فرارینیسان

درگ جذاب نیسان GT-R نیسمو و فراری 812 سوپرفست، V6 در برابر V12

فراری ۸۱۲ با ۲۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۰۰ کیلوگرم وزن سبک‌تر، در برابر نیسان GT-R نیسمو نباید کار سختی داشته باشد اما آیا واقعاً همین‌طور خواهد بود؟

خیلی از عشق ماشین‌ها، فراری را بهترین سازندهٔ خودروهای اسپرت در کل تاریخ می‌دانند. از سوی دیگر، نیسان بیشتر به خاطر ساخت خودروهای اقتصادی و روزمره شناخته می‌شود حتی با اینکه مدل‌هایی مثل Z و GT-R را در سبد محصولات خود داشته است؛ بنابراین، وقتی یک فراری ۸۱۲ سوپرفست با موتور V12 در برابر نیسان GT-R نیسمو با نصف این تعداد سیلندر قرار می‌گیرد، شاید هیچ‌کس انتظار نتیجه‌ای که در ادامه خواهیم دید را نداشته باشد.

چند ماه پیش تا قبل از معرفی دودیچی چیلیندری، ۸۱۲ سوپرفست گرند تورر V12 پرچم‌دار فراری بود. این خودرو که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، مثل پیشینیان خود، یک نیروگاه V12 تنفس طبیعی قدرتمند را زیر کاپوت کشیدهٔ خود پنهان کرده است. این موتور ۶.۵ لیتری ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سوپرفست با وجود استفاده از پیشرانهٔ بزرگ دوازده سیلندر، تنها ۱۶۳۰ کیلوگرم وزن دارد.

از سوی دیگر، GT-R هرچند نزدیک به دو دهه از عمرش می‌گذرد ولی خصوصاً در نسخهٔ نیسمو، هنوز هم توان رقابت با سوپرکارهایی به‌مراتب گران‌تر از خود را دارد. در سینهٔ GT-R یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی دست‌ساز با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ می‌رساند. این سوپرکار ژاپنی با وزن ۱۷۲۵ کیلوگرم، حدود صد کیلوگرم از رقیب ایتالیایی سنگین‌تر است؛ بنابراین، با توجه به اعداد روی کاغذ، فراری با قدرت بیشتر و وزن کمتر باید پیروز این رقابت باشد ولی در عمل، GT-R جادوی مخفی خود را نشان می‌دهد.

در درگ اول، همان‌طور که انتظار می‌رود، نیسمو به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، لانچ بسیار سریعی دارد و بلافاصله با اختلافی در حدود طول یک خودرو جلو می‌افتد ولی در ادامه فراری خود را به رقیب می‌رساند و در پایان با اختلافی بسیار جزئی برنده می‌شود. در مسابقهٔ دوم، مت واتسون که پشت فرمان GT-R نشسته و می‌داند در برابر فراری شانسی ندارد، از ترفند مخفی نیسان استفاده می‌کند. GT-R از یک حالت رانندگی پیست بهره می‌برد که امکان افزایش قدرت را با فشردن یک دکمه فراهم می‌کند. از این طریق، واتسون قدرت را به ۷۰۰ اسب بخار افزایش می‌دهد و حالا می‌تواند ۸۱۲ را مغلوب کند.

در مسابقهٔ سوم نیز وی قدرت را به ۸۱۰ اسب بخار می‌رساند و حتی باوجوداینکه قدرت اضافی باعث هرزگردی چرخ‌ها در آغاز حرکت می‌شود ولی بازهم می‌تواند به‌راحتی فراری را شکست دهد. نتیجهٔ مسابقهٔ آخر نیز مشابه همین بود و GT-R با زمان ۱۰.۶ ثانیه در برابر فراری با ۱۰.۷ ثانیه پیروز شد. درحالی‌که رانندهٔ فراری از این نتایج گیج شده، کمی بعد انتقام می‌گیرد زیرا سوپرفست هم در مسابقه‌های رولینگ و هم آزمایش ترمز برنده می‌شود. به‌طورکلی، هرچند امسال آخرین سال تولید نیسان GT-R خواهد بود ولی اینکه می‌بینیم گودزیلا هنوز هم در برابر سوپرکار بسیار گران‌قیمت و سریع ایتالیایی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد بسیار هیجان‌انگیز و خوشایند است.

مقایسهٔ مشخصات فنی

فراری ۸۱۲ سوپرفست نیسان GT-R نیسمو
پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۸۰۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۱۸ نیوتن متر ۶۵۲ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۶۳۰ کیلوگرم ۱۷۲۵ کیلوگرم
قیمت ۳۳۵ هزار دلار ۲۲۳ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    جی تی آر واقعا هیولاست

    موافقم 91
    مخالفم 9
    1. IRI

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      دوکلاچه تر هستن😂

      موافقم 14
      مخالفم 9
      1. SMS

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (581 ديدگاه)

        نیسان که همیشه به مغلوب کن و گودزیلا معروف بوده ولی با اون قدرت و وزن فراری طبیعیه که در آخر برنده بشه و البته رانندگی واتسون هم عین موضوعات درگشه
        اون دکمه مخصوص پیست نیسان برام جالب بود

        موافقم 35
        مخالفم 1
    2. پیام

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      فقط تو شتاب اولیه جی تی آر بالاتره اگر خط پایان رو جلوتر میذاشتن، جی تی آر دویست متر عقب تر می افتاد. خیلی از ماشینا شتاب اولیه بالایی دارن. تو اینترنت سرچ کنید درگ نیسان جوک و بوگاتی. ببینید نیسان جوک چطوری بوگاتی رو جا میذاره، اما واقعا این ماشین تیونینگ شده در مقابل بوگاتی عددیه؟!

      موافقم 12
      مخالفم 70
      1. amir-mr

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (402 ديدگاه)

        GTR برای 20 سال پیش هستش
        اما هنوز هم تو رقابت کم نمیاره
        اما آدمی مثل تو به دلیل تعصب چشم دیدن
        GTR رو ندارع

        موافقم 93
        مخالفم 6
        1. پیام

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          بنده خدا کدوم تعصب؟!!! جی تی آر از روزی که اومد طراحیش همین مدلی بود!!! هیچیش رو تغییر ندادن! دلشون خوشه سوپر اسپرت زدن؟!!! نگاهی به بنز کتی میفهمی تحول تو سوپر اسپرت یعنی چی! از همه لحاظ تغییر داشته طراحی، آپشن، امنیت، مصرف سوخت… . مثل اینکه یادت رفته یکی از دلیل هایی که تولید جی تی آر متوقف شد، مربوط به آلایندگیش بود؟؟؟ که البته من این مورد رو قبل از توقفش گفتم و کسی نفهمید دارم چی میگم!!!!!

          موافقم 12
          مخالفم 75
        2. amirkhanzadeh

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1033 ديدگاه)

          آروم باشید خودرو رو دوست داشته باشید
          به چیز های متفرقه نپردازید

          موافقم 27
          مخالفم 1
        3. Am

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          داش خودت داری تعصبی حرف میزنی چون که اصل این مسابقه اشتباه جی تی آر دو دف و توربو ولی فراری اتمفسره
          به نظرم باید با 296gtb درگ می‌ذاشتن
          منطقی فکر کن اگه بلدی
          البته اگه این مسابقه توی جایی برگزار میشد که ارتفاعش از سطح دریا صفر بود یکم درگ منطقی تر میشد

          موافقم 7
          مخالفم 3
      2. amir

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        باز مجدد پیدات شد و به انتشار اشعار پرداختی یه مدت پیدات نبود یه استراحتی کردیم
        الان مثلا با این حرفت میخوای بگی جی تی ار ماشین کمیه یا به درد نمیخوره؟
        لازمه اشاره کنم محصول چند سال قبل هم تایم نوربرگ بهتری داره هم صفر تا صد بهتری از آیونیک با وجوده اینکه بنزینیه

        موافقم 38
        مخالفم 5
        1. پیام

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          اگه تویوتا عرضه داشت برقی میزد و روی آیونیک رو کم می کرد! اینجوری بگو که آیوتیک با وجود وزن خیلی بیشتر نسبت به جی تی آر، رکوردش تقریبا همون شد! این مدلی بهتره.
          اتفاقا بودن تو توی این سایت معضل هست. هیوندای یه بلایی سرتون آورده که حتی من وقتی اسم بنز رو هم نیارم باز چون شرطی شدین اسم هیوندای رو میارین. به این میگن فرآیند شرطی شدن.
          بعدش چه قدر یه انسان میتونه تنگ نظر و بیچاره باشه که وقتی فرد دیگه ای پیام نمیذاره. خوشحال باشه! واقعا مشکلاتت جدی هست و نیاز به به متخصص داری.

          موافقم 4
          مخالفم 46
        2. amir

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          تنگ نظر نیستم
          چون نظرات سرتاسر توهم و رویاست و با خوندنش قرار نیست چیزی اضافه بشه
          الان اومدی چی بگی جی تی آر خفن نیست یا جی تی آر کم ماشینیه؟ یا آیونیک ۵ از جی تی آر بهتره؟ اونم بعد بیست سال میخوای مقایسه کنی؟ متوجه هستی اصلا چی داری میگی که به من میگی تنگ نظر؟ متوجه هستی این چیزایی که میگی فقط دیس لایک درو میکنی چون مطابق منطق نیست؟ یا همه تنگ نظر کم عقل هستن

          موافقم 22
          مخالفم 5
        3. پیام

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          امیر اصلا برام مهم نیست کسی دیسلاک بزنه چون هر کی حرف بزنه میگم ساکتتتت! دیگه دورانت با آیونبک تموم شده! اون جی تی آرتونم که تولیدش متوقف شد! ازین به بعد میبینیم نیسان چی میزنه! یه ماشین باید برای تمام نیازهای عصر مدرن مناسب باشه نه فقط قدرت داشته باشه! واقعا کسی طراحی جی تی آر رو دوست داشته باشه باید به عقلش شک کرد! مگه کسی حااش خراب باشه فراری رو ول کنه و بره سراغ جی تی آر!!! همش که شتاب نیست!!!

          موافقم 4
          مخالفم 36
        4. amir

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          آقا تکلیف مارومشخص کن بلاخره شتاب مهمه یا مصرف روزانه؟ همه چی شتاب نیست پس چرا بحث پرفورمنس آیونیک رو پیش میکشی ؟ اگه نیست خودروی روزمره میخوای همین الان ماشین های غیر آیونیک سلام میرسونن اتفاقا فروششونم چند برابر آیونیکه

          موافقم 17
          مخالفم 2
      3. Galant.VR4(JDM)

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1182 ديدگاه)

        پیام عزیز
        معلومه 812 سوپر فست برتر هستش و توی درگ بخاطر محرک عقب بودن باخت و در رولینگ و دور های بالا جی‌تی‌ار مغلوب فراری شد که قدرت و گشتاور بیشتر رو دراختیار داره جالبه در رولینگ ریس نیسان پا‌به‌پا فراری رفت محصولی که یه زمانی رقیب گالاردو و 458 و کوروت c6 بود
        دیگه 200 متر هم عقب نمیوفتاد توی 1.2 مایل دیدی چیشد
        درگ دیگه حساب کتاب سادس
        (گودزیلا غول کش)

        موافقم 40
        مخالفم 2
    3. Bmw

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (663 ديدگاه)

      الان طرفداری فراری چی دارن بگن ؟ فراری باخت بدم باخت اونم به یه پیر مرد

      موافقم 21
      مخالفم 21
    4. B

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (878 ديدگاه)

      متوجه نشدین گفت جی تی آر تیون شده هست هر بار قدرتشو ۱۰۰ اسب بیشتر کرد تا رسوند به ۸۱۰اسب؟

      موافقم 10
      مخالفم 18
    5. 90s culture

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (238 ديدگاه)

      نیسان خودش سال هاست مونده که از GT-R R35 بهتر چطوری بسازه!!!!

      موافقم 18
      مخالفم 2
  2. amirkhanzadeh

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1033 ديدگاه)

    هر دو عالی هستند
    از اون دست ماشین ها هستند که بخواهی هم نمی تونی ازشون بدت بیاد
    تو قلبت جا باز کردند

    موافقم 33
    مخالفم 4
    1. جرمی کلارکسون

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (983 ديدگاه)

      نمیشه انتخاب کرد ولی انتخابم فراری الان ژاپنی سوارا میان میگن فقط سلطان دریفت و اینا

      موافقم 14
      مخالفم 19
  3. amir

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    الان فک کنم مثل متعصبی به اسم علی نوا میخواستیم عمل کنیم باید همینقدر خنده دار میگفتیم
    ماشالا اصالت جی تی آر ماشالا rb26dett ماشالا جی تی ار گودزیلای بیست ساله ماشالا پرفورمنس ماشالا جی ت آر که فراری الکی گرونو کرد توی قوطی ۸۱۲ الکی گرون چیزی برای گفتن نداره
    همینقدر خنده دار و غیر منطقی برخورد میکنه ایشون
    الان زیر پست سابربن نه تنها علی بلکه کله سایت ماشالا گفتن ( قابل توجه طاها جان) ولی من اونجا به کسی حرفی نزدم چرا؟ چون به کسی یا چیزی بی احترامی نکرد کسی فعلا این پرونده علی رو حل کنم بعدا به مقابله با کسی که بگه دیمن جوج پلاستیکی هم به طور سنگین میپردازم نگران نباشید

    موافقم 24
    مخالفم 8
    1. مردیم از خوشی

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1453 ديدگاه)

      اولا اختلاف قیمت خیلی نیست
      دوما نیسان خیلی وقته نسل جدید نداده و این خودش مایه ننگه که چنین اسطوره ای را به خاک سیاه نشوند با بی توجه اش

      موافقم 2
      مخالفم 42
      1. Nr

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (69 ديدگاه)

        100 هزار دلار اختلاف قیمت نیس؟

        موافقم 20
        مخالفم 1
    2. 342

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (216 ديدگاه)

      پسر گلم نیسان هم سنگینتر هم کلی ضعیفتر. اما بازم توی شتاب فراری سبکتر و قویترو خاک کرد. ادامش هم بخاطر قدرت بیشتر فراری، فراری جلو میفته. تعصب چیرو میکشی؟ :))) از اینکه فراری عقب موند فشاری شدی؟:)

      موافقم 36
      مخالفم 5
  4. Ali

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    انتخاب من اون ماشین سفیده اس.🇯🇵👌

    موافقم 35
    مخالفم 5
  5. amir

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    الان بخوایم شبیه متعصبی مثل علی نوا رفتار کنیم باید همینقدر خنده دار بگیم
    ماشالا جی تی آر گودزیلای بیست سال پیش که فراری الکی گرون رو کرد توی قوطی ماشالا پرفورمنس ماشالا rb26dett ماشالا اصالت جی تی آر همین قدر خنده دار و غیر منطقی
    الان زیر پست سابربن نه تنها علی نوا بلکه کله سایت ماشالا گفتن ولی من یه کلمه حرفی به کسی نزدم چون کسی به چیزه دیگه ای بی احترامی نکرد( قابل توجه طاها جان)
    بابت اسپم معذرت میخوام نت ریخت به هم فکر کردم کامنت قبلی اصلا ثبت نشد نشونم نمیداد

    موافقم 6
    مخالفم 3
  6. amir

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    فعلا پرونده علی ماشالا رو حل کنم بعدا به مقابله به کسی که به دیمن بگه جوج پلاستیکی هم میپردازم سنگین نگران نباشید😂
    والا برای من که ۸۱۲ حتی اگه از ژیانم تو درگ بخوره یکی از کامل ترین گرن تورر های تاریخ فراری و حتی جهانه

    موافقم 16
    مخالفم 5
  7. Amir Machine

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1279 ديدگاه)

    واقعاً از موتور V6 تا 800 اسب بیرون کشیدن؟ تا حال همچین چیزیو در مورد GT-R نشنیده بودم
    این قدرت برای چه مدتی ارائه میشه؟ یعنی موقتیه؟
    کسی اطلاعات بیشتری در این مورد داره؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. JDM سابق

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (726 ديدگاه)

      تیون شده است
      انجین تیون شده داریم که تیونر ها تیون میکنن با دو لیتر حجم و بالا ۱۰۰۰ اسب بخار
      این GT-R هم ECU standalone روش بود که راحت تونست اسب بخار و افزایش بده

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. Amir Machine

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        ممنون
        فکر کردم استاندارد کارخونس، برای همین تعجب کردم

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. JDM سابق

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (726 ديدگاه)

          خواهش میکنم

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. datsun

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3961 ديدگاه)

          این موتور استاندارد کارخانه تا ۷۱۰ اسب بخار هم ارتقاء داده شده و تو مدل پنجاه ایتال استفاده شد،

          موافقم 16
          مخالفم 1
    2. عارف رضائیان

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (160 ديدگاه)

      به احتمال زیاد از نیترو استفاده کرده باید گفت چی تی ار با دوپینگ موفق شد این نتیجه رو بگیره واز ارزشهای فراری کم نمیشه چونکه سالم مسابقه رو پیش برو نه مثل نیسان با تقلب و دغل

      موافقم 2
      مخالفم 3
  8. Reza Waffen SS

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    جقدر جزابه این گودزیلا

    موافقم 22
    مخالفم 4
  9. datsun

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3961 ديدگاه)

    دو شاهکار صنعت خودرو

    موافقم 23
    مخالفم 3
  10. JDM سابق

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (726 ديدگاه)

    معجزه به نام AWD
    واقعاً حیف بود نیسان این مدل رو توقف تولید زد

    موافقم 22
    مخالفم 3
  11. Scuderia Ferrari

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    GT_R تکرار نشدنیه و هنوزم رقیب قابل احترامیه
    پادشاه تیون های افراطی بود GT_R افسانه ای

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. پادشاه مک‌لارن 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (194 ديدگاه)

      وقتی حریفی برای گفتن نداری

      موافقم 2
      مخالفم 18
  12. Bentley

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (564 ديدگاه)

    دو اسطوره که هیچ وقت مثلشون نمیاد و جانشین شایسته نخواهند داشت.
    عشق کردم با این درگ بلاخره یه درگ خوب از مت واتسون دیدیم.

    موافقم 15
    مخالفم 1
  13. hosen

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    دوتا ماشینی که بی نهایت عاشقشونم
    این gtr هنوزم که هنوزه عین موشک میمونه
    و اینکه 812 چقد دور بالای بی نظیری داره! کمتر ماشینی رو دیدم اینجوری دور بگیره.

    موافقم 19
    مخالفم 1
  14. ALI MOPAR

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    جی تی ار یکم شتاب ثانویش ضعیفه اما به لطف سیستم AWD لانچ خوبی داره جیپ ترک هاوک هم همینطوره، بخاطر همین من اینجا مهندسی فراریو تحسین میکنم چون با اینکه عقب دفه و قدرت بالایی داره ( که همین باعث هرزگردی تو لانچ میشه) .اما تو لانچ با اختلاف کمی از جی تی ار عقب موند کمتر ماشینه قدرت بالا و دف عقب هست که تو لانچ پابه پای یه ماشین دو دف بره، مکلارن سری های 700 و کوروت c8 هم به عنوان یه ماشین دف عقب لانچ بی نظیری دارن، اما دیمن یا هلکت اینطور نیستن تو اسفالت معمولی نهایتا شتابو 3 بزنن حتی بالاتر از 3 اما خب من واقعا دوسشون دارم

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. hosen

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (694 ديدگاه)

      فراری 296 gtb هم با این حال که دف عقبه اما لانچ عالی داره.

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3525 ديدگاه)

        موتور برقی:

        مخالفم 11
  15. Siyavash

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (811 ديدگاه)

    بلاخر یه درگ درست حسابی دیدم..با این که فقط یه وجه مشترک داشتن و فقط موتور جلو بودن ولی خیلی باهم تفاوت داشتن..از تعداد سیلندر تا وزن قدرت و دیفرانسیل..ولی عاشق جفتشونم…
    اگه به این جمع شلبی 500 و بنز بلک سریز اضافه میشد چه میشد چهارتا هیولا میشدن البته فراری هم باید نسخه پیست محور 812 رو میفرستاد..❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

    موافقم 8
    مخالفم 1
  16. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1550 ديدگاه)

    دوتا دوست داشتنی

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. JaMsHiD_R1988

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2796 ديدگاه)

    به پیام فشار میاد که ماشین بیست سال پیش چه تکنولوژی داره لطفا از اینا کمتر بذارید

    موافقم 15
    مخالفم 2
  18. BMW

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    گودزیلا هنوزم می‌درخشه👌👍

    موافقم 9
    مخالفم 1
  19. nima.jdm

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    خوشم میاد گودزیلا با همه کل میندازه
    اسپرت ، سوپر اسپرت ، ماشین خیابونی ، ماشین پیست و…
    همه رو جر میده😂
    ماشاالله نیسان ۲۰ سال پیش چی ساخت که هنوزم که هنوزه ازش میترسن
    واقعا یه افسانه تکرار نشدنیه🇯🇵

    موافقم 13
    مخالفم 1
  20. •Saeed•

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خط پایان جلوتر بود ، قطعا فراری همه درگ هارو میبرد.و نکته مهم اینجاست که لذت رانندگی با فراری کجا و نیسان کجا! اگر فقط به اسب و شتاب بود که یه ماشین دست دوم چندهزار دلاری رو با ۵۰هزار دلار میشه تیونینگ کرد و از همه اینها جلوتر افتاد! اما هیچ چیز فراری نمیشه! اوج عرفان خودرو❤️👌

    موافقم 2
    مخالفم 11
    1. nima.jdm

      ۲۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (306 ديدگاه)

      خودت فهمیدی چی گفتی؟

      موافقم 9
      مخالفم 1
  21. Mehti

    ۲۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کیت اگزوز جینتانی رو ۸۱۲ بدجورنابه🤌🔥

  22. ابوالفضل

    ۲۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (317 ديدگاه)

    ژاپنی فن نیستم
    ولی واقعا GTR محشره
    فکرش رو نمیکردم مقابل فراری همچین عملکردی داشته باشه
    تو درگ که پیروز شد
    حتی تو رولینگ و تست ترمز هم اختلاف کمی داشت
    با وجود زیبایی فراری انتخابم GTR

  23. Am

    ۲۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا اگه بخوایم منطقی باشیمو تعصب نداشته باشیم 812 ماشین بهتریه اونم به خاطر اینکه این مسابقه بین یه ماشین دو دف با تک دف بود که معلومه دو دف توی دور پایین قوی تره و اینکه این دو اصلا نباید مقایسه بشن چون که جی تی آر توربو و فراری اتمفسره اگه با 296 GTB درگ داشت منطقی بود
    و اینکه این فراریه سبکش که خیلی فرق میکنه بیشتر تاپ اسپید خوبی داره با صدای خوب و V12 بودنش اونو خاص میکنه مثل این میمونه که یه ماشین فرمول یک خریده باشی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  24. M power

    ۲۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    دقیقن لنگه همین نیسان جی تی ار و تو خیابون دیدم تازه فهمیدم چه هیولایی هستش

  25. علی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    جی تی آر هیولای درگه همیشه در درگا هیولاس و نباید دست کم گرفته بشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. عارف رضائیان

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (160 ديدگاه)

      همین فراریو مثل نیسان توربو کنی قدرت به بالای هزار اسب می رسه اونوقته که شرایط با نیسان جی تی ار توربو تازه برابر میشن 👑🇮🇹💎😁🧿و اونوقت میشه قیاس کرد کی برتری داره

      موافقم 2
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا