آیا نیسان Z نیسمو با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و صد کیلوگرم وزن سبکتر میتواند حریف موستانگ GT با ۴۸۶ اسب بخار قدرت شود؟
در دنیای خودروها، آمریکاییها ضربالمثلی دارند که میگوید «جایگزینی برای حجم موتور وجود ندارد». در دههٔ ۷۰ شاید این ضربالمثل درست به نظر میرسید اما وقتی در دههٔ ۹۰ ژاپنیها وارد بازی شدند، ثابت کردند که آمریکاییها اشتباه میکنند. آنها به افزودن چندین لیتر به حجم موتور اعتقادی نداشتند و معتقد بودند فقط پیشرانه نیست که یک خودرو را سریع میکند. درگی که در ادامه خواهید دید، دقیقاً این موضوع را تصدیق میکند زیرا در اینجا فورد موستانگ GT در برابر نیسان Z نیسمو قرار گرفته است. V8 تنفس طبیعی در برابر V6 توربوشارژ، ۵ لیتر در برابر ۳ لیتر، تقابل افسانهٔ آمریکایی با نماد ژاپنی.
موستانگ GT از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده میکند که ۴۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۷ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. موستانگ با وزن ۱۷۹۰ کیلوگرم، بیش از صد کیلوگرم از رقیب ژاپنی سنگینتر است. نیسان Z نیسمو هرچند ۲ سیلندر، ۲ لیتر حجم موتور، ۶۶ اسب بخار قدرت، ۴۷ نیوتن متر گشتاور و یک دنده کمتر دارد اما با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور، تمام تلاش خود را میکند تا به لطف وزن سبکتر، کمبود قدرت خود را جبران کند.
بااینوجود، نسبت قدرت به وزن موستانگ با ۲۷۱ اسب بخار بر تن، هنوز هم بهتر از نیسان با ۲۵۰ اسب بخار بر تن است و بنابراین قاعدتاً باید برندهٔ این رقابت باشد اما ولی در واقعیت، ماسل کار فورد در هر چهار مسابقه شکست میخورد و در هر مسابقه ثابت میشود که ژاپنیها چقدر خودروهایشان را دقیق میسازند خصوصاً نسخههای پرفورمنس را. موستانگ در لانچ اولیه کند عمل میکند و این باعث میشود از نیسمو عقب بیفتد. این خودرو در بهترین حالت تایم ۱۲.۶ را در ۴۰۰ متر ثبت میکند که ۰.۳ ثانیه از رقیب ژاپنی بیشتر است.
مشخصات فنی
فورد موستانگ GT | نیسان Z نیسمو | |
پیشرانه | ۵ لیتری V8 | ۳ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۸۶ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۷ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۹۰ کیلوگرم | ۱۶۸۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۴۷,۰۵۵ دلار | ۶۶,۸۹۰ دلار |
Yazdan
۱۲ مرداد ۱۴۰۳از لحاظ شتاب متاسفانه: موتور های برقی >توربو شارژ > تنفس طبیعی
amir
۱۲ مرداد ۱۴۰۳انتظار نداشتم اصالت آقا ماشالا از نیسان زد بخوره
Jeferson
۱۲ مرداد ۱۴۰۳برای تقابل با نیسمو باید دارک هورس رو میاورد که باز حداقل ۶ هزار تا تفاوت قیمت داشته باشن نه ۱۹ هزار دلار . خودم انتظار این نتیجه رو داشتم
SMS
۱۲ مرداد ۱۴۰۳هر جفتشون عالی هستن اما من با نیسان z حال نمی کنم
kasra
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ولی موستانگ عالی هست درسته باخت ولی با اجازه علی شوی
ماشلا عضلانی
ماشلا امریکن
ماشالا سازنده الوادور
ماشیلا فورد برانکو
ماشالا امریکا
پیام
۱۲ مرداد ۱۴۰۳فقط موستانگ
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳فقط جنسیس کوپه😂😂😂😂
NAVID@@98
۱۳ مرداد ۱۴۰۳فقط موستانگ
چون 👑🥇 توی واقعیت هر رقابتی کفه ترازو به سمت آمریکایی ها و اروپایی ها بطور مطلق سنگینی میکنه چون هر چیز اول هستن اروپا آمریکا چون توی هر رقابتی هم کفه ترازو به سمت آمریکایی ها و اروپایی ها بطور مطلق سنگینی میکنه چون هر چیز اول هستن🥇👑
حالا تو پرفورمنس هایپر کار باشه تیونینگ باشه آفرود هر چیزی همین موضوع صدق میکنه به این درک نکاه نکنید چون اون یارو دنبال هدف خودش بود بهش پول میدن تا تبلیغ غیرواقع کنه !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
فورد
۱۲ مرداد ۱۴۰۳با اون اختلاف قیمت نیسان زد میشه یه توربو انداخت رو موستانگ اونوقت میشه هیولاااا
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۲ مرداد ۱۴۰۳فقط تو کف اینم چجوری یه کسی مثل این یا و آنقدر خوش شانسه که این مزحکه ها رو راه میندازه و تمام دنیا هم براشون خوش رقصی میکنند.بعد یه سازمان با کلی هزینه تو پیست مخصوص با رعایت استانداردها و تجهیزات دقیق هر هفته درگ میندازه ولی پوشش داده نمیشه.اصلا قشنگی درگ به لاستیک گرم کردن قبلشه.در مورد این یارو بگم که با موستانگ ۴۸۶ اسبی تایمی زده که نسخه ۴ سیلندر ۳۳۵ اسبی نسل قبل زده میشد.حتی تو درگهای خورده این مردک نسل قبل موستانگ سریعتر از نسل جدید بوده
NAVID@@98
۱۲ مرداد ۱۴۰۳دقیقا👍
این …. .. .. دنده مرده میداد هنوز دور موتور پرنکرده میزد دنده بعد دوست دارم بگیرم سِفت ب…. اینو !!!!!!!
راننده خیلی شرطه اگه طرف راننده بود در هر شرایطی موستانگ سریعتر بود !!!!!!!
phonix
۱۲ مرداد ۱۴۰۳موش تو سوراخ نمیرفت جارو به دمش میبست
NAVID@@98
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اتفاقاً اینم که اینجا میبینید دقیقا به قول طاها ایوبی که حرف درستی زد
منم میگمش چون چون بجا بود
اگه ساده نباشید میبینید که
واقعا اگه درگ های همین مردک رو دیده باشید، دقیقا به حرف من میرسی.
واقعا بدون تعصب میگم، خیلی چرت و پرته ویدئوهاش، میگم، اصلا کاری به این ویدئو ندارم، اصلا گور پدر هرچی نیسان،
ولی درگ هایی که برگذار میکنه خیلی نتیجه هاش داغونه نسبت به اعداد اعلامی.
نظر شما هم همینطوره
پس همین درگ هم هرکی غیر این میگه برعکسه !!!!!!!!!
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۳«جایگزینی برای حجم موتور وجود ندارد».
این حرف کاملا درسته نمونش دوج که ثابت کرد با حجم موتور ۶.۲ لیتری میشه همه رو شکست داد🔥
hosen
۱۲ مرداد ۱۴۰۳والا من خودم عاشق چلنجرم ولی اون حجم از قدرت رو آسفالت معمولی و دف عقب بودن چیزی جز هرزگردی نداره. کما اینکه چلنجر پلتفرم و سیستم انتقال قدرت خوبی هم نداره.
JaMsHiD_R1988
۱۲ مرداد ۱۴۰۳سوشی جون اونقدر همه رو شکست داد که فراری جلوش کم آورد😂
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/dodge/dodge-challenger-demon-170-vs-ferrari-812-gts-drag/&ved=2ahUKEwiWgt7t-tWHAxWQKRAIHUsNGgAQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw26TrpV2l1i6zYT4EYO-FfL
هیچوقت یه پلتفرم قدیمی و آشغال نمیتونه با ستاپ شهری این حجم از قدرت رو به خوبی و بدون هرزگردی انتقال بده
همه چی فقط قدرت و گشتاور نیست
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۳این لینک رو بار ها فرستادی بارها هم جوابت رو دادم بحث تکراری فایده ای نداره اگر شرکتی واقعا فکر میکنه خفنه بیاد رو پیست درگ اونجا همچی معلوم میشه
Taha Ayoobi
۱۲ مرداد ۱۴۰۳بنز چه پلتفرم آشغالی ساخته پس
car lover
۱۲ مرداد ۱۴۰۳طاها تو هم دیگه جدیدا داری خزعبل میگی دستت به جایی نمیرسه تو بحثا به حرفای مسخره رو میاری
پلتفرم اشغال نیست فقط قدیمی شده ولی اگه تو میگی اشغاله پس چرا دوج عوضش نمیکنه؟ اگه نمیکنه پس یعنی بی عرضست و بلد نیست یه پلتفرم بسازه در هر صورت دو سر باخته
فندوم امریکن کار این سایت واقعا داغونه علی نوا و سوشیانت و تو و المیراژ و حسن و کلی ادم متعصب دیگه و صدتا اکانت فیک
نمیگم خودم ادم خوب یا کاملی ام ولی اینطوری هم نیستم دیگه
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۳آره راست میگی فن ها آلمان تو سایت پدال خیلی درست حسابی هستن ما نمیدونستیم در ضمن ما مثل بعضی ها نیستیم که اروپایی فنن و خودشون رو آمریکایی فن معرفی میکنن اکانت فیک ساختن هم که کار آلمانی فن هاست نمونش همون کاربر در حسرت ۱.۶۶
Taha Ayoobi
۱۲ مرداد ۱۴۰۳کار لاور
من میخوام بگم بفهمید چه حرف هایی میزنید.
تو گفتی پلتفرمش برا بنزه، اوکی.
جمشید میگه پلتفرم آشغال، من یاد آوری کردم که مال بنزه و الکی برای اینکه دوج رو بکوبید هرچیزی نگید.
راستی،
نفر اولی که منو گذاشت تو لیست متعصبا تو بودی😂
خیلی از آشنایی با تو خوشحالم، یکی از کاربر هایی که ازش خوشم میاد تو سایت تو هستی.
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳طاها من هم باهات حال میکنم و برات احترام قائلم اما گفتم تعصبی نباش
Taha Ayoobi
۱۳ مرداد ۱۴۰۳به خدا همین بعضی کاربرای سایت منو تعصبی کردن، تو بیا روز های اول منو ببین.
نمیخوام بندازم تقصیر بقیه ولی بقیه بی تاثیر نبودن، هرچند سعی میکنم برگردم به قبل ولی خب بازم وقتی توهین میکنن آدم مجبوره دفاع کنه.
نه ولی خدایی بد میگم؟
اگه میگید مال بنزه پس برا جی از اونور میگید آشغال؟
خب بگید همون قدیمی.
amir
۱۲ مرداد ۱۴۰۳بهترین اثباتو amg one کرد که با موتور ۱.۶ لیتری نوربرگرینگو به آتیش کشید هنوزم کسی نتونسته بزنه رکوردشو
الان میدونم هزارتا بهانه میاری ولی وقتی خودت منطق نداری از منم انتظار منطق نداشته باش اره میدونم موتورش فرمول یکه موتور برقی داره هایپر کاره داون فورسش خداس ولی از اونجایی که فقط داری به حجم موتور نگاه میکنی و هیچ فاکتور دیگری برات مطرح نیست پس…
car lover
۱۲ مرداد ۱۴۰۳سوشیانت قبلا هم بهت گفتم اینکه من فن چی هستم به تو ربطی نداره خودم رو هم جای چیزی جا نمیزنم. بعد من الان اسم المان یا المانی فن رو اوردم؟ مشکلت با المان چیه نکنه تو جنگ جهانی دست و پاتو از دست دادی؟ هرجا میشه اسم المان رو میاری من از المانی فن ها تعریف کردم؟ ولی همه میدونن امریکن فنهای سایت چقدر متعصبن. قبلا گفتم بازم میگم متعصب المان و امریکا و هندی و چینی نداره خودتو اصلاح کن و تعصب و غرور مسخره ات رو بذار کنار
خیر پیش
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۳خب پس الان اینو هم بدون که اگر من فن خودرو های آمریکایی هستم به شما مربوط نمیشه همونطور که خودت انتظار داری من دخالت نکنم معنی تعصب هم یعنی بار ها یه چیزی رو توضیح میدی و لینک میفرستی ولی یه عده همچنان حرف خودشون رو میزنن مثل مازیار امیر خودت کاربر Bmw و…
JaMsHiD_R1988
۱۳ مرداد ۱۴۰۳توضیح سوشیانت از تعصب :
معنی تعصب هم یعنی بار ها یه چیزی رو توضیح میدی و لینک میفرستی ولی یه عده همچنان حرف خودشون رو میزنن مثل مازیار امیر خودت کاربر Bmw و…
خود سوشیانت :
این لینک رو بار ها فرستادی بارها هم جوابت رو دادم بحث تکراری فایده ای نداره اگر شرکتی واقعا فکر میکنه خفنه بیاد رو پیست درگ اونجا همچی معلوم میشه
برات لینک فرستادم گفتم اسب بخار و تکنولوژی آمریکایی قدیمی و فرتوت و بدردنخور و فاقد استفاده شده بدرد نخوره بعدا نشستی از پیست با چسب رازی برا من میگی؟
سوشیانت
۱۳ مرداد ۱۴۰۳جمشید میدونی مشکل شما ها چیه اینکه لینکی که میفرستین اصن ربطی به بحث ما نداره ما داریم راجب ماشینی صحبت میکنیم که تنها لاستیکی که داره مخصوص پیست درگه بعد میای لینک درگ رو آسفالت رو میفرستی بعد با خودت میگی خب من لینک فرستادم!
hosen
۱۲ مرداد ۱۴۰۳نتیجه درگ خیلی خنده داره واقعا
قدرت ماستنگ بیشتره و وزن شون هم تقریبا یکیه چطور تو همه درگا باخت!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ مرداد ۱۴۰۳حتی خط اول مطلب نخوندی
وزن؟؟؟
hosen
۱۲ مرداد ۱۴۰۳فکر نمیکنم ۷۵ کیلو وزن کمتر بتونه ۶۶ اسب بخار قدرت کمتر رو خنثی کنه
محمدهادی
۱۲ مرداد ۱۴۰۳چه درگ بی مزه یی
محری فقط بلد بود بگه کامان مستنگ کامااان
احححمق
انگار با گفتن این کلمه موستانگ از جاش میپره
بجای این داد و بیداد کردنات دنده هارو با دقت عوض کن
نسیان چه عملکرد خارق العاده یی داشت اینجا
قبلا تو درگ های دیگه شکست خورده بود
نویدی
۱۲ مرداد ۱۴۰۳رقیب مستقیم خودروهای آمریکایی، ژاپنیا هستن،که توی اکثر رقابتا هم کفه ترازو به سمت ژاپنیا سنگینی میکنه.
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۳چیزی به اسم اکثر مواقع وجود نداره مهم خودرو های پرچمدار هستن که تو این مورد آمریکایی ها همیشه آلمان و ژاپن رو شکست دادن
car lover
۱۲ مرداد ۱۴۰۳سوشی جان سال های 2000 تا 2008 اینارو به یاد بیار که نیسان GTR با 570 اسب قدرت و شتاب زیر 3 ثانیه اومده بود و نه تنها امریکایی ها بلکه اروپایی ها گنده مثل فراری هم برگاشون ریخته بود و اون زمان تنها رقیبش بوگاتی ویرون بود همین الانشم با سوبارو جدید 2 لیتری 4 سیلندر با 670 اسب و 900 نیوتون گشتاور و ردلاین 9000 از کوروت z06 با 8 سیلندر و 5 لیتری حجم قوی تره هم تو گشتاور هم ردلاین. افسانه های سوپرا و لنسر و nsx و rx7 و skyline و LFA و… فراموش نکن همین الانش اگه ژاپنی ها بخوان میتونن بزنن رو دست اروپایی ها و آمریکایی ها
این رو هم یادت باشه که همین مردم امریکا همشون اکثرا عاشق ماشین های ژاپنی هستن و اونارو سوار میشن
و من الله توفیق
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۳شما تونستی تو دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی یه ژاپنی معرفی کن در حد آمریکایی هایی مثل شول و کوروت و چارجر آر تی همی و پونتیاک gto و مرکوری کوگار و پلیموث همی و… باشه اون زمان آمریکا ماشین هایی تولید میکرد که بالای ۴۰۰ اسب قدرت داشت و کشور های دیگه تو ۲۰۰ اسب یا نهایتا ۳۰۰ اسب گیر کرده بودن آمریکایی به ۲۰۰ مایل بر ساعت رسیدن و به شتاب زیر ۵ رسیدن در ضمن اینکه مردم چی سوار میشن ربطی به بحث ما و توانایی خودروساز ها نداره
car lover
۱۲ مرداد ۱۴۰۳سوشی تو هم تونستی تو دهه 80 تا 90 واسه اون ژاپنی های که من گفتم معرفی کن
هر خودروساز دوران اوج و افولی داره برای امریکا 60 تا 70
برای ژاپن 80 تا 90
دیگه جدیدا به ژاپنی ها هیت میدی قبلا فقط به اروپایی ها کار داشتی
ضمنا خیلی از همین ماشینهایی که نام بردی عملا پلتفرم و موتور مشترک دارن و یه ماشین حساب ماشین و فقط اسمشون فرق داره
شورلت و فورد و دوج اصلیا بودن
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۳من نگفتم که دوران افول و اوج و جود نداره گفتی دهه ۲۰۰۰ من هم مثال زدم که آمریکایی ها هم دهه خاص خودشون رو دارن در ضمن تو دهه ۸۰ آمریکایی ها ضعیف عملکردن ولی دهه ۹۰ ضعیف عمل نکردن ماشین های خوبی مثل دویل و سایکلون وجود داشت که راحت ژاپن رو به چالش میکشیدن در ضمن خب الان مثلا پلیموث که برند کرایسلر بوده دوج هم کرایسلر خریده انتظار داری پلتفرم و موتورشون مشترک نباشه؟! و اینکه میگی فقط اسمشون فرق داره که دیگه خیلی خنده داره به هر کی میگی فرق پلیموث و دوج یا پونتیاک و شورولت رو متوجه نمیشی تعجب میکنه
JaMsHiD_R1988
۱۳ مرداد ۱۴۰۳سوشیانت همین ماشینا دهه نود دف جلو بودن با موتور قوطی نوشابه و ۲۵۰ اسب بخار قدرت
نمونه اش فورد تاندربرد توربو کوپه
یا اولدزمبیل ۲_۴_۴ که با پنج لیتر موتور کلا ۱۸۰ اسب بخار قدرت داشت
Taha Ayoobi
۱۳ مرداد ۱۴۰۳جمشید اونا به خاطر ضریب تراکمشون بوده.
همون موتور هایی بود که بالای 300 اسب تولید میکرد ولی اون زمان مجبور شدن ضریب تراکم رو بیارن پایین که مثلا الدورادو اون زمان بود فک کنم از 7 لیتر موتور 150 اسب میداد.
ابعاد و اندازه هاشونم که خراب شد بخاطر بیمه و هزینه هاش بود که کوچیک شدن.
آدم یاد اون دوران افول میوفته گریه اش میگیره.
سوشیانت
۱۳ مرداد ۱۴۰۳جی ام سی سایکلون که پرفورمنسش از فراری هم بهتر بود با اینکه پیکاپه رو چی میگی جمشید؟!
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳و باز هم سوشیانت استاد مقایسه های چرت و پرت، پرفورمنس جمس سایکلون بهتر از فراری😂😂😂توروخدا اینارو جایی نگی بهت میخندن، بعد جالبه خودت از همه ایراد میگیری که هر ماشین رو با هم کلاس خودش مقایسه کن بعد میای پیکاپ رو با سوپر اسپرت مقایسه میکنن ولی جان من بگو سوشیانت 280 اسب بخار سایکلون چی چیش پرفورمنسه؟😂😂😂 حداقل میگفتی رپتور یا تی ار اکس ادم خندش نمیگرفت
سوشیانت
۱۴ مرداد ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/vision/cars-shocked-and-surprised-world/&ved=2ahUKEwj4g7vdq9uHAxV4gf0HHYNWJF0Qr4kDegQIEhAD&usg=AOvVaw1LPfKxDgIiy-lGHRcUYleD
کار لاور این رو خود پدال گذاشته کسی انتظار نداره یه پیکاپ با سوپر اسپرت مقایسه بشه ولی آمریکایی ها اینکارو میکنن🔥🇺🇲
NAVID@@98
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا 👑🥇 توی هر رقابتی هم کفه ترازو به سمت آمریکایی ها و اروپایی ها بطور مطلق سنگینی میکنه چون هر چیز اول هستن اروپا آمریکا چون توی هر رقابتی هم کفه ترازو به سمت آمریکایی ها و اروپایی ها بطور مطلق سنگینی میکنه چون هر چیز اول هستن🥇👑
حالا تو پرفورمنس هایپر کار باشه تیونینگ باشه آفرود هر چیزی همین موضوع صدق میکنه !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳بازهم طوماری از چرت پرت و تعریف از اروپا و امریکا همراه با کلی استیکر
خوب هرچیز امریکا اروپا خوب عالی هرچیز اول عالی هرچیز اروپا امریکا همه چیز خوب عالی در هرچیز خوب عالی اول اول هرچیز خوب عالی این اروپا امریکا
این هارو خودت هم میتونی بخونی؟
NAVID@@98
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا بازهم حقایقی خدایی از بصیرتی باحلاوت و درست که تعریف از اروپا و آمریکا همراه با کلی استیکر که چاشنی کار اند
👑🥇خوب هرچیز اول آمریکا اروپا خوب عالی هرچیز اول هستند عالی هرچیز اروپا آمریکا همه چیز خوب عالی در هرچیز خوب عالی اول اول هرچیز خوب عالی این اروپا امریکا هر چیز اول هستند 🥇👑
این هارو خودم و هر کسی که خوب هست میتونه بخونه !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳نمیدونم چند سالته ولی با این نحوه نگارش و حرف های بی سرته میتونم یه حدس هایی بزنم پیشنهاد میکنم حتما کتاب فارسیتو بیشتر بخونی از اول دبستان شروع کن
NAVID@@98
۱۳ مرداد ۱۴۰۳نه نیازی نیست چون شما خود به خود در سالهای بعدی که اطلاعات بیشتری کسب کنید اینهایی که گفتم رو درک میکنید طبیعی که الان درک نکنید و چیزی متوجه نشید و برعکس فکر کنید چون اتفاقا قضیه برعکسه همونطور که گفتم !!!!!!!
JaMsHiD_R1988
۱۲ مرداد ۱۴۰۳گذشت دورانی که میشد توی رول ریس با حجم زیاد تر برنده شد
جا داره بگم درود بر موتور VR30DDTT
NAVID@@98
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا نظرت اشتباهه و هیچ ربطی نداره و اتفاقا برتری با موتور V8 هست اونم آمریکاییش خدای تیونینگ هم هستن جای بحثی نمیزارن موستانگ انواع نسخه ها داره که حتی میخوان باهاش رکورد نوربرگرینگ هم بزنن !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
phonix
۱۲ مرداد ۱۴۰۳خدمت دوستانی که دم از دارک هورس میزنن
این نیسمو همین طوری از جی تی ضعیف تره
ضمنا قیمت همهیچ ربطی نداره … هیچ وقت قرار نیست قدرت و پرفورمنس نسبت مستقیم با قیمت داشته باشن شرکت ها با توجه به تیراژ و درامد قشر خریدار قیمت گذاری میکنن نه با میزان پرفورمنس .
Jeferson
۱۲ مرداد ۱۴۰۳اینجا بحثی از قیمت گذاری شرکت ها نشد
خریدار میگه قصد دارم ماشین تو محدودهی ۶۰ هزار دلار بخرم . نمیاد بگه ماشین ۴۰۰-۵۰۰ اسبی میخوام . پس انتخابش بین دارک هورس و نیسموعه . جی تی جزو گزینه هاش نیست اصن.
بعدشم دارک هورس فقط به خاطر ۱۴ اسبِ بیشتر ، ۱۳ هزار دلار بیشتر از جی تی نیست چندین تفاوت با جی تی حتی تو ادوات فنی و…. داره که پرفورمنس بالاتر میده که تو درگ تاثیر گذاره
JaMsHiD_R1988
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ترنس اکسل که مهم ترینشه اصلی ترین کاربردش تقسیم وزنه که اونم بیشتر برای پیسته
corvette
۱۲ مرداد ۱۴۰۳جو سایت چقد متشنج شده این چند وقته
amir
۱۲ مرداد ۱۴۰۳همش تقصیر این کوروت جدیدس آمریکایی بازامون دور ورداشتن ادعای شکست ریمک در درگ و amg وان در نوربرگ و تویوتا پریوس در قیمت و هنسی ونوم اف ۵ در قدرت رو دارن
بابا قبول!!! صبر کنید تایم و تستش بیاد ببینیم چیکارا بلده بعد بپرستیمش!
car lover
۱۲ مرداد ۱۴۰۳اره متاسفانه ولی دم شما بعنوان یه کوروت فن و بقیه دوستان گرم که جو سایت بیشتر از دچار تنش نمیکنید
حسن
۱۲ مرداد ۱۴۰۳تقصیر اروپایی فن هاست هنو کوروت نیومده
میگن ببینیم میتونه رکورد بنز وان را میزنه اونوقت ازش تعریف کنید اما ده تا خودرو بالا هزار تو اروپاست حتی تو پیست هم نرفتن ایرادم نداره
هنو کوروت نیومده اس اف نود فراری را ملاک و معیار گذاشتن که اگه شتاب اینا نزنه بدرد نمیخوره
بوگاتی هم که تاپ اسپیدش خوبه اونم نمیتونه بزنه چون 345 تاست پس بدرد نمیخوره
متاسفانه جو سایت را خراب کردن به خاطر مقایسه های بی محتوا و غیر علمی
car lover
۱۲ مرداد ۱۴۰۳شما هم پیاز داغشو خیلی زیاد کردید دیگه
Gdm
۱۳ مرداد ۱۴۰۳(تقصیر اروپایی فن هاست متاسفانه جو سایت را خراب کردن)!!!
((واقعا ماشالله
آمریکا نبود الان قیمت یه سوپر اسپرت ۶۰۰ اسب بخاری اروپایی از ۱ میلیون دلار شروع میشد
این ماشین های خوب نشون دادن میشه بدون هزینه گزاف هم چیز درست حسابی ساخت))
((فقط شورلت کوروت بقیه کشک هم نیستن
چند تا تیکه آهن به اسم مهندسی بیشتر چهار برابر قیمت این ماشین تو پاچه ملت میکنن نصف راحتی و قدرت و جذابیت این ماشین هم نداره فقط وفقط اسم روشونه))
((فعلا باید ببینیم پورشه میتونه خودش رو به شورولت برسونه یا نه چون c7 نشون داد که میتونه پورشه رو شکست بده c8 هم که این اختلاف رو زیاد کرده))
((تفاوت یک خودرو واقعی با الکی گرون های بوگاتی و وان و کونیک زک و … اینجا مشخص میشه. بعید میدونم قیمت 2 متر چرم باعث بشه قیمت یک خودرو به چند میلیون دلار برسه))
((خدا وکیلی شورولت چه جادویی میکنه که کوروتی میسازه با اون عظمت ولی قیمتش نصف ایناس.قدیم میگفتن کیفیت متریال الان چی.خدا وکیلی این دو در مقابل کوروت پایه با ۴۹۵ اسب هم چیزی برای عرضه ندارن چه برسه به نسخه ۱۰۶۵ اسبی))
((اینا که فقط دنبال کوبیدن آمریکایی هستند قشنگ مثل جیره خورها میمونن در هر صورت برنده هستن بزنن بخورند.مشتی این کوروت عملا رقیب نداره برای رقابت باید هایپر کار اروپایی بیارن))
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۳اونایی که هی میگن آفرین نیسان باید بگم که مدل z نیسمو شتابش ۴.۷ در حالی که فورد موستانگ جی تی ۴.۳ میزنه مدل دارک هورس هم ۴.۱
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۳آن کاربر با کاغذ آمد
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۳این کاربر عمو جیم را خیلی دوست دارد
JaMsHiD_R1988
۱۲ مرداد ۱۴۰۳رو کاغذ چرنوبیل هم پنجاه تا کشته بیشتر نداشته
بیا واقعیت رو نگاه کن
نیسان Z زد GT رو نابود کرد
Taha Ayoobi
۱۲ مرداد ۱۴۰۳جمشید معیارت این یاروعه؟
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۳درگ یه بخشی از پرفورمنسه(که البته باید رو پیست درگ ببینیم که اینطوری واقعیت خیلی بهتر مشخص میشه) قدرت و شتاب هم خیلی مهمن که فورد از این لحاظ نیسان رو نابود میکنه
در ضمن کار لاور معیار آمریکایی فن ها ویدئو نیست شما آلمانی فن ها اصرار به ویدئو دارین ما بر اساس اعداد و ارقام خودرو ها رو بررسی میکنیم چون تو ویدئو ممکنه راننده حرفه ای نباشه
JaMsHiD_R1988
۱۳ مرداد ۱۴۰۳معیارم یارو نیست
میگه برگه و کاغذ
میگم فیلمش اومده بیرون
برگه و کاغذ کیلو چنده
یه مثالم زدم بهترتر بفهمه
سوشیانت
۱۳ مرداد ۱۴۰۳فیلم مهم نیست محتویات فیلم مهمه اینکه چه راننده ای داره مهمه اگر به فیلم بود الان دوج باید شتاب زیر ۹ نمیزد ولی دیدیم که عمو جیم اینکارو کرده
سوشیانت
۱۳ مرداد ۱۴۰۳جمشید اگر به فیلم بود که الان دوج دیمون ۱۷۰ نباید زیر ۹ میزد ولی دیدیم که عمو جیم اینکار کرده پس این نشون میده که فیلم مهم نیست بلکه محتویات فیلم مهمه
car lover
۱۲ مرداد ۱۴۰۳طاها چطور توی درگ بین بیمر و دوج شما امریکن فنها از جمله خودت معیارتون اون ویدیو بود، اون اشکالی نداشت؟
Taha Ayoobi
۱۲ مرداد ۱۴۰۳اگه درگ های همین مرده رو دیده باشی، دقیقا به حرف من میرسی.
واقعا بدون تعصب میگم، خیلی چرت و پرته ویدئوهاش، میگم، اصلا کاری به این ویدئو ندارم، اصلا گور پدر موستانگ،
ولی درگ هایی که برگذار میکنه خیلی نتیجه هاش داغونه نسبت به اعداد اعلامی.
NAVID@@98
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا موستانگ GT در انواع نسخه دقیقا مثل پورشه ۹۱۱ از هر نظر برتر و اول و غالب و پیروز هستن و میزنن GT-R نیسان رو نابود میکنن و شکستش دادن و میدن همونطور که تا الانم دیدیم در عمل و واقعیت همینطور بوده و هست و کردن !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
اینم که اینجا میبینید دقیقا به قول طاها ایوبی که حرف درستی زد
منم میگنش چون چون بجا بود
چون واقعا اگه درگ های همین مردک رو دیده باشید، دقیقا به حرف من میرسی.
واقعا بدون تعصب میگم، خیلی چرت و پرته ویدئوهاش، میگم، اصلا کاری به این ویدئو ندارم، اصلا گور پدر هرچی نیسان،
ولی درگ هایی که برگذار میکنه خیلی نتیجه هاش داغونه نسبت به اعداد اعلامی.
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳هیچکدومشون به پای gtr نمیرسن سال 2000 تا 2008 رو فراموش نکن که همین خوب اول هرچیز اروپا و امریکایی که میگی از دیدن gtr پشماشون ریخته بود تا سالها هیچی نتونستن در برابرش ارائه بودن الان هم اگه ژاپنی ها بخوان از همین خوب هرچیز اروپا امریکا میتونن بزنن بالاتر توی تمام بحث ها ولی تمرکزشون رو گذاشتن رو چیزهای دیگه
برای کسی که ماشین موردعلاقش میاتاعه جالبه ژاپن رو میکوبی
NAVID@@98
۱۳ مرداد ۱۴۰۳کدوم جی تی ار همون GT-R که گیربکسش آمریکاییه با مهندسی و طراحی و تکنولوژی شرکت آمریکایی بورگوارنر و موتور و شاسی هم برگرفته از آلمان و اروپا ولی بازم این اسیایی در اصل به گرد پای خود اروپا و آمریکا که نمیرسن !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
زاپنی ها اگه بخوان هم هر کاری کنن هر چیز نمیتونن به گرد پای اروپا و آمریکا که نمیرسند !!!!!!!
چون جی تی ار زمانی معرفی شد که اونها خودشون به اون سگمت توجهی نکرده و خودشون نخواستن چیزی ارائه نداده بودن و همینم یه خلاء و فرصتی برای خود نشون دادن جی تی ار داشت ولی بلافاصله همون پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ که زمان معرفی نزدیک هم به جی تی ار داشت نشون داد کت تن کیه و اونقدر با مهندسی بینظیر پورشه برگرفته از موتور اسپرت تزریق کرد بهش و ارتقا داده شد که از هر لحاظ بهتر از جی تی ار شد !!!!!!!
از رکورد پیست ها . نوربرگرینگ بگیر تا راحتی سواری پ تکنولوژی بالا و شتاب و هر چیز !!!!!!!
تو تیونینگ هم آمریکایی ها با شیرازه و پشتوانه غنی از انواع موتور های V8 جاودانه و برتر نشون دادن کت تن کیه و هرکسی هر چیز به گرد پاشونم نمیرسه و پشمشونم نی !!!!!!!
پس قطعا 👑🥇 توی واقعیت هر رقابتی کفه ترازو به سمت آمریکایی ها و اروپایی ها بطور مطلق سنگینی میکنه چون هر چیز اول هستن اروپا آمریکا چون توی هر رقابتی هم کفه ترازو به سمت آمریکایی ها و اروپایی ها بطور مطلق سنگینی میکنه چون هر چیز اول هستن🥇👑
حالا تو پرفورمنس هایپر کار باشه تیونینگ باشه آفرود هر چیزی همین موضوع صدق میکنه به این درگ نکاه نکنید چون اون یارو دنبال هدف خودش بود بهش پول میدن تا تبلیغ غیرواقع کنه یا بعضیا که هیت میدن و تعصبی نظر پس چشم بصیرتتون رو که فعال کردید تازه میبینید چی به چیه!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳همین امریکایی ها که سنگشونو به سینه میزنی همشون ژاپنی سوار میشن اروپایی ها هم انقدر مغرورن که حاضرن اشغال های رنو و اکونومی های خودشون رو سوار شن اما سوار ماشین بقیه کشور ها نشن خیلی از همین امریکایی ها از گیربکس آیسین ژاپن استفاده میکنن و متریال بکار رفته از ماشینهاشون از ژاپن تامین میشه اگه دو نفر هم اول باشن اون امریکا و ژاپن که صنعت خودروشون هم خیلی شبیه به همه توی کیفیت ساخت، سادگی، دوام، کارامدی، قیمت مناسب، اندازه و ابعاده، اروپا با اختلاف بعد ایناست ولی جدای از همه اینها که کی برتره خزغبل کمتر به هم بباف
NAVID@@98
۱۳ مرداد ۱۴۰۳من فرق دارم با اونایی دیگه که باهاشون کلکل میکنید، چون اگه یه وقت قفلی بزنم کسی اصلا جلودارم نی !!!!!!!!!! پس بحث با من فرق داره اینو بدونید !!!!!!!
قویترین آمریکایی ها از گیربکس ZF آلمانی اروپایی و گیربکس ها طراحی شده مدرن خود فورد و جترال موتورز استفاده میکنن !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
اقتصادی ها رو وللش که مردم بیسواد میخرن و سوار میشن از هر کجایی که هستن !!!!!!
مهم 👑🥇کلاس ها و خودروهای برتره برتر ها رو برتر ها دارن هر چیز اول ها که همون آمریکایی و اروپایی ها هستن که برتر ها و هر چیز اول ها هستن🥇👑 !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
حالا بماند آلیسون و … که گیربکس های سنگین بالای ۱۰۰۰ اسب هم می زنن !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
car lover
۱۴ مرداد ۱۴۰۳اره فرقتون از لحاظ سنی کاملا مشخصه
NAVID@@98
۱۴ مرداد ۱۴۰۳کاملا مشخصه پس چی قشنگ عَقلَم ۱۰ ۱۱ بَرابَرِ سِنَمِه !!!!!!!
پس مهم سن عقلیه هر چند که سن هم یکیه ولی هیکل هم خوب و بزرگتر از اونیه که باید باشه!!!!!!!
پس وقتی به چیزی میگیم ما یه چیزی میدونیم که بعدا بهش میرسید!!!!!!!
Taha Ayoobi
۱۲ مرداد ۱۴۰۳از پدال خواهش میکنم از این یارو پست نذاره تو سایت.
اصلا به این درگ کاری ندارم، مشکل اینه که فقط این درگ نیست.
کلا درگ هاش قاطیه.
توی قبلی که درگ در حالت دستی بود ولی یکی از ماشینا رو اتومات بود.
کلا خیلی مسخره اس ویدئو هاش.
خدا نکنه با ماشین دنده ای درگ بذاره!
هر دنده ای که میده یه ترمز هم میزنه.
حسن
۱۲ مرداد ۱۴۰۳دو تا از اسطوره های بازار خودرو
Taha Ayoobi
۱۲ مرداد ۱۴۰۳هنوز هم هیچ جایگزینی برای حجم موتور وجود نداره.
یه توربو رو موستانگ بذار بعد ببین داستان چیه.
JaMsHiD_R1988
۱۳ مرداد ۱۴۰۳GT همین الان مشکل انتقال قدرت داره لانچش ضعیفه نمیتونه تمام قدرت رو مدیریت کنه
روش توربو بذارن که فقط لاستیک میسوزونه
و اینکه مزه تنها بازمانده ماسل موتور جلو هم به تنفس طبیعیه توی روزگاری که همه توربو شدن
Taha Ayoobi
۱۳ مرداد ۱۴۰۳جمشید هی پروفایلتو عوض میکنی آدم نمیفهمه تویی 😂
صد در صد تنفس طبیعی یه چیز دیگه اس ولی میخوام بگم در شرایط برابر با حجم بیشتر 180 درجه متفاوته نتیجه.
به نظرم اینکه میگی ضعف انتقال قدرت داره بر میگرده به همون ماسل بودنش، که ضعف نیست، ساده و ابتداییه.
ولی فک کنم تو GTD همه اینارو اوکی کرده باشه.
خیلی منتطرشم.
NAVID@@98
۱۳ مرداد ۱۴۰۳دقیقاً درسته حرفت طاها ایوبی حرفت اینجا درسته
و ازون ور اشتباهه حرفای جمشید اشتباهه چون اشتباهه حرفاش
Taha Ayoobi
۱۳ مرداد ۱۴۰۳👏👌
M power
۱۳ مرداد ۱۴۰۳بنظرتون فورد ۱۷ تن وزن داره ک وزنشو
زدید ۱۷۷۶۰ کیلو؟!!!!!!!
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳17 تن؟ مگه کامیونه؟ 1.7 تن
هر 1000 کیلوگرم 1 تن هست
علی
۱۶ مرداد ۱۴۰۳با اینکه خودم از موستانگ خیلی خوشم میومد از بچگی. ولی توی مسیر مستقیم از نیسان شکست خورد . این جور ماشین ها توی هندلینگ ضعیف هستن و افتخارشون توی شتاب در مسیر مستقیم هستش که توی این مسابقه هم توی مسیر مستقیم کم آورده