نیسان

نیسان جوک هیبرید رالی تریبوت کانسپت، واقعی شدن یک ایده…

نیسان جوک مفهومی آماده شده برای رالی در سال پیش را به یاد می‌آورید؟ به نظر می‌رسد نیسان درباره این خودرو جدی است چراکه شاهد تولید نمونه تک ساخت آن به ‌منظور ادای احترام به خودروی مشهور ۲۴۰Z هستیم. بد نیست بدانید ۲۴۰Z در سال ۱۹۷۱ قهرمان مسابقات رالی آفریقا شد.

همان‌گونه که نام این خودروی مفهومی نشان می‌دهد، جوک هیبرید رالی تریبوت بر اساس نسخه هیبریدی این شاسی‌بلند جدید بنا می‌شود، خودرویی که قرار است از تابستان سال جاری میلادی روانه بازارهای اروپایی شود. البته باید دانست کانسپت موردبحث از برخی تغییرات ظاهری سود می‌برد تا شبیه یک خودروی رالی کامل شود. قوس چرخ ها برش خورده‌اند تا فضای کافی برای نصب لاستیک‌های بزرگ گوودیر رانگلر با ابعاد ۲۶۵/۷۰R16 ایجاد شود. همچنین تریم پلاستیکی هم روی سپرهای جلو و عقب با فلاپ های محافظتی وجود دارند. به این موارد باید مه شکن‌های بزرگ‌تر، چراغ‌های بیشتر روی کاپوت و نوار LED روی سقف را اضافه کرد.

دیگر تغییرات این خودروی مفهومی نسبت به جوک استاندارد شامل روف راک، دو لاستیک زاپاس فول سایز، خروجی‌های اگزوز جذاب و… هستند. یک پوشش ویژه نیز روی بدنه دیده می‌شود که از نیسان ۲۴۰Z ذکر شده الهام گرفته‌اند. داخل کابین می‌توانیم رول کیج، آتش‌خاموش‌کن، صندلی‌های مسابقه‌ای با اتصالات ایمنی ۴ نقطه‌ای، غربیلک فرمان با پوشش آلکانترا، ترمزدستی هیدرولیکی و سیستم ارتباط داخلی با هدفون برای ارتباط راننده و کمک را ببینیم. همان‌گونه که در تصاویر نیز دیده می‌شود نیسان نیمکت صندلی عقب را حذف کرده است.

علیرغم ظاهری خشن، قوای محرکه هیبریدی این خودرو تغییر نداشته است و بنابراین جوک موردبحث کندتر از ۲۴۰Z سال ۱۹۷۱ عمل می‌کند، خودرویی که در سال ۲۰۱۳ بازسازی شد تا جزو کلکسیون میراث نیسان باشد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی این خودرو قدرت ۹۳ اسبی و گشتاور ۱۴۸ نیوتون متری تولید می‌کند. واحد الکتریکی نیز خروجی ۴۸ اسبی و گشتاور ۲۰۵ نیوتون متری دارد. همچنین پیشرانه الکتریکی دومی نیز وجود دارد که به عنوان ژنراتور استارتر ولتاژ بالا عمل می‌کند. باتری آب‌خنک ۱.۲ کیلووات ساعتی، گیربکس چندحالته و… جزو دیگر اجزای قوای محرکه جوک هستند. تنها تغییر این خودرو نسبت به جوک هیبرید جاده‌ای استفاده از سوخت‌های زیستی تولید شده توسط کمپانی شل است.

همان‌گونه که تصور می‌کنید جوک هیبرید رالی تریبوت پروژه‌ای تک ساخت است و روانه خط تولید نخواهد شد. با توجه به ماهیت شهری این خودرو انتظار نداریم مالکان جوک با این خودرو به دل جنگل و آفرودهای سنگین بزنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4128 ديدگاه)

    باحال شده 👌

    موافقم 11
    مخالفم 2
  2. dh

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نه جاده ایه ، نه افرودیه ، نه قدرتی داره ، این چیه اخه . این مثلا ادای احترام به 240 z بود ؟! یه رنگ مشکی قرمز زده فقط .

    موافقم 5
    مخالفم 5
  3. VIPER

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2619 ديدگاه)

    خیلی ظاهر جسوری داره
    فنی یکم خیار شور

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. Alan.r

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    خیلی قشنگه ولی ضعیفه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. dariush-moslemi

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من کاربر جدیدم امیدوارم در این سایت کاربر خوبی باشم و با بقیه ماشین باز های این سایت از اخبار خودروی روز لذت ببریم و بتونیم از وجود خودروهای روز دنیا لذت ببریم میدونم احتمالش کمه اما چرا انرژی منفی

  6. علی جردن

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    اتفاقا اگه چنین SUV جمع و جور شهری یه v6 به بالا داشت و 4wd بود مالکان خیلی با اطمینان ازینکه این یه خودروی همه فن حریفه دل رو به دشت صحرا می زدن علت محبوبیت ماکان دقیقا همینه♥️

  7. M.rAMK

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    فقط رخ داره
    با اینکه عشق ژاپنیا رو دارم ولی اصلا با نیسان جوکی حال نمی کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا