بزرگترین خودروی تولید نیسان برای سال ۲۰۲۳ تغییراتی خواهد داشت؛ اما قیمت مشابه مدلهای قبلی را حفظ خواهد کرد. این شرایط ممکن است به افزایش فروش جهانی برای آرمادا (پاترول) کمک کند.
آرمادا و پاترول، دو مدل از محصولات نیسان برای کشورهای مختلف هستند که البته تفاوت چندانی ندارند. آرمادا مخصوص بازار امریکا و کانادا عرضه میشود؛ درحالیکه پاترول، مخصوص آسیا و استرالیا است. به همین دلیل، ظاهر آرمادا و امکانات داخل آن نسبت به پاترول، لوکستر هستند.
نیسان ژاپن در سال ۱۹۵۱ اقدام به مونتاژ خودرویی مشابه جیپ امریکایی با نام پاترول کرد. نسل دوم این خودرو نیز ظاهری مشابه جیپ داشت اما از نسل سوم، به یک شاسیبلند مدرن با طراحی مستقل تبدیل شد. پاترول بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۹ در خط تولید ژاپن حضور داشت و توسط پارس خودرو ایران از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۳ مونتاژ میشد.
پاترول از نسل ششم در سال ۲۰۱۰ کلاس شاسیبلندهای اسپرت و مناسب آفرود را ترک کرد تا سبک لوکس ژاپنی، مشابه تویوتا لندکروزر داشته باشد. این تصمیم، فروش پاترول و آرمادا در سراسر جهان، خصوصا کشورهای عرب خاورمیانه را افزایش داد. نسل فعلی با تمام ابعاد طول و عرض و ارتفاع، اندکی بزرگتر از تویوتا لندکروزر است اما ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینهی خرید پایینتر دارد.
پاترول /آرمادا همچنان براساس مدل سال ۲۰۱۰ تولید میشوند و تغییر نسل نداشتهاند. تغییر چهره (فیسلیفت) آرمادا در سال ۲۰۲۱، ظاهر این خودرو را دگرگون کرد اما تحول فنی برای پیشرانه نداشت. مدل ۲۰۲۳ نیسان آرمادا نیز صرفا، تزئینات اضافی و بهبودهای ایمنی ارائه میکند.
موتور ۵/۶ لیتری V8 تنفس طبیعی برای آرمادا سفارش امریکا، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. نسخهی پایه، دیفرانسیل عقب و فاقد AWD است. گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته برای تمام مدلهای ارائه میشود و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶ تا ۶/۵ ثانیه فراهم میکند. وزن خالص آرمادا تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل ۲۵۷۰ تا ۲۷۴۰ کیلوگرم است. این شاسی بلند پهنپیکر، میانگین مصرف سوخت ۱۵ لیتر در صد کیلومتر دارد.
آستانه قیمت آرمادا و پاترول در بازارهای مختلف ۵۰ تا ۵۲ هزار دلار است. نصب سیستم دو دیفرانسیل ۲ هزار دلار به هزینه خرید اضافه میکند. شورولت تاهو ۵۵ هزار دلاری، سابوربن و جیامسی یوکن ۵۹ هزار دلاری، جیپ واگونیر ۶۰ هزار دلاری و فورد اکسپدیشن ۵۵ هزار دلاری، مهمترین رقبای نیسان آرمادا هستند.
A.A.S
۲۹ آبان ۱۴۰۱هر دو ماشین های جذابی هستند،انتخاب من لندکروزر هست.
البته خارج از ایران…
علی
۲۹ آبان ۱۴۰۱خداییش کیف میکنم از محصولات نیسان ! این پاترول هم که آخرشه ، موتور ۸ سیلندر تنفس طبعییش هم که عشقه
MOHAMMAD.n.r
۳۰ آبان ۱۴۰۱دوستان نت قطع شده؟؟
برای من فقط سایت های داخلی رو میاره…
وضع شما چطوره؟
HR3
۲۹ آبان ۱۴۰۱فقط ایکس ترایل جدید
لامصب معرکه است هر روز روی کامیون های خودرو بر می بینم ترانزیت میشه میره کرستان عراق عکساشو ببینید و لذت ببرید :
https://www.netcarshow.com/nissan/2023-x-trail/
قاطر فروش
۲۹ آبان ۱۴۰۱پر فروش ترین ماشین آینده اوکراین
عاشق پدال
۳۰ آبان ۱۴۰۱این ترانزیتیها رو بگن یه پرده بکشن رو کامیون ما رو بدجور حالی به حالی میکنه
هفته پیش بود تو گرمسار دوتا خودروبر دیدم همه فورد و شورلت. همه شاسی بلند به اصطلاح. میرفتن ترکمنستان قزاقستان فکر کنم.
Arshia m3csl
۲۹ آبان ۱۴۰۱چقدر قیمت پاترول مناسبه واقعا از لندکروزر خوش قیمت تره لندکروزر یوی از علت های فروش کمش تو امریکا قیمت های بالاش بود که هم قیمت ماشین های لوکس تر از خودش بود اگه لندکروزر قیمت هاش مناسب تر بود میتونست تو بازار آمریکا هم بدرخشه و موفق بشه
Avan
۲۹ آبان ۱۴۰۱تو خوزستان از مدل ۲۰۲۱ موجود هست . واقعا ابهت داره
R@min
۲۹ آبان ۱۴۰۱ماشین جذابی هست اما در تمام زمینه ها در برابر لندکروز شکست خورده هست.
مشخصه که این ماشین برای نیسان زیاد مهم نیست و کار خاصی روش انجام نمیدن.
Just toyota
۲۹ آبان ۱۴۰۱پاترول ( یا به قول آمریکایی ها آرمادا ) به همراه حضرت لندکروز ، پادشاهان بلامنازع بیابان های امارات ، قطر ، عربستان و … سایر کشور های شیخ نشین هستن ، دقیقا یک روز بعد از رونمایی لندکروز سری ۳۰۰ توی قطر و امارات مردم براش صف کشیدن طوری که تویوتا اعلام کرد توانایی تامین این همه درخواست برای لندکروز نداره ، بعدش یه اتفاق جالبی افتاد و امیر امارات تویوتا رو تهدید کرد که یا برای ما زیاد لندکروز میسازی یا نمایندگی هات تو دبی و ابوظبی رو تعلیق میکنیم ، و بعدش تویوتا با کمال میل درخواست شیخ های قطری و اماراتی رو اجرا کرد
Just toyota
۲۹ آبان ۱۴۰۱پاترول هم دقیقا وضعیت لندکروز رو تو کشور های حاشیه خلیج فارس داره ، و علاوه کشور های شیخ نشین توی آمریکا شمالی هم بسیار پر فروش و محبوب هست طوری که هر ساله اسمش جزو ۵ suv فول سایز پر فروش آمریکا هست
کرگدن باواریا
۲۹ آبان ۱۴۰۱این شیخ نشین رو خوب اومدی :)))) والا ما از شیخا چیزی کم نداشتیم و اِلا ما هم مثل اونا با لندکروز و آرمادو اینور اونور میرفتیم…
عاشق پدال
۳۰ آبان ۱۴۰۱بدبختی ما همین بود. ما شیخ نداشتیم راهنمایی کنه.
میدونی شیخ به کی میگن؟ کسی که تجربه اموخته عمرشو صرف این کرده که یاد بگیره قبیله شو در سختی و راحتی عبور بده.
عربها شیخ داشتن که اینجان
و ما که ادعای ژاپن خاورمیانه میکنیم وضعمون اینه.
خیلی کلاس داره مثلا مونتاژ کادیلاک یا همون پیکان انگلیسی؟
امارات از ۲۰۰۳ ماهواره مونتاژ میکرد.
اولین ماهواره شو به صورت بومی ۲۰۱۳ ساختن.
تقریبا تمام این شیخ نشینای خلیج فارس اینطوریه عروسی کنی پول نداشته باشی خونه بخری، دولت بهت پول خریدو میده. با صفر درصد سود. یا زمین رایگان میدن بسازی. پول ساخت نداشته باشی باز صفر درصد سود وام میدن. صفر درصد سود.
میدونی چرا اینا دارن زندگی میکنن؟ هر قبیله شیخ داره که منافع قبیله شو پیش میبره.
حالا شما بشین مسخره کن.
نوید AJ
۳۰ آبان ۱۴۰۱گول این دروغای اینستاگرامی رو نخور
datsun
۲۹ آبان ۱۴۰۱جناب اشتری تاریخچه رو اشتباه نوشتی نیسان هیچ وقت جیپ رو مونتاژ نکرد شباهت های بود ولی ساخت پاترول مونتاژ جیپ نبود
datsun
۲۹ آبان ۱۴۰۱تماما سری اول ساخت نیسان لطفا تو نگارش دقت کنید موتور و تمام ادوات تو سالهای ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ تمام خودروهای نظامی از این دست رو جیپ میگفتن حتی اساس نام گذاری کمپانی جیپ هم همین بوده تو ژاپن هم نسل اول رو به اسم جیپ نیسان میشناختن ضمنا اولین خودروهای تولید انبوه دو دیفرانسیل دنیا Kurogane Type 95 که توسط زیر برند نیسان تولید میشده و تعداد ۴۷۰۰ عددش از سال ۱۹۳۷ ساخته شد.
datsun
۲۹ آبان ۱۴۰۱جناب اشتری منتظر پاسخم سپاس از شما،
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ آبان ۱۴۰۱سلام
بله حق با شماست الان اصلاح کردم
چون معروف شده بود به نیسان جیپ، فکر کردم جیپ مونتاژ ژاپن بوده
In September 1951, the 4W60 was introduced exclusively to Japanese Nissan dealerships. The overall styling was similar to the Willys Jeep. The 4W60 used the 75 PS (55 kW) 3.7 L Nissan NAK engine from the Nissan 290 bus, but with part-time four-wheel drive and a four-speed manual transmission. The grille had a pressed-steel Nissan badge. A 4W70 Carrier-based wagon was available.
The 4W61 was introduced in August 1955; it changed the grille (with some chrome bars), a one-piece windshield that sits further back when folded, chrome strips on the hood, and unequally sized seats (passenger’s side is wider than the driver’s). The other big change was the engine. The 4W61 was powered by the new 3.7 L Nissan NB engine, producing 92 PS (68 kW), and later was powered by the 105 PS (77 kW) 4.0 L Nissan NC engine. The grille badge was chrome and red and said “NISSAN”.
In October 1958, the 4W65 Patrol replaced the 4W61. The 4W65 changed the grille, which now had all chrome bars and redesigned front fenders and hood. A “NISSAN” badge was on the grille and “Patrol” badges were added on the sides of the hood. An eight-seater hardtop wagon, the WG4W65, was added. The short-lived 4W66 Patrol was introduced in December 1956, powered by the 125 PS (92 kW) 4.0 L P engine. The 4W66 was discontinued in June 1960. A wagon version of the 4W66 was called the Carrier, from 1956 to 1959.
DoctoR
۲۹ آبان ۱۴۰۱یکی میزد تو کوچمون مدلش فکر کنم پلاتنیوم بود عجب چیز حقیه با پرادو دو در مقایسه کردم واقعا در برابرش چیزی نیست همین جمعه هم یکی دیگه دیدم چراغ قرمز روبروم بود رستگار شدم باید ارتفاع این ماشین رو از نمای جلو ببینید تا دیگه به لندکروز اتاق 200نگید سلطان.
زیزیگولو
۲۹ آبان ۱۴۰۱لند کروز ۲۰۲۲ یه بار دیگه نجاتمون داد و از این بلبشوی شاسی بلندای بی هویت و الکی پُررو نجاتمون داد و درسته که فیس لیف لندکروز دیر اومد ولی اومد تا بساط بچه بازیو از دنیای مدعیان توخالی آفرودر جمع کنه و حتی خود لامصبشم میدونه چه جایگاهی داره تا عاقبت دنیا رو به مرز جنون رسوند و بالاخره رخ نشون داد 👍👍👍لندکروزر 2022 یه بار دیگه تو خاندان موروثی شاسی بلندای آفرود تاجگذاری کردو رو تختی نشست که انگار همیشه واسش ساخته شده و دوباره شد پادشاه ……. اینکه ماشینی بتونه عاشقای آفرود با اخلاق وسواسیو سختگیرو طی سالای طولانی راضی نگهداره یه پدیده نادر هستش چون لندکروز ماشینیه که همیشه و همه جا موفق بوده و ماشینیه که موافق و مخالف واسش احترام قائلن و ماشینیه که سوتی نمیده و گاف نداره و حالا من گفتم نادر ولی شما بخونین نایاب ………… به لندکروز از زمان جنگ تا الآن نگاه کنین که همیشه محبوب بوده نه مثل خیلی از ماشینای دیگه که دوستشون داشتیمو عکسشونو میچسبوندیم به دیوار اتاقامون !!! نه، محبوب بوده چون خوب بوده و اتفاقاً همیشه جزء اون دسته محصولایی بود که دلبری کردن فانتزی رو بلد نبود و واسه خوشایند مشتری عشوه شتری نمیومد در حالی که میتونست ولی نکرد چون لندکروزر حتی واسه خود کمپانی تویوتا هم یه خط قرمز هستش و با اینکه میدونه دیگه شانسی واسه حضور تو بازار آمریکا نداره و از اون طرف کل اروپا رو هم که برقه برقیا گرفته ولی هنوز به احترام مشتریای پرو پا قرص قدیمیش تو کُل دنیا و بخصوص خاورمیانه پای کار اومده ……. باید گفت آقای لندکروزر مرسی که هستی👌👌👌👍👍👍
Chevrolet3
۳۰ آبان ۱۴۰۱قشنگ بود
Chevrolet3
۳۰ آبان ۱۴۰۱با اونجا که نوشتین ماشینای که عکسوشونو میزدیم به دیوار موافق نیستم چون اونا هم اگه وارد میشدن یا اگه مردم اسقاطشون نمیکردن خیلی محبوب بودن مثل وانتای شورلت که اگه تو اون زمان بنزین کپنی نبود و وارداتش ازاد بود قطعا الان یکی از ماشینای محبوب ایران بود
زیزیگولو
۱ آذر ۱۴۰۱هنوزم که هنوزه گاهی اوقات از اون وانت شورلتها تو خیابونای شهرای بزرگ میبینیم
NAVID۰۰۹۸
۱ آذر ۱۴۰۱زیزیگولو جان ، عالی بود 👑👋🏻
زیزیگولو
۱ آذر ۱۴۰۱👍👍👍
بیلمیش
۲۹ آبان ۱۴۰۱خدایا به همه هر ماشینی دوست داره رو برسون
من یه زمانی عشق پاترول بودم و خیلی دوست داشتم تیونش کنم و برم آفرود.سالها گذشت و الان دیگه اشتیاقش رو ندارم.
درباره این مدل جدیدش اگه تغییر نسل نداشته باشه به نظرم جیپ واگنیر ازش بهتره ولی بازم با توجه به قیمتش عالی هست ولی برای آفرود ماشین های خیلی بهتری تو این رنج قیمتی هست
ممد ژانگولر
۲۹ آبان ۱۴۰۱نخسه نیسموش فوقالعادست و زیبا
Royal Driver UK 70
۲۹ آبان ۱۴۰۱فقط اون پاترول کلاسیکه رو ببین اوووف که خفنه. یکی داشتیم خیلی خر جون بود. حرف نداشت
قاطر فروش
۲۹ آبان ۱۴۰۱چرا عربا سوزنشون گیر کرده رو لندکروز
SUV
۴ آذر ۱۴۰۱چون همیشه بهترین ها رو میخان آره داش
sina
۳۰ آبان ۱۴۰۱تو این رنج قیمت من سکویا با ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتنمتر گشتاور و گیربکس خودکار ۱۰ سرعته رو به پاترول و حتی لندکروز ترجیح میدم.
بهرام
۳۰ آبان ۱۴۰۱این ماشین پتانسیل خوبی داشت و خیلی قلدرتر و جذابتر از لندکروزر بود. اما نیسان این ماشین رو به حال خودش رها کرده به قول دوستمون رامین. آپشنهای موتورش کمه، به روز رسانی هاش کافی نیست و یک کم بلاتکلیفه تو تعریف خودش.
هیچوقت به آوازه افسانهای نسل قبل خودش یعنی سافاری نرسید. حیفه واقعا. به نظرم نیسان باید هم روی تکنولوژیهای بکار رفته در این ماشین و هم روی بعضی ظواهر و نیازهای آفرودیش مایه بیشتری بذاره
حجی
۷ آذر ۱۴۰۱صفا پاترول سواران پاترول عشق است
سرباز وطن
۳ آبان ۱۴۰۲یکی از آشنایان ما سالها پیش رفت کویت با یه کمپرسور نرفتم هرچه گفت بیا گفتم نه درس میخونم الان میدونم چه اشتباهی کردم اونموقع نتم مث الان نبود دیدم آبی با یه آرمادیلو پلاک کویت اومد کل استان کف کردن گفتم اتوبوس خریدی یا شاسی بلند گفت هرچه پول دارم میدم بنزین کاش اینجا بود.یه ساعتی باهاش رانندگی کردم دیگه از اونوقت از هیچ ماشینی که داخل داریم خوشک نمیاد از گل ولای کوهستان مث بز رفت بالا.ننگ به شیخ وسیمای یهودی ایران که داشتن یه خودرو خوبو براملت آرزو کردن اعتقاد مردم ضعیف شده ولی خود با لوکسی آلمان توله هاشون خیابان گز میکنن.روزای خوب خواهد آمد