نسل ششم پاترول سرانجام پس از حدود ۱۴ سال جای خود را به نسل جدید نیسان پاترول داده است. در ادامه این شاسیبلند ژاپنی را با اصلیترین رقبا مقایسه خواهیم کرد.
نیسان پاترول / آرمادا
فروش بازار آمریکا: ۲۱,۱۸۴ دستگاه
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
طول | ۵,۳۵۰ میلیمتر |
یدک کشی | ۳۸۵۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۶۵,۰۰۰ دلار |
پاترول که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۵۱ بازمیگردد، از سال ۲۰۱۶ در قالب نسل دوم آرمادا در بازار ایالاتمتحده هم عرضه شد اما در این کشور با رقبای زیادی مواجه است که کار را برایش سخت میکنند بهگونهای که سال گذشته در آمریکا تنها ۲۱,۱۸۴ دستگاه فروخته است. بااینحال، نسل جدید پاترول یا آرمادا آمده است تا شرایط را تغییر دهد. یکی از مهمترین تغییرات این خودرو، کنار گذاشتن پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی و جایگزینی آن با یک موتور جدید ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است که عضوی از خانوادهٔ موتور GT-R محسوب میشود. این پیشرانه در سینهٔ پاترول ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل میشود. البته نیسان در برخی بازارها یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی را هم برای پاترول ارائه میکند که ۳۱۶ اسب بخار قدرت دارد. سازندهٔ ژاپنی همچنین برای آرمادا یک نسخهٔ آفرودی بنام Pro-4X را هم تدارک دیده است که با ویژگیهایی مثل لاستیکهای ۲۰ اینچی آلترین، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی، این شاسیبلند را در خارج از جاده حتی توانمندتر خواهد کرد.
فورد اکسپدیشن
فروش بازار آمریکا: ۷۳,۳۹۶ دستگاه
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۸۰ تا ۴۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ تا ۶۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
طول | ۵,۳۳۴ / ۵,۶۳۶ میلیمتر |
یدک کشی | ۴۲۲۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۵۷,۶۲۵ دلار |
فورد اکسپدیشن یکی از جدیترین رقبای آرمادا و یکی از پرفروشترین شاسیبلندهای این کلاس در بازار آمریکا محسوب میشود. البته نسل کنونی این خودرو که اوایل سال ۲۰۱۷ معرفی شده، به پایان عمر خود رسیده و فورد بهزودی نسل جدید آن را معرفی خواهد کرد. اکسپدیشن از اواسط عمر نسل قبلی یعنی سال ۲۰۱۵ پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی را کنار گذاشت و سراغ موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی اکوبوست رفت. این پیشرانه در نسخهٔ پایهٔ نسل کنونی ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما در تیپهای بالاتر این عدد به ۴۰۰ اسب بخار میرسد. کسانی که از این هم قدرت بیشتری میخواهند میتوانند سراغ نسخهٔ آفرودی تیمبرلاین بروند که با همین پیشرانه، ۴۴۰ اسب بخار قدرت دارد. خروجی موتور ۳.۵ لیتری فورد در این نسخه با لینکلن نویگیتور برابر است. این شاسیبلند آمریکایی همچنین در نسخهٔ کشیده هم با نام اکسپدیشن مکس ارائه میشود که حدود ۳۰ سانتیمتر طول بیشتری دارد.
تویوتا سکویا
فروش بازار آمریکا: ۲۰,۵۵۷ دستگاه
پیشرانه | ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۴۳۷ اسب بخار |
گشتاور | ۷۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
طول | ۵,۲۸۶ میلیمتر |
یدک کشی | ۴۳۲۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۶۴,۱۲۰ دلار |
رقیب هموطن آرمادا در بازار آمریکا تویوتا سکویا است. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۰۰ بهعنوان مدلی بزرگتر از لندکروزر برای بازار آمریکا معرفی شد و هماکنون در نسل سوم خود قرار دارد که اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی شد و بنابراین، شاسیبلند تازهنفسی محسوب میشود ولی بااینوجود، سال گذشته در آمریکا فروش کمتری نسبت به آرمادای سالخورده داشته است. برخلاف دیگر شاسیبلندهای این لیست، سکویا با قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه میشود که از یک پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو و یک موتور الکتریکی بین گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و پیشرانهٔ بنزینی تشکیل شده است و مجموعاً ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در خانوادهٔ سکویا هم مثل دیگر رقبا، یک نسخهٔ آفرودی بنام TRD Pro وجود دارد که به لاستیکهای ۳۳ اینچی آلترین، قفل دیفرانسیل عقب، تعلیق مخصوص آفرود با کمکفنرهای فاکس و کرال کنترل مجهز است.
جیپ واگنییر
فروش بازار آمریکا: ۲۹,۱۴۹ دستگاه
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
طول | ۵,۴۵۳ / ۵,۷۵۸ میلیمتر |
یدک کشی | ۴۵۳۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۶۴,۹۴۵ دلار |
گروه کرایسلر سالها هیچ رقیب مستقیمی برای شاسیبلندهای فول سایز فورد و جنرال موتورز نداشت و درحالیکه از اواسط دههٔ ۹۰ چندین بار از برنامههایی برای احیای جیپ واگنییر خبر داده بود اما این اتفاق تا مارس ۲۰۲۱ که سرانجام واگنییر جدید بر پایهٔ پلتفرم رم ۱۵۰۰ رونمایی شد، به وقوع نپیوست. واگنییر جدید که همراه با نسخهٔ لوکستر گرند واگنییر معرفی شد، ابتدا با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 همی قدیمی عرضه شد که ۳۹۲ اسب بخار قدرت داشت ولی از سال ۲۰۲۳، جیپ موتور جدید ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین را با ۴۲۰ اسب بخار قدرت برای شاسیبلند بزرگ خود ارائه کرد. در حال حاضر نیز موتور ۵.۷ لیتری حذف شده و واگنییر فقط با پیشرانهٔ هوریکین تولید میشود؛ بنابراین، واگنییر کوچکترین پیشرانه را در بین رقبا دارد ولی بیشترین ظرفیت یدک کشی را ارائه میکند. این خودرو همچنین مثل اکسپدیشن، در نسخههای معمولی و کشیده (با نام واگنییر L) تولید میشود. بااینحال، واگنییر از لحاظ آمار فروش فاصلهٔ بسیار زیادی با رقبای فورد و جنرال موتورز دارد.
تویوتا لندکروزر
فروش بازار آمریکا: –
پیشرانه | ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
طول | ۵,۱۱۵ میلیمتر |
یدک کشی | ۳۵۰۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۶۵,۰۰۰ دلار |
لندکروزر هرچند در بازار آمریکا وظیفهٔ رقابت با آرمادا را به سکویا واگذار کرده و در سال ۲۰۲۱ از این بازار خارج شد اما در بازارهای دیگری مثل استرالیا و خاورمیانه، اصلیترین رقیب پاترول محسوب میشود. نسل کنونی لندکروزر که تحت عنوان سری ۳۰۰ در اواسط سال ۲۰۲۱ معرفی شد، مثل پاترول و خودروهای قبلی این لیست، پیشرانهٔ V8 را کنار گذاشته و به یک موتور ۳.۴ لیتری V6 توئین توربوی جدید مجهز شده است که ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته در برخی بازارها مثل امارات، یک موتور ۴ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و در بازارهایی مثل استرالیا یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توربودیزل با ۳۰۴ اسب بخار قدرت هم ارائه میشود. قیمت لندکروزر در بازار امارات با موتور ۴ لیتری V6 تنفس طبیعی از حدود ۶۵ هزار دلار آغاز میشود اما در نسخهٔ ۳.۵ لیتری توئین توربو این رقم به نزدیک ۸۴ هزار دلار میرسد.
شورلت تاهو / سابربن
فروش بازار آمریکا: ۱۶۳,۱۴۸ دستگاه
پیشرانه | ۵.۳ لیتری V8 |
قدرت | ۳۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
طول | ۵,۳۵۲ / ۵,۷۳۳ میلیمتر |
یدک کشی | ۳۸۱۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۵۸,۱۹۵ دلار |
محبوبترین و پرفروشترین شاسیبلند این کلاس، شورلت تاهو و همتای کشیدهٔ آن یعنی سابربن هستند. این دو شاسیبلند سالها است که در آمریکا بیشترین فروش را در کلاس فول سایز تجربه میکنند و هیچ خودرویی حتی به آنها نزدیک هم نمیشود. تاهو و سابربن همچنین همراه با پسرعموی لوکستر خود یعنی جیامسی یوکان، تنها شاسیبلندهای فول سایزی هستند که همچنان با پیشرانههای V8 تنفس طبیعی سنتی عرضه میشوند. پیشرانهٔ استاندارد تاهو و سابربن یک نمونهٔ ۵.۳ لیتری V8 با ۳۵۵ اسب بخار قدرت است اما در تیپ پرچمدار «های کانتری» موتور قویتر ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت ارائه میشود. علاوه بر این، خریداران امکان انتخاب یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل را هم دارند. نسل کنونی این شاسیبلندهای فول سایز که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و بهتازگی فیسلیفتی را تجربه کرده است، در نسخهٔ آفرودی Z71 هم ارائه میشود.
جیامسی یوکان
فروش بازار آمریکا: ۸۲,۲۷۰ دستگاه
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
طول | ۵,۳۳۴ / ۵,۷۲۰ میلیمتر |
یدک کشی | ۳۸۱۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۶۰,۱۹۵ دلار |
یوکان اساساً نسخهای کمی لوکستر از تاهو و سابربن محسوب میشود که در دو نسخه معمولی و کشیده با نام XL عرضه میشود. این خودرو همچنین پس از تاهو و سابربن، در این کلاس بیشترین فروش را در بازار آمریکا دارد تا مجموع آمار فروش شاسیبلندهای فول سایز جنرال موتورز دستنیافتنیتر شود. یوکان هم مثل همتایان شورلتی خود، در نسخههای پایه با پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 عرضه میشود اما در تیپ لوکس دنالی به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری مجهز است. هرچند قیمت این خودرو از ۶۰ هزار دلار آغاز میشود اما این رقم در لوکسترین نسخه یعنی دنالی آلتیمیت به بیش از ۱۰۰ هزار دلار میرسد تا یوکان به قلمروی لوکسترین عضو این خانواده یعنی کادیلاک اسکالید وارد شود.
datsun
۲۱ شهریور ۱۴۰۳تنها رقیب پاترول که از هر لحاظ به اون نزدیکه رقیب قدیمش لندکروزه
هراکلیوس
۲۱ شهریور ۱۴۰۳خوب بود دو درشم تولید میشد مثل دو نسل قبلش
Car love
۲۱ شهریور ۱۴۰۳فقط فروش لندکروز: __
😂😂😂
JaMsHiD_R1988
۲۱ شهریور ۱۴۰۳فروش کره توی این کلاس و پیکاپ و شاسی مستقل ها : ___
🇰🇷
۲۱ شهریور ۱۴۰۳در پاسخ جمشید ؛
صنعت خودروی ایتالیا ، فرانسه و آلمان ( بغیر G کلاس ) در سگمنت SUV فول سایز چی دارند ؟ تازه من خودم بنز G رو به عنوان یه فول سایز بحساب نمیارم . با توجه به ریشه های نظامی خودرو ، بیشتر شبیه آفرودرهاست تا یه فول سایز
آیا میتونی ادعا کنی این سه کشور در مهندسی و توان ساخت خودرو ، ضعف دارند ؟
آیا صرفا داشتن SUV فول سایز دلیلی بر برتری صنعت یک کشور بر دیگریه ؟
الان آیا چون ژاپن SUV فول سایز داره از ایتالیا و فرانسه و آلمان بالاتره ؟
هیچ کدوم ازینا نیست . بلکه هر کدوم از کمپانیا استراتژی و اهداف خودشون رو دارند و بسته به مسیر خودشون ، خودرو تولید میکنند
amir
۲۱ شهریور ۱۴۰۳خب پس با این استدلالت آیا ژاپن در ساخت خودروی برقی ضعف داره ؟ توان و مهندسی شو نداره؟ کشوری که اولین خودرو تمام برقی رو که نیسان لیف باشه ساخت ؟ کشوری که با پاناسونیک باتری های تسلا رو تامین میکنه عقبه؟
آیا صرفا داشتن آیونیک ۵ به عنوان برقی موفق دلیلی بر برتری یک کشوره؟
هیچ کدوم از اینا نیست بلکه هرکدوم از کمپانی ها استراتژی و هدف خودشون رو دارن و بسته به مسیر خودشون خودرو تولید میکنن
اما توی بحث فروش و سود این استدلالات رنگ میبازه و اونجاست که متوجه میشیم تویوتا با فروش بیش از ۱.۵ برابری هیوندای+کیا ( ۷×۱.۵=۱۰.۵) و همچنین نزدیک به بیش از سه برابری هرکدوم از هیوندای یا کیا به تنهایی (۳×۳=۹) چقدر ازشون جلوتره
Galant.VR4(JDM)
۲۲ شهریور ۱۴۰۳درپاسخ 🇰🇷
کره اصلا در ساخت فول سایز ضعف نداره
صنعت خودرو ایتالیا که همشون سوپر اسپرت و لوکس میسازن جز فیات بحثش جداس
اما آره ژاپن از فرانسه وایتالیا از خیلی لحاظ برتره
و میشه گفت تنها رقیب ژاپن تو این کلاس آمریکایی ها هستن و اونی که ژاپن رو از فرانسه و انگلیس و ایتالیا پایین تر بدونه ضعف ذهنی داره
محمد سام رحیم زاده
۲۲ شهریور ۱۴۰۳لند کروز توی آمریکا فروشی نمیره بجاش لکسوس فروش میره فکر کنم
amirkhanzadeh
۲۲ شهریور ۱۴۰۳واقعا زیبا و به یاد ماندنی میشد
توحید
۲۱ شهریور ۱۴۰۳دو تا مدل تویوتا و یک نیسان
کار ژاپن واقعا ارزشمنده، هر چند که به قول دوستان کلاس کلا متعلق به امریکایی هاست
تو امریکایی ها جمس و فورد واقعا دوست داشتنی اند (نظر شخصی) ولی تو بقیه ترجیح من همین ژاپنی هان
و تو ژاپنی ها هم اول سکویا، بعد لندکروز و در انتها آرامادا
مسی
۲۱ شهریور ۱۴۰۳۲ گنگستر بی رحم دیدم
اول GMC و دوم سکویا
R@min
۲۱ شهریور ۱۴۰۳پاترول خیلی زیباتره و بیشتر از اینکه پیرو سبک طراحی ژاپنی باشه، مثل سکویا سبک آمریکایی داره که جفتشون جزو زیباترین ژاپنی های بازارن که پارترول با تعلیق مستقل عقب و جلو قطعا سواری خیلی بهتری داره.
NAVID@@98
۲۱ شهریور ۱۴۰۳تا الان فروش تعیین کننده بود اللنم فروش مشخص کرده کت تن کیه معلومه که پادشاه این سگمنت آمریکایی ها هستن و دیگران باید تلاش کنند تا خیلی دو ر نمونن
آمریکایی ها این سگمنت رو خانوادگی ساختن نه اینکه آ به آسایش جاده ای با اضافه کردن آفرود بیشتر لطمه بزنند چون این سگمنت مخصوص همین کاره یعنی آسایش و راحتی و تکنولوژی و امکانات و …
و در بحث آفرود چون تخصصی هست آفرودر ها و پیکاپ های آفرودی رو گذاشتن مخصوص آفرود بالا بهترین ش رو هم زدن برای این کار ها یعنی هر نوعش بهترینش و اول اون با این استراتژی درست
کار درست همین میزان فروش هم مهر تاییدی هست بر همین استراتژی درست !!!
car lover
۲۱ شهریور ۱۴۰۳فروش توی کجا؟ اینکه یه ماشین امریکایی تو امریکا بیشتر از بقیه رقباش بفروشه کاملا طبیعیه و هیچ چیز خاصی هم نیست
خارج از امریکا که میای یعنی توی خاورمیانه و استرالیا و بقیه کشورها اونجا معلوم میشه تازه داستان که تویوتا و نیسان حاکمیت دارن
ولی اگر بحثت میزان فروش تو امریکاست که رافور و لکسوس rx و تویوتا کمری و هوندا آکورد و بقیه ماشین های ژاپنی توی سگمنت های دیگه برتری تمام دارند نسبت به همه چیز خوب امریکا-اروپا
داستان اینجوریاست ایمان
NAVID@@98
۲۱ شهریور ۱۴۰۳درمورد همین موضوع بحث کنید !!!!!!
سگمنت شاسی بلند فول سایز…
سگمنت های دیگه نگفتیم از بحث خارج نشوید مثلا کراس اوور ها که زیرشونن
یا سدان ها و…
هرچند که سدان هام در اصل فول سایز لوکس الان خوبه
چون دیگه الان سدان ها دارن یکی یکی جاشون رو به کراس اوور ها میدن و جایگزین میشن
مگر سدان های لوکس فول سایز که هنوز جایگاه و اعتبار دارند که درستش هم همینه
تا الان که میگفتن که بازار آمریکا مهمه چون تنوع داره و آزاده ولی الان میبینم بعضیا مثل چرخنده ها .. چرخ میزنن میچرخن نظرات خودشونم یادشون رفته
مثلا تو استرالیا فورد رنجر پرفروش ترین شد از همشون بیشتر آمریکایی هم هه اینم برای اینکه تو کفِش نمونی
دیگه همینه که هه
درستش هم همونه که بود
بازار آمریکا چون تنوع داره و آزاده اعتبار بسیار بالایی داره
نه خاورمیانه اون جا که نمیدونن ۱ ۱ کی چندتا میشه ۱۱ ۱۱ تا چند تا میشه
اینجا شاسی بلند ها همه یکجا با هم هستن
هم از لحاظ فروش و هم از لحاظ کلیت آمریکایی ها برنده قطعی هستن
و از همه مهمتر استراتژی درست و حسابی هم دارن این سگمنت رو کلا برای اون چیزی که باید باشه ساختن !!!!!!!!!!!
آفرودی ها رو برای پیکاپ تراک ها و شاسی بلند های افرودر دیگه گذاشتن هرکدومش هم بهترین و اول ش رو زدن … همشون هرشون اثبات شده دیگه کاملا واضح …
بهترین کار هم همینه من خودم باشم ژاپنی ها رو انتخاب میکنم ولی میدونم قطعا برتری با آمریکایی هاست چون از نزدیک همه روببینید فرقشون رو میفهمید نرمی سواری ایزوله تکنولوژی بالا و امکانات لوکس بودن فوق العاده زیاد کلا هر لحاظ نگاه کنید آمریکایی ها در یک لول دیگه هستن ولی انتخابشون نمیکنم میزارم خوش باشن !!!!!!!!!!!
NAVID@@98
۲۱ شهریور ۱۴۰۳مزدا میاتا رو انتخاب میکنم
🇰🇷
۲۱ شهریور ۱۴۰۳خوبه یادت دادم کی نویده کی ایمان 😄
وگرنه تا صد سال همه رو اشتباه میگرفتی
امیر علی
۲۱ شهریور ۱۴۰۳آقا نوید
آمار فروش اگر ملاکه، همه بازارها باید درنظر گرفته بشه
.
هم ژاپنی هم آمریکایی برتری های خاص خودشونو دارن
.
دوستانه میگم، سعی کن از بالا به بقیه نگاه نکنی
NAVID@@98
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ببینید از نظر نگاه … از همه جا به همه هر جای همه هر چی نگاه میکنم
ولی خوب آمار فروش هم یکی از پارامترها هستش
در مجموع که مشخصه ملکوت اعلای این سگمنت آمریکایی هستن
مثلا اگه الان به شما بگن دور از جونتون زندگی الانت رو بگیریم ولی به غایت نهایی یعنی بهشت برین مستقیم و دربست میبریمت !!!!!!!!!!! میخوای؟!!!!!!!! یا تو همین دنیا یه زندگی عادی بدیم ولی اصلا بهشت ایده آل نیست فقط همون زندگی عادی و مایحتاج عمومی هستش هوری موری هم هرچی دیگه!!!!!!
شما کدوم رو انتخاب میکنی معلومه دیگه نگم براتون !!!!!!!!!!!
پس حرف شما هم بخشی از ماجراست
عجب بحث لذت بخشی شد حیف زمان دادن پا رو در مذیقه قرار داده و … هستش بله دیگه تا درودی دیگر بدرود !!!!!!
NAVID@@98
۲۱ شهریور ۱۴۰۳کلا از بحث کردن لذت میبرم هر چه بیشتر بهتر تنها عاملِ مانِع این وسط فقط زمانه که کارو خَ چی میکنه ؟ (آره درسته) راب میکنه و دستو بالو ما رو ای ………. تو آن بُتی که پرستیدنت خطایی نیست
و گر خطاست! مرا از خطا ابایی نیست
تویی که بر سرِ خوبانِ کشوری چون تاج
سِزَد اگر همهٔ دلبران دَهَندَت باج
car lover
۲۱ شهریور ۱۴۰۳kr: کاملا حق با توعه میلاد جان، هرچی نباشه تو هم مثل این بنده خدا ترولی پس طبیعیه بیشتر از من بشناسیش
🇰🇷
۲۱ شهریور ۱۴۰۳دقیقا درسته . پاترول و لندکروز رقیب هم هستند و با هم رقابت دارند . لیگی که این دو حضور دارند به مراتب پایین تر از امریکاییاست و قابل قیاس با اونها نیستند . پس مقایسه پاترول و لندکروز با امریکاییا اصلا درست نیست
car lover
۲۱ شهریور ۱۴۰۳بدجوری لندکروز و پاترول سوزوندت 🔥🔥تو چرا از چیز امریکایی ها بالا میری؟ یعنی تو از مجلات خودرویی بیشتر حالیته که چه خودرویی باید با چه خودرویی مقایسه بشه؟ تمام اینها حاصل فشار نداشته یه suv درست و حسابی هست چیزی که کوره جونوبی ازش بی بهره است
eternal
۲۱ شهریور ۱۴۰۳تو بازار آمریکا بعید می دونم بتونه به فروش خوبی برسه ولی خارج از بازار آمریکا و مخصوصا خاورمیانه می تونه فروش عالی رو تجربه کنه
Ali.d
۲۱ شهریور ۱۴۰۳خداییش این کلاس مال آمریکایی هست و حرف اول و آخرو میزنن🧨ترکوندن واقعا
آدم از تنوع نمیدونه کدومو انتخاب کنه یکی از یکی بهتر
البته ژاپنی ها هم خیلی کارشون درست
به این میگن شاسی بلند نه به این چینیا که محورشون در میره جلو عقبشون یکی میشه
و به جایی کیفیت فقط هی میگن آپشن،هر چند همون آپشن هاشونم بی کیفیت و خراب میشه
پیام
۲۱ شهریور ۱۴۰۳جیامسی یوکان
hosen
۲۱ شهریور ۱۴۰۳یه حسی بهم میگه میتونه موفق باشه و فروش خوبی رو ثبت کنه
Taha Ayoobi
۲۱ شهریور ۱۴۰۳من بین آرمادا/پاترول و لندکروز خیلی شک دارم که کدومو انتخاب کنم.
در کل تویوتا یه ذره از هموطن هاش بالاتره ولی پاترول خیلی طوفانی اومده و واقعا لوکس تر از لندکروز به چشم میاد.
بازار آمریکا که نه و توی عربستان و اینا فک کنم بزنه رو دست لندکروز.
hosen
۲۱ شهریور ۱۴۰۳حقیقتا عملکرد فنی و کیفیت ساخت شون اونقدر بالا و نزدیک بهم هستش که نمیشه گفت کدوم بهتره ولی شخصا طراحی پاترول رو جذاب تر و لوکس تر میبینم.
Taha Ayoobi
۲۱ شهریور ۱۴۰۳دقیقا، کلا نیسان انگار یه برنامه ریخته که خودشو ببره بالای بقیه.
اینفینیتی QX80 هم خیلی ترکونده.
🇰🇷
۲۱ شهریور ۱۴۰۳در پاسخ به taha
در سگمنتهایی که برای عموم مردم قابل استفادست ( مثل سدان ، کراس و SUV ، هاچبک و امثالهم ) فروش در بازار عامل بسیار مهمیه . هیچ وقت تو این دسته از خودروها نمیشه به چهارتا عکس و پست اتکا کرد و باید پس از ورود به بازار و در مقایسه با رقبا عملکردشون رو دید
مخلص کلام ، در این سگمنتها ، «ترکوندن» واقعی در بازار مشخص میشه
amir
۲۱ شهریور ۱۴۰۳کاملا درست میگی عزیزم فروش در بازار خیلی شرطه مثل کیا استینگر جنسیس کوپه و جنسیس جی هفتاد جنسیس جی وی شصت که با اون همه تبلیغات و جایزه و ماشالا و صد آفرین مجلات توی بازار با فروش کم با لگد پرت شدن بیرون
🇰🇷
۲۱ شهریور ۱۴۰۳amir
من به راحتی میتونم ۱۵ – ۲۰ مدل خودروی ژاپنی اسم ببرم که به علت فروش پایین از بازار حذف شدند . خودروهایی که تو حتی از وجودشم خبر نداری . اما اگه اینکارو کنم با تو چه فرقی دارم ؟
بهتره به قول علی نوا یکم رو خودت کار کنی و بزرگ شی . این ترول بازیا و حرفای مسخرت رو برای خودت نگه دار و فضای سایت رو خراب نکن . اگر خودتو شایسته احترام نمیدونی ، لااقل احترام کاربرای سایت رو نگهدار
amir
۲۱ شهریور ۱۴۰۳هروقت یاد گرفتی احترام بقیه رو نگه داری منم احترام تو رو نگه میدارم این حرفو دقیقا به علی هم گفتم تا وقتی میگه اروپایی الکی گرون فراری تو قوطی شده پورشه قورباغه ای نمیتونه از کسی احترام گذاشتن به آمریکایی هاشو داشته باشه تو هم همینطور پیام تا وقتی میگی دودوتای عقب مونده نیسون میتسوی فلک زده انتظار نداشته باش کسی پشیزی برای هیوندای کیا ارزش قائل باشه یادت باشه خودت باعث شدی کله سایت بگن کره مربا ….. الانم مجبوری با یه اکانت دیگه و با یه لحن به اصطلاح مودبانه و همه چیز دان پل هایی که خراب کردی رو دوباره بسازی
فک میکنی با گفتن این عبارت که( فضای سایتو بهم نریز بزرگ شو مطالعه کن) قراره خیلی احساس شاخ بودن بهت دست بده و کسی دیگه یادش نیاد آقا پیام تا دیروز چه حرفایی میزد😉
لطفا هم تایید بشه کامنت سری قبل پاک شد
amir
۲۲ شهریور ۱۴۰۳بعدا هم عزیزم اگه اون ۱۵ ۲۰ مدلی که میخوای از به قول خودت جاپونی های بدبخت برام مثال بزنی هیچ کدومشون به اندازه استینگر جی هفتاد جنسیس کوپه آیونیک شش براشون تبلیغات نشد و اینجاست که فاجعه مشخص میشه
Killer
۲۱ شهریور ۱۴۰۳به رقباش خیلی نزدیکه بخصوص تو فروش !!!
nima.jdm
۲۱ شهریور ۱۴۰۳انتخابم تویوتا سکویا
R
۲۱ شهریور ۱۴۰۳از لحاظ فنی نسبت به آمریکاییا برتره برای فروش بهتر باید موتور ۸ سیلندر میذاشتن
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۱ شهریور ۱۴۰۳انتخاب من واگونر اگر بشه با انجین ۶.۴ همی سفارش داد با ۴۷۵ اسب.البته رو گرند واگونیر هست که اونم با هوریکین ۵۵۰ اسبی جایگزین شده وی۸ میمونه جمس و شوی پس انتخابم سابربن ۶.۲ لیتری که کیت افزایش حجم و رسوندن به ۷لیتر و رسوندن قدرت به ۶۰۰ اسب واف چه شود
Scuderia Ferrari
۲۱ شهریور ۱۴۰۳اگه بیشتر اهل طبیعت گردی و آفرود باشم بین پاترول و لندکروزر انتخابمه ولی برای مسافرت قطعاً بزرگ ترین SUV دنیا “سابربن” که خونه متحرکه
طوری میگم انتخابمه انگار آمریکا زندگی میکنم و صبح میرم نمایندگی برای خرید یا لیزینگ
Taha Ayoobi
۲۱ شهریور ۱۴۰۳انتخواب هام به ترتیب:
یوکان
سابربن/تاهو
اکسپدیشن-واگنیر
سکویا
لندکروز-پاترول/آرمادا
JDM سابق
۲۱ شهریور ۱۴۰۳بی برو برگرد یوکان دنالی قصر لوکس متحرک تنفس طبیعی ۶.۲ لیتری که امتحانشو پس داده
موتور کوچیک تو این کلاس فایده نداره،
همه سنگین وزن هستن نیازمند موتور حجیم که بتونن دوره پایین گشتاور خوبی رو از خودشون ارائه بدن تا گیربکس از معکوس های اضافی بی نیاز بشه و تو دور های پایین ثبات کشش احساس بشه نه توربو لگ
رها
۲۱ شهریور ۱۴۰۳کاشگی پاترول دو در در ایران تولیدش متوقف نمی شد جدیدش کهنیومد حداقل اونو نگه می داشتن عالی نبود ایرانیزه شده بود ولی بهتر از هیچی بود الان چی هست؟ خیلی کاربردی بود همه جا باهاش می شد رفت
Absurd Hero
۲۱ شهریور ۱۴۰۳فروش نیسان در مقابل تاهو و سابربن به چشم نمیاد ولی با وجود پلتفرم سالخورده مربوط به 14 سال پیش، حداقل در مقایسه با واگنییر و رقیب هموطنش سکویا که هردو رقبای تازه نفسی هستند فوق العاده فروش قابل احترامی داره
🇰🇷
۲۱ شهریور ۱۴۰۳واگونییر تنها ۳ ساله که بازار اومده اما در همین ۳ سال از سکویا و آرمادا به راحتی عبور کرده . سکویا و آرمادا حداقل ۲۰ ساله در بازار امریکا هستند و همواره در هر نسلی ، با اختلاف پشت سر رقبای امریکایی بودند و هستند
car lover
۲۱ شهریور ۱۴۰۳خوبه گفتی بازار امریکا
بگو ببینم این جیپی که میگی توی بقیه بازارها غیر از بازار امریکا چجوریاست داستانش؟ مثلا توی بازاهای خاورمیانه یا استرالیا؟
پشت سر رقبای امریکایی نه درستش اینه بگی پا به پای رقبای امریکایی دارن میان جلو
اصلا همه ی اینارو بیخیال گور بابای امریکا و ژاپن، کره چی داره تو این سگمنت؟
Absurd Hero
۲۱ شهریور ۱۴۰۳این بنده خدا سگمنت چه میدونه چیه
چند روز پیش میگفت تلوراید رقیب پاتروله آمار فروششون رو مقایسه میکرد ذوق میکرد
🇰🇷
۲۱ شهریور ۱۴۰۳۱ – هیچ بازاری رو پیدا نمیکنی که سالانه میلیون ها خودروی فول سایز در اون به فروش بره ( پیکاپ تراک + SUV فول سایز ) . از لحاظ اهمیت هیچ بازاری در سگمنت فول سایز قابل قیاس با امریکا نیست . کسی که بازار خاورمیانه و استرالیا رو کنار امریکا میزاره عملا چیزی از دنیای خودرو نمیدونه
برای مثال کل خودروهای فروخته شده در استرالیا ( سال گذشته ) با اون عظمتش همش ۱.۲ میلیون خودرو بوده ! این همهی حجم فروشش بود نه فقط سگمنت خاصی
۲ – الان ایتالیا و فرانسه هم در سگمنت SUV فول سایز چیزی ندارند . دلیل بر موضوع خاصیه ؟ نه . آیا میشه ادعا کرد بازار ایتالیا یا فرانسه عقب موندست یا توان و مهندسی کافی نداره ؟ نه
آلمان هم به غیر G کلاس تقریبا محصول شاسی مستقلی نداره . آیا آلمان ناتوانه ؟ آیا عقب موندست ؟ نه . چون نیازی نداشتند ، نساختند . به همین سادگی
قبل کامنت دادن یکم تحقیق کن ، یکم فکر کن . الکی فضای سایت رو خراب نکن
امیر علی
۲۱ شهریور ۱۴۰۳داداشی که پرچم کره داری 🇰🇷
.
خیلی منطقی و مودبانه توضیح دادی در مورد فول سایز ها توی جاهای مختلف دنیا
.
사랑하는 마음 😉
🇰🇷
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ارادت 🙏
amir
۲۱ شهریور ۱۴۰۳خیلی باحاله خودش از خودش تشکرم میکنه🤣🤣
Absurd Hero
۲۱ شهریور ۱۴۰۳و البته یادی کنیم از اون بنده خدایی که فکر میکرد تلوراید تو این کلاسه و آمار فروش میداد به ما :)
🇰🇷
۲۱ شهریور ۱۴۰۳متاسفانه علاوه بر دانش فنی در مهارت خواندن هم ضعف داری . اون کامنت من هیچ اشاره ای به سگمنت نداشت و من از تو خیلی بهتر فرق سگمنت هارو میدونم
راستی من چندین سوال پرسیدم اما هیچ کدوم ژاپنی فنا جواب ندادن . یکیتون ادعا کرد نیسون و میتسو از پیشگامان هیبرید هستند . من گفتن یه مدل نیسون هیبرید در بازار امریکا بگو اما یه هفته ست منتظرم جواب بده
car lover
۲۱ شهریور ۱۴۰۳علت اینکه کسی جوابتو نمیده بخاطر حرفهای بی اهمیت و رفتار سطح پایینت هست
راستی منم یه هفته است دارم سوال میکنم که یه suv فول سایز کره ای نام ببر اما همش از زیر جواب در رفتی
amir
۲۱ شهریور ۱۴۰۳مگه همونی نبودی که میگفتی فروش میاتا به جی هفتاد گفته زکی؟
کاملا تابلوعه خیلی سگمنت ها رو بلدی
🇰🇷
۲۱ شهریور ۱۴۰۳یدونه کامنت دادم اما یهو غیب شد
به هر حال ، من هیچ وقت اسمی از این خودروها نیاوردم
منو با یکی دیگه اشتباه گرفتی
اول مخاطبت رو بشناس بعد ریپ بزن
Reza Rafee
۲۱ شهریور ۱۴۰۳کادیلاک اسکلاید و لینکلن نویگتور و اینفینیتی qx80 پس چی
🇰🇷
۲۱ شهریور ۱۴۰۳اونها لوکس هستند و در گروه دیگه ای رقابت میکنند
اما اینها بیشتر نیمه لوکس بحساب میان
NISSAN
۲۵ شهریور ۱۴۰۳فقط سوکیا یه مقداری ازش بهتر بود مگر نه پاترول عشق منه…..
سوتی سوار
۳۰ شهریور ۱۴۰۳رقیب لندکروز فقط :. نیسان آبی
😂😂😂😂😂
سوشیانت
۱۱ مهر ۱۴۰۳انتخابم در این گروه نیسان ارماداpro4xیه نوک مدادی خخ حیف یه دنده اضافه میشد و۸سیلندر میزد با یه سوپرشارژر همه رو ناک آوت میکرد.و در کلی لندرور دیفندر۱۳۰ اوکتا یا آوت باند.سپاس