فروش سوپر اسپرت سالخورده نیسان GT-R در سال ۲۰۲۳ با رشد ۵۸۴ درصدی به ۳۹۰ دستگاه رسیده است.
ژاپنیها گزارش فروش سال ۲۰۲۳ خود را منتشر کردند که بر این اساس شاهد فروش ۸۹۸,۷۹۶ دستگاه خودرو توسط نیسان هستیم. از بین ۲۲ محصول عرضه شده در سال قبل، آمار فروش یک خودرو کاملاً جلبتوجه میکند و آنهم GT-R است. نیسان سال قبل توانسته ۳۹۰ دستگاه از سوپر اسپرت چهار چرخ محرک خود را به فروش برساند که نسبت به فروش ۵۷ دستگاهی سال ۲۰۲۲ رشد ۵۸۴ درصدی را نشان میدهد.
حدس میزنیم رشد فروش این خودرو به تغییرات قابلتوجه آن در ژانویه ۲۰۲۳ ارتباط دارد چراکه ژاپنیها بهبودهایی در نمای جلو و عقب این خودرو به خاطر بهبود آیرودینامیک اعمال کردند و نسخه پرفورمنس نیسمو نیز به دیفرانسیل لغزش محدود جلو مجهز شد. برند موردبحث یک تریم جدید با نام T-Spec را نیز معرفی کرده که قوای محرکه مدل پایه را با کیت بدنه، سیستم تعلیق و ترمزهای کربن سرامیکی مدل نیسمو ترکیب میکند. رنگهای جدیدی نیز برای GT-R پا به سن گذاشته ارائه شدهاند.
البته با تمامی این تغییرات نیز رشد فروش GT-R غیرعادی به نظر میرسد زیرا از زمان عرضه در سال ۲۰۰۷ تغییر ساختاری یا فنی قابلتوجهی در آن رخ نداده است. مدل سال ۲۰۲۴ این سوپر اسپرت قدرت ۵۶۵ اسب بخار را دارد که در طول این ۱۸ سال تغییر چندانی را نشان نمیدهد. همچنین در بخش طراحی و تجهیزات کابین نیز داستان مشابهی وجود دارد؛ اما اینکه چرا برخی افراد خواهان خودرویی همچون GT-R هستند تا حدی قابلدرک است.
در دنیایی که پر از خودروهای مدرن با تجهیزات الکترونیکی زیاد است، نیسان GT-R برای مثال همچنان از فرمان هیدرولیک استفاده میکند و برخلاف اکثر خودروهای امروزی میتوان از وجود دکمههای فیزیکی زیاد در کابین لذت برد. با وزن خالص ۱۷۴۶ کیلوگرمی، سوپر اسپرت نیسان وزن مناسبی در کلاس خود دارد و برای مثال باید گفت وزن بی ام و M2 جدید به ۱۷۵۴ کیلوگرم میرسد. تقریباً مطمئنیم نیسان GT-R نفسهای آخر خود را میکشد و به خاطر این قضیه بسیار ناراحتیم. فکر نمیکنیم دیگر خودرویی شبیه گودزیلا عرضه شود و حتی اگر خود نیسان تصمیم بگیرد نسل جدید این خودرو با تولید کند قطعاً مشابه نسل فعلی نخواهد بود. باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار این نام قدیمی و پرافتخار است…
amir
۱۵ دی ۱۴۰۲پیام: نه ببین جاپونی ها بلد نیستن اسپرت و سوپراسپرت بسازن عقب موندن به سرنوشت نوکیا دچار میشن حیف پول که بدی جاپونی بخری فقط کره بلده هایپراسپرت بسازه
بچه ها بخدا من یکی سرم از دست این بنده خدا درد گرفته
نشناسی بهتره
۱۵ دی ۱۴۰۲امیر جان تو تنها کسی نیستی که سرت درد گرفته
ما هم دیگه خسته شدیم از دست اینا:((
NAVID۰۰۹۸
۱۵ دی ۱۴۰۲اینجا یه مشت بچهمچه ریختن که بحث باهاشون مثل باران زمین به آسمانِ !
موضوع مقاله در مورد نیسانی هست که سالهاست تولید میشه !
جیتیآری که هم طرفدارانش هم شرکتش میخوان و دوست دارن نسلش عوض بشه ولی از طرفی هم دوست ندارن نسلش عوض بشه !
این نسل gtr تموم نشدنیه !
مطمئن باشید مطمئن باشید روزی که تولید این نسل تموم بشه ، سرنوشتش میشه مثل SUPRA یا NSX یا RX7 یا GT3000 یا ZX300 !!!!!
به نظر من اگر میخواین درک بکنید این نیسان GTR چقدر بزرگ و مهندسی شده ساخته شده ، حتماً یه نگاه به اون قسمت تاپگیر با مجریگری کلارکسون بندازید !
اگر پولی داشتم و در آمریکا بودم از هر رنگش اونم مدلهای نیسمو را میخریدم یه گوشه نگهداری میکردم و هر کدومش را برای یک روز در هفته استفاده میکردم !
هنوز که هنوزِ رو دستِ هندلینگ این شاهکار ژاپنی نیامده مگر سوپراسپرتهای میلیون دلاری ایتالیایی یا آلمانیهای بیهمتا !
این دست مقالهها فقط باعث میشه افسرده بشم که چرا نباید این شاهکارهای مهندسی ژاپنی را نداشته باشیم و از دیدن و راندنش لذت نبریم ، این همه ثروت و این همه مهربانی مردم تَهِ تَهِ تَهِش شده رویای داشتن یه تیبا باس اکثر جوان ایرانی تازه اگر اونم بتونه بخره😡😡😡😡.
۱۵ دی ۱۴۰۲داداش من رویام خرید یه پرایده قدیمیه که فقط راه بره
انشالله تا عید جورش میکنم🧿
ممد
۱۷ دی ۱۴۰۲داداش ناموسا چقدر حال داشتی 10000 تا کامنت گذاشتی
فرشاد
۱۵ دی ۱۴۰۲ماجرای تو پیام مث ماجرا منو سوشیانته😂
amir-mr
۱۵ دی ۱۴۰۲سوشیانت که الان بخاطر اون۱۷ ثانیه که تو پیست عقبه فعلا عزادار بهش کار نگیرین بنده خدا گناه داره😂
Morad
۱۵ دی ۱۴۰۲سوشیانت:نه ببین ما تاپ اثپیدمون ۳۲۷ تاهه پس ماشین ما خوبه چون ماشین امریکایی ثُورعَطش بالاست و ۳۲۷ تا میره خوبه هر ماشینی که زیر ۳۲۷ تا بره اشغاله و بدرد نخور.نه دوج دیمن ما ۱/۶ شتاب میزنه شتاب داره مال شوما نداله پس مال شوما خرابه مال ما خوبه نه من فقت املیکایی دوست دالم🌚🗿
بنده خدا از رو هم نمیره.
-امیرعلی
۱۵ دی ۱۴۰۲بحث با بچه دبیرستانی فقط وقت تلف کردنه فرشاد جون.بیخیالش باش دیسشو بزن و بگذر…
۱۵ دی ۱۴۰۲سلامتی اونایی که تو هنرستان بزرگ شدن بزن لایکو
همونایی که سفید رفتن سیاه برگشتن =\
همونایی که آرزوشون ویتارا و توسان بود ولی با پراید و تیبا دارن زندگی میکنن
حسین
۱۵ دی ۱۴۰۲کسی که در حضور قطب های صنعت خودرو فن خودروسازی بی تکنولوژی کره بشه دقیقا مثل کسی هست که مثلا توی لالیگا در حضور بارسلونا و رئال مادرید طرفدار مایورکا ته جدولی بشه. نه آمار فروش داره، نه تکنولوژی داره، نه ابداع و اختراع داره، نه جایگاهی تو موتور اسپرت داره 😁
مهدی عبدالله پور
۱۵ دی ۱۴۰۲فقط آمریکایی
Mk4🤝skylin
۱۵ دی ۱۴۰۲امیر شماهم همش در حال ریپلای زدن دیگران هستی یعنی فقط به دیگران جواب میدی کامنتی درباره خود مقاله نمیزاری.
amir
۱۵ دی ۱۴۰۲بارها شده درباره محصولاتم گذاشتم انصافا
علی
۱۵ دی ۱۴۰۲بنظرم علت افزایش فروشش بخاطر فیلم گرن توریسمو هست
دانیال
۱۵ دی ۱۴۰۲یه زمان توی آپارات عوالمی داشتیم با کامنتهای زیر کلیپهای GT_R
یادمه یه شعری هم دربارهش گفتم توی اون سن که بودیم بچه ها خیلی خوششون اومد چندتا بیت بود زیاد ازش یادم نیست
جی تی آرا چرا رحمی نداری کنی بوگاتی را مانند گاری
تو داری هیکلی مانند یک تانک بترسد از صدایت فورد موستانگ
…
ولی این سرعت گذشت زمان خیلی ترسناکه
محمد
۱۵ دی ۱۴۰۲ممکنه مسخره به نظرتون بیاد اما زمانی که فیلم گرن توریسمو منتشر شد حدس میزدم فروش gtr زیاد شده
رسانه رو خرید مردم خیلی تاثیر داره اونم وقتی همچین فیلمی ازش دربیاید
AMANTE
۱۵ دی ۱۴۰۲گاهی پیش میاد یک ماشین اینقدر خوبه که کمپانی سازنده میترسه بهش دست بزنه یا نسل جدید اش رو معرفی کنه چون ممکنه خراب اش کنه. داستان GTR R35 هم همینه. البته ممکنه از اون طرف با معرفی نسل جدید یک شاهکار معرفی کنه.
مجتبی .
۱۵ دی ۱۴۰۲باتوجه به قوانین سخت گیرانه وهمچنین تب برقی کار خیلی سختیه ساختن بهترازاین. شاید قدرت وشتاب اولیه روبراحتی بشه زیاد کرد اما مجموعه شناسه هایی که باعث ستاره شدن این ماشین شدن روفکر نکنم.
Ali.mhd
۱۶ دی ۱۴۰۲از اونجایی که گند زد به Z
احتمالش زیاده به اینم گند بزنه
JaMsHiD
۲۱ دی ۱۴۰۲نیسان زد شاهکاری بیش نیست❤️
هندلینگش با اینکه دف عقبه از تمام چرخ محرک بهتره
از همه مهم تر اصالت فیرلیدی داره
زیبایی داخل کابین که از موتور اسپرت بهره برداری کرده
صدای دلنشین
دیگه چی میخوای؟
MHMUD
۱۵ دی ۱۴۰۲جی تی آر تو دنیای خودرو مثل شادمهر تو دنیای موسیقیِ …
۱۵ دی ۱۴۰۲🎶🎶🎶🎵🎵🎵🎵💿🎧🎧🎧🎸🎸🎸🎸
۱۵ دی ۱۴۰۲سلطان پاپ ایران شادمهره
ARIAN
۱۵ دی ۱۴۰۲اینقد که نیسان با جی تی آر ملتو دوشید راکستار با جی تی آی ملتو ندوشید😂😂😂😂
TRD
۱۵ دی ۱۴۰۲دوشیدن کجا بود . به زور که به مشتری نمیفروشه . هر کی خواست میاد پول میده میخره نخواست هم نمیخره .
۱۵ دی ۱۴۰۲راکستار با جی تی ای وی ملت رو دوشید که هنوزم خیلیا کیسشون واسه اون بازی سال ۲۰۱۳ ضعیفه
JaMsHiD
۲۱ دی ۱۴۰۲عزیزم اون برای ایرانه خارجیا نسل جدید GTA رو نیومده پیش خرید کردن !
B
۱۵ دی ۱۴۰۲نیسان لعنتی نسل جدیدو بساز
محمدهادی
۱۸ دی ۱۴۰۲اگر نیسان بخواد نسل جدید رو موفق ادامه بده باتوجه به افتخارات نسل های قبل این ماشین،باید اقلا ماشینی با ۹۰۰ اسب بخار باشه و اونهم با ظاهری خفن دارای رگه هایی واضح از طراحی های نسل های قبل
غیر ازین فرمول باشه نیسان نسل بعدی رو نسازه سنگین تره
ینی گندی که تویوتا به سوپرا زد نشه لا اقل
yaghoub
۱۵ دی ۱۴۰۲حتی دیدنش هم لذت بخشه.
چند وقتی یه سفیدش تو شیراز بود .
sinasvj
۱۵ دی ۱۴۰۲بنظر من بیشتر به این خاطره که قراره بزودی تولیدش متوقف بشه و مردم میخوان قبل خداحافظی با این اسطوره ازش داشته باشن
TRD
۱۵ دی ۱۴۰۲۱۷ ساله رو خط تولید مونده . ۱۷ سال !
سن نیسان GTR از سن و سال هیترای ژاپن بیشتره .
۱۷ سال برای یه سوپر اسپرت واقعا خارق العادست .
R@min
۱۵ دی ۱۴۰۲این افتخار نیست که انقدر تو بازار قدیمی بشی که دیگه کسی حسابت نکنه ! سرنوشت محصولات داج و کامارو و خیلی از محصولاتی که با تکنولوژی روز همراه نشدن مثال خوبیه.
دلیل عدم توسعه این مدل هم بخاطر اوضاع مالی نیسان هست که بهشون جرات ریسک نداد.
blackwing
۱۵ دی ۱۴۰۲خود ژاپنیها فهمیدن اگر بخوان نسل جدیدشو طراحی کنن ممکنه به موفقیتی که GTR رسید نرسه و هم به قول خودت هزینه زیادی هم میبره ممکنه پروژه شکست بخوره ، واسه همینه که ولش کردن به حال خودش.
البته فکر میکنم GTR بخش زیادی از موفقیتش رو فقط مدیون موتورش هست که به راحتی قدرتهای بالا رو تو تیونینگ ساپورت میکرد
R@min
۱۵ دی ۱۴۰۲R35 برای موفقیت و فروش ساخته نشده برای تبلیغ مهندسی برند هست ! میانگین فروشش هم از اول تو اروپا و آمریکا به هزار عدد هم نمیرسه با اینکه قیمتی در حد کوروت و ۹۱۱ داشت. بحث تیونینگ حرفه ای و داستان سرایی هم یه مقوله کاملا جداست.
عقل حکم می کنه کمپانی که درگیر مشکلات زیادی هست برای همچین فروشی دست به هزینه اضافی نزنه.
JaMsHiD
۲۱ دی ۱۴۰۲از بهترین گیربکس های اسپرت که رو دیفرانسیل عقب برای توضیع وزن بهتر نصب شده گرفته تا پیشرانه ای که با دست مونتاژ شده !
اصلا ربطی به تیونینگ نداره . این خودرو حتی در سال یک دونه هم بفروشه باز افسانس
amir
۱۵ دی ۱۴۰۲حاجی یه جوری میگه بهش جرئت ریسک نداد انگار با سایپا طرفیم
دیگه هرچقدرم ضعیف باشه میتونه دست کم ۵۰۰ تا بده بیرون
بعدا هم قضیه اینه که هنوزم خواهان داره
اون تویوتاعه قدیمی ۴۰سال هنوزم رو خط تولیده و هنوزم میفروشه
همین کامارو ۱۰ ۱۲ سال رو خط میموند بعد نسل عکوض میکرد
JaMsHiD
۲۱ دی ۱۴۰۲اگه قدیمی بود تو فروشش پونصد و هشتاد درصد رشد نمیبود !
۱۵ دی ۱۴۰۲به جرعت میتونم بگم سنش بیشتر از بی تی اس فن هاست
blackwing
۱۵ دی ۱۴۰۲۲۰۲۲ فقط ۵۷ دستگاه فروخت ؟؟ 🤦🏻♂️🤷🏻♂️
چرااااا ؟
واسه همچین ماشینی باید خیلی بیشتر از اینا احترام قائل بود
amir
۱۵ دی ۱۴۰۲مشتی این ماشین ۱۷ سال پیشه…. اقتصادی هم که نیست انتظار داری ده هزارتا پنجاه هزارتا بفروشه؟
blackwing
۱۵ دی ۱۴۰۲انتظار ندارم مثه کوروت یا ۹۱۱ فروش داشته باشه اما ۵۷تا آخه ؟؟؟ ۵۷ !؟
خب اگه اینطوریه پس حیف اون کامارو که فروشش به ۴۰ هزار دستگاه رسیده بود به فکر بستن خط تولیدش شدن 🤷🏻♂️
phonix
۱۶ دی ۱۴۰۲ماجرای کامارو کاملا متفاوت کامارو کاملا صنعتی تولید میشد شاید این میزان فروش نصف توان تیراژ قطعاتشم نبود جی ام هم تصمیم گرفت قبل از اینکه چک بزاره رو دستش از خط خارجش کنه و بره روی چیزای دیگه کار کنه
این ماشین از اولشم مشخص بود تولیدش کمه کلا 3 نفر اگر اشتباه نکنم موتوراشو اسمبل میکنن روی هر کدوم هم امضا یک نفر به عنوان برسی کننده نهایی میخوره تا پرستیژو نشون بده چنین ماشینی قاعدتا اگر تیراژش در حد کامارو باشه هم قیمتش کم میشه هم خط جدا و متفاوت نیاز داره تو جاهای مختلف دنیا
خلاصه این جی تی ار داستان ما از اولم همین قدر کم میفروخت قیمتشم کم نبود ادعاشم زیاد بود جواب ادعاهاشو داد الانم نمور نمور تولید میشه تا بالاخره یه روزی اینم به تاریخ میپیونده نباید با ماشینایی مثل کامارو یا کروت تولید انبوه یا 911 که واقعا ماشین خاصی هست و همیشه براش سر ودست میشکنن مقایسه بشه .
Zahid AMG. 2005
۱۵ دی ۱۴۰۲من عاشق نسل های R34. R35 GTR هستم
ولی خیلی فروشش کمه تو یک سال🥺
datsun
۱۵ دی ۱۴۰۲این gtr مدلهای ۱۹۸۹ هنوز طرفدار داره و خرید فروش میشه این که دیگه ۲۰۲۳ هست
مجتبی یارمحمدی
۱۶ دی ۱۴۰۲دلیل اصلیش انتشار فیلم گرن توریسمو بود ولا غیر .
BMW
۱۶ دی ۱۴۰۲الکی که بهش نمیگن گودزیلا👍🥲
سید صادق حسینی
۱۶ دی ۱۴۰۲بحث کردن چه فایده ای داره
وقتی هیچکدوم وارد ایران نمیشن😔🇰🇷
بنده خُدا؟
۱۶ دی ۱۴۰۲دادا یکیش تو ایرانه!
البته گذرموقته.
جیتی،سوپرا،دوجچلنجر،لامبورگینی همشون اومدن ایران پس الکی نگ؛(