نیسان اعلام کرد آماده تولید انبوه خودروهای برقی میشود و از سال ۲۰۲۵ اقدام به عرضه نسخههای بدون آلایندگی قشقایی، جوک و ایکس تریل خواهد کرد.
تصمیم مهم نیسان بر پایه محبوبیت قوای محرکه هیبریدی e-Power اتخاذ شده است. این را گیوم کارتیه رئیس نیسان اروپا میگوید و اظهار میدارد هدف از برقی شدن محصولات پرطرفدار نیسان اطمینان از آن است که چنین خودروهایی تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از فروش جهانی ژاپنیها را تشکیل دهند. سیستم هیبریدی یاد شده به نیسان قشقایی کمک کرده است تا به فروش ۱۰۵,۹۵۶ دستگاهی در سال پیش دست یابد. مدیر نیسان میگوید:
نکته این است که ما در حالت گذار قرار داریم و میخواهیم از قوای محرکه e-Power به محصولات تمام برقی برسیم. ما تازه قوای محرکه e-Power را ارائه کردهایم. ما نیاز داریم تا از مزیتهای چنین قوای محرکهای در قشقایی استفاده کنیم. ما تکامل یافتهایم بنابراین آینده به محصولات برقی تعلق خواهد داشت
برند ژاپنی موردبحث همچنین امیدوار است جایگزین برقی ایکس تریل را تولید نماید و فروش آن را افزایش دهد. فروش ایکس تریل در سال گذشته افت ۷۴ درصدی را در اروپا ثبت کرد و به ۲۳۸۰ دستگاه رسید. این در حالی است که خودروی برقی نیسان آریا فروش ۳۱۸۲ دستگاهی را در سال اول معرفی خود تجربه نمود. انتظار میرود هر سه خودروی برقی و جدید نیسان بر پایه نسخه مخصوصی از پلتفرم CMF گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی تولید شوند. پلتفرم یاد شده میتواند از خودروهایی با اشکال، فاصله بین محوری و باتریهای گوناگون پشتیبانی کند. پلتفرم CMF اولین بار در آریا بکار رفت و حالا در رنو مگان E-Tech برقی نیز استفاده شده است. در حال حاضر مدلهای قشقایی و ایکس تریل با ابعاد مشابه از پلتفرم CMF-CD استفاده میکنند درحالیکه جوک از پلتفرم کوچکتر CMF-B سود میبرد، پلتفرمی که در رنو کلیو نیز دیده میشود. انتظار میرود نسخههای برقی خودروهای موردبحث بین سالهای ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ از راه برسند. اول از همه جوک برقی تولید خواهد شد اما کارتیه میگوید هر سه خودرو در کنار مدلهای هیبریدی به فروش خواهند رسید.
تا آن زمان تکنولوژی باتری نسبت به وضعیت کنونی ارتقا خواهد یافت. دیوید موس نایب رئیس بخش تحقیق و توسعه نیسان اروپا تائید کرده است که نسل جدید باتریهای لیتیوم یونی در عرض چند سال آینده و با تراکم انرژی و راندمان بهتر و هزینه پایینتر تولید خواهند شد. انتظار میرود محصولات جدید نیسان از باتریهایی پیشرفتهتر استفاده کنند و شعاع حرکتی بهتری نسبت به نیسان آریا کنونی داشته باشند. قشقایی، جوک و ایکس تریل برقی هنوز از تکنولوژی باتری حالتجامد برخوردار نخواهند شد چراکه به گفته مدیر نیسان قرار است در سال ۲۰۲۸ این تکنولوژی به مرحله تجاری برسد. این باتریهای جدید باعث افزایش قابلتوجه شعاع حرکتی و کاهش زمانهای شارژ میشوند. از نظر قدرت و گشتاور پیشرانههای برقی نیز شاهد پیشرفتهایی خواهیم بود و پیشرانههای برقی نیسان قدرتی فراتر از خروجی ۲۳۹ اسب بخاری آریا خواهند داشت. احیای بهتر انرژی و راندمان بالا نیز میتواند منجر به افزایش شعاع حرکتی شود. قطعاً با وجود چنین تکنولوژیهایی شاهد افزایش قیمت خودروهای برقی نیسان نسبت به نمونههای کنونی خواهیم بود.
بهنام
۲۹ بهمن ۱۴۰۱واقعا هر سه تا قشنگن .
RENAULT5
۲۹ بهمن ۱۴۰۱قشقایی قشنگ تره اسمش ایرانیه
علی
۲۹ بهمن ۱۴۰۱نیسان ، دوست داریم ، فقط رنو را بنداز دور!!!
RENAULT5
۲۹ بهمن ۱۴۰۱بدون رنو پیشرفتش کند میشه باید به هم کمک کنن
Royal Driver
۲۹ بهمن ۱۴۰۱برند رنو هم عالیه که
زیزیگولو
۲۹ بهمن ۱۴۰۱متاسفانه آینده متعلق به ماشینای برقی هستش ……. اگه دقت کنین روند الکتریکی کردن حمل و نقلای دیگه مثل کشتی ها و هواپیماها خیلی آروم ترو کندتر از ماشینا و با سرعت لاکپشتی پیش میره و در واقع یه جورایی اصلاً پیش نمیره و نمیدونم واسه چی همه دنیا فقط گیر دادن به برقی کردن ماشینا
مازیار
۲۹ بهمن ۱۴۰۱چون ماشینا اغلب توی شهر هستن
و آلودگی ها اغلب توی شهر هستن
و این دو بیش از هشتاد درصد علت و معلول هم هستن
زیزیگولو
۲۹ بهمن ۱۴۰۱به آلودگی کل هوای کره زمین فکر کن ……. میدونی هر یه هواپیمای جت چه آلودگی وحشتناکی ایجاد میکنه؟؟؟ گفته شده که هر یه هواپیمای جت بخاطر سوخت زیادی که مصرف میکنه بیشتر از ۳ هزار خودرو آلودگی ایجاد میکنه و حالا فکر کن روزانه چند هزار پرواز تو کل کره زمین انجام میشه؟؟ و هواپیماهایی که روزانه بی نهایت سوخت جت مصرف میکنن؟؟؟
مازیار
۲۹ بهمن ۱۴۰۱درسته
اما اولویت با جوامع شهری هست که تمرکز انسانها در اونجاست
Amiro
۲۹ بهمن ۱۴۰۱فیس لیفت قابل توجه دارن نسبت به نسل های قبلی خیلی قشنگ تر شدن ❤️💙
کرگدن باواریا
۲۹ بهمن ۱۴۰۱چه خبر وحشتناکی ☹
PRPR
۲۹ بهمن ۱۴۰۱دوستان یک سوال داشتم . میخواستم بپرسم مورانو ۲۰۱۲ ماشینه خوبیه ؟
Hadi
۲۹ بهمن ۱۴۰۱تو ایران فقط مدل 2004 و 2009 هست
مگه خارج باشین که مدل 2012 گیر بیاد
بیشترین فرقش مدل 2009 و 2012 تو گرافیک چراغ عقبه
از لحاظ کیفیت هم مورانو سایز کوچک تر ایکس تریله و چون کیفیت ایکس تریل ثابت شدست مورانو هم عالیه
فقط پیشنهاد میکنم بین 100 تا 200 هزار کارکرد خریداری بشه که احیانا هزینه ای نداشته باشه
کیان
۲۹ بهمن ۱۴۰۱شما اگر تو ایران زندگی میکنی یه مورانو 2012 که هیچی، خیلی پایینتر از اون هم خوب هست، البته فکر نکنم تو ایران مورانو 2012 باشه، اگرم باشه یکی برای خودش اورده باشه و یا منطقه ازاد و …
اگر هم خارج هستین و … ، خیلی عوامل توی انتخاب شما قطعا تاثیر دارن
ولی مورانو به خودی خودش ماشین خوبی بوده و هست
Hadi
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ایکس تریلو تو کیش سوار شدم واقعا جادار، نرم و محکمه
کرایه اش با فورد ادج یکی بود ولی کابین ادج دلنشین تر بود
واقعا نیسان حتی از تویوتا هم کارشو بهتر انجام میده بخصوص زبان طراحی جوک که خودش برای اولین بار پایه گذاری کرد
برندهایی که بی ادعا هستن ولی ماشیناشون خیلی با کیفیتن حتی تو مدلای اقتصادی
تویوتا، نیسان، میتسوبیشی، داچیا، رنو، اشکودا، فیات، ماهیندرا، سوزوکی، هوندا، مزدا، اوپل، کیا، سیات، فولکس
علی
۲۹ بهمن ۱۴۰۱با احترام به نظر هادی ولی اولویت من تو ژاپنی ها: تویوتا ، هوندا ، مزدا ، میتسوبیشی ، سوبارو ، نیسان و درنهایت سوزوکی ،،، البته هرکس سلیقه ای داره ،،، تو اروپاییها ، فیات ، فولکس واگن ، پژو . ،،، تو گروه لوکس سازها لکسوس بنز بی ام و ،،، تو اسپورتهای لوکس مازراتی آستون مارتین و آئودی ،،، تو آمریکاییها هم اول فورد دوم جنرال موتورز و درنهایت کرایسلر ، تو عضلانی های آمریکایی ، داج ، فورد موستانگ و شورولت کوروت ، تو اشرافی ها رولزرویس بنتلی و سرانجام تو گروه دوستداشتنی سوپراسپورتها اول شاه یعنی فراری دوم وزیر اعظم یعنی لامبورگینی سوم اسب یعنی پورشه چهارم رخ یعنی مکلارن . ببخشید که سرتون را درد آوردم