نیسان چند روز پیش با اعلام خبر تولید اسکای لاین GT-R R32 برقی همه را شگفتزده کرد. هماکنون با انتشار ویدئویی جدید از این خودرو اعلام شده پروژه تولید نسخه برقی R32 بهصورت رسمی کلید میخورد.
نیسان ژاپن ویدئویی از خودروی موردبحث را در شبکههای اجتماعی منتشر کرده و وضعیت کنونی آن را درست قبل از حذف قوای محرکه درونسوز به نمایش گذاشته است. همانند تمامی مدلهای اسکای لاین تولیدی بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳، این خودرو نیز نمونهای فرمان راست بوده و از بدنهای دو درب استفاده میکند. پروژه R32 برقی هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و ایدههای مهندسی متنوعی روی آن پیاده خواهد شد.
مقامات ردهبالای نیسان تولید چنین خودرویی را تائید کردهاند و بنابراین پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی مشهور نیسان با قدرت ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۳۶۸ نیوتون متر از روی اسکای لاین GT-R R32 پیاده خواهد شد تا جا برای نصب قوای محرکه برقی باز شود. البته همانطور که مطلع هستید قدرت پیشرانه درونسوز اسکای لاین به خاطر “توافق جنتلمنها” که بین خودروسازان ژاپنی صورت گرفته بود کمتر از میزان واقعی اعلام شد. این توافق در سال ۱۹۸۹ به دست آمد هرچند در سال ۲۰۰۵ دیگر خبری از آن نبود. در واقعیت باید گفت پیشرانه RB26DETT با حجم ۲.۶ لیتر قدرت حدود ۳۳۰ اسب بخار را تولید میکرد اما با تیون های مختلف میتوان قدرتی فراتر از ۲۰۰۰ اسب بخار را نیز به دست آورد.
نیسان هنوز جزئیات فنی مدل برقی اسکای لاین را اعلام نکرده اما میگوید به دنبال حفظ سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود و بنابراین باید دو پیشرانه برقی را برای آن در نظر بگیرد. شاید از قوای محرکه کراس اوور برقی آریا در اسکای لاین R32 برقی استفاده شود اما چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده است. البته انتظار نمیرود پروژه موردبحث به این زودیها خاتمه یابد زیرا نیسان هنوز در ابتدای راه بوده و همچنین مشخص نیست که آیا فقط یک دستگاه از آن برای پیشنمایش پروژههای آینده تولید خواهد شد یا خیر.
Daruosh
۲۲ فروردین ۱۴۰۲نههههههههههه
با اسطوره اینکار رو نکنین 😭
هعی روزگار ، قهرمان های خودرویی مون هم دارن از بین میرن 😒
ARIAN
۲۲ فروردین ۱۴۰۲به قول سروش هیچکس : گریه داره گریه داره گفتن مرد گریه نمیکنه گریه داره…. کاش میمردم ولی gtr برقی نمیدیدم
SH
۲۲ فروردین ۱۴۰۲چرا همه با خودروهای الکتریکی بد هستند ؟
اون موقع که ماشین اختراع شد اسب سوارا هم میگفتن ماشین مثل اسب روح نداره زنده نیست
مجتبی .
۲۲ فروردین ۱۴۰۲بله حرف شما منطقیه ولی برا کسانیکه سالها با ماشینهای درونسوز عشق کردن وعمری رو پاش گذاشتن دیدن مرگش سخته. هرچند همون اسب سوارها هم درست میگفتن.
SH
۲۲ فروردین ۱۴۰۲به هر حال اتفاقیه که نمیشه جلوش رو گرفت چند سال دیگه تکنولوژی باتری و غیره انقدر پیشرفت میکنه و قابلیت های جدیدی برای ماشین ها آنلاک میشه که درون سوز ها هیچ وقت قادر به انجامش نبودن منم با اینکه عاشق موتور درون سوزم ولی با برقی شدن کنار اومدم
MehdiTurbo
۲۶ فروردین ۱۴۰۲خب واقعا هم درست میگفتند
لذت روحی که تو اسب هست تو ماشین نیست
ما الان حسش نمیکنیم چون سالهاست با اسب مسافرت و اینور اونر نرفتیم ولی کسایی که تجربه اش داشتند درک میکنند
ماشین درونسوزم ورانندگی کردن سالها بعد همین نقش داره
JDM سابق
۲۲ فروردین ۱۴۰۲بیا درستش
تو اینم میخوان برینن. شانس مارو باش
Hamilton1970
۲۲ فروردین ۱۴۰۲آقا خدایی اسم اسکای لاین حرمت داره
به دیفندر و بنتلی و مینی کلاسیک رحم نکردید به اسکای لاین رحم کنید
این ماشین مقدسه نکنید این کارهارو
GT-R باید صدای اگزوزش دیوونت کنه نه صدای نویز موتور الکتریکیش
بی وطن
۲۲ فروردین ۱۴۰۲نه با این یکی دیگه نعههههههههه،😢😢😢😢😢
هرچی ماسل آمریکایی بود برقی شد دیگه این یکی رو بیخیال.ای خدا تورو خدا…!!!!
Sepehr007
۲۳ فروردین ۱۴۰۲از نظر من واقعا حیفه که یه اصالت رو خراب کنی.
موتور RB26 مقدس رو با یه موتور برقی عوض کنی اونم توی یکی از بهترین نسل های اسکای لاین!!!
این موتور با موتور 2JZتویوتا سوپرا و موتور روتاری مزدا RX7 سه شاهکار مقدس ژاپن بودند و خواهند بود…
اصلا همین پیشرانه بود که باعث معروفیت این ماشین و در آینده باعث کسب اعتماد و احترام و علاقه ماشین بازان به gtr های جدید تر شد.
هرچه بیشتر در مورد این موتور بدونی بیشتر عاشقش میشی.
شش سیلندر خطی, ۶ دریچه گاز, رد لاین بالا,
صدای عالی, پاسخگویی آنی موتور ( تاخیر کم در گاز خوردن) حس ارتباط عالی رو بین راننده و ماشین به وجود میاره.
Omidgtr&mk4
۲۷ فروردین ۱۴۰۲هم خوبه هم نه… خوبه بخاطر اینکه هوا آلوده نمیشه و هم بده بخاطر اینکه موتور برقی صدایی نداره و لذت غرررش گودزیلا وسوت های توربوشو از دست میدیم😡😭