مسابقات خودرویی همیشه با مقداری ریسک همراه است و هر کار اشتباهی میتواند در یک چشم بر هم زدن فاجعهای در پی داشته باشد. میک منصور پس از تجربه یک تصادف وحشتناک با نیسان GT-R در استرالیا و در خلال برگزاری مسابقات چالش GT-R این موضوع را به خوبی تجربه کرد. این اولین تصادف در طول ۱۴ سال برگزاری مسابقات یاد شده بود و میتوان آن را یکی از ترسناکترین تصادفات گودزیلا در مسابقات توصیف کرد. خوشبختانه راننده این خودرو از حادثه جان سالم به در برد و خودش داستان این حادثه را تعریف کرد.
خودروی موردبحث در واقع یازده و نیم بار چپ کرده زیرا بار آخر روی سقف متوقف شده است. از همان خط شروع مسابقه میتوانیم میک را ببینیم که در نگه داشتن GT-R پرقدرت خود در خط مستقیم چالش داشته و بهصورت مداوم فرمان را تصحیح میکرده است. همه اتفاقات در یک چشم بر هم زدن رخ داده و اگرچه میک به دنبال رام کردن این هیولای پرقدرت بوده اما به سمت چمنها کشیده میشود و در نهایت یکی از لاستیکها با چمن تماس پیدا میکند و در لحظه چپ شدن سرعت خودرو حدود ۲۷۰ کیلومتر در ساعت بوده است. لاستیک جلو سمت راست منفجر میشود و هیچ مانع ایمنی برای توقف خودرو وجود نداشته است. میک اعتراف میکند در لحظه وقوع حادثه فکر میکرد کشته میشود. او میگوید قبل از آغاز مسابقه حس بدی داشته اما تصمیم میگیرد حس خود را نادیده گرفته و مسابقه دهد. البته این تصمیم میتوانست به قیمت جانش تمام شود اما خوشبختانه آسیبی ندیده است.
میک سریعاً به بیمارستان منتقل میشود و دکترها چندین بار از او اسکن MRA میگیرند زیرا باور نداشتند که مشکلی ندارد. زمانی که نتایج اسکن MRA حاضر میشود دکترها متوجه میشوند میک آسیب چندانی ندیده و البته به او میگویند که یک معجزه باعث شده زنده بماند و هیچ خبری از شکستگی نیست و فقط برخی کبودیها در بدنش دیده میشوند. میک همان روز از بیمارستان مرخص میشود تا به دیدن خانواده خود برود.
این GT-R که برای مسابقات درگ ساخته شده با استفاده از سوخت E98 قدرت حدود ۱۵۰۰ اسب بخاری تولید میکند. البته قدرت واقعی خودرو ۲۱۰۰ اسب بخار بوده که به خاطر مسابقات و همچنین کنترل کردنش کاهش یافته است. خوشبختانه این گودزیلا برای مسابقات مهیا شده بود و راننده نیز کلاه ایمنی بر سر داشت. میک اذعان دارد پس از این حادثه کابوس میبیند اما از مسابقه دادن دست نمیکشد. او میخواهد با انتشار این ویدئو به اهمیت تجهیزات ایمنی تأکید کند. مواردی همچون رول کیج، کلاه ایمنی، کمربند ایمنی و… میتوانند جان انسان را نجات دهند. تیم آماده کننده این خودرو توانستهاند برخی بخشها همچون پیشرانه، گیربکس، دیفرانسیل و قطعاتی از کابین را حفظ کرده و تقویت کنند.
Ali_x76
۱۰ مرداد ۱۴۰۱خیلی کارش عجیب بود
از همون اول کنترل ماشین رو از دست داد ولی گاز رو ول نکرد، توقع هم داشت ماشین صاف شه؟
Iman99
۱۰ مرداد ۱۴۰۱این ماشین اگه رول کیج نداشت امکان نداشت طرف زنده بمونه برای همینه که رول کیج تو مسابقات جزو قوانینه و گذاشتن اون لازمه
Reza Waffen SS
۱۰ مرداد ۱۴۰۱پشمام بیخود نیست بهش میگن گودزیلا
JDM lover
۱۰ مرداد ۱۴۰۱واقعا گودزیلاست این ماشین
از موتورش ۲۱۰۰ اسب گرفتن 😱
Amin.aj
۱۰ مرداد ۱۴۰۱حاجی پس معجزه و شانس زنده موند من بیشتر از میک
چون اوایل ۹۶ با یه ۴۰۵ ۲۰۰۰ مدل ۷۸ عنابی ملق زدم نه ایربگ
نه رول کیج تازه یه قوطی حلب به تمام معنا 😅
با سرعت بالا چرخ ماشینم رفت تو چاله. چاله که چه عرض کنم گودال بود ماشین برگشت ملق زد ماشین که نابود شد آمبولانس اومده بود می گفت جنازه ها کجاست 😐🤣
Iman99
۱۱ مرداد ۱۴۰۱خدا خواست زنده بمونی بیای برای ما تعریف کنی خدا رو شکر
یه نکته دیگه هم سرعته سرعت نقش اساسی در میزان خسارت داره
اگه شما هم سرعتت ۲۷۰ تا بود بازم مگر به چیزی مثل رول کیج و تجهیزات ایمنی دیگه نجاتت میداد
ولی سرعتت شاید زیر ۱۰۰ بوده که چیزی نشد
سرعت بیشتر بصورت تصاعدی آسیب رو بالاتر میبره
AMD
۱۰ مرداد ۱۴۰۱و پراید ایرانی که به این توان نمیرسه که بخواد ۲۷۰ تا بره اگرم بره با این تصادف ازش یه کالباس باقی میمونه