نیسان

مرور 8 نسل نیسان ماکسیما در 42 سال تاریخ تولید

ماکسیما برای مردم ایران، آغازگر مفهومی جدید در کلاس سدان لوکس ژاپنی است. پیش از فروش ماکسیما در کشورمان، صرفا تولیدات مرسدس بنز از دهه‌ی ۹۰ میلادی و سدان‌های امریکایی پیش از انقلاب، حس یک خودروی لوکس را تداعی می‌کردند؛ درحالی‌که مدل‌های ژاپنی جدی گرفته نمی‌شد.

اواخر دهه‌ی ۷۰ خورشیدی، واردات خودروهای مختلف از سراسر جهان به ایران ممنوعیت داشت. در همین زمان مدیران پارس خودرو، پروژه‌ای را افتتاح کردند که تردیدهای بسیاری برای موفقیت و سودآوری آن داشت. این تصمیم پرریسک مورد نکوهش کارشناسان مختلف قرار گرفت؛ اما پارس خودرو طی چند دهه فعالیت در ایران، تجربه‌ی لازم برای همکاری با برندهای مطرح جهان را کسب کرده بود.

نیسان ماکسیما ایران

اولین نمونه‌های نیسان ماکسیما در سال ۱۳۸۰ به دست مصرف‌کننده رسید و برای خودروسازی ایران، تاریخ‌ساز شد. قیمت این مدل، حدود ۳۳ میلیون تومان و معادل یک آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق متوسط یا نیمه‌لوکس تهران بود. هزینه‌ی خرید ماکسیما در اولین سال عرضه به بازار ایران، با پراید ۶ میلیون تومانی و زانتیا ۲۰ میلیون تومانی مقایسه می‌شد. برخلاف پیش‌بینی‌ها ماکسیما به عنوان گران‌ترین خودروی مونتاژی در تاریخ ایران، با استقبال افراد متمول جامعه روبرو شد و سود بسیار خوبی برای پارس‌ خودرو فراهم کرد.

علاوه‌بر قیمت نسبتا گران، سطح امکانات و توانایی فنی ماکسیما نیز برای مردم ایران، جالب توجه بود. گیربکس اتوماتیک و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر سه لیتری با قدرت ۲۲۷ اسب بخار، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه برای ماکسیما فراهم می‌کرد که برای بازار کشورمان، سابقه نداشت. این سدان لوکس، با امکانات رفاهی کم‌نظیر و کابین جادار، چندان سنگین‌وزن نبود و ۱۴۶۰ کیلوگرم با فاصله محورهای ۲,۷۵۰  میلی‌متر ارائه می‌کرد.

نیسان تیانا

موفقیت ماکسیما منجر به واردات و مونتاژ نیسان تیانا توسط پارس خودرو شد. این مدل جدید هم، درواقع نسل دیگر ماکسیما و چند نسل مدرن‌تر از نسخه‌ی مونتاژ ایران بود اما به دلیل عدم توقف عرضه‌ی ماکسیما توسط پارس خودرو با نام تیانا به دست مصرف کننده رسید. به بیان بهتر، آنچه با نام ماکسیما در ایران فروخته شد، بر اساس نسل چهارم با کد A32 شناخته می‌شود؛ اما تیانا همراه پلت‌فرم مشترک با ماکسیما نسل هفتم (A35)، خودرویی مستقل است که مخصوص بازارهای آسیایی، امریکای جنوبی و روسیه به تولید رسید. تیانا موجود در ایران، به نام ماکسیما برای بازار استرالیا و نیوزیلند عرضه می‌شد.

نسل اول نیسان ماکسیما تولید ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴

هدف از عرضه‌ی ماکسیما، ترکیب امکانات لوکس و توانایی‌های اسپرت برای گسترش حضور قدرتمند نیسان در بازار امریکا بود. این مدل، محصول پرچمدار نیسان محسوب می‌شد تا با قیمت بالاتر نسبت به تویوتا کرونا و هوندا آکورد، جلب مشتری کند. پیش‌تر، نیسان ۲۴۰Z در کلاس اسپرت کوپه با استقبال بازار امریکا مواجه شده و نام شرکت سازنده را به شهرت رسانده بود.

نیسان ماکسیما نسل اول

نسل اول ماکسیما جای‌گزین داتسون ۸۱۰ محسوب می‌شد و فقط با پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی با حجم‌های ۲/۴ و ۲/۸ لیتر به تولید رسید. موتور بنزینی ساخت ژاپن ۱۲۰ اسب بخار قدرت داشت اما بسیاری از قطعات فنی، شامل جعبه‌دنده و جعبه فرمان اولین ماکسیما، ساخت قطعه‌‌سازان معتبر امریکایی بود؛ به همین دلیل، ضمن بهبود کیفیت رانندگی، مورد توجه بازار هدف قرار گرفت. این خودرو علاوه‌بر نسخه‌ی سدان، مدل استیت (استیشن واگن) نیز ارائه کرد.

نسل اول ماکسیما در سال ۱۹۸۰، اولین خودروی بازار امریکا محسوب می‌شد که هشدار صوتی ارائه می‌داد. مثلا بازبودن درها هنگام حرکت یا روشن ماندن چراغ‌های اصلی بعد از خاموش کردن پیشرانه با صدای گوینده‌ی خانم به اطلاع سرنشینان می‌رسید.

نسل دوم نیسان ماکسیما تولید ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸

بعضی کارشناسان معتقدند هدف از تویوتا کریسیدا که سال ۱۹۸۳ معرفی شد، رقابت با ماکسیما بود. احتمالا به همین دلیل، نسل دوم ماکسیما نسبت به مدل قبلی خود، افزایش قدرتمند چشمگیر را تجربه کرد.

نیسان ماکسیما نسل دوم

دومین مدل ماکسیما برخلاف نسل اول، دیفرانسیل جلو بود. موتورسه لیتر ۶ سیلندر V شکل برای نسل دوم، ۱۵۷ اسب بخار قدرت فراهم می‌کرد.  ماکسیما نسل دوم، در بازار ژاپن و شرق آسیا به نام بلوبرد ماکسیما با پیشرانه‌ی ۲ لیتر تنفس طبیعی نیز عرضه شد.

نسل سوم نیسان ماکسیما تولید ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴

اواخر دهه‌ی ۸۰ میلادی، شهرت سدان‌های ژاپنی در بازار امریکا به اوج رسید. علاوه‌بر نیسان، تویوتا و هوندا، مزدا نیز با عرضه‌ی نسخه‌ی ویژه از ۹۲۹ برای امریکا به گروه تولیدکنندگان سدان در کلاس لوکس اسپرت ژاپنی وارد شده بود.

نیسان ماکسیما نسل سوم

برای نسل سوم ماکسیما، دو پیشرانه‌ی بنزینی ۳ لیتر با قدرت‌های ۱۶۰ و ۱۹۰ اسب بخار وجود داشت.  این مدل همراه امکانات جدید مثل سانروف، کروز کنترل، پخش صوت CD و کیسه‌ هوای ایمنی به بازار استرالیا و نیوزیلند نیز وارد شد. سال ۱۹۹۴، ماکسیما نسل سوم به فروش ۱۶۳ هزار دستگاه در امریکا رسید و موفق‌ترین مدل این خودرو تا امروز باقی ماند.

نسل چهارم نیسان ماکسیما تولید ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹

بهبود عملکرد و مصرف سوخت برای موتور ۳ لیتر ماکسیما با قدرت ۱۹۰ اسب بخار، نیسان را به عنوان یکی از بهترین سازندگان پیشرانه در جهان مطرح کرد. به همین دلیل ماکسیما در سال ۱۹۹۵ به فهرست بهترین خودروهای جهان، منتخب رسانه‌هایی مثل Car and Driver و موتور ترند رسید.

نیسان ماکسیما نسل چهارم

ماکسیما نسل چهارم در سال ۱۹۹۴ وارد رقابت با تویوتا کمری و آوالون (جای‌گزین کریسیدا) شد. این خودرو، وزن خالص ۱۳۰۰ کیلوگرم داشت و همراه پیشرانه‌ی ۳ لیتر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت  ۷ ثانیه ثبت کرد. این خودرو یکی از معدود تولیدات نیسان محسوب می‌شود که هم‌زمان در سراسر دنیا، حتی اروپا و ایران وجود داشت.

نسل پنجم نیسان ماکسیما تولید ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲

در آخرین سال‌های قرن بیستم، نیسان تصمیم گرفت طراحی ماکسیما را به دفتر مهندسی امریکا واگذار کند. فرایند طراحی ماکسیما نسل پنجم توسط جرالد هرشبرگ (Gerald Hirshberg) امریکایی که سابقه‌ی همکاری با پونتیاک داشت، انجام شد و البته مشابه نسل‌های قبل، موفق بود.

نیسان ماکسیما ایران نسل پنجم

دو نوع پیشرانه‌ی ۳ و ۳/۵ لیتر با قدرت‌های ۲۲۷ و ۲۵۵ اسب بخار روی ماکسیما نسل پنجم نصب شد. امکانات لوکس، مثل سیستم صوتی از برند بوز، گرم‌کن مخصوص صندلی و فرمان روی این خودرو وجود داشت. بعضی تجهیزات فنی ماکسیما در ابتدای قرن ۲۱، شامل دیفرانسیل لغزش محدود نیز مشابه نیسان اسکای‌لاین GT-R بوند تا شتاب‌گیری و فرمان‌پذیری خودرو بهبود یابد.

