آیا خودروی ارتقایافته و تیون شده قدیمی میتسوبیشی به مدل اسپرت امروزی نیسان GT-R میرسد؟
خودروی نخست این رقابت، یک دستگاه تویوتا استارلت GT قدیمی است که باوجود رنگآمیزی تماما سیاهرنگ، انگار پنلهایش با چسب مقوا به یکدیگر متصل شدهاند. هر چند اجزای بدنه آن بهاندازه کرانه دریای سرخ با هم فاصله دارند اما پیشرانه آن از دنیای دیگری آمده است. این هاچبک کوچک که حاصل کار دو گروه «WMD EVO» و «فیوچر موتوراسپرت» به شمار میرود، توسط مجموعه «هایس دینوتک» به یک پیشرانه ۲.۳ لیتری «4G63» میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۶ مجهز شده است.
سازنده میگوید که جعبهدنده آن استاندارد است اما موتور ۴ سیلندر به تروبوشارژرهای «هولست سوپر HX40» مجهز شده است که قدرت نهایی آن را به ۷۵۰ اسب بخار میرساند. هوا از طریق جلوپنجره ۳۰ ساله این خودرو عبور میکند و با تبدیل شدن به نیروی موتور، از طریق تایرهای «NS-2R» به زمین منتقل میشود. در نقطه مقابل، نیسان GT-R R35 رقیب از تایرهای میشلین پایلوت اسپرت 4S بهرهمند شده است که وظیفه حرکت دادن بدنه ۱,۷۴۰ کیلوگرمی آن را دارد. درحالیکه وزن هاچبک بهاصطلاح تویوتا از ۱,۲۰۰ کیلوگرم فراتر نمیرود. بنابراین نیسان با وجود امکانات، نسبت قدرت به وزن کمتری دارد.
پیشرانه GT-R حاضر در این رقابت را یک واحد ۳.۸ لیتری تشکیل میدهد که با بسته ارتقاموتوری «نایت ریسر KR استیج ۴.۲۵» بهبود یافته است و حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این کوپه اسپرت بهلطف استفاده از منحرفکننده گاز اگزوز، انژکتور ۱,۰۵۰ سیسی، لوله ورودی هوا از آلومینیوم، کالیبراسیون نرمافزاری تازه و جعبهدنده دو کلاچه به این قدرت رسیده است.
اگزوزهای R35 از جنس تیتانیوم تهیه شدهاند و اینترکولر آن هم بزرگتر از قبل شده است تا این خودرو حتی از GT-R نیسمو با ۵۹۱ اسب بخار قدرت هم نیرومندتر شود. این خودرو در رقابت ۴۰۰ متر توانست رکورد ۱۰.۸۹ ثانیه را با سرعت نهایی ۲۰۸.۲۸ کیلومتر بر ساعت ثبت کند. در مقام مقایسه، تویوتا استارلت با زمان ۱۱.۱۰ ثانیه به سرعت نهایی ۲۱۴.۳۴ کیلومتر رسید و دوم شد.
دور دوم درگ بهصورت متحرک انجام شد اما نتیجه تغییری نکرد و گودزیلای ژاپنی بار دیگر پیروز شد. استارلت تنها در یک حالت خاص و آن هم برای سریدن از ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتری را از خود به نمایش گذاشت؛ یعنی مسافت ۲۹۸.۰۹ متر را در عرض ۶.۸۶ ثانیه گذراند درحالیکه GT-R R35 برای گذراندن ۲۶۰.۲۵ متر به ۶.۱۰ ثانیه نیاز داشت. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا تیونینگ خودروهای قدیمی برای این مسابقات کارآمد است؟
Spooke
۴ مرداد ۱۴۰۳نیسان GTR بعد از این همه سال هنوزم جذابه
یه خبر جدید هم اینکه نسل جدید نیسان سیلویا رسما قراره تولید شه و ظاهرا جایگاهی بین Z و GTR خواهد داشت
البته من شخصا دوست داشتم از Z پایین تر باشه و رقبایی مثل GR86 و هوندا پریلود جدید رو به رو شه چون فروشش بهتر میشد
البته نیسان راه متفاوتی رو نسبت به تویوتا در پیش گرفته و کلا درون سوز رو میخواد کنار بزاره و گفته پول برای درون سوز خرج نمیکنم . اول هیبرید و بعدشم تمام برقی . شاید سیلویا هم بعدا بصورت برقی احیا شه
به هر حال برای علاقمندان ژاپنی بازگشت سیلویا جذابه
JaMsHiD_R1988
۴ مرداد ۱۴۰۳راهی که نیسان و اروپایی ها دارن میرن تهش سیاهیه ….
پیام۲
۴ مرداد ۱۴۰۳قیافه تویوتا جوریه که انگار تویوتا کل کار طراحیشو داده به سوبارو
NAVID@@98
۴ مرداد ۱۴۰۳نه نه نه اشتباه نکنید
تهش سفیدیه
و رفتن به کره ماهه
کره ماه هم سفیده
اینا سنده ها!!!!!!
reza342
۴ مرداد ۱۴۰۳درگ های احمقانه. 500کیلو اختلاف چرا باید درگ بزارن؟
Alto
۴ مرداد ۱۴۰۳کیفیت ضعیف تیون هاچبک رو میشه تو ویدیو دید
درحالیکه راننده نیسان کاملا فرمون رو تو دست خودش کنترل کرده ، اون هاچبک بدبخت هر بار نیم دور فرمون رو میپیچه که تو جاده بمونه
قیافه ماشین هم افتضاحه . انگار به سبک نیدفور اسپید ، حداقل ۱۰ – ۲۰ تا پلیس کراون ویکتوریا رو زدی سقط کردی . ماشین از هم داره وا میره
JaMsHiD_R1988
۵ مرداد ۱۴۰۳انتظار نداری که کار سه چهار تا رفیق توی یه کارگاه به اندازه کار چند ده مهندس که هر کدوم توی یه کاری فوق تخصص دارن با چندین و چند سال کار و پیشرفته ترین امکانات تمیز و مرتب باشه
reza342
۴ مرداد ۱۴۰۳500 کیلو اختلاف یعنی نباید درگ گذاشت. از اول هم اشتباه بود
amdbenz
۴ مرداد ۱۴۰۳بچه ها ماکسیما قراره نسل جدیدش بیاد ؟
آریا
۴ مرداد ۱۴۰۳واقعا اون تیونری که اون تویوتا رو تیون کرده رو به عقلش شک کرد
عجب لگنی بود راننده هر بار نصف فرمون رو میچرخوند که از جاده منحرف نشه اصلا هم در حد 700 اسبی ها عمل نکرد
زیزیگولو
۴ مرداد ۱۴۰۳با اینکه کمپانی نیسان بعد از گذشت حدود 50 سال از توقف تولید جی تی آر خبر داده ولی انگار این گودزیلای ژاپنی هیچوقت نمیخواد به پایان کار خودش برسه و همچنان واسه طرفدارای خودش سوپرایز داره ❤️
MatinT0
۴ مرداد ۱۴۰۳یاد ۲۰۶ توربو مدل ۸۳ که به زور ۳۰۰ اسب ازش گرفتن افتادم .
NISSAN
۴ مرداد ۱۴۰۳قوی ترین و ابر قدرت ترین شرکت خودروسازی س
شرکت نیسانه
بهش ایمان بیار
#_تاابدبانیسان_
NAVID@@98
۵ مرداد ۱۴۰۳در آسیا بله
ولی در جهان 👑🥇خودروسازان اروپایی و آمریکایی قوی ترین و ابرقدرت ترین و کلا قوی و ابرقدرت هستن و کلا هر چیز بهترین اول هستن شرکتهای اروپایی و آمریکایی قوی ترین و ابرقدرت ترین و کلا قوی و ابرقدرت هستن و کلا هر چیز بهترین اول هستن🥇👑
#_همیشهرچیزاول۱اروپامریکا۱اولهمیشهرچیز_
بهش ایمان بیار
ابوالفضل
۵ مرداد ۱۴۰۳هاچبک دنده هاش جا نمیرفت
داشت از مسیر خارج میشد اصلا اصولی تیون نشده بود
فیات مولتیپلا
۵ مرداد ۱۴۰۳نهایت سرعت رو اشتباه نزاشتید؟
گات
۵ مرداد ۱۴۰۳جفتشون ترسناکن
علی
۶ مرداد ۱۴۰۳فقط GTR