اگر از علاقهمندان قدیمی خودروی باشید، احتمالاً زمانی که نیسان GT-R در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد و برای سالها به معیاری برای پرفورمنس خودروها تبدیل شد را به یاد میآورید. حال اما بیش از یک دهه پس از معرفی این ماشین، نسخهٔ نیسموی آن در برابر تسلا مدل X قرار گرفته تا ببینیم این گودزیلای پیر هنوز هم میتواند معیاری برای پرفورمنس باشد یا نه. GT-R نیسمو ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد که از ۶۷۰ اسب بخار قدرت مدل X پرفورمنس کمتر است ولی باید توجه داشت که نیسان به میزان قابلتوجهی سبکتر از تسلا است و این میتواند به گودزیلا شانسی برای پیروزی بدهد.
البته لازم به ذکر است که این خودروها برای اهداف کاملاً متفاوتی ساخته شدهاند. مدل X یک کراساوور خانوادگی است که در خط مستقیم هم بسیار سریع است درحالیکه از سوی دیگر، نیسمو نسخهای پیست محور از GT-R محسوب میشود. شرایط آبوهوایی در این ویدئو هم برای مسابقهٔ درگ ایدهآل نیست زیرا هوا مه گرفته و باند فرودگاه کاملاً خیس است. بااینحال، این شرایط میتواند سامانهٔ چهارچرخ محرک هردو خودرو را محک بزند.
اولین مسابقه، یک درگ از حالت ایستاده است. در اینجا مدل X در ابتدا کاملاً جلو میافتد اما GT-R مثل یک موشک بهسرعت اختلاف را کم کرده و در پایان مسیر خود را به رقیب میرساند. هنگام عبور از خط پایان، نیسان با اختلاف جزئی جلوتر است. در مرحلهٔ بعدی، یک مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برگزار میشود که نتیجهٔ آن مشابه درگ قبلی است زیرا در اینجا هم تسلا در ابتدا جلو میافتد اما در حدود سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، نیسان خودرو را به آن رسانده و بهسرعت دور میشود تا زودتر به پایان مسافت ۸۰۰ متر برسد.
سپس دوباره همین مسابقه تکرار میشود اما این بار نیسان در حالت دستی قرار میگیرد. با این کار، GT-R از همان ابتدا جلو میافتد و تسلا تا پایان مسیر حرفی برای گفتن ندارد. مسابقهٔ رولینگ آخر هم از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت انجام میشود. هرچند در این رقابت سطح شارژ باطریهای تسلا کمتر شده و شاید نتواند بهخوبی موتورهای الکتریکی را تغذیه کند اما بازهم در ابتدا جلو میافتد ولی دوباره در حدود سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیسمو از آن پیشی میگیرد. آخرین چالش در این ویدئو هم آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که مدل X با وجود وزن بیشتر پیروز میشود. این موضوع قابلتوجهی است زیرا GT-R نیسمو به ترمزهای کربن سرامیکی مجهز است.
کافر مقدس
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱درگ ماشین اسپرت پرفرمنس با کراس اوور 5نفره فقط از دست یوتیوبرهایی بر میاد که میخوان کلیک بیت بگیرن
نشرش هم از پس رسانه هایی برمیاد که اونا هم میخوان کلیک بیت بگیرن. نمیدونم تسلا بدبخت چه گناهیی کرده همه درحال درگ با تسلا هستن تسلا هیچ ادعای در این زمینه نکرده که آی الان میام با ماشین های 5نفره همه شما سوپراسپرت هارو خفت میکنم . بلکه مابقی خودشون رو درگیر کردن با تسلا ! دیگه هرجور شده یه اسپرت پرفرمنس بیاریم از کراس اوور زودتر از خط رد بشیم جشن بگیرم
خیلی به شعور مخاطب حال داده که نوشته :
البته لازم به ذکر است که این خودروها برای اهداف کاملاً متفاوتی ساخته شدهاند
خیلی ممنون خیلی تاثیرگذار بود این درگ مثل تمامی درگهای بی سر و تهه بی پایان
NAVID۰۰۹۸
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقاً درسته !
درگها بیمزه شده و همه چیز را با هم قاطی میکنند میشود خورشت کرفس !
آخه نیسان GTR چیکار داره به تسلا مدل X برقی ؟!
Khosrow
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱موافقم / تسلارو به زور میبرن برنامه کنن / ببین حاجی تسلا این ادا اطوار رو نریزه کسی صبح فردا از وجودش خبر نداره 😁 ..
aminbikar
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱سادس یوتوب همینه ی کانتنت باید بسازی که ویو بگیری الان هم تسلا خیلی حاشیه داره و الان سر تیتر خبر هاست درگ گذاشتن ازش …
H2_H2
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱میدونی قسمت جالبش اینه که کراس اوور ۵ نفره برای اهداف متفاوته اره خخخخ،اخه من موندم شاسی بلند ۱۰۰۰اسبی چه هدفی داره ،هامر الکتریکی حداقل از اسمش همه میشناسن یا سدان برقی ۱۰۰۰اسب چه استفاده ای داره همین کراس اوور مستر ماسک با لامبورگینی ۵۰۰ اسبی درگ انداختن ،ماسک فنا قهقهه میزدن حالا اومدن گودزیلا که یه زمانی یه گاز که میخورد هرچی ماشین بود جا میموند لامبورگی ۱۲ سیلندر به زور میگرفتش،با کراس اوور مستر ماسک درگ بندازه ، انتظار میرفت،تازه اگه این گودزیلا رو هم برق میگرفت الان اقای کافر و بعضی ها که خودتون میدونید قهقه میزدن (وکلای حقوقی مستر ماسکن) اخرین تخت ایلان ماسک داره کود رسانی میشه خخخخخخ
As
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱یک درگ بسیار جذاب بود از نظر من
Dian
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱تا حدود ۱۲۰ کیلومتر برساعت تسلا چابک تره
ولی بعدش کم میاره
علتش گیربوکس تک سرعتش هست
برای همین تسلا برای استفاده های شهری و جاده ای مناسب تره
ولی نیسمو تو پیست که اکثرا سرعت ماشینا با سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میپیچن و سرعتشون تا ۳۰۰ کیلومتر برساعت میرسه قطعا حرف های بیشتری برای گفتن داره
hssn
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱با اینکه ژاپنی فنم و نیسان هم برنده این درگ ها شد
ولی واقعا درگ بیخود و چرتیه ، کاملا فاقد اعتبار
Jdm باز
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱درگ یه شاسی بلند برقی با یه کوپه اسپرت تنظیم شده برای پیست!!!!
اصلا معنی و مفهومی نداره😐😐
پدال بین این همه درگ باید بری اینو انتخاب کنی؟؟؟؟
درسته طرافدار گودزیلا هستم ولی این درگ اصلا مفهومی نداره واقعا عجیبه پدال همچین درگ هایی میزاره
پوریا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱من که مشکلی ندارم
اتفاقا جذابه
با اینکه غیر حرفه ایه این حرکت ولی جذابه
datsun
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱970 نیوتن و ۶۷۰ اسب 🙂
بعد از دو دور درگ سطح باتری میاد پایین و دیگه پرفورمنس اول رو نداره آدم یاد اسباب بازی باتری خور دوران بچگی میفته.
دم تاکومی ها گرم.
Khosrow
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱عکس بالای صفحه / طراحی تسلا شرم اوره / لپ لپ ..
مردیم از خوشی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اتفاقا انچنان هم زشت و بد نیست البته تعصب به چشم های شما اسیب زده
Elmiraj
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱تست ترمز….. !!!!!!!!!
پوریا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱من هنوز ندیدم ویدیو رو ولی به نظرم جذاب میشه یه شاسی بلند از اینده و یه ماشین از گذشته
برق و بنزین
ولی لااقل ایکاش یه ماشین سدان میوردن
نه دیگه مدلx
ولی خب مدلx هم خیلی قدرتمنده ها