ماکسیما برای مردم ایران، آغازگر مفهومی جدید در کلاس سدان لوکس ژاپنی است. پیش از فروش ماکسیما در کشورمان، صرفا تولیدات مرسدس بنز از دههی ۹۰ میلادی و سدانهای امریکایی پیش از انقلاب، حس یک خودروی لوکس را تداعی میکردند؛ درحالیکه مدلهای ژاپنی جدی گرفته نمیشد.
اواخر دههی ۷۰ خورشیدی، واردات خودروهای مختلف از سراسر جهان به ایران ممنوعیت داشت. در همین زمان مدیران پارس خودرو، پروژهای را افتتاح کردند که تردیدهای بسیاری برای موفقیت و سودآوری آن داشت. این تصمیم پرریسک مورد نکوهش کارشناسان مختلف قرار گرفت؛ اما پارس خودرو طی چند دهه فعالیت در ایران، تجربهی لازم برای همکاری با برندهای مطرح جهان را کسب کرده بود.
اولین نمونههای نیسان ماکسیما در سال ۱۳۸۰ به دست مصرفکننده رسید و برای خودروسازی ایران، تاریخساز شد. قیمت این مدل، حدود ۳۳ میلیون تومان و معادل یک آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق متوسط یا نیمهلوکس تهران بود. هزینهی خرید ماکسیما در اولین سال عرضه به بازار ایران، با پراید ۶ میلیون تومانی و زانتیا ۲۰ میلیون تومانی مقایسه میشد. برخلاف پیشبینیها ماکسیما به عنوان گرانترین خودروی مونتاژی در تاریخ ایران، با استقبال افراد متمول جامعه روبرو شد و سود بسیار خوبی برای پارس خودرو فراهم کرد.
علاوهبر قیمت نسبتا گران، سطح امکانات و توانایی فنی ماکسیما نیز برای مردم ایران، جالب توجه بود. گیربکس اتوماتیک و پیشرانهی ۶ سیلندر سه لیتری با قدرت ۲۲۷ اسب بخار، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه برای ماکسیما فراهم میکرد که برای بازار کشورمان، سابقه نداشت. این سدان لوکس، با امکانات رفاهی کمنظیر و کابین جادار، چندان سنگینوزن نبود و ۱۴۶۰ کیلوگرم با فاصله محورهای ۲,۷۵۰ میلیمتر ارائه میکرد.
موفقیت ماکسیما منجر به واردات و مونتاژ نیسان تیانا توسط پارس خودرو شد. این مدل جدید هم، درواقع نسل دیگر ماکسیما و چند نسل مدرنتر از نسخهی مونتاژ ایران بود اما به دلیل عدم توقف عرضهی ماکسیما توسط پارس خودرو با نام تیانا به دست مصرف کننده رسید. به بیان بهتر، آنچه با نام ماکسیما در ایران فروخته شد، بر اساس نسل چهارم با کد A32 شناخته میشود؛ اما تیانا همراه پلتفرم مشترک با ماکسیما نسل هفتم (A35)، خودرویی مستقل است که مخصوص بازارهای آسیایی، امریکای جنوبی و روسیه به تولید رسید. تیانا موجود در ایران، به نام ماکسیما برای بازار استرالیا و نیوزیلند عرضه میشد.
نسل اول نیسان ماکسیما تولید ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴
هدف از عرضهی ماکسیما، ترکیب امکانات لوکس و تواناییهای اسپرت برای گسترش حضور قدرتمند نیسان در بازار امریکا بود. این مدل، محصول پرچمدار نیسان محسوب میشد تا با قیمت بالاتر نسبت به تویوتا کرونا و هوندا آکورد، جلب مشتری کند. پیشتر، نیسان ۲۴۰Z در کلاس اسپرت کوپه با استقبال بازار امریکا مواجه شده و نام شرکت سازنده را به شهرت رسانده بود.
نسل اول ماکسیما جایگزین داتسون ۸۱۰ محسوب میشد و فقط با پیشرانههای ۶ سیلندر خطی با حجمهای ۲/۴ و ۲/۸ لیتر به تولید رسید. موتور بنزینی ساخت ژاپن ۱۲۰ اسب بخار قدرت داشت اما بسیاری از قطعات فنی، شامل جعبهدنده و جعبه فرمان اولین ماکسیما، ساخت قطعهسازان معتبر امریکایی بود؛ به همین دلیل، ضمن بهبود کیفیت رانندگی، مورد توجه بازار هدف قرار گرفت. این خودرو علاوهبر نسخهی سدان، مدل استیت (استیشن واگن) نیز ارائه کرد.
نسل اول ماکسیما در سال ۱۹۸۰، اولین خودروی بازار امریکا محسوب میشد که هشدار صوتی ارائه میداد. مثلا بازبودن درها هنگام حرکت یا روشن ماندن چراغهای اصلی بعد از خاموش کردن پیشرانه با صدای گویندهی خانم به اطلاع سرنشینان میرسید.
نسل دوم نیسان ماکسیما تولید ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸
بعضی کارشناسان معتقدند هدف از تویوتا کریسیدا که سال ۱۹۸۳ معرفی شد، رقابت با ماکسیما بود. احتمالا به همین دلیل، نسل دوم ماکسیما نسبت به مدل قبلی خود، افزایش قدرتمند چشمگیر را تجربه کرد.
دومین مدل ماکسیما برخلاف نسل اول، دیفرانسیل جلو بود. موتورسه لیتر ۶ سیلندر V شکل برای نسل دوم، ۱۵۷ اسب بخار قدرت فراهم میکرد. ماکسیما نسل دوم، در بازار ژاپن و شرق آسیا به نام بلوبرد ماکسیما با پیشرانهی ۲ لیتر تنفس طبیعی نیز عرضه شد.
نسل سوم نیسان ماکسیما تولید ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴
اواخر دههی ۸۰ میلادی، شهرت سدانهای ژاپنی در بازار امریکا به اوج رسید. علاوهبر نیسان، تویوتا و هوندا، مزدا نیز با عرضهی نسخهی ویژه از ۹۲۹ برای امریکا به گروه تولیدکنندگان سدان در کلاس لوکس اسپرت ژاپنی وارد شده بود.
برای نسل سوم ماکسیما، دو پیشرانهی بنزینی ۳ لیتر با قدرتهای ۱۶۰ و ۱۹۰ اسب بخار وجود داشت. این مدل همراه امکانات جدید مثل سانروف، کروز کنترل، پخش صوت CD و کیسه هوای ایمنی به بازار استرالیا و نیوزیلند نیز وارد شد. سال ۱۹۹۴، ماکسیما نسل سوم به فروش ۱۶۳ هزار دستگاه در امریکا رسید و موفقترین مدل این خودرو تا امروز باقی ماند.
نسل چهارم نیسان ماکسیما تولید ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹
بهبود عملکرد و مصرف سوخت برای موتور ۳ لیتر ماکسیما با قدرت ۱۹۰ اسب بخار، نیسان را به عنوان یکی از بهترین سازندگان پیشرانه در جهان مطرح کرد. به همین دلیل ماکسیما در سال ۱۹۹۵ به فهرست بهترین خودروهای جهان، منتخب رسانههایی مثل Car and Driver و موتور ترند رسید.
ماکسیما نسل چهارم در سال ۱۹۹۴ وارد رقابت با تویوتا کمری و آوالون (جایگزین کریسیدا) شد. این خودرو، وزن خالص ۱۳۰۰ کیلوگرم داشت و همراه پیشرانهی ۳ لیتر، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه ثبت کرد. این خودرو یکی از معدود تولیدات نیسان محسوب میشود که همزمان در سراسر دنیا، حتی اروپا و ایران وجود داشت.
نسل پنجم نیسان ماکسیما تولید ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲
در آخرین سالهای قرن بیستم، نیسان تصمیم گرفت طراحی ماکسیما را به دفتر مهندسی امریکا واگذار کند. فرایند طراحی ماکسیما نسل پنجم توسط جرالد هرشبرگ (Gerald Hirshberg) امریکایی که سابقهی همکاری با پونتیاک داشت، انجام شد و البته مشابه نسلهای قبل، موفق بود.
دو نوع پیشرانهی ۳ و ۳/۵ لیتر با قدرتهای ۲۲۷ و ۲۵۵ اسب بخار روی ماکسیما نسل پنجم نصب شد. امکانات لوکس، مثل سیستم صوتی از برند بوز، گرمکن مخصوص صندلی و فرمان روی این خودرو وجود داشت. بعضی تجهیزات فنی ماکسیما در ابتدای قرن ۲۱، شامل دیفرانسیل لغزش محدود نیز مشابه نیسان اسکایلاین GT-R بوند تا شتابگیری و فرمانپذیری خودرو بهبود یابد.
نسل ششم نیسان ماکسیما تولید ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸
در ادامهی همکاری نیسان با جرالد هرشبرگ، نسل ششم ماکسیما نیز به تولید رسید. این مدل مخصوص بازار امریکا بود و فقط توسط خط مونتاژ موجود در این کشور، عرضه میشد.
پیشرانهی ماکسیما نسل ششم، ۳/۵ لیتری مشابه مدل قبل با قدرت ۲۶۵ اسب بخار بود اما نیسان تصمیم گرفت گیربکس CVT ایکسترونیک را جایگزین مدل دنده اتوماتیک ۴ سرعته کند. این تمهیدات به دلیل وزن خالص ۱۶۲۰ کیلوگرمی خودرو، نتوانست مصرف سوخت را کاهش دهد. ماکسیما نسل ششم ۹/۵ لیتر در بزرگراه و ۱۲/۵ لیتر در شهر، بنزین مصرف میکرد.
نسل هفتم نیسان ماکسیما تولید ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴
کاهش فروش در نسل ششم با رونمایی نسل هفتم ماکسیما جبران شد. طراحی این مدل جدید توسط شیرو ناکامورا به اتمام رسید که امروزه با عرضهی نیسان GT-R، مورانو، قشقایی و لیف دارای شهرت جهانی نیست.
ماکسیما نسل هفتم با موتور ۳/۵ لیتر ۲۹۰ اسب بخار و گیربکس CVT میتوانست در زمان ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر برساعت ارائه دهد؛ هرچند که از نظر مصرف سوخت تفاوت چندانی با نسل قبل نداشت.
نسل هشتم نیسان ماکسیما تولید ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳
ماکسیما با تولید نسل هشتم به پایان خود رسیده است. این خودرو احتمالا با یک مدل تمام بنزینی توسط نیسان جایگزین خواهد شد. از سویی دیگر، فروش ماکسیما در سالهای اخیر رو به کاهش گذاشته است و خرید سدان اسپرت با پیشرانهی پرمصرف ۳/۵ لیتر، طرفدار چندانی ندارد.
روی کاغذ، افزایش قدرت ناچیز به میزان ۱۰ اسب بخار و کاهش وزن ۴۰ کیلوگرم، ماکسیما نسل هشتم را متمایز از مدل قبلی نشان میدهد. طراحی جذاب این خودرو نیز توسط جیوانی آروبا در امریکا انجام شد اما نتوانست برتری محسوسی نسبت به تویوتا آوالون و فولکس واگن آرتئون نشان دهد. ماکسیما امروزی، ۳۰۰ اسب بخار قدرت با میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر ارائه میدهد. این خودرو مجهز به گیربکس CVT ایکسترونیک است و فقط با سیستم انتقال نیرو به چرخهای جلو تولید میشود.
چرا تصمیم به توقف تولید ماکسیما گرفته شد
در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، فقط ۱۸ و ۱۶ هزار ماکسیما در امریکا فروخته شد. این خودرو بین سالهای ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۲، همواره ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تقاضا برای بازار امریکا داشته است.
آستانه قیمت ماکسیما در بازار امریکا ۴۰ هزار دلار است؛ درحالیکه رقبای ساخت تویوتا و فولکس واگن به ترتیب، ۳۸ و ۴۲ هزار دلار قیمت دارند. حتی دوج چارجر با آستانه قیمت ۳۴ هزار دلار و کمی ابعاد کوچکتر نسبت به ماکسیما، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ ثانیه دارد. چارجر R/T نیز با قیمت ۴۲ هزار دلار و پیشرانهی ۵/۷ لیتر ۳۷۰ اسب بخار فروخته میشود.
آوالون با پیشرانهی هیبرید ۲۱۸ اسب بخار، سرعتگیری صفر تا کیلومتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد. همچنین خریدار میتواند برای سدان پرچمدار تویوتا، موتور ۳ لیتر ۳۰۰ اسب بخار با میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر و زمان ۶ ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر نیز سفارش دهد. آوالون نیز با گیربکس CVT تولید میشود.
آرتئون ۲۰۲۲ مجهز به پیشرانهی ۲ لیتر توربوشارژ با اینترکولر و گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته است. این مدل، حدود ۴/۵ تا ۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت محدود شده به ۲۱۰ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت آرتئون با پیشرانهی ۳۲۰ اسب بخار، ۹ لیتر در صد کیلومتر است. خریدار این خودرو میتواند سیستم دو دیفرانسیل و بدنهی شوتینگ بریک نیز سفارش دهد.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ مرداد ۱۴۰۱به احترام این نام بزرگ کلاه از سر بر میدارم و تعظیم میکنم 👑❤
حق گوی باطل
۲۳ مرداد ۱۴۰۱مدل ۸۰ ش هم بعد ۲۰ سال سوناتا و آزرا های ۲۰۱۴ ۲۰۱۵ از لحاظ کیفیت راحتی و قدرت حریفش نمیشدن
ماکسیما یک اسم نبود یک اسطوره بود اسم ماکسیما خالی از صنعت یاتاق و شرکا بیشتر اعتبار داره🔥🔥🔥
NAVID۰۰۹۸
۲۳ مرداد ۱۴۰۱دقیقاً همینطوره
اما از یک چیز مطمئنم که بیشترین دلیلِ توقف ماکسیما ، اون گیربکس مضخرف CVT بود که روحِ ماکسیما را تو شیشه کرده بود !!!
بهراد
۲۴ مرداد ۱۴۰۱خیر اقا نوید خیر تعصبانه نظر نده جناب. بنده خودم سوار یک عدد ماکسیما ۲۰۱۶ شدم و باید بگم عجب شاهکاریست ! من خودم باور نمیکردم جعبه دندش CVT باشه بس که سریع و فرز و نرم بود. بعدش که یکم ماشینو دور دادم متوجه شدم چخبره. الحق که همچین شاهکارایی واقعا فقط از دستان خلاق نیسان برمیاد که از یک جعبه دنده CVT بتونه چنین شاهکاری بسازه. بنده خودم بشخصه سواری ماشین رو با بنز C200 مدل 2014 یکی میدونم البته فرزند بنز در بحث هندلینگ بهتر عمل میکنه تا این اسطوره ولی این چیزی از ارزش های این شاهکار مهندسی کم نمیکنه.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ مرداد ۱۴۰۱خیر بهراد جان ، خیر !
اونی که شما دیدی ، پتانسیل cvt نبود و قبلاً توضیحات کامل دادم که قدرت بالای موتور ضعف گیربکس را میپوشاند !
بهراد
۲۵ مرداد ۱۴۰۱بعید بودنم فقط قدرت موتور بوده باشه. تو زمانی که من تست میکردم جدایی از قدرت موتور گیربکسم خنگ و سربه هوا نبود و از همه مهم تر اون کندی اولیه اعصاب خوردکن CVT هارو نداشت. انشالله یکبار خودتون فرصت سواری با اون شاهکارو میگیرید و متوجه میشید من درمورد چی صحبت میکنم.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ مرداد ۱۴۰۱غیر ممکن عشق خودرو باشید ، دهه ۵۰ و ۶۰تی باشید و ابتدای دهه ۸۰ را به یاد نیاورید ، زمانی که نفت فروش میکرد حسابی هم فروش میکرد و ایران داشت دگرگون میشد و چندسالی هم مونده بود که واردات آزاد بشه !
۲۰۶ ، پژو پرشیا ، زانتیا و مزدا ۳۲۳ برای هم دیگه کُری میخوندند تا اینکه بدونِ هیچ تبلیغ زیادی یه ماشینی در خیابانها میدیدیم که چه رنگ و لَعابی داره و چقدر شیک و کشیده با رنگ نقرهای و نقرهبِژ دل میبره بیاهو ببین چجوری !
چیزی نگذشت که معروف شد به ماشین بازاری طلافروشها و اینکه معادلش میشه یه آپارتمان خرید تو زعفرانیه ( ۴۵ میلیون ) !
گذشت و گذشت و هر سال فروش ماکسیما بالاتر میرفت و آرزوی هر ثروتمندی بود که داشته باشدش اما خورد به سال ۱۳۸۵ و واردات آزاد شد و اونوقت بود که بازار تشنه چشمش افتاد به محصولات فضایی کرهای و شاسی بلندهای تویوتا ، باز هم گذشت و گذشت تا رسیدیم به سال ۱۳۹۱ و دوران شروع تحریمها و اینجا بود که تازه یواش یواش بیسوادها باسواد شدند چون تجربه کسب کرده بودند که ماکسیما چیزی داره که کرهایها حتی جنسیسش هم نداشت و اون سواری دلچسبش همچون آمریکاییهای قدیمی با قدرت موتوری بسیار کافی که با گاز دادنش درنگ نمیکرد و از جا کنده میشد !
ماکسیما در بخش هندلینگ عقب مشکل اساسی داشت ولی باز کسی اهمیت نمیداد چون اونهایی که ماکسیما میخریدند دیگر میدانستند با ماکسیما باید چطور روزگار سپری کنند و جون میده برای یه مسافرت دلچسب و بینظیر !
تو ماکسیما ۸۱ بشینید ، تو ماکسیما ۹۱ هم بشینید ، بویی احساس میکنید که فقط در لکسوس مشابهش هست و آن بوی کیفیت بالای متریالش هست !
به روکش صندلیهای ماکسیما دست بکشید تا بفهمید چه حالی میده !
به کروم درها و چوبکاریها و اون صفحه مانیتور tft نگاه کنید و تو اوج گرما کولرش را روشن کنید تا بفهمید چه حالی میده و ماکسیما بسیار فراتر از هم قیمتهای خودش کارایی و ارزش داره !
جاگزینی ماکسیما کار آسانی نبود و دیدیم که بعد از ماکسیما هم هرچه آودند موفق نشد اما این رسمش نبود که پارسخودرو با اون همه جمال و جبروت حالا بشه منتاژ کنندهی کوئیک R 🤮😤😢🖤 !
ماکسیما ، دوستت دارم و دوستت خواهم داشت ❤👋🏻 !
مطمئنم اونهایی که ماکسیما لاکاغذی دارند ، قَدرش را میدانند و اگر نه تا حالا فروخته بودندش اما کسی که ماکسیما لاکاغذی داره بهش نگید فروشیه چون انگاری فُهشش میدید و عصبانیش میکنید چون اون برایش خودرو نیست ، بلکه عضوی از خانوادش به حساب میاد !
مرسی نیسان که هستی ، اما بکش بیرون از اون cvt مضخرفت !!!
قاطر فروش
۲۴ مرداد ۱۴۰۱جایگزینش تیانا بود ک انصافا خیلی خوب بود فقط بد شانسیش خورد ب ترامپ
NAVID۰۰۹۸
۲۴ مرداد ۱۴۰۱خیر
تیانا اصلاً با ماکسیما قابل مقایسه نیست و یه خودروی سفارش آسیاست با آپشنهای رفاهی به دردبخور اما همان مُعظل گیربکس CVT که اتفاقاً دلیل خراب بودن بازارش هم همینه !
تیانا سربهزیر بود تو فازِ خودش بود اما ماکسیما یه قلدر به تمام معنا بوده و هست !!!
net
۲۴ مرداد ۱۴۰۱نسل پنجم ماکسیما متفاوت ترین و قشنگترین بود زمان خودش. سال ۸۰ ماکسیما وارد ایران شده بود و لوکسترین و با کلاس ترین ماشین ان زمان بود وخیلی طرفدار پیدا کرده بود ،در ان سالها در ایران اول ماکسیما و بعد مزدا ۳۲۳ ماشینهای باکلاس بودند.جالبه اولین ماشینی که دیدیم خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت همین ماکسیما نسل پنجم بود و رنگ مشکی ماکسیما نسل پنجم با این خط نازک سفید اطراف شیشه دربها در سال ۸۰ جذاب و زیبا و خاص بود
miladzm
۲۳ مرداد ۱۴۰۱درود بر ژاپن !
درود بر تویوتای معظم !
درود بر نیسان !
درود بر مزدا !
R@min
۲۳ مرداد ۱۴۰۱فکر می کنم یه دوره ای همه دوست داشتن یه ماکسیما داشته باشن، البته هنوزم هستن چون نمونه های کم کارکرد بالای 500 میلیون معامله میشه. اوایل دهه 80 که اومد انتخاب اول خیلی از کسانی بود که توانایی مالیش رو داشتن.
اصلا یه چیز عجیبی بود این ماکسیما نسل 5، سواری استثناییش و موتور سرحال و نرمش یه ترکیب بی نظیر بود.
Twin H Power
۲۳ مرداد ۱۴۰۱نمونه های کم کار بالای ۵۰۰ ؟
داداش داغونش رو هم زیر ۵۰۰ نمیدن
اوضاع خیلی خرابه !!!!
R@min
۲۳ مرداد ۱۴۰۱تقریبی گفتم متاسفانه تا بالای ۱ میلیاردم میره.
حق گوی باطل
۲۳ مرداد ۱۴۰۱رامین گویا شما واقعا آمریکا زندگی میکنی
کم کار تمیز زیر ۱ میلیارد پیدا میشد من با کله میخریدم
seyedjavad.mercedesbenz
۲۳ مرداد ۱۴۰۱متاسفانه ایشون درست میگن منتها فقط شاید ۳ ماهه قیمتارو چک نکردن ☹
Habib
۲۳ مرداد ۱۴۰۱یاد اون تبلیغاتش افتادم که همه از دیدن این ماشین حیرت زده شده و داخل چاه می افتادند! ابهتی داشت آن زمان. حالا هم ماشین قابل احترام و مطمئنی است.
JDM lover
۲۳ مرداد ۱۴۰۱یکی از بهترین خودروهای مونتاژی ایران همین ماکسیما هستش
الانم نمونه های کارکردش حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومنه قیمتشون و بنظرم واقعا ارزش خرید خوبی داره
عارف
۲۳ مرداد ۱۴۰۱یکی از ایرادهای نیسان عدم توجه به مصرف محصولات خودش نسبت به رقیبان هست . اصولا نیسان در همه ی کلاسها مصرف سوخت بیشتری نسبت به رقبا دارد
حامد
۲۳ مرداد ۱۴۰۱نسل ششم و هفتم بسیار زشت هستن
ولی نسل پنج و هشت بسیار زیبا
HesamS500
۲۳ مرداد ۱۴۰۱هنوزم که هنوزه خوش استایله
مثل ماشین های لوکس میمونه
محمد
۲۳ مرداد ۱۴۰۱تو بازار تشنه ایران اکثر خودرو های خارجی خوب میفروشن خصوصا اونایی که سال ها تو خط تولید نگهشون داشتن و رقبای همکلاس اون اجازه ورود نداشتن ، نسل آخر همین ماشین رو هم اونایی که بهش دسترسی داشتن بررسیش کردن ، نقطه مشترک حرفاشون هم شترگاو پلنگ بودن ماکسیما بود که سعی میکرد از هر کلاسی یه چیزی رو به طور نصفه نیمه و ناقص توهم ترکیب کنه ( لوکس اسپرت خانوادگی و خوش قیمت ) که نشدنی هم هست ، دیدید که حتی تو مناطق آزاد که امکان خریدش بوده و هست استقبالی ازش نمیشه و مردم ماشینهای دیگه رو تو این کلاس انتخاب میکردن یا کلا یه سگمنت دیگه رو انتخاب میکنن ، عمده دلیل انتخاب این ماشین ها اجبار و ندیدن ماشین های روز تو اون زمان و حتی الان هست
# از کاه کوه نساز هموطن
downfall
۲۳ مرداد ۱۴۰۱694 تا کامنت ضد ژاپنی گذاشتی و به جایی نرسیدی امیدوارم خدا آرامش بده بهت …. یه نگاهم به آمار فروشش بنداز بعد بگو مردم ماشین ندیده از کاه کوه ساختن. واقعا آدم شک می کنه که شما کره ای فنا اصلا چیزی داخل جمجمه مبارکتون دارین یا نه. نیسان همین الان جزو پر فروش ترین برندها تو بازار آمریکاست بعد یکی میاد اینجا میگه ملت ماشین ندیده فلان می کنن. البته کسی که فن هیوندا باشه بیش از این نمیشه اازش انتظار داشت.
محمد
۲۴ مرداد ۱۴۰۱حرف های خودمون رو به خودمون یاد نده اکانت تازه سبز شده ، من تو منطقه زندگی میکنم همه رقمه ماشین زیرپام بوده یا حداقل تست کردم نه مثل شما طرفدار انیمه و سوباسا هستم نه طرفدار کره نه کس دیگه ، هرکی جنس خوب بزنه مال هرکشوری باشه وسعم برسه میخرم چه ژاپنی چه امریکایی چه انگولایی ، در مورد اون بنده خدایی که اسمش رو بردی اون نه سوادش رو داره نه بلده با کسی گفتگوی منطقی داشته باشه محتوای کل کامنت هاش هم تشنج افرینی و اظهار نظر توی همه موارد از فیزیک و زیست و سیاست بگیر تا فلسفه و روانشناسی و در نهایت فحاشی به کره بوده من نه وقتش رو دارم نه حوصله همچین ادمی رو که بخوام باهاش همکلام بشم شما هم سوار اون یو اس بی ها شو
امیر
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اگه یا|تاقان میزد هر روز تو تعمیرگاه بود و روز به روز سیم کشیاش اتصالی میکرد ماشین کاملی میشد صد حیییییف ک نیسان هنوز به این تکنولوژی در انحصار کره نرسیده
datsun
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ماکسیمای که پارس خودرو مونتاژ کرد اکثر اپشنها و امکاناتش حذف شده بود ماکسیما چیزی از رقبا کم نداشت.
datsun
۲۴ مرداد ۱۴۰۱موتور ماکسیما سری vQ بود چند سال به عنوان موتور برتر انتخاب شده بود این موتور.
Mohammad.2005
۲۳ مرداد ۱۴۰۱رفتی از خط تولید اما ….
رفتنت پر از معما
حیففففف……
قاطر فروش
۲۳ مرداد ۱۴۰۱حیف این طراحی
نیسان باید تولید این ماشینو برعهده اینفینیتی میگذاشت اونم با یه گیربکس بهتر
نمیگم عقل من بیشتر از مدیرای نیسانه ولی استراتیژیشون جواب نداد
حمید رضا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱یه ۸۲ مشکی تمام فابریک دارم که بابام صفر خرید بعد من ازش خریدم ، نه دلم میاد سوار بشم، نه می تونم دل بکنم بفروشمش ، نه اینقدر پولدارم که قیدش رو بزنم بندازمش یه گوشه فقط نگاش کنم ، نه پارکینگ اضافه دارم ، اصلا یه اره ای شده که نگو. هیچ راهی برام نذاشته
پدرام
۲۴ مرداد ۱۴۰۱داداش به مولا عین خودمی
۸۲ مشکی اتومات تمام فابریک دارم
واقعا نمیدونم چیکارش کنم احساس میکنم وجودمه
مملی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اوایل دهه هشتاد دو و نیم برابر دیه قیمت داشت. و براش چه جک هایی ساختن.
سجادی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱نسل آخرش قشنگ ترین مجموعه داشبورد از آخرین نسل دگمه دارها هست واقعا قشنگه.
M
۲۴ مرداد ۱۴۰۱این مدلی که تو مقاله تحت عنوان ماکسیما نسل پنجم گذاشتید تا حدودی ماکسیما نبود بلکه نیسان cefiro بود
در اروپا و خاورمیانه به اسم ماکسیما و ماکسیما QX بود
در بازار امریکا نیسان التیما در نسل های
U13
L30
L31
L32
L33
L34
حضور داشت
ولی این ماشینی که تو ایرن با نام ماکسیما هست A33 هست که تو امریکا با برند اینفینیتی I30 و I35 فروش رفت
که اصلا فروش خوبی نداشت
در 2004 لکسس 70 هزاز تا es فروخت ولی نیسان کلا 11 هزارتا در امریکا فروش نداشت (دو تا لینک زیر)
https://carsalesbase.com/us-infiniti-i35/
https://carsalesbase.com/us-lexus-es/
پاشا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱داداش تو حتی هیچ اطلاعاتی هم نداری متاسفم ماکسیما با دو برند تو آمریکا فروخته میشد اره اینفینیتی رو درست گفتی و با برند اینفینیتی فروش افتضاحی داشت
اما با برند نیسان فروش عالی داشت و ماکسیما ما یک فیس لیفت از ماکسیما a32
بود که فروشش تو نیوز لند استرالیا عربستان عمان قطر وژاپن ایران غوغا کرد
اول خدا
دوم مادر
سوم ماکسیما
M
۲۴ مرداد ۱۴۰۱The fifth generation Maxima was a badge engineered variant of the JDM A33 Nissan Cefiro
اینجا خیلی واضح نوشته نسل پنچم نسیان ماکسیما یک rebadge یا همون badge engineered از Nissan Cefiro بود
بر خلاف نسل های قبلی و بعدی که در واقع این یک استراتژی بود برای پایین اوردن هزینه های تحقیق و توسعه چون Nissan Cefiro
با کد A33 قبل از نسل پنچم ماکسیما با کد A33a معرفی شد
برای همین گفتم
این مدلی که تو مقاله تحت عنوان ماکسیما نسل پنجم گذاشتید تا حدودی ماکسیما نبود بلکه نیسان cefiro بود
با دقت بخون!!
و ضمنا نسل پنچم ماکسیما در کل یک کاهش خیلی جزیی داشت و بعد از سال 2000 کلا فروشش هر سال افت کرد تقریبا
https://carsalesbase.com/us-nissan-maxima/
در مورد فروشش تو بقیه جاها اطلاعاتی وجودد نداره که ارجاع بدم یا حداقل من پیدا نکردم
پاشا
۲۵ مرداد ۱۴۰۱فکر کنم نفهمیدی چی گفتم ماکسیما که تو ایران یک فیست لیفت ۶۸ درصد از ماکسیما a32 هست اونی که شما گزاشتی ماله اینفینیتی هستش
پاشا
۲۵ مرداد ۱۴۰۱در ضمن ماکسیما بعد سال ۲۰۲۳ با موتور هیبریدی بیرون میاد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ماکسیما نسل پنجم در کشورهای مختلف با نام های متفاوت و تفاوت های جزئی بدنه عرضه شد
Payfast
۲۴ مرداد ۱۴۰۱و باز هم گیربکس cvt /: فک نکنم گیربکس amt به ماکسیما بخوره ولی گیربکس خوبیه
دکتر
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ماکسیما واقعا دوست داشتنی بود هست و خواهد بود،محاله ماشین باز باشی و ماکسیما رو دوست نداشته باشی،یکی از بهترین هاست تو رنج قیمتی خودش ، و واقعا یک ماکسیما تر تمییز شرف داره به ۱۰۰ تا چینی،تو سفری که به دبی داشتم اتفاقی سوار یک اینفینیتی که مدل همین ماکسیما خودمون بود شدم، و اونموقع بود که فهمیدم پارس خودرو چقد از امکانات این ماشین زده، نمونه های فول اپشن این ماشین واقعا معرکه هستن
رامتین
۲۴ مرداد ۱۴۰۱بهرحال موتور پرحجم و گیربکس واقعا ضعیف در دنیای امروز، منجر به پایان این خودروی دوست داشتنی شد. فروشش واقعا اسفناک بوده. دلیل این اتفاق هم مدیریت ضعیف نیسانه. شما کیا را ببین. کیا j5 یا اپتیما امسال بدجور ترکونده و 5امین خودروی پرفروش دنیا شد. میاد موتور 2.5 لیتری توربو 300 اسبی و گزینه دو دف میگذاره. قیمت زیر 40هزار. بهرحال این موارد تعیین کننده هست.
پدرام
۲۴ مرداد ۱۴۰۱داداش به مولا عین خودمی
۸۲ مشکی اتومات تمام فابریک دارم
واقعا نمیدونم چیکارش کنم احساس میکنم وجودمه
BMW
۲۴ مرداد ۱۴۰۱نیسان نه تنها برند فوق العاده ای بلکه اگه بخوایم از جهات دیگه ام بهش نگاه کنیم فوق العادس مثلا تو تحریما خیلی سعی کرد تو ایران بمونه اما نتونس مدیرای با وجدانی داره خوشم میاد چون می دونین همچین کسایی تو دنیا واقعا کم هستن که انسانیتُ به تجارت ترجیح بدن😍
علی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ماکسیما بهترین خودرویی بود که تو ایران مونتاژ شد علیرغم اینکه برخی از آپشن هایش را پارس خودرو نگذاشته بود . از کره ای بهتر بود چه برسه به چین ، حالا ببین از مونتاژ ماکسیما رسیدیم به مونتاژ چینی ها !!!! سقوط آزاد به این میگن
Hadi
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اسطوره نیسان 😍👌🏼
علیرضا شیرازی
۱۴ دی ۱۴۰۲سلام. من از سال ۹۰ تا حالا که میشه ۱۲ سال ماکسیما سوار هستم قبلش هم ماشینای زیادی داشتم و اکثر جاده های ایران رو باهاش رفتم. از چسبوندن کیلومتر به سرعت ۲۶۰ کیلومتر تو آزاد راه کاشان تا پیچای جاده چالوس و ….. باید بگم سلطان جاده های ایران با اختلاف هنوزم ماکسیما هست. خیلی جاها بوده که اگه ماشین دیگه ای به جای ماکسیما اگه زیر پام بود شاید امروز زنده نبودم. سرعت و شتابگیری عالیش یه حس قدرت بهت میده و باعث میشه تو سبقت کم نیاره. راحتی مبلمان داخلیش که نگو. ماکسیما یه سامورایی تمام عیاره که شمشیرش رو بسته روی پدال گاز.