نیسان

نیسان پاترول واریور معرفی شد؛ افزایش ارتفاع با موتور 5/6 لیتر

نیسان پاترول جدید، موتور تنفس طبیعی V8 ارائه می‌کند و مجهز به سیستم دو دیفرانسیل است. این مدل با توجه ویژه به خریداران کشورهای خاورمیانه و استرالیا تولید خواهد شد.

پاترول یکی از مشهورترین شاسی‌بلندهای نیسان در بازار آسیا است. این محصول، سابقه‌ای طولانی برای علاقه‌مندان رانندگی آفرود و طبیعت‌گردی دارد اما امروزه به کلاس لوکس، نزدیک شده و فاصله‌ای چشم‌گیر از رقبای اسپرت گرفته است.

اولین نیسان پاترول براساس جیپ امریکا در سال ۱۹۵۱ ساخته شد. این مدل از نظر فنی، تفاوت چندانی با ویلیز CJ نداشت اما از نسل دوم در سال ۱۹۶۱ شخصیت مستقل خود را پیدا کرد. پاترول نسل سوم که سال ۱۹۸۱ رونمایی شد، برای مدتی  طولانی یکی از بهترین خودروهای دو دیفرانسیل ساخت ژاپن بود و در ایران تا سال ۲۰۰۳ توسط پارس خودرو، مونتاژ می‌شد. علاوه‌بر ژاپن و ایران، پاترول نسل سوم در کشورهای فیلیپین، افریقای جنوبی و اسپانیا نیز خط تولید داشت.

نیسان پاترول

از حدود سال ۲۰۱۰ و معرفی نسل ششم، مدیران نیسان تصمیم گرفتند پاترول را به کلاس لوکس نزدیک کنند و ضمن افزایش ابعاد بدنه، راحتی این خودرو را افزایش دهند. در نتیجه، پاترول جدید به محصولی مورد پسند کشورهای عربی تبدیل شد و البته توانایی‌های آفرود در سطح عالی، ارائه نکرد. این محصول با نام آرمادا در امریکا عرضه می‌شود و حدود ۲۰ هزار دستگاه فروش سال ۲۰۲۰ داشته است.

نیسان پاترول 2024

پاترول همچنان با تکیه بر نسل ششم عرضه می‌شود اما تغییر چهره بنیادین در سال ۲۰۲۰ را حفظ کرده است. مدل ۲۰۲۴ براساس نسل شش تولید می‌شود و حالا ۱۴ سال سابقه فنی دارد. برای نسخه‌ی واریور (Warrior)، صرفا سپرهای کوتاه اضافه شده‌اند و حالت کلی چراغ‌ها تغییر خاصی نشان نمی‌دهند. از سویی دیگر، ۵ سانتی‌متر افزایش ارتفاع بدنه، موضوع جالبی است که این شاسی‌بلند پهن‌پیکر را متفاوت از قبل خواهد کرد. چرخ‌های ۱۸ اینچ با تایرهای یوکوهاما نیز، جذابیت پاترول  واریر ۲۰۲۴ را افزایش می‌دهند.

نیسان پاترول واریور 2024
نیسان پاترول واریر ۲۰۲۴

ظاهرا پاترول واریر، محصولی مخصوص بازار استرالیا است و یک شرکت تیونینگ مورد تایید نیسان، بهینه‌سازی آن‌را انجام می‌دهد. به همین دلیل، تزئینات مرتبط با فضای داخلی و امکانات کابین، تفاوتی با پاترول استاندارد استرالیا نخواهند داشت و صرفا چرم آلکانتارا به تودری‌ها اضافه خواهد شد. نیسان آرمادا در بازار امریکا، از سال ۲۰۲۱ با داشبورد جدید و نمایشگر لمسی بزرگ عرضه می‌شود.

نیسان پاترول واریور 2024 نمای پشت

مشابه دیگر نسخه‌های پاترول و آرمادا در بازار جهانی، واریور هم مجهز به موتور V8 تنفس طبیعی با حجم ۵/۶ لیتر تولید می‌شود. قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر برای این خودرو، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ تا ۷ ثانیه فراهم می‌کند. نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۱۴ لیتر در صد کیلومتر، دیگر نکات فنی برای پاترول ۲۰۲۴ هستند. این خودروی دو دیفرانسیل، ۲۸۳۰ کیلوگرم وزن دارد.

آستانه قیمت نیسان پاترول در بازار جهانی، ۵۶ هزار دلار است. پاترول نیسمو با قدرت ۴۲۸ اسب بخار، گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر و امکانات کامل، ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد. هزینه خرید نسخه‌ی واریر هنوز مشخص نیست اما احتمالا ۱۰ هزار دلار به قیمت پایه اضافه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۸ رای

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    درسته تو خیلی جنبه ها از لندکروز عقب تره ولی اون موتور VK56 حجیم و پرمصرفش تو این دوره زمونه خیلی جذابه.

    موافقم 72
    مخالفم 25
    1. mercedes

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (425 ديدگاه)

      تو چه جنبه هایی😐

      موافقم 27
      مخالفم 20
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        بنازم سلطان پاترول که بقیه اَداتم نمیتونن در بیارن بخصوص اونایی که استاد تومار ذکر میکنه 😭 !!!!!

        موافقم 63
        مخالفم 16
        1. Ehsan

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (627 ديدگاه)

          اون استاد طومار خیلی خوب جوابت داد خدایی،۳۰ خط نوشت دیست کرد ولی یه کاری کرد که دو سه بار ریپلای کردی نتونستی درست جوابش بدی.دیگه بیشتر از اون ۲/۳ بار هم تلاش نکن نمیتونی

          موافقم 12
          مخالفم 31
        2. MILADZM

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (345 ديدگاه)

          اون سلطان طومار یجوری حالتو گرفت که هنوزم که هنوزه بعد یه روز نتونستی آروم بگیری
          دمت گرم آقا ایمان ۱۱۹۹
          فدایی داری

          موافقم 14
          مخالفم 28
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          تحویل بگیرید 😂
          ترول‌ها یکی یکی با اکانت‌های مختلف ولی یک نفر دارند هُوِیدا میشوند !

          جالبتر اینکه مدل نوشتاری همه یک شکلِ ولی نام کاربری‌ها متفاوت !
          سطح سواد زیر سیکل !
          دانش خودرویی پراید ۷۹ !

          احسان محمد ایمان …

          موافقم 31
          مخالفم 8
      2. R@min

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2050 ديدگاه)

        شاسی، تعلیق، موتور، امکانات آفرودی، کیفیت ساخت. ماشین خیلی خوبی هست و بشدت با دوام ولی دیگه خیلی قدیمی شده. پلتفرمش در اصل برای سال 97 هست که سال 2010 یه آپدیت خوبی رو تجربه کرد اما بیس همونه.

        موافقم 40
        مخالفم 6
    2. net

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3392 ديدگاه)

      این کرگدن زشت بعض وقتها با پلاک گذر موقت در خیابانهای ایران دیده میشه و ابعاد بزرگ و زشتی داره

      موافقم 8
      مخالفم 100
      1. Avan

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (421 ديدگاه)

        ابعاد بزرگی داره اما اصلا زشت نیست بلکه بسیار پرابهت است.

        موافقم 51
        مخالفم 3
    3. M I D

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      به دلیل محدودیتهای مسیولین عهد بوق ،،،
      نیسان پاترول رو تو کشورمون نداریم. اما میتونی توی بازار جهانی ، فروشش رو نسبت به حضرتتون 😂 مشاهده کنی…. و قطعا اگه تو ایران میومد ، حضرت لندی حرفی واسه گفتن نداشت.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. Alireza

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    جذاب و قلدر

    موافقم 51
    مخالفم 6
  3. Kamy

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (694 ديدگاه)

    داداش دوقلوی لندکروز

    پاترول یه کار خوب کرده موتور ۸ سیلندر پر حجمشو هنوز نگه داشته که فک میکنم خیلیا عاشق موتور تنفس طبیعی هستن

    موافقم 77
    مخالفم 2
  4. MAJking2

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    می‌خرم تورو بریم دور دور

    موافقم 39
    مخالفم 3
  5. PRPR

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    واریو لایک
    نیسمو دیسلایک

    موافقم 7
    مخالفم 50
    1. datsun

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3942 ديدگاه)

      نیسمو واسه جاده بهینه شده

      موافقم 38
      مخالفم 1
  6. *ALI*

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    بالاخره نیسان یه ماشین لوکس ساخت عکس اول رو که مدل جدید هست دیدم کیف کردم و چقدر نسبت به مدل های اولش که اون عکس اول که دو تا نیسان هست جدید تر شده امیدوارم که این ماشین درکل خوب کار بکنه

    موافقم 5
    مخالفم 18
  7. محمد

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    اینو از نزدیک دیدم
    حضرت برازنده اینه نه لندکروز

    موافقم 56
    مخالفم 7
  8. ÀŠĤĶÀÑ

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (84 ديدگاه)

    موتور v8 تنفس طبیعی😍
    پ.ن شماره ۱: من تقریبا ۱ ساله تو پدالم هنوز دلیل دعوای کره فن ها یا آمریکا و اروپا و ژاپن فن ها رو نفهمیدم🤔
    دلیلش چیه ؟
    همشون در حد خودشون تولید کننده های خفنین ( کیا ، فولکس،فورد،بنز،تویوتا،نیسان)
    همه خودروساز ها از ایرانخودرو تا لامبورگینی و فراری مشکل های داشتن و دارن و خواهند داشت (دنیای خودروسازی یعنی همین) پس لطفا انقد فضای سایت رو سمی نکنید
    پ.ن شماره ۲ : آقای ممد ژانگولر اگه این کامنت رو دیدی من رفتم فیلم رونین رو دیدم فیلم قشنگی بود دمت گرم بابت معرفیش

    موافقم 38
    مخالفم 1
    1. علیx76

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (394 ديدگاه)

      کلکل (در حد دوستانه، و نه توهین) جزوی از ماشین بازیه و نمیشه منکرش شد.
      اما علت این‌ که کلکل‌های ما بسیار تعصبی و با چاشنی توهین میشن، شاید دور از دسترس بودن ماشین‌ها و به تبع اون، اسطوره ساختن از اون‌ها باشه.
      من طرفدار امریکام، عاشق وایپر و فورد GT نسل قبل و سیلورادو ۳۵۰۰
      اما همچنان نمیتونم از M5CS یا E55 w211 و SLR بگذرم.
      اما شدت تعصب بعضی‌ها روی ژاپن و مخصوصا سوپرا و 2jz، بسیار آشفته‌ام میکنه.
      با این حال، اگر خودروهای روز دردسترس ما بودن، و همچنین بستر مناسبی برای استفاده (پیست) داشتیم، کلکل‌ها رنگ منطق به خودشون میگرفتن و از تعصب بیجا دور میشدن.

      موافقم 25
      مخالفم 3
      1. ÀŠĤĶÀÑ

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (84 ديدگاه)

        کلکل یه چیز منطقی شکی درش نیس اما اکثرا به هم توهین میکنن
        من از ماشینای آلمانی خوشم میاد و ممکنه از کره متنفر باشم اما وقتی یه کیا اپتیما میبینم سر به تعظیم فرو می آورم اگه یه مکلارن هم ببینم همین کار رو میکنم یه پراید هم میبینم اینکار رو باز تکرار میکنم
        چون برای همه خودرو ها از پیکان تا رولز رویس وقت گذاشته شده و تلاش کردن تا هر یک عدد از این ماشین ها تولید بشه

        موافقم 13
        مخالفم 2
      2. R@min

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2050 ديدگاه)

        علی جان سن عامل اصلی هست. مطمئن باش کسی که دوران نوجونی رو رد کنه و باد کلش خالی شه نمیاد بخاطر چیزی که از نزدیک ندیده یا حتی تجربه ای مشابه نداشته نمیاد با کس دیگه ای یقه بگیره. این چند نفر دنبال توجهن و به اقتضای سنشون هم لج می کنن تو بگی ماست سفیده میگه نه سیاهه من می دونم.

        موافقم 10
        مخالفم 3
  9. R

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    ۲۸ اسب اضافه و دوبرابر قیمت؟ نیسانم داره میکنه تو پاچه ها اون از جی تی آر اینم این

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. datsun

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3942 ديدگاه)

      مدلهای نیسمو همیشه گرونتره البته نیسمو فقط اسب بخار رو افزایش نمیده معمولا هندلینگ و پرفورمنس ماشین رو تا حد زیادی بالا میبره خیلی از قطعات رو عوض میکنه برای سبک سازی از فیبر کربن استفاده میکنه و همه اینا رو یه تیم کوچک با دست و خارج از خط تولید انجام میدن که این خودش باعث افزایش قیمت تمام شده خودرو میشه،

      موافقم 21
      مخالفم 2
  10. حسین

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    درود بر سلطان خودروسازی جهان ژاپن. اروپا و آمریکا به گرد پاشم نمی رسن و صد سال ازش عقبن. البته احترام اونارو نگه میدارم و قبول دارم جیپ هم آفرود خوبیه ولی به گرد پای نیسان و تویوتا نمیرسه و انتخاب اول و برتر قطعا ژاپنی ها هستن همونطور که در تمام صنایع حرف اول رو میزنن و بقیه پشت سرشون هستن.

    موافقم 14
    مخالفم 20
    1. jzjdm

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      تعصب هم حدی داره

      موافقم 7
      مخالفم 2
    2. Vishtasb Shakiba

      ۶ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز یه زمانی ژاپن مثل چین کپی بردار بود
      از برندهای امریکایی و انگلیسی کپی برمیداشت نمونش همین لندکروز که از چیپ کپی برداری شده

  11. حسین

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    رقیب اصلی لندکروز

    موافقم 10
  12. Hamilton1970

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    یدونه گذرموقت مشکیش رو با یه X7 گذرموقت مشکی توی شب تو جاده اصفهان دیدم….
    خیلی ابهت این ماشین زیاده. با X7 اون شب جاده رو به آتیش کشیدن…
    امیدوارم پدالش زیر پای هممون باشه…

    موافقم 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا