کانسپت تمام الکتریکی هایپر فورس با ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت، میتواند روی طراحی نسل بعدی نیسان GT-R تأثیرگذار باشد.
نیسان در نمایشگاه توکیو کانسپتی بنام هایپر فورس را رونمایی کرده است. این یک سوپرکار تمام الکتریکی با ۱۰۰۰ کیلووات معادل ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت است و هرچند شرکت ژاپنی به این موضوع اشارهای نکرده اما DNA نیسان GT-R را میتوان در جایجای هایپر فورس دید. این ماشین از تکنولوژی چهارچرخ کنترل e-4ORCE نیسان بهره میبرد و به ساختاری سبکوزن و باطریهای حالت جامد مجهز است.
به گفتهٔ نیسان، این کانسپت قصد دارد برای علاقهمندان به مسابقات اتومبیلرانی و گیمرها به یک اندازه جذاب باشد. هایپر فورس تعادل وزن بهینهای دارد و از ساختار سبکوزن فیبر کربنی در قسمتهای مختلف مثل رینگها بهره میبرد. در این خودرو حتی دو حالت رانندگی بنام GT برای گرند تورینگ و R برای مسابقه تعبیه شده است. علاوه بر این، هایپر فورس ویژگیهای آیندهنگرانهٔ دیگری هم دارد که آن را از دیگر کانسپتهایی که صرفاً در حد رندر هستند متمایز میکند. این ویژگیها شامل آیرودینامیک فعال با کانارد، اسپویلر عقب، اسپلیتر جلو و دریچههای گلگیر میشود.
کابین هایپر فورس هم بهاندازهٔ بیرون آن آیندهنگر و چشمگیر است. در اینجا نمایشگرهایی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تطبیقی دیده میشود که گویی مستقیماً از یک بازی ویدئویی بیرون آمدهاند. البته چنین تصوری بیراه نیست زیرا این سیستم با همکاری سازندهٔ بازی گرن توریسمو ساخته شده است. در حالت R، نورپردازی کابین به رنگ قرمز درمیآید و پانلهای روی داشبورد به سمت راننده کشیده میشوند تا اطلاعات مسابقهای را ارائه کنند.
در حالت GT، این پانلها به داخل داشبورد برمیگردند و کابین آبی میشود. در این حالت، کارهای مهم توسط مجموعهای از نمایشگرهای سادهتر انجام میشود و راننده به کنترلهای سیستم تهویه، سیستم صوتی و سیستم تعلیق دسترسی کاملی خواهد داشت. هنگام پارک کردن خودرو، راننده میتواند از کلاه ایمنی مخصوصی برای تجربهٔ مسابقههای مجازی استفاده کرده و با پدالها و فرمان واقعی، گیم را تجربه کند.
هرچند نیسان حرفی از اینکه هایپر فورس پیشنمایش نسل بعدی GT-R باشد نزده است اما نکاتی هستند که نشان میدهند کانسپت موردبخث میتواند روی طراحی گودزیلای جدید تأثیر بگذارد. مهمتر از همه، چراغهای عقب دایرهای است که برای چند نسل امضای GT-R بوده است. علاوه بر این، نشان پیکسلی جلوی خودرو هم آشنا به نظر میرسد. در همین حال، نیسان اعلام کرده است که این طراحی ادای احترامی به خودروهای پرفورمنس بالای نیسان است؛ بنابراین، شاید در آینده GT-R جدید را با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ظاهر مشابه هایپر فورس ببینیم.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ آبان ۱۴۰۲از جلو انگار پژو تصادف کرده است
امیر
۳ آبان ۱۴۰۲آقا اشتری بعید میدونم نیسان gtr برقی تا سال ۲۰۳۰ رونمایی بشه ! نیسان فعلا داره آزمون و خطا انجام میده و هنوز اون برقی که ازش توقع داریم رو تولید نکرده که مثلا شعاع حرکتی بالا یا تکنولوژی خودران درست و حسابی داشته باشه دیگه چه برسه به تولید جانشین برقی gtr افسانه ای
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ آبان ۱۴۰۲ظاهرا برای خودروسازان، تولید یک ماشین برقی که در خط مستقیم، شتاب عالی داشته باشه، خیلی آسونتر از ساخت سوپراسپرت بنزینی با توانایی مشابه GT-R هست، حتی هوندا آکورا NSX هیبرید هم مشتری نداشت
نیسان و دیگر خودروسازان بزرگدنیا، مجبورن چند مدل ماشین تمام برقی داشته باشن تا مثلا پیشرفته به نظر بیان و عقبافتادگی فنی نداشته باشن
با این شرایط، یک پلتفرم برقی با دوتا موتور قدرتمند خیلی راحت از طریق شرکای چینی تامین میشه و نیسان میتونه سوپراسپرت برقی بسازه
این مدل ماشینها برای شرکتهای ژاپنی، ارزش تجاری بالا ندارن، صرفا ارزش برند افزایش میدن و مشتری جذب میکنن برای مدلهای خانوادگی که تیراژ بسیار بالا دارن
R@min
۳ آبان ۱۴۰۲دیگه تو دوره ای که هر ننه قمری با یه پلتفرم و دو باتری مثلا سوپراسپرت می سازن ارزش برندینگ معنایی نداره مخصوصا هزاران ساعت تست فنی در پیست و شبیه سازها با ارائه یه تجربه لحظه ای در مسیر مستقیم صرفه جویی میشه. اصلا بعید نمی دونم حتی سایپا و ایران خودرو هم سوپر اسپرت برقی بسازه.
دیگه خودروسازها دنبال تجربه خاص رانندگی نیستن صرفا یه کنسول بازی میزارن تو تبلت با دو باتری.
Mr
۳ آبان ۱۴۰۲رامین
متاسفانه فقط در صنعت خودرو نیست
در بیشتر صنایع همین اتفاق افتاده
الان یه سر به توکیو یا نیویورک یا خیلی شهر های پیشرفته بزنی میبینی حتی برج ها و ساختمون ها هم همشون شبیه هم دیگه هستن ، تو گوگل سرچ کردم مردم گفته بودن سازنده ها همشون میان یه نقشه کشی عمده رو میخرن همشون همون رو میسازن که هزینه ها کم بشن
مثلا از هر ۱۰ تا ساختمون ۹ تاشونم عین همدیگه هستن حتی طراحی داخلی ، میرن یه نقشه میخرن که چ.س مثقال کمتر پول بدن! به این فکر نمیکنن که با این کار معماری نسل های آینده رو نابود میکنن!
خودرو هم همینه
موبایل هم همینه
اپل از ۵-۶ سال پیش ارسال داره یه طراحی واسه گوشیاش میزنه!
کلا همه صنایع متاسفانه همین شده ، و اسمش هم گذاشتن مدرن! مدرنیسم ، مدرنیزه و هر کو.فت دیگه که به مدرن مربوطه
یه زمانی عاشق چیزای مدرن بودم ولی الان میگم کاش قرن ۱۹ یا ۲۰ زندگی میکردم نه قرن ۲۱! هیچ کشوری هم این روند رو تغییر نمیده
انکار همه از این قضیه کپی پیست کردن پلتفرم ها و تکراری ساختن سود میبرن
R@min
۳ آبان ۱۴۰۲البته بحث معماری و شهرسازی کاملا متفاوت از حوزه خودرو هست و منظم بودن ساختار شهری و نما یه اصل شهرسازی در طول تاریخ هست. هر شهری از یک مکتب معماری و شهرسازی الگو می گیره تا هویت خودشو داشته باشه بر عکس تهران که بازار شامی از سبک های معماری تمام دنیا هست و مایه تمسخر و تاسف یه دنیا هستیم مثل تمام مسائل دیگه که پایتخت یه ممکلت هویت معماری و شهرسازی نداره اونم کشوری که خودش از سردمدارهای معماری در تاریخ هست.
Oxygen
۳ آبان ۱۴۰۲آقا اشتری از نظر شما ۹۱۱ برقی چقدر قدرت تولید میکنه ؟ چون ۹۱۱ تو هر مدلی معمولا از gtr قویتر بوده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ آبان ۱۴۰۲هرگز ۹۱۱ برقی نخواهیم داشت حدود سال ۲۰۲۵ پورشه ۹۱۱ هیبرید تولید خواهد شد که ظاهرا قراره ۷۰۰ اسب بخار باشه
پیام
۳ آبان ۱۴۰۲آقای اشتری آینده مال ماشینهای برقی هست و منبع برق بی پایان! بیست سی سال دیگه رو تصور کنید که ماشینای برقی پرنده تو یه سری جاها در حال رفت و آمد هستن و یک سری تکنولوژیهایی میاد که تکنولوژی ماشینهای بنزینی خفن الان پسشش بچهبازی باشه! سیصد سال پیش کسی فکر میکرد ماشینهای امروز این تکنولوژیها رو داشته باشن؟!!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ آبان ۱۴۰۲پورشه برقی که چیز عجیبی نیست و تایکان 2در هم می تونن تولید کنن به نام تارکان یا تهدیگان
اما 911 تمام برقی، یک جوک مسخره است که به عمر من و شما نمی رسه
چند وقت پیش، مجله دانستنی ها دیدم چاپ اوایل دهه 60 خورشیدی
حدود 40 سال پیش، برای سبک زندگی انسان ها و فناوری در سال 2000 پیش بینی چند مجله معتبر خارجی رو ترجمه کرده بود
تقریبا 100 درصد چیزی که اونجا راجع به خودروهای پرنده و ربات های انسان نما دیدم، الان که 23 سال از 2000 گذشته، اتفاق نیفتاده
شما هم دلخوش به پیشبینیها نباشید
پیام
۳ آبان ۱۴۰۲آقای اشتری شما از زمان اختراع خودروی بنزینی ببین چه قدر طول کشید که خودرو به صفر تا صد ۲ ثانیه رسید و از اولین خودرو برقی چه قدر طول کشیده که به زیر ۲ برسه! به طور کلی گفتم نه وگرنه پرنده بودن خودرو که چیزی نیست! واقعا کدوم کارشناس خودرو ۲۰ سال پیش فکر میکرد سال ۲۰۲۳ اینقدر خودرو برقی فراگیر بشه؟!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ آبان ۱۴۰۲بله من موافقم و فکر می کنم استفاده از بنزین برای خودرو، یک روزی تمام می شه ولی اقلا 40-50 سال مونده
به هیچ وجه حتی در پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم، خوش بین نیستم که تا 20 یا 25 سال آینده، فقط ماشین برقی استفاده کنن
پیام
۳ آبان ۱۴۰۲خیلی خوب گفتی آقای اشتری 😂😂😂😂😂😂 آخرین ضربه رو محکمتر بزننننننن آخرین ضربه رو محکمتر بزننننننن
amir
۴ آبان ۱۴۰۲اونقدر اطلاعات نداشتت زیاده که نمیدونی چیزی که باعث شده برقی ها صفر تا صد کمی داشته باشن اینه که به صورت آنی گشتاور رو ارائه میدن و بنزینی ها کمی طول میکشه
علی
۳ آبان ۱۴۰۲آقا این دنیا دیگه بدرد نمیخوره 🥺 فکر کنم باید جمع کنیم بریم
Muscle car
۴ آبان ۱۴۰۲😂😂👍👍
noir
۵ آبان ۱۴۰۲یجوریه انگار ماشین بازی های زامبی محوره زامبی ها به دنبالتنو تو با این ماشین از دستشون فرار میکنی یا لهشون میکنی
Cyber truck punk
۱۵ آبان ۱۴۰۲از کل گودزیلا فقط چراغ عقباش رو به ارث برده.
بزرگ و قوی تر از گودزیلا هم باشه ولی هیچ وقت به گرد پای پدر کبیرش نمیرسه اونم از لحاظ طراحی و نما.
kawaki
۳ آبان ۱۴۰۲نگو که gtr رو برقی کردی 🥲🥲
𝐀𝐥𝐢
۳ آبان ۱۴۰۲نصف جذابیتش همون صداش بود
Enzo Ferrari 2008
۳ آبان ۱۴۰۲آینده همین فرداست
𝐀𝐥𝐢
۳ آبان ۱۴۰۲رسما گند زدن تو ابهت ماشین
امیر
۳ آبان ۱۴۰۲این خبر همچون خنجری قلب تیونر ها رو پاره کرد !! دیگه خبری از اون ۶ سیلندر عروسک برای تقویت نیست ، دیگه خبری از کیت اگزوز تیتانیومی و فایر بک نیست و … خیلی کار های دیگه که میشه با gtr درونسوز انجام داد ولی برای نسخه برقی قفله
phonix
۳ آبان ۱۴۰۲ظاهرا دوستان در شرکت نیسان میون کانسپت زدن یه چندتا ماشین هم تولید میکنن چقدر فوق العاده واقعا
امیر
۳ آبان ۱۴۰۲ولی خداییش از نظر قدرت و شتاب هیچی کم نمیذاره ! فکرشو بکن نسخه پایه گودزیلا ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت داشته باشه در صورتی که این نسل r35 که هنوز هم در حال تولید هست با ۴۲۰ اسب بخار اومد رو خط تولید ، پیش بینی من از پرفورمنس نسخه تولیدی این هست : صفر تا ۱۰۰ : ۱/۵ ثانیه ( به خاطر اینکه باتری های حالت جامد وزن خیلی کمی دارن پس وزن gtr اگه سبک تر از نسخه درونسوز نباشه بیش تر هم نیست ) ، صفر تا ۲۰۰ : ۵/۵ تا ۶ ثانیه و چهارصد متر هم زیر ۹ تایم میزنه
Ali mhd
۳ آبان ۱۴۰۲همه جاش خفنه بجز سپر جلوش…!!
امیدوارم در طراحی جیتیار تاثیر منفی نداشته باشه
❤️🔥
TRD
۳ آبان ۱۴۰۲نیسان یه پوست اندازی کامل داره میکنه . هم خودش هم اینفینیتی . بقیه کمپانی ژاپنیا هم همینطورن .
همه ی این خبرای اخیر از ژاپن ، این مفهوم رو داره که کمپانیای ژاپنی برای نسل جدید برقی کاملا اماده شدن و برنامه دارن .
این عدم حضور فعلی شون در عرصه برقی امروز به معنای ناتوانی نیست بلکه برنامه هاشون بلندمدت بوده قطعا .
احتمالا میخواستن سلایق مشتریا ، نقاط ضعف برقیا ، زیر ساختای لازم و … رو فراهم کنن و بعدش وارد این حوزه بشن .
این همه کانسپت برقی از موتور و اسکوتر تا ماشین و غیره نشان از وسعت برنامه هاشون داره .
به راحتی میشه فهمید این که یه عده میگن ژاپن عقب مونده ست در حوزه برقی ، نشان از تعصب یا حتی سواد و دانش پایینشونه .
Saman
۳ آبان ۱۴۰۲نیسان جی تی ار خیلی سالخورده هستش نمیدونم دلیل اینهمه تاخیر چیه با اینکه حوالی ۲۰۱۰ اومد و الان لااقل ۱۴ سالشه باید نسل جدید رو معرفی میکردن نه اینکه تازه کانسپت بدن بیرون که ببینن بقیه پسند میکنن یا نه 🤦♂️
خدا کنه مثل نسل جدید nsx نشه
LAMBORGHINI
۳ آبان ۱۴۰۲گودزیلا مورد
sina
۳ آبان ۱۴۰۲زیادی رادیکاله
مازیار
۴ آبان ۱۴۰۲زیادی کانسپته
NR
۳ آبان ۱۴۰۲هر روز که جلوتر میریم… طراح ها بی احساس تر …. ماشین ها بی روح تر …. و فاصله واقعیت با غیر واقعیت داره کمتر میشه
بعضی وقتا ادم از ته دل دوست داره تو 90s زندگی کنه
مهران
۳ آبان ۱۴۰۲شبیه اسباب بازی پسرمه😄🫤
این مدل طراحیا یه جوریه کهونگار قراره صادر بشه مریخ…
میثم
۳ آبان ۱۴۰۲نهایتا بدرد بازی های آسفالت بخوره. آقا میدونم میخواین حس بروز بودن رو به مردم بدین، ولی خواهشا تیر نزنین تو قیافه ماشینا.
Nissan...Japan
۴ آبان ۱۴۰۲اقا این یه طرح بشدت خام و کانسپته و فقط داره بعضی المان های مد نظر طراحارو به همراه اغراق به نمایش میزاره مطمئن باشید طراحی نسل جدید جی تی ار با استفاده از تعدادی از این المانهای طراحی و ترکیبش با یه طراحی پخته تر یه چیز خیلی خفن تر از این خواهد بود و به دل اکثریت میشینه دقیقا مثل تفاوت کانسپت r35 و مدل نهایی!! تازه تو همین مدل هم بغیر از سپر جلو و کشیدگی بیش از حدش نمای ساید و پشت و گرین هاوس یا همون سقف ماشین فوقالعادس و ایده های جذابی داره.
خسرو
۴ آبان ۱۴۰۲جلوش شبیه سر جاروبرقی هست
به پاکیزگی محیط شهری هم کمک بسزایی میکنه.
datsun
۴ آبان ۱۴۰۲نیسان حداقل باید ۲۰۱۷ یه مدل هیبرید بیرون میداد لعنت به کارلوس ملعون
❤BMW❤
۴ آبان ۱۴۰۲خدایا بیا منو بخور
این چیه به قرآن ؟!
طراحای قدیم واسه عشقشون به ماشین طراحی میکردن ولی انگار اینا عاشق تیزی ان
فک کن این سوپر اسپرت آینده باشه 🤦🏻♂️
بیاید طراحی اینو با لامبورگینی میورا ، جگوار تایپ ای ، لامبورگینی کانتاش ، فراری دیتونا ، فراری gto250 ، فراری دینو و … مقایسه کنید
چرا راه دور بریم ، شما یه نگا به بیامو m8 comp بنداز ، تسخیرت میکنه ولی اینو نگا 🥶😞
F16
۴ آبان ۱۴۰۲مدلای کانسپت بیشتر نماد خلاقیت و هنر و نوآوری هستند و لزوما قرار نیست همیشه مدل نهایی که برای ساخت اماده میشه کاملا شبیه کانسپت باشه .
بعضی کانسپتا به مدل تولیدی نزدیک ترن و بعضیاشون هم کاملا اغراق آمیزن و هر کدوم ویژگی ها و کاربرد خودش رو داره .
JaMsHiD
۴ آبان ۱۴۰۲عقبش r35 جلو R34 با زاویه تند تر چراغ و تکنولوژی های خودرو های GT3
چیز خفنی میشه البته اگه مثل همین r35 حاضر هندلینگ و پرفورمنس خوبی بده نه اینکه مثل تسلا فقط خط مستقیم خوب باشه