نیسان پاترول جدید، موتور تنفس طبیعی V8 ارائه میکند و مجهز به سیستم دو دیفرانسیل است. این مدل با توجه ویژه به خریداران کشورهای خاورمیانه و استرالیا تولید خواهد شد.
پاترول یکی از مشهورترین شاسیبلندهای نیسان در بازار آسیا است. این محصول، سابقهای طولانی برای علاقهمندان رانندگی آفرود و طبیعتگردی دارد اما امروزه به کلاس لوکس، نزدیک شده و فاصلهای چشمگیر از رقبای اسپرت گرفته است.
اولین نیسان پاترول براساس جیپ امریکا در سال ۱۹۵۱ ساخته شد. این مدل از نظر فنی، تفاوت چندانی با ویلیز CJ نداشت اما از نسل دوم در سال ۱۹۶۱ شخصیت مستقل خود را پیدا کرد. پاترول نسل سوم که سال ۱۹۸۱ رونمایی شد، برای مدتی طولانی یکی از بهترین خودروهای دو دیفرانسیل ساخت ژاپن بود و در ایران تا سال ۲۰۰۳ توسط پارس خودرو، مونتاژ میشد. علاوهبر ژاپن و ایران، پاترول نسل سوم در کشورهای فیلیپین، افریقای جنوبی و اسپانیا نیز خط تولید داشت.
از حدود سال ۲۰۱۰ و معرفی نسل ششم، مدیران نیسان تصمیم گرفتند پاترول را به کلاس لوکس نزدیک کنند و ضمن افزایش ابعاد بدنه، راحتی این خودرو را افزایش دهند. در نتیجه، پاترول جدید به محصولی مورد پسند کشورهای عربی تبدیل شد و البته تواناییهای آفرود در سطح عالی، ارائه نکرد. این محصول با نام آرمادا در امریکا عرضه میشود و حدود ۲۰ هزار دستگاه فروش سال ۲۰۲۰ داشته است.
پاترول همچنان با تکیه بر نسل ششم عرضه میشود اما تغییر چهره بنیادین در سال ۲۰۲۰ را حفظ کرده است. مدل ۲۰۲۴ براساس نسل شش تولید میشود و حالا ۱۴ سال سابقه فنی دارد. برای نسخهی واریور (Warrior)، صرفا سپرهای کوتاه اضافه شدهاند و حالت کلی چراغها تغییر خاصی نشان نمیدهند. از سویی دیگر، ۵ سانتیمتر افزایش ارتفاع بدنه، موضوع جالبی است که این شاسیبلند پهنپیکر را متفاوت از قبل خواهد کرد. چرخهای ۱۸ اینچ با تایرهای یوکوهاما نیز، جذابیت پاترول واریر ۲۰۲۴ را افزایش میدهند.
ظاهرا پاترول واریر، محصولی مخصوص بازار استرالیا است و یک شرکت تیونینگ مورد تایید نیسان، بهینهسازی آنرا انجام میدهد. به همین دلیل، تزئینات مرتبط با فضای داخلی و امکانات کابین، تفاوتی با پاترول استاندارد استرالیا نخواهند داشت و صرفا چرم آلکانتارا به تودریها اضافه خواهد شد. نیسان آرمادا در بازار امریکا، از سال ۲۰۲۱ با داشبورد جدید و نمایشگر لمسی بزرگ عرضه میشود.
مشابه دیگر نسخههای پاترول و آرمادا در بازار جهانی، واریور هم مجهز به موتور V8 تنفس طبیعی با حجم ۵/۶ لیتر تولید میشود. قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتنمتر برای این خودرو، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ تا ۷ ثانیه فراهم میکند. نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۱۴ لیتر در صد کیلومتر، دیگر نکات فنی برای پاترول ۲۰۲۴ هستند. این خودروی دو دیفرانسیل، ۲۸۳۰ کیلوگرم وزن دارد.
آستانه قیمت نیسان پاترول در بازار جهانی، ۵۶ هزار دلار است. پاترول نیسمو با قدرت ۴۲۸ اسب بخار، گشتاور ۵۶۰ نیوتنمتر و امکانات کامل، ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد. هزینه خرید نسخهی واریر هنوز مشخص نیست اما احتمالا ۱۰ هزار دلار به قیمت پایه اضافه خواهد کرد.
R@min
۱۲ خرداد ۱۴۰۲درسته تو خیلی جنبه ها از لندکروز عقب تره ولی اون موتور VK56 حجیم و پرمصرفش تو این دوره زمونه خیلی جذابه.
mercedes
۱۲ خرداد ۱۴۰۲تو چه جنبه هایی😐
NAVID۰۰۹۸
۱۲ خرداد ۱۴۰۲بنازم سلطان پاترول که بقیه اَداتم نمیتونن در بیارن بخصوص اونایی که استاد تومار ذکر میکنه 😭 !!!!!
Ehsan
۱۳ خرداد ۱۴۰۲اون استاد طومار خیلی خوب جوابت داد خدایی،۳۰ خط نوشت دیست کرد ولی یه کاری کرد که دو سه بار ریپلای کردی نتونستی درست جوابش بدی.دیگه بیشتر از اون ۲/۳ بار هم تلاش نکن نمیتونی
MILADZM
۱۳ خرداد ۱۴۰۲اون سلطان طومار یجوری حالتو گرفت که هنوزم که هنوزه بعد یه روز نتونستی آروم بگیری
دمت گرم آقا ایمان ۱۱۹۹
فدایی داری
NAVID۰۰۹۸
۱۳ خرداد ۱۴۰۲تحویل بگیرید 😂
ترولها یکی یکی با اکانتهای مختلف ولی یک نفر دارند هُوِیدا میشوند !
جالبتر اینکه مدل نوشتاری همه یک شکلِ ولی نام کاربریها متفاوت !
سطح سواد زیر سیکل !
دانش خودرویی پراید ۷۹ !
احسان محمد ایمان …
R@min
۱۲ خرداد ۱۴۰۲شاسی، تعلیق، موتور، امکانات آفرودی، کیفیت ساخت. ماشین خیلی خوبی هست و بشدت با دوام ولی دیگه خیلی قدیمی شده. پلتفرمش در اصل برای سال 97 هست که سال 2010 یه آپدیت خوبی رو تجربه کرد اما بیس همونه.
net
۱۲ خرداد ۱۴۰۲این کرگدن زشت بعض وقتها با پلاک گذر موقت در خیابانهای ایران دیده میشه و ابعاد بزرگ و زشتی داره
Avan
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ابعاد بزرگی داره اما اصلا زشت نیست بلکه بسیار پرابهت است.
M I D
۱۲ مرداد ۱۴۰۲به دلیل محدودیتهای مسیولین عهد بوق ،،،
نیسان پاترول رو تو کشورمون نداریم. اما میتونی توی بازار جهانی ، فروشش رو نسبت به حضرتتون 😂 مشاهده کنی…. و قطعا اگه تو ایران میومد ، حضرت لندی حرفی واسه گفتن نداشت.
Alireza
۱۲ خرداد ۱۴۰۲جذاب و قلدر
Kamy
۱۲ خرداد ۱۴۰۲داداش دوقلوی لندکروز
پاترول یه کار خوب کرده موتور ۸ سیلندر پر حجمشو هنوز نگه داشته که فک میکنم خیلیا عاشق موتور تنفس طبیعی هستن
MAJking2
۱۲ خرداد ۱۴۰۲میخرم تورو بریم دور دور
PRPR
۱۲ خرداد ۱۴۰۲واریو لایک
نیسمو دیسلایک
datsun
۱۲ خرداد ۱۴۰۲نیسمو واسه جاده بهینه شده
*ALI*
۱۲ خرداد ۱۴۰۲بالاخره نیسان یه ماشین لوکس ساخت عکس اول رو که مدل جدید هست دیدم کیف کردم و چقدر نسبت به مدل های اولش که اون عکس اول که دو تا نیسان هست جدید تر شده امیدوارم که این ماشین درکل خوب کار بکنه
محمد
۱۲ خرداد ۱۴۰۲اینو از نزدیک دیدم
حضرت برازنده اینه نه لندکروز
ÀŠĤĶÀÑ
۱۲ خرداد ۱۴۰۲موتور v8 تنفس طبیعی😍
پ.ن شماره ۱: من تقریبا ۱ ساله تو پدالم هنوز دلیل دعوای کره فن ها یا آمریکا و اروپا و ژاپن فن ها رو نفهمیدم🤔
دلیلش چیه ؟
همشون در حد خودشون تولید کننده های خفنین ( کیا ، فولکس،فورد،بنز،تویوتا،نیسان)
همه خودروساز ها از ایرانخودرو تا لامبورگینی و فراری مشکل های داشتن و دارن و خواهند داشت (دنیای خودروسازی یعنی همین) پس لطفا انقد فضای سایت رو سمی نکنید
پ.ن شماره ۲ : آقای ممد ژانگولر اگه این کامنت رو دیدی من رفتم فیلم رونین رو دیدم فیلم قشنگی بود دمت گرم بابت معرفیش
علیx76
۱۲ خرداد ۱۴۰۲کلکل (در حد دوستانه، و نه توهین) جزوی از ماشین بازیه و نمیشه منکرش شد.
اما علت این که کلکلهای ما بسیار تعصبی و با چاشنی توهین میشن، شاید دور از دسترس بودن ماشینها و به تبع اون، اسطوره ساختن از اونها باشه.
من طرفدار امریکام، عاشق وایپر و فورد GT نسل قبل و سیلورادو ۳۵۰۰
اما همچنان نمیتونم از M5CS یا E55 w211 و SLR بگذرم.
اما شدت تعصب بعضیها روی ژاپن و مخصوصا سوپرا و 2jz، بسیار آشفتهام میکنه.
با این حال، اگر خودروهای روز دردسترس ما بودن، و همچنین بستر مناسبی برای استفاده (پیست) داشتیم، کلکلها رنگ منطق به خودشون میگرفتن و از تعصب بیجا دور میشدن.
ÀŠĤĶÀÑ
۱۲ خرداد ۱۴۰۲کلکل یه چیز منطقی شکی درش نیس اما اکثرا به هم توهین میکنن
من از ماشینای آلمانی خوشم میاد و ممکنه از کره متنفر باشم اما وقتی یه کیا اپتیما میبینم سر به تعظیم فرو می آورم اگه یه مکلارن هم ببینم همین کار رو میکنم یه پراید هم میبینم اینکار رو باز تکرار میکنم
چون برای همه خودرو ها از پیکان تا رولز رویس وقت گذاشته شده و تلاش کردن تا هر یک عدد از این ماشین ها تولید بشه
R@min
۱۳ خرداد ۱۴۰۲علی جان سن عامل اصلی هست. مطمئن باش کسی که دوران نوجونی رو رد کنه و باد کلش خالی شه نمیاد بخاطر چیزی که از نزدیک ندیده یا حتی تجربه ای مشابه نداشته نمیاد با کس دیگه ای یقه بگیره. این چند نفر دنبال توجهن و به اقتضای سنشون هم لج می کنن تو بگی ماست سفیده میگه نه سیاهه من می دونم.
R
۱۲ خرداد ۱۴۰۲۲۸ اسب اضافه و دوبرابر قیمت؟ نیسانم داره میکنه تو پاچه ها اون از جی تی آر اینم این
datsun
۱۲ خرداد ۱۴۰۲مدلهای نیسمو همیشه گرونتره البته نیسمو فقط اسب بخار رو افزایش نمیده معمولا هندلینگ و پرفورمنس ماشین رو تا حد زیادی بالا میبره خیلی از قطعات رو عوض میکنه برای سبک سازی از فیبر کربن استفاده میکنه و همه اینا رو یه تیم کوچک با دست و خارج از خط تولید انجام میدن که این خودش باعث افزایش قیمت تمام شده خودرو میشه،
حسین
۱۳ خرداد ۱۴۰۲درود بر سلطان خودروسازی جهان ژاپن. اروپا و آمریکا به گرد پاشم نمی رسن و صد سال ازش عقبن. البته احترام اونارو نگه میدارم و قبول دارم جیپ هم آفرود خوبیه ولی به گرد پای نیسان و تویوتا نمیرسه و انتخاب اول و برتر قطعا ژاپنی ها هستن همونطور که در تمام صنایع حرف اول رو میزنن و بقیه پشت سرشون هستن.
jzjdm
۱۳ خرداد ۱۴۰۲تعصب هم حدی داره
Vishtasb Shakiba
۶ مرداد ۱۴۰۲دوست عزیز یه زمانی ژاپن مثل چین کپی بردار بود
از برندهای امریکایی و انگلیسی کپی برمیداشت نمونش همین لندکروز که از چیپ کپی برداری شده
حسین
۱۳ خرداد ۱۴۰۲رقیب اصلی لندکروز
Hamilton1970
۱۳ خرداد ۱۴۰۲یدونه گذرموقت مشکیش رو با یه X7 گذرموقت مشکی توی شب تو جاده اصفهان دیدم….
خیلی ابهت این ماشین زیاده. با X7 اون شب جاده رو به آتیش کشیدن…
امیدوارم پدالش زیر پای هممون باشه…