نیسان

معرفی نیسان پاترول / آرمادا 2023؛ رقیب 50 هزار دلاری لندکروزر

بزرگ‌ترین خودروی تولید نیسان برای سال ۲۰۲۳ تغییراتی خواهد داشت؛ اما قیمت مشابه مدل‌های قبلی را حفظ خواهد کرد. این شرایط ممکن است به افزایش فروش جهانی برای آرمادا (پاترول) کمک کند.

آرمادا و پاترول، دو مدل از محصولات نیسان برای کشورهای مختلف هستند که البته تفاوت چندانی ندارند. آرمادا مخصوص بازار امریکا و کانادا عرضه می‌شود؛ درحالی‌که پاترول، مخصوص آسیا و استرالیا است. به همین دلیل، ظاهر آرمادا و امکانات داخل آن نسبت به پاترول، لوکس‌تر هستند.

نیسان پیاترول

نیسان ژاپن در سال ۱۹۵۱ اقدام به مونتاژ خودرویی مشابه جیپ امریکایی با نام پاترول کرد. نسل دوم این خودرو نیز ظاهری مشابه جیپ داشت اما از نسل سوم، به یک شاسی‌بلند مدرن با طراحی مستقل تبدیل شد. پاترول بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۹ در خط تولید ژاپن حضور داشت و توسط پارس خودرو ایران از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۳ مونتاژ می‌شد.

پاترول از نسل ششم در سال ۲۰۱۰  کلاس شاسی‌بلندهای اسپرت و مناسب آفرود را ترک کرد تا سبک لوکس ژاپنی، مشابه تویوتا لندکروزر داشته باشد. این تصمیم، فروش پاترول و آرمادا در سراسر جهان، خصوصا کشورهای عرب خاورمیانه را افزایش داد. نسل فعلی با تمام ابعاد طول و عرض و ارتفاع، اندکی بزرگ‌تر از تویوتا لندکروزر است اما ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه‌ی خرید پایین‌تر دارد.

نیسان پاترول آرمادا 2023

پاترول /آرمادا همچنان براساس مدل سال ۲۰۱۰ تولید می‌شوند و تغییر نسل نداشته‌اند. تغییر چهره (فیس‌لیفت) آرمادا در سال ۲۰۲۱، ظاهر این خودرو را دگرگون کرد اما تحول فنی برای پیشرانه نداشت. مدل ۲۰۲۳ نیسان آرمادا نیز صرفا، تزئینات اضافی و بهبودهای ایمنی ارائه می‌کند.

نیسان پاترول آرمادا 2023

موتور ۵/۶ لیتری V8 تنفس طبیعی برای آرمادا سفارش امریکا، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. نسخه‌ی پایه، دیفرانسیل عقب و فاقد AWD است. گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته برای تمام مدل‌های ارائه می‌شود و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶ تا ۶/۵ ثانیه فراهم می‌کند. وزن خالص آرمادا تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل ۲۵۷۰ تا ۲۷۴۰ کیلوگرم است. این شاسی بلند پهن‌پیکر، میانگین مصرف سوخت ۱۵ لیتر در صد کیلومتر دارد.

کابین نیسان پاترول آرمادا 2023

آستانه قیمت آرمادا و پاترول در بازارهای مختلف ۵۰ تا ۵۲ هزار دلار است. نصب سیستم دو دیفرانسیل ۲ هزار دلار به هزینه خرید اضافه می‌کند. شورولت تاهو ۵۵ هزار دلاری، سابوربن و جی‌ام‌سی یوکن ۵۹ هزار دلاری، جیپ واگونیر ۶۰ هزار دلاری و فورد اکسپدیشن ۵۵ هزار دلاری، مهم‌ترین رقبای نیسان آرمادا هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. A.A.S

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    هر دو ماشین های جذابی هستند،انتخاب من لندکروزر هست.
    البته خارج از ایران…

    موافقم 63
    مخالفم 109
    1. علی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      خداییش کیف میکنم از محصولات نیسان ! این پاترول هم که آخرشه ، موتور ۸ سیلندر تنفس طبعییش هم که عشقه

      موافقم 140
      مخالفم 12
    2. MOHAMMAD.n.r

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      دوستان نت قطع شده؟؟
      برای من فقط سایت های داخلی رو میاره…
      وضع شما چطوره؟

      موافقم 35
      مخالفم 10
  2. HR3

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (241 ديدگاه)

    فقط ایکس ترایل جدید
    لامصب معرکه است هر روز روی کامیون های خودرو بر می بینم ترانزیت میشه میره کرستان عراق عکساشو ببینید و لذت ببرید :
    https://www.netcarshow.com/nissan/2023-x-trail/

    موافقم 89
    مخالفم 9
    1. قاطر فروش

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1197 ديدگاه)

      پر فروش ترین ماشین آینده اوکراین

      موافقم 14
      مخالفم 41
    2. عاشق پدال

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (254 ديدگاه)

      این ترانزیتیها رو بگن یه پرده بکشن رو کامیون ما رو بدجور حالی به حالی میکنه
      هفته پیش بود تو گرمسار دوتا خودروبر دیدم همه فورد و شورلت. همه شاسی بلند به اصطلاح. میرفتن ترکمنستان قزاقستان فکر کنم.

      موافقم 28
      مخالفم 5
  3. Arshia m3csl

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    چقدر قیمت پاترول مناسبه واقعا از لندکروزر خوش قیمت تره لندکروزر یوی از علت های فروش کمش تو امریکا قیمت های بالاش بود که هم قیمت ماشین های لوکس تر از خودش بود اگه لندکروزر قیمت هاش مناسب تر بود میتونست تو بازار آمریکا هم بدرخشه و موفق بشه

    موافقم 80
    مخالفم 6
    1. Avan

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (79 ديدگاه)

      تو خوزستان از مدل ۲۰۲۱ موجود هست . واقعا ابهت داره

      موافقم 52
      مخالفم 6
  4. R@min

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    ماشین جذابی هست اما در تمام زمینه ها در برابر لندکروز شکست خورده هست.

    مشخصه که این ماشین برای نیسان زیاد مهم نیست و کار خاصی روش انجام نمیدن.

    موافقم 22
    مخالفم 103
  5. Just toyota

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    پاترول ( یا به قول آمریکایی ها آرمادا ) به همراه حضرت لندکروز ، پادشاهان بلامنازع بیابان های امارات ، قطر ، عربستان و … سایر کشور های شیخ نشین هستن ، دقیقا یک روز بعد از رونمایی لندکروز سری ۳۰۰ توی قطر و امارات مردم براش صف کشیدن طوری که تویوتا اعلام کرد توانایی تامین این همه درخواست برای لندکروز نداره ، بعدش یه اتفاق جالبی افتاد و امیر امارات تویوتا رو تهدید کرد که یا برای ما زیاد لندکروز میسازی یا نمایندگی هات تو دبی و ابوظبی رو تعلیق میکنیم ، و بعدش تویوتا با کمال میل درخواست شیخ های قطری و اماراتی رو اجرا کرد

    موافقم 74
    مخالفم 27
    1. Just toyota

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      پاترول هم دقیقا وضعیت لندکروز رو تو کشور های حاشیه خلیج فارس داره ، و علاوه کشور های شیخ نشین توی آمریکا شمالی هم بسیار پر فروش و محبوب هست طوری که هر ساله اسمش جزو ۵ suv فول سایز پر فروش آمریکا هست

      موافقم 68
      مخالفم 4
      1. کرگدن باواریا

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (777 ديدگاه)

        این شیخ نشین رو خوب اومدی :)))) والا ما از شیخا چیزی کم نداشتیم و اِلا ما هم مثل اونا با لندکروز و آرمادو اینور اونور میرفتیم…

        موافقم 52
        مخالفم 7
        1. عاشق پدال

          ۳۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (25 ديدگاه)

          بدبختی ما همین بود. ما شیخ نداشتیم راهنمایی کنه.
          میدونی شیخ به کی میگن؟ کسی که تجربه اموخته عمرشو صرف این کرده که یاد بگیره قبیله شو در سختی و راحتی عبور بده.
          عربها شیخ داشتن که اینجان
          و ما که ادعای ژاپن خاورمیانه میکنیم وضعمون اینه.
          خیلی کلاس داره مثلا مونتاژ کادیلاک یا همون پیکان انگلیسی؟
          امارات از ۲۰۰۳ ماهواره مونتاژ میکرد.
          اولین ماهواره شو به صورت بومی ۲۰۱۳ ساختن.

          تقریبا تمام این شیخ نشینای خلیج فارس اینطوریه عروسی کنی پول نداشته باشی خونه بخری، دولت بهت پول خریدو میده. با صفر درصد سود. یا زمین رایگان میدن بسازی. پول ساخت نداشته باشی باز صفر درصد سود وام میدن. صفر درصد سود.
          میدونی چرا اینا دارن زندگی میکنن؟ هر قبیله شیخ داره که منافع قبیله شو پیش میبره.

          حالا شما بشین مسخره کن.

          موافقم 38
          مخالفم 15
    2. نوید AJ

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      گول این دروغای اینستاگرامی رو نخور

      موافقم 23
      مخالفم 48
  6. datsun

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    جناب اشتری تاریخچه رو اشتباه نوشتی نیسان هیچ وقت جیپ رو مونتاژ نکرد شباهت های بود ولی ساخت پاترول مونتاژ جیپ نبود

    موافقم 39
    مخالفم 6
    1. datsun

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3942 ديدگاه)

      تماما سری اول ساخت نیسان لطفا تو نگارش دقت کنید موتور و تمام ادوات تو سالهای ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ تمام خودروهای نظامی از این دست رو جیپ میگفتن حتی اساس نام گذاری کمپانی جیپ هم همین بوده تو ژاپن هم نسل اول رو به اسم جیپ نیسان میشناختن ضمنا اولین خودروهای تولید انبوه دو دیفرانسیل دنیا Kurogane Type 95 که توسط زیر برند نیسان تولید میشده و تعداد ۴۷۰۰ عددش از سال ۱۹۳۷ ساخته شد.

      موافقم 33
      مخالفم 10
      1. datsun

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3942 ديدگاه)

        جناب اشتری منتظر پاسخم سپاس از شما،

        موافقم 21
        مخالفم 7
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2849 ديدگاه)

      سلام
      بله حق با شماست الان اصلاح کردم
      چون معروف شده بود به نیسان جیپ، فکر کردم جیپ مونتاژ ژاپن بوده
      In September 1951, the 4W60 was introduced exclusively to Japanese Nissan dealerships. The overall styling was similar to the Willys Jeep. The 4W60 used the 75 PS (55 kW) 3.7 L Nissan NAK engine from the Nissan 290 bus, but with part-time four-wheel drive and a four-speed manual transmission. The grille had a pressed-steel Nissan badge. A 4W70 Carrier-based wagon was available.

      The 4W61 was introduced in August 1955; it changed the grille (with some chrome bars), a one-piece windshield that sits further back when folded, chrome strips on the hood, and unequally sized seats (passenger’s side is wider than the driver’s). The other big change was the engine. The 4W61 was powered by the new 3.7 L Nissan NB engine, producing 92 PS (68 kW), and later was powered by the 105 PS (77 kW) 4.0 L Nissan NC engine. The grille badge was chrome and red and said “NISSAN”.

      In October 1958, the 4W65 Patrol replaced the 4W61. The 4W65 changed the grille, which now had all chrome bars and redesigned front fenders and hood. A “NISSAN” badge was on the grille and “Patrol” badges were added on the sides of the hood. An eight-seater hardtop wagon, the WG4W65, was added. The short-lived 4W66 Patrol was introduced in December 1956, powered by the 125 PS (92 kW) 4.0 L P engine. The 4W66 was discontinued in June 1960. A wagon version of the 4W66 was called the Carrier, from 1956 to 1959.

      موافقم 34
      مخالفم 3
  7. DoctoR

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    یکی میزد تو کوچمون مدلش فکر کنم پلاتنیوم بود عجب چیز حقیه با پرادو دو در مقایسه کردم واقعا در برابرش چیزی نیست همین جمعه هم یکی دیگه دیدم چراغ قرمز روبروم بود رستگار شدم باید ارتفاع این ماشین رو از نمای جلو ببینید تا دیگه به لندکروز اتاق 200نگید سلطان.

    موافقم 53
    مخالفم 7
  8. زیزیگولو

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    لند کروز ۲۰۲۲ یه بار دیگه نجاتمون داد و از این بلبشوی شاسی‌ بلندای بی‌ هویت و الکی پُررو نجاتمون داد و درسته که فیس لیف لندکروز دیر اومد ولی اومد تا بساط بچه‌ بازیو از دنیای مدعیان توخالی آفرودر جمع کنه و حتی خود لامصبشم میدونه چه جایگاهی داره تا عاقبت دنیا رو به مرز جنون رسوند و بالاخره رخ نشون داد 👍👍👍لندکروزر 2022 یه بار دیگه تو خاندان موروثی شاسی‌ بلندای آفرود تاج‌گذاری کردو رو تختی نشست که انگار همیشه واسش ساخته شده و دوباره شد پادشاه ……. اینکه ماشینی بتونه عاشقای آفرود با اخلاق وسواسیو سختگیرو طی سالای طولانی راضی نگهداره یه پدیده نادر هستش چون لندکروز ماشینیه که همیشه و همه‌ جا موفق بوده و ماشینیه که موافق و مخالف واسش احترام قائلن و ماشینیه که سوتی نمیده و گاف نداره و حالا من گفتم نادر ولی شما بخونین نایاب ………… به لندکروز از زمان جنگ تا الآن نگاه کنین که همیشه محبوب بوده نه مثل خیلی از ماشینای دیگه که دوستشون داشتیمو عکسشونو میچسبوندیم به دیوار اتاقامون !!! نه، محبوب بوده چون خوب بوده و اتفاقاً همیشه جزء اون دسته محصولایی بود که دلبری کردن فانتزی رو بلد نبود و واسه خوشایند مشتری عشوه شتری نمیومد در حالی که میتونست ولی نکرد چون لندکروزر حتی واسه خود کمپانی تویوتا هم یه خط قرمز هستش و با اینکه میدونه دیگه شانسی واسه حضور تو بازار آمریکا نداره و از اون طرف کل اروپا رو هم که برقه برقیا گرفته ولی هنوز به احترام مشتریای پرو پا قرص قدیمیش تو کُل دنیا و بخصوص خاورمیانه پای کار اومده ……. باید گفت آقای لندکروزر مرسی که هستی👌👌👌👍👍👍

    موافقم 48
    مخالفم 62
    1. Chevrolet3

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      قشنگ بود

      موافقم 10
      مخالفم 2
    2. Chevrolet3

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      با اونجا که نوشتین ماشینای که عکسوشونو میزدیم به دیوار موافق نیستم چون اونا هم اگه وارد میشدن یا اگه مردم اسقاطشون نمیکردن خیلی محبوب بودن مثل وانتای شورلت که اگه تو اون زمان بنزین کپنی نبود و وارداتش ازاد بود قطعا الان یکی از ماشینای محبوب ایران بود

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. زیزیگولو

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (6035 ديدگاه)

        هنوزم که هنوزه گاهی اوقات از اون وانت شورلتها تو خیابونای شهرای بزرگ میبینیم

        موافقم 7
        مخالفم 1
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      زیزیگولو جان ، عالی بود 👑👋🏻

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. زیزیگولو

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (6035 ديدگاه)

        👍👍👍

        موافقم 3
        مخالفم 2
  9. بیلمیش

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    خدایا به همه هر ماشینی دوست داره رو برسون
    من یه زمانی عشق پاترول بودم و خیلی دوست داشتم تیونش کنم و برم آفرود.سالها گذشت و الان دیگه اشتیاقش رو ندارم.
    درباره این مدل جدیدش اگه تغییر نسل نداشته باشه به نظرم جیپ واگنیر ازش بهتره ولی بازم با توجه به قیمتش عالی هست ولی برای آفرود ماشین های خیلی بهتری تو این رنج قیمتی هست

    موافقم 32
    مخالفم 2
  10. ممد ژانگولر

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    نخسه نیسموش فوقالعادست و زیبا

    موافقم 25
    مخالفم 5
  11. Royal Driver UK 70

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    فقط اون پاترول کلاسیکه رو ببین اوووف که خفنه. یکی داشتیم خیلی خر جون بود. حرف نداشت

    موافقم 18
    مخالفم 3
  12. قاطر فروش

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    چرا عربا سوزنشون گیر کرده رو لندکروز

    موافقم 6
    مخالفم 11
    1. SUV

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چون همیشه بهترین ها رو میخان آره داش

      موافقم 3
      مخالفم 1
  13. sina

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    تو این رنج قیمت من سکویا با ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس خودکار ۱۰ سرعته رو به پاترول و حتی لندکروز ترجیح میدم.

    موافقم 18
    مخالفم 7
  14. بهرام

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    این ماشین پتانسیل خوبی داشت و خیلی قلدرتر و جذاب‌تر از لندکروزر بود. اما نیسان این ماشین رو به حال خودش رها کرده به قول دوستمون رامین. آپشن‌های موتورش کمه، به روز رسانی هاش کافی نیست و یک کم بلاتکلیفه تو تعریف خودش.
    هیچوقت به آوازه افسانه‌ای نسل قبل خودش یعنی سافاری نرسید. حیفه واقعا. به نظرم نیسان باید هم روی تکنولوژی‌های بکار رفته در این ماشین و هم روی بعضی ظواهر و نیازهای آفرودیش مایه بیشتری بذاره

    موافقم 10
    مخالفم 3
  15. حجی

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    صفا پاترول سواران پاترول عشق است

  16. سرباز وطن

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    یکی از آشنایان ما سالها پیش رفت کویت با یه کمپرسور نرفتم هرچه گفت بیا گفتم نه درس میخونم الان میدونم چه اشتباهی کردم اونموقع نتم مث الان نبود دیدم آبی با یه آرمادیلو پلاک کویت اومد کل استان کف کردن گفتم اتوبوس خریدی یا شاسی بلند گفت هرچه پول دارم میدم بنزین کاش اینجا بود.یه ساعتی باهاش رانندگی کردم دیگه از اونوقت از هیچ ماشینی که داخل داریم خوشک نمیاد از گل ولای کوهستان مث بز رفت بالا.ننگ به شیخ وسیمای یهودی ایران که داشتن یه خودرو خوبو براملت آرزو کردن اعتقاد مردم ضعیف شده ولی خود با لوکسی آلمان توله هاشون خیابان گز میکنن.روزای خوب خواهد آمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا