زیرشاخهی بهاصطلاح پرفورمَنس نیسان این روزها خیلی پرکارتر شده و با ارتقای محصولات این خودروساز در حال تلاش برای ساختن اسمورسمی برای خود در بازارهای سرتاسر دنیاست.
نیسمو تاکنون در برنامههای آموزشی کمپانی هم مسئولیتهای مهمی بر عهده داشته، اما با ایفای نقش در توسعه و تولید مدل اسپورت جوک نیسمو وارد مسیر ذاتی خود شد و بهنوعی در دنیای خودرو جا افتاد. بهتازگی نیز در قدم بعدی پیشرفت تدریجیاش رسماً وارد بازار خاورمیانه شده و اولین فعالیتش در این حوضه رونمایی از پاترول نیسمو بهعنوان زیرشاخه موتوراسپورت و ارتقادهنده محصولات نیسان بوده است. سَمیر کِرفان (Samir Cherfan) مدیر نیسان خاورمیانه در اظهارنظر خود میگوید: نمیتوانستیم برندمان را بدون حضور پاترول وارد خاورمیانه کنیم چون هرچه که باشد اقبال خوبی در این منطقه دارد و بین سایر محصولات نیسان خیلی توی چشم است. آمدن نیسمو به این بخش از بازار خودرو و معرفی پاترول ارتقا یافته مدرک خوبی برای اثبات تعهد ما در ارائه لذت رانندگی پرهیجان و دلچسب برای تمامی مشتریانمان است. درست است که پاترول نیسمو هنوز خیلی از خودروهای تقویتشده موجود در دبی و دیگر شهرهای عرب نشین فاصله دارد اما هنوز هم پیشرانه ۵.۶ لیتری ۸ سیلندر ۴۲۸ اسب بخاریاش که ۲۸ اسب بخار قویتر از پاترول استاندارد است برای دوستداران آدرنالین در حد متوسط گزینه بسیار خوبی خواهد بود. به قولِ نیسمو این پاترول الهاماتی از مدلهای مسابقهای دارد و پیشرانهی بهاصطلاح Takumi-Tuned آن به همراه آئرودینامیک بهبودیافته، رینگهای آلیاژی فورَج کاری شده ۲۲ اینچی و سامانه تعلیق بیلشتِین (Bilstein) ارتقا یافته توسط نیسمو مجموعهای نیست که صحبت کردن در مورد آن سخت باشد.۲۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Cosworth
۱۹ مهر ۱۳۹۴GTR Nismo و 370Z Nismo که بر اساس تستهای انجام شده در آمریکا و کانادا از نظر شتاب و عملکرد هیچ برتری خاصی به نمونه های استاندارد خودشون نداشتند (با وجود قدرت بیشتر) و فقط یه ذره هندلینگشون بهتر شده بود!
امیدوارم این پاترول نیسمو مثل اون 2 تای دیگه باعث آبروریزی نشه.
datsun
۱۹ مهر ۱۳۹۴مطمئنا اینطور نیست که شما میفرمایید نیسمو بیشتر از هر چیز دیگه ای روی هندلینگ و آئرودینامیک کار میکنه مثلا جی تی ار نیسمو در پیست نوربرینگ زمان خیلی بهتری نسبت به جی تی ار مدل پایه ثبت کرده
japan
۲۰ مهر ۱۳۹۴نیسان یکی از بهترین ها بوده و هست! من که واقعا عاشق این مدل جدید پاترولم…من فکر میکنم نیسمو هم خوب کار کرده
armin
۱۹ مهر ۱۳۹۴یعنی لندکروزو قورت میده…
mohsen
۱۹ مهر ۱۳۹۴هنوز مونده به آفرود لندکروز برسه
shahab
۲۰ مهر ۱۳۹۴آفرود لندکروز در ژانیا بهترنه
محمد حسین
۱۹ مهر ۱۳۹۴خیلی شبیه اینفینیتی QX80 می باشد
datsun
۱۹ مهر ۱۳۹۴پلتفرمشون یکی هست باQ80
احمد باقری
۱۹ مهر ۱۳۹۴ماشین خوبیه، ای کاش دستی به روی طراحیش هم می کشیدند.
Cosworth
۱۹ مهر ۱۳۹۴در جواب دوست عزیزمون که فرمودن اینطور نیست توجه شمارو جلب می کنم به نتایج تست GT-R معمولی (545 اسب) و GT-R Nismo با 600 اسب!
مسلما 55 اسب اختلاف قدرت کم نیست و باید خودشو تو شتابگیری نشون بده.
لینک تست GT-R معمولی:
http://www.caranddriver.com/reviews/2015-nissan-gt-r-test-review
لینک تست GT-R Nismo:
http://www.caranddriver.com/reviews/2015-nissan-gt-r-nismo-test-review
با نگاهی به لینکهای زیر در می یابید که نه تنها 400 متر هر دو خودرو (با وجود 55 اسب اختلاف) کوچکترین فرقی با همدیگه نداره بلکه حتی تا 130 مایل بر ساعت (یعنی 209 کیلومتر در ساعت) هم مدل نیسمو برتری خاصی نشون نداده و فقط 0.1 ثانیه تا 209 کیلومتر از معمولی سریعتر بوده!! 55 اسب قدرت بیشتر اون وقت 400 متر یکسان و فقط 0.1 ثانیه سریعتر بودن تا 209!!
در مورد 370Z و 370Z Nismo هم به تست زیر در کانادا مراجعه کنید تا متوجه بشید آیا افزایش قدرت 18 اسبی نیسمو نسبت به معمولی باعث افزایش شتابش شده یا نه:
http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/track-tested-2009-nissan-nismo-370z-vs-2009-nissan-370z-touring.html
در مورد هندلینگ بنده عرض کنم بهتر از مدلهای معمولی هستن و مخالفتی ندارم فقط منظورم شتاب بود که با وجود افزایش قدرت تغییری نکرده.
در مورد تایمهای نوربرگ رینگ هم زیاد فریب تایمهای رسمی سازندگان و ادعاهاشون رو نخوریم بهتره چون مشخص شده که بعضیهاشون زیاد صادق نبودند و ماشین غیر استاندارد فرستادن برای تایم گیری یا اینکه تقلب کردند.
تایمهایی که نشریات رسمی بی طرف با راننده یکسان در شرایط یکسان به دست میارند روی دیگر سکه رو نمایان میکنه.
datsun
۱۹ مهر ۱۳۹۴در مورد شتاب و عبور از یک چهارم مایل که شما اشاره کردید مربوط به مجله کار اند داریو هست موتور ترند هم تقریبا همین عددها رو داده شتاب 2.9 بعد همین ماشین رو مجله اتو کار 2.7 اعلام میکنه! ولی کمپانی در بهترین شرایط ماشین رو تست میکنه و شتاب و غیره رو اعلام میکنه بحث سر صدم ثانیه اس دوست عزیز!
در مورد اینکه شما تایم های پیست نوربرینگ رو قبول ندارید خودش جایی بحث داره
Cosworth
۱۹ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز من تایمهای نوربرگ رینگ رو قبول دارم ولی نه اونایی که تبلیغاتیه اونایی که واقعا تست شده توسط یک نشریه رسمی بی طرف. خود کارخونه ها برای تبلیغات محصولاتشون دست به هر کاری میزنن. به قول معروف هیچکس نمیگه ماست من ترشه!
مثلا نیسان برای GT-R نیسمو تایم 0 تا 100 2.1 هم اعلام کرده بود!! (بعضی جاها 2.7). پورشه برای 911 توربو S تایم 3.1 اعلام کرده بود! اگه به حرف نیسان باشه باید توربو S با اختلاف زیادی پشت سر نیسان باشه ولی در درگ موتور ترند هممون دیدیم که نیسان با وجود تایم اعلامی بهتر و قدرت بیشتر از 911 توربو S کم آورد و حریفش نشد.
اینجاست که میگم نباید گول این اعداد و ارقام کارخونه ها رو خورد.
زیاد جای دوری نریم! تو همین مملکت خودمون مثلا MVM 315 قدرت اعلامیش 109 اسبه ولی از پس 405 ایرانی شده ایران خودرو با قدرت اسمی 97 اسب هم بر نمیاد!
مهم اینکه در عمل چی به دست میاد نه اینکه کارخونه چی میگه. تفاوت 0.1 ثانیه تا 60 مایل مشکلی نداره ولی 55 اسب تو سرعت بالا یا به اصطلاح Top End Performance باید بیشتر از 0.1 ثانیه خودشو نشون بده (منظورم 0 تا 130 مایل).
نکته خیلی مهم دیگه که دوستان توجه نمیکنند مقایسه شتاب ماشینها بر اساس تایمهای کارخونه ها یه اشکال بزرگ دیگه هم داره و اون “مجهول بودن” شرایط تست هر کارخونه هستش.
مثلا بر فرض نیسان تو ژاپن در فلان پیست در فلان روز در فلان ساعت در فلان ارتفاع از سطح دریا (و فشار هوا و دمای هوا و سرعت وزش باد و ….) و با رانندگی فلان راننده تایم X رو به دست میاره.
اون وقت پورشه تو آلمان با در فلان پیست در فلان روز در فلان ساعت در فلان ارتفاع از سطح دریا (و فشار هوا و دمای هوا و سرعت وزش باد و ….) و با رانندگی فلان راننده تایم Y رو به دست میاره.
آیا شرایط تستها در به دست اومدن تایم X و Y یکسان هستند؟؟ مسلما نه!
ولی تو تستهای نشریات رسمی بی طرف حتی الامکان شرایط برای هر دو ماشین یکسانه حتی راننده هم یکیه. پس مقایسه خیلی واقع بینانه تر هستش.
با تشکر.
Hamid...Audi
۲۰ مهر ۱۳۹۴الان یعنی GTR بده؟!!!!!!!!!
من که چنین توان و شتابی با موتور 3.8 لیتری رو تحسین میکنم و آرزومه یه روزی سوارش شم!
sina
۱۹ مهر ۱۳۹۴عقبش و دوس دارم
real
۱۹ مهر ۱۳۹۴باعث ابرو ریزی نشه!!؟
خیلی جالب بود…
Suv های واقعی…
shahryar
۱۹ مهر ۱۳۹۴چهرش خلی بهتر شده،کلا ماشینای نیسان روح دارن!!
کاش پاش به ایران باز میشد،حتما طرفداراش از لندرکروز بیشتره.
خدایی از لحاظ قدرت موتور امکانات مخصوصا طراحی داخلی،پاترول بهتره از لندرکروزه
Dawood
۱۹ مهر ۱۳۹۴mercedes=amg
bmw=m
nissan=nismo
بففیه ام دارن یا نه ؟
رضا
۱۹ مهر ۱۳۹۴ford Mustang = Shelby
SRT Challenger / Charger : Hellcat
Mercedes = Brabus
(Chevrolet C(x) : Z0(x
Porsche = RUF
Lamborghini : superveloce
arsham
۱۹ مهر ۱۳۹۴chevy camaro=zl1
bmw=g
bmw=alpina
lexus=f sport
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۰ مهر ۱۳۹۴درود بر دوستان عزیز
البته یه نکته ای رو هم بگم اون کامارو ZL1 خود مدل استانداردهست و در واقع نمیشه اسمشو اینجا مطرح کرد برای کامارو یا کوروت بیشتر اوقات پکیج هنسی ارائه میشه.
اصولاً کامارو بر خلاف چلنجر که با SRT و هلکت ارائه میشه یا Scat pack یا مثلاً شلبی ماستنگ نسخه هاش به این صورت نیست.
هرچند کامارو SS که با 1LE ارائه میشه یه استثنا است.یا مثلاً RS
Hamid...Audi
۲۰ مهر ۱۳۹۴audi=S :D
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۹ مهر ۱۳۹۴مکلارن هم یک MSO داره
ali
۱۹ مهر ۱۳۹۴یا ابرفض میخامش در سطح بوندس لیگا
سینا5445
۱۹ مهر ۱۳۹۴ماشین جالبیه
طراحی داخلیش ایرادی نداره و زیباست
طراحی بدنه هم که جلوش زیاد جالب نبود اما طاحی پشتش خوب بود
کلا ماشین خوبیه میخوامش
قدرت موتورش هم که بسیار عالیه
sina
۱۹ مهر ۱۳۹۴خیلی با ابهته لامصب داخلشم که ماشالا هتله انگار!
تو این کلاس آمریکاییارو بیشتر میپسندم
razi
۱۹ مهر ۱۳۹۴فقط پاترولای قدیمی
سروش
۲۰ مهر ۱۳۹۴پراید هم با کمپانی تیونینگ اوس غضنفر وپسران از قلم افتاده بود.
با این پاترول حال نکردم ولی GTR ی افسانه است مخصوصا تو ماشینهای جاپونی
unique
۲۰ مهر ۱۳۹۴پاترول تو ذهن ایرانی ها همیشه جایگاه خوبی داره و ابهت پاترول هایی که یک روزی ماشین تراز اول محسوب می شدند رو زنده میکنه ولی این مدل از نظر ظاهر اون صلابت و ماندگاری رو نداره. قیافش معمولیه!
shahab
۲۰ مهر ۱۳۹۴پاترو هنوزم تو یران زیاد طرفدار داره