نیسان به مناسبت بیستمین سالگرد مرکز طراحی خود در لندن، کانسپت جذابی بنام ۲۳-۲۰ را معرفی کرده که توسط تیمی جوان با الهام از فرمول E طراحی شده است.
نیسان به مناسبت بیستمین سالگرد مرکز طراحی خود در لندن، کانسپت تمام الکتریکی جذابی را معرفی کرده است. این کانسپت که ۲۳-۲۰ نام دارد، یک خودروی اسپرت شهری است که از مشارکت نیسان در فرمول E الهام گرفته و درعینحال به میراث هاچبکهای جسورانهٔ این شرکت ادای احترام میکند. نام این کانسپت نیز از ۲۰ سالگی مرکز طراحی اروپایی نیسان به همراه ۲۳ به معنای سال جاری تشکیل شده است.
این کانسپت توسط تیمی شامل اعضای جوان مرکز طراحی اروپای نیسان طراحی شده است. چیزی که از این تیم خواسته شد ساده بود: طراحی خودروی الکتریکی جذابی که میخواهید هرروز با آن در لندن رانندگی کنید. کانسپت ۲۳-۲۰ فرم هاچبک سهدر دارد که با عناصر آیرودینامیکی شدیدی در جلو و عقب تزئین شده است. یکی از این عناصر، رکابهای عمیقی است که جریان هوا را از جلو برای خنک کردن ترمزها وارد کرده و از دریچههایی پشت چرخهای جلو خارج میکند.
در قسمت جانبی کانسپت همچنین گلگیرهای برآمدهای دیده میشود که رینگهای بزرگی به سبک موتوراسپرت روی لاستیکهای فاق کوتاه را در خود جای دادهاند. بالای گلگیرها هم دریچههایی تعبیه شده است نا فشار هوای داخل محفظهٔ چرخها را کاهش دهد. در عقب این کانسپت طراحان اسپویلر بزرگی روی سقف و دیفیوزری مستطیلی در پایین طراحی کردهاند. برای جلو و عقب خودرو نیز چراغهایی LED به شکل دو نیمدایره در نظر گرفته شده که تا حدودی فیات 600e را به یاد میآورد. درهای قیچی، رنگ خاکستری، دریچهٔ هوای روی سقف برای تهویهٔ بهتر داخل و عدد ۲۳ روی گلگیرهای عقب هم از دیگر ویژگیهای بیرونی این کانسپت هستند.
کانسپت ۲۳-۲۰ اما صرفاً یک پروژهٔ طراحی بیرونی نیست و طراحان داخلی نیسان هم کابینی هماهنگ با ظاهر وحشی خودرو تدارک دیدهاند. در اینجا صندلیهای عمیق با پشتسریهای بزرگ، غربیلک فرمان یوغ با دکمهها و کنترلهای مختلف، یادآور خودروهای مسابقهای هستند. در اینجا همچنین دو صفحهنمایش هم تعبیه شده است که اطلاعات مهم را به نمایش درمیآورند.
متأسفانه نیسان در مورد مشخصات قوای محرکهٔ الکتریکی کانسپت ۲۳-۲۰ حرفی نزده و به نظر نمیرسد برنامهای برای تولید آن وجود داشته باشد اما با توجه به اینکه کانسپت موردبحث پروژهای برای طراحی بیرونی است، انتظار میرود برای طراحی مدلهای الکتریکی آیندهٔ نیسان از آن الهام گرفته شود.
mercedes
۴ مهر ۱۴۰۲بهترین دریچه گاز برای رفع کپ بوگاتی ویرون چیه؟
Kato
۴ مهر ۱۴۰۲۲۳ به معنی سال جاری نیست
۲۳ به معنای نیسان است در زبان ژاپنی …
amir
۴ مهر ۱۴۰۲دریچه برقی تیوفایو زیمنس وووووووو :))))
شیرون سوار
۴ مهر ۱۴۰۲منم یه ویرون داشتم
بردم پیش یکی از رفقا گفت دریچه گاز شیرون سیمی میزارن کپ اش رفع میشه فقط صد هزارتا
بش گفتم برام گذاشت ، کپ اش خوب شد اما دور بالاش بهم ریخت
فروختم و روش گذاشتم الان یه شیرون دو لکه رنگ دارم
TOPGEAR
۱۲ مهر ۱۴۰۲جناب مانی خوشبین؟
امیر محمد
۴ مهر ۱۴۰۲دوستان 🥴
من واقعاً نمیتونم این طراحی ها رو تحمل کنم!!
اگر میتونید باهاشون کنار بیاید،
ممنون میشم بگید چجوری کنار میاید؟!
یکم کمتر اذیت بشم 💔
M.83
۴ مهر ۱۴۰۲آئودی کلاب اسپورت کواترو با نیسان جوک میشه این جونور
#مداد را از جوانان بگیرید
Soroush
۴ مهر ۱۴۰۲یه نیسان جوک داخلش میبینم که مدرن تر شده
جذاب به نظر میاد
H2
۴ مهر ۱۴۰۲ماهی چشم تلسکوپی
Avan
۴ مهر ۱۴۰۲در عین کوچکی اما خشن و جذابه،یه جورایی بولداگی برای خودش
Enzo Ferrari 2008
۴ مهر ۱۴۰۲درش شبیه به کوئنیگزگ شده
JDM
۵ مهر ۱۴۰۲اره خیلی خفنه ولی به هاچبک نمیاد
آراد آبرون
۵ مهر ۱۴۰۲این چه آشغالیه
HFball
۵ مهر ۱۴۰۲عجب هاچبک خفن و با مزه ای شده
این بچه واقعا مثل برقی های مدرن عجق وجق نیس
❤BMW❤
۶ مهر ۱۴۰۲اینو مقایسه کنید با میتسوبیشی سایبرگ
البته که اون میتسوبیشی هست ولی یه دنیا فرق دارن . واقعا طراحی رو به عقب داره میره
❤BMW❤
۶ مهر ۱۴۰۲Mitsubishi cyborg
❤BMW❤
۶ مهر ۱۴۰۲البته سایبرگ اطلاعاتش تو گوگل خیلی نیس باید از منابع متنی اقدام کنین