاسیبلند الکتریکی نیسان آریا ۲۰۲۳ اولین بار در نمایشگاه خودروی لسآنجلس رونمایی شد و حالا خبر رسیده این خودرو قیمت پایه ۴۷۹۹۵ دلاری خواهد داشت. قیمت آریا بیشتر از قدبلندهای الکتریکی دیگر با ابعاد مشابه همچون فولکسواگن ID.4 و به احتمال زیاد تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا میباشد. البته دلایل خوبی برای این قیمت بالا وجود دارد. اول اینکه آریا شعاع حرکتی استاندارد ۴۸۲ کیلومتری داشته و اگرچه بسته به تریم انتخابی این شعاع حرکتی کاهش مییابد اما همه نسخههای این خودرو شعاع حرکتی بیشتری نسبت به رقبای یاد شده دارند. دوم اینکه پس از بررسی نزدیک آریا در نمایشگاه مزیت دیگر این خودرو مشخص شد و آنهم کابین شیک و جذاب کراس اوور الکتریکی نیسان بود.
از نظر متریال بکار رفته میتوان گفت کابین آریا یک پله بالاتر از رقبا بوده و در واقع بهتر از کابین فورد موستانگ مک ای با ابعاد و قیمت مشابه میباشد. قطعاً کابین آریا یک پله بالاتر از شاسیبلند درونسوز خود نیسان یعنی روگ قرار میگیرد. داشبورد و تریم دربها با متریال نرم و چرممانند پوشانده شده و تریم چوب مانند نیز باعث شده بخش داخلی آریا به سطوح جدیدی از نظر کیفیت در بین محصولات نیسان برسد.
کابین این خودرو نه تنها از نظر بصری مرغوب و سطح بالا کار شده بلکه دارای کنترلهای سیستم تهویه مطبوع مدرن و جذاب است. اگرچه میتوان درباره کنترلهای حساس به لمس خودروهای مدرن گله کرد اما حداقل به نظر میرسد این موضوع درباره آریا بهتر از کار درآمده و به راحتی میتوان این کنترلها را تشخیص داد. همچنین تریم چوب بکار رفته در این خودرو بسیار جذابتر از پلاستیکهای مشکی پیانویی در برخی رقباست.
بالای این تریم نوار ورودی هوای درب به درب است که با تریم برنزی همراه شده و احتمالاً در تمامی نسخههای آریا دیده خواهد شد. تریم فلز مانندی نیز در کنسول مرکزی و اطراف دوخت های داخل کابین کار شده است. از دیگر جزئیات بخش داخلی این خودرو میتوان به الگوی برش کومیکو در بلندگوها، ورودیهای هوای کابین، تریم دربها و حتی کفپوشها اشاره کرد. مدیر تولید نیسان میگوید این تریم یکپارچه و مشابه نتیجه بازخوردهایی است که از مشتریان گرفتهایم. آنها گفتهاند جامعیت و توجه زیاد به جزئیات را در محصولات نیسان ببینند.
مدیر نیسان همچنین اظهار داشته خریداران احتمالی خودروهای الکتریکی میخواهند بدانند چرا خودروسازان محصولاتی الکتریکی با ظاهر خوب نمیسازند. واضح است که نیسان لیف از این نظر تغییری ایجاد نکرده است اما آریا بسیار بهتر بوده و از پلتفرم جدیدی سود میبرد. استفاده از این معماری علاوه بر ایجاد ظاهری جذابتر برای آریا باعث ایجاد فاصله بین محوری بیشتر و بنابراین فضای کابین بهتر نسبت به ابعاد خودرو شده است. همچنین کف مسطح خودرو نیز مزیت دیگر آریا محسوب میشود.
ویژگی جالب کراس اوور الکتریکی نیسان کنسول مرکزی کشویی است که با لمس یک دکمه فعال شده و به سمت عقب حرکت میکند. با لمس دوباره این دکمه میتوان کنسول را به جای خود بازگرداند.
اما از نظر تکنولوژی باید گفت آریا دارای برخی موارد منحصربهفرد بین محصولات نیسان است اما خب چنین مواردی به یک استاندارد در صنعت خودرو تبدیل میشوند. مدیر نیسان میگوید طراحان و مشتریان وجود اطلاعات جلوی چشم راننده و جدا کردن آن از سیستم اطلاعات سرگرمی را ترجیح میدهند. اگرچه ما پشت آمپرهای دیجیتالی این خودرو را بررسی نکردیم اما باید گفت این بخش از گرافیک رنگی، نمادهای بزرگ با خوانایی خوب و… سود میبرد. تمامی اطلاعات موردنیاز را نیز میتوان از روی فرمان شخصیسازی کرد.
در کل کابین آریا ظاهر و حس یک خودروی کانسپت را دارد که در نهایت به محصولی تولیدی بدل شده است. طراحان معمولاً درباره چنین فضاهایی با عبارات حس اتاق بزرگ و پذیرایی یک خانه صحبت میکنند. مدیر نیسان سیستم اطلاعات سرگرمی آریا را به تلویزیون تشبیه میکند و از کنسول کشویی با نام میز قهوه نام میبرد. در کل کابین این خودرو شیک و آیندهنگرانه و در عین کاربردی است.
علی
۲۹ آبان ۱۴۰۰در این که شیکه هیچ شکی نیست !
اما واقعا آینده نگرانه ست ؟
IMAN99
۳ آذر ۱۴۰۰آینده نگرانه هست
ولی مطمئنا به پای سیستم های مرسدس بنز و کادیلاک که در سطح بالاتری هستن نمیرسه
IMAN99
۳ آذر ۱۴۰۰آینده نگرانه هست
ولی مطمئنا به پای سیستم های مرسدس بنز و کادیلاک که در سطح بالاتری هستن نمیرسه.
M@M@DRZ
۲۹ آبان ۱۴۰۰فقط اون کنترلر های لمسی رو مثه هد آپ دیسیپلی میمونه تا دکمه و کنترلر😋
محمدهادی
۲۹ آبان ۱۴۰۰فقط اسمش😄✊✊✊
دمشگرم ژاپن آبروی ایران رو بیشتر از خودمون نگه داشته
ماشششاله نیسان👏👏
porsche
۲۹ آبان ۱۴۰۰خیلی قشنگه
GT
۲۹ آبان ۱۴۰۰در واقع یه جورایی نقش بی ام و IX را برای نیسان بازی میکنه
امیر
۲۹ آبان ۱۴۰۰واقعا واقعا یکی از قشنگ ترین ماشین های الکتریکی
🔥A.H MOTORS🔥
۲۹ آبان ۱۴۰۰اونا نیسان آریا داشتن
ما هم سایپا آریا😎
.
لامصب هی از ما تقلید میکنن😐😂
میثم
۲۹ آبان ۱۴۰۰بسیار شیکتر از محصول تویوتا سوبارو فولکس و فورد و تسلا است
حتی زیباتر از محصولات آلمانیها
تنها کادیلاک رقیب واقعیشه که خیلی عالی کار کرده
میتسوبیشی هم دیروز پدال مقالهشو گذاشت کابین خیلی شیکی فراتر از محدوده قیمتش داشت
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)
۲۹ آبان ۱۴۰۰به به
واقعا شیک و آینده نگرانه است
آینده یعنی لمس آینده یعنی تکنولوژی های عجیب و غریب که اگه الان ببینیمش بعضیامون شاید خوششون نیاد ولی در آینده دوسش داشته باشن!
واقعا عالیه این نیسان آینده نگرانه
عرفان
۲۹ آبان ۱۴۰۰نظر شخصیمه ولی بشخصه اصصلا از کابینایی که زیرشون خالیه خوشم نمیاد (توصیف دقیق تر و بهتری براش پیدا نکردم !!!!!!!)
مثل همین اریا . هیوندا ایونیک 5. مک ای . و خیلی از برقی ها
Mad.z.Max
۲۹ آبان ۱۴۰۰عجب داشبورد شیکی، بخش جلویی که راننده و شاگرد استفاده میکنن واقعا جذابه، خیلی شیک درست کردن. عقب کابین سادس، ولی همین ویژگی های دکمه های تاچ که روی داشبورد و کنسول گذاشتن خیلی چشمگیره. واقعا هاص هست، حدس میزنم بزودی ازش کپی برداری بشه توسط بقیه
heshmat021
۲۹ آبان ۱۴۰۰بدبخت تسلا هم همینجور لمسی گذاشته بود همه بهش انتقاد کردن
Mad.z.Max
۳۰ آبان ۱۴۰۰مال تسلا هم قشنگ بود، ولی با این متفاوت بود. این اومده دکمه های تاچ رو در قالب فیزیکی در اورده و به جزییات خیلی توجه کرده، دقت نورپردازی دکمه هاش رو ببین مثلا…
datsun
۲۹ آبان ۱۴۰۰حیف این ماشین به این زیبائی که برقیه
میثم
۲۹ آبان ۱۴۰۰خیلی خوبه که برقیه 😊😊😊
R@m!n
۲۹ آبان ۱۴۰۰بچه های زومیت ریختن اینجا سایتو کلا کوبیدن دارن از نو می سازنا 😂 ایولا
محمدهادی
۲۹ آبان ۱۴۰۰کوشن؟😄😄😄
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ آبان ۱۴۰۰دو مترجم جدید دیگه…
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۲۹ آبان ۱۴۰۰خیلی زیباست
مهردادکمال
۳۰ آبان ۱۴۰۰با همه چیش حال کردم جز جلوپنجره اش که بیش از حد پلاستیکی جلوه میکنه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ آبان ۱۴۰۰از اینکه دکمههاش داخل کابین مخفی هستن خیلی خوشم اومد…
رضا
۳۰ آبان ۱۴۰۰الان چند ساله نیسان هر سال عکسهای آریا رو نشون میده ولی خبری از فروش و عرضه نیست !