نیسان GT-R خودرویی سالخورده است ولی ما با این موضوع هیچ مشکلی نداریم زیرا آخرین نسخهٔ گودزیلا علیرغم سن بالا هنوز هم بسیار توانمند است و با اینکه سالها است روی خط تولید قرار دارد هنوز هم میتواند سرها را برگرداند؛ اما نیسان GT-R کنونی با پیشینیان خود تفاوتهای زیادی دارد. نسل کنونی این خودرو با کد R35 جهش بزرگی نسبت به نسلهای قبلی داشت و این درگ از کارواو قصد دارد این موضوع را نشان دهد. در اینجا چهار نسل از این افسانهٔ ژاپنی که قبلاً اسکایلاین GT-R نام داشت یعنی از نسل R32 تا R35 در برابر هم قرار گرفتهاند تا ببینیم گودزیلا تا به امروز چقدر پیشرفت کرده است.
R32 اولین نسل اسکایلاین GT-R بود که از پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده کرد. از آن زمان به بعد، این نیروگاه با تغییراتی جزئی تا دو نسل بعد یعنی R34 همچنان در سینهٔ GT-R قرار میگرفت. روی کاغذ، سه نسل R32، R33 و R34 همگی ۲۷۶ اسب بخار قدرت داشتند که این به خاطر توافقی بین خودروسازان ژاپنی بود تا از این عدد تجاوز نکنند. بااینحال، در واقعیت همهٔ آنها قدرت بیشتری داشتند که در هر نسل افزایش پیدا میکرد. در هر نسل همچنین گشتاور و وزن خودرو هم بیشتر میشد. نمونههایی که از این سه نسل در اینجا حضور دارند همگی از گیربکس دستی استفاده میکنند اما R34 دو دنده بیشتر دارد.
داستان R35 اما متفاوت است. در این نسل نام اسکایلاین کنار رفت و خودرو صرفاً GT-R نام گرفت. این نسل به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو مجهز شده که در نسخهٔ نیسمو ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این یعنی R35 دو برابر قدرت بیشتری نسبت به نسلهای قبلی خود دارد. البته این خودرو ۱۶۰ کیلوگرم هم سنگینتر است. بااینحال، پیشبینی نتیجهٔ این درگ اصلاً سخت نیست زیرا قطعاً GT-R نیسمو R35 بهراحتی پیروز میشود اما دیدن رقابت سه نسل اسکایلاین GT-R میتواند جذاب باشد.
R@m!n
۳ خرداد ۱۴۰۱جسارتی که نیسان تو دهه ۹۰ با ساخت کوپه های اسپرت به خرج داد دیگه تو این صنعت تکرار نمیشه.
FTB
۳ خرداد ۱۴۰۱حق پرومکس پلاس اولترا
شهر نشین
۳ خرداد ۱۴۰۱پدال لطفا پستی با عنوان فلسفه ی طراحی مرسیدس بنز بزار.
حرفای گردن واگنر در مورد طراحی هم بزار.
FTB
۳ خرداد ۱۴۰۱با نظرت خیلی موافقم چون واگنر یه نابغه بود تو حوزه طراحی
شدیدا ستایشش میکنم
Alan.r
۳ خرداد ۱۴۰۱دیگه وقتشه از نسل جدید گودزیلا رونمایی بشه
Lamborghini
۳ خرداد ۱۴۰۱مسابقه بیشتر بین آر ۳۲و ۳۳و ۳۴ بود وگرنه هر سری آر ۳۵ عین فانتوم از بقیه دور میشد
آره ۳۳ هم بین اون سه تا ماشین مورد علاقه خودمه
محمد هادی
۴ خرداد ۱۴۰۱بنظرم زیبا ترین و خاص ترین اسکای لاین تا الان R33 بوده
مخصوصا با این رنگش
محشره لامصب
Hadi
۳ خرداد ۱۴۰۱اون R32 رو خیلی دوسش دارم 😍…
واقعا یکی از یکی بهتر👌🏼…
TML BN
۳ خرداد ۱۴۰۱نتیجه بسیار منطقی بود😂😐
امیرمحمد
۳۱ مرداد ۱۴۰۱😂😂😂😂
خیلی خیلی😂😂
datsun
۳ خرداد ۱۴۰۱نسل یک و دو رو هم میاورد جذاب تر میشد به وضوح میشه جهش gtr رو از r35 دید و حیف که بعد از r35 حداقل ۲۰۱۷ باید یک نسل جدید میداد و عامل عدم تولیدش هم کارلوس بود. این اسکای لاین ها هم میتونن با کمی تغیرات به اندازه r35 سریع بشن موتور rb انعطافپذیری و تغییر پذیری زیادی داره و بدون تغیرات قطعات داخلی موتور به راحتی ۶۰۰ اسب ازش میشه گرفت البته نسخه های سریع کمپانی هم داشته مثل ۴۰۰r r33 و نسخه زد تیون نیسمو r34 که به شتاب ۳.۴ و سرعت ۳۲۰ دست پیدا میکرد یا پکیج های nur r34 .
محمد هادی
۴ خرداد ۱۴۰۱یام GTR LM که نسخه یی محدود از R33 سلطان پهنا و عرض بود
Jdm باز
۳ خرداد ۱۴۰۱R34 رو که دیدم ، یاد مرحوم پائول واکر افتادم😞
چرا رفتی
دلمون برات تنگ شده….
Ahmad. Otello
۴ خرداد ۱۴۰۱روحش شاد ویادش در دلها باقی…!!!
واقعاً حیف که زود رفت و ون دیزل رو تنها گذاشت!
M@M@DRZ911
۳ خرداد ۱۴۰۱r34 عجیب گیراست .
Sina10
۴ خرداد ۱۴۰۱اسطوره واقعی GT-R
من خودم دو نسل آخر رو خیلی دوست دارم
از R33 شاید اونجوری که لازم بود تقدیر نشد توی اون دوران
منتظر نسل بعدی هستیم
از سایت پدال یه خواهشی دارم که مطالب مفصل درباره تاریخچه ماشینا کار کنن ، بارزش ترین مطالب سایت هستن