نیسان

نیسان در پرونده رسوایی درآمد کارلوس گون مجرم شناخته شد

دادگاه توکیو این هفته نیسان را به خاطر رسوایی ناشی از درآمدهای کارلوس گون مجرم شناخت. همان‌گونه که می‌دانید چند سال پیش پرونده پر سروصدای درآمدهای کارلوس گون و گرگ کلی که جزو مدیران ارشد این خودروساز بودند تیتر اکثر خبرگزاری‌ها بود. تحولات مربوط به این پرونده سرانجام منجر به فرار دراماتیک گون از این کشور شد. اگر به یاد داشته باشید نیسان اقدامات غیرقانونی رئیس اسبق خود و دیگر مقامات این کمپانی را گزارش داده بود. پس از آن بود که نیسان تحقیقات داخلی را شروع کرد و در نهایت فهمیده شد کارلوس گون و گرگ کلی درآمدهای گون را به‌صورت نادرستی گزارش کرده‌اند.

بر اساس این مشاهدات، آژانس سرویس‌های مالی ژاپن جریمه‌هایی را به خاطر تحریف گزارش‌های سالانه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ژاپن در نظر گرفت. این اقدامات نقض قوانین ابزارهای مالی و مبادلات بود و نیسان هم مجبور به پرداخت این جریمه‌ها شد. با تمامی این تفاسیر نیسان سوم مارس ۲۰۲۲ گناهکار شناخته شد و باید ۲۰۰ میلیون ین یا ۱.۷ میلیون دلار را بپردازد. پس از بررسی دقیق میزان جریمه‌ها و حکم قاضی، نیسان تصمیم گرفت اقدام به تجدیدنظرخواهی نکند. این خودروساز همچنین گفته است اقدامات لازم برای تحکیم روابط با دولت و اصلاح فرهنگ سازمانی خود را در دستور کار قرار خواهد داد تا در آینده از چنین اقداماتی جلوگیری شود.

گون که حالا در لبنان حضور دارد حکم بازداشت دائمی از سوی اینترپل را دارد. رئیس اسبق اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی فعلاً به عنوان یک فراری محسوب می‌شود. گون علیرغم شرایط سختی که دارد از انتقاد درباره نیسان کم نمی‌گذارد. او در سال ۲۰۲۰ گفت که این خودروساز در طول 2 یا ۳ سال آینده ورشکست خواهد شد. سال بعد او اظهار داشت نیسان به شرکتی خسته‌کننده و متوسط تبدیل شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    وای وای وای
    دیگه چی ها از لبنان تا نیسان
    جریمه ی ۱.۷ میلیون دلاری😬

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      تمام کامنت‌های من را اگر از روز اول که برای مقالات گوسن بود را ببینید میفهمید که دو چیز را فریاد زدم و خیلی‌ها مسخرم میکردند ( مثل نقدهایم به کیا هیوندای در طول این چند سال که مسخره شدم اما همه فهمیدند کی راست میگه کی دروغ ***) !

      ۱- کارلوس گوسن یه مدیر ارزشمنده که برایش پاپوش ساختند !!!!!
      ۲- خدا لعنت کُنه شراکت با فرانسوی‌ها را که چیزی جز تباهی برای نیسان نداره !

      حتی در یکی از کامنت‌هایم در مقالات قدیمی گفتم که بهترین فرصت هست که کارلوس گوسن را با اِلتِماس بیاورند ایران و دو شرکت لجن خودروسازی را به دستش‌ بسپارند تا بفهمید یه مدیر دانا و توانا چطور میتونه لجنزار را به بهشت تبدیل کنه !!!!!

      هنوز هم دیر نشده ، هرچقدر به گوسن پول بدهند کم است .
      گوسن توانایی این را داره که وارد هر شرکتی بشه آنجا را گلستانش کنه و این اختیاری نیست و این جزوی از ذات مدیران توانا هست که در ژن آن‌ها هست که هر کسب قادر به فهمش نیست !

      موافقم 20
      مخالفم 24
      1. نیما

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (346 ديدگاه)

        دانه خوب در خاک خوب شکوفا میشه.
        هرکدوم که خوب نباشه، نتیجه خوبی در پی نداره.

      2. Clean energy (صیانت!)

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        خیلی خوب پشتشو میگیری پدال جون

      3. فورد

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (891 ديدگاه)

        گوسن یک کلاه بردار بود و قصدش سوئ استفاده از نیسان به نفع رنو بووود ژاپنیا هم وقتی فهمیدن نسخشو پیچیدن

        موافقم 6
        مخالفم 8
  2. slatanat JDM

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    به به

    ببین یه کشور چقد قانون منده کاش ایرانم اینطوری بود

    البته بعضیا 6 هزار میلیاردی اختلاص کردن این بدبختا این رقمو ببینن کف میکنن

    موافقم 23
    مخالفم 3
  3. Pooriya.BMW_Germany

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (584 ديدگاه)

    غوسن یکی از بهترین مدیران صنعت خودرو بود و نیسان را به اوج رسوند ولی متاسفانه ژاپنی های بی لیاقت بخاطر حس وطن پرستی پاپوش دوختن براش و برکنارش کردن تا خودشان مدیر بشوند و داریم اثراتش را میبینیم روز به روز افت و محصولات قدیمی و زشت .

    موافقم 16
    مخالفم 38
    1. slatanat JDM

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      همین محصولات زشت و قدیمی لیست فروش و محبوبیت دوام و کم ترین کاهش فروش رو داشتن

      پس تورا به پایین ترین نقطه فرا میخوانیم

      به امید دیس لایک کره ای فن هایی که سانتافه ی.ت را به پرادو و لندکروز ترجیح میدهند

      موافقم 23
      مخالفم 14
      1. Raptor

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (107 ديدگاه)

        تقصیر کره ای فن هاست که نیسان گند زده و باید ۱/۷ میلیون دلار جریمه بده ؟😂😂😂😂اخی

        موافقم 8
        مخالفم 18
        1. slatanat JDM

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          ببین دلیل اینکه جوابتو نمیدم ترس از بحث نیست

          هر چی مینویسم پدال پاک میکنه

          پدال با من خصومت شخصی داره :)))))))))))))

          وگرنه تو الان فن ژاپن بودی

          موافقم 10
          مخالفم 5
    2. MC20

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      اگه فرانسوی های ### رو میشناختی این جوری نمی گفتی . . . اون شرکت خسته کننده و متوسط به کوری چشم دشمناش روز به روز داره بیشتر پیشرفت میکنه . . . نیسان روگ سال 2020 سومین ماشین پرفروش در بین تمامی سگمنت های خودرویی بود . . . رنو ی عقب مونده زیان ده الان کجاست ؟ حتی نمی تونست با PSA رقابت کنه . . . اومدن با پلت فرم های نیسان خودشون رو کشیدن بالا . . . حالا دارن نمکدون رو میشکنن . . . هرچند برا اونا طبیعیه . . . ما با نمک خوردن و نمکدون شکستن فرانسوی ها بیشتر از هرملتی آشنایی داریم . . . یادم باشه به کمپانی بنز ایمیل بدم ازشون بپرسم چرا از نیسان ناوارای متوسط و خسته کننده برای پیکاپ X کلاس پلت فرم خریدن ؟؟؟؟؟ . . . راستی میتسوبیشی هم حواسش نیست . . . این قدر گیجه که میخواد برای محصولات آیندش از پلت فرم های یک شرکت خسته کننده و متوسط استفاده کنه . . . ای بابا . . . در ضمن فامیلی این آدم عوضی گوسن نوشته میشه اما گوسن خونده نمی شه . . . در فرانسوی گون تلفظ و خونده میشه . . . کارلوس گون . . .

      موافقم 22
      مخالفم 8
      1. ALIREZA

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (228 ديدگاه)

        صلوات بفرستین😂😂😂😂😂😂 البته اون بنز x class عملکرد جالبی هم نداشتا

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          ایکس کلاس عالی بود ولی کسی که میره سمت پیکاپ دنبال لاکچری بازی و اینجور چیزا نیست و نمیخواد برای ماشین کار پول زیاد بده.

          موافقم 14
          مخالفم 3
        2. Amir Machine

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1280 ديدگاه)

          والا همین الان مردم برای پیکاپ‌های لوکس آمریکایی تا 90 هزار دلار هم پول میدن، این یعنی خیلیا حتی تو پیکاپ هم دنبال لاکچری بازی هستن و حاضرن برای این کار پول زیادی بدن
          مشکل X کلاس این بود که تمایز کافی با ناوارا نداشت، در اصل همون ناوارا بود با لوگوی مرسدس، خب خریدار هم احمق نیست که بیاد برای یه نیسان که روش لوگوی بنز چسبوندن پول بیشتری بده

          موافقم 7
          مخالفم 3
        3. MC20

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          علیرضای عزیز … احتمالا اونقدر جالب بوده که بین همه پلت فرم ها نظر BENZ رو برای خریدش جلب کنه … فکر میکنم همین هم به تنهایی تا حدودی کفایت میکنه و در دل خودش موید نکات زیادی است …

          موافقم 2
          مخالفم 2
    3. mos

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      به اوج رسوند؟
      دیگه هر کسی که تو چند سال اخیر اخبار خودرو رو دنبال کرده باشه میدونه گوسن این اواخر مدیریتش چه بلایی سر نیسان آورد.
      بخاطر خسیس بازی ایشون اکثر محصولات نیسان قدیمی و غیررقابتی بودن، دلیل اینکه Z و GTR نسل جدید نداشتن همین ایشون بود و حتی گفته بود تا سال ۲۰۲۷ برنامه ای برای نسل جدید این‌ها نداره!
      از طرفی برای اینکه همه چیز به سود رنو و فرانسوی ها باشه بازار اصلی نیسان یعنی آمریکا و چین رو ول کرد و رفت سمت بازار اروپا که باعث افت شدید فروش تو بازار های اصلی و مهم شد.

      حالا از وقتی که برکنار شد نیسان تو ۱۸ ماه اکثر محصولاتش رو به روز کرد و تمرکز رو به بازار های اصلی برگردوند و در نتیجه فروشش روز به روز داره بهتر میشه.
      Z جدید اومد و نسل جدید GTR در حال توسعه ست. حتی سیلویا هم ممکنه به صورت کوپه الکتریکی برگرده.
      برنامه مفصل برای الکتریکی ها چیده شد و ۱۵ مدل الکتریکی و ۸ مدل هایبرید تا سال ۲۰۳۰ رونمایی میشن.

      ضمنأ شما سعی کن ترول بازی رو بزاری کنار و هر روز به یه چیزی گیر ندی! واقعا حیف اون ۳۰ سالی که ادعا می‌کنی درباره ماشین مطالعه کردی.

      موافقم 22
      مخالفم 4
      1. حسین

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        من نمی دونم چرا بعضیا اینقد از قدیمی بودن محصولات نیسان انتقاد میکنن.مثلا بچها میان از ماشینای دهه ۹۰ و قدیمی تعریف میکنن ولی وقتی نیسان ماشین قدیمی میزنه بهش گیر میدن. یعنی چی؟

    4. میثم

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (3627 ديدگاه)

      Pooriya.BMW_Germany@

      دولت فرانسه درصد بالایی از سهام رنو رو در اختیار داره و رنو هم سهامدار نیسان است و با توجه به اینکه دولتهای پیشین و حال حاضر فرانسه پیشینه پرباری در استثمار و استعمار دولتها به اشکال مختلفی دارن، این ژاپنیهای به قول شما بی لیاقت ترسیدن که نیسان بهانه ای بشه و راه رو باز کنه تا دولت فرانسه به سیستم مدیریتی و اقتصادی ژاپن نفوذ کنه.
      اینو یک روزنامه نگار ژاپنی همون اوایل این بگیر و ببندها گفته بود

      موافقم 16
      مخالفم 5
    5. ehsan.fa

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1953 ديدگاه)

      همینو اون زمان گفتم هیت گرفتم ، گوسن نیسان رو از چاله و کثافت کشید بیرون داشت بهترشون میکرد میخواست از رنو بالاترش بکنه ژاپنی ها و فرانسوی ها براش پرونده درست کردن الان دوباره دارن میرند تو لجن

      موافقم 5
      مخالفم 21
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        میخواست نیسان رو بهتر از رنو بکنه؟؟؟
        تا جایی که من میدونم نیسان بهتر از رنو بود و این آقا تنها کاری که کرد نیسان رو آورد پایین که برسونه به رنو!!! ولی خداروشکر زود بساطش جمع شد!

        تلیسمان و کولئوس و لتیتود و سفران از موتور نیسان استفاده میکنن و بعضی ها حتی گیربکس نیسان!! زمانی که واردات رونق داشت یه سر به نمایندگی نگین خودرو میزدید تا ببیننید چطوری از دکل نیسان بالا میرفتن!! هزار بار تاکید میکردن که فنی این ماشین مال نیسانه و با دوامه و…

        تو این دو سالی که این آقا رفته محصولات نیسان بروز رسانی شدن و افزایش فروش داشتن!!! در حالی که این آقا میگفت نیسان ورشکست میشه!!! برعکس رنو تولید تلیسمان رو به دلیل فروش پایین کاملا متوقف کرده!!!! کولئوس هم سال ۲۰۲۳ قراره متوقف بشه!!!

        کلا به فرانسوی جماعت نمیشه اعتماد کرد، سال ۹۷ که ما تحریم شدیم اون چندتا ماشین اشغال مثل النود و ساندرو رو که مونتاژ میکردن برداشتن و رفتن و گفتن گور بابای ایران و قرارداد!!! در حالی که مزدا و کیا تا پایان قراردادی که داشتن وایسادن و مزدا نیو و سراتو رو تولید کردن و کیا تا اواسط سال ۹۸ حضور داشت و مزدا تا اواخر ۹۸ !!!

        طی ده سال اخیر هیچوقت نیسان به این خوبی نبوده، چه از نظر طراحی چه فنی که داره گیربکس های بهتر استفاده میکنه!

        موافقم 20
        مخالفم 6
        1. حسین

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          رنو با کیفیت رو چیزی معامله نمی کنه.
          رنو خیلی مرده.

      2. datsun

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (3960 ديدگاه)

        گوسن هنوز مجرمه یک دزد فراری، اینجا نیسان رو به خاطر کوتاهی و سهل انگاری و گزارش دروغ به کمیسیون بورس جریمه کردن

        موافقم 13
        مخالفم 5
      3. MC20

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        احسان جان رنو همون شرکت بیچاره ایه که به تنهایی سدان فول سایز و ناجور ” ول ساتیس ” رو میساخت اما توو خود فرانسه هم فروش نمی رفت . . . ماشین شخص رئیس جمهور هم شد . . . اما بازم آب نمی شد و رو دستشون موند و کل پلت فرم رو ریختن دور و در بیشتر سگمنت ها اومدن آویزون پلت فرم های امتحان پس داده ی نیسان شدن و تازه رنو بدبخت جون گرفت . . . آره رنو خیلی شرکت معظم و پیشرویی هست منتها از در عقب . . . از دسته گل های جدیدش هم که نگم برات . . . کلئوس رو تا خودش میساخت با خاک کوچه فروشش یکسان بود . . . اما از وقتی بر روی پلت فرم نیسان روگ ( ایکس تریل ) ساخته شد جون گرفت و دیده شد و شناخته شد . . . به نظرم هنر رنو فقط استثمار ( همکاری با ) داچیاست . . . برا کشاورزای رومانیایی ماشین توسعه بده . . . به ما بندازه . . .

        موافقم 16
        مخالفم 5
        1. حسین

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          آقا یا خانوم mc20،شما دیگه دارید تعصبی نظر میگذارید.ولساتیس مال یکی بدترین دوران های خودروسازی فرانسه هست که شما میای با نیسان مقایسش میکنی.

    6. حسین

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      نیسان رو از رنو بالاتر بکشه؟ رنو مگه بالا بوده که کسی بخواد ازش بالاتر کشیده بشه؟ به جز فرانسه جای دیگه ای حاضر نیستن ماشینهایی مثل رنو و سیتروئن سوار بشن که رسما و علنا تکنولوژی و آپشنشون در حد ایران خوردو هست و کابین شون هم به شدت بی روح و پلاستیکی و ارزون قیمت. اتفاقا از وقتی نیسان از گوسن خلاص شد خیلی پیشرفت کرد. نیاز به گفتن نداره که همه محصولاتش رو آپدیت کرده. زبان طراحی بیرون و کابینش خیلی بهتر و کاملا مدرن شده. کم کم داره گیربکس cvt قبلی رو میذاره کنار به جاش از یک نمونه نه سرعته استفاده می کنه. نسل جدید z که اومد gtr هم تو راهه. اگه گوسن هنوزم مدیر نیسان شده بود به جرات میشه گفت اگه با همون فرمون میرفت جلو تا کمتر از ده سال دیگه نیسان نابود و منحل میشد

      موافقم 16
      مخالفم 8
      1. حسین

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        حسین،تو یکی از سلاطین تعصب سایت پدال هستی.

  4. ممد ژانگولر

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    قیافش چقدر شبیهه اسمورفی بدجنسه نیست؟

    موافقم 10
    مخالفم 4
  5. MC20

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    نیسان قبل شراکت با رنو (نحس و مدیریت کثیف گون) : مکتب مدیریت کایزن داشت . . . محصولات برتر و متمایز در سطح جهانی داشت . . . . . . . . . . نیسان بعد از شراکت با رنو : اختلاس مدیر عامل فرانسوی گروه رنو : نیسان و پرداخت رشوه و حقوق های نجومی و نامتعارف . . . ای عمو کارلوس چی کارکردی با ژاپنی های شرافتمند و کاری و وفادار . . . همین فرانسوی ها با رشوه هایی که به مدیران کثیف خودرویی ما دادند جا پاشون رو توو صنعت خودروی این مملکت سفت کردند . . . رشوه و زیرمیزی و کثیف کاری همیشه از فرانسوی ها نشر پیداکرده همه جا . . . ژاپنی ها از این کارا بلد نبودن . . . ای عمو کارلوس . . . در به در بشی که البته شکر خدا شدی . . .

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. آرش+وان

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (317 ديدگاه)

      پس با این حساب ، چقدر ژاپنی ها اسگل بودند که در سال ۲۰۰۰ ، ۴۴.۳٪ سهام نیسان رو برای جلوگیری از ورشکستگی به اون فرنچ های موش کثیف فروختند!

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        همون اول ۴۴ درصد سهام معامله نشد!!!
        اولش خیلی کمتر بود، بعدش طی حدود یک دهه به ۴۴ درصد رسید!!! چرا میگیم فرانسوی ها استعمار گر هستن؟؟؟ نمونش همین داستان نیسان، اولش شرکت رو به گند میکشن بعدش که سهامش سقوط کرد با قیمت مفت میخرن و سهم خودشون رو افزایش میدن.

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. 1123

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          In 2001, after the company’s turnaround from near-bankruptcy, Nissan took a 15% stake in Renault, which in turn increased its stake in Nissan to 43.4%. In 2002, the Alliance created the Renault–Nissan BV
          بله در 2002 سهم رنو به 43 درصد رسید ولی خب در نظر داشته باش که نیسان در حال ورشکستگی بود
          اگه رنو نیسان رو نجات نمیداد الان جی تی آری هم نبود که سریعترین ژاپنی باشه

          موافقم 5
          مخالفم 6
        2. datsun

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (3960 ديدگاه)

          مگه سوپری سر کوچه بود ورشکست میشد نیسان تو دو جنگ جهانی کاملا نابود و دوباره ساخته شد یه چیزی میگی، ۱۹۹۹ اوضاع مالی خوبی نداشت ولی حرفی از ورشکستگی نبود و یکم مطالعه بفرمایدگوسن هم تو خاطراتش نوشته یه تیم از رنو فرانسه به ژاپن میرن و پیشنهاد خرید سهام میدن یعنی رنو دنبال همچین موقعیتی بوده نیسان هم به خاطر بدهی پذیرفت و با پولی که از رنو تزریق شد بدهی رو پرداخت و روی ماشین های جدید سرمایه گذاری کرد از نظر فنی و مهندسی نیازی به رنو نداشت و نداره شما میگی جی تی ار نبود فلان مگه قبل رنو جی تی ار ۳۴ و نسلهای قبل نبودن زد نبود قبل از این که کامنت بزاری یکم فکر کن حداقل

          موافقم 9
          مخالفم 6
        3. 1123

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          در پایین تر دوستی مقاله ای در همین رابطه قرار دادن، در حال حاضر سهام قابل خرید نیسان 20 میلیارد دلاره، بدهی اون دوره 35 میلیارد دلار بوده تازه کاهش ارزش دلار هم در نظر نمیگیریم.
          بهرحال رنو نیسان رو نجات داده این بر کسی پوشیده نیست مگه عزیزانی که خود رو به خواب زدن
          وقتی هم میگم جی تی آر نبود، نه بخاطر توانایی ها رنو( که تو فرمول 1 دیدیم که چقدر میتونه عالی باشه) به این خاطر میگم که اگه رنو به کمک نمی آمد دیگه نیسانی وجود نداشت که جی تی آر و 370 بزنه

          موافقم 5
          مخالفم 6
  6. 1123

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    جالبه همین گون و رنو نبودن نیسان تا 2004 ورشکست میشد
    جی تی آر فعلی وجود داره به همین خاطر، همینطور 370Z

    موافقم 2
    مخالفم 19
  7. آرش+وان

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (317 ديدگاه)

    توصیه میشود علاقمندان این مقاله را بخوانند
    نیسان در سال ۱۹۹۹ ، نزدیک به 35 میلیارد دلار بدهی و در آستانه ورشکستگی بود…

    In 1999, Nissan, a Japanese carmaker was on the verge of bankruptcy because of a multi-billion-dollar debt. In order to survive, Nissan made alliances with a french carmaker, Renault. They blessed Nissan with Carlos Ghosn who not only saved the company but also turned a massive debt into a $2.7 billion profit in just 3 years.

    منبع
    https://medium.com/illumination/the-super-ceo-who-saved-nissan-and-revived-a-legend-the-godzilla-6f91b278c165

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. datsun

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      آمار رنو هم روبده قبل ۱۹۹۰ سراغ ولوو رفته بود با ولوو چند سال همکاری کرد پیشنهاد میده که ادغام ولوو بشه ولی ولوو دست رد میده با ولوو قطع همکاری میکنن بعد ولوو سراغ شرکت‌های دیگه میره ولی هیچکدوم قبول نمیکنن و سراغ نیسان میرن

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. MC20

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        رنو کفتاری هست که همیشه کمین میکنه تا زمانی که شکار ضعیف شد حمله کنه . . . رنو و اهل و عیالش مثل کفتار پریدن وسط و نیسان ( در موضع ضعف ) رو به خاطر پلت فرم های بی بدیلش خریدن و در آنجایشان مجلس عروسی برگذار کردند . . . شکر خدا زمستون رفت سیاهی بر زغال ماند . . . امروز حال و روز رنو و نیسان خود موید تفاوت ها و جایگاه دو برند هست . . . یادشون رفته چه آشغال هایی تولید میکردند : لاگونا . . . لتیتیود . . . سفران . . . ول ساتیس . . . مگان توربو . . . کلیو . . . کلئوس . . . از این آشغال پاشغالا الان چه خبر ؟؟؟ الان کجای صنعت خودرو رو گرفتن ؟؟؟ کی اینها رو یادش میاد ؟؟؟ جز مگان و تا حدی کلیو بقیه چی شدن ؟؟؟

        موافقم 6
        مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا