فراری ۸۱۲ با ۲۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۰۰ کیلوگرم وزن سبکتر، در برابر نیسان GT-R نیسمو نباید کار سختی داشته باشد اما آیا واقعاً همینطور خواهد بود؟
خیلی از عشق ماشینها، فراری را بهترین سازندهٔ خودروهای اسپرت در کل تاریخ میدانند. از سوی دیگر، نیسان بیشتر به خاطر ساخت خودروهای اقتصادی و روزمره شناخته میشود حتی با اینکه مدلهایی مثل Z و GT-R را در سبد محصولات خود داشته است؛ بنابراین، وقتی یک فراری ۸۱۲ سوپرفست با موتور V12 در برابر نیسان GT-R نیسمو با نصف این تعداد سیلندر قرار میگیرد، شاید هیچکس انتظار نتیجهای که در ادامه خواهیم دید را نداشته باشد.
چند ماه پیش تا قبل از معرفی دودیچی چیلیندری، ۸۱۲ سوپرفست گرند تورر V12 پرچمدار فراری بود. این خودرو که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، مثل پیشینیان خود، یک نیروگاه V12 تنفس طبیعی قدرتمند را زیر کاپوت کشیدهٔ خود پنهان کرده است. این موتور ۶.۵ لیتری ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. سوپرفست با وجود استفاده از پیشرانهٔ بزرگ دوازده سیلندر، تنها ۱۶۳۰ کیلوگرم وزن دارد.
از سوی دیگر، GT-R هرچند نزدیک به دو دهه از عمرش میگذرد ولی خصوصاً در نسخهٔ نیسمو، هنوز هم توان رقابت با سوپرکارهایی بهمراتب گرانتر از خود را دارد. در سینهٔ GT-R یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی دستساز با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ میرساند. این سوپرکار ژاپنی با وزن ۱۷۲۵ کیلوگرم، حدود صد کیلوگرم از رقیب ایتالیایی سنگینتر است؛ بنابراین، با توجه به اعداد روی کاغذ، فراری با قدرت بیشتر و وزن کمتر باید پیروز این رقابت باشد ولی در عمل، GT-R جادوی مخفی خود را نشان میدهد.
در درگ اول، همانطور که انتظار میرود، نیسمو به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، لانچ بسیار سریعی دارد و بلافاصله با اختلافی در حدود طول یک خودرو جلو میافتد ولی در ادامه فراری خود را به رقیب میرساند و در پایان با اختلافی بسیار جزئی برنده میشود. در مسابقهٔ دوم، مت واتسون که پشت فرمان GT-R نشسته و میداند در برابر فراری شانسی ندارد، از ترفند مخفی نیسان استفاده میکند. GT-R از یک حالت رانندگی پیست بهره میبرد که امکان افزایش قدرت را با فشردن یک دکمه فراهم میکند. از این طریق، واتسون قدرت را به ۷۰۰ اسب بخار افزایش میدهد و حالا میتواند ۸۱۲ را مغلوب کند.
در مسابقهٔ سوم نیز وی قدرت را به ۸۱۰ اسب بخار میرساند و حتی باوجوداینکه قدرت اضافی باعث هرزگردی چرخها در آغاز حرکت میشود ولی بازهم میتواند بهراحتی فراری را شکست دهد. نتیجهٔ مسابقهٔ آخر نیز مشابه همین بود و GT-R با زمان ۱۰.۶ ثانیه در برابر فراری با ۱۰.۷ ثانیه پیروز شد. درحالیکه رانندهٔ فراری از این نتایج گیج شده، کمی بعد انتقام میگیرد زیرا سوپرفست هم در مسابقههای رولینگ و هم آزمایش ترمز برنده میشود. بهطورکلی، هرچند امسال آخرین سال تولید نیسان GT-R خواهد بود ولی اینکه میبینیم گودزیلا هنوز هم در برابر سوپرکار بسیار گرانقیمت و سریع ایتالیایی حرفهای زیادی برای گفتن دارد بسیار هیجانانگیز و خوشایند است.
مقایسهٔ مشخصات فنی
فراری ۸۱۲ سوپرفست | نیسان GT-R نیسمو | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۸۰۰ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۱۸ نیوتن متر | ۶۵۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۳۰ کیلوگرم | ۱۷۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۳۳۵ هزار دلار | ۲۲۳ هزار دلار |
Alireza
۲۳ مهر ۱۴۰۳جی تی آر واقعا هیولاست
IRI
۲۳ مهر ۱۴۰۳دوکلاچه تر هستن😂
SMS
۲۳ مهر ۱۴۰۳نیسان که همیشه به مغلوب کن و گودزیلا معروف بوده ولی با اون قدرت و وزن فراری طبیعیه که در آخر برنده بشه و البته رانندگی واتسون هم عین موضوعات درگشه
اون دکمه مخصوص پیست نیسان برام جالب بود
پیام
۲۳ مهر ۱۴۰۳فقط تو شتاب اولیه جی تی آر بالاتره اگر خط پایان رو جلوتر میذاشتن، جی تی آر دویست متر عقب تر می افتاد. خیلی از ماشینا شتاب اولیه بالایی دارن. تو اینترنت سرچ کنید درگ نیسان جوک و بوگاتی. ببینید نیسان جوک چطوری بوگاتی رو جا میذاره، اما واقعا این ماشین تیونینگ شده در مقابل بوگاتی عددیه؟!
amir-mr
۲۳ مهر ۱۴۰۳GTR برای 20 سال پیش هستش
اما هنوز هم تو رقابت کم نمیاره
اما آدمی مثل تو به دلیل تعصب چشم دیدن
GTR رو ندارع
پیام
۲۳ مهر ۱۴۰۳بنده خدا کدوم تعصب؟!!! جی تی آر از روزی که اومد طراحیش همین مدلی بود!!! هیچیش رو تغییر ندادن! دلشون خوشه سوپر اسپرت زدن؟!!! نگاهی به بنز کتی میفهمی تحول تو سوپر اسپرت یعنی چی! از همه لحاظ تغییر داشته طراحی، آپشن، امنیت، مصرف سوخت… . مثل اینکه یادت رفته یکی از دلیل هایی که تولید جی تی آر متوقف شد، مربوط به آلایندگیش بود؟؟؟ که البته من این مورد رو قبل از توقفش گفتم و کسی نفهمید دارم چی میگم!!!!!
amirkhanzadeh
۲۳ مهر ۱۴۰۳آروم باشید خودرو رو دوست داشته باشید
به چیز های متفرقه نپردازید
Am
۲۴ مهر ۱۴۰۳داش خودت داری تعصبی حرف میزنی چون که اصل این مسابقه اشتباه جی تی آر دو دف و توربو ولی فراری اتمفسره
به نظرم باید با 296gtb درگ میذاشتن
منطقی فکر کن اگه بلدی
البته اگه این مسابقه توی جایی برگزار میشد که ارتفاعش از سطح دریا صفر بود یکم درگ منطقی تر میشد
amir
۲۳ مهر ۱۴۰۳باز مجدد پیدات شد و به انتشار اشعار پرداختی یه مدت پیدات نبود یه استراحتی کردیم
الان مثلا با این حرفت میخوای بگی جی تی ار ماشین کمیه یا به درد نمیخوره؟
لازمه اشاره کنم محصول چند سال قبل هم تایم نوربرگ بهتری داره هم صفر تا صد بهتری از آیونیک با وجوده اینکه بنزینیه
پیام
۲۳ مهر ۱۴۰۳اگه تویوتا عرضه داشت برقی میزد و روی آیونیک رو کم می کرد! اینجوری بگو که آیوتیک با وجود وزن خیلی بیشتر نسبت به جی تی آر، رکوردش تقریبا همون شد! این مدلی بهتره.
اتفاقا بودن تو توی این سایت معضل هست. هیوندای یه بلایی سرتون آورده که حتی من وقتی اسم بنز رو هم نیارم باز چون شرطی شدین اسم هیوندای رو میارین. به این میگن فرآیند شرطی شدن.
بعدش چه قدر یه انسان میتونه تنگ نظر و بیچاره باشه که وقتی فرد دیگه ای پیام نمیذاره. خوشحال باشه! واقعا مشکلاتت جدی هست و نیاز به به متخصص داری.
amir
۲۳ مهر ۱۴۰۳تنگ نظر نیستم
چون نظرات سرتاسر توهم و رویاست و با خوندنش قرار نیست چیزی اضافه بشه
الان اومدی چی بگی جی تی آر خفن نیست یا جی تی آر کم ماشینیه؟ یا آیونیک ۵ از جی تی آر بهتره؟ اونم بعد بیست سال میخوای مقایسه کنی؟ متوجه هستی اصلا چی داری میگی که به من میگی تنگ نظر؟ متوجه هستی این چیزایی که میگی فقط دیس لایک درو میکنی چون مطابق منطق نیست؟ یا همه تنگ نظر کم عقل هستن
پیام
۲۳ مهر ۱۴۰۳امیر اصلا برام مهم نیست کسی دیسلاک بزنه چون هر کی حرف بزنه میگم ساکتتتت! دیگه دورانت با آیونبک تموم شده! اون جی تی آرتونم که تولیدش متوقف شد! ازین به بعد میبینیم نیسان چی میزنه! یه ماشین باید برای تمام نیازهای عصر مدرن مناسب باشه نه فقط قدرت داشته باشه! واقعا کسی طراحی جی تی آر رو دوست داشته باشه باید به عقلش شک کرد! مگه کسی حااش خراب باشه فراری رو ول کنه و بره سراغ جی تی آر!!! همش که شتاب نیست!!!
amir
۲۳ مهر ۱۴۰۳آقا تکلیف مارومشخص کن بلاخره شتاب مهمه یا مصرف روزانه؟ همه چی شتاب نیست پس چرا بحث پرفورمنس آیونیک رو پیش میکشی ؟ اگه نیست خودروی روزمره میخوای همین الان ماشین های غیر آیونیک سلام میرسونن اتفاقا فروششونم چند برابر آیونیکه
Galant.VR4(JDM)
۲۳ مهر ۱۴۰۳پیام عزیز
معلومه 812 سوپر فست برتر هستش و توی درگ بخاطر محرک عقب بودن باخت و در رولینگ و دور های بالا جیتیار مغلوب فراری شد که قدرت و گشتاور بیشتر رو دراختیار داره جالبه در رولینگ ریس نیسان پابهپا فراری رفت محصولی که یه زمانی رقیب گالاردو و 458 و کوروت c6 بود
دیگه 200 متر هم عقب نمیوفتاد توی 1.2 مایل دیدی چیشد
درگ دیگه حساب کتاب سادس
(گودزیلا غول کش)
Bmw
۲۳ مهر ۱۴۰۳الان طرفداری فراری چی دارن بگن ؟ فراری باخت بدم باخت اونم به یه پیر مرد
B
۲۳ مهر ۱۴۰۳متوجه نشدین گفت جی تی آر تیون شده هست هر بار قدرتشو ۱۰۰ اسب بیشتر کرد تا رسوند به ۸۱۰اسب؟
90s culture
۲۳ مهر ۱۴۰۳نیسان خودش سال هاست مونده که از GT-R R35 بهتر چطوری بسازه!!!!
amirkhanzadeh
۲۳ مهر ۱۴۰۳هر دو عالی هستند
از اون دست ماشین ها هستند که بخواهی هم نمی تونی ازشون بدت بیاد
تو قلبت جا باز کردند
جرمی کلارکسون
۲۳ مهر ۱۴۰۳نمیشه انتخاب کرد ولی انتخابم فراری الان ژاپنی سوارا میان میگن فقط سلطان دریفت و اینا
amir
۲۳ مهر ۱۴۰۳الان فک کنم مثل متعصبی به اسم علی نوا میخواستیم عمل کنیم باید همینقدر خنده دار میگفتیم
ماشالا اصالت جی تی آر ماشالا rb26dett ماشالا جی تی ار گودزیلای بیست ساله ماشالا پرفورمنس ماشالا جی ت آر که فراری الکی گرونو کرد توی قوطی ۸۱۲ الکی گرون چیزی برای گفتن نداره
همینقدر خنده دار و غیر منطقی برخورد میکنه ایشون
الان زیر پست سابربن نه تنها علی بلکه کله سایت ماشالا گفتن ( قابل توجه طاها جان) ولی من اونجا به کسی حرفی نزدم چرا؟ چون به کسی یا چیزی بی احترامی نکرد کسی فعلا این پرونده علی رو حل کنم بعدا به مقابله با کسی که بگه دیمن جوج پلاستیکی هم به طور سنگین میپردازم نگران نباشید
مردیم از خوشی
۲۳ مهر ۱۴۰۳اولا اختلاف قیمت خیلی نیست
دوما نیسان خیلی وقته نسل جدید نداده و این خودش مایه ننگه که چنین اسطوره ای را به خاک سیاه نشوند با بی توجه اش
Nr
۲۳ مهر ۱۴۰۳100 هزار دلار اختلاف قیمت نیس؟
342
۲۳ مهر ۱۴۰۳پسر گلم نیسان هم سنگینتر هم کلی ضعیفتر. اما بازم توی شتاب فراری سبکتر و قویترو خاک کرد. ادامش هم بخاطر قدرت بیشتر فراری، فراری جلو میفته. تعصب چیرو میکشی؟ :))) از اینکه فراری عقب موند فشاری شدی؟:)
Ali
۲۳ مهر ۱۴۰۳انتخاب من اون ماشین سفیده اس.🇯🇵👌
amir
۲۳ مهر ۱۴۰۳الان بخوایم شبیه متعصبی مثل علی نوا رفتار کنیم باید همینقدر خنده دار بگیم
ماشالا جی تی آر گودزیلای بیست سال پیش که فراری الکی گرون رو کرد توی قوطی ماشالا پرفورمنس ماشالا rb26dett ماشالا اصالت جی تی آر همین قدر خنده دار و غیر منطقی
الان زیر پست سابربن نه تنها علی نوا بلکه کله سایت ماشالا گفتن ولی من یه کلمه حرفی به کسی نزدم چون کسی به چیزه دیگه ای بی احترامی نکرد( قابل توجه طاها جان)
بابت اسپم معذرت میخوام نت ریخت به هم فکر کردم کامنت قبلی اصلا ثبت نشد نشونم نمیداد
amir
۲۳ مهر ۱۴۰۳فعلا پرونده علی ماشالا رو حل کنم بعدا به مقابله به کسی که به دیمن بگه جوج پلاستیکی هم میپردازم سنگین نگران نباشید😂
والا برای من که ۸۱۲ حتی اگه از ژیانم تو درگ بخوره یکی از کامل ترین گرن تورر های تاریخ فراری و حتی جهانه
Amir Machine
۲۳ مهر ۱۴۰۳واقعاً از موتور V6 تا 800 اسب بیرون کشیدن؟ تا حال همچین چیزیو در مورد GT-R نشنیده بودم
این قدرت برای چه مدتی ارائه میشه؟ یعنی موقتیه؟
کسی اطلاعات بیشتری در این مورد داره؟
JDM سابق
۲۳ مهر ۱۴۰۳تیون شده است
انجین تیون شده داریم که تیونر ها تیون میکنن با دو لیتر حجم و بالا ۱۰۰۰ اسب بخار
این GT-R هم ECU standalone روش بود که راحت تونست اسب بخار و افزایش بده
Amir Machine
۲۳ مهر ۱۴۰۳ممنون
فکر کردم استاندارد کارخونس، برای همین تعجب کردم
JDM سابق
۲۳ مهر ۱۴۰۳خواهش میکنم
datsun
۲۳ مهر ۱۴۰۳این موتور استاندارد کارخانه تا ۷۱۰ اسب بخار هم ارتقاء داده شده و تو مدل پنجاه ایتال استفاده شد،
عارف رضائیان
۲۷ مهر ۱۴۰۳به احتمال زیاد از نیترو استفاده کرده باید گفت چی تی ار با دوپینگ موفق شد این نتیجه رو بگیره واز ارزشهای فراری کم نمیشه چونکه سالم مسابقه رو پیش برو نه مثل نیسان با تقلب و دغل
Reza Waffen SS
۲۳ مهر ۱۴۰۳جقدر جزابه این گودزیلا
datsun
۲۳ مهر ۱۴۰۳دو شاهکار صنعت خودرو
JDM سابق
۲۳ مهر ۱۴۰۳معجزه به نام AWD
واقعاً حیف بود نیسان این مدل رو توقف تولید زد
Scuderia Ferrari
۲۳ مهر ۱۴۰۳GT_R تکرار نشدنیه و هنوزم رقیب قابل احترامیه
پادشاه تیون های افراطی بود GT_R افسانه ای
پادشاه مکلارن 🏴
۲۳ مهر ۱۴۰۳وقتی حریفی برای گفتن نداری
Bentley
۲۳ مهر ۱۴۰۳دو اسطوره که هیچ وقت مثلشون نمیاد و جانشین شایسته نخواهند داشت.
عشق کردم با این درگ بلاخره یه درگ خوب از مت واتسون دیدیم.
hosen
۲۳ مهر ۱۴۰۳دوتا ماشینی که بی نهایت عاشقشونم
این gtr هنوزم که هنوزه عین موشک میمونه
و اینکه 812 چقد دور بالای بی نظیری داره! کمتر ماشینی رو دیدم اینجوری دور بگیره.
ALI MOPAR
۲۳ مهر ۱۴۰۳جی تی ار یکم شتاب ثانویش ضعیفه اما به لطف سیستم AWD لانچ خوبی داره جیپ ترک هاوک هم همینطوره، بخاطر همین من اینجا مهندسی فراریو تحسین میکنم چون با اینکه عقب دفه و قدرت بالایی داره ( که همین باعث هرزگردی تو لانچ میشه) .اما تو لانچ با اختلاف کمی از جی تی ار عقب موند کمتر ماشینه قدرت بالا و دف عقب هست که تو لانچ پابه پای یه ماشین دو دف بره، مکلارن سری های 700 و کوروت c8 هم به عنوان یه ماشین دف عقب لانچ بی نظیری دارن، اما دیمن یا هلکت اینطور نیستن تو اسفالت معمولی نهایتا شتابو 3 بزنن حتی بالاتر از 3 اما خب من واقعا دوسشون دارم
hosen
۲۳ مهر ۱۴۰۳فراری 296 gtb هم با این حال که دف عقبه اما لانچ عالی داره.
سوشیانت
۲۳ مهر ۱۴۰۳موتور برقی:
Siyavash
۲۳ مهر ۱۴۰۳بلاخر یه درگ درست حسابی دیدم..با این که فقط یه وجه مشترک داشتن و فقط موتور جلو بودن ولی خیلی باهم تفاوت داشتن..از تعداد سیلندر تا وزن قدرت و دیفرانسیل..ولی عاشق جفتشونم…
اگه به این جمع شلبی 500 و بنز بلک سریز اضافه میشد چه میشد چهارتا هیولا میشدن البته فراری هم باید نسخه پیست محور 812 رو میفرستاد..❤️🔥❤️🔥❤️🔥
𝐀𝐥𝐢
۲۳ مهر ۱۴۰۳دوتا دوست داشتنی
JaMsHiD_R1988
۲۳ مهر ۱۴۰۳به پیام فشار میاد که ماشین بیست سال پیش چه تکنولوژی داره لطفا از اینا کمتر بذارید
BMW
۲۳ مهر ۱۴۰۳گودزیلا هنوزم میدرخشه👌👍
nima.jdm
۲۳ مهر ۱۴۰۳خوشم میاد گودزیلا با همه کل میندازه
اسپرت ، سوپر اسپرت ، ماشین خیابونی ، ماشین پیست و…
همه رو جر میده😂
ماشاالله نیسان ۲۰ سال پیش چی ساخت که هنوزم که هنوزه ازش میترسن
واقعا یه افسانه تکرار نشدنیه🇯🇵
•Saeed•
۲۳ مهر ۱۴۰۳خط پایان جلوتر بود ، قطعا فراری همه درگ هارو میبرد.و نکته مهم اینجاست که لذت رانندگی با فراری کجا و نیسان کجا! اگر فقط به اسب و شتاب بود که یه ماشین دست دوم چندهزار دلاری رو با ۵۰هزار دلار میشه تیونینگ کرد و از همه اینها جلوتر افتاد! اما هیچ چیز فراری نمیشه! اوج عرفان خودرو❤️👌
nima.jdm
۲۴ مهر ۱۴۰۳خودت فهمیدی چی گفتی؟
Mehti
۲۴ مهر ۱۴۰۳کیت اگزوز جینتانی رو ۸۱۲ بدجورنابه🤌🔥
ابوالفضل
۲۴ مهر ۱۴۰۳ژاپنی فن نیستم
ولی واقعا GTR محشره
فکرش رو نمیکردم مقابل فراری همچین عملکردی داشته باشه
تو درگ که پیروز شد
حتی تو رولینگ و تست ترمز هم اختلاف کمی داشت
با وجود زیبایی فراری انتخابم GTR
Am
۲۴ مهر ۱۴۰۳واقعا اگه بخوایم منطقی باشیمو تعصب نداشته باشیم 812 ماشین بهتریه اونم به خاطر اینکه این مسابقه بین یه ماشین دو دف با تک دف بود که معلومه دو دف توی دور پایین قوی تره و اینکه این دو اصلا نباید مقایسه بشن چون که جی تی آر توربو و فراری اتمفسره اگه با 296 GTB درگ داشت منطقی بود
و اینکه این فراریه سبکش که خیلی فرق میکنه بیشتر تاپ اسپید خوبی داره با صدای خوب و V12 بودنش اونو خاص میکنه مثل این میمونه که یه ماشین فرمول یک خریده باشی
M power
۲۴ مهر ۱۴۰۳دقیقن لنگه همین نیسان جی تی ار و تو خیابون دیدم تازه فهمیدم چه هیولایی هستش
علی
۲۵ مهر ۱۴۰۳جی تی آر هیولای درگه همیشه در درگا هیولاس و نباید دست کم گرفته بشه
عارف رضائیان
۲۸ مهر ۱۴۰۳همین فراریو مثل نیسان توربو کنی قدرت به بالای هزار اسب می رسه اونوقته که شرایط با نیسان جی تی ار توربو تازه برابر میشن 👑🇮🇹💎😁🧿و اونوقت میشه قیاس کرد کی برتری داره