نیسان که قصد دارد حدود چهار ماه دیگر به تولید GT-R پایان دهد، برای خداحافظی با گودزیلا اقدام به معرفی دو نسخهٔ ویژه کرده است.
پس از ۱۷ سال، نیسان GT-R نسل R35 سرانجام به آخر خط رسید. سازندهٔ ژاپنی با معرفی دو نسخهٔ ویژه بنامهای اسکایلاین و تاکومی ادیشن، رسماً خبر از پایان تولید GT-R در اکتبر امسال برای بازار آمریکای شمالی داده است. هنوز مشخص نیست که تولید این خودرو پس از ماه اکتبر برای دیگر بازارها ادامه خواهد داشت یا نه اما اگر بنا بر ادامهٔ تولید باشد هم مطمئناً برای زمان زیادی نخواهد بود.
نسخهٔ اسکایلاین بر اساس مدل پایهٔ پریمیوم ساخته شده و صرفاً با رنگ بیرونی و داخلی آبی عرضه میشود. قیمت این نسخه ۱۳۲,۹۸۵ دلار است. نسخهٔ تاکومی ادیشن هم بر اساس مدل T-Spec ساخته شده است و از ویژگیهایی شامل رنگ بنفش نیمهشب، ترمزهای کربن سرامیکی اسپرت، رینگهای فورجکاری شدهٔ طلایی و گلگیرهای جلوی عریضتر بهره میبرد. در محفظهٔ پیشرانه نیز پلاک وین طلایی و نوشتهٔ قرمزرنگ پلاک تاکومی به چشم میخورد که به استادکارانی اشاره دارد که بهصورت دستی موتور GT-R را میسازند. قیمت تاکومی ادیشن ۱۵۲,۹۸۵ دلار اعلام شده است.
هردو نسخه از همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی GT-R معمولی استفاده میکنند که ۵۶۵ اسب بخار قدرت دارد و به گیربکس شش سرعته دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک متصل میشود. نیسان حرفی در مورد تعداد تولید این دو نسخهٔ ویژه نزده است.
GT-R زمانی که در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد، با عملکردی بسیار فراتر از قدرت و قیمتش، دنیای خودروهای پرفورمنس را شوکه کرد. این گودزیلا بازی را کاملاً تغییر داد و بسیاری از خودروسازان را مجبور کرد برای مغلوب کردن این نیسان قاتل سخت تلاش کنند. بااینحال، طی سالهای بعد رفتهرفته سن GT-R بالا رفت و درحالیکه رقبا پیشرفت کردند، سوپرکار نیسان طی ۱۷ سال تنها بهروزرسانیهای جزئی و دو فیسلیفت را تجربه کرد. سازندهٔ ژاپنی چند وقت پیش یک GT-R الکتریکی کانسپت را هم معرفی کرد اما ممکن است جانشین گودزیلا را تا پایان دههٔ جاری نبینیم.
.
۲۶ خرداد ۱۴۰۳چقدر بد که دوتا سلطان با هم بازنشت میشن
جی تی آر….پارس😁🤭
PURIYA
۲۶ خرداد ۱۴۰۳آیا یکی کردن نیسان gtr با پژو پارس کار خوبیست؟
خیر
froG-driVer
۲۶ خرداد ۱۴۰۳با اینکه طرفدار دو آتیشه اش نبودم مثل بعضیا ولی ناراحت شدم🫤
NAVID۰۰۹۸
۲۶ خرداد ۱۴۰۳خداحافظ بهیادماندنیترین نیسانِ جهان😢❤👏…
علی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳بله کار شایسته ای هست مقایسه این دو خودرو پرشیا با عملکرد بینظیر از آخر اول شد
سال ۲۰۰۷ آئودی با R8 و نیسان با GTR
فلسفه سوپر اسپرت ها رو از اول تعریف کردن و به رفرنس سوپر اسپرت ها تبدیل شدن
مجید
۲۷ شهریور ۱۴۰۳سلام،ضمن احترام به عقیده و سلیقه شما دوست خوبم،عارضم محضر مبارک که اگر از زاویه فان و شوخی نگاه کنیم بد هم نیست،حتی اگه درست نباشه
جسارت نشه خدمتتون
صرفا بیان نظرم بود
مانا باش و شاد زی
Scuderia Ferrari
۲۶ خرداد ۱۴۰۳نیسان متاسفانه خلاف جهت آب شنا میکنه برعکس تویوتا ، مزدا و هوندا
باور کن هیچی تو الکتریکی سازی نیست ، اگه بود تویوتا و هوندا زرنگ تر از تو بودن
برگرد که آخر این جاده بن بسته ⛔⛔
حیف از اسطوره هایی که در سوء مدیریت نیسان به پایان راه رسیدن (GTR و ماکسیما)
! i M α η δ υ α R
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ماکسیما هیچ وقت توی هیچ بازاری اسطوره نبود ، اما می تونست به سطح بی رقیب بودن ، برسه که متاسفانه با سیاست های اشتباه ، تولیدش متوقف شد …
نیسان سوراخ دعا رو گم کرد …
گیربوکس CVT و دور شدن از ژنتیک ماکسیما و آخر سر هم زبان ( لال ) طراحی سردرگم ” Liquid Motion ” میخ محکمی بود بر تابوت ماکسیمای رنجور و سالخورده …
نجاست وجود ” رنو ” آخرش دامن پاک نیسان رو هم لکه دار کرد …
با بدان منشین که صحبت بد …
گرچه پاکی ، تو را ، پلید کند …
آفتاب به این بزرگی را …
لکه ای ابر ، ناپدید کند …
علیرضا
۲۶ خرداد ۱۴۰۳اگر سرمایع رنو نبود اخرین نسل جی تی ار همون r34 بود رنو سرمایع لازم برای زنده بودن نیسان فراهم کرد ، نیسان سلفی جایگزین رسمی ماکسیما که سالیانه بالای ۶۰۰ هزار دستگاه در جهان میفروشه
! i M α η δ υ α R
۲۶ خرداد ۱۴۰۳رنو خودش بیست ساله که مرده ، اونوقت نیسان رو زنده نگه داشته ؟؟؟
رنو اگه سرمایه داشت که از ” نیسان و ولوو ” پلت فرم و انجین گدایی نمی کرد …
رنو آویزون ترین برند با سابقه ایه که به عمرم دیدم …
همون ” کارلوس گون ” خودش برای خفت کشیدن فرانسوی ها تا آخر دنیا کافیه …
B
۲۶ خرداد ۱۴۰۳مشکل اینجاست تو همون الکتریکی هم چندان خوب نیست بحران مالی که داشت نیسانو خیلی عقب انداخت
علیزاده
۲۶ خرداد ۱۴۰۳اگر قراره برقی باشه بهتره که هرکز نسل جدیدش نیاد
مازیار
۲۶ خرداد ۱۴۰۳از جمله اتومبیلهایی که قبولش دارم اما دوسش ندارم همین R35 هست. برخلاف R34 که خیلی ازش خوشم میاد
Cert
۲۷ خرداد ۱۴۰۳Gt-R دیگر نمی تواند بتونید ادامه دهد و نیسان منابع لازم یرای ارائه نسل تازه را ندرد
شهروند ایرانی
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ده سال فقط دارن خبر خداحافظی میزارن
Amir
۲۶ خرداد ۱۴۰۳یکی یکی اسطوره ها میرن کنار جاش آرمیچر و جارو برقی میاد
حیف 😔
B
۲۶ خرداد ۱۴۰۳جا این همون لباسشویی هم نیومد دل آدم به برقیش خوش باشه
زیزیگولو
۲۶ خرداد ۱۴۰۳نیسان GT-R در تاریخ صنعت خودروی جهان ماندگار شد و همیشه به عنوان یه اسطوره تو ذهنها باقی میمونه
BlackWing
۲۶ خرداد ۱۴۰۳جیتیآر تا ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ که سوپرکارهای مکلارن ، فراری های نسل جدید , هوراکان حتی دو قلوهای هلکت به بازار نیومده بودن ، عملکرد خیلی خوبی داشت اما رفته رفته حضورش کمرگ شد و نهایتاً با همین خروجی ۵۶۵ اسبی داره خداحافظی میکنه.
جگوار هم اعلام کرد آخرین نسخه F type رو در رنگ سبز یشمی ساخته و رسماً تولید این سوپرکار با تولید ۸۶ هزار دستگاه از سال ۲۰۱۳ تا الان ، به پایان رسید.
این نسخه برای فروش نیست و در موزه میراث دایملر جگوار قراره نگهداری بشه.
پارسا
۲۶ خرداد ۱۴۰۳هی میگه این آخریشه بعد یه نسخه ویژه دیگه میده
Hossein
۲۶ خرداد ۱۴۰۳خداحافظ گودزیلای دوست داشتنی ❤️🙏
پیام
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ازین به بعد راهشو آیونیک سری N ادامه میده ولی خیلی پرقدرت تر و متنوع تر! بنزینی و الکتریکی. با طراحی خیلی بهتر
car lover
۲۶ خرداد ۱۴۰۳این رو همیشه بدون، اگر یه روز دیدی کفتارها دارن جایی حکمرانی میکنن، شیرها از اونجا رفتن. چون در صورت وجود شیر کفتار هرگز جرات همچین کاری رو نداره، حتی اگه شیر خسته و زخمی باشه.
پیام
۲۶ خرداد ۱۴۰۳خیلی جمله تاثیرگذاری بود پهلوون car lover
تحت تکثیر قرار گرفتم
amir
۲۶ خرداد ۱۴۰۳همون تحت تکثیر قرار گرفتی و به احسان امیرمحمد کارلاو کیلر و ِغیره تبدیل شدی
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ایونیک هنوز بلد نیست چطور دریافت بزنه بعد می خوای با گودزیلا مقایسه کنی؟
پیام
۲۶ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا آیونیک اولین ماشین برقی بود که به بقیه فهموند با ماشین برقی هم میشه دریفت زد!!! معلومه هیجی در موردش نمیدونی!! برو تو اینترنت ببین
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۶ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا هم دیدم بهتر از تو ولی کسی با انون دریافت زده ؟ نه هیچکس
کسی تهت فشار قرارش داده ؟ نه
اونم که تبلیغات خود شرکت سازنده براش بیشتر نبود
amir
۲۶ خرداد ۱۴۰۳تازه اونم باید کیچی سوچیا ژاپنی بشینه پشتش به نوادگان گوگوریو دریفت زدن یاد بده
علی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳آخه ایونیک چی هست که درموردش بخواییم بخونیم این ماشین باید با کولر آبی و جارو برقی و با فن کامپیوتر مسابقه بده.
نه با درون سوزی که با زحمت فراوان و تلاش مهندسین طراحی و تولید میشه
حسین
۲۶ خرداد ۱۴۰۳فقط مواظب باشه در ادامه دادن راه جی تی آر نره قاطی یونجه ها چون میدونی که جی تی آر جزو یکی از رکورد داران نوربرگ رینگ بوده، رکورد سریع ترین دریفت جهان هم دست جی تی آر هست 😁
پیام
۲۶ خرداد ۱۴۰۳وقتی قه بدنه حلبی و سبک میذاری رو یه موتور با اسب بخار بالا همینجوری میشه!!! حسین امثال تو بوگاتی و پروجکت وان به دردشون نمیخوره!!! جی تی آر در نقابل چنین ناشینایی آشغالی ببپیش نیست! ای کلش جی تی آر و بوگاتی رو با سرعت ۱۲۰ تا به یه جا بزنن که تو حرفمو بیشتر متوجه بشی!!!
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۶ خرداد ۱۴۰۳کجای جی تی ار سبکه با ۱۸۰۰ کیلو وزن؟ بیشتر تحقیق کن کمتر سبسته
JaMsHiD-R1988
۲۶ خرداد ۱۴۰۳بی سوادیتو ثابت کردی
آیونیک هیچ حرفی در برابر نسبت قدرت به وزن و سیستم تمام چرخ محرک که با ترنس اکسل ترکیب شده نداره
میگم که بی سوادی . باز خوبه بقیه متعصبا یه چیزی میدونن ولی تو دیگه کفرشو درآوردی
JaMsHiD-R1988
۲۶ خرداد ۱۴۰۳پیام چاقو زیر گلوت نداشتن کامنت بذاری !
آیونیک با تایم افتضاحش تو نوربرگ رینگ در برابر جی تی آر هیچ حرفی نداره
ناخدا
۲۶ خرداد ۱۴۰۳باشه پیام سکوت از ما ژاپنی فنها احساس زرنگی از تو !!! این که فکر میکنی آدم زرنگی هستی قشنگه و اینکه فکر میکنی آدم ماشین شناسی هستی که هر چیزی که میگی دقیقاً درسته حتی اینم خیلی قشنگه اما خُب فقط فکر میکنی
🤭🤭🤭🤭
پیام
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ناخدا امیر اگه یادت باشه چند ماه پیش به حسین گفتم جی تی آر میره کنار و آیونیک ادامه راه رو میره.
amir
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ثولتان اگه اجازه بفرمایید جی تی آر آشغال ماله ۱۷ سال پیشه هنوز داره میتازه ولی چایونیک چی؟ پس فردا میره پیش داداشاش جنسیس کوچه وجی هفتاد و استینگر و … تو سطل زباله
datsun
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ت رولها را گنده نکنید،
FY
۲۶ خرداد ۱۴۰۳درسته
B
۲۶ خرداد ۱۴۰۳مطالب طنز
mojavad
۲۶ خرداد ۱۴۰۳حیف این همه تاریخچه که بخواد اخراش باشه.
datsun
۲۶ خرداد ۱۴۰۳R35 هم مثل پدر بزرگانش در تاریخ به عنوان یک اسطوره یاد میشه و در آینده منتظر تولد گودزیلای جدید هستیم،
datsun
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ظاهرا فقط تو آمریکا توقیف میشه و در جاهای دیگه فعلا ادامه داره
johnmarston
۲۶ خرداد ۱۴۰۳بازنشستگی مبارک گودزیلای پیر دوست داشتنی
شاید فرزند چندان خلفی برای پیشینیانت نبودی ولی بازهم سوپر اسپرت شایسته ای بودی که رفتنت ناراحت کننده است
Taha Ayoobi
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ایشالا که نسل بعدیش بنزینی باشه و گرنه نیسان کار بدی میکنه اگه برقی بده.
JaMsHiD-R1988
۲۶ خرداد ۱۴۰۳نیسان هایپر فورس برقی با هزار اسب بخار قدرت و تکنولوژی مسابقات GT3 و طراحی فضایی جایگزین این پیرمرد جوون میشه
Taha Ayoobi
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ای بابا
Taha Ayoobi
۲۶ خرداد ۱۴۰۳چه R35 هایی که با تیون قدرت هاشون رفت بالای 1000 اسب بخار و پیست های درگ رو به آتیش کشیدن.
ببین نیسان چی ساخته بود که بعد 17 سال بدون هیچ تغییر اساسی هنوز طرفدار داره.
Amir
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ربطی به تغییر اساسی این چیزا نداره چون ژاپنی فن ها خیلی تعصبی هستن و حتی فرغون ساخت ژاپن هم میپرستن
18:45
۲۶ خرداد ۱۴۰۳هیهاااات….. 😑😑😑
sinasvj
۲۶ خرداد ۱۴۰۳این کمپانیا چی دیدن تو برقی سازی که ما نمیبینیم و درک نمیکنیم😐
Taha Ayoobi
۲۶ خرداد ۱۴۰۳دست خودرو سازی ها نیست.
سیاست…
علی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳فقط و فقط اقتصاد و آلایندگی و راندمان باعثش هست
راندمان موتور برقی
بازده و برگشت سرمایه با سرعت تولید بالا
آلایندگی کمتر و مصرف گرایی
یه ماشین برقی نهایت عمرش پنج سال یا نهایت ده سال هست
ولی بنزینی حداقل ۲۰ سال تا ۳۰ سال
...
۲۶ خرداد ۱۴۰۳اگه نیسان جانشین لایقی برای gtr معرفی نکنه تا آخر عمر ازش نمیگذرم
۲۶ خرداد ۱۴۰۳مرگ پارس و جی تی ار را
تسلیت به ایران و ژاپن میگوییم
انشالله خودرو ملی افغانستان راهشو ادامه میده🤣🤣
۲۷ خرداد ۱۴۰۳نان خشک میریزی تو کاپوتش ۳۰۰ تا میره
علی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳تیبا و سورن باعث شدن ژاپنی ها بفکر ساخت ماشینی در حد رقابت با تیبا داشته باشن که اونم خیال خام هست رقابت گودزیلا با اسب وحشی ایرانخودرو بنام سورن استاندارد ۸۵ گانه داره هاااااااا شوخی نیست پسر
گات
۲۹ خرداد ۱۴۰۳جی تی ار یه افسانه بود
بخصوص در نسخه نیسمو با اون پکیج آئرودینامیک و ۶۰۰ اسب قدرت و با اون تکنولوژی قدیمی مال سال ۲۰۰۷ هنوز قاتل سوپر کار هاست
حیف این افسانه هم مثل چلنجر و… باقی افسانه ها تموم شد
ناجی
۳ تیر ۱۴۰۳سال 1388 بصورت اتفاقی یک مجله خودرویی خوندم که یک گزارش چند صفحه ای مفصل داخلش بود، عنوان این گزارش بازگشت گودزیلا بود و تصویری از نمای پشتی یک اتومبیل با چهار چراغ گرد، مطلب ترجمه شده بود و نویسنده یک خبرنگار اروپایی حوزه خودرو بود که ساعت پنج صبح برای اولین بار جی تی آر رو به همراه یک پورشه نهصدویازده به پیست نورنبرگ رینگ برده بودن، این گزارش بقدری جذاب بود که چندین مرتبه خوندمش، خبرنگار که رانندگی نیسان رو به عهده داشت نوشته بود وقتی میرفتم نیسان رو تحویل بگیرم با خودم فکر میکردم محاله نیسان خودرویی بسازه که حتی نزدیک پورشه بشه، ولی با نشستن پشت فرمان جی تی آر به ناگاه پورشه در مقابل دیدگانم درهم شکست، بعد از برگزاری مسابقه یک دور کامل پیست و برتری قاطع نیسان خبرنگار نوشته بود انگار دیگه خیلی پیر شدی پورشه
BMW
۵ تیر ۱۴۰۳خداحافظی با گودزیلا که قراره سخت باشه