نیسان

داستانِ نیسان GT-R پرقدرتی که 11 بار چپ کرد!

مسابقات خودرویی همیشه با مقداری ریسک همراه است و هر کار اشتباهی می‌تواند در یک چشم بر هم زدن فاجعه‌ای در پی داشته باشد. میک منصور پس از تجربه یک تصادف وحشتناک با نیسان GT-R در استرالیا و در خلال برگزاری مسابقات چالش GT-R این موضوع را به خوبی تجربه کرد. این اولین تصادف در طول ۱۴ سال برگزاری مسابقات یاد شده بود و می‌توان آن را یکی از ترسناک‌ترین تصادفات گودزیلا در مسابقات توصیف کرد. خوشبختانه راننده این خودرو از حادثه جان سالم به در برد و خودش داستان این حادثه را تعریف کرد.

خودروی موردبحث در واقع یازده و نیم بار چپ کرده زیرا بار آخر روی سقف متوقف شده است. از همان خط شروع مسابقه می‌توانیم میک را ببینیم که در نگه داشتن GT-R پرقدرت خود در خط مستقیم چالش داشته و به‌صورت مداوم فرمان را تصحیح می‌کرده است. همه اتفاقات در یک چشم بر هم زدن رخ داده و اگرچه میک به دنبال رام کردن این هیولای پرقدرت بوده اما به سمت چمن‌ها کشیده می‌شود و در نهایت یکی از لاستیک‌ها با چمن تماس پیدا می‌کند و در لحظه چپ شدن سرعت خودرو حدود ۲۷۰ کیلومتر در ساعت بوده است. لاستیک جلو سمت راست منفجر می‌شود و هیچ مانع ایمنی برای توقف خودرو وجود نداشته است. میک اعتراف می‌کند در لحظه وقوع حادثه فکر می‌کرد کشته‌ می‌شود. او می‌گوید قبل از آغاز مسابقه حس بدی داشته اما تصمیم می‌گیرد حس خود را نادیده گرفته و مسابقه دهد. البته این تصمیم می‌توانست به قیمت جانش تمام شود اما خوشبختانه آسیبی ندیده است.

میک سریعاً به بیمارستان منتقل می‌شود و دکترها چندین بار از او اسکن MRA می‌گیرند زیرا باور نداشتند که مشکلی ندارد. زمانی که نتایج اسکن MRA حاضر می‌شود دکترها متوجه می‌شوند میک آسیب چندانی ندیده و البته به او می‌گویند که یک معجزه باعث شده زنده بماند و هیچ خبری از شکستگی نیست و فقط برخی کبودی‌ها در بدنش دیده می‌شوند. میک همان روز از بیمارستان مرخص می‌شود تا به دیدن خانواده خود برود.

این GT-R که برای مسابقات درگ ساخته شده با استفاده از سوخت E98 قدرت حدود ۱۵۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند. البته قدرت واقعی خودرو ۲۱۰۰ اسب بخار بوده که به خاطر مسابقات و همچنین کنترل کردنش کاهش یافته است. خوشبختانه این گودزیلا برای مسابقات مهیا شده بود و راننده نیز کلاه ایمنی بر سر داشت. میک اذعان دارد پس از این حادثه کابوس می‌بیند اما از مسابقه دادن دست نمی‌کشد. او می‌خواهد با انتشار این ویدئو به اهمیت تجهیزات ایمنی تأکید کند. مواردی همچون رول کیج، کلاه ایمنی، کمربند ایمنی و… می‌توانند جان انسان را نجات دهند. تیم آماده کننده این خودرو توانسته‌اند برخی بخش‌ها همچون پیشرانه، گیربکس، دیفرانسیل و قطعاتی از کابین را حفظ کرده و تقویت کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Ali_x76

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    خیلی کارش عجیب بود
    از همون اول کنترل ماشین رو از دست داد ولی گاز رو ول نکرد، توقع هم داشت ماشین صاف شه؟

    موافقم 18
    1. Iman99

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      این ماشین اگه رول کیج نداشت امکان نداشت طرف زنده بمونه برای همینه که رول کیج تو مسابقات جزو قوانینه و گذاشتن اون لازمه

      موافقم 10
  2. Reza Waffen SS

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    پشمام بیخود نیست بهش میگن گودزیلا

    موافقم 17
    مخالفم 1
  3. JDM lover

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    واقعا گودزیلاست این ماشین
    از موتورش ۲۱۰۰ اسب گرفتن 😱

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. Amin.aj

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    حاجی پس معجزه و شانس زنده موند من بیشتر از میک
    چون اوایل ۹۶ با یه ۴۰۵ ۲۰۰۰ مدل ۷۸ عنابی ملق زدم نه ایربگ
    نه رول کیج تازه یه قوطی حلب به تمام معنا 😅
    با سرعت بالا چرخ ماشینم رفت تو چاله. چاله که چه عرض کنم گودال بود ماشین برگشت ملق زد ماشین که نابود شد آمبولانس اومده بود می گفت جنازه ها کجاست 😐🤣

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. Iman99

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      خدا خواست زنده بمونی بیای برای ما تعریف کنی خدا رو شکر
      یه نکته دیگه هم سرعته سرعت نقش اساسی در میزان خسارت داره
      اگه شما هم سرعتت ۲۷۰ تا بود بازم مگر به چیزی مثل رول کیج و تجهیزات ایمنی دیگه نجاتت میداد
      ولی سرعتت شاید زیر ۱۰۰ بوده که چیزی نشد
      سرعت بیشتر بصورت تصاعدی آسیب رو بالاتر میبره

  5. AMD

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    و پراید ایرانی که به این توان نمیرسه که بخواد ۲۷۰ تا بره اگرم بره با این تصادف ازش یه کالباس باقی میمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا