دو خودروی اسپرت مفهومی سری IDx نیسان IDx Freeflow و IDx NISMO در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۳ معرفی شدند، بازخوردهای این دو خودرو به قدری مثبت بودهاند که اکنون این خودروساز ژاپنی را مجاب کرده است که یکی از این دو خودرو را وارد چرخهی تولید خود کند. این اطلاعات در طی هفتهی جاری توسط اندی پالمر، رئیس بخش محصولات نیسان در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۴ اعلام شد.
وی در مصاحبه با وب سایت Go Auto پس از پرسشهای زیاد در مورد خودروهای IDx گفت: یکی از آن دو وارد آن چه که ما برنامهی میان مدت مینامیم خواهد شد، حال این که ما هر دوی آنها را تولید کنیم هنوز مشخص نیست، من نمیگویم که ما هر دوی آنها را نخواهیم ساخت، ولی ما مطمئناً یکی از آنها را وارد چرخهی تولید خواهیم کرد.
پالمر جزئیات این پروژه را آشکار نکرد ولی اشاره کرد که IDx تولیدی جای خالی خودروی اسپرت قبلی نیسان، 240SX (Silvia) را پر خواهد کرد، چیزی که سالها در مورد آن شایعات زیادی مطرح میشد.
هنوز بسیار زود است که بتوان این خودرو را رقیبی برای Scion FR-S یا Subaru BRZ دانست، زیرا هنوز چیزی در مورد مشخصات فنی آن نمیدانیم. هر دو خودروی مفهومی IDx دیفرانسیل عقب بودند ولی خودروی IDx Freeflow گفته میشود که دارای موتوری ۱.۲ یا ۱.۵ لیتری و گیربکس CVT خواهد بود. خودروی IDx NISMO نیز که ظاهری اسپرت تر از Freeflow دارد دارای گیربکس CVT بوده ولی یک موتور توربوشارژردار ۱.۶ لیتری قویتر و دسته دندهی روی فرمان برای کنترل دستی pseudo خواهد داشت.
برای دانستن این که طراحی ظاهری نسخهی تولیدی خودرو چگونه خواهد بود، پالمر میگوید که نسخهی نهایی و تولیدی خودرو تفاوت چندانی با مدل خودروی مفهومی نخواهد داشت.
اگرچه طراحی ظاهری هر دو خودروی مفهومی IDx به صورت کاملاً واضح از داتسون ۵۱۰ دهههای ۱۹۶۰ و ۷۰ الهام گرفته، ولی طراحی آنها تحت تأثیر خودروهای اوایل قرن بیست و یکم نیز بوده است. گفته میشود پروسهی طراحی خودرو که از طراحی چهارچوب اصلی خودروها تا اعمال آخرین جزئیات آنها میباشد تقریباً به اتمام رسیده است. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۵۹۲۳۴″]
دوستان با کمال تعجب 5شنبه شب گذشته توی اتوبان کاشان روی تریلی های حمل ماشین (که از طرف جنوب واحتمالا گمرک به سمت تهران در حال حرکت بود) 3تا ماشین جدید دیدم که صفر بودن (بدون پلاک بودن ونه گذز موقت)که به ترتیب تعجب(از لحاظ اجازه ورود!) میشن: 1.کرایسلر300 مدل 2014 2.نیسان (اگه اشتباه نکنم)titan 2014هشت سیلنر شاسی بلند (وانت نبود) 3.نیسان تیدا 2014
ماشین خوبیه یکم کوچیکه ولی از پراید که بهتره، طراحی داخلیش خیلی به دلم نشست خیلی جالبه همه چیز تو جای خودشه و منظم چیده شده، و همچنین رنگ بندی کرمی مخ آدمو میزنه. یکی از بهترین خصوصیات این ماشین کم مصرف بودنه.
دورود به دوستان به نظرم نیسان تفکری در پشت این طراحی داره وگرنه برای این شرکت که صاحب سبک هست و دارای قسمت R&D پیشرفته هست کاری نداره طراحی مدرن جالبه یه جور نوآوری برای قدیمی و خاص پسندهاست سپاسگذارم مهدی
آرش
۲۸ دی ۱۳۹۲زشت بد ترکیب.
والا به خدا
۲۸ دی ۱۳۹۲این بچه بازی ها و خودنمایی ها واسه چیه… نیسان به جای اینکه نسل بعدی 370Z رو معرفی کنه زده جاده خاکی!!!
ناصر
۲۹ دی ۱۳۹۲واقعا پدال جان اینا چیه دیگه؟ سازنده ها شوخیشون گرفته
50
۲۸ دی ۱۳۹۲قیافش خیلی مزخرفه
حمادي
۲۸ دی ۱۳۹۲وماشین فضایی دیگر….
carbonado aventador
۲۹ دی ۱۳۹۲شبیه ماشین های قدیمی فولوکس واگنه!!!!!!!
امین
۲۸ دی ۱۳۹۲ترکیبی از طراحی کلاسیک و مدرن. خیلی منحصر به فرده.
به نظر من با اینکه قیافه خوبی نداره ولی جالبه.
ab12
۲۸ دی ۱۳۹۲دوستان با کمال تعجب 5شنبه شب گذشته توی اتوبان کاشان روی تریلی های حمل ماشین (که از طرف جنوب واحتمالا گمرک به سمت تهران در حال حرکت بود) 3تا ماشین جدید دیدم که صفر بودن (بدون پلاک بودن ونه گذز موقت)که به ترتیب تعجب(از لحاظ اجازه ورود!) میشن:
1.کرایسلر300 مدل 2014
2.نیسان (اگه اشتباه نکنم)titan 2014هشت سیلنر شاسی بلند (وانت نبود)
3.نیسان تیدا 2014
مگه اینا اجازه ورود دارن؟
sahand
۲۸ دی ۱۳۹۲شما آقا زاده باش,هررررررررررررررررررر چی دوس داری وارد کن!
اینا که چیزی نیست,مگه فراری 8میلیاردی(با پلاک ملی) رو ندیدی؟
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۸ دی ۱۳۹۲بیشتر بهش میاد کانسپت چلنجر باشه!!!
saied
۲۸ دی ۱۳۹۲خشن اسپرت
salar
۲۸ دی ۱۳۹۲واقعا شرم آوره . معلوم نیست با خودشون چه فکری میکنن .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲درود.
من که خوشم اومد ازش.
کوچیک و جذاب.خوش به حال اون کسانیکه که میگن:
اخ جون بالاخره منم میتونم یک ماشین جمع و جور و اسپورت داشته باشم.اونم
با حداقل بودجه.چند وقته دیگه میاد تو بازار کشورمون.
و ما همچنان درگیر پرایدیم.
((( ایران و المان )))
Hermidas
۲۸ دی ۱۳۹۲به نظرم بهترین لقب برای این ماشین weird است…
مسی
۲۸ دی ۱۳۹۲یه جوریه !!!
آدم هم خوشش میاد و هم حالش به هم میخوره از طراحیش !!!
امیرقاسمی
۲۸ دی ۱۳۹۲چند سال پیش قرار بود نیسان این دو خودرو بانیروی الکتریکی باشه که رقیب خودرو سازی تسلا موتوربشه ولی یک چیزه دیگه شد
ab12
۲۸ دی ۱۳۹۲کپ هیلمن زده !!!!
نیما
۲۸ دی ۱۳۹۲طراحیش خیلی مزخرفه بدم اومد مفت هم بدنش من نمیبرمش
(( امین ))
۲۸ دی ۱۳۹۲خدا رحم کنه!!
این مثلا دور نمایی از آینده ی محصولات نیسانه
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۸ دی ۱۳۹۲بسمه تعالی
ماشین خوبیه یکم کوچیکه ولی از پراید که بهتره، طراحی داخلیش خیلی به دلم نشست خیلی جالبه همه چیز تو جای خودشه و منظم چیده شده، و همچنین رنگ بندی کرمی مخ آدمو میزنه.
یکی از بهترین خصوصیات این ماشین کم مصرف بودنه.
درمورد طراحی خارجیش انتظار بیشتری از نیسان داشتم.
مهدی
۲۸ دی ۱۳۹۲دورود به دوستان
به نظرم نیسان تفکری در پشت این طراحی داره
وگرنه برای این شرکت که صاحب سبک هست و دارای قسمت R&D پیشرفته هست کاری نداره طراحی مدرن
جالبه
یه جور نوآوری برای قدیمی و خاص پسندهاست
سپاسگذارم
مهدی
امیر
۲۸ دی ۱۳۹۲چرا کاپوتش از سپرش جلو تره !
صندوق عقبشم بنظرم زیادی ساده است
کلا یجوریه
اولش خوشت میاد ولی بعدا که دقت میکنی بدت میاد :)))
SAEED
۲۸ دی ۱۳۹۲سلام.
آخه یکی نیست ب این طراحا بگه چرا فک میکنید ماشینای مفهومیتون باید حتماً زشت باشن!!خب این ماشینارو مفهومی طراحی کنید،ولی ی خرده ناز!!!!!!
amir
۲۶ آبان ۱۳۹۳زکی…..شبیه پیکان کوپه شده که…..یدونه نیسان هست خوشگل مثل 370z یکیم مثل این