نیسان

نیسان فرانتیر تارمک؛ وانت آفرود ژاپنی آماده مسابقه می‌شود؟

وانت تقویت‌شده نیسان با بهره‌مندی از ۴۴۰ اسب بخار قدرت، به محصولات خیابانی سری Z نزدیک می‌شود.

گروه موتوراسپرت نیسان به بهانه نمایشگاه خودروهای تقویت‌شده سما ۲۰۲۴ با قهرمان سه دور مسابقات فرمولا دریفت، «کریس فورس‌برگ»، همکاری کرده است؛ حاصل این همکاری موفق تولید یک وانت اسپرت خیابانی شده است که در بازار خودروهای امروزی به‌جز یک محصول از شرکت فورد، رقیب دیگری ندارد. این خودرو که بر پایه نیسان فرانتیر توسعه پیدا کرده است با نام «تارمک کانسپت» شناخته می‌شود.

مقالات مرتبط:

فورس‌برگ درباره روند تولید این وانت می‌گوید:

تا بیست سال پیش، مالکیت یک وانت خیابانی خیلی جذاب به‌نظر می‌رسید اما امروز کمتر کسی نمونه‌هایی کم‌ارتفاع و عملکردبالای این‌چنینی را در خیابان می‌بیند. من خودم از سال ۲۰۰۵ تا الان وانت کم‌ارتفاعی تولید نکردم. این (تجربه) جالب و متفاوت بود.

نیسان با عرضه این خودروی تازه، دو هدف را با یک تیر نشانه گرفته است. این شرکت ژاپنی قصد دارد در آینده از بسته نیسمو برای وانت فرانتیر هم رونمایی کند؛ به این ترتیب، رونمایی از نمونه عملکردبالای این خودرو می‌تواند مشتریان و طرفداران زیادی را به سمت این محصول جذب کند.

فورس‌برگ کارش روی این خودرو را از موتور آب‌خنک سوپرشارژر ۳.۸ لیتری V6 شروع کرده است که به‌همراه یک ورودی فیبرکربنی پروتوتایپ و اگزوزهای زیربرند نیسمو، پکیج فرانتیر تارمک را کامل می‌کنند. طبیعتا قدرت پیشرانه هم افزایش پیدا کرده است و حال از ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور سود می‌برد. این حجم از افزایش قدرت سرعت فرانتیر تارمک را افزایش می‌دهد و آن را نیازمند بهره‌مندی از ترمزهای مطمئن می‎‌کند؛ نیسان برای رفع این مسئله از ترمزهای نیسمو و نگه‌دارنده‌های سفارشی استفاده کرده است. سیستم ترمز هر چرخ شامل دو عدد کالیپر می‌شود. ترمزهای عقب هم به ترمزدستی سفارشی متصل هستند تا امکان دریفت‌ حرفه‌ای را برای فورس‌برگ ممکن کنند.

نسخه عادی فرانتیر بدنه‌ای بلند با ارتفاع بسیار زیاد از زمین دارد تا بتواند از پس وظیفه‌های آفرودی گوناگون هم بر بیاید؛ اما تارمک کانسپت که هدفی متفاوت دارد از این ارتفاع بی‌‎نیاز است. درنتیجه، نیسان موتوراسپرت تصمیم گرفته تا در آن از سیستم تعلیق سطح‌بالای نیسمو استفاده کند که خود شامل فنرهای کویل‌اُور در جلو و کیت چرخش خودرو می‌شود.

تمام این اجزا توسط بدنه سفارشی‌سازی شده پوشیده شده که به‌خاطر حضور قطعات افزودنی چون طاق چرخ‌های فیبرکربنی، ۱۰.۱ سانتی‌متر پهن‌تر شده است. اسپویلر عقب و کاور تخت بار هم از جنس فیبرکربن توسعه پیدا کرده‌اند تا وزن تارمک کانسپت را کم نگه دارند. بدنه تارمک کانسپت به کمک تایرهای مخصوص خیابانی ۳۱۵/۳۵ «یوکوهاما ادوان» و رینگ‌های ۲۰ اینچی نیسمو حرکت می‌کند.

البته که مهندسان نیسان از کابین فرانتیر غافل نشده و آن را متناسب با استفاده تازه این وانت به‌روزرسانی کرده‌اند. صندلی‌های مسابقه‌ای، دوخت سفارشی مخصوص تارمک کانسپت و ترمز دستی مخصوص دریفت حال‌وهوای یک خودروی سینمایی را به راننده القا می‌کند.

هر چند نیسان با معرفی فرانتیر تارمک کانسپت روی توانایی‌ها و قطعات زیربرند خود، نیسمو، تاکید کرده است اما متاسفانه تصمیمی برای تولید انبوه این خودرو ندارد. نظر شما درباره این وانت خیابانی جذاب چیست؟ چرا این دسته از محصولات دیگر خریداران چندانی ندارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Sara

    ۱۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    خیلی خفنه

    موافقم 25
    مخالفم 2
    1. amirkhanzadeh

      ۱۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      فقط فیبرکربن شو عشقه

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. SMS

        ۱۳ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (545 ديدگاه)

        خفنه ولی کاشکی از توربو استفاده می کرد ولی بازم سوپرشارژر شاخصش کرده

        موافقم 7
        مخالفم 1
  2. Galant.VR4(JDM)

    ۱۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    ای جان
    بعد از مدت ها زیبایی با چاشنی تیون
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/11/sema-2024-nissan-frontier-tarmac-4.jpg
    شبیه پوستر های نیدفور‌اسپید شده👆🏻

    موافقم 14
    مخالفم 1
  3. Kiarash

    ۱۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. net

      ۱۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3385 ديدگاه)

      شیشه کشویی شیشه عقب وانت های فول سایز یه چیز الکی و بدون کاربرد هست و باعث زشت شدن شیشه عقب میشه

      موافقم 4
      مخالفم 18
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱۳ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1108 ديدگاه)

        نباشه بیشتر زشت میشه برای دید راننده مهمه
        زیاد کوچیک باشه

        موافقم 4
        مخالفم 2
  4. Siyavash

    ۱۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (774 ديدگاه)

    خشگله ولی قدرتش کمه حداقل ۱۵۰ اسب بخار دیگه لازم داره..

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. alimopar

    ۱۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    عجب چیزی شده ته چهره آمریکنی مخصوصا با اون سوپر شارژ

    موافقم 13
    مخالفم 1
  6. C4

    ۱۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اگر علاقمند بودید ، میتونید سایر محصولات نیسان در SEMA امسال رو ببینید

    https://www.carscoops.com/2024/11/nissan-supercharges-frontier-to-over-400-hp-and-adds-a-new-retro-package-to-z/

    موافقم 10
  7. amirboss

    ۱۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (687 ديدگاه)

    ژاپنی با طعم آمریکا.
    جذاب به نظر میرسه اما برای قدعلم کردن تو سما باید دست پر تر از این خودشونشون میداد.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  8. علی منصوری

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (355 ديدگاه)

    چه تیون قشنگی، فک کن داری میری یهو از کنارت رد بشه، هیولا دوست داشتنی

  9. amir

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    واقعا زیباس 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا