نیسان

نمایشگاه پکن 2024 – سدان های برقی نیسان ایپوک و ایوو رونمایی شدند

شرکت نیسان از فرصت برگزاری نمایشگاه خودروی پکن 2024 برای نمایش دو سدان جدید و برقی و پلاگین هیبریدی با نام‌های ایپوک و ایوو استفاده کرده است.

خوشبختانه این رویداد خودرویی مهم کاملاً در قرق شاسی بلندها و کراس اورها نیست و پس از رونمایی مزدا ۶ برقی جدید با طراحی دیفرانسیل عقب نوبت به نیسان رسیده تا یک جفت سدان برقی و پلاگین هیبریدی را معرفی نماید. ایپوک یک سدان تمام برقی است درحالی‌که مدل ایوو از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند و البته هیچ نکته مشترکی بین آن و سدان مشهور میتسوبیشی وجود ندارد.

این دو سدان با همکاری دانگ فنگ چین توسعه یافته‌اند و نسخه‌های تولیدی آن‌ها نیز در آینده معرفی خواهد شد. ماکوتو اوچیدا مدیرعامل نیسان در خلال کنفرانس خبری خود اظهار داشت ایپوک و ایوو بسیار به واقعیت نزدیک هستند چراکه فرایند توسعه نسخه نهایی آن‌ها قبلاً شروع شده و قرار است مدل ایپوک ظرف یک سال آینده راهی بازار شود و مدل ایوو نیز اندکی بعدتر به برادر خود ملحق گردد.

به نظر می‌رسد هر دو سدان ابعاد مشابهی دارند اما شاید طراحی مدل ایوو جذاب‌تر باشد چراکه از خط سقف خمیده و عناصر طراحی برجسته‌تری سود می‌برد. نیسان فقط طراحی کابین مدل ایوو را به نمایش گذاشته و در آن شاهد طرح مینیمالیستی مشابه تسلا هستیم چراکه تمامی کنترل‌های اصلی در یک نمایشگر بزرگ تبلت مانند خلاصه می‌شوند. برخلاف تسلا مدل ۳ هنوز هم پشت آمپرهای دیجیتالی وجود دارند که اندکی بزرگ‌تر از نمایشگرهای اکثر خودروهای امروزی به چشم می‌آیند.

اگرچه نام ایوو ما را به یاد سدان های پرفورمنس می‌اندازد اما نیسان می‌گوید ایوو محصولی عالی برای آخر هفته‌ها و خلق لحظاتی خاص با کل خانواده است. این دو خودرو باید در بازاری رقابتی به مصاف برندهای دیگر بروند مخصوصاً اینکه بازار چین پر از سدان های متنوع و جذاب است. برای مثال می‌توانیم به فولکس‌واگن پاسات پرو جدید اشاره کنیم که منحصراً برای چینی‌ها تولید می‌شود.

البته نیسان نمی‌تواند فرصت برگزاری نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ را از دست بدهد و به همین خاطر چندین شاسی‌بلند را نیز به نمایش گذاشته است. مدل برقی اپیک و شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی اِرا از همان زبان طراحی سدان های این خودروساز سود می‌برند و در سه سال آینده راهی بازار خواهند شد. شاسی‌بلند اپیک از ویژگی شارژ دو جهته برخوردار است درحالی‌که مدل اِرا به سیستم تعلیق بادی، صندلی‌های جاذبه صفر و سیستم چهار چرخ محرک تجهیز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. JaMsHiD

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2753 ديدگاه)

    چه ماشینایی ساختن !
    کاری به پلتفرمشون ندارم طراحیشو کلا قشنگه

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. MehdiTurbo

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      اینکه حالت میز طراحی داره داشبوردش دوست دارم رفتی یه جا حوصلت سر رفت میتونی دفتر نقاشیت برداری بشینی نقاشی بکشی برا خودت اتفاقا یه حالت جا قلمیم داره 🫤
      کاشکی از نیسان مزدا تعریف نمیکردم تو این یه سال 🤧

      موافقم 1
      مخالفم 11
  2. ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4897 ديدگاه)

    شما اونجا هستید؟نمایشگاه پکن تو ایران هم برگزار میشه؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2849 ديدگاه)

      آقای روشن از تیم پدال در چین هستند

      1. ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4897 ديدگاه)

        چرا تو ایران نمایشگاه پکن رو برگزار نمیکنن؟
        تو ایران هم یه نمایشگاه پکن داشتیم خوب بود

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. فندق

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (722 ديدگاه)

          برادر میدونی پکن چیه؟
          پکن اسم یه شهره
          تو چین
          مثل نیویورک
          مثل پاریس
          پایتخت چین هست
          تو ایران نمایشگاه پکن بزنن؟
          میخوای نمایشگاه یزد کف تورنتو بزنیم؟
          یا مثلا نمایشگاه قوچان و بجنورد تو لندن

        2. ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4897 ديدگاه)

          نه اسم شهر نیست داش من تا جایی که میدونم اسم نمایشگاه مثلا نمایشگاه اتو اکسپو الان اکسپو اسم یه شهره؟؟؟ خوب پکن هم اسم یه نمایشگاه هست!

          موافقم 1
          مخالفم 6
      2. ممد ژانگولر

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4148 ديدگاه)

        داداش اشتری داش جواد چه حالی میکنه خداوکیلی .هر روز سوپ و نودل و آب معدنی .همه کارهای تدارکات و پشت میزی هم گردن شماست. به نظرم برای اینکه عدالت برقرار بشه شما هم ی سر به چین بزنید بد نیست حال و هواتون عوض میشه. آینده تو چینه . البته اگه جنگ جهانی راه نیوفته معادلات بهم نخوره .

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2849 ديدگاه)

          ان شا الله با درآمد شخصی خودم سفر چین می‌رم
          منت کسی هم به گردنم نباشه

  3. Mr wrong

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    جالبه ،شرکت های بزرگ خودرو دارن طراحی هاشونو شبیه چینی ها میکنن.انگار اگه قراره برقی بشی باید چینی بشی
    خیلی عجیبه

    موافقم 2
    مخالفم 4
  4. جومونگ

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    ساخت خودروی برقی برای کمپانیای بزرگ ژاپنی ، مسئله سخت و دشواری نیست . عمده دلیل احتیاط ژاپنیا همون استراتژی و نگاه بلند مدتشون بود
    پشت سر هم داره مدل برقی رونمایی میشه و سال ۲۰۲۶ هم کاملا تحول صورت میگیره چون هم نیسان هم تویوتا قراره ده ها مدل رونمایی کنن و خبراش مفصل کار شده قبلا
    اونایی که سطح خودروسازی ژاپن رو به خیال خام خودشون میخوان تنزل بدن و بگن هیچی بلد نیست بسازه ، فقط بی سوادی خودشون رو نشون میدن
    ژاپن اگه در دانش و مهندسی و فناوری کمبود داشت به این جایگاه در جهان نمیرسید که تو هر قاره و کشوری ، محصولاتش پیدا بشه و مشتری داشته باشه

    موافقم 11
    مخالفم 5
  5. زیزیگولو

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    Epoch الکتریکی و Evo هیبریدی با طراحی چینی پسندشون بیشتر بدرد همون بازار چین میخورن
    و کاملاً مشخصه که کمپانی نیسان با این دو مدل بازار سدانهای چین رو هدف قرار داده و میخواد فروش سدانهاش رو تو چین بهبود ببخشه

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. Mercedes

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (955 ديدگاه)

      طراحی فوقالعاده زیبایی دارن

      بالا بری پایین بیای
      طراحی های شرق اسیا سر و گردن از بقیه کشور ها بالاتره
      همیشه بوده
      قبلا ژاپن و کره طراحی های مدرن و اینده نگر و بروز و پیچیده داشتن
      الان چین هم اضافه شده
      یادمه اون قدیما که چین هنوز ماشین اشغالی میساخت
      طراحی های ماشین ژاپنی رو خیلی دوست داشتم
      خیلی مدرن تر از اروپایی امریکایی ها بود
      اروپا و آمریکا کلا تو کار کلاسیک و سنتی هستن
      هه تو ماشین
      تو همه چی
      ساختموناشون هم کلاسیکه
      لباساشون و برند های مدشون هم کلاسیک هست ادمو یاد دوران رنسانس میندازه
      کلا فقط کلاسیک میزنن
      برعکس شرف اسیا همیشه اینده نگر بودن و همیشه رو به جلو حرکت میکنن
      فرقی هم نداره
      اول ژاپن
      بعد کره
      حالا هم چین

      البته ایتالیا هم بی نظیر طراحی می‌کنه

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. زیزیگولو

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (6035 ديدگاه)

        باشه تو راست میگی😉

        موافقم 3
        مخالفم 1
  6. جومونگ

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اون سدان ها واقعا طراحی چشم نواز و زیبایی دارن
    طراحی داخلی کاملا ساده و مینیماله اما خوبیش اینه مثل تسلا بی روح نیست . ترکیب رنگ ها و نورپردازیا محیط بهتری رو خلق کرده
    تنها ایرادش شاید اون شاسی بلند با اون چراغای چینی پسند باشه که اگر قرار باشه به بازار جهانی هم این ماشین صادر بشه ، احتمال زیاد طرحش عوض میشه

  7. Mr. gt c

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    این صنعت داره به قهقرا میره، ماشین سازی شده یدونه تبلت، چارتا چرخ با یدونه موتوربرقی

    موافقم 10
    مخالفم 2
  8. KAIZEN

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    طراحیش عالیه

    موافقم 10
  9. ژاندارم

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    لااقل اینجا نیسان گیربکس CVT
    نداره

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. بهزاد

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    دیگه حال بهمزن شدن این طراحی ها ، خودروهای جدید رو اگه آرم شونو نبینی دیگه نمیشه گفت ماله کدوم کمپانیه، با اومدن نسل الکتریکیها دیگه طراحی شده عاری از زیبایی و تاریخ وشخصیت، فردا پس فردا باید منتظر خودرو وان پلاسو ، نایتینگ فونو ال جی هم باشیم شایدم جی پلاسو قاینارخزر هم پیدا بشن…متاسفانه دوران افول طراحی و شخصیت خودروسازی رسیده😔😔😔😔

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. MC20

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      یا علی …..

      بهزاد جان قاینارخزر و خوب اومدی ، فقط یه دهه شصتی اینا رو یادش میاد …

      🤣🤣🤣

      موافقم 3
      مخالفم 2
  11. amirboss

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (724 ديدگاه)

    یه موج جدید طراحی
    طراحی هایی مدرن با عناصر زیبایی شناختی متفاوت
    از وقتی خودرو ها برقی شدن انگار یه شخصیت دیگه ای پیدا کردن‌ که به مزاق خیلیا خوش نمیاد.
    من خودم هنوزم که هنوزه یه خودرو دهه هشتادی میبینم لذت میبرم.
    چون از وقتی بادی کیت های پلاستیکی و فانتزی به خودرو ها اضافه شد کم کم خودرو ها روح خودشون رو از دست دادن.

  12. MC20

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    دیگه کم کم باید از دنیای خودرو لفت بدیم …

    اولین بار با ونتوری کوپه و فراری F40 ، عاشق شدم …

    حدودا از 92 یا 93 میلادی تا هنوز …

    گذشت و گذشت تا رسید به امروز …

    برای بیش از 30 سال …

    احساس میکنم ، باید چهار گوشه مجله ماشین رو ببوسم و سوییچ ام رو آویزون کنم …

    دوستان خداحافظ برای همیشه …

    🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش خاصیت دنیا همینه همه چی عوض میشه
      اگه اینطور فک کنی کم کم از زندگی هم باید لفت بدی
      بلخره دوره هر چیزی به سر میاد
      همین برقی هم شاید یه روز جاشو به خودرو اتمی ، هیدروژنی ، چیزی بده

      موافقم 4
      مخالفم 1
  13. ارمان

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    یک تبلت، موتور برقی جارو برقی،چهارتا چرخ+یک ریسه ال ای دی که بهم پیوسته میزنیم
    تبریک میگم ماشین جدید ساخته شد
    پ.ن: زشتی رو معنا کردن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. علی

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    لعنت به این طرح ها چقدر مسخره هستن رینگ ها رو ببین

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا