نیسان

نیسان اسکای لاین R34 پاول واکر در فیلم سریع و خشن حراج می‌شود

فیلم سینمایی سریع و خشن یکی از خبرسازترین فیلم‌های چند سال اخیر محسوب می‌شود و اخیراً یک دستگاه نیسان R34 اسکای لاین رانده شده توسط پاول واکر فقید در این فیلم حراج می‌شود.

در حراجی پیش روی بونهامس خریداران شانس تصاحب یکی از ستاره‌های سریع و خشن را خواهند داشت. این نیسان R34 اسکای لاین GT-R که مشاهده می‌کنید نقش مهمی در چهارمین نسخه از فیلم را بر عهده داشت و پاول واکر فقید نیز پشت فرمان آن نشسته بود. خودروی موردبحث جزو مدل‌هایی است که شرکت کایزو وارد آمریکا کرد. با استفاده از خلأ قانونی کایزو توانست اسکای لاین یاد شده را به عنوان خودروی کیت و بدون پیشرانه وارد آمریکا کرده و سپس اقدام به تکمیل خودرو نماید.

پاول واکر مدل موردبحث را بر اساس سلیقه خود سفارش داد. ظاهراً او درخواست اعمال برخی تغییرات همچون اینترکولر بخش جلو، فنرهای کم ارتفاع‌تر نیسمو، اگزوز NE-1 نیسمو، رینگ‌های ۱۹ اینچی ولک ریسینگ RE30 و کالیپرهای ترمز ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب را کرده بود. با بهبود اینترکولر و اگزوز شاهد افزایش قدرت خودرو به حدود ۵۵۰ اسب بخار هستیم هرچند خود نیسان قدرت R34 اسکای لاین را به‌صورت رسمی ۲۷۶ اسب بخار اعلام کرده است. البته همان‌طور که می‌دانید ژاپنی‌ها در برهه‌ای از زمان قدرت خودروهای خود را به خاطر توافق موسوم به جنتلمن‌ها کمتر اعلام می‌کردند.

داخل کابین نیز می‌توانیم مواردی همچون نمایشگرها و هدآپ دیسپلی را مشاهده کنیم. از دیگر ویژگی‌های بخش داخلی نیسان R34 اسکای لاین می‌توان به فرمان اسپرت مومو و پدال‌های V نیسان اشاره داشت. صندلی‌های ثابت خودرو نیز تغییر نکرده‌اند زیرا واکر آن‌ها را برای ارائه بهترین موقعیت رانندگی سفارش داده بود. خودروی یاد شده در فیلم حضوری پررنگ داشت و برای صحنه‌های حادثه‌ای از مدل‌های ارزان‌تر GT-T استفاده شد.

جالب آنکه پس از فیلم‌برداری دولت آمریکا این GT-R را توقیف کرد زیرا اختلاف‌نظرهایی درباره روش واردات خودروهای یاد شده توسط کایزو به آمریکا وجود داشت و برخی افراد آن را غیرقانونی می‌دانستند. بنا به گفته مدیران برگزار کننده حراجی، این مشکل در سال ۲۰۱۲ حل و فردی آن را به آلمان صادر کرد و حتی در یکی از نمایشگاه‌ها نیز اسکای لاین به نمایش درآمد. بونهامس می‌گوید GT-R یاد شده قابل راندن است اما توصیه می‌کند خریدار جدید بررسی‌های فنی را پیش از رانندگی انجام دهد چراکه خودرو به مدت زیادی حالت نمایشگاهی داشته است. نکته دیگر اینکه فقط افرادی که فرایند تأییدیه ویژه‌ای را پشت سر گذاشته باشند مجوز ارائه پیشنهاد خرید برای نیسان R34 اسکای لاین را خواهند داشت. حراجی یاد شده همچنین قیمت تخمینی فروش خودرو را اعلام نکرده است اما تا چند روز دیگر شاهد چکش خوردن آن در بروکسل بلژیک خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. وحید اسماعیل نسب

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    افسانه ای تکرارنشدنی

    موافقم 66
    مخالفم 1
  2. Arshia m3csl

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    چقدر از سوپرا بهتره طراحیش gtr همیشه از سوپرا سرتر بوده طراحیش و عملکردش سوپرا الکی گنده شده ولی نیسان gtr واقعا عالی و خوبه و البته لکسوس lfa اسطوره ای هم که عالیه👌🏽👑

    موافقم 68
    مخالفم 10
    1. JDM سابق

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (786 ديدگاه)

      سوپرا الکی گنده نشده
      سوپرا موتور بهتری داره کیفیت ساختش هم بهتره
      طراحی بیرونی R34 GTR برعکس سوپرا خیلی زیباست اما بجاش سوپرا طراحی داخلی خیلی زیبایی داره. گیربکساشون هم یکی هستن. R34 GTR بخاطر داشتن AWD تو پرفورمنس پر حالت استوک قلدرتره ولی تیون سوپرا فوق‌العاده پتانسیل بیشتری داره

      موافقم 20
      مخالفم 27
      1. Arshia m3csl

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        جی تی ار اینقدر خوبه رقباش تو نسخه هلی پایه پورشه ۹۱۱ و بی ام و m8 و کوروت z06 هستن سوپرا میتونه با این بزرگان رقابت کنه؟ سوپرا مثل نیسان gtr اصالت رو حفظ کرد؟ سومرا نسخه پرفورمنس مثل نیسمو نیسان جی تی ار رو داره؟ هرجور حساب کرد نیسان gtr از سوپرا سرتره

        موافقم 25
        مخالفم 7
        1. JDM سابق

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (786 ديدگاه)

          کدوم سوپرا رو داری مقایسه میکنی؟
          اگر منظورت MK5 هست همین الان بذار بگم اونو حتی خوده ژاپنی بازا هم گردن نمیگیرن. اگر درمورد سوپرا mk4 داری صحبت میکنی R34 GTR بدلیل داشتن AWD تو حالت استوک میزنش. رخ و AWD اش از سوپرا سرتره بقیه موارد یا برابرن یا سوپرا سر تره.موتورش که پادشاهه موتور های JDM هست لازم به ذکره من خودم باشم R34 GTR بدلیل ظاهرش ور میدارم امکانم داره فرصتی پیش بیاد دوتا شو سوار بشم از سوپرا بیشتر خوشم بیاد. ولی درکل سوپرا اگر از R34 GTR بیشتر نباشه کمتر هم نی. دقیقا همین اتفاق سره مقایسه LFA و R35 هم افتاد. LFA رو AWD میکردن فکر نمیکنم R35 دردسری براش ایجاد میکرد. ولی خب یه موقع هایی برای لذت بیشتر باید پرفورمنس فدا کنی و خوب شد که سوپرا از اول AWD بود که لذت بخش باشه

          موافقم 12
          مخالفم 1
        2. vr6

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (60 ديدگاه)

          بنظرم از این دوتا بهتر تو دهه ۹۰ میلادی میتسوبیشی 3000gt vr4 بود ( با کلی تحقیق دارم میگم ) بدلیل سیستم های فوق پیشرفته … سیستم چهