نیسان

بررسی اولیه نسل تازه نیسان قشقایی: بهتر از قبل

قشقایی جدید با تکیه بر بهبودهای ظاهری تازه، به خودرویی خانوادگی و نه‌چندان هیجان‌انگیز برای خانواده تبدیل شده است.

نسل تازه کراس‌اوور سایز متوسط نیسان که اتفاقا فروش بسیار خوبی هم دارد، بهبودهای مختلفی را به خود دیده و ممکن است بتواند نظر خریداران جدیدی را به سوی برند نیسان جذب کند اما اگر کسی مالک نسل قبلی آن باشد، نیاز چندانی به به‌روزرسانی نخواهد دید. خلاصه این خودرو را می‌توان در عباراتی چون چهره جدید، سیستم‌های دستیار راننده تازه، اتصالات بهتر، کابین بهبودیافته و همان پیشرانه قبلی پیدا کرد.

با توجه به سرعت بالای شرکت‌ها در برقی‌کردن محصولاتشان، قشقایی احتمال یکی از آخرین خودروهای بازار خواهد بود که همچنان نیروی خود را از پیشرانه‌ای درون‌سوز می‌گیرد. البته نیسان نیاز و ترند روز را هم در نظر گرفته و نسخه هیبریدی این شاسی‌بلند را هم روانه بازار کرده است که با چند خروجی مختلف و سیستم انتخابی چهار چرخ محرک عرضه می‌شود.

فضای داخلی و بار این خودرو به رسم تمام مدل‌های قشقایی که تاکنون روانه بازار شده‌اند، مناسب نیازهای خانواده ارزیابی می‌شود. خوشبختانه نیسان در روند قیمت‌گذاری هم خوب عمل کرده تا دسترسی به محصول پرفروشش برای خانواده‌های بسیاری ممکن شود. نسخه پایه دیفرانسیل جلو این خودرو با قیمت پایه ۳۳,۸۹۰ دلار عرضه می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رود، برچسب قیمت با افزایش امکانات، آپشن‌ها و ارتقا به نمونه هیبریدی افزایش پیدا می‌کند.

چنین سیاستی می‌تواند مشتریان تازه زیادی را هم به سمت نیسان جذب کند اما مسئله آنجایی آغاز می‌شود که می‌بینیم نیسان قشقایی جدید جذبه خاصی ندارد. کار راه انداز است اما هیجان‌انگیز، نه!

خوشبختانه زبان طراحی قشقایی ۲۰۲۴ تغییرات زیرودرشتی را به خود دیده است. هرچند هنوز هم می‌توان آن را به‌عنوان یک نیسان ژاپنی تشخیص داد اما از المان‌های تازه بسیاری استفاده می‌کند. چراغ‌های جلو این شاسی‌بلند از همان نوارهای LED کشیده تشکیل شده که این‌بار از هم جدا شده‌اند و بخش زیرین آن‌ها به گرافیکی تازه مزین شده است تا با مش جدید جلوپنجره هماهنگی بیشتری داشته باشد. نیسان فرم جلوپنجره سبدشکل خود را با رنگ سیاه‌عمیق در این خودرو به نمایش گذاشته است که نوعی برداشت مدرن از طراحی قبلی این شرکت محسوب می‌شود.

سپر جلو و طاق چرخ‌ها تغییر زیادی نکرده اما خط شانه خودرو کمی نمایان‌تر شده است. طراحان ژاپنی تصمیم گرفته‌اند همچنان روی تناقض و کنتراست رنگ در بدنه تاکید زیادی داشته باشند تا از این طریق، قشقایی را جوان‌پسندتر و اسپرت‌تر جلوه دهند؛ برای همین طراحی دو رنگ بدنه را حفظ کرده‌اند. چراغ‌های تک‌رنگ عقب از همان طرح گذشته استفاد می‌کند. بخش عقب همان چهره آشنا را دارد اما کمی بهبود پیدا کرده و دلپسندتر شده است.

کابین نسل تازه قشقایی این‌بار از مواد تازه‌ای مانند آلکانتارا استفاده می‌کند که سراسر داشبورد را فرا گرفته و حسی خوب را به سرنشینان القا می‌کند. بهره‌وری قشقایی تازه از دوربین ۳۶۰ درجه‌ای محیطی به فرایند پارک کردن کمک کرده و استفاده از دستیار گوگل، سیستم «نیسان کانکت» و دستیارهای کمک‌راننده دیگر خیال راننده را از رانندگی آسان و ایمن راحت می‌کنند.

در آخر جا دارد بگوییم که نیسان قشقایی جدید در یک کلام خوب است. دگرگونی‌های تازه و بهبودهای ظاهری بدنه و امکانات کابین یک بسته درخور، کارراه‌انداز و زیبا را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد. سواری این شاسی‌بلند متوسط راحت است و با همراهی پیشرانه نه‌چندان جذابش از پس تمام وظایف یک کراس‌اوور شهری برمی‌آید. با توجه به شمار تجهیزات، می‌توان قشقایی را خودرویی مقرون‌به‌صرفه قلمداد کرد. در بازاری که خودروها به سمت تجملات بیشتر پیش می‌روند و همه انتظار امکانات بیشتر را دارند، قشقایی راه خود را ادامه می‌دهد.

بنابراین اگر کسی به خرید خودرو علاقه داشته باشد اما نوع خودرو برایش اهمیت نداشته باشد، بی‌شک باید به فکر قشقایی باشد. خودرویی خوب که از همه لحاظ نیازهای مالک را برطرف می‌کند… خبر خاص دیگری نیست. خیلی از مردم می‌خواهند وسیله نقلیه‌ای هوشمند، ارزشمند و درعین حال مقرون‌به‌صرفه و کاربردی داشته باشند و کوچک‌ترین اهمیتی به برند و هیجان فشردن پدال گاز تا آخر نمی‌دهند. شما این افراد کم نیست. نیسان هم تصمیم گرفته کار به آن‌ها خدمات ارائه کند. نظر شما درباره نیسان قشقایی چیست؟ این کراس‌اوور در کشور ما به چه چیزی شهرت دارد؟

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. پیرمرد قدیمی

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    به سلیقه من از نمای جلو زیباست و تا امتداد عقب ماشین ، هماهنگی دیده میشه همین که قشقایی هنوز از پیشرانه درون‌سوز استفاده می‌کنه برای دوستان جای امیدواریه ، یکبار در کیش کرایه کردم برای ۲ روز و واقعا از لحاظ سواری حرف زیادی برای گفتن داره… که تمامی نسل هاشون به عنوان یک خودروی خانوادگی راحت تلقی میشن؛ ممنون از آقای صفرپور خوب میشد اگه مشخصات فنی هم ذکر میشد.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  2. علیزاده

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (293 ديدگاه)

    چقدر از ماشینای جدید بدم میاد

    موافقم 2
    مخالفم 12
    1. Cert

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      پیشرانه آن بسیار ضعیف است بهتر است آن را چهار سیلندر بسازند
      اما طراحی آن در رده ی خود خوب است

      موافقم 2
      مخالفم 3
    2. مرتضی نیکسرد

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      ماشینای جدید هم از تو بدشون میاد.

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. علیزاده

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (293 ديدگاه)

        مگه ماشینا احساس دارد که بدشون بیاد یا خوششون بیاد
        شما نیسان ده نود و دوهزار رو ترجیح میدی یا این شنرگاوپلنگ

        موافقم 2
        مخالفم 3
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1545 ديدگاه)

    دم نیسان گرم که همچین نامی رو محصولش گذاشته

    موافقم 13
  4. ناخدا

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    فن های کره مربا میرن دنبالِ لیاقتهاشون ! پس بگذارین حق انتخاب رو به خودشون بدیم

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. شمال

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      😂😂

      موافقم 8
      مخالفم 1
  5. Killer

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (596 ديدگاه)

    تست های ایمنی رو رد کرده؟؟ یا باز تقلب کردن سرش

    موافقم 1
    مخالفم 13
    1. datsun

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      🤡

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4900 ديدگاه)

        شغل کاربر کیلر :

        1. مدیر سیرک

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (217 ديدگاه)

          بهش پول خوبی میدن فک کنم
          اونقدر براش صرفه داره که این همه فحش میخوره اما مقاومت میکنه هنوز

          موافقم 6
          مخالفم 1
    2. amir

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      نه میخواست مثل سانتافه بازار مکزیک تقلب کنه مثله چپوندای دغل باز نبود دستش رو شد

      موافقم 6
      مخالفم 1
    3. ناخدا

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      ای کاربر killer و بقیه کره مربا فن ها از شکست نترسید ! از تلاش نکردن بترسید ! پس برای بهبود کیفیت جهت یاتاقان نزدن و آتش نگرفتن و جلب رضایت عمو مایک و عمو بهروز تلاش کنین 🤭

      موافقم 6
      مخالفم 1
  6. Car love

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (700 ديدگاه)

    کپی پیست چینی باشه شیطوووون 😂😂

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. amir

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      این همه لگنسیس کپی پیست بنتلی هستن اشکالی گرفتی تا اینجا؟ پس اینم رد کن بره

      موافقم 7
      مخالفم 1
  7. 3 چرخه

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در کشور ما به این شهرت داره که اگه بخری مشتری اول و اخرش خودتی

    موافقم 3
    مخالفم 12
    1. Roham

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (757 ديدگاه)

      کشور شما کجاست؟

      1. ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4900 ديدگاه)

        ایران وطنم

  8. اکسل

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    نه اینکه جذاب و هیجان انگیز نیست
    فقط اوتلندر با اون جلو پنجره و مه شکن مزخرف خیلی جذابه🤡

    موافقم 4
    مخالفم 2
  9. علی جردن

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    کابین خوشگلی داره چشمو گرفت

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. Genius

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    ایکس ۳۳ کراس و ایکس ۵۵ پرو اکسل پرون و بک بم خودرو و تموم این بنجلهای کپی ماحصل جاسوسی صنعتی چینی فدای یدونه پیچ رینگ این ژاپنی ریشه دار که تاریخ و سواد و تکنولوژی پشت تولیدش هست.چرا اسم اون سه تا رو اوردم چون تو ممالک مترقی قشقایی تو همون رنج قیمته

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. Roham

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (757 ديدگاه)

    به نظرم با توجه به نوع طراحی داشبورد و چیدمان اون که ترکیبی مناسب از مانیتور و کلید های فیزیکی هست، رانندگی با این ماشین می تونه تو دراز مدت لذت بخش باشه
    انتخاب کلیدهای زیر مانیتور رو ببینید…
    اینا همون مواردی هست که حین رانندگی ودر لحظه باعث حواس پرتی و حادثه میشن و با توجه به دم دست بودنشون، مدت زمان حواس پرتی راننده رو کاهش میدن (البته اصطلاحا یه کم زمان می خواد تا گرای کلیدا دستت بیاد) نسبت به توی مانیتور باشن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. رامتین

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    طراحیش بنظرم جالب نیست. اصولا برای یک کراس اور اقتصادی، چه دلیلی داره که این مقدار خطوط تیز و قوس در بدنه ایجاد کنی؟ چیزی که زیاد ارزشی نداره (در مقایسه با خودرهای گرون و لوکستر و برندتر) نیازی به این کارها نداره.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. parsa

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یکسری ها که تاحالا سوار نیسانی به جز نیسان وانت نشند طوری نصبت به قشقایی هیت میدن که انگار خودشون مالک تویوتا و میتسوبیشی اند
    پدر من چندین سال ماکسیما داشت که تو اون سال ها خیلی خوب و مطمعن بود هنوز هم ماشین هایی چینی از لحاظ فنی بهش نمیرسن
    خودمم تقریبا ۵ سال قشقایی مدل ۲۰۰۹ داشتم که باهاش 130 هزار تا رفتم که تنها چیزی که عوض کردم یه واشر بود که اچن هم تقریبا ۲/۳ سال پیش شد ۵۰۰ تمن تقریبا بعد از ۸ ساعت رارندگی موتورش یک ذره هم داق نمیکرد
    من با سانتافه۲۰۱۴ هم تقریبا ۴/۵ بار مسافرت رفتم میتونم بگم سواری قشاقیی خیلی بهتر بود
    چند باری هم با ویتارا رفتم ولی ویتارا تو این کلاس نیست که بخوام مقایسه کنم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. Dun Dun

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (163 ديدگاه)

    چقدر خوشگله چقدر عالیه طراحیش
    هیچ ایرادی طراحیش نیست
    کابین هم ترکیب کلید های فیزیکی و لمسی
    فقط کاش کنار دنده دکمه های فیزیکیه بیشتری قرار میداد چون فضای خوبی براش هست
    ولی واقعا زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا