افت عملکرد نیسان و تعداد بالای نمایندگیهای این شرکت دیگر قابل توجیه نیست.
نمایندگیهای برند نیسان در ایالاتمتحده سال خوبی را تجربه نمیکنند. گزارشهای رسمی حاکیاز آن هستند که سود این نمایندگیها در مقایسه با سال ۲۰۲۳ حدودا ۷۰ درصد افت کرده است که خبری هشداردهنده برای مدیران این شرکت ژاپنی به شمار میرود.
مقالات مرتبط:
- شراکت هوندا، میتسوبیشی و نیسان؛ ماموریت نجات در ژاپن
- مدیرعامل فراری نیسان: هوندا به فکر تصاحب نیسان و میتسوبیشی است
به گزارش «اتوموتیو نیوز»، حدود ۳۸ درصد ۱,۰۷۱ نمایندگی نیسان در خاک آمریکا درحال از دست دادن سرمایه هستند. این افت در ۱۵ سال اخیر بیمانند بوده و حال گزارش شده است که دلیل آن، کمبود مدلهای هیبریدی محبوب و اشباع بیشازاندازه نمایندگیها است. وقتی به سبد محصولات این شرکت نگاه کنید، میبینید که هیچکدام از خودروهای آن در آمریکا از کوپه اسپرت Z گرفته تا آریا برقی از فناوری هیبریدی استفاده نمیکنند. درحالیکه برندهای رقیب تمرکز زیادی روی خودروهای هیبریدی گذاشتهاند و از آنها سودآوری میکنند، نیسان تازه درحال برنامهریزی برای معرفی نسخه هیبریدی کراساوور روگ و پردهبرداری از یک شاسیبلند تازه بر پایه میتسوبیشی اوتلندر PHEV است.
متاسفانه برای نیسان، حدود ۳۰ درصد کل فروش برندهای هموطنی چون تویوتا به مدلهای هیبریدی اختصاص یافته است که نشان از محبوبیت بالای این خودروها میدهد. برند هوندا هم در سال گذشته به تعداد برابر، مدلهای هیبریدی و بنزینی آکورد و CR-V فروخت.
مشکل دیگر نیسان، تعداد بالای نمایندگیهای آن به شمار میرود. هر چند این رقم برای شرکتهای بزرگتر قابل توجیه خواهد بود اما نیسان در آن از بازار آمریکا سهم ندار. هماکنون شرکت یادشده سازنده ۵.۸ درصد خودروهای فروختهشده در بازار این کشور است؛ سهمی که ۵ سال گذشته برابر ۷.۷ درصد بود. اتوموتیو نیوز در مصاحبههای متعدد با نمایندگیهای نیسان به این نتیجه رسید که سیستم مدیریتی این مجموعهها نمیتواند روی سهم این شرکت از بازار تکیه کند و مدیران ارشد باید ۴۰ درصد آنها را از دور خارج کنند.
برای درک بهتر این موضوع میتوان به برندهای هوندا، هیوندای و کیا نگاه کرد که تعداد نمایندگیهای کمتری در مقایسه با نیسان دارند. مدیران این شرکت میتوانند با تعطیلی مراکز ضعیفتر به نمایندگیهای بزرگ و کوچک خود امکان بقا و توسعه را بدهد. البته تعطیلی آنها هم به شرطی اتفاق میافتد که نیسان توان مالی خریداری تمام و کمال آنها را داشته باشد. هماکنون برند نیسان برای بقا در بازار آینده تلاش و تقلا میکند و امید دارد که با اتحاد تازهاش با برندهای هوندا و میتسوبیشی بتواند سبد محصولاتش را کامل کند و حتی از مدلهای اسپرتی چون سیلویا رونمایی کند. به نظر شما آیا نیسان از بازار خودروسازان بزرگ حذف خواهد شد؟
Kiarash
۲۵ مرداد ۱۴۰۳من احساس می کنم دنیای خودرو سازی مثل قبلا نیست یا واقعا اینجوری داره میشه
car lover
۲۵ مرداد ۱۴۰۳درست احساس میکنی، ماشینها قبلا روح داشتن، صدا داشتن، زیبایی داشتن، ابهت داشتن، رنگاورنگ بودن اما الان همه بی صدا شدن، همه زشت شدن، همه پلاستیکی و مصرفی شدن
Car love
۲۵ مرداد ۱۴۰۳نیسان ورشکسته 💔
car lover
۲۵ مرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/ssangyong/%d8%b3%d8%a7%d9%86%da%af-%db%8c%d8%a7%d9%86%da%af-%d8%a7%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d9%88%d8%b1%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa%da%af%db%8c/ بیچاره سانگ یانگ😪
car lover
۲۵ مرداد ۱۴۰۳بیچاره سانگ یانگ که قرنهاست ورشکسته است
car lover
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ماشالا سایپا و ایرانخودرو که همیشه در صدر بودن و هیچ موقع افت نداشتن
پویان
۲۵ مرداد ۱۴۰۳شانس اوردن جلو ورود چینی ها رو با تعرفه سنگین گرفتن. وگرنه افت فروش دو برابر بود. حتی بقیه ژاپنی ها هم در صورت ورود چینی ها فروششون افت پیدا میکرد
کیان
۲۵ مرداد ۱۴۰۳چینی ها اصولا دامپینگ میکنن و اکثرا جاها با این قضیه به شدت برخورد میکنن، همینکه خیلی از برندهای الکترونیکی چینی وارد خیلی جاها نمیتونن بشن بخاطر مسائل قیمت گذاری و حق پتنتهایی هست که هیچ وقت رعایت نمیکنن.
Sina_carshow
۲۵ مرداد ۱۴۰۳داداش به خاطر رعایت نکردن حق پتنت ها راحت میشه ازشون شکایت کرد
اینکه وارد نمیشه چون نمیتونن ماشین خوب تو اون رنج قیمت بزنن
وقتی مثلا بی وای دی داره ماشین تو قیمت مشابه ایکس تریل با دو برابر قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر و کیفیت ساخت بالاتر ( صندلی ها چرم طبیعی هستن و داشبورد وایب بهتری منتقل میکنه ) میده دیگه کی اهمیت میده به هزینه های نگه داریش؟ ( ضمنن گیربکس و موتورش از ژاپن تامین میشه ) طرف میره میخره
مثلا الان چرا وقتی بی وای دی سانگ پلاس هس برم ایکس تریل یا راو ۴ با شتاب ۰ تا ۱۰۰ دو روز کاری بخرم؟
هنوز یک سال نشده نمایندگی امارات باز کرده هر دفعه میرم خیابون دوتا بی وای دی میبینم حالا فکر میکنی وارد آمریکا بشه فروش نمیره؟ یه تهدید برا وضعیت فاجعه بار نیسان نیس؟
این توجیه نمیکنه عقب ماندگی شرکتای اصیل رو مخصوصا الان که همه به سمت مصرف گرایی میرن فقط یه لوگو مونده دیگه خبری از اون کیفیت ساخت بالام نیس
چین باعث رقابت میشه این یه واقعیته
هرکسی نتونه رقابت کنه از دور خارج میشه
اگر هنوز یه درصد امید مونده باشه به روح دار شدن و جذاب تر شدن خودرو ها مث دو دهه پیش چینی ها شاید بتونن این کار رو برا برندای محبوب بکنن به خاطر فشار رقابتی شاید!
تو موبایلا حاصلشو دیدیم وقتی هواوی از دور خارج شد و برندای دیگه چینی مث اوپو و ویوو وارداتشون محدود ( از ترس اینکه به سرنوشت هواوی دچار نشن ) تغییرات موبایلای سامسونگ و اپل تو این ۵ سال از تغییرات ماشینا کمتر شده چرا؟ چون در هر حال میفروشن و بدتر اینکه هر ساله آمار فروششون رشد مثبت داره جدیدن یه نون دونی به ai هم پیدا شده براشون که قیمت گوشیا رو ببرن بالا یا مثلا اشتراک ماهانه و سالیانه بگیرن
فکر میکنین شرکتایی مث هواوی و حتی سونی و الجی میبودن همچین چیزی اصن به فکرشون میرسید؟
پویان
۲۵ مرداد ۱۴۰۳حرف حق رو گفتی.
اقا سینا.
قیمت سانگ پلاس هیبریدی امارات حدودا چقدره؟
JaMsHiD_R1988
۲۵ مرداد ۱۴۰۳هیچی دیگه باید از صفر شروع کنه
Killer
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ال جی به داد نیسان برس بنده خداها چند ساله رنگ سود رو ندیدن :(
car lover
۲۵ مرداد ۱۴۰۳گور بابای نیسان، بره هموطن ورشکسته خودش برسه که قرنهاست رنگ سود رو ندیدن😞
Killer
۲۵ مرداد ۱۴۰۳سانگ یانگ ادعایی نداره بنده خدا
نیسانه که سود واسش شده آرزو
قرارع هیوندای بعنوان صدقه یکم از سود برقیا بده به نیسان
JaMsHiD_R1988
۲۵ مرداد ۱۴۰۳آخه آلمیچر شد ماشین که هی میگی سود ماشین برقی سود ماشین برقی
همین فورد داره از فروش ماشین برقی ضرر میده
اصل سود تو هیبریده که کلا کره باهاش ناآشناست
Spooke
۲۵ مرداد ۱۴۰۳نیسان و میتسو در حال گذر از یک مرحلهی پرچالش هستند . از یک طرف برقیسازی و از طرف دیگه مشکلات مدیریتی و اقتصادی شرکت داره فشار زیادی به کمپانی میاره
البته من به آینده امیدوارم . همچنین به شراکت با هوندا هم دید یسیار مثبتی دارم . سبد محصولات این ۳ شرکت هم پربار تر هم به روز تر میشه دقیقا مثل همین شاسی بلندی که پلتفرمش مال اوتلندره . نیسان کافیه مدلهای هیبرید رو افزایش بده مثل تویوتا . میتسو هم سبد خودش رو بزرگتر کنه
همهی اینا با کمک این ۳ کمپانی به هم رخ میده و اگر این بار مدیران کملطفی نکنند ، ظرف چند سال یه خون تازه تو این کمپانیا جریان پیدا میکنه
Sina_carshow
۲۵ مرداد ۱۴۰۳نیسان بخاد رقیب برا تویوتا بده صد درصد میبازه چون تویوتا جا افتاده و تو بازار خودرو های هیبرید سلطان بی چون و چراس
به نظرم نیسان باید خودرو های برقی پرقدرت و پرشتاب با رنج بالا بده بیرون لازم شد مث هوندا با چینی ها همکاری کنه و چیزایی که مردم دوست دارن تو خودرو هاش بزاره مث تکنولوژی به روز و طراحی مینیمال مدرن و … از طرفی هرچی زودتر نسل جدید gtr هم بده بیرون که کمک به افزایش سهامش بکنه
گات
۲۵ مرداد ۱۴۰۳لعنت بر باعث و بانیش
B2
۲۵ مرداد ۱۴۰۳نیسان روزای سخت تر از اینم گذرونده . به مسیرش با قدرت ادامه میده
datsun
۲۵ مرداد ۱۴۰۳نیسان سالی دوبار تو پدال برا دلخوشی کره ی فن ها ورشکست میشه 😄
Taha Ayoobi
۲۵ مرداد ۱۴۰۳😂👏
abbas
۲۶ مرداد ۱۴۰۳نیسان وقتی افت کرد که از بازار ایران بیخود خروج کرد
وگرنه بنظرم بازار ایران خیلی میتونست کمکش کنه
سیتروئن هم همین طور