این دیگه چی هست؟ عجب قیافهٔ زشتی داره! از نیسان همچین ماشینی بعید بود! اینها اغلب تعاریفی هستند که ما در قسمت نظرات خوانندگان هر سایت خودرویی دربارهٔ نیسان جوک مشاهده میکنیم, به نظر شما این خودرو چه چیزی در خود داشته که با وجود این طراحی عجیب و غریب که به مزاج ما ایرانیها اصلاً خوش نیامده توانسته جزو خوشفروشترین ماشینهای نیسان بوده و محبوبیتی روزافزون در مناطق آزاد کشور کسب کند؟
اجازه دهید ابتدا سری به ریشهٔ پیدایش این ماشین بزنیم, نیسان برای اولین بار با کانسپت “کازانا” را در سال ۲۰۰۹ که طرح اولیه این خودرو محسوب میشد را به جهانیان معرفی کرد و در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ اولین محصول نهایی این طرح با نام “جوک” به نمایش درآمد, شاید بسیاری از خود سؤال کرده باشید که منظور نیسان از واژهٔ “ژوک” یا “جوک” چه بوده و آیا این اسم ارتباطی با قیافهٔ آن به قول بعضی دارد؟ نوعی جعبهٔ موسیقی وجود دارد که به آن “جوک باکس” گفته میشود و با انداختن سکه این جعبه شروع به نواختن میکند, خود واژهٔ “جوک” به معنای مکانی است که موزیک و غذا در آن سرو میشود و کاربرد فعل آن به معنای جاخالی دادن است این واژه همچنین در زبان ژاپنی نیز به معنای انجام بهترین مانور است که این اسامی همگی میتوانند نمایندهٔ صفات این ماشین باشند. ماشینهای ژاپنی معمولاً در مدلهای پایه یا نیم فول خود دچار فقر امکانات هستند و تنها در گرانترین مدلها شاهد آپشن بندیهایی در حد ماشینهای کرهای هستیم, این ماشین دارای موتور ۱.۶ تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۷ اسب است, این نوع موتور تنها بهصورت تک محور عرضه میشود و مدل فول آن شامل امکاناتی نظیر سانروف, کروز کنترل, تریم قرمز رنگ, صندلیهای طرح لانه زنبوری, آینه جمعشو اتوماتیک, شش کیسهٔ هوا و استارت دکمهای میشود که در مقایسه با ماشینهای کرهای بسیار فقیر به نظر میرسد. اما مدل بالاتر این ماشین که مجهز به موتور ۱.۶ توربو ۱۸۸ اسبی و جفت دیفرانسیل است از امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری و دف لاک نیز بهره میبرد, البته لازم به توضیح است مدلهای ۲۰۱۵ این خودرو در تمام تیپ بندیها با اصلاحاتی در جلوپنجره و تبدیل چراغهای اصلی به زنون هالوژنی و چراغهای بالایی به “دی لایت” و در مدلهای “پایه” به بالا مجهز به مانیتور و مسیریاب به بازار عرضه شدهاند. از بحث تجهیزات و مسائل روی کاغذ که بگذریم در کنار مشخصات فنی هر خودرو عملکرد دنیای واقعی آن مهمترین فاکتور در هر بررسی برای نتیجهگیری نهایی است و تمایل دارم هرچه زودتر سراغ بازگو کردن تجربیات شخصی از این خودروی عجیب و قریب برویم. در اولین برخورد نزدیک با این خودرو طبیعتاً اولین موردی که توجه شما را جلب میکند طراحی کاملاً رادیکال بدنهٔ آن است, با معرفی هر خودروی جدیدی در دنیای خودرو (بخصوص اگر خودروی مورد نظر اهل چین یا کره باشد) مخاطبان سریعاً به دنبال یافتن وجوه اشتراک این خودرو با دیگر مدلهای برندهای برتر خودرویی میروند, اما در مورد “جوک” مطمئناً نمیتوان هیچوجه اشتراکی با تولیدات دیگر شرکتهای خودروسازی دنیا پیدا کرد که این ویژگی, ماشین مورد بحث ما را به موردی منحصربهفرد تبدیل میکند! از نظر ابعاد و اندازه جوک در اصل یک “هاچبک نیمه شاسیبلند” یا “کامپکت کراس اور” محسوب میشود که در کنار قابلیتهای اسپرت یک هاچبک (در صورت نیسمو بودن “هات هاچبک”!) تواناییهایی در گذر از معابر ناهموار شهری به دلیل ارتفاع بلند و چرخهای بزرگ را دارد که البته در صورت ۴*۴ بودن حیطهٔ قابلیت این خودرو در آفرود قابل بحث و بررسی خواهد بود! خطوط غالب طراحی خارجی جوک تماماً “مدور” و قوسدار هستند و در کمتر نقطهای از آن خطوط شکسته و تیز مشاهده میشود که این سیر طراحی شامل پف گلگیرهای اغراق شده در عقب و جلو, چراغهای گرد و کشیده و همچنین برآمدگی روی درها میشود که در کنار جثهٔ کوچک خودرو و جلوپنجرهٔ “لبخند مانند” آن باعث به وجود آمدن ترکیبی جذاب و بقول خارجیها “فان” و غیر جدی در این خودرو شده است که نقطهٔ مقابل طراحی امروزی خودروهایی قرار میگیرد که سعی در القای خشونت با استفاده از خطوط شکستهٔ بسیار در جایجای خودرو دارند و شاید همین مورد باعث جذابیت این خودرو برای خانمها و کودکان و مورد انتقاد قرار گرفتن نزد بسیاری از آقایان شده, مورد دیگری که باعث تمایز جوک نسبت به دیگر خودروهای دیگر شده حالت فنربندی و شیب سقف آن است که باعث شده ماشین بمانند قورباغهای آمادهٔ پرش در حالت شیب مثبت قرار بگیرد که این مورد همچنین اثرات خوبی بر روی تسلط راننده به اطراف داشته است. از بحث سلیقهای و نسبتاً خستهکنندهٔ طراحی خارجی که خارج شویم! به بحث طراحی و کیفیت ساخت کابین ماشین میرسیم, اینکه شما ظاهر ماشین خود را بپسندید مطمئناً امری حیاتی در خرید خودروست اما باید توجه داشت که راننده بیش از ۹۰ درصد زمانی را که با ماشین خود صرف میکند در فضای داخلی آن میگذراند و اگر طراحی داخلی ماشین مورد پسند مشتری نباشد و یا راحتی لازم را نداشته باشد بالاخره باعث دلزدگی خواهد شد, با ورود به فضای داخلی جوک اولین موردی که توجه شما را جلب میکند سادگی کابین این خودرو است, یعنی برخلاف دیگر خودروهای روز خبری از خطوط شکسته و چند لایه بر روی داشبورد و دکمههای بیشماری که به شما حس هواپیما سواری میدهد نیست! شما با محیطی کاملاً ساده و پلاستیکی, پارچهای روبرو هستید! تمام خطها و قوسهای استفاده شده در کابین همانند بیرون خودرو مدور بوده و دارای پف هستند, با نگاه به رو دریها آثار ارزانسازی عمدی شرکت برای رسیدن به قیمت نهایی در نظر گرفته شده را به وضوح احساس خواهید کرد, به نظر میرسد طراحان نیسان با نیل به این موضوع و برای جبران این کار با استفاده از چرم مصنوعی برای فرمان و آلومینیوم برای دستگیرهها و پارچهای کردن نشیمنگاه دست چپ راننده (درست قسمتهایی از کابین که دست بیشترین تماس را با آن دارد) سعی در جبران این کار داشتهاند.صندلیهای خودرو از جنس پارچه و برزنت هستند و به رنگ قرمز و با طرح لانه زنبوری تزیین شدهاند که با ترکیب کنسول وسط و قرمز کابین که بیشباهت به باک موتورسیکلت نیست سعی در خلق فضایی کاملاً اسپرت داشتهاند که در این کار کاملاً موفق بودهاند, برعکس خودروهای کرهای کوچکترین اثری از طرحی که سعی در ارائهٔ حس لوکسی داشته باشد در کابین مشاهده نشد که نشد! همانطور که قبلاً گفته شد صندلیهای این خودرو از جنس پارچه و برزنت هستند و بهخوبی بدن راننده را دربر میگیرند, با وجود اینکه امکان تنظیم گودی کمر راننده تعبیه نشده اما این صندلیها بسیار راحت و رضایتبخش هستند و بر اساس تجربهٔ شخصی نسبت به ماشینهایی مانند “نیو مزدا” “ماکسیما” و اپتیما راحتی بسیار بیشتری برای راننده فراهم میکنند و تنها خودرویی که چنین راحتیای در صندلیهای آن احساس کرده بودم تویوتا کمری بوده! دید راننده نسبت به اطراف به لطف شیب مثبت خودرو در دماغه و آینههای جانبی بزرگ بسیار عالیست و حتی اگر برای اولین بار پشت این خودرو بنشینید احساس خواهید کرد سالهاست رانندهٔ آن هستید! در قسمت میانی داشبورد سیستم پخش بسیار سادهٔ مجهز به بلوتوث تماسهای تلفنی (در مدل ۲۰۱۵ این سیستم بهصورت استاندارد تبدیل به مانیتور شده) و سیستم “آی-کان” قرار دارد, این سیستم مرکز کامپیوتری خودرو محسوب میشود که میتوان حالات رانندگی “نرمال” “اسپرت” و “اکو” را از میانشان انتخاب کرد و دیگر اطلاعاتی نظیر مقدار ساعات رانندگی, میانگین سرعت و میزان مصرف بنزین نیز قابل مشاهده است, در بالای مانیتور نمایشدهندهٔ این اطلاعات دکمهٔ “کلایمت” نیز وجود دارد که با فشار آن کاربرد دکمههای اطراف و مانیتور عوض شده و به سیستم گرمایش و سرمایش تبدیل میشود. فضای سرنشینان عقب این خودرو بسیار جمعوجور و کوچک است و با سوار شدن سه نفر انسان بالغ درشت هیکل به آن تا مقصد, کمی فشار وزن یکدیگر را باید تحمل کنند! البته با نظر گرفتن لقب “کامپکت” ای که در مقابل نام کلاس این خودرو قرار دارد انتظاری بیش از این نباید داشت! صندوق عقب این خودرو همانند فضای سرنشین عقب آن کوچک و جمعوجور است که البته میتوان با خواباندن صندلیها به فضایی بیشتر دست یافت و یا با خارج کردن سبد لوازم پنچرگیری و دفترچه عمق فضای بیشتری ایجاد کرد. خودروی مورد نظر ما در این تجربهٔ رانندگی همانطور که در بالا اشاره شد دارای موتور HR16DE نیسان است که دارای حجم ۱۶۰۰ سیسی, قدرت ۱۱۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور و گشتاور ۱۵۸ نیوتون بر متر در ۴۰۰۰ دور است و نکتهٔ جالب اینکه این موتور و حتی پلتفرم در ساخت نیسان قشقایی نیز مورد استفاده قرار گرفتهاند, البته شما میتوانید با پرداخت حدود ۱۵ میلیون بیشتر صاحب مدل توربو این خودرو شوید که شتابی ۸ ثانیهای در اختیارتان قرار میدهد, شتاب صفر تا صد موتور تنفس طبیعی این خودرو بر طبق اعلام کارخانه ۱۱.۵ ثانیه در حالت نرمال است که در حالت اسپرت و با خاموش کردن سیستم “اور درایو” شاید بشود به رقمی کمتر دست یافت. به جرئت این ادعا را مطرح میکنم که موتور ۱۶۰۰ تنفس طبیعی این خودرو یکی از قویترین و چابکترین موتورهای ۱۶۰۰ در سطح و کلاس خود است و هیچ ماشین “هم ردهای” با موتور ۱۶۰۰ معمولی “استوک” توانایی پیروزی بر نیسان جوک ۱۷۰۰ کیلویی را ندارد! که دلیل این موضوع در کنار موتور پربازده آن شاید به هماهنگی فوقالعاده گیربکس و موتور برگردد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با سوار شدن بر یک خودرو خاص و هنگام تخته گاز هیچ حس شتابی احساس نکرده باشید و برعکس با سوار شدن به یک خودروی دیگر احساس شتاب را بهخوبی حس کردهاید! اما وقتی این دو خودرو شروع به مسابقه با یکدیگر کردهاند با کمال تعجب شاهد آن بودهاید که خودرویی که شتاب کمتری در آن احساس میکردید کاملاً جلوتر از بقیه در حال حرکت است! این مسئله به نوع ساخت شاسی و اتاق و گیربکس خودرو مربوط میشود که به بحث ما ربط چندانی ندارد, تنها نکتهای که با گفتن این موضوع قصد اشاره به آن داشتم خاصیت نبود حس شتاب در این خودرو است! بسیاری با سوار شدن بر این خودرو با تعجب از تنبلی و کندی جوک متعجب میشدند و ادعا میکردند با ماشینهای وطنی خود قادر به مغلوب کردن این ژاپنی هستند که بعد از هر تست شتاب قیافهٔ همهشان بسیار دیدنی بود! حتی وقتی با ماشینهایی مانند نیو مزدا ۳ و اپتیما ۲.۴ تست صفر تا صد گرفتیم هم نتیجه چشمگیر بود و همین جوک فسقلی با این دو خودرو تا نزدیکهای سرعت ۹۰-۹۵ پا به پا حرکت میکرد و بعد از این سرعتها بود که حجم کم موتور باعث عقب ماندن میشد, وجود گیربکس “سی وی تی” بر روی این خودرو به نوعی هم نقطهٔ ضعف و هم نقطهٔ قوت آن محسوب میشود. قبل از توضیح در مورد نقاط ضعف و قوت مایل هستم اشاره کنم گیربکسهای “سی وی تی” نیسان نوع خاصی از گیربکس هستند که با نام “ایکس ترونیک” شناخته میشوند و وجه تمایزشان با دیگر گیربکسهای سی وی تی در این است که کاملاً بهوسیلهٔ کامپیوتر مرکزی خودرو کنترل میشوند. برگردیم سر بحث نقاط مثبت و منفی, نقطهٔ قوت این گیربکس مصرف سوخت بسیار اقتصادی آن است که اگر با سیستم “اور درایو” همراه شود باعث نگاه داشتن دور موتور در کمترین حالت و استخراج بیشترین گشتاور از آن میشود و شخصاً اولین بار است که میزان مصرف اشاره شده در کاتالوگ با دنیای واقعی رانندگیام هماهنگی دارد و در هر صد کیلومتر تنها ۷.۵ لیتر بنزین مصرف میشود! البته همانطور که در سایت پدال هم گاهی میخوانیم در هر مقالهای که بحث خودروهای کممصرف بنزینی باشد اسم نیسان جوک به چشم میخورد. حسن دیگر این گیربکس هماهنگی بسیار خوب آن با موتور است و همچنین پیوسته بودن بالا رفتن دور موتور آن شتاب گیری بهتری برای این خودرو فراهم میکند. نقاط ضعف این گیربکس خارج از مباحث فنی قرار میگیرند و بیشتر جنبهٔ سلیقهای دارند, با وجود گیربکس سی وی تی شما دیگر حس لذتبخش تعویض دنده و نعرههای موتور در پایان هر تعویض دنده را نخواهید شنید و موتور ماشین زمان شتاب گیری بمانند فردی که در مسابقهٔ “کی نفس بیشتری داره” شرکت کرده و در حال “دووو” گفتن در یکنفس نعره میکشد!
نویسنده: محسن قاسمپور
ShoMpeT
۲۴ مهر ۱۳۹۴ما یک همکار بلغاری داریم تازه juke گرفته، هر روز چند نفر رو برمیداره میبره توی ماشین رو بهشون نشون میده! واقعا از هر نظر که نگاه کنی ماشین حال بهم زنی هستش…
فورد
۲۴ مهر ۱۳۹۴اول این ماشین اومده بود دوستش نداشتم ولی وقتی این مقاله رو خوندم بازم دوسش ندارم به نظرم این خودرو بین سواری و کراس اور گیر کرده یعنی وقتی بخری نمی دونی شاسی بلند خریدی یا سواری من خودم برای خرید خودرو دو نکته خیلی مهم رو در نظر میگیرم یک اتاق دو موتور که جوک هیچ کدام از این هارو نداره
سجاد
۲۴ مهر ۱۳۹۴بنظرم نسبت به قیمتش یکی از بهترینهاست .
ایرودینامیکش هم خیلی عالیه . . .
در مقایسه با کره ای ها کم امکانات بنظر میاد ، اما در طول زمان تفاوتش با اونها مشخص میشه.
و مثل 206 یکی از نوآورانه ترین و ماندگارترین طراحی های زمان خودش رو داره . . .
Сvm
۲۴ مهر ۱۳۹۴طراحی 206 خیلی پخته وماندگاره ولی این دقیقا نقطه ی مقابلشه.نمیدونم شما چجور به این نتیجه رسیدید.
nismo
۲۴ مهر ۱۳۹۴مطلب جامع و عالی بود
AliZeus
۲۴ مهر ۱۳۹۴بیرونش با مزه هستش، داخلش شلم شوربا…
بابک
۲۴ مهر ۱۳۹۴فارغ از تمام تحلیل ها و نظرات موافق و مخالف به نظرم ماشین دوست داشتنییه
سنت شکنه
جالبه
فرید
۲۴ مهر ۱۳۹۴خیلی زشته!!!
امیر007
۲۴ مهر ۱۳۹۴ماشین به این با نمکی. خیلی خوشگله کی می گه زشته ولی کابینش…
محسن96
۲۴ مهر ۱۳۹۴یکی از طراحی این اصلا خوشم نمیاد یکی از سانگ یانگ اکتیون مدل 2013 وای من اینارو میبینم اصلا ی جوری میشم!!!!
—————
یه انتقادی داشتم: عکس هایی که گرفتین خیلی نویز داره کیفیت خوبی نداره اگه میشه عکس های با کیفیت تری قرار بدین.
mohsen
۲۴ مهر ۱۳۹۴با سلام و ضمن عذرخواهی بابت کیفیت پایین عکسها بدلیل در دسترس نبودن دوربین عکسای مجبور به عکاسی با گوشی موبایل شدم که در نهایت کیفیت چندان خوبی رقم نزد.
مسعود
۲۴ مهر ۱۳۹۴کاش حداقل یه دسمال رو ماشین میکشیدین ، کثیفی ماشین تو تمام عکسا از مشخصات ماشین بیشتر تو ذوق بود
mohsen
۲۴ مهر ۱۳۹۴ایرادتون کاملا بجا هست دوست عزیز منتها چند روزی حسابی اینجا بارونی بود و حتی اگر ماشین رو میشستم هم باز چند لحظه بعد همون آش بود و همون کاسه! عکس ها رو بیشتر برای ارزیابی کلی خواننده ها از مطالب مطرح شده گرفتم و اگه زیبایی بصری خاصی ندارن اینرو بگذارین به حساب بی تجربگی و کمی محدودیت امکانات بنده
شيدا
۲۹ شهریور ۱۳۹۵در عوض محتوای مطلب جامع و مانع بود دست مریزاد
ارس پلاک هم که هستی یه دست مریزاد دیگه!
سینا5445
۲۴ مهر ۱۳۹۴ماشین باحال و جالبیه فقط رنگ قرمز روی درها از داخل خیلی تو ذوق میزنه و زیبایی رو از دست میده در کل خوبه دیگه بهتر از این ماشین های فرغون سازان ایرانی هستش رو صد برابر اونا می ارزه
mohsen
۲۴ مهر ۱۳۹۴فارغ از محاسن و معایب این ماشین که دوسش دارم چون نسبت به قیمتش ارزش داره تو منطقه ازادموضوع اینه که از ادم شلخته مخصوصا در مورد خودرو خوشم نمیاد زیر پایی های این ماشین فکر کنم ماله پیکانه که خریدن انداختن یا از پیکان قبلیشون داشتن در اوردن انداختن پشت ماشینم انگار با کفش ورجه وورجه کردن ئقته نشستم پاشونو کردن تو در که من بعضی وقتا تو تاکسی میبینم یکی این کارو میکنه عصبانی میشم حالا بیرونش این چند روز بارونی بوده میشه یه کاریش کرد ولی انصافا یکی یه ماشین معمولیشم تمیز نگه میداره خیلی خوشم میاد
mohsen
۲۴ مهر ۱۳۹۴بله بنده کمی درمورد داخل ماشین بی سلیقه هستم و خب این اگه به مذاق شما خوشایند نیست نظرتون محترمه, , راستش قبلا به جای زیر پایی فقط چند تکه پلاستیک بی ریخت انداخته بودم که دوست اینجانب با دیدن این موضوع و با اصرار این زیر پایی ها رو دادن که توروخدا بندار حیفه ماشین که البته اینها مال 206 بودن تا جایی که یادمه و اگه مال پیکان بودن هم بنده استفاده میکردم و از نظر من که مشگلی نداره و پلاستیک پلاستیکه ! ,(یعنی یک لحظه هم به مغزم خطور نمیکرد با انتشار این بررسی در مورد زیرپایی ماشین بخوام برا خواننده ها توضیح بدم و دوست عزیز اگه شما از اسم پیکان برای تحقیر یا طعنه استفاده کردی باید بگم کمی ذهنیتتون رو عوض کنین بهتره, چون نه پیکان داشتن کار زشتی هست نه روندنش باعث آبروریزی میشه! ) در مورد صندلی های پشت چون اینها حالت مخمل دارن با کوچکترین حرکتی بافت سطحشون تکون میخوره و رنگشون عوض میشه به اون خاطر هست که فکر کردین صندلی پشت ماشین کثیف هست.
مزدا شش
۲۴ مهر ۱۳۹۴نه پیکان داشتن کار زشتیه نه روندنش موجب آبرو ریزی میشه.
جمله ی فوق العاده بودی.احسنت.
یاشاسین آقا محسن
mohsen
۲۵ مهر ۱۳۹۴نه تحقیر بود نه طعنه چون خودم یه بار ماله سمندو انداختم بود ماشین جدید خفه میشدم بعد دیگه طاقت نیاوردم انداختم بیرون با همون زیر پایی های خودش روندم
تبریزلیخ دا نه د ییم نه دین نه ادام در به منظورو وار
میلاد
۲۴ مهر ۱۳۹۴جوک با موتور 1.6 DIG-T وارد کشور نشده؟
اون خیلی قدرت موتورش ایده آل هست. وزن این ماشین زیاد نیست.
iq
۲۴ مهر ۱۳۹۴تا وقتی سوارش نشید واقعا نمیفهمید چه ماشین فوق العاده و بی نظیری هست اینجا قیمتش 62 تومن در میاد که نسبت به امکانات و مزایایی که داره واقعا بی نقص هست
Rouzbeh
۲۴ مهر ۱۳۹۴قیافش شبیه جوکه.
sina
۲۴ مهر ۱۳۹۴نیسان جوک از اون دسته از ماشیناییه ک ارزش خرید بالایی داره من وقتی اولین بار سوارش شدم و تجربه رانندگی داشتم باهاش از راحتی صندلیها و کیفیت سواری و هندلینگش متحیر شدم ! ضمناً واقعا چابک و تیزه
سپاس از محسن عزیز بابت نگارش روان و سلیس
یاشا همشهری
mohsen
۲۴ مهر ۱۳۹۴خیلی ممنون از لطفتون, آقا سینا
ایرادت وار ِ D:
NISSAN
۲۴ مهر ۱۳۹۴من یه سنترا مدل 2015 دارم موتورش از این قویتر هست حدود 132 اسب بخار داشتم از اهواز به سمت شهرمون برمیگشتم با یه fj تویوتا کل انداختم حریف نشد واقعا نیسان از لحاظ فنی حرف نداره
احسان
۲۸ مهر ۱۳۹۴واقعا عشق است NISSAN
عرفان عزیزی
۲۴ مهر ۱۳۹۴دستت درد نکنه آقایه محسن پور مرسی بابت مطلب زیباتون
یه نکته ای هم خواستم اشاره کنم به بعضی از دوستان و اون این هست که وقتی یه مطلب رو مجانی میخونی و در اختیارت هست دیگه حق نداری ایراد بگیری…اونم ایراد هایه بی ربط…
تو هر سایت خارجی شما برین باید اشتراک بگیرین هزینه بدین بخونین اونم با زبان انگلیسی که خیلیا بلد نیستن..
حالا ماشین کثیف هست یا زیر پاییش ماله پیکان هست آخه چه ربطی داره ؟ ماشینه خودشه دوس داره اینطوری باشه والا
mohsen
۲۴ مهر ۱۳۹۴ممنون آقا عرفان عزیز, همین که متوجه میشیم این مطلب مخاطبان فهیم و با انصافی مثل شما داره برای ما که بدلیل علاقمون به خودرو دوست داریم تجربیاتمون رو با ماشین دوست ها درمیون بگذاریم دل گرمی و تشویق بزرگی هست .
البته اینرو هم بگم این کار ما هیچ منتی نداره و سایت پدال واقعا لطف میکنه و این فرصت رو به ما میده که همینجا هم از سایت پدال و هم مخاطبان با انصافی مثل شما کمال تشکر و قدر دانی رو دارم .
یاسین
۲۴ مهر ۱۳۹۴منطقه ازاد انزلی این ماشین زیاده درسته قیافه نداره منم اصلا خوشم نمیاد ازش ولی وقتی باهاش یه دور میزنی کاملا نظرت برمیگرده واقعا ماشین خوبیه ولی نسبت به قیافش فضای داخل ماشین کمه
احمد باقری
۲۴ مهر ۱۳۹۴این ماشین، ماشین خیلی خوبیه و هر کی گرفته واقعا ازش راضی هست.
Ali Reza
۲۴ مهر ۱۳۹۴ارتباط برقرار کردن با حاش سخته!!
datsun
۲۴ مهر ۱۳۹۴بسیار عالی
با تشکر از آقای محسن قاسمپور
جوک یکی از موفق ترین خودروهای نیسانه
قضیه اون عکس آخری چیه رنگ روی علامت ایکس ترونیک
mohsen
۲۵ مهر ۱۳۹۴خیلی ممنون از لطقتون دوست عزیز, و درست برعکس تصوری که همه دارن جوک واقعا لذای نیسان ماشین سود آور و موفقی بوده, راستش قضیه ی خاصی نداره اون لکه ی روی علامت گیربکس , بنظرم جالب اومد و نمایانگر لکه دار کردن لذت رانندگی این ماشین بود همینطوری گذاشتمش D:
حسن
۲۴ مهر ۱۳۹۴قیافش مثل رونالدینیهو ست. زشته اما خیلی با نمک و جالبه.
امیر
۲۵ مهر ۱۳۹۴واقعا” -ج و ک ه ؟
آق جبات
۲۵ مهر ۱۳۹۴ماشین جالبیه…و دوس داشتنی
دوستان میدونه سیستم دفلاک دقیقا چیکار میکنه؟
unique
۲۵ مهر ۱۳۹۴نیسان با طراحی و ساخت این ماشین نشون داد که میشه با این همه امکانات و تکنولوژی دست آخر بیای یه افتضاح طراحی کنی. هم از بیرون افتضاحه هم از داخل. کسانی که این خودرو رو میخرند به چی فکر کردن خدا میدونه! هیچ نکته قابل تاملی تو طراحی این ماشین به چشم نمیخوره. متاسفانه بعضیا همین که ماشین گرون سوار بشن واسشون کافیه و دیگه توجه به چیزی ندارن. منکر کیفیت ساخت و چیزهای دیگش نیستم ولی نیسان که یه روزی اومد اسکای لاین افسانه ای رو ساخت با این طراحی من رو حداقل نا امید کرد.
یوسف
۲۵ مهر ۱۳۹۴من کاملا به این اصل واقفم که طراحی یه چیز کاملا سلیقه ای به حساب میاد و هیچ وقت نمیشه نظر مطلق در موردش داد. قبول دارم این ماشین خوش دست و با کیفیته ولی من هر چی به خودم فشار میارم نمیتونم طراحیشو هضم کنم.
این ماشین چند ساله که عرضه شده و من هر بار دیدمش بیشتر ازش بدم اومده.طراحی این ماشین بیشتر میتونه نظر اروپاییا و بعضی کشورای شرق و جنوب شرق آسیا رو جلب کنه ولی اصلا با سلیقه و توقع اکثر ایرانیا نمیخونه. عوضش نیسان قشقایی رو کمترین ایرانی هست که ازش خوشش نیاد محصوصا نسل جدیدش.
Abbas
۲۶ مهر ۱۳۹۴سلام این ماشین رو تو منطقه آزاد انزلی دیدم اول کلی تو ذوقم خورد ولی وقتی با دقت
نگاه کردم تفاوت خاص رو میشه دید …زشت ولی با نمک و نو آوری خلاقانه
سجاد
۲۹ مهر ۱۳۹۴سلام ممنون از اطلاعاتتون
واقعا قابل مقایسه با خودروهای هم قیمتش نیستش
تا نشینی نمی فهمی
ice.boy
۷ آبان ۱۳۹۴سلام تو رشت خیلی زیاده با پلاکه منطقه آزاد
بیشتر هم خانوما استقبال کردن
اکثرن می بینم خانوما پشتش نشستن ????
car man
۸ آبان ۱۳۹۴چراغا و قیافه ضایش تو حلق بدخواهای GTR
ممد
۱۴ آبان ۱۳۹۴اونایی که میگن زشته و….باید بگم که اولا روش عیب نزارین دوما ماشین ژاپنی رو با کره ای مقایسه نکنید.سوما من هم سانتافه داشتم هم سوناتا هم اوپتیما هم مزدا3 هم مزدا2 !این واقعا از هر نظر ازهمه شون سرتره.
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۴سلام من با جوک نیمه فول هم با اسپرتج و هم با توسان ۲۴۰۰سی سی کورس گذاشتم بدون تعصب میگم هر دو رو جا گذاشت اونم نه یک بار بلکه سه بار تو شتاب واقعا حرف داره برای گفتن تو کلاس خودش