نیسان با اعلام عدم پذیرش سفارشات خرید GT-R، رسماً خبر از پایان کار این خودروی اسپرت افسانهای پس از ۱۸ سال تولید داده است.
پس از نزدیک به دو دهه، سرانجام یکی از افسانههای صنعت خودروسازی ژاپن به آخر خط رسید و نیسان بعد از ۱۸ سال، رسماً به تولید GT-R R35 پایان داده است. در ۲۸ فوریه، نیسان با اعلام عدم پذیرش سفارشات خرید GT-R، رسماً خبر از پایان کار گودزیلا داده است. شرکت ژاپنی در وبسایت خود چنین نوشته است:
«ما سفارشات زیادی برای GT-R دریافت کردهایم و اکنون پذیرش سفارشات برای تعداد برنامهریزیشدهٔ تولید به پایان رسیده است. ما از همهٔ خریداران به خاطر حمایت از این خودرو از زمان معرفی در سال ۲۰۰۷ تاکنون صمیمانه قدردانی میکنیم».
البته پیشازاین هم میدانستیم که ۲۰۲۵ آخرین سال تولید این سوپراسپرت سالخوردهٔ ژاپنی خواهد بود. این در حالی است که تولید GT-R برای بازار آمریکای شمالی در اکتبر ۲۰۲۴ به پایان رسیده بود. همچنین R35 از مدتها پیش به دلیل مشکلات مربوط به قوانین ایمنی، سروصدا و آلایندگی، از بازارهای مختلفی حذف شده بود. بهعنوانمثال، آخرین نمونههای GT-R در استرالیا و نیوزلند در اکتبر ۲۰۲۱ عرضه شدند و فروش این خودرو در اروپا هم در پایان مارس ۲۰۲۲ خاتمه یافت.
نیسان GT-R که به گودزیلا شهرت دارد، زمانی که در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۰۷ معرفی شد، قاتل سوپراسپرتها بود. این ماشین طی نزدیک به دو دهه بهروزرسانیهای مختلفی را تجربه کرد که شامل فیسلیفتهایی در سالهای ۲۰۱۰، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۳ میشد. در طول این سالها، پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی GT-R هم ارتقاء پیدا کرد. این موتور در ابتدا ۴۸۰ اسب بخار قدرت داشت اما بعداً این رقم به ۵۷۰ اسب بخار رسید درحالیکه در نسخهٔ نیسمو شاهد تولید ۶۰۰ اسب بخار قدرت بودیم.
در حال حاضر، آیندهٔ GT-R چندان مشخص نیست. هرچند نیسان در سال ۲۰۲۳ با معرفی کانسپت هایپر فورس، نمایی اجمالی از این سوپرکار افسانهای ارائه کرد و انتظار میرود این کانسپت نهایتاً به GT-R نسل R36 تبدیل شود ولی مشکلات مالی نیسان میتواند این برنامهها را به تأخیر بیندازد و یا حتی بهطور کامل لغو کند. درهرحال، انتظار میرود جانشین GT-R خودرویی تمام الکتریکی باشد که از باطریهای جدید حالت جامد استفاده میکند. این باطریها اما بهاحتمالزیاد تا قبل از سال ۲۰۲۸ آماده نخواهند شد و بنابراین به این زودیها انتظار دیدن R36 را در خیابانها نداشته باشید.
Titanium
۱۲ اسفند ۱۴۰۳Legend never dies
افسانه ها هرگز نمیمیرند.
nima.jdm
۱۲ اسفند ۱۴۰۳این خبرو شنیدم بغضم گرفت
طاها
۱۲ اسفند ۱۴۰۳نه…نه…..نه!…..نرو………
آرزو داشتم بزرگ شدم یدونه r35 بگیرم اما وقتی دیدم که تموم شد…..گریه کردم
افسانه ها هرگز نمیمیرن…
همیشه به یادتم گودزیلا🥲
محمود
۱۲ اسفند ۱۴۰۳دلم برات تنگ میشه خداحافظ رفیق 💔💔😞
۱۲ اسفند ۱۴۰۳خوداحافظظظظظ رفیق تنهایی خوداحافظظظظظ 😭
SepehrV10
۱۲ اسفند ۱۴۰۳هیچ خبری توی دنیای خودرو به اندازه رفتن R8 و GTR منو غمگین نکرد💔
SepehrV10
۱۲ اسفند ۱۴۰۳هیچ خبری توی دنیای خودرو به اندازه رفتن R8 و GTR منو غمگین نکرد
nima.jdm
۱۲ اسفند ۱۴۰۳دقیقا
Toyota
۱۲ اسفند ۱۴۰۳حالم را گرفت
Battman
۱۲ اسفند ۱۴۰۳داشتم همین مقاله رو میخوندم که چشمم خورد به مقاله قبلی(ثبت نام نیسان جونیور)❤️🩹
morteza
۱۲ اسفند ۱۴۰۳و ما همچنان پرقدرت به تولید نیسان آبی ادامه میدهیم.
Mehrbod
۱۲ اسفند ۱۴۰۳افسانه ای بود که هیچگاه پیر نمیشد