پیکاپ جدید Z9 که بهطور مشترک توسط نیسان و دانگفنگ توسعه پیدا کرده است، با پیشرانههای بنزینی، دیزلی و هیبریدی عرضه خواهد شد.
نیسان پیکاپ جدیدی بنام Z9 را در چین معرفی کرده که بهطور مشترک با دانگفنگ توسعه پیدا کرده است. این پیکاپ که روی پلتفرم جدیدی ساخته شده است، ۵,۵۲۰ میلیمتر طول، ۱,۹۶۰ میلیمتر عرض و ۱,۹۵۰ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۳۰۰ میلیمتر است. Z9 طراحی بیرونی منحصربهفردی دارد که آن را از دیگر پیکاپهای بازار متمایز میکند. در جلو چراغهایی عمودی با دیلایتهای Z شکل را میبینیم که توسط جلوپنجرهای با قاب نقرهای به هم متصل شدهاند.
عناصر نقرهای و مشکی روی سپر هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای نمای جلوی Z9 هستند. طراحی بخش عقبی این پیکاپ چینی اما تا حدودی تویوتا تاندرا را یادآوری میکند که البته ویژگی بدی نیست. در داخل پیکاپ جدید نیسان و دانگفنگ غربیلک فرمان دو پره با دکمههای نقرهای را میبینیم که از پشت آن یک صفحه آمپر دیجیتالی کوچک خودنمایی میکند. در میانهٔ داشبورد هم یک نمایشگر بزرگ دیده میشود که هرچند اکثر ویژگیهای خودرو را کنترل میکند ولی هنوز هم زیر دریچههای تهویه مرکزی دکمههای فیزیکی زیادی دیده میشود.
Z9 با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میشود که شامل یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی با ۲۵۸ اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ ۲.۳ لیتری توربودیزل با ۱۹۰ اسب بخار قدرت میشود. انتقال نیروی هردو موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت میگیرد. علاوه بر این، یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم برای رقابت با بیوایدی شارک در نظر گرفته شده است. فعلاً مشخصات کامل این نسخه اعلام نشده است ولی میدانیم که ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و شعاع حرکتی کلی آن به ۱۱۰۰ کیلومتر میرسد.
تولید این پیکاپ جدید اوایل ماه جاری در چین آغاز شده است. فعلاً مشخص نیست که Z9 در بازارهای خارج از چین هم عرضه خواهد شد یا نه ولی هماکنون چندین خودرو از جوینت ونچر نیسان و دانگفنگ در روسیه عرضه میشود و بنابراین احتمال عرضهٔ Z9 در این کشور هم وجود خواهد داشت.
Kiarash
۲۴ دی ۱۴۰۳خیلی زشته
م
۲۴ دی ۱۴۰۳جون میده برای مونتاژ توسط زامیاد
زیزیگولو
۲۴ دی ۱۴۰۳نمای جلو کپی از GMC آکادیا ۲۰۲۴ 🤦
همایون
۲۷ دی ۱۴۰۳هرجور نگاه میکنم شباهت خاصی نمیبینم چه برسه به کپی
javad-bmw
۲۴ دی ۱۴۰۳چقدر زشته لامصب
.
۲۴ دی ۱۴۰۳هیییییییی…!
نیسان به کجا رسیدی.
آریا دوستی
۲۶ دی ۱۴۰۳نیسان با بقیه برندهای برتر خودروسازی دنیا،مثل ایرانیا فکر نمیکنن که فقط بلدن بگن چینی آشغاله! از اونجایی که چین بزرگترین بازار خودروهای قیمت مناسب و اقتصادی داره،دنبال تولید ماشینی به نیاز بازار فروشش هست و البته پایین آوردن هزینه تولید برای عرضه با قیمت پایین و اقتصادی
کشورهای عربی خلیج فارس،براشون پاترول پرقدرت و پرآپشن و لوکس میسازه،برا چینی ها ماشین های زیز ۳۰هزار دلار ولی با ارزش خرید بالا،البته که این ماشین بسیار زشت و بدترکیب هست و به نظرم فروشش پایین باشه
REZA.
۲۵ دی ۱۴۰۳آقا یه چیز عجیبه. تو خودرو افرود نه آپشن زیاد مهمه نه طراحی بیشتر اون سیستم فنر بندی و دیفرانسیل هست.
ولی الان داره همه چیز سمت زیبایی آپشن میره. همین خورد چراغاش چسبیده، خب اگه یه تصادف کنیم کل چراغ و سپر رو باید عوض کنیم کلی خرج!
خودرو افرودی بیشتر توان نیاز داره باید یه موتور دو لیتر تنفس داشته باشی عالی ولی حیف
GENERAL CORVETTE
۱۶ بهمن ۱۴۰۳احتمالا با تغییر چهره و ریبج
به عنوان نسل جدید نیسان NAVARA و XTERRA
وارد بازار جهانی میشه
توی آسیا خاورمیانه آفریقا و آمریکای لاتین