نیسان اعلام کرد یک دستگاه اسکای لاین GT-R نسل R32 را با قوای محرکه برقی تولید میکند. این پروژه تک ساخت و جنجالی که برای عصر مدرن صنعت خودرو تدارک دیده شده R32 EV نام دارد.
ژاپنیها با انتشار ویدئویی کوتاه از R32 برقی در وبسایت خود اعلام کرد اولین محصول اسپرت و برقی خود را معرفی خواهند کرد هرچند برنامهای برای تولید انبوه این خودرو وجود ندارد. خودروی موردبحث محصول نبوغ یک مهندس است که پس از تحسین R32 اسکای لاین ۱۹۸۹ به این کمپانی پیوسته و میگوید:
من میخواهم با اضافه کردن جدیدترین تکنولوژی برقی سازی دنیای خودرو خودرویی جذابتر بسازم و در پروژه مدرن ساختن خودروی موردعلاقه خودم سهم داشته باشم
او ادامه داده است:
با ترکیب خودروی موردعلاقهام با تکنولوژیای که فکر میکنم بهترین است میتوانیم محصولی بسازیم که مردم دنیا درباره آن هیجانزدهتر شوند
این ویدئو بخش پشتی خودرو را با اگزوز بزرگ و عدمتغییر نسبت به مدل درونسوز نشان میدهد. همانطور که میدانید یکی از ویژگیهای بسیار جذاب نیسان اسکای لاین R32 اصلی پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو بوده است. از آنجایی که در ویدئوی یاد شده صدای پیشرانه ۲.۶ لیتری نیسان نیز به گوش میرسد احتمال دارد از بلندگوهای بیرونی مشابه مازراتی گرن توریسمو فولگور و آبارث 500e در آن استفاده شده باشد. تکنولوژی شاسی R32 EV شاید پیشنمایشی از آن چیزی باشد که در کراس برقی نیسان آریا بکار رفته است. نیسان مدعی شده این سیستم چهار چرخ محرک از همان پیکربندی نرمافزار و سختافزار آتستا ET-S سود میبرد. قوای محرکه یاد شده در نیسان GT-R R35 یعنی خودرویی که پس از ۱۳ سال در اوایل سال ۲۰۲۲ راهی موزه شد بکار رفته است.
جدیدترین تیزر از پروژه تک ساخت اسکای لاین برقی پس از آن منتشر میشود که تاکائو کاتاگیری مدیرعامل نیسان نیسمو سال پیش به اتوکار گفت بخش اسپرت این خودروساز آماده معرفی یک پرچمدار برقی میشود و احتمالاً این خودرو را در دهه جاری میلادی خواهیم دید. توسعه این مدل پرچمدار شاید تحت تأثیر R32 EV باشد و احتمال دارد نیسان اولین قدم را به سوی برقی سازی نشان GT-R بردارد. ژاپنیها در حال حاضر فقط خودروهای برقی آریا و لیف را عرضه میکنند، دو خودرویی که به ترتیب در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۱۰ معرفی شدند. نیسان قشقایی، جوک و ایکس تریل نیز از سال ۲۰۲۵ به بعد با قوای محرکه برقی تولید خواهند شد زیرا این خودروساز اهداف درازمدتی را برای برقی سازی سبد محصولاتش ترسیم کرده است.
JDM سابق
۱۲ فروردین ۱۴۰۲نیسان بیا پایین گند نزن تو اسم GTR.
حرمت نگه دار. ژاپنی بازا سره R32 . R33 .R34 قسم میخورن
علیرضا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲نمیدونم خوشحال باشم یا ناراحت
Taha Malek
۱۲ فروردین ۱۴۰۲چرا اگزوز داره
یه بنده ی خدا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲یه روزی به ژاپنیا میگفتن ماشینتون بده
یه روزی به کره ای ها
الانم به چینیا دارن میگن
رامین
۳۰ فروردین ۱۴۰۲و ما هم دنده عقب ولی ادعامون گوش فلک رو کر کرده و هیچوقت هم متوجه نیستیم و نخواهیم شد
ARIAN
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اینکارو نکن با gtr. خاطراتمونو خراب نکن برقی چه کوفتیه اخه….
زیزیگولو
۱۲ فروردین ۱۴۰۲در واقع اسکای لاین GT-R شروع کننده عصر ماشینای اسپرت کمپانی نیسان بوده و در ادامه ی این سری کمپانی نیسان تو چند دهه ماشینای اسپرت فوق العاده ای تولید کرد و همین موفقیتا باعث شد تا اسکای لاین GT-R نماد کمپانی نیسان بشه
Amir mahdi @-1387
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اون اگزوز مصنوعی هست
عاشق پدال
۱۲ فروردین ۱۴۰۲الو یا اسکای لاین؟
دوتاش
رامین
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ای وای دامن اسکای لاین رو هم گرفت😔😔
Yasin
۱۲ فروردین ۱۴۰۲عاشق این نسل GTR ام
Hamilton1970
۱۲ فروردین ۱۴۰۲خداوکیلی اسکای لاین حرمت داره، حرمت نگه دارین!
به مینی و دیفندر و بنتلی و…. رحم نکردین به گودزیلا ها رحم کنین!
بذارین اسم اسکای لاین مقدس بمونه!
ARMAN سابق
۱۲ فروردین ۱۴۰۲نکن آقا نکن
اسکای لاین یکی از بی نظیر ترین ماشینای ژاپنی تو تاریخ بوده
بعد یه مهندس میگه برای جذاب تر شدن این کارو کرده؟؟؟؟؟
مهندسای خودرو واقعا از ماشین بازی بویی نبردن
Royal Driver AMG
۱۲ فروردین ۱۴۰۲نمیتونم با اسکای لاین برقی کنار بیام حتی یک درصد
ناجی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲نمیشد از ی ماشین دیگه استفاده کنید؟؟ از بین اونهمه ماشین دست گذاشتین روی آر سی و دو که جزو محبوب ترین خودروهای دنیاست،