نسل ششم نیسان ماکسیما تولید ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸

در ادامه‌ی همکاری نیسان با جرالد هرشبرگ، نسل ششم ماکسیما نیز به تولید رسید. این مدل مخصوص بازار امریکا بود و فقط توسط خط مونتاژ موجود در این کشور، عرضه می‌شد.

نیسان ماکسیما نسل ششم

پیشرانه‌ی ماکسیما نسل ششم، ۳/۵ لیتری مشابه مدل قبل با قدرت ۲۶۵ اسب بخار بود اما نیسان تصمیم گرفت گیربکس CVT ایکسترونیک را جای‌گزین مدل دنده اتوماتیک ۴ سرعته کند. این تمهیدات به دلیل وزن خالص ۱۶۲۰ کیلوگرمی خودرو، نتوانست مصرف سوخت را کاهش دهد. ماکسیما نسل ششم ۹/۵ لیتر در بزرگراه و ۱۲/۵ لیتر در شهر، بنزین مصرف می‌کرد.

نسل هفتم نیسان ماکسیما تولید ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴

کاهش فروش در نسل ششم با رونمایی نسل هفتم ماکسیما جبران شد. طراحی این مدل جدید توسط شیرو ناکامورا  به اتمام رسید که امروزه با عرضه‌ی نیسان GT-R، مورانو، قشقایی و لیف دارای شهرت جهانی نیست.

نیسان ماکسیما نسل هفتم

ماکسیما نسل هفتم با موتور ۳/۵ لیتر ۲۹۰ اسب بخار و گیربکس CVT می‌توانست در زمان ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر برساعت ارائه دهد؛ هرچند که از نظر مصرف سوخت تفاوت چندانی با نسل قبل نداشت.

نسل هشتم نیسان ماکسیما تولید ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳

ماکسیما با تولید نسل هشتم به پایان خود رسیده است. این خودرو احتمالا با یک مدل تمام بنزینی توسط نیسان جای‌گزین خواهد شد. از سویی دیگر، فروش ماکسیما در سال‌های اخیر رو به کاهش گذاشته است و خرید سدان اسپرت با پیشرانه‌ی پرمصرف ۳/۵ لیتر، طرفدار چندانی ندارد.

نیسان ماکسیما نسل هشتم

روی کاغذ، افزایش قدرت ناچیز به میزان ۱۰ اسب بخار و کاهش وزن ۴۰ کیلوگرم، ماکسیما نسل هشتم را متمایز از مدل قبلی نشان می‌دهد. طراحی جذاب این خودرو نیز توسط جیوانی آروبا در امریکا انجام شد اما نتوانست برتری محسوسی نسبت به تویوتا آوالون و فولکس واگن آرتئون نشان دهد. ماکسیما امروزی، ۳۰۰ اسب بخار قدرت با میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر ارائه می‌دهد. این خودرو مجهز به گیربکس CVT ایکس‌ترونیک است و فقط با سیستم انتقال نیرو به چرخ‌های جلو تولید می‌شود.

چرا تصمیم به توقف تولید ماکسیما گرفته شد

در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، فقط ۱۸ و ۱۶ هزار ماکسیما در امریکا فروخته شد. این خودرو بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۲، همواره ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تقاضا برای بازار امریکا داشته است.

دوج چارجر 2022

آستانه قیمت ماکسیما در بازار امریکا ۴۰ هزار دلار است؛ درحالی‌که رقبای ساخت تویوتا و فولکس واگن به ترتیب، ۳۸ و ۴۲ هزار دلار قیمت دارند. حتی دوج چارجر با آستانه قیمت ۳۴ هزار دلار و کمی ابعاد کوچک‌تر نسبت به ماکسیما، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ ثانیه دارد.  چارجر R/T نیز با قیمت ۴۲ هزار دلار و پیشرانه‌ی ۵/۷ لیتر ۳۷۰ اسب بخار فروخته می‌شود.

آوالون با پیشرانه‌ی هیبرید ۲۱۸ اسب بخار، سرعت‌گیری صفر تا کیلومتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد. همچنین خریدار می‌تواند برای سدان پرچمدار تویوتا، موتور ۳ لیتر ۳۰۰ اسب بخار با میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر و زمان ۶ ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر نیز سفارش دهد. آوالون نیز با گیربکس CVT تولید می‌شود.

فولکس واگن آرتئون

آرتئون ۲۰۲۲ مجهز به پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ با اینترکولر و گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته است. این مدل، حدود ۴/۵ تا  ۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت  محدود شده به ۲۱۰ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت آرتئون با پیشرانه‌ی ۳۲۰ اسب بخار، ۹ لیتر در صد کیلومتر است. خریدار این خودرو می‌تواند سیستم دو دیفرانسیل و بدنه‌ی شوتینگ بریک نیز سفارش دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    به احترام این نام بزرگ کلاه از سر بر میدارم و تعظیم میکنم 👑❤

    موافقم 149
    مخالفم 41
    1. حق گوی باطل

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      مدل ۸۰ ش هم بعد ۲۰ سال سوناتا و آزرا های ۲۰۱۴ ۲۰۱۵ از لحاظ کیفیت راحتی و قدرت حریفش نمیشدن
      ماکسیما یک اسم نبود یک اسطوره بود اسم ماکسیما خالی از صنعت یاتاق و شرکا بیشتر اعتبار داره🔥🔥🔥

      موافقم 138
      مخالفم 22
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        دقیقاً همینطوره

        اما از یک چیز مطمئنم که بیشترین دلیلِ توقف ماکسیما ، اون گیربکس مضخرف CVT بود که روحِ ماکسیما را تو شیشه کرده بود !!!

        موافقم 97
        مخالفم 18
        1. بهراد

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (243 ديدگاه)

          خیر اقا نوید خیر تعصبانه نظر نده جناب. بنده خودم سوار یک عدد ماکسیما ۲۰۱۶ شدم و باید بگم عجب شاهکاریست ! من خودم باور نمیکردم جعبه دندش CVT باشه بس که سریع و فرز و نرم بود. بعدش که یکم ماشینو دور دادم متوجه شدم چخبره. الحق که همچین شاهکارایی واقعا فقط از دستان خلاق نیسان برمیاد که از یک جعبه دنده CVT بتونه چنین شاهکاری بسازه. بنده خودم بشخصه سواری ماشین رو با بنز C200 مدل 2014 یکی میدونم البته فرزند بنز در بحث هندلینگ بهتر عمل میکنه تا این اسطوره ولی این چیزی از ارزش های این شاهکار مهندسی کم نمیکنه.

          موافقم 17
          مخالفم 13
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          خیر بهراد جان ، خیر !
          اونی که شما دیدی ، پتانسیل cvt نبود و قبلاً توضیحات کامل دادم که قدرت بالای موتور ضعف گیربکس را میپوشاند !

          موافقم 17
          مخالفم 6
        3. بهراد

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (243 ديدگاه)

          بعید بودنم فقط قدرت موتور بوده باشه. تو زمانی که من تست میکردم جدایی از قدرت موتور گیربکسم خنگ و سربه هوا نبود و از همه مهم تر اون کندی اولیه اعصاب خوردکن CVT هارو نداشت. انشالله یکبار خودتون فرصت سواری با اون شاهکارو میگیرید و متوجه میشید من درمورد چی صحبت میکنم.

          موافقم 7
          مخالفم 5
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        غیر ممکن عشق خودرو باشید ، دهه ۵۰ و ۶۰تی باشید و ابتدای دهه ۸۰ را به یاد نیاورید ، زمانی که نفت فروش میکرد حسابی هم فروش میکرد و ایران داشت دگرگون میشد و چندسالی هم مونده بود که واردات آزاد بشه !

        ۲۰۶ ، پژو پرشیا ، زانتیا و مزدا ۳۲۳ برای هم دیگه کُری میخوندند تا اینکه بدونِ هیچ تبلیغ زیادی یه ماشینی در خیابان‌ها میدیدیم که چه رنگ و لَعابی داره و چقدر شیک و کشیده با رنگ نقره‌ای و نقره‌بِژ دل میبره بیاهو ببین چجوری !
        چیزی نگذشت که معروف شد به ماشین بازاری طلافروش‌ها و اینکه معادلش میشه یه آپارتمان خرید تو زعفرانیه ( ۴۵ میلیون ) !

        گذشت و گذشت و هر سال فروش ماکسیما بالاتر میرفت و آرزوی هر ثروتمندی بود که داشته باشدش اما خورد به سال ۱۳۸۵ و واردات آزاد شد و اونوقت بود که بازار تشنه چشمش افتاد به محصولات فضایی کره‌ای و شاسی بلندهای تویوتا ، باز هم گذشت و گذشت تا رسیدیم به سال ۱۳۹۱ و دوران شروع تحریم‌ها و اینجا بود که تازه یواش یواش بیسوادها باسواد شدند چون تجربه کسب کرده بودند که ماکسیما چیزی داره که کره‌ای‌ها حتی جنسیسش هم نداشت و اون سواری دلچسبش همچون آمریکایی‌های قدیمی با قدرت موتوری بسیار کافی که با گاز دادنش درنگ نمیکرد و از جا کنده میشد !
        ماکسیما در بخش هندلینگ عقب مشکل اساسی داشت ولی باز کسی اهمیت نمیداد چون اون‌هایی که ماکسیما میخریدند دیگر میدانستند با ماکسیما باید چطور روزگار سپری کنند و جون میده برای یه مسافرت دلچسب و بینظیر !
        تو ماکسیما ۸۱ بشینید ، تو ماکسیما ۹۱ هم بشینید ، بویی احساس میکنید که فقط در لکسوس مشابهش هست و آن بوی کیفیت بالای متریالش هست !
        به روکش صندلی‌های ماکسیما دست بکشید تا بفهمید چه حالی میده !
        به کروم در‌ها و چوب‌کاری‌ها و اون صفحه مانیتور tft نگاه کنید و تو اوج گرما کولرش را روشن کنید تا بفهمید چه حالی میده و ماکسیما بسیار فراتر از هم قیمت‌های خودش کارایی و ارزش داره !
        جاگزینی ماکسیما کار آسانی نبود و دیدیم که بعد از ماکسیما هم هرچه آودند موفق نشد اما این رسمش نبود که پارس‌خودرو با اون همه جمال و جبروت حالا بشه منتاژ کننده‌ی کوئیک R 🤮😤😢🖤 !

        ماکسیما ، دوستت دارم و دوستت خواهم داشت ❤👋🏻 !
        مطمئنم اون‌هایی که ماکسیما لاکاغذی دارند ، قَدرش را میدانند و اگر نه تا حالا فروخته بودندش اما کسی که ماکسیما لاکاغذی داره بهش نگید فروشیه چون انگاری فُهشش میدید و عصبانیش میکنید چون اون برایش خودرو نیست ، بلکه عضوی از خانوادش به حساب میاد !

        مرسی نیسان که هستی ، اما بکش بیرون از اون cvt مضخرفت !!!

        موافقم 104
        مخالفم 26
        1. قاطر فروش

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1194 ديدگاه)

          جایگزینش تیانا بود ک انصافا خیلی خوب بود فقط بد شانسیش خورد ب ترامپ

          موافقم 20
          مخالفم 17
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          خیر
          تیانا اصلاً با ماکسیما قابل مقایسه نیست و یه خودروی سفارش آسیاست با آپشن‌های رفاهی به درد‌بخور اما همان مُعظل گیربکس CVT که اتفاقاً دلیل خراب بودن بازارش هم همینه !
          تیانا سربه‌زیر بود تو فازِ خودش بود اما ماکسیما یه قلدر به تمام معنا بوده و هست !!!

          موافقم 41
          مخالفم 9
      3. net

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3385 ديدگاه)

        نسل پنجم ماکسیما متفاوت ترین و قشنگترین بود زمان خودش. سال ۸۰ ماکسیما وارد ایران شده بود و لوکسترین و با کلاس ترین ماشین ان زمان بود وخیلی طرفدار پیدا کرده بود ،در ان سالها در ایران اول ماکسیما و بعد مزدا ۳۲۳ ماشینهای باکلاس بودند.جالبه اولین ماشینی که دیدیم خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت همین ماکسیما نسل پنجم بود و رنگ مشکی ماکسیما نسل پنجم با این خط نازک سفید اطراف شیشه دربها در سال ۸۰ جذاب و زیبا و خاص بود

        موافقم 27
        مخالفم 11
    2. miladzm

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      درود بر ژاپن !
      درود بر تویوتای معظم !
      درود بر نیسان !
      درود بر مزدا !

      موافقم 59
      مخالفم 11
  2. R@min

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2043 ديدگاه)

    فکر می کنم یه دوره ای همه دوست داشتن یه ماکسیما داشته باشن، البته هنوزم هستن چون نمونه های کم کارکرد بالای 500 میلیون معامله میشه. اوایل دهه 80 که اومد انتخاب اول خیلی از کسانی بود که توانایی مالیش رو داشتن.

    اصلا یه چیز عجیبی بود این ماکسیما نسل 5، سواری استثناییش و موتور سرحال و نرمش یه ترکیب بی نظیر بود.

    موافقم 62
    مخالفم 3
    1. Twin H Power

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (272 ديدگاه)

      نمونه های کم کار بالای ۵۰۰ ؟
      داداش داغونش رو هم زیر ۵۰۰ نمیدن
      اوضاع خیلی خرابه !!!!

      موافقم 58
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2043 ديدگاه)

        تقریبی گفتم متاسفانه تا بالای ۱ میلیاردم میره‌.

        موافقم 43
    2. حق گوی باطل

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      رامین گویا شما واقعا آمریکا زندگی میکنی
      کم کار تمیز زیر ۱ میلیارد پیدا میشد من با کله میخریدم

      موافقم 43
      مخالفم 2
      1. seyedjavad.mercedesbenz

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        متاسفانه ایشون درست میگن منتها فقط شاید ۳ ماهه قیمتارو چک نکردن ☹

        موافقم 35
    3. Habib

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (56 ديدگاه)

      یاد اون تبلیغاتش افتادم که همه از دیدن این ماشین حیرت زده شده و داخل چاه می افتادند! ابهتی داشت آن زمان. حالا هم ماشین قابل احترام و مطمئنی است.

      موافقم 41
      مخالفم 4
  3. JDM lover

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    یکی از بهترین خودروهای مونتاژی ایران همین ماکسیما هستش
    الانم نمونه های کارکردش حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومنه قیمتشون و بنظرم واقعا ارزش خرید خوبی داره

    موافقم 33
    مخالفم 4
  4. عارف

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (326 ديدگاه)

    یکی از ایرادهای نیسان عدم توجه به مصرف محصولات خودش نسبت به رقیبان هست . اصولا نیسان در همه ی کلاسها مصرف سوخت بیشتری نسبت به رقبا دارد

    موافقم 40
    مخالفم 4
  5. حامد

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    نسل ششم و هفتم بسیار زشت هستن
    ولی نسل پنج و هشت بسیار زیبا

    موافقم 33
    مخالفم 3
  6. HesamS500

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (128 ديدگاه)

    هنوزم که هنوزه خوش استایله
    مثل ماشین های لوکس می‌مونه

    موافقم 37
    مخالفم 2
  7. محمد

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    تو بازار تشنه ایران اکثر خودرو های خارجی خوب میفروشن خصوصا اونایی که سال ها تو خط تولید نگهشون داشتن و رقبای همکلاس اون اجازه ورود نداشتن ، نسل آخر همین ماشین رو هم اونایی که بهش دسترسی داشتن بررسیش کردن ، نقطه مشترک حرفاشون هم شترگاو پلنگ بودن ماکسیما بود که سعی میکرد از هر کلاسی یه چیزی رو به طور نصفه نیمه و ناقص توهم ترکیب کنه ( لوکس اسپرت خانوادگی و خوش قیمت ) که نشدنی هم هست ، دیدید که حتی تو مناطق آزاد که امکان خریدش بوده و هست استقبالی ازش نمیشه و مردم ماشینهای دیگه رو تو این کلاس انتخاب میکردن یا کلا یه سگمنت دیگه رو انتخاب میکنن ، عمده دلیل انتخاب این ماشین ها اجبار و ندیدن ماشین های روز تو اون زمان و حتی الان هست
    # از کاه کوه نساز هموطن

    موافقم 25
    مخالفم 59
    1. downfall

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (126 ديدگاه)

      694 تا کامنت ضد ژاپنی گذاشتی و به جایی نرسیدی امیدوارم خدا آرامش بده بهت …. یه نگاهم به آمار فروشش بنداز بعد بگو مردم ماشین ندیده از کاه کوه ساختن. واقعا آدم شک می کنه که شما کره ای فنا اصلا چیزی داخل جمجمه مبارکتون دارین یا نه. نیسان همین الان جزو پر فروش ترین برندها تو بازار آمریکاست بعد یکی میاد اینجا میگه ملت ماشین ندیده فلان می کنن. البته کسی که فن هیوندا باشه بیش از این نمیشه اازش انتظار داشت.

      موافقم 40
      مخالفم 16
      1. محمد

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        حرف های خودمون رو به خودمون یاد نده اکانت تازه سبز شده ، من تو منطقه زندگی میکنم همه رقمه ماشین زیرپام بوده یا حداقل تست کردم نه مثل شما طرفدار انیمه و سوباسا هستم نه طرفدار کره نه کس دیگه ، هرکی جنس خوب بزنه مال هرکشوری باشه وسعم برسه میخرم چه ژاپنی چه امریکایی چه انگولایی ، در مورد اون بنده خدایی که اسمش رو بردی اون نه سوادش رو داره نه بلده با کسی گفتگوی منطقی داشته باشه محتوای کل کامنت هاش هم تشنج افرینی و اظهار نظر توی همه موارد از فیزیک و زیست و سیاست بگیر تا فلسفه و روانشناسی و در نهایت فحاشی به کره بوده من نه وقتش رو دارم نه حوصله همچین ادمی رو که بخوام باهاش همکلام بشم شما هم سوار اون یو اس بی ها شو

        موافقم 22
        مخالفم 35
    2. امیر

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (171 ديدگاه)

      اگه یا|تاقان میزد هر روز تو تعمیرگاه بود و روز به روز سیم کشیاش اتصالی میکرد ماشین کاملی میشد صد حیییییف ک نیسان هنوز به این تکنولوژی‌ در انحصار کره نرسیده

      موافقم 32
      مخالفم 10
      1. datsun

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3915 ديدگاه)

        ماکسیمای که پارس خودرو مونتاژ کرد اکثر اپشنها و امکاناتش حذف شده بود ماکسیما چیزی از رقبا کم نداشت.

        موافقم 25
        مخالفم 2
        1. datsun

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (3915 ديدگاه)

          موتور ماکسیما سری vQ بود چند سال به عنوان موتور برتر انتخاب شده بود این موتور.

          موافقم 21
          مخالفم 3
  8. Mohammad.2005

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    رفتی از خط تولید اما ….

    رفتنت پر از معما

    حیففففف……

    موافقم 37
    مخالفم 2
  9. قاطر فروش

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    حیف این طراحی
    نیسان باید تولید این ماشینو برعهده اینفینیتی میگذاشت اونم با یه گیربکس بهتر
    نمیگم عقل من بیشتر از مدیرای نیسانه ولی استراتیژیشون جواب نداد

    موافقم 24
    مخالفم 3
  10. حمید رضا

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یه ۸۲ مشکی تمام فابریک دارم که بابام صفر خرید بعد من ازش خریدم ، نه دلم میاد سوار بشم، نه می تونم دل بکنم بفروشمش ، نه اینقدر پولدارم که قیدش رو بزنم بندازمش یه گوشه فقط نگاش کنم ، نه پارکینگ اضافه دارم ، اصلا یه اره ای شده که نگو. هیچ راهی برام نذاشته

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. پدرام

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش به مولا عین خودمی
      ۸۲ مشکی اتومات تمام فابریک دارم
      واقعا نمیدونم چیکارش کنم احساس میکنم وجودمه

      موافقم 15
      مخالفم 2
  11. مملی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اوایل دهه هشتاد دو و نیم برابر دیه قیمت داشت. و براش چه جک هایی ساختن.

    موافقم 15
    مخالفم 2
  12. سجادی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    نسل آخرش قشنگ ترین مجموعه داشبورد از آخرین نسل دگمه دارها هست واقعا قشنگه.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  13. M

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (203 ديدگاه)

    این مدلی که تو مقاله تحت عنوان ماکسیما نسل پنجم گذاشتید تا حدودی ماکسیما نبود بلکه نیسان cefiro بود
    در اروپا و خاورمیانه به اسم ماکسیما و ماکسیما QX بود
    در بازار امریکا نیسان التیما در نسل های
    U13
    L30
    L31
    L32
    L33
    L34
    حضور داشت
    ولی این ماشینی که تو ایرن با نام ماکسیما هست A33 هست که تو امریکا با برند اینفینیتی I30 و I35 فروش رفت
    که اصلا فروش خوبی نداشت
    در 2004 لکسس 70 هزاز تا es فروخت ولی نیسان کلا 11 هزارتا در امریکا فروش نداشت (دو تا لینک زیر)

    https://carsalesbase.com/us-infiniti-i35/
    https://carsalesbase.com/us-lexus-es/

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. پاشا

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (71 ديدگاه)

      داداش تو حتی هیچ اطلاعاتی هم نداری متاسفم ماکسیما با دو برند تو آمریکا فروخته میشد اره اینفینیتی رو درست گفتی و با برند اینفینیتی فروش افتضاحی داشت
      اما با برند نیسان فروش عالی داشت و ماکسیما ما یک فیس لیفت از ماکسیما a32
      بود که فروشش تو نیوز لند استرالیا عربستان عمان قطر وژاپن ایران غوغا کرد
      اول خدا
      دوم مادر
      سوم ماکسیما

      موافقم 14
      مخالفم 6
      1. M

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (203 ديدگاه)

        The fifth generation Maxima was a badge engineered variant of the JDM A33 Nissan Cefiro
        اینجا خیلی واضح نوشته نسل پنچم نسیان ماکسیما یک rebadge یا همون badge engineered از Nissan Cefiro بود
        بر خلاف نسل های قبلی و بعدی که در واقع این یک استراتژی بود برای پایین اوردن هزینه های تحقیق و توسعه چون Nissan Cefiro
        با کد A33 قبل از نسل پنچم ماکسیما با کد A33a معرفی شد
        برای همین گفتم
        این مدلی که تو مقاله تحت عنوان ماکسیما نسل پنجم گذاشتید تا حدودی ماکسیما نبود بلکه نیسان cefiro بود
        با دقت بخون!!
        و ضمنا نسل پنچم ماکسیما در کل یک کاهش خیلی جزیی داشت و بعد از سال 2000 کلا فروشش هر سال افت کرد تقریبا
        https://carsalesbase.com/us-nissan-maxima/
        در مورد فروشش تو بقیه جاها اطلاعاتی وجودد نداره که ارجاع بدم یا حداقل من پیدا نکردم

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. پاشا

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (71 ديدگاه)

          فکر کنم نفهمیدی چی گفتم ماکسیما که تو ایران یک فیست لیفت ۶۸ درصد از ماکسیما a32 هست اونی که شما گزاشتی ماله اینفینیتی هستش

        2. پاشا

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (71 ديدگاه)

          در ضمن ماکسیما بعد سال ۲۰۲۳ با موتور هیبریدی بیرون میاد

    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      ماکسیما نسل پنجم در کشورهای مختلف با نام های متفاوت و تفاوت های جزئی بدنه عرضه شد

      موافقم 23
  14. Payfast

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (808 ديدگاه)

    و باز هم گیربکس cvt /: فک نکنم گیربکس amt به ماکسیما بخوره ولی گیربکس خوبیه

  15. دکتر

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    ماکسیما واقعا دوست داشتنی بود هست و خواهد بود،محاله ماشین باز باشی و ماکسیما رو دوست نداشته باشی،یکی از بهترین هاست تو رنج قیمتی خودش ، و واقعا یک ماکسیما تر تمییز شرف داره به ۱۰۰ تا چینی،تو سفری که به دبی داشتم اتفاقی سوار یک اینفینیتی که مدل همین ماکسیما خودمون بود شدم، و اونموقع بود که فهمیدم پارس خودرو چقد از امکانات این ماشین زده، نمونه های فول اپشن این ماشین واقعا معرکه هستن

    موافقم 12
    مخالفم 3
  16. رامتین

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3244 ديدگاه)

    بهرحال موتور پرحجم و گیربکس واقعا ضعیف در دنیای امروز، منجر به پایان این خودروی دوست داشتنی شد. فروشش واقعا اسفناک بوده. دلیل این اتفاق هم مدیریت ضعیف نیسانه. شما کیا را ببین. کیا j5 یا اپتیما امسال بدجور ترکونده و 5امین خودروی پرفروش دنیا شد. میاد موتور 2.5 لیتری توربو 300 اسبی و گزینه دو دف میگذاره. قیمت زیر 40هزار. بهرحال این موارد تعیین کننده هست.

    موافقم 8
    مخالفم 4
  17. پدرام

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    داداش به مولا عین خودمی
    ۸۲ مشکی اتومات تمام فابریک دارم
    واقعا نمیدونم چیکارش کنم احساس میکنم وجودمه

  18. BMW

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (659 ديدگاه)

    نیسان نه تنها برند فوق العاده ای بلکه اگه بخوایم از جهات دیگه ام بهش نگاه کنیم فوق العادس مثلا تو تحریما خیلی سعی کرد تو ایران بمونه اما نتونس مدیرای با وجدانی داره خوشم میاد چون می دونین همچین کسایی تو دنیا واقعا کم هستن که انسانیتُ به تجارت ترجیح بدن😍

    موافقم 6
    مخالفم 2
  19. علی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    ماکسیما بهترین خودرویی بود که تو ایران مونتاژ شد علیرغم اینکه برخی از آپشن هایش را پارس خودرو نگذاشته بود . از کره ای بهتر بود چه برسه به چین ، حالا ببین از مونتاژ ماکسیما رسیدیم به مونتاژ چینی ها !!!! سقوط آزاد به این میگن

    موافقم 5
    مخالفم 4
  20. Hadi

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (597 ديدگاه)

    اسطوره نیسان 😍👌🏼

  21. علیرضا شیرازی

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من از سال ۹۰ تا حالا که میشه ۱۲ سال ماکسیما سوار هستم قبلش هم ماشینای زیادی داشتم و اکثر جاده های ایران رو باهاش رفتم. از چسبوندن کیلومتر به سرعت ۲۶۰ کیلومتر تو آزاد راه کاشان تا پیچای جاده چالوس و ….. باید بگم سلطان جاده های ایران با اختلاف هنوزم ماکسیما هست. خیلی جاها بوده که اگه ماشین دیگه ای به جای ماکسیما اگه زیر پام بود شاید امروز زنده نبودم. سرعت و شتابگیری عالیش یه حس قدرت بهت میده و باعث میشه تو سبقت کم نیاره. راحتی مبلمان داخلیش که نگو. ماکسیما یه سامورایی تمام عیاره که شمشیرش رو بسته روی پدال گاز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا