این نیسان GT-R که در ویدئوی زیر میبینید آنقدر قدرت دارد که عقربهٔ سرعتسنج آن میتواند یک دور کامل بزند و دوباره به صفر برسد! به همین دلیل، تنها راه برای اطلاع از سرعت این ماشین در اتوبان استفاده از GPS خواهد بود. این کوپهٔ وحشی ژاپنی از نسل R32 اسکایلاین GT-R است که در سال ۱۹۸۹ معرفی شد و اولین نسلی بود که پس از شانزده سال دوباره از نام GT-R استفاده کرد. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته بود که طبق اعلام نیسان ۲۷۶ اسب بخار قدرت تولید میکرد اما بهاحتمالزیاد قدرت واقعی موتور بیش از این بود زیرا در آن سالها خودروسازان ژاپنی توافق کرده بودند خودرویی قویتر از این نسازند.
این پیشرانه به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و سامانهٔ چهارچرخ محرک متصل شده بود اما خودرویی که در ویدئو میبینید هرگز یک R32 معمولی نیست. البته این خودرو هنوز هم از همان پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری شش سیلندر خطی استفاده میکند اما یک توربوشارژر عظیم تکی جایگزین دو توربوشارژر فابریک شده و خروجی موتور را به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۶۳ نیوتن متر گشتاور رسانده است. همچنین یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشال نیز جایگزین نمونهٔ اصلی شده است. با توجه به زمان تعویض دندهها توسط راننده، به نظر میرسد ردلاین موتور حدود ۹ هزار rpm باشد.
با قدرت چهاررقمی، این GR-R شتاب فوقالعادهای دارد و سرعت آن خیلی سریع افزایش پیدا میکند. عقربهٔ سرعتسنج زمان زیادی روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت باقی میماند زیرا پس از آن چیزی وجود ندارد اما در طول آزمایش در اتوبان، GPS سرعت ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت را نشان میدهد. در سال ۱۹۹۵، اسکایلاین GT-R نسل R33 جایگزین R32 شد. این خودرو همچنان از همان پیشرانهٔ نسل قبلی استفاده میکرد اما طراحی بیرونی شیکتر و مدرنتری داشت. در حال حاضر نیز GT-R R35 راه پیشینیان خود را ادامه میدهد که البته کاملاً سالخورده شده ولی به گفتهٔ مدیرعامل نیسمو، یک جانشین هیبریدی برای آن در دست توسعه است.
VIPER
۱۵ آذر ۱۴۰۱فقط اون بخشش که تو اتوبان نعره میکشید 💪
زیزیگولو
۱۵ آذر ۱۴۰۱با شنیدن اسم نیسان خودبخود یاد ماشینایی میوفتیم که کیفیت بی نظیری دارن و اگه بخوایم یه لیست از بهترین ماشینای نیسان انتخاب کنیم کار سختیه چون پیدا کردن یه مدل از نیسان که عالی نباشه تقریباً غیر ممکن هستش واسه اینکه نیسان مدتهاست بخاطر تولید ماشینای با کیفیت بالا شناخته میشه و بخش خاصی از بازار جهان رو به خودش اختصاص داده تا جایی که آدمای ثروتمند میتونن برن سراغ محصولا لوکس و گرون قیمتش و اقشار متوسط هم میتونن برن سراغ محصولای اقتصادی و مقرون به صرفش ……. ماشینای کمپانی نیسان الآن سالهاست که با قیمتای معقول در اختیار مصرف کننده ها قرار میگیرن و تو خیابونای اکثر کشورای دنیا تردد دارن
شهاب
۱۵ آذر ۱۴۰۱🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.pedal.ir/nissan/nissan-recalling-793000-rogue-suvs-over-fire-risk/
ناصر
۱۵ آذر ۱۴۰۱عجب صدایی، عجب شتابی، واقعا خودروسازان با چه رویی دست از درون سوز ها با این صدا میخوان بردارند.
بی خیال اسم
۱۵ آذر ۱۴۰۱عجب چیزی
عشقه عشق…
datsun
۱۵ آذر ۱۴۰۱(این کوپهٔ وحشی ژاپنی از نسل R32 اسکایلاین GT-R است که در سال ۱۹۸۹ معرفی شد و اولین نسلی بود که از نام GT-R استفاده کرد.)
واقعا این سطح از اشتباهات تو پدال عجیبه و جدیدا هم زیاد شده
ساعت عروسک تخت
۱۵ آذر ۱۴۰۱چقدر رو مخ رانندگی میکنه یارو
پراید
۱۵ آذر ۱۴۰۱سلام با خودرو داخلی مقایسه است عالی
MOHAMMAD.n.r
۱۶ آذر ۱۴۰۱فقط حالت فول بوست که اسمش رو گذاشته بسم الله🤣🤣🤣
BISMILAH mode🤣🤣
MOHAMMAD.n.r
۱۶ آذر ۱۴۰۱چی تو سر طراح این ماشین بوده که کیلومتر یک ماشین ۳۰۰ اسبی در حالت فابریک!!! تا ۱۸۰ بیشتر نیست!؟؟
و چی تو سر طراح پیکان بوده که همون سالها برای یه ماشین ۶۰ اسبی تا ۲۰۰ ، کیلومتر گذاشته🤣🤣
شهاب
۱۶ آذر ۱۴۰۱پیکان میگه سر بالایی شرمنده ام ، سرازیری پرنده ام 😂😂😂😂 در حالت عادی پیکان با بیشترین فشار که دور موتور روی نشانگر داشبورد روی آخرین حد و خط قرمز باشه نهایتاً ۱۲۰ تا ۱۳۰ تا بیشتر نمیرفت !!!! اما یک راه داشت که با دنده خلاص داخل سرازیریها ۲۰۰ تا بری ! بچه که بودم دیدم که میگم
سالار محمدی
۵ دی ۱۴۰۱سلام همین امروز هم تمام کسایی که داخل ژاپن هستن خودروهاشون کیلومترش بخاطر قوانین 180 کیلومتر هست نمونش لندکروز 2022 و لکسس که با سه نمونه کیلومتر شمار عرصه میشه یکی 180 تایی یکی دیگه 240 اون یکی رو اگر اشتباه نکنم هم مایل داره هم کیلومتر همزمان
ناجی
۱۶ آذر ۱۴۰۱اختلاف جی پی اس با کیلومتر شمار این ماشین خیلی زیاده، جی پی اس پنج تا شش کیلومتر کمتر باید نشون بده ولی اینجا تا چهل کیلومتر گاهی اختلاف دارن
پوریا چالش
۲۱ آذر ۱۴۰۱واقعا تنها ماشین م میشه حس اونتادور svjرو ب ادم بده همینه دنده خشک مخصوصا صداش