دادگاه توکیو این هفته نیسان را به خاطر رسوایی ناشی از درآمدهای کارلوس گون مجرم شناخت. همانگونه که میدانید چند سال پیش پرونده پر سروصدای درآمدهای کارلوس گون و گرگ کلی که جزو مدیران ارشد این خودروساز بودند تیتر اکثر خبرگزاریها بود. تحولات مربوط به این پرونده سرانجام منجر به فرار دراماتیک گون از این کشور شد. اگر به یاد داشته باشید نیسان اقدامات غیرقانونی رئیس اسبق خود و دیگر مقامات این کمپانی را گزارش داده بود. پس از آن بود که نیسان تحقیقات داخلی را شروع کرد و در نهایت فهمیده شد کارلوس گون و گرگ کلی درآمدهای گون را بهصورت نادرستی گزارش کردهاند.
بر اساس این مشاهدات، آژانس سرویسهای مالی ژاپن جریمههایی را به خاطر تحریف گزارشهای سالانه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ژاپن در نظر گرفت. این اقدامات نقض قوانین ابزارهای مالی و مبادلات بود و نیسان هم مجبور به پرداخت این جریمهها شد. با تمامی این تفاسیر نیسان سوم مارس ۲۰۲۲ گناهکار شناخته شد و باید ۲۰۰ میلیون ین یا ۱.۷ میلیون دلار را بپردازد. پس از بررسی دقیق میزان جریمهها و حکم قاضی، نیسان تصمیم گرفت اقدام به تجدیدنظرخواهی نکند. این خودروساز همچنین گفته است اقدامات لازم برای تحکیم روابط با دولت و اصلاح فرهنگ سازمانی خود را در دستور کار قرار خواهد داد تا در آینده از چنین اقداماتی جلوگیری شود.
گون که حالا در لبنان حضور دارد حکم بازداشت دائمی از سوی اینترپل را دارد. رئیس اسبق اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی فعلاً به عنوان یک فراری محسوب میشود. گون علیرغم شرایط سختی که دارد از انتقاد درباره نیسان کم نمیگذارد. او در سال ۲۰۲۰ گفت که این خودروساز در طول 2 یا ۳ سال آینده ورشکست خواهد شد. سال بعد او اظهار داشت نیسان به شرکتی خستهکننده و متوسط تبدیل شده است.
BMW
۱۵ اسفند ۱۴۰۰وای وای وای
دیگه چی ها از لبنان تا نیسان
جریمه ی ۱.۷ میلیون دلاری😬
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اسفند ۱۴۰۰تمام کامنتهای من را اگر از روز اول که برای مقالات گوسن بود را ببینید میفهمید که دو چیز را فریاد زدم و خیلیها مسخرم میکردند ( مثل نقدهایم به کیا هیوندای در طول این چند سال که مسخره شدم اما همه فهمیدند کی راست میگه کی دروغ ***) !
۱- کارلوس گوسن یه مدیر ارزشمنده که برایش پاپوش ساختند !!!!!
۲- خدا لعنت کُنه شراکت با فرانسویها را که چیزی جز تباهی برای نیسان نداره !
حتی در یکی از کامنتهایم در مقالات قدیمی گفتم که بهترین فرصت هست که کارلوس گوسن را با اِلتِماس بیاورند ایران و دو شرکت لجن خودروسازی را به دستش بسپارند تا بفهمید یه مدیر دانا و توانا چطور میتونه لجنزار را به بهشت تبدیل کنه !!!!!
هنوز هم دیر نشده ، هرچقدر به گوسن پول بدهند کم است .
گوسن توانایی این را داره که وارد هر شرکتی بشه آنجا را گلستانش کنه و این اختیاری نیست و این جزوی از ذات مدیران توانا هست که در ژن آنها هست که هر کسب قادر به فهمش نیست !
نیما
۱۵ اسفند ۱۴۰۰دانه خوب در خاک خوب شکوفا میشه.
هرکدوم که خوب نباشه، نتیجه خوبی در پی نداره.
Clean energy (صیانت!)
۱۵ اسفند ۱۴۰۰خیلی خوب پشتشو میگیری پدال جون
فورد
۱۶ اسفند ۱۴۰۰گوسن یک کلاه بردار بود و قصدش سوئ استفاده از نیسان به نفع رنو بووود ژاپنیا هم وقتی فهمیدن نسخشو پیچیدن
slatanat JDM
۱۵ اسفند ۱۴۰۰به به
ببین یه کشور چقد قانون منده کاش ایرانم اینطوری بود
البته بعضیا 6 هزار میلیاردی اختلاص کردن این بدبختا این رقمو ببینن کف میکنن
Pooriya.BMW_Germany
۱۵ اسفند ۱۴۰۰غوسن یکی از بهترین مدیران صنعت خودرو بود و نیسان را به اوج رسوند ولی متاسفانه ژاپنی های بی لیاقت بخاطر حس وطن پرستی پاپوش دوختن براش و برکنارش کردن تا خودشان مدیر بشوند و داریم اثراتش را میبینیم روز به روز افت و محصولات قدیمی و زشت .
slatanat JDM
۱۵ اسفند ۱۴۰۰همین محصولات زشت و قدیمی لیست فروش و محبوبیت دوام و کم ترین کاهش فروش رو داشتن
پس تورا به پایین ترین نقطه فرا میخوانیم
به امید دیس لایک کره ای فن هایی که سانتافه ی.ت را به پرادو و لندکروز ترجیح میدهند
Raptor
۱۵ اسفند ۱۴۰۰تقصیر کره ای فن هاست که نیسان گند زده و باید ۱/۷ میلیون دلار جریمه بده ؟😂😂😂😂اخی
slatanat JDM
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ببین دلیل اینکه جوابتو نمیدم ترس از بحث نیست
هر چی مینویسم پدال پاک میکنه
پدال با من خصومت شخصی داره :)))))))))))))
وگرنه تو الان فن ژاپن بودی
MC20
۱۵ اسفند ۱۴۰۰اگه فرانسوی های ### رو میشناختی این جوری نمی گفتی . . . اون شرکت خسته کننده و متوسط به کوری چشم دشمناش روز به روز داره بیشتر پیشرفت میکنه . . . نیسان روگ سال 2020 سومین ماشین پرفروش در بین تمامی سگمنت های خودرویی بود . . . رنو ی عقب مونده زیان ده الان کجاست ؟ حتی نمی تونست با PSA رقابت کنه . . . اومدن با پلت فرم های نیسان خودشون رو کشیدن بالا . . . حالا دارن نمکدون رو میشکنن . . . هرچند برا اونا طبیعیه . . . ما با نمک خوردن و نمکدون شکستن فرانسوی ها بیشتر از هرملتی آشنایی داریم . . . یادم باشه به کمپانی بنز ایمیل بدم ازشون بپرسم چرا از نیسان ناوارای متوسط و خسته کننده برای پیکاپ X کلاس پلت فرم خریدن ؟؟؟؟؟ . . . راستی میتسوبیشی هم حواسش نیست . . . این قدر گیجه که میخواد برای محصولات آیندش از پلت فرم های یک شرکت خسته کننده و متوسط استفاده کنه . . . ای بابا . . . در ضمن فامیلی این آدم عوضی گوسن نوشته میشه اما گوسن خونده نمی شه . . . در فرانسوی گون تلفظ و خونده میشه . . . کارلوس گون . . .
ALIREZA
۱۵ اسفند ۱۴۰۰صلوات بفرستین😂😂😂😂😂😂 البته اون بنز x class عملکرد جالبی هم نداشتا
MOHAMMAD.n.r
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ایکس کلاس عالی بود ولی کسی که میره سمت پیکاپ دنبال لاکچری بازی و اینجور چیزا نیست و نمیخواد برای ماشین کار پول زیاد بده.
Amir Machine
۱۵ اسفند ۱۴۰۰والا همین الان مردم برای پیکاپهای لوکس آمریکایی تا 90 هزار دلار هم پول میدن، این یعنی خیلیا حتی تو پیکاپ هم دنبال لاکچری بازی هستن و حاضرن برای این کار پول زیادی بدن
مشکل X کلاس این بود که تمایز کافی با ناوارا نداشت، در اصل همون ناوارا بود با لوگوی مرسدس، خب خریدار هم احمق نیست که بیاد برای یه نیسان که روش لوگوی بنز چسبوندن پول بیشتری بده
MC20
۱۶ اسفند ۱۴۰۰علیرضای عزیز … احتمالا اونقدر جالب بوده که بین همه پلت فرم ها نظر BENZ رو برای خریدش جلب کنه … فکر میکنم همین هم به تنهایی تا حدودی کفایت میکنه و در دل خودش موید نکات زیادی است …
mos
۱۵ اسفند ۱۴۰۰به اوج رسوند؟
دیگه هر کسی که تو چند سال اخیر اخبار خودرو رو دنبال کرده باشه میدونه گوسن این اواخر مدیریتش چه بلایی سر نیسان آورد.
بخاطر خسیس بازی ایشون اکثر محصولات نیسان قدیمی و غیررقابتی بودن، دلیل اینکه Z و GTR نسل جدید نداشتن همین ایشون بود و حتی گفته بود تا سال ۲۰۲۷ برنامه ای برای نسل جدید اینها نداره!
از طرفی برای اینکه همه چیز به سود رنو و فرانسوی ها باشه بازار اصلی نیسان یعنی آمریکا و چین رو ول کرد و رفت سمت بازار اروپا که باعث افت شدید فروش تو بازار های اصلی و مهم شد.
حالا از وقتی که برکنار شد نیسان تو ۱۸ ماه اکثر محصولاتش رو به روز کرد و تمرکز رو به بازار های اصلی برگردوند و در نتیجه فروشش روز به روز داره بهتر میشه.
Z جدید اومد و نسل جدید GTR در حال توسعه ست. حتی سیلویا هم ممکنه به صورت کوپه الکتریکی برگرده.
برنامه مفصل برای الکتریکی ها چیده شد و ۱۵ مدل الکتریکی و ۸ مدل هایبرید تا سال ۲۰۳۰ رونمایی میشن.
ضمنأ شما سعی کن ترول بازی رو بزاری کنار و هر روز به یه چیزی گیر ندی! واقعا حیف اون ۳۰ سالی که ادعا میکنی درباره ماشین مطالعه کردی.
حسین
۱۹ اسفند ۱۴۰۰من نمی دونم چرا بعضیا اینقد از قدیمی بودن محصولات نیسان انتقاد میکنن.مثلا بچها میان از ماشینای دهه ۹۰ و قدیمی تعریف میکنن ولی وقتی نیسان ماشین قدیمی میزنه بهش گیر میدن. یعنی چی؟
میثم
۱۵ اسفند ۱۴۰۰Pooriya.BMW_Germany@
دولت فرانسه درصد بالایی از سهام رنو رو در اختیار داره و رنو هم سهامدار نیسان است و با توجه به اینکه دولتهای پیشین و حال حاضر فرانسه پیشینه پرباری در استثمار و استعمار دولتها به اشکال مختلفی دارن، این ژاپنیهای به قول شما بی لیاقت ترسیدن که نیسان بهانه ای بشه و راه رو باز کنه تا دولت فرانسه به سیستم مدیریتی و اقتصادی ژاپن نفوذ کنه.
اینو یک روزنامه نگار ژاپنی همون اوایل این بگیر و ببندها گفته بود
ehsan.fa
۱۵ اسفند ۱۴۰۰همینو اون زمان گفتم هیت گرفتم ، گوسن نیسان رو از چاله و کثافت کشید بیرون داشت بهترشون میکرد میخواست از رنو بالاترش بکنه ژاپنی ها و فرانسوی ها براش پرونده درست کردن الان دوباره دارن میرند تو لجن
MOHAMMAD.n.r
۱۵ اسفند ۱۴۰۰میخواست نیسان رو بهتر از رنو بکنه؟؟؟
تا جایی که من میدونم نیسان بهتر از رنو بود و این آقا تنها کاری که کرد نیسان رو آورد پایین که برسونه به رنو!!! ولی خداروشکر زود بساطش جمع شد!
تلیسمان و کولئوس و لتیتود و سفران از موتور نیسان استفاده میکنن و بعضی ها حتی گیربکس نیسان!! زمانی که واردات رونق داشت یه سر به نمایندگی نگین خودرو میزدید تا ببیننید چطوری از دکل نیسان بالا میرفتن!! هزار بار تاکید میکردن که فنی این ماشین مال نیسانه و با دوامه و…
تو این دو سالی که این آقا رفته محصولات نیسان بروز رسانی شدن و افزایش فروش داشتن!!! در حالی که این آقا میگفت نیسان ورشکست میشه!!! برعکس رنو تولید تلیسمان رو به دلیل فروش پایین کاملا متوقف کرده!!!! کولئوس هم سال ۲۰۲۳ قراره متوقف بشه!!!
کلا به فرانسوی جماعت نمیشه اعتماد کرد، سال ۹۷ که ما تحریم شدیم اون چندتا ماشین اشغال مثل النود و ساندرو رو که مونتاژ میکردن برداشتن و رفتن و گفتن گور بابای ایران و قرارداد!!! در حالی که مزدا و کیا تا پایان قراردادی که داشتن وایسادن و مزدا نیو و سراتو رو تولید کردن و کیا تا اواسط سال ۹۸ حضور داشت و مزدا تا اواخر ۹۸ !!!
طی ده سال اخیر هیچوقت نیسان به این خوبی نبوده، چه از نظر طراحی چه فنی که داره گیربکس های بهتر استفاده میکنه!
حسین
۱۹ اسفند ۱۴۰۰رنو با کیفیت رو چیزی معامله نمی کنه.
رنو خیلی مرده.
datsun
۱۵ اسفند ۱۴۰۰گوسن هنوز مجرمه یک دزد فراری، اینجا نیسان رو به خاطر کوتاهی و سهل انگاری و گزارش دروغ به کمیسیون بورس جریمه کردن
MC20
۱۵ اسفند ۱۴۰۰احسان جان رنو همون شرکت بیچاره ایه که به تنهایی سدان فول سایز و ناجور ” ول ساتیس ” رو میساخت اما توو خود فرانسه هم فروش نمی رفت . . . ماشین شخص رئیس جمهور هم شد . . . اما بازم آب نمی شد و رو دستشون موند و کل پلت فرم رو ریختن دور و در بیشتر سگمنت ها اومدن آویزون پلت فرم های امتحان پس داده ی نیسان شدن و تازه رنو بدبخت جون گرفت . . . آره رنو خیلی شرکت معظم و پیشرویی هست منتها از در عقب . . . از دسته گل های جدیدش هم که نگم برات . . . کلئوس رو تا خودش میساخت با خاک کوچه فروشش یکسان بود . . . اما از وقتی بر روی پلت فرم نیسان روگ ( ایکس تریل ) ساخته شد جون گرفت و دیده شد و شناخته شد . . . به نظرم هنر رنو فقط استثمار ( همکاری با ) داچیاست . . . برا کشاورزای رومانیایی ماشین توسعه بده . . . به ما بندازه . . .
حسین
۱۹ اسفند ۱۴۰۰آقا یا خانوم mc20،شما دیگه دارید تعصبی نظر میگذارید.ولساتیس مال یکی بدترین دوران های خودروسازی فرانسه هست که شما میای با نیسان مقایسش میکنی.
حسین
۱۵ اسفند ۱۴۰۰نیسان رو از رنو بالاتر بکشه؟ رنو مگه بالا بوده که کسی بخواد ازش بالاتر کشیده بشه؟ به جز فرانسه جای دیگه ای حاضر نیستن ماشینهایی مثل رنو و سیتروئن سوار بشن که رسما و علنا تکنولوژی و آپشنشون در حد ایران خوردو هست و کابین شون هم به شدت بی روح و پلاستیکی و ارزون قیمت. اتفاقا از وقتی نیسان از گوسن خلاص شد خیلی پیشرفت کرد. نیاز به گفتن نداره که همه محصولاتش رو آپدیت کرده. زبان طراحی بیرون و کابینش خیلی بهتر و کاملا مدرن شده. کم کم داره گیربکس cvt قبلی رو میذاره کنار به جاش از یک نمونه نه سرعته استفاده می کنه. نسل جدید z که اومد gtr هم تو راهه. اگه گوسن هنوزم مدیر نیسان شده بود به جرات میشه گفت اگه با همون فرمون میرفت جلو تا کمتر از ده سال دیگه نیسان نابود و منحل میشد
حسین
۱۹ اسفند ۱۴۰۰حسین،تو یکی از سلاطین تعصب سایت پدال هستی.
ممد ژانگولر
۱۵ اسفند ۱۴۰۰قیافش چقدر شبیهه اسمورفی بدجنسه نیست؟
MC20
۱۵ اسفند ۱۴۰۰نیسان قبل شراکت با رنو (نحس و مدیریت کثیف گون) : مکتب مدیریت کایزن داشت . . . محصولات برتر و متمایز در سطح جهانی داشت . . . . . . . . . . نیسان بعد از شراکت با رنو : اختلاس مدیر عامل فرانسوی گروه رنو : نیسان و پرداخت رشوه و حقوق های نجومی و نامتعارف . . . ای عمو کارلوس چی کارکردی با ژاپنی های شرافتمند و کاری و وفادار . . . همین فرانسوی ها با رشوه هایی که به مدیران کثیف خودرویی ما دادند جا پاشون رو توو صنعت خودروی این مملکت سفت کردند . . . رشوه و زیرمیزی و کثیف کاری همیشه از فرانسوی ها نشر پیداکرده همه جا . . . ژاپنی ها از این کارا بلد نبودن . . . ای عمو کارلوس . . . در به در بشی که البته شکر خدا شدی . . .
آرش+وان
۱۵ اسفند ۱۴۰۰پس با این حساب ، چقدر ژاپنی ها اسگل بودند که در سال ۲۰۰۰ ، ۴۴.۳٪ سهام نیسان رو برای جلوگیری از ورشکستگی به اون فرنچ های موش کثیف فروختند!
MOHAMMAD.n.r
۱۵ اسفند ۱۴۰۰همون اول ۴۴ درصد سهام معامله نشد!!!
اولش خیلی کمتر بود، بعدش طی حدود یک دهه به ۴۴ درصد رسید!!! چرا میگیم فرانسوی ها استعمار گر هستن؟؟؟ نمونش همین داستان نیسان، اولش شرکت رو به گند میکشن بعدش که سهامش سقوط کرد با قیمت مفت میخرن و سهم خودشون رو افزایش میدن.
1123
۱۵ اسفند ۱۴۰۰In 2001, after the company’s turnaround from near-bankruptcy, Nissan took a 15% stake in Renault, which in turn increased its stake in Nissan to 43.4%. In 2002, the Alliance created the Renault–Nissan BV
بله در 2002 سهم رنو به 43 درصد رسید ولی خب در نظر داشته باش که نیسان در حال ورشکستگی بود
اگه رنو نیسان رو نجات نمیداد الان جی تی آری هم نبود که سریعترین ژاپنی باشه
datsun
۱۵ اسفند ۱۴۰۰مگه سوپری سر کوچه بود ورشکست میشد نیسان تو دو جنگ جهانی کاملا نابود و دوباره ساخته شد یه چیزی میگی، ۱۹۹۹ اوضاع مالی خوبی نداشت ولی حرفی از ورشکستگی نبود و یکم مطالعه بفرمایدگوسن هم تو خاطراتش نوشته یه تیم از رنو فرانسه به ژاپن میرن و پیشنهاد خرید سهام میدن یعنی رنو دنبال همچین موقعیتی بوده نیسان هم به خاطر بدهی پذیرفت و با پولی که از رنو تزریق شد بدهی رو پرداخت و روی ماشین های جدید سرمایه گذاری کرد از نظر فنی و مهندسی نیازی به رنو نداشت و نداره شما میگی جی تی ار نبود فلان مگه قبل رنو جی تی ار ۳۴ و نسلهای قبل نبودن زد نبود قبل از این که کامنت بزاری یکم فکر کن حداقل
1123
۱۵ اسفند ۱۴۰۰در پایین تر دوستی مقاله ای در همین رابطه قرار دادن، در حال حاضر سهام قابل خرید نیسان 20 میلیارد دلاره، بدهی اون دوره 35 میلیارد دلار بوده تازه کاهش ارزش دلار هم در نظر نمیگیریم.
بهرحال رنو نیسان رو نجات داده این بر کسی پوشیده نیست مگه عزیزانی که خود رو به خواب زدن
وقتی هم میگم جی تی آر نبود، نه بخاطر توانایی ها رنو( که تو فرمول 1 دیدیم که چقدر میتونه عالی باشه) به این خاطر میگم که اگه رنو به کمک نمی آمد دیگه نیسانی وجود نداشت که جی تی آر و 370 بزنه
1123
۱۵ اسفند ۱۴۰۰جالبه همین گون و رنو نبودن نیسان تا 2004 ورشکست میشد
جی تی آر فعلی وجود داره به همین خاطر، همینطور 370Z
آرش+وان
۱۵ اسفند ۱۴۰۰توصیه میشود علاقمندان این مقاله را بخوانند
نیسان در سال ۱۹۹۹ ، نزدیک به 35 میلیارد دلار بدهی و در آستانه ورشکستگی بود…
In 1999, Nissan, a Japanese carmaker was on the verge of bankruptcy because of a multi-billion-dollar debt. In order to survive, Nissan made alliances with a french carmaker, Renault. They blessed Nissan with Carlos Ghosn who not only saved the company but also turned a massive debt into a $2.7 billion profit in just 3 years.
منبع
https://medium.com/illumination/the-super-ceo-who-saved-nissan-and-revived-a-legend-the-godzilla-6f91b278c165
datsun
۱۵ اسفند ۱۴۰۰آمار رنو هم روبده قبل ۱۹۹۰ سراغ ولوو رفته بود با ولوو چند سال همکاری کرد پیشنهاد میده که ادغام ولوو بشه ولی ولوو دست رد میده با ولوو قطع همکاری میکنن بعد ولوو سراغ شرکتهای دیگه میره ولی هیچکدوم قبول نمیکنن و سراغ نیسان میرن
MC20
۱۵ اسفند ۱۴۰۰رنو کفتاری هست که همیشه کمین میکنه تا زمانی که شکار ضعیف شد حمله کنه . . . رنو و اهل و عیالش مثل کفتار پریدن وسط و نیسان ( در موضع ضعف ) رو به خاطر پلت فرم های بی بدیلش خریدن و در آنجایشان مجلس عروسی برگذار کردند . . . شکر خدا زمستون رفت سیاهی بر زغال ماند . . . امروز حال و روز رنو و نیسان خود موید تفاوت ها و جایگاه دو برند هست . . . یادشون رفته چه آشغال هایی تولید میکردند : لاگونا . . . لتیتیود . . . سفران . . . ول ساتیس . . . مگان توربو . . . کلیو . . . کلئوس . . . از این آشغال پاشغالا الان چه خبر ؟؟؟ الان کجای صنعت خودرو رو گرفتن ؟؟؟ کی اینها رو یادش میاد ؟؟؟ جز مگان و تا حدی کلیو بقیه چی شدن ؟؟؟