تویوتانیسان

نیسان GT-R در برابر تویوتا استارلت با پیشرانه ارتقایافته میتسوبیشی EVO 6

آیا خودروی ارتقایافته و تیون شده قدیمی میتسوبیشی به مدل اسپرت امروزی نیسان GT-R می‌رسد؟

خودروی نخست این رقابت، یک دستگاه تویوتا استارلت GT قدیمی است که باوجود رنگ‌آمیزی تماما سیاه‌رنگ، انگار پنل‌هایش با چسب مقوا به یکدیگر متصل شده‌اند. هر چند اجزای بدنه آن به‌اندازه کرانه دریای سرخ با هم فاصله دارند اما پیشرانه آن از دنیای دیگری آمده است. این هاچبک کوچک که حاصل کار دو گروه «WMD EVO» و «فیوچر موتوراسپرت» به شمار می‌رود، توسط مجموعه «هایس دینوتک» به یک پیشرانه ۲.۳ لیتری «4G63» میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۶ مجهز شده است.

سازنده می‌گوید که جعبه‌دنده آن استاندارد است اما موتور ۴ سیلندر به تروبوشارژرهای «هولست سوپر HX40» مجهز شده است که قدرت نهایی آن را به ۷۵۰ اسب بخار می‌رساند. هوا از طریق جلوپنجره ۳۰ ساله این خودرو عبور می‌کند و با تبدیل شدن به نیروی موتور، از طریق تایرهای «NS-2R» به زمین منتقل می‌شود. در نقطه مقابل، نیسان GT-R R35 رقیب از تایرهای میشلین پایلوت اسپرت 4S بهره‌مند شده است که وظیفه حرکت دادن بدنه ۱,۷۴۰ کیلوگرمی آن را دارد. درحالی‌که وزن هاچبک به‌اصطلاح تویوتا از ۱,۲۰۰ کیلوگرم فراتر نمی‌رود. بنابراین نیسان با وجود امکانات، نسبت قدرت به وزن کمتری دارد.

پیشرانه GT-R حاضر در این رقابت را یک واحد ۳.۸ لیتری تشکیل می‌دهد که با بسته ارتقاموتوری «نایت ریسر KR استیج ۴.۲۵» بهبود یافته است و حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این کوپه اسپرت به‌لطف استفاده از منحرف‌کننده گاز اگزوز، انژکتور ۱,۰۵۰ سی‌سی، لوله ورودی هوا از آلومینیوم، کالیبراسیون نرم‌افزاری تازه و جعبه‌دنده دو کلاچه به این قدرت رسیده است.

اگزوزهای R35 از جنس تیتانیوم تهیه شده‌اند و اینترکولر آن هم بزرگ‌تر از قبل شده است تا این خودرو حتی از GT-R نیسمو با ۵۹۱ اسب بخار قدرت هم نیرومندتر شود. این خودرو در رقابت ۴۰۰ متر توانست رکورد ۱۰.۸۹ ثانیه را با سرعت نهایی ۲۰۸.۲۸ کیلومتر بر ساعت ثبت کند. در مقام مقایسه، تویوتا استارلت با زمان ۱۱.۱۰ ثانیه به سرعت نهایی ۲۱۴.۳۴ کیلومتر رسید و دوم شد.

دور دوم درگ به‌صورت متحرک انجام شد اما نتیجه تغییری نکرد و گودزیلای ژاپنی بار دیگر پیروز شد. استارلت تنها در یک حالت خاص و آن هم برای سریدن از ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتری را از خود به نمایش گذاشت؛ یعنی مسافت ۲۹۸.۰۹ متر را در عرض ۶.۸۶ ثانیه گذراند درحالی‌که GT-R R35 برای گذراندن ۲۶۰.۲۵ متر به ۶.۱۰ ثانیه نیاز داشت. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا تیونینگ خودروهای قدیمی برای این مسابقات کارآمد است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Spooke

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    نیسان GTR بعد از این همه سال هنوزم جذابه

    یه خبر جدید هم اینکه نسل جدید نیسان سیلویا رسما قراره تولید شه و ظاهرا جایگاهی بین Z و GTR خواهد داشت
    البته من شخصا دوست داشتم از Z پایین تر باشه و رقبایی مثل GR86 و هوندا پریلود جدید رو به رو شه چون فروشش بهتر میشد
    البته نیسان راه متفاوتی رو نسبت به تویوتا در پیش گرفته و کلا درون سوز رو میخواد کنار بزاره و گفته پول برای درون سوز خرج نمیکنم . اول هیبرید و بعدشم تمام برقی . شاید سیلویا هم بعدا بصورت برقی احیا شه
    به هر حال برای علاقمندان ژاپنی بازگشت سیلویا جذابه

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. JaMsHiD_R1988

      ۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2753 ديدگاه)

      راهی که نیسان و اروپایی ها دارن میرن تهش سیاهیه ….

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. پیام۲

        ۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (278 ديدگاه)

        قیافه تویوتا جوریه که انگار تویوتا کل کار طراحیشو داده به سوبارو

      2. NAVID@@98

        ۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (764 ديدگاه)

        نه نه نه اشتباه نکنید
        تهش سفیدیه
        و رفتن به کره ماهه
        کره ماه هم سفیده
        اینا سنده ها!!!!!!

        موافقم 4
        مخالفم 5
  2. reza342

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (216 ديدگاه)

    درگ های احمقانه. 500کیلو اختلاف چرا باید درگ بزارن؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
  3. Alto

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کیفیت ضعیف تیون هاچبک رو میشه تو ویدیو دید
    درحالیکه راننده نیسان کاملا فرمون رو تو دست خودش کنترل کرده ، اون هاچبک بدبخت هر بار نیم دور فرمون رو میپیچه که تو جاده بمونه
    قیافه ماشین هم افتضاحه . انگار به سبک نیدفور اسپید ، حداقل ۱۰ – ۲۰ تا پلیس کراون ویکتوریا رو زدی سقط کردی . ماشین از هم داره وا میره

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD_R1988

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2753 ديدگاه)

      انتظار نداری که کار سه چهار تا رفیق توی یه کارگاه به اندازه کار چند ده مهندس که هر کدوم توی یه کاری فوق تخصص دارن با چندین و چند سال کار و پیشرفته ترین امکانات تمیز و مرتب باشه

  4. reza342

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (216 ديدگاه)

    500 کیلو اختلاف یعنی نباید درگ گذاشت. از اول هم اشتباه بود

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. amdbenz

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    بچه ها ماکسیما قراره نسل جدیدش بیاد ؟

  6. آریا

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (190 ديدگاه)

    واقعا اون تیونری که اون تویوتا رو تیون کرده رو به عقلش شک کرد
    عجب لگنی بود راننده هر بار نصف فرمون رو میچرخوند که از جاده منحرف نشه اصلا هم در حد 700 اسب‌ی ها عمل نکرد

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. زیزیگولو

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    با اینکه کمپانی نیسان بعد از گذشت حدود 50 سال از توقف تولید جی تی آر خبر داده ولی انگار این گودزیلای ژاپنی هیچوقت نمیخواد به پایان کار خودش برسه و همچنان واسه طرفدارای خودش سوپرایز داره ❤️

  8. MatinT0

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یاد ۲۰۶ توربو مدل ۸۳ که به زور ۳۰۰ اسب ازش گرفتن افتادم .

    موافقم 1
    مخالفم 2
  9. NISSAN

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    قوی ترین و ابر قدرت ترین شرکت خودروسازی س
    شرکت نیسانه

    بهش ایمان بیار

    #_تاابدبانیسان_

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. NAVID@@98

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (764 ديدگاه)

      در آسیا بله
      ولی در جهان 👑🥇خودروسازان اروپایی و آمریکایی قوی ترین و ابرقدرت ترین و کلا قوی و ابرقدرت هستن و کلا هر چیز بهترین اول هستن شرکتهای اروپایی و آمریکایی قوی ترین و ابرقدرت ترین و کلا قوی و ابرقدرت هستن و کلا هر چیز بهترین اول هستن🥇👑
      #_همیشهرچیزاول۱اروپامریکا۱اولهمیشهرچیز_

      بهش ایمان بیار

      موافقم 2
      مخالفم 7
  10. ابوالفضل

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (311 ديدگاه)

    هاچبک دنده هاش جا نمیرفت
    داشت از مسیر خارج میشد اصلا اصولی تیون نشده بود

  11. فیات مولتیپلا

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    نهایت سرعت رو اشتباه نزاشتید؟

  12. گات

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    جفتشون ترسناکن

  13. علی

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    فقط GTR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا