نامی خودرو در نمایشگاه تهران از نسخهٔ جدید نیسان قشقایی رونمایی کرده که در اصل فیسلیفت نسل قبلی این خودرو است و در چین تولید میشود.
با آزادسازی واردات خودرو به کشورمان، نامی خودرو یکی از اولین شرکتهایی بود که سراغ خودروهای نیسان رفت. یکی از مدلهایی که این شرکت به ایران آورد، قشقایی بود یعنی کراساووری که سالها قبل برای مدت کوتاهی توسط پارسخودرو مونتاژ میشد. البته درحالیکه نسل سوم قشقایی از سال ۲۰۲۱ راهی بازارهای جهانی شده بود، قشقایی وارداتی نامی خودرو از نسل دوم بود که در اواخر سال ۲۰۱۳ معرفی شده و در چین همچنان تولید میشود.
حال نامی خودرو در ششمین نمایشگاه خودروی تهران، برای اولین بار نسخهٔ جدید قشقایی را رونمایی کرده است ولی این قشقایی جدید هم از نسل سوم نیست بلکه فیسلیفتی روی همان نسل دوم محسوب میشود که برای بازار چین در نظر گرفته شده است. این نسخهٔ جدید بهتازگی راهی بازار چین شده و با نام قشقایی کلاسیک در کنار نسل سوم عرضه میشود. این کراساوور ژاپنی در چین توسط جوینت ونچر نیسان دانگفنگ تولید میشود و حالا قرار است بهزودی توسط نامی خودرو راهی بازار کشورمان شود.
تغییر اصلی قشقایی جدید در قسمت جلو صورت گرفته است یعنی جایی که مطابق با جدیدترین زبان طراحی نیسان، کاملاً بازطراحی شده و نمایی شبیه به ایکستریل و آریا پیدا کرده است. در اینجا، چراغهای جلوی جدید LED بهطور یکپارچه در جلوپنجرهٔ V-Motion نیسان ادغام شدهاند که بخش عمدهای از دماغه را پوشش داده است. به لطف این تغییرات، قشقایی سالخورده در نمای جلو کاملاً متفاوت از قبل به نظر میرسد. بااینحال، اگر به نمای کناری خودرو نگاه کنیم، کاملاً متوجه میشویم که با نسل قبلی قشقایی طرف هستیم زیرا کاپوت، پروفیل جانبی، اتاق و بخش عقبی کاملاً با قبل یکسان هستند.
تنها ویژگیهای جدید در این بخش، رینگهای جدید و گرافیک تازهٔ چراغهای عقب با قاب دودی است و غیرازاین دو مورد، همهچیز با قشقایی قدیمی یکسان است. در داخل اما خوشبختانه نیسان اقدام به طراحی داشبورد کاملاً جدیدی کرده تا فضای کهنه و سالخوردهٔ قبل حال و هوای بروزتری به خود بگیرد. این داشبورد جدید با نمایشگر ایستاده در بالا، دریچههای تهویه مرکزی دایرهای و غربیلک فرمان D شکل، شباهت زیادی به سیلفی دارد و بسیار مدرنتر از قبل به نظر میرسد.
فعلاً امکانات و تجهیزات قشقایی جدید وارداتی نامی خودرو بهطور دقیق مشخص نیست ولی قطعاً مواردی که در نسخهٔ قبلی وجود داشتند مثل سیستم تهویهٔ اتوماتیک دو منطقهای، تنظیم برقی صندلی راننده، چراغهای خودکار، دوربین ثبت وقایع، استارت دکمهای، ایربگهای جلو، جانبی و پردهای، ترمز پارک برقی، سیستم استارت استاپ و… در این نسخهٔ جدید هم ارائه خواهند شد.
زیر کاپوت قشقایی جدید اما هیچ تغییری صورت نگرفته است و همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قبلی GDI هستیم که حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم توسط همان گیربکس CVT به چرخهای جلو منتقل میشود. این خودرو در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی حدود ۶.۷ لیتر بنزین مصرف میکند و میتواند به حداکثر سرعت ۱۸۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. فیسلیفت قشقایی ۴,۴۰۷ میلیمتر طول، ۱,۸۳۷ میلیمتر عرض و ۱,۶۱۰ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۶۴۶ میلیمتر است درحالیکه در نسل سوم فاصلهٔ محوری به ۲,۶۶۶ میلیمتر افزایش یافته است.
فیسلیفت نسل دوم قشقایی بهتازگی راهی بازار چین شده است و در این کشور قیمت پایهای برابر با ۹۹,۸۰۰ یوآن معادل ۱۴ هزار دلار دارد. این در حالی است که نسخهٔ قبلی کراساوور کامپکت نیسان توسط نامی خودرو در کشورمان با قیمت ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان عرضه شد؛ بنابراین، با توجه به افزایش نرخ ارز، برای این نسخهٔ جدید باید انتظار قیمتی بیش از سه میلیارد تومان را داشته باشیم.
ششمین نمایشگاه خودروی تهران از ۹ تا ۱۲ بهمنماه ۱۴۰۳ در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ عصر میزبان علاقهمندان خواهد بود و ما در پدال به پوشش کامل رویدادها و اخبار این نمایشگاه خواهیم پرداخت.
صامورایی
۱۱ بهمن ۱۴۰۳متن گفته انتظار ۳ تومنو داریم .دلار اگر ۸۵ تومن درنظربگیریم ۳ تومن میشه حوالی ۳۵ هزاردلار. درحالیکه خودش قیمت خورده ۱۴ هزاردلار برای نسخه پایه که احتمالا همونم میاد. با این فرض که فول اپشن این ماشین ۱۷ هزاردلاره یعنی عملا پول دوتا فول اپشن میدی اما یدونه تیپ پایه میگیری 😆
لعنتی خود سیرکه
net
۱۲ بهمن ۱۴۰۳جالب نیست نیسان اسم ایرانی نیسان قشقایی و نیسان اریا میزاره رو ماشینش و کلاس ماشینش میاد پایین . شرکت رنو هم که با نیسان شریک هست اسم ایرانی رنو قاجار برای ماشینش انتخاب کرده
آرین
۱۲ بهمن ۱۴۰۳عجب
چرا با خودت مشکل داری اسم ایرانی یعنی بی کلاسی ؟
اتفاقا باید خیلی به خودمون امیدوار باشیم که اسم های تمدن ها و نام های ایرانی روی خودرو های دیگر است
این نشون از تاریخ ماست که تونسته برای جهان جالب باشه
این حرف شما دیگه آخر
خود تحقیری هست
net
۱۲ بهمن ۱۴۰۳مثلا ایران یک ماشین تولید کند و اسم ژاپنی براش انتخاب کند ایا این کار جالبه و کلاس اون ماشین نمیاد پایین؟
ممد ژانگولر
۱۱ بهمن ۱۴۰۳این ماشین از نظر من تاییده و میتونید با خیال راحت بخرید .
صامورایی
۱۱ بهمن ۱۴۰۳استاد ژانگلور یه شایعه ای در مجازی منتشر شده که استانداردهای ۱۷۰ گانه قراره از سال بعد اعمال بشه. به این صورت که ۲ تا ۸۵ تاست. یدونه ازین ۸۵ ها دست وزارت صمته یدونه ۸۵ هم دادن دست شما. اینجوری قشنگتر هم هست بلخره یدونه ۸۵ ناقص به چشم میومد الان میزون شد. آیا این کامنت شما تلویحا تایید همین اخبار بود؟
ممد ژانگولر
۱۱ بهمن ۱۴۰۳داداش صامورایی این ۸۵ گانه که گفتی روحمم ازش خبر نداره
صامورایی
۱۲ بهمن ۱۴۰۳غمت نباشه استاد ژانگولر. من الساعه نامه میزنم زورنامه های کثیرالنتشار و میگم این خبرو سردر همشون بزنن با این تیتر که : «یک بام و دو هوای خودروسازی ایران! ژانگولر تکذیب کرد.» اگه نظرته بدم بچه ها انجامش بدن دم چاپخونه منتظرن..،
گاس فرینگ
۱۱ بهمن ۱۴۰۳واحد چینی نیسان هم داره پیش ایران خودرو درس پس میده
البته باز خوبه اسم شو به کل عوض نکردن همون قشقایی رو بهش پسوند اضافه کردن فقط
گاس فرینگ
۱۱ بهمن ۱۴۰۳جالبیش اینجاست توی عکس هم مشخصه جلوی غرفه نامی خودرو واد کننده نیسان آمیتیس خودرو وارد کننده دیگه نیسان غرفه زده
آدم یاد کلوچه فروشی های لاهیجان میفته
Taha Ayoobi
۱۲ بهمن ۱۴۰۳😂😂😂😂😂😂😂
A1
۱۱ بهمن ۱۴۰۳شما که چند برابر واسه هر ماشین سود میکنید حداقل نسل آخرشو بیارید
حسن
۱۲ بهمن ۱۴۰۳خودروی دوست داشتنی که دور قبلی واردات دچار وارد کننده ی نامناسب شد
امیدوارم هم وارد کننده خوب باشه هم واردات تعداد بالا باشه تا حداقل یه خودروی درست درمون کنار اسپرتیج و توسان ببینیم
قیمتش هم مناسبه
mickeyy
۱۲ بهمن ۱۴۰۳به اندازه تعداد ماشینها شرکت های وارد کننده بی نام و نشون هست تجربه نشون داده واقعا باید از اکثر این شرکتها ترسید
شهروند ایرانی
۱۲ بهمن ۱۴۰۳یه پیشنهاد واس نیسان میتسوبیشی بفرستن بگن شما دوتا هر چی مدل دارید بیارید ایران ما میخریم حداقل این دوتا شرکت از ورشکستگی نجات بدیم