نیسان

معرفی نیسان GT-R مدل 2024 با افزایش قیمت بدون تغییر فنی و ظاهری

قرار است نسخه‌ی نیسمو از نیسان GT-R به قیمت ۲۲۳ هزار دلار فروخته شود و صد هزار دلار گران‌تر از مدل پایه باشد. این شرایط، با توجه به فقدان تغییرات خاص نسبت به سال‌های قبل، عجیب و ناامید کننده است.

بسیاری از علاقه‌مندان خودروهای اسپرت ژاپنی، سال ۲۰۲۴ را زمان رونمایی از نسل جدید نیسان GT-R می‌دانستند و امیدوار بودند این خودرو، سال ۲۰۲۵ عرضه شود؛ اما ظاهرا شرکت سازنده هنوز آماده‌ی اتمام پروژه نیست.

نیسان GT-R رونمایی شده در سال ۲۰۰۷، با تغییر بدنه و بهبود فنی روی خط تولید باقی مانده است. ظاهرا عرضه‌ی این خودرو برای سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داشت و نیسان، ۱۷ سالگی GT-R را جشن خواهد گرفت. از سویی دیگر، می‌توان شرایط فعلی را ناشی از فقدان تصمیمات مدیریتی و توان مهندسی برای تولید نسل جدید دانست.

دیگر نکته‌ی عجیب برای نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴، افزایش قیمت است. این خودرو در سال ۲۰۰۷ متفاوت از نسخه‌ی امروزی بود اما آستانه قیمت ۷۰ هزار دلار داشت و ارزان‌تر از پورشه ۹۱۱ جلب توجه می‌کرد. حالا مدیران نیسان تصمیم گرفته‌اند برای نیسان GT-R پایه در سال جدید، قیمت ۱۲۱ هزار دلار تعیین کنند. مشتری نسخه‌ی نیسمو نیز، برای ۳۵ اسب بخار قدرت بیشتر، بهبودهای فنی ساده و تزئینات فیبرکربن، ۱۰۰ هزار دلار اضافه پرداخت خواهد داشت. قیمت پیش‌فروش پورشه ۹۱۱ صفر کیلومتر برای تحویل ۲۰۲۴، هم‌اکنون ۱۰۶ هزار دلار است.

نیسان جی تی آر 2024
نیسان GT-R مدل T-SPEC

نیسان علاوه‌بر GT-R استاندارد و نیسمو، مدل T-spec با قیمت ۱۴۲ هزار دلار هم ارائه می‌کند. این نمونه، فاقد بدنه‌ی فیبرکربن است؛ اما سیستم تعلیق، ترمز و چرخ‌های مشابه GT-R نیسمو خواهد داشت. در عوض، نیسان GT-R نیسمو، ادوات فیبرکربن برای سقف، کاپوت جلو و عقب، آینه بغل، بالچه‌های طرفین سپر، اسپویلر عقب و رکاب دارد.

نیسان GT-R نیسمو

ظاهرا پیشرانه و تجهیزات فنی GT-R جدید کاملا مشابه مدل ۲۰۲۲ خواهد بود. موتور توئین توربوشارژ ۳,۷۹۹ سی‌سی V6 قدرت ۵۶۵ اسب بخار و گشتاور ۶۳۳ نیوتن‌متر دارد. نسخه‌ی نیسمو با ۶۰۰ اسب بخار و ۶۵۲ نیوتن‌متر، حدود ۳۱ کیلوگرم سبک‌تر از GT-R استاندارد است.

نیسان GT-R نمای پشت

انواع مختلف نیسان GT-R در آزمون‌های سرعت‌گیری مسیر مستقیم، تفاوت محسوسی ندارند و برای همگی، زمان ۳ ثانیه هنگام رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت از حالت سکون، ثبت شده است. البته بعضی منابع، ارقام ۲/۹ تا ۲/۷ هم گزارش کرده‌اند. تمام مدل‌های نیسان GT-R، مجهز به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ با قابلیت تعویض دستی و سیستم دو دیفرانسیل هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴ رای

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (367 ديدگاه)

    فروش امسالش رو مقایسه کنید با ۹۱۱ متوجه میشید درواقع فروش نداره !

    موافقم 67
    مخالفم 5
    1. Amiro

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (403 ديدگاه)

      میگم درسته که گودزیلایی واسه خودش ولی کینگ کونگ صبر نمیکنه که گودزیلا از خوابش بیدار بشه
      خودرو ساز ها به سرعت در حال پیشرفت تکنولوژی و تقویت و ساخت موتورهایی با فناوری بهتر و پیشرفته تر هستند آیا وقتش نشده که نیسان دست از این طرح استثنایی بکشه و یک شاهکار دیگه خلق کنه که جهان رو مات و مبهوت خودش کنه؟
      ♥️🇯🇵♥️

      موافقم 56
      مخالفم 7
  2. harry-potter

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    سامورایی تا ابد…(یا مرگ یا پیروزی)

    موافقم 68
    مخالفم 12
  3. Spring valley

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش حداقل یه فاینال ادیشنی چیزی حداقل یه کیت بدنه جدید میزدن و افزایش قیمت میدادن .
    بی صبرانه منتظر مدل جدید هستم و امیدوارم نیسان ، مهندسی شده و کار شده مدل جدید رو بیرون بده .

    موافقم 64
    مخالفم 3
  4. JDM سابق

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (786 ديدگاه)

    ماشین هایی که با قیمت مناسب میتونن پرفورمنس خوبی از خودشون نشون بدن من به شخصه بهشون احترام خاصی میذارم و GTR هم یکی از اون هاست ولی اختلاف قیمت نیسمو رو نمیتونم درک کنم البته این نسخه برای سرمایه‌گذاری هم خوبه چون رو قیمتش میاد
    نیسمو ورژن علاوه بر فیبرکربن ساسپنشن سفت تر شده ترمز های اختصاصی کربن سرامیک داره توربو ها یخورده بزرگتر مپ گیربکس و موتور هم فرق می‌کنه که متأسفانه بعضی اسپید شاپ ها وقتی GTR واسه تیونینگ تحویل میگیرن مپ گیربکس روی موتور تیون شده رو درست انجام نمیدن بعضی ها هم کلا انجام نمیدن!! که باعث میشه دور موتور یه خورده با گیربکس نخونه و گیربکس خورد بشه و این مورد به یکی از نقاط ضعف جی تی ار تبدیل شده که اگر این موارد به درستی انجام بشه و آمپر حرارت روغن بدرستی چک بشه نقطه ضعفی وجود نخواهد داشت البته سری های اول هم مشکل سلنوید گیربکس هم داشتن که خوشبختانه بعد تر برطرف شد

    موافقم 36
    مخالفم 8
  5. harry-potter

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    مدیر عزیز پدال لطفا اون تیک تایید دیدگاه توسط مدیریت رو از پنل وردپرس بردار ، دیوانه شدیم
    مگه چی می نویسن که مدیر باید تایید کنه؟
    تسلا که میاد ایموجی میذاره
    چار پنج نفر هم ماشاالله ماشاالله می کنن
    مگه همشهری یا مشرق یا فارسه؟؟

    موافقم 80
    مخالفم 7
    1. Kamy

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (693 ديدگاه)

      درود به شرفت..

      موافقم 29
      مخالفم 4
    2. Python

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      حرف حق جواب نداره

      موافقم 19
      مخالفم 4
  6. محمد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (588 ديدگاه)

    تمام نشدنی….

    موافقم 28
    مخالفم 6
  7. آرین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (442 ديدگاه)

    به چیزی که خوبه نباید دست زد.

    موافقم 15
    مخالفم 45
    1. shahabkamyar

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      دیگه این ماشین ۱۳ ساله که دست نخورده
      باید یکم آپدیت بشه دیگه
      تازه قیمتش هم نسبت به چیزی که عرضه می کنه خیلی زیاده ( منظورم مدل نیسمو هست )
      اگه یه تغییرات بده به نظرم باز هم می‌تونه غوغا کنه

      موافقم 26
      مخالفم 5
    2. REX

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه این حرف درست بود همچنان فورد مدل T سوار میشدن مردم .

      موافقم 24
      مخالفم 2
      1. datsun

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (3953 ديدگاه)

        دلایلی دست به دست هم دادن که نسل جدید معرفی نشه قرار بود ۲۰۱۷ نسل عوض کنه ولی نشد هر چند این ماشین زمانی که معرفی شد از نظر مهندسی سالها از زمان خودش جلوتر بود،

        موافقم 25
        مخالفم 9
    3. وی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (385 ديدگاه)

      درصورتی حرفت درست بود که توپیست gt3rs رو میزد

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. datsun

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (3953 ديدگاه)

        داداش این یه زمانی رکورد دار نوربرگ رینگ بود

        موافقم 4
        مخالفم 1
  8. AMANTE

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    قیمت Porsche 911 GT3 RS تقریبا 230 هزار دلاره یعنی کمی گرون تر از نیسان GTR نیسمو، البته قدرت کمتری داره ولی مهندسی کم نقص پورشه پشت اش هست که در هر نسل بهتر و بهتر اش کرده.
    خیلی دوست دارم که این دو ماشین دربرابر هم قرار بگیرن تا ببینم کت تن کیه. البته همینجوری هم مشخص هست.

    موافقم 20
    مخالفم 11
    1. datsun

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      نه په از زمانی که این معرفی شده پورش ۹۱۱ حداقل دو نسل عوض کرده میخاستی بهتر نباشه هر چند همین پیرمرد هنوز وحشیه ، مدل پایه ۱۲۰ هزار دلار که از نظر سرعت و شتاب فرق انچنان با نیسمو نداره نیسمو فقط برای پیست اصلاح شده

      موافقم 18
      مخالفم 9
  9. arsalan-car

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    نیسان به نظرم باید یه کاری محسوسی میکرد تا درک کنیم چرا قیمتش بالاس اما انگار نیسان زیاد به خودش زحمت نداده

    موافقم 10
    مخالفم 2
  10. پیام

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2160 ديدگاه)

    واقعا حضرت نوح هم از طراحیش خسته شده 😂😂😂😂😂😂

    موافقم 19
    مخالفم 9
    1. reza342

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (217 ديدگاه)

      هیچوقت خسته کننده نمیشه

  11. Ali.mhd

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    نسل جدیدشو که نمیدن بیرون، حداقل زشت ترش نکن
    ناموسن….با این فیس لیفت برگشتن به سال ۲۰۱۲
    نمی‌دونم تا کی باید منتظر r36 باشیم!؟

    موافقم 13
    مخالفم 3
  12. R/T

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    ای کاش ارتقا فنی می‌داشت
    لاقل ۱۰۰ اسب اضافه میکردن

    موافقم 15
    مخالفم 3
  13. Mostafa

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (131 ديدگاه)

    نسل بعدی براش وجود نداره فکر کنم
    توسعه برقیش هم در توان نیسان نیست احتمالا فعلا
    بازنشسته بشه تو موزه ازش به نیکی یاد کنند بهتر از این تو بازار مایه تمسخر بقیه قرار بگیره

    موافقم 13
    مخالفم 10
    1. datsun

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      اتفاقا توان تولیدش رو داره نیسان تو فرمول e حضور داره فقط کافیه مهندسی همونو بیاره تو اسپورت سازی

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. Mostafa

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (131 ديدگاه)

        توی فرمول e تیم ها از شاسی و قطعات باتری مشترک از تامین کننده مسابقات دریافت میکنن
        مال نیسان یا شرکت دیگه نیست بیارتش جاده

        موافقم 6
        مخالفم 5
    2. بهزاد

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2560 ديدگاه)

      نسل بعدی خواهد داشت منتهی فعلا شرکت مادر تصمیم قطعی در موتور قوای محرکه نداره.
      دو احتمال براش در نظر گرفتن؛
      معرفی نسل جدید به صورت هیبرید که ۶۰۰ اسب توسط انجین درون سوز و ۲۰۰ اسب بخار توسط موتورهای برقی.
      کاملا الکتریکی با استفاده از باتری های حالت جامد منتهی تا عملیاتی شدن این باتری حدود ۵ یا ۶ سال فاصله ست که احتمال معرفی gtr جدید به نزدیکای سال ۲۰۳۰ موکول میشه.
      این محصولات از نظر اقتصادی برای بسیاری از شرکت ها توجیه اقتصادی تولید نداره و فقط یک نماد هست و تا به حال نیسان خبری از عدم تولید نسل جدید نداده و بیشتر قوانین آلاینده کربن و همینطور صوتی جدید دست و پا گیر شده چون کشورهای مختلف سخت گیری بیشتری اعمال میکنند و ممکنه دو مدل اسپرت در سبد محصولات باعث جریمه هایی تا چند صد میلیون بشه.

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. Mostafa

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (131 ديدگاه)

        14 سال همین دارن میسازن کم اپدیتش کردن
        تا الان دو نسل باید عوض میکرد هنوز برنامه ای هم ندارن تا 2030 هم میخوان همین بسازن ؟
        400z هم نسل جدید کامل نبود من که چشمم اب نمیخوره فکر کنم تعطیلش بکنن
        شورلت و پورشه برای سوپراسپورت هاشون دو نسل عوض کردن این هنوز سیستم مدیای cd خور داره

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. بهزاد

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2560 ديدگاه)

          داداش اینجا بحث هزینه هاست و تعداد فروش و نمیشه همینجوری از پشت مانیتور دستور بدیم شرکتش نسل جدید بزنه.
          الان هر کوروتی که زیر ۸۰ هزار دلار فروخته میشه کاملا زیان ده هست و تمام تلاش شورولت برای فروش این مدل متقاعد کردن خریداران برای خرید تریم های بالا به همراه آپشنهاست و این در حالیست که کوروت چندین برابر GTR تولید میشه و رقابتی نگه داشتن gtr بسیار سخته مگر اینکه نیسان راه کوروت را طی کنه و همینطور پورشه.
          همین الان اگر ۹۱۱ یک مدل داشت بدون شخصی سازی های گسترده محال ممکن بود پورشه زیر ۱۲۰ هزار دلار یا بیشتر از این مدل به سوددهی برسه.
          اینجا کاربران گران مایه ای داره و جوان ولی متاسفانه برخی از عزیزان هنوز راه و رسم اقتصاد صنعتی را یاد نگرفتن و دوست دارند همه چیز به میل و تخیل خودشون پیش بره.

          موافقم 9
          مخالفم 4
  14. نیسمودا

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    به نظرم کوروت C8 عملکرد بهتری داره

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. Camaro ZL1 427

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (135 ديدگاه)

      توی شتاب که استینگری و GTR تقریباً برابر هستن
      ولی توی خط مستقیم GTR بهتره
      ZO6 هم در هر حالت چه در پیست ، چه در درگ و شتاب برتری داره اونم با قیمت کمتر
      همچنان منتظر تایم زنی ZO6 در نوربرگ رینگ هستیم

  15. amir-mr

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (405 ديدگاه)

    یک سوال داشتم مثلا همین gtr که ازش تا 2000 اسب هم بیرون میکشن چه تغییراتی رو روی ماشین انجام میدن که به این قدرت دست پیدا میکنن میخواستم بدونم این تغییرات شامل چه چیز هایی میشه؟ اگه جواب بدین ممنون میشم.

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. datsun

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      بیشتر قطعات عوض میشن یا تقویت میشن، توربو های بزرگ، عوض کردن اینتر کولر عوض کردن سیستم اگزوز اصلا ممکنه انقدر موتور رو تغیر بدن که حجم موتور ۲۰۰ سی سی افزایش پیدا !!کنه مثل ams ، گیربکس رو یا تقویت میکنن یا کلا عوض میکنن تقویت سیستم تعلیق و…

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. amir-mr

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (405 ديدگاه)

        بابت پاسخ ممنون

        موافقم 3
        مخالفم 1
  16. مهردادکمال

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    درسته دیگه خیلی در برابر رقیباش قدیمی شده اما روزی که مسئولان نیسان تصمیم بگیرند خط تولیدشو جمع کنند خیلی غم انگیز خواهد بود… مثل fjکروزر یا چلنجر…
    من یکی اتفاقا وقتی میبینم هنوز تولید میشه حس خوبی پیدا میکنم

    موافقم 10
    مخالفم 4
  17. فرزاد افشار

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    تویوتا و نیسان تا ابد عالی تو قلبم موندنی

    موافقم 9
    مخالفم 4
  18. محمد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (335 ديدگاه)

    یکسال ازشون ماشین نخرن هم قیمتو میارن پایین و هم فنی خودرو رو بهتر میکنن

    موافقم 4
    مخالفم 5
  19. skylineeiliya

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    قدرت دست گودزیلاست اگه توجه بشه بهش !!

    موافقم 4
    مخالفم 4
  20. علیرضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (116 ديدگاه)

    نسل جدیدش کی میاد

  21. Speed-Hunter-007

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    ولی طرفدار جی تی ار خیلی داریم ها

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. علی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    گودزیلا هیچوقت تموم نمیشه

  23. mobin

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    به چیزی که خوب بوده بعد 15 سال باید یه پایان با احترام و ابهت داد و بری واسه نسل بعدی
    نه اینکه با تغییراتی جزی که به نظر من بدتر هم شده دوباره رونمایی بشه اونم با قیمت عجیب غریب نیسمو

  24. MADE IN USA

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    نیسان جی تی ار خیلی باحاله ولی بدون تغییر خاص و چشمگیر و تغییر فنی بعد قیمت اینقدر افزایش پیدا میکنه یخورده تو ذوق میرنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا