نیسان

معرفی نیسان فرانتیر پلاگین‌هیبرید، پیکاپ جدیدی بر اساس دانگ‌فنگ

فرانتیر پرو پلاگین‌هیبرید که اولین پیکاپ هیبریدی نیسان محسوب می‌شود، بر پایه دانگ‌فنگ Z9 طراحی شده و با قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخار و برد برقی ۱۳۵ کیلومتر راهی بازار می‌شود.

نیسان در نمایشگاه خودروی شانگهای، فرانتیر پرو پلاگین‌هیبرید را معرفی کرد که اولین پیکاپ الکتریکی‌شده این برند محسوب می‌شود. این پیکاپ که با همکاری ژنگژو-نیسان و بر پایه دانگ‌فنگ Z9 توسعه یافته، در استودیوی طراحی نیسان در شانگهای خلق شده و دومین مدل از ۹ خودروی انرژی نو است که نیسان قصد دارد تا تابستان ۲۰۲۷ در چین عرضه کند. فرانتیر پرو از اواخر ۲۰۲۵ در چین به فروش می‌رسد و برای صادرات به بازارهای منتخب جهانی، ازجمله استرالیا برنامه‌ریزی شده است.

فرانتیر پرو ظاهری قدرتمند و مدرن را ارائه می‌دهد. نوار LED در جلو، با سه شکاف میانی، ادای دینی به طراحی کاپوت سه شیاری نیسان D21 هاردبادی دهه ۱۹۸۰ است. این پیکاپ با طول ۵,۵۲۰ میلی‌متر، عرض ۱,۹۶۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱,۹۵۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۳,۳۰۰ میلی‌متر، بزرگ‌تر از فرانتیر بازار آمریکا است. وزن این پیکاپ هیبریدی هم بین ۲۵۰۰ تا ۲۵۴۰ کیلوگرم متغیر است. فرانتیر پرو روی رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۲۶۵ قرار گرفته و آپشن کاور برقی جمع‌شونده برای اتاق بار را هم ارائه می‌کند. طراحی جلو با شباهت‌هایی به نیسان کیکس جدید هم نشان می‌دهد که با محصولی از نیسان طرف هستیم.

قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبرید فرانتیر پرو از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی در گیربکس تشکیل شده است. این ترکیب بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن ‌متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق سیستم چهارچرخ محرک هوشمند نیسان با دیفرانسیل عقب قفل‌شونده الکترومکانیکی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. باتری با ظرفیت احتمالی ۳۳ کیلووات ساعت، برد تمام الکتریکی ۱۳۵ کیلومتری را طبق استانداردهای چین فراهم می‌کند. این پیکاپ قابلیت یدک کشی تا ۳۵۰۰ کیلوگرم را دارد و می‌تواند تا عمق ۷۰ سانتی‌متری آب حرکت کند.

مصرف سوخت فرانتیر پرو در حالت هیبرید ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و برد کلی آن ۱۰۴۶ کیلومتر خواهد بود. حالت‌های رانندگی شامل هیبرید، تمام الکتریکی، پرفورمنس و برف، همراه با حالت‌های دستی 4High و 4Low، عملکردی متنوع را برای استفاده شهری و آفرود ارائه می‌دهند. فرانتیر پرو از تعلیق جلوی مستقل دو جناغی و تعلیق عقب پنج اتصالی بهره می‌برد که تعادل بین راحتی و قابلیت آفرود را فراهم می‌کند. شاسی نردبانی با فولاد با استحکام بالا، دوام و استحکام را تضمین می‌کند.

کابین فرانتیر پرو با طراحی مدرن و جادار، از تم زرد نئونی بهره می‌برد و مجهز به صفحه‌نمایش لمسی ۱۴.۶ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی است. صندلی‌های جلو با گرم‌کن، سردکن و ماساژور و سقف پانورامیک هم تجربه‌ای لوکس و کاربردی ارائه می‌دهند. انتظار ارائهٔ فناوری‌های ایمنی و کمک‌راننده مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقطه کور و دوربین ۳۶۰ درجه را هم داریم هرچند جزئیات دقیق اعلام نشده است. نیسان هنوز قیمت رسمی فرانتیر پرو را اعلام نکرده، اما با توجه به مشخصات و رقبایی مثل بی‌وای‌دی شارک با قیمت ۳۵۰ هزار دلار در چین، انتظار می‌رود قیمت پایه‌ای بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. صامورایی

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (445 ديدگاه)

    خدا بده برکت.
    اینم بر پایه دانگ فنگ بسازین و تو استرالیا بفروشین. بعدشم کم کم بیارین اروپا. اون از مزدا 6e که براساس چانگان ساخته شد و اومد استرالیا و اروپا اینم نیسان. تویوتا هم ازش اصلا بعید نیست. حلالشون باشه ما که کاره ای نیستیم این وسط. ولی عجب کشور پر خیر و برکتیه این چین. این همه فحش و بد و بیراه که یه عده میدادن برای چی بود واقعا‌. دمش گرم نون میده به بقیه.
    سر این برقی سازی چه پدری ها که نکرد در حق ژاپن.

    موافقم 11
    مخالفم 8
    1. MehdiTurbo

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2489 ديدگاه)

      چراغا دقیقا هیوندای پالاسیده یه زمانی هیوندا کپی میکرد الان بقیه از هیوندا

      موافقم 3
      مخالفم 4
  2. پرهام

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    برد 135 کیلومتری ش چنگی به دل نمیزنه
    در واقع زیر 300 کیلومتر دیگه اینروزا محلی از اعراب نداره

    موافقم 4
    مخالفم 10
  3. مازیار

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    نیسان گاوی هم نیسانه، اینهم نیسانه، ما اگه رو قله وایسادیم اینا پس کجان؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Cadillac-V

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (173 ديدگاه)

      ما ته دره ایم، ته دراز گودال ماریانا با عمق ۱۱ کیلومتر زیر زمین و اونا نوک قله اِوِرِست

      1. J

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (36 ديدگاه)

        وقتی کلاس یازدهمی هستی و زمین شناسی میخونی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا