قرار است نسخهی نیسمو از نیسان GT-R به قیمت ۲۲۳ هزار دلار فروخته شود و صد هزار دلار گرانتر از مدل پایه باشد. این شرایط، با توجه به فقدان تغییرات خاص نسبت به سالهای قبل، عجیب و ناامید کننده است.
بسیاری از علاقهمندان خودروهای اسپرت ژاپنی، سال ۲۰۲۴ را زمان رونمایی از نسل جدید نیسان GT-R میدانستند و امیدوار بودند این خودرو، سال ۲۰۲۵ عرضه شود؛ اما ظاهرا شرکت سازنده هنوز آمادهی اتمام پروژه نیست.
نیسان GT-R رونمایی شده در سال ۲۰۰۷، با تغییر بدنه و بهبود فنی روی خط تولید باقی مانده است. ظاهرا عرضهی این خودرو برای سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داشت و نیسان، ۱۷ سالگی GT-R را جشن خواهد گرفت. از سویی دیگر، میتوان شرایط فعلی را ناشی از فقدان تصمیمات مدیریتی و توان مهندسی برای تولید نسل جدید دانست.
دیگر نکتهی عجیب برای نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴، افزایش قیمت است. این خودرو در سال ۲۰۰۷ متفاوت از نسخهی امروزی بود اما آستانه قیمت ۷۰ هزار دلار داشت و ارزانتر از پورشه ۹۱۱ جلب توجه میکرد. حالا مدیران نیسان تصمیم گرفتهاند برای نیسان GT-R پایه در سال جدید، قیمت ۱۲۱ هزار دلار تعیین کنند. مشتری نسخهی نیسمو نیز، برای ۳۵ اسب بخار قدرت بیشتر، بهبودهای فنی ساده و تزئینات فیبرکربن، ۱۰۰ هزار دلار اضافه پرداخت خواهد داشت. قیمت پیشفروش پورشه ۹۱۱ صفر کیلومتر برای تحویل ۲۰۲۴، هماکنون ۱۰۶ هزار دلار است.
نیسان علاوهبر GT-R استاندارد و نیسمو، مدل T-spec با قیمت ۱۴۲ هزار دلار هم ارائه میکند. این نمونه، فاقد بدنهی فیبرکربن است؛ اما سیستم تعلیق، ترمز و چرخهای مشابه GT-R نیسمو خواهد داشت. در عوض، نیسان GT-R نیسمو، ادوات فیبرکربن برای سقف، کاپوت جلو و عقب، آینه بغل، بالچههای طرفین سپر، اسپویلر عقب و رکاب دارد.
ظاهرا پیشرانه و تجهیزات فنی GT-R جدید کاملا مشابه مدل ۲۰۲۲ خواهد بود. موتور توئین توربوشارژ ۳,۷۹۹ سیسی V6 قدرت ۵۶۵ اسب بخار و گشتاور ۶۳۳ نیوتنمتر دارد. نسخهی نیسمو با ۶۰۰ اسب بخار و ۶۵۲ نیوتنمتر، حدود ۳۱ کیلوگرم سبکتر از GT-R استاندارد است.
انواع مختلف نیسان GT-R در آزمونهای سرعتگیری مسیر مستقیم، تفاوت محسوسی ندارند و برای همگی، زمان ۳ ثانیه هنگام رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت از حالت سکون، ثبت شده است. البته بعضی منابع، ارقام ۲/۹ تا ۲/۷ هم گزارش کردهاند. تمام مدلهای نیسان GT-R، مجهز به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ با قابلیت تعویض دستی و سیستم دو دیفرانسیل هستند.
حمید
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲فروش امسالش رو مقایسه کنید با ۹۱۱ متوجه میشید درواقع فروش نداره !
Amiro
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲میگم درسته که گودزیلایی واسه خودش ولی کینگ کونگ صبر نمیکنه که گودزیلا از خوابش بیدار بشه
خودرو ساز ها به سرعت در حال پیشرفت تکنولوژی و تقویت و ساخت موتورهایی با فناوری بهتر و پیشرفته تر هستند آیا وقتش نشده که نیسان دست از این طرح استثنایی بکشه و یک شاهکار دیگه خلق کنه که جهان رو مات و مبهوت خودش کنه؟
♥️🇯🇵♥️
harry-potter
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲سامورایی تا ابد…(یا مرگ یا پیروزی)
Spring valley
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲کاش حداقل یه فاینال ادیشنی چیزی حداقل یه کیت بدنه جدید میزدن و افزایش قیمت میدادن .
بی صبرانه منتظر مدل جدید هستم و امیدوارم نیسان ، مهندسی شده و کار شده مدل جدید رو بیرون بده .
JDM سابق
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشین هایی که با قیمت مناسب میتونن پرفورمنس خوبی از خودشون نشون بدن من به شخصه بهشون احترام خاصی میذارم و GTR هم یکی از اون هاست ولی اختلاف قیمت نیسمو رو نمیتونم درک کنم البته این نسخه برای سرمایهگذاری هم خوبه چون رو قیمتش میاد
نیسمو ورژن علاوه بر فیبرکربن ساسپنشن سفت تر شده ترمز های اختصاصی کربن سرامیک داره توربو ها یخورده بزرگتر مپ گیربکس و موتور هم فرق میکنه که متأسفانه بعضی اسپید شاپ ها وقتی GTR واسه تیونینگ تحویل میگیرن مپ گیربکس روی موتور تیون شده رو درست انجام نمیدن بعضی ها هم کلا انجام نمیدن!! که باعث میشه دور موتور یه خورده با گیربکس نخونه و گیربکس خورد بشه و این مورد به یکی از نقاط ضعف جی تی ار تبدیل شده که اگر این موارد به درستی انجام بشه و آمپر حرارت روغن بدرستی چک بشه نقطه ضعفی وجود نخواهد داشت البته سری های اول هم مشکل سلنوید گیربکس هم داشتن که خوشبختانه بعد تر برطرف شد
harry-potter
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲مدیر عزیز پدال لطفا اون تیک تایید دیدگاه توسط مدیریت رو از پنل وردپرس بردار ، دیوانه شدیم
مگه چی می نویسن که مدیر باید تایید کنه؟
تسلا که میاد ایموجی میذاره
چار پنج نفر هم ماشاالله ماشاالله می کنن
مگه همشهری یا مشرق یا فارسه؟؟
Kamy
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲درود به شرفت..
Python
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲حرف حق جواب نداره
محمد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲تمام نشدنی….
آرین
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲به چیزی که خوبه نباید دست زد.
shahabkamyar
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲دیگه این ماشین ۱۳ ساله که دست نخورده
باید یکم آپدیت بشه دیگه
تازه قیمتش هم نسبت به چیزی که عرضه می کنه خیلی زیاده ( منظورم مدل نیسمو هست )
اگه یه تغییرات بده به نظرم باز هم میتونه غوغا کنه
REX
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه این حرف درست بود همچنان فورد مدل T سوار میشدن مردم .
datsun
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲دلایلی دست به دست هم دادن که نسل جدید معرفی نشه قرار بود ۲۰۱۷ نسل عوض کنه ولی نشد هر چند این ماشین زمانی که معرفی شد از نظر مهندسی سالها از زمان خودش جلوتر بود،
وی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲درصورتی حرفت درست بود که توپیست gt3rs رو میزد
datsun
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش این یه زمانی رکورد دار نوربرگ رینگ بود
AMANTE
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲قیمت Porsche 911 GT3 RS تقریبا 230 هزار دلاره یعنی کمی گرون تر از نیسان GTR نیسمو، البته قدرت کمتری داره ولی مهندسی کم نقص پورشه پشت اش هست که در هر نسل بهتر و بهتر اش کرده.
خیلی دوست دارم که این دو ماشین دربرابر هم قرار بگیرن تا ببینم کت تن کیه. البته همینجوری هم مشخص هست.
datsun
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲نه په از زمانی که این معرفی شده پورش ۹۱۱ حداقل دو نسل عوض کرده میخاستی بهتر نباشه هر چند همین پیرمرد هنوز وحشیه ، مدل پایه ۱۲۰ هزار دلار که از نظر سرعت و شتاب فرق انچنان با نیسمو نداره نیسمو فقط برای پیست اصلاح شده
arsalan-car
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲نیسان به نظرم باید یه کاری محسوسی میکرد تا درک کنیم چرا قیمتش بالاس اما انگار نیسان زیاد به خودش زحمت نداده
پیام
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا حضرت نوح هم از طراحیش خسته شده 😂😂😂😂😂😂
reza342
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲هیچوقت خسته کننده نمیشه
Ali.mhd
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲نسل جدیدشو که نمیدن بیرون، حداقل زشت ترش نکن
ناموسن….با این فیس لیفت برگشتن به سال ۲۰۱۲
نمیدونم تا کی باید منتظر r36 باشیم!؟
R/T
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ای کاش ارتقا فنی میداشت
لاقل ۱۰۰ اسب اضافه میکردن
Mostafa
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲نسل بعدی براش وجود نداره فکر کنم
توسعه برقیش هم در توان نیسان نیست احتمالا فعلا
بازنشسته بشه تو موزه ازش به نیکی یاد کنند بهتر از این تو بازار مایه تمسخر بقیه قرار بگیره
datsun
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲اتفاقا توان تولیدش رو داره نیسان تو فرمول e حضور داره فقط کافیه مهندسی همونو بیاره تو اسپورت سازی
Mostafa
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲توی فرمول e تیم ها از شاسی و قطعات باتری مشترک از تامین کننده مسابقات دریافت میکنن
مال نیسان یا شرکت دیگه نیست بیارتش جاده
بهزاد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲نسل بعدی خواهد داشت منتهی فعلا شرکت مادر تصمیم قطعی در موتور قوای محرکه نداره.
دو احتمال براش در نظر گرفتن؛
معرفی نسل جدید به صورت هیبرید که ۶۰۰ اسب توسط انجین درون سوز و ۲۰۰ اسب بخار توسط موتورهای برقی.
کاملا الکتریکی با استفاده از باتری های حالت جامد منتهی تا عملیاتی شدن این باتری حدود ۵ یا ۶ سال فاصله ست که احتمال معرفی gtr جدید به نزدیکای سال ۲۰۳۰ موکول میشه.
این محصولات از نظر اقتصادی برای بسیاری از شرکت ها توجیه اقتصادی تولید نداره و فقط یک نماد هست و تا به حال نیسان خبری از عدم تولید نسل جدید نداده و بیشتر قوانین آلاینده کربن و همینطور صوتی جدید دست و پا گیر شده چون کشورهای مختلف سخت گیری بیشتری اعمال میکنند و ممکنه دو مدل اسپرت در سبد محصولات باعث جریمه هایی تا چند صد میلیون بشه.
Mostafa
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲14 سال همین دارن میسازن کم اپدیتش کردن
تا الان دو نسل باید عوض میکرد هنوز برنامه ای هم ندارن تا 2030 هم میخوان همین بسازن ؟
400z هم نسل جدید کامل نبود من که چشمم اب نمیخوره فکر کنم تعطیلش بکنن
شورلت و پورشه برای سوپراسپورت هاشون دو نسل عوض کردن این هنوز سیستم مدیای cd خور داره
بهزاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش اینجا بحث هزینه هاست و تعداد فروش و نمیشه همینجوری از پشت مانیتور دستور بدیم شرکتش نسل جدید بزنه.
الان هر کوروتی که زیر ۸۰ هزار دلار فروخته میشه کاملا زیان ده هست و تمام تلاش شورولت برای فروش این مدل متقاعد کردن خریداران برای خرید تریم های بالا به همراه آپشنهاست و این در حالیست که کوروت چندین برابر GTR تولید میشه و رقابتی نگه داشتن gtr بسیار سخته مگر اینکه نیسان راه کوروت را طی کنه و همینطور پورشه.
همین الان اگر ۹۱۱ یک مدل داشت بدون شخصی سازی های گسترده محال ممکن بود پورشه زیر ۱۲۰ هزار دلار یا بیشتر از این مدل به سوددهی برسه.
اینجا کاربران گران مایه ای داره و جوان ولی متاسفانه برخی از عزیزان هنوز راه و رسم اقتصاد صنعتی را یاد نگرفتن و دوست دارند همه چیز به میل و تخیل خودشون پیش بره.
نیسمودا
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲به نظرم کوروت C8 عملکرد بهتری داره
Camaro ZL1 427
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲توی شتاب که استینگری و GTR تقریباً برابر هستن
ولی توی خط مستقیم GTR بهتره
ZO6 هم در هر حالت چه در پیست ، چه در درگ و شتاب برتری داره اونم با قیمت کمتر
همچنان منتظر تایم زنی ZO6 در نوربرگ رینگ هستیم
amir-mr
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲یک سوال داشتم مثلا همین gtr که ازش تا 2000 اسب هم بیرون میکشن چه تغییراتی رو روی ماشین انجام میدن که به این قدرت دست پیدا میکنن میخواستم بدونم این تغییرات شامل چه چیز هایی میشه؟ اگه جواب بدین ممنون میشم.
datsun
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲بیشتر قطعات عوض میشن یا تقویت میشن، توربو های بزرگ، عوض کردن اینتر کولر عوض کردن سیستم اگزوز اصلا ممکنه انقدر موتور رو تغیر بدن که حجم موتور ۲۰۰ سی سی افزایش پیدا !!کنه مثل ams ، گیربکس رو یا تقویت میکنن یا کلا عوض میکنن تقویت سیستم تعلیق و…
amir-mr
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲بابت پاسخ ممنون
مهردادکمال
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲درسته دیگه خیلی در برابر رقیباش قدیمی شده اما روزی که مسئولان نیسان تصمیم بگیرند خط تولیدشو جمع کنند خیلی غم انگیز خواهد بود… مثل fjکروزر یا چلنجر…
من یکی اتفاقا وقتی میبینم هنوز تولید میشه حس خوبی پیدا میکنم
فرزاد افشار
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲تویوتا و نیسان تا ابد عالی تو قلبم موندنی
محمد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲یکسال ازشون ماشین نخرن هم قیمتو میارن پایین و هم فنی خودرو رو بهتر میکنن
skylineeiliya
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲قدرت دست گودزیلاست اگه توجه بشه بهش !!
❤BMW❤
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲بارش ابهت https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/05/2024-nissan-gt-r-3.jpg
علیرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲نسل جدیدش کی میاد
Speed-Hunter-007
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ولی طرفدار جی تی ار خیلی داریم ها
علی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲گودزیلا هیچوقت تموم نمیشه
mobin
۴ خرداد ۱۴۰۲به چیزی که خوب بوده بعد 15 سال باید یه پایان با احترام و ابهت داد و بری واسه نسل بعدی
نه اینکه با تغییراتی جزی که به نظر من بدتر هم شده دوباره رونمایی بشه اونم با قیمت عجیب غریب نیسمو
MADE IN USA
۲۷ مرداد ۱۴۰۳نیسان جی تی ار خیلی باحاله ولی بدون تغییر خاص و چشمگیر و تغییر فنی بعد قیمت اینقدر افزایش پیدا میکنه یخورده تو ذوق میرنه