نیسان با اعلام عدم پذیرش سفارشات خرید GT-R، رسماً خبر از پایان کار این خودروی اسپرت افسانهای پس از ۱۸ سال تولید داده است.
پس از نزدیک به دو دهه، سرانجام یکی از افسانههای صنعت خودروسازی ژاپن به آخر خط رسید و نیسان بعد از ۱۸ سال، رسماً به تولید GT-R R35 پایان داده است. در ۲۸ فوریه، نیسان با اعلام عدم پذیرش سفارشات خرید GT-R، رسماً خبر از پایان کار گودزیلا داده است. شرکت ژاپنی در وبسایت خود چنین نوشته است:
«ما سفارشات زیادی برای GT-R دریافت کردهایم و اکنون پذیرش سفارشات برای تعداد برنامهریزیشدهٔ تولید به پایان رسیده است. ما از همهٔ خریداران به خاطر حمایت از این خودرو از زمان معرفی در سال ۲۰۰۷ تاکنون صمیمانه قدردانی میکنیم».
البته پیشازاین هم میدانستیم که ۲۰۲۵ آخرین سال تولید این سوپراسپرت سالخوردهٔ ژاپنی خواهد بود. این در حالی است که تولید GT-R برای بازار آمریکای شمالی در اکتبر ۲۰۲۴ به پایان رسیده بود. همچنین R35 از مدتها پیش به دلیل مشکلات مربوط به قوانین ایمنی، سروصدا و آلایندگی، از بازارهای مختلفی حذف شده بود. بهعنوانمثال، آخرین نمونههای GT-R در استرالیا و نیوزلند در اکتبر ۲۰۲۱ عرضه شدند و فروش این خودرو در اروپا هم در پایان مارس ۲۰۲۲ خاتمه یافت.
نیسان GT-R که به گودزیلا شهرت دارد، زمانی که در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۰۷ معرفی شد، قاتل سوپراسپرتها بود. این ماشین طی نزدیک به دو دهه بهروزرسانیهای مختلفی را تجربه کرد که شامل فیسلیفتهایی در سالهای ۲۰۱۰، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۳ میشد. در طول این سالها، پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی GT-R هم ارتقاء پیدا کرد. این موتور در ابتدا ۴۸۰ اسب بخار قدرت داشت اما بعداً این رقم به ۵۷۰ اسب بخار رسید درحالیکه در نسخهٔ نیسمو شاهد تولید ۶۰۰ اسب بخار قدرت بودیم.
در حال حاضر، آیندهٔ GT-R چندان مشخص نیست. هرچند نیسان در سال ۲۰۲۳ با معرفی کانسپت هایپر فورس، نمایی اجمالی از این سوپرکار افسانهای ارائه کرد و انتظار میرود این کانسپت نهایتاً به GT-R نسل R36 تبدیل شود ولی مشکلات مالی نیسان میتواند این برنامهها را به تأخیر بیندازد و یا حتی بهطور کامل لغو کند. درهرحال، انتظار میرود جانشین GT-R خودرویی تمام الکتریکی باشد که از باطریهای جدید حالت جامد استفاده میکند. این باطریها اما بهاحتمالزیاد تا قبل از سال ۲۰۲۸ آماده نخواهند شد و بنابراین به این زودیها انتظار دیدن R36 را در خیابانها نداشته باشید.
Siyavash
۱۱ اسفند ۱۴۰۳🥹😭😭خدافظ گودزیلا…
Ahmad
۱۱ اسفند ۱۴۰۳وقتی مارادونا تو اوج بود همه میگفتن هیچکس مثل او دیگه نمیاد ولی دیدید مسی اومد و بازی رو تغییر داد منتظر ار۳۶ باشید تمام
صامورایی
۱۱ اسفند ۱۴۰۳سوپرکار برقیو چین همین الانم ساخته. هیچ ارزشی نداره.
NAVID@@98
۱۲ اسفند ۱۴۰۳کسی منتظر نیست چون نه ار ۳۵ اصلا مارادونا نیست
نیست و نه ار ۳۶ نیست اصلا مسی نیست
چون
معادل این پله مارادونا و رونالدو و مسی و رونالدینیو و بخصوص زلاتان ابراهیموویچ و ارلینگ هالند دیوید بکهام و سرخیو راموس و گتوسو و هری کین و مارکو ماتراتزی و الیورکان و یاپ استام و جاوی ناوارو و وینی جونز و… هم فقط از همون مناطق و منشاء ها و عرض های جغرافیایی همون اون قاره های همون سمت هستن نیازی به منتظر بودنم نمیخواد چون همین الانشم اوج هستن و خواهند بود و کسی مثلشون نمیاد غیر از خودشون فقط از همین فقط همین قاره ها میاد چون خودشون سر هستن
سید متین طباطبایی
۱۲ اسفند ۱۴۰۳دیگه هیچ وقت نمیتونن مثل این اینقدر خشن و تو دل برو بسازن
.
۱۲ اسفند ۱۴۰۳مارادونا خودش خودش رو نابود کرد یکبار یک مستند ازش دیدم این بشر تو کمپ ترک اعتیاد می گفت که من می خوام مارادونا بشم همه رو بهش کرده بودند و خندیدند و گفتند مارادونا؟!
مارادونا استوره بود عمرا بهش برسی.
خودش هم در یک کلام خلاصه گفت خودم کردم لعنت بر خودم باد.
ماشین بنزینی با برقی زمین تا آسمون فرق داره منتها اینها با یک تصمیم سریع گذاشتنش کنار.
SMS
۱۱ اسفند ۱۴۰۳😰😢
ممد ژانگولر
۱۲ اسفند ۱۴۰۳خداحافظ اسطوره از دیار لیان شامپو . ایشالله محصول بعدی بنام گیدورا میاد جبران میکنه
۱۲ اسفند ۱۴۰۳اتفاقا میتونن جانشین برایش درست کنن
از مزدا کمک بگیرن
یه پلتفرم بگیرن و با مزدا مشترک بشن یه موتور هم نیاز داره یه موتور خوب خوشگل نیاز داره گاز بدی گاز بده تو ۲ ثانیه صدتا بره ۸ سیلندر توربو بنظرم خوبه فقط با بنزین ایران سازگار نیست
مزدا پلتفرم های خوبی داره بنظرم این دو تا میتونن با همکاری هم نسل R36 رو جاودانه برگردونم
اون R34 رو ببینید
کی فکرشو میکرد R35 این شکلی باشه؟
مثل ماشین های زمان خودش هست
عین نیسان تیانا مثلاً
ولی خب کی فکرشو میکنه
شاید R36 جلوش شبیه7x باشه مثلاً!
خیلی هم زیبا در بیاد
Nismo
۱۲ اسفند ۱۴۰۳افسانه ها هرگز نمی میرند
سید متین طباطبایی
۱۲ اسفند ۱۴۰۳خیلی ماشین خوبی بود بعد از تمام ماشین های آمریکایی عاشق این بودم
علی Shelby
۱۲ اسفند ۱۴۰۳جزو بد ترین اخبار خودرویی
Siyavash
۱۱ اسفند ۱۴۰۳به نظرم هیچ وقت دیگه تکرار نمیشه و جایگزین لایقی نمیتونن براش بسازن..
پایان یک افسانه…باید تیتر این میشد…
صامورایی
۱۱ اسفند ۱۴۰۳البته برای ژاپنیا یک افسانه بود وگرنه تو اروپا که خیلی گزینه های بهتر بودن و هستن.
Faster
۱۱ اسفند ۱۴۰۳تا کی میخواد خودروسازها کره ای از دکل اروپاییها پایین بیفتن
.
۱۲ اسفند ۱۴۰۳برادر اینقدر نیا بخاطر چیزی که حتی نمیتونی بخری سنگشو به سینه بزن یا هیتش کن!
هر ماشینی یک زیبایی داره بستگی داره تو اونو به چه چیزی تصور کنی.
صرفا با تعصب کور کورانه به اون ماشین دلخواهت نمی رسی یا اون شرکت نمیاد بهت ماشینو مفت و مجانی بده.
همین که ماشین مورد علاقت رو توی یک تصویر ببینی و کیف کنی خودش بهترین دیدگاهه حالا چه می خواد آیونیک باشه چه GTR اسکایلاین و … .
حداقل اینو از دیدگاه خودم که حتی خود واقعیشو ندیدم نظر دادم.
AMANTE
۱۱ اسفند ۱۴۰۳از نظر من بهتره R36 نباشه و اگه هم دنبال سوپرماشین هستن بهتره با برند اینفینیتی و با اسم جدا از GTR معرفی کنن تا دست شون توی ساخت بازتر و راحتتر باشن.
Cehx
۱۱ اسفند ۱۴۰۳دقیقاً گودزیلا زمانی اومد واقعا جلوتر از خودش بود
و جالبیش اینجاست که سدان الکی هم نبود هم جعبه نسبتا بزرگی داشت و هم جای پای خیلی خوبی و قیمت باور نکردنی
ماشینی که جرمی ازش تعریف کنه یعنی اسطوره هست
جرمی از هر ماشینی تعریف نمی کنه اولین بار که با GTR رفت تو پیست سر یکی از پیچا گردنش به حدی درد گرفت که امبولانس اومد
نیسان با وضعیت الانش نباید گند بزنه به چنین سری زیبایی از r32 تا r35 همگی عالی بودند البته r33 در لول پایین تری بود
گرچه بودجه لازم روهم برای ساخت چنین ماشینی ندارند و اگر هم جایگزینی بدهند صرفا یک ماشین سرهم کردن دادن بیرون تا یخورده از این باتلاق بیرون کشیده شن
محمد
۱۱ اسفند ۱۴۰۳خداحافظ قهرمان ، خاطرات خوبی چه توی مسابقات ، چه توی سینما برامون ساختی
ALI.A.NLANSR
۱۱ اسفند ۱۴۰۳واقعا🥲
هیچی ندارم بگم😞
BMW is GOD
۱۱ اسفند ۱۴۰۳ای خدا چرا هر روز یه خبر بد از نیسان و میتسوبیشی میاد 😔😔😔
واقعا دلم برای این دو کمپانی میسوزه
این حقشون نیست
کاش میشد ورشکسته نشن و دوباره به دوران اوجشون برگردن
صامورایی
۱۱ اسفند ۱۴۰۳چندسال دیگه که بزرگتر بشی و دانشگاه بری، میبینی که همه صنایع دنیا حساب کتاب مشخصی دارند. با کاش و اگر و اما پیش نمیرن.
Faster
۱۱ اسفند ۱۴۰۳همین که زیر این خبر چند تا کامنت گذاشتی نشون میده همه چیزو
صامورایی
۱۲ اسفند ۱۴۰۳همین که رو کامنتای من ریپ زدی نشون میده همه چیو.
بهنام
۱۲ اسفند ۱۴۰۳صامورایی
همینکه آرزو داری انواع لنسر ، جی تی آر ، ال اف ای حذف بشن تا مثلا یک سری خودروی بی هویت از کره بالا بیان و تو خوشحال بشی نشون میده دنیا و آدماش چقدر کثیف شدن .
BMW is GOD
۱۲ اسفند ۱۴۰۳عشقم من ۳۳ سالمه این تویی که ۱۳ سالته
ای وای یادم رفت راستی قرار بود سن تو رو به کسی نگم
(منظورم صامورایی هست)
Saeedfarshchian
۱۱ اسفند ۱۴۰۳💔
آرین
۱۱ اسفند ۱۴۰۳عاشقت بودم
عاشقت هستم
عاشقت خواهم ماند
ماشینی که منو به دنیای خودرو معرفی کرد
مصطفی
۱۱ اسفند ۱۴۰۳و اینک اسطوره ها یکی یکی از دور خارج میشوند..
خودرو هایی که هیج گاه تکرار نمیشوند
چند وقت پیش چلنجر و حالا هم گودزیلا..
اسطوره ها کنار میروند و تازه وارد ها جایگزین میشوند
اتفاقی که برای خودرو های قبل از این اسطوره ها اتفاق افتاد و حالا نوبت به این ها رسیده..
MITSUBISHI(JDM)
۱۱ اسفند ۱۴۰۳داستان R35 هم به پایان رسید
امیدوارم در سال های آینده اگه مدل جدیدی برای این سری افسانهای در نظر گرفتن یه جانشین لایق و قوی معرفی کنن وگرنه در غیر این صورت بهتره خودروی اسپرت بعدیشون با هویت و اسم دیگهای باشه
𝐀𝐥𝐢
۱۱ اسفند ۱۴۰۳به معنای واقعی گودزیلای بی رحمی بود. حیف که این افسانه ها دیگه تولید نشن
BlackWing
۱۱ اسفند ۱۴۰۳یکی از تاثیر گذار ترین خودروهای تاریخ 🙏🏼
صامورایی
۱۱ اسفند ۱۴۰۳نیسان اگه توان ساخت نسل جدیدشو داشت که ۱۸ سال اینو رو خط تولید نگه نمیداشت. برقی هم بخواد باشه که دیگه ارزش نداره. همین الان چین انواع و اقسام هایپرکار و سوپرکار برقی ساخته اما کیه که اهمیت بده.اوضاع خود نیسان معلوم نیست چه برسه یه محصول پرچمدار و پرهزینه و کم فروش بخواد به بازار بده.
MITSUBISHI(JDM)
۱۱ اسفند ۱۴۰۳نیسان همین محصولات فعلی رو حفظ کنه خیلی هنر کرده چیزی که مشخصه اینه سردرگم تر از همیشههست
جر واجر منی
۱۲ اسفند ۱۴۰۳صامورایی 911 و نام اون بیش از جی تی آر پیراهن پاره کرده حالت جا اومد ؟؟؟؟؟
جان ویک هتل fun تیننتال
۱۲ اسفند ۱۴۰۳صامورایی راستی داداش تو خیلی پخمه و خنگ هستی
خب یه مرده هم می دونه اگه اسمم رو عوض کنم و تصویر آواتار عوض نشه پس کاربر قدیمی هستم
حالا ماس مالی کن
nima.jdm
۱۱ اسفند ۱۴۰۳اسطوره تکرار نشدنی که میگن یعنی همین
۱۷ سال پیش نیسان شاهکاری متولد کرد که همه دنیا رو شگفت زده کرد و هنوز نتونستن رو دستش بسازن
درود بر نیسان 🇯🇵🇯🇵👑
درود بر ژاپن
درود بر خورشید تابان🇯🇵
NAVID@@98
۱۲ اسفند ۱۴۰۳از در عقب نه اتفاقا اینو به یکی دیگه هم گفتم
نخیر اصلا رودستی نیستی که خواسته باشی درموردش هم بگی
چون خلاف این به کرات و در موارد متنوع اثبات شده هرچیزیم همینه
پورشه با ۹۱۱ به وضوح خلاف این ها رو اثبات کرده همه هم شاهد واقعیت و درستی حرف من هستیم درستی حرف من فقط
اونی که رودستش نتونستن و نمیتونن بسازن فقط پورشه و هرچیز اول۱ اروپایی و آمریکایی ها هرچیز اول۱ هستن
یه دوره کوتاهی از خلائی که آوانسی عزیز های خدایی همیشه برتر پیروز شاخ های اصلی مثل پورشه و مرسدس بنز و فورد و پورشه عزیز های همیشه پیروز برتر و پورشه که اونا ایجاد کردن و اینکه کسی به اون سگمنت رو توجهی نکرد و اهمیتی ندادن و به قول معروف کلانتر شهر دنبال کار خودش بود شهرو اینجوری دید از فرصتی که بهش دادن سو استفاده کرد که اونم کاذب بود چون وقتی اصل کاریا مثل پورشه و … به این سگمنت توجه کردن بازم برتری رو به دست گرفتن اونم واقعی ش چون چیزی که به تنهایی باشه که چیه باید در اصل در رقابت باشه که در اصل وقتی اصل کاریا به این توجه کردن برتری رو بدست اوردن اونم خدایی خوب همیشه هر چیز همینه
مثل برتری پورشه ۹۱۱ خارق العاده بیهمتا که کسی پوزشو نتونسته زمین بماله چون برتری پورشه ۹۱۱ از هر لحاظ با همون نسل قبلش که زمان معرفی و سن نسلی نزدیک به این جی تی ار که پوزش توسط پورشه ۹۱۱ به زمین مالیده شده و وپورشه ۹۱۱ از هر لحاظ قبضه اش کرده و لوله اش کرده چرا میگیم این برتری 👑🥇پورشه 911🥇👑 که تونسته برتر باشه چون پورشه ۹۱۱ توسعه مداومی که از همون نسل ۹۹۱ برای پورشه ۹۱۱ انجام دادن باعث برتری همه هر جانبه پورشه ۹۱۱ شد
چیزی که جی تی ار تو خواب هم نمیتونه ببینه
حتی بحث تیونینگ هم باشه دوج چلنجر آمریکایی همه رو میخوره
ولی هرچن همون پورشه ۹۱۱ هم ۲۰۱۱ اسب به بالا هم با همون موتور تیونینگ میشه و اصل کار هم برتری همه هر جانبه بخصوص پیست و پرفورمنس هست که به اثبات قطعی رسیده
که اینم با توسعه مداوم و وارد کردن مهندسی و تکنولوژی و تجارب ارزشمند پورشه از موتوراسپرت به خودروهای جاده ای میسر شده چیزی جی تی ار تو خواب هم نمیتونه ببینه حالا بدو ***
چون اتفاقا پورشه ۹۱۱ از هر لحاظ خیلی بهتره و خارق العاده بیهمتاست و پوز جی تی ار رو به زمین مالیده از هر لحاظ
چون اتفاقا از هرلحاظ پورشه ۹۱۱ بهتر از اینه حتی با درنظر زمان معرفی نسل هاشون نسل ۹۹۱ پورشه هم نزدیک هم هست پس تقریبا هردو قابل مقایسه هستن رقیب مستقیم هم هستن برای مقایسه در یک سگمنت هم هستن نسل جدیدش که بماند
ولی هرکدام از مجلات جهان هم مقایسه مدل ۲۰۱۵ پورشه ۹۹۱ با مدل ۲۰۲۰ نیسان جی تی ار مقایسه کردن
که اونجا میتونید ببینید
که حتی مدل ۲۰۱۵ پورشه از ۲۰۲۰ نیسان چقدر از هر لحاظ جلوتره و مهندسی و پرفومنس بالاتری داره و بهتره و کلا پورشه از هر لحاظ خیلی بهتره نرمی سواری در عین مال با هندلینگ و کیفیت بهتر و … لینکش هم هست
مثلا سواری نرم هر مسیری رو در عین حال با هندلینگ بهتر بدست آورده
حتی تو آزمون شتاب جانبی هم پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۱ شتاب جانبی بالاتری داره
تایم figure8 که بسیار اساسی و کلیدی مشخص کننده توانایی هندلینگ هست پورشه ۹۱۱ خیلی بهتره
حتی لانچ کنترل پیشرفته ای که پورشه برای ۹۱۱ توسعه داد با موتور تنفس طبیعی و با اون اسب بخار و با تک دیفرانسیل کاری کرد که بهتر از یه جی تی ار چارچرخ محرک باشه
که این دیگه برتری همه هر جانبه رو به وضوح کرده تو چشم بدخواهاش و هنشون رو بسته
تایم پیست ها هم نگو که با همون نسل ۹۹۱ پورشه رکورد نوربرگرینگ رو زده این که دیگه آپ پاکی رو ریخته تو مخالفانش …
تو نوربرگرینگ هم پورشه ۹۹۱ رکورد داره تمام خودرو های جاده ای هست الان و از جی تی ار خیلی سریعتره نزدیک مرسدس بنز AMG gt بلک سریز هست یکی موتور عقب و یکی هم موتور جلو با تایم ۶ و ۴۰ نوربرگرینگ
پس اگه بخوام بگیم کسی به هندلینگش نزدیک نشدن و خارقالعاده بیهمتاست که پوز اینو و.. به خاک مالیده اون پورشه ۹۱۱ هست که به هندلینگش تو این کلاس نزدیک نشده رقبایی که شکست خوردن ازش مثل این جی تی ار ازش شکست خورد ازش
حتی فورد ماستانگ نسل جدید الان تایم پیستش از جی تی ار سریعتره البته اون نسل جدیدش رو میگم که هم نسل نیست با جی تی ار ولی همون پورشه ۹۱۱ رقیب مستقیمش هست که گفتم
درضمن پورشه نسخه های مختلفی داره که هرکدوم تفاوت های زیادی باهم دارن
مثل سری gt2 و gt3 و turbo s که هرکدوم از این سری ها کاملا تفاوت های زیادی با هم دارن و هرکدوم تجربه متفاوتی و متنوعی رو ارائه میدن تجارب بینظیر پورشه که طی سالها تجربه از موتوراسپرت بدست اومده کاری کرده که فرقشون از زمین تا آسمون باشه و با همون نسل کاری کرده که از هر لحاظ خیلی بهتر و اول۱ شده
مثلا تو نسخه 991 GT3rs با ۳.۸ لیتر حجم موتور بیش از ۵۰۰ اسب قدرت تولید میکنه چیزی که فقط خدایی خوب
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن میتونن رقیبش باشن اروپایی یا آمریکایی خوب خدایی هرچیز اول۱ میتونن رقیبش باشن خودشون رقیب خودشونن
تازه به این تک دیفرانسل بودن هم اضافه کنیم در مدل gt3rs
با این توان و با این تک دیفرانسل بودن ببین چه لانچ کنترل خدایی خوبی داشته چه مهندسی پیشرفته بالایی بکار بردن که حتی علاوه بر شتاب تو پیست و هرجا از هر لحاظ بهتر عمل کرده نسبت به اون که چهار چرخ محرکه و توان بیشتری هم داره ولی ۹۱۱ با این شرایط از هر لحاظ خیلی بهتر عمل کرده حالا بماند به نسخه های بالاتر ش چه برسه به اونها که دیگه نگو چون انواع مدل های متنوع با مهندسی های متنوع از کاربرد های مسیر های ناهموار و شهری تا مخصوص پیست و مسابقه ای با طیف متنوعی از مدل ها و تفاوت و بازه زیاد در عملکرد های متنوع هست
ولی جی تی ار نه چون مدل نیسمو و ترک ادیشن و یا معمولی تفاوت قیمتی زیادی دارن ولی خودشون تفاوت خاصی باهم ندارن و کار مهندسی آنچنانی هم روشون انجام نگرفته نسبت به پورشه
درنتیجه
وقتی میگیم خدایی خوب هستن همیشه 👑🥇
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑🇪🇺 🇩🇪🇺🇸🥇👑
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑🥇 هستن خدایی خوب همیشه مخصوصا خود این
پورشه چون بازه مهندسی و پرفورمنس بسیار گستره ای داره از مدل راحت و همه کاره و مناسب روزمره سری turbo s بگیرید تا سری gt2rs خدای پیست مدل رالی با مهندسی اعجاب انگیز داکار پورشه ۹۱۱ که از هر لحاظ بهتر عمل کرده مدل های دیگه هم مثل فراری و مرسدس بنز و فورد و پورشه الان
یه نکته جالب دیگه اینکه هنوز پورشه های ۹۱۱ نسل قبل یعنی ۹۹۱ ( نسل جدیدش نه، همون نسل قبلی ) که زمان معرفی نزدیک به جی تی ار داشت هنوز داره خیلی خوب و زیاد خرید و فروش میشه و فروش میره اونم با بهترین حفظ قیمت
درودخدا۱برهرچیزاول۱اروپاآمریکادرودخدا۱برهرچیزاول۱اروپاآمریکا۱
همیشه خدایی خوب
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑
چون هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هستن
چون همیشه برنده بازی خدایی خوب
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن
👑🥇همیشه خدایی خوب هستن برنده هرچیز هستن🥇👑
🥇👑🇪🇺🇩🇪🇸🇯🇷🇴🇫🇮🇨🇵🇬🇧🇬🇷🇨🇭🇺🇦🇸🇪🇮🇹🇪🇦🇧🇬🇨🇦🇷🇺🇺🇸🥇👑 چون همیشه برنده هر چیز خدایی خوب هستن🥇👑
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن همیشه خدایی خوب برنده هر بازی هستن
و دیگران باید برای بعد از اینا برای دوم شدن به بعد رقابت کنن دیگران و همونی که تو میگی و گفتی و هرکی غیرشون
ولی جی تی ار تو امریکا طبق آخرین امار فروشش منفی شده که اینم برای خودم هم عجیب بود قضیه ش رو دنبال نکردم ولی این اولین بار بود که فروش منفی یعنی زیر صفر رو من دیدم حتی
که این نشون میده یه ماشین هر چقدرم که عملکرد مناسبی داشته باشه نباید ادعای بیخود کنه یا طرفدارانش ادعای بیخود کنن کنه یا بگن این چیه چی بوده چون براحتی توسط همون همدوره ای های خودش شکست میخوره و خورده از هر لحاظ طبق همون اثبات مثال هایی که گفتم که پورشه چطور با همون همدوره سنی خودش با ۹۱۱ خارق العاده بیهمتا برتر ۹۱۱ بطور خارقالعاده برتر بیهمتا چطور از هر لحاظ شکست داد جی تی ار رو شکست داد و پوزش رو به خاک مالیده جی تی ار رو چطور شکست داد و پوزشو به خاک مالیده اونم با اثبات و از هرلحاظ حتی با حاشیه امن
که مثالهایی بالا ازش گفتم و دلایل ش رم گفتم
اینم منطقی با سند مدرک گفتم نگید این وحشی بازی در میاره
من اینو منطقی و با اثبات گفتم نه از این حرفای بیخود
حتی خودم قبلا فکر میکردم پورشه هرکاری کنه چطور با همون نسل ۹۹۱ میخواد به برتری دست پیدا کنه تا اینکه به همون صورت که گفتم بطور خارق العاده معجزه آسایی بیهمتا پوز جی تی ار رو به زمین مالید و تعجب کردم که چطور با موتور تنفس طبیعی با اون اسب بخار و تک دیفرانسیل بودن حتی تو لانچ درگ هم به برتری برسه نسبت به این جی تی ار چهار چرخ محرک و با این تفاوت اسب بخار و…
برای همین میگن اینا سنده هاااا چون اینا همینجوری بدست نمیاد مگر اینکه تکنولوژی مهندسی طراحی و علم موتوراسپرت تو روح ماشین خودروسازی حلول پیدا کنه و مثل یک جن سریع باشه حتی بالاتر و بهتر حالا یاد گرفتی بدو ****
Nismo
۱۲ اسفند ۱۴۰۳یه کم کمتر فشار بخور ببینیم تکلیف چیه
آراد
۱۲ اسفند ۱۴۰۳داستانه؟
NAVID@@98
۱۲ اسفند ۱۴۰۳برای تو آره ساعت ۹ شب پادکستش رو گوش بده
nima.jdm
۱۲ اسفند ۱۴۰۳آروم باش نوید جان
Taha Ayoobi
۱۱ اسفند ۱۴۰۳من دوران اوایل گودزیلا تو دنیای ماشین نبودم بنابراین خیلی تو فازش نبودم، ولی چیزی که فهمیدم اینه که واقعا گودزیلا بود.
اینم از این
رفت کنار چلنجر، چارجر، کامارو و وایپر، اساطیر خودرو سازی.
اگه شما هم میدونید چنتا دیگه بگید
دانیال
۱۲ اسفند ۱۴۰۳این سوپرای تویوتا لایق اسم بزرگ اون سوپرا نیست
همچنین wrx
لنسر evo . . .😔
nima.jdm
۱۲ اسفند ۱۴۰۳لکسوس ال اف ای فراموش نشه
Ali
۱۱ اسفند ۱۴۰۳خداحافظ قاتل سوپرکار ها بیشتر ماشین های خالص دارن تموم میشن دیگه ولی امیدوارم نسل بعدش اگر بیاد بنزینی باشه صدای ۶ سیلندرش دیوونه میکنه آدمو یکی از خوش صدا ها بود
Mahdi
۱۱ اسفند ۱۴۰۳واقعا این ۳ سال اخیر غم انگیز ترین سال ها برای ماشینباز ها بود .
نمیدونم چرا توی همچین دوره ای به دنیا اومدیم که هم شاهد اوج اسطوره ها و افسانه هایی بودیم هم شاهد سقوطشون ( منظورم توقف تولید شدنشونه )
🖤🖤🖤
amir3715
۱۱ اسفند ۱۴۰۳هی روزی روزگاری مزدا rx7 هوندا nsx سوپرا همین gtr و… بودن ولی الان با خداحافظی این اسطوره دیگه چیزی از اون دوران نمیمونه
shetab-car
۱۱ اسفند ۱۴۰۳خداحافظ گودزیلا
سلام بر ماشین های مزخرف برقی :(
SRT
۱۲ اسفند ۱۴۰۳End of an era💔
Hossein
۱۲ اسفند ۱۴۰۳خداحافظ ای آرزوی جوون ایرانی💔
حسن
۱۲ اسفند ۱۴۰۳اعجوبه ای که هرگز از یاد نخواهد رفت
در بهترین زمان ظهور کرد و درخشید
اسطوره ها تا ابد ماندگارند
درود بر گودزیلا
GENERAL CORVETTE
۱۲ اسفند ۱۴۰۳فکر نکنم نیسان ریسک کنه و R36 رو تمام برقی کنه
احتمالا مثل کوروت ERAY هایبرید خواهد بود
انجین تویین توربو V6 + باطری برقی
و فقط سه تریم
PLATINUM
NISMO
SAFARI
احتمالا برای بازار اروپا مدل پلاگین هایبرید و
تمام برقی بسازن
ولی خاورمیانه و آمریکا همون هایبرید
Nissan...Japan
۱۲ اسفند ۱۴۰۳چرا نسل جدیدش نمیتونه هیبریدی باشه ؟! حداقل از تمام برقی خیلی بهتره!! مثل نسل جدید لکسس lfa
amirboss
۱۲ اسفند ۱۴۰۳وقتی که نسل جدید جی تی آر رونمایی شد مثل یه سونامی شوک بزرگی به دنیای خودرو وارد کرد و بخصوصتو شتاب صفر تا صد خیلی از بزرگان خودرو رو به زیر میکشید.
خیلی جالب بود در کل آلمانی فن ها خیلی نسبت بهش موضع گرفتن و بحث و جدال های جالبی بین ژاپنی ها و آلمانی ها صورت میگرفت.
رهگذر
۱۲ اسفند ۱۴۰۳18 سال تکرار خودش حتی بدون تغییر ظاهری خاصی یا تغییر داخلی خاصی
یه سایپا و ایران خودرو بازی خاصی در اورد نیسان.در حالی ک میتونست نسل های مختلف رو طی 18 سال چهره های بهتری ازش طراحی کنه شاید بهتر بود
datsun
۱۲ اسفند ۱۴۰۳اسطوره ها هیچ وقت فراموش نمیشوند
B
۱۲ اسفند ۱۴۰۳چرا هر ۳ ماه مشابه این خبر کار میشه؟
Ali nagepour
۱۲ اسفند ۱۴۰۳واقعا حیف شد واقعا یک خودروی اسطوره تمام عیار بود نه اسباب بازی شتاب عالی سرعت عالی هندلینگش عالی کلا ماشین بینظیر بود حیف که گودزیلا هم به تاریخ پیوست😥😥😥
.
۱۲ اسفند ۱۴۰۳حیف!
وقتی کوچیک بودم اینو میدیدم انگاری بهم آبنبات چوبی بهم دادن اونقدر عکساش و تصاویر این سری قشنگ بود حتی نسل قبلیش رو می دیدم واقعا در یک کلام خودش یک نقاشی خاصه!
دلم نمیخواد روزی برسه این رو بیان با موتور برقی به نمایش بزارن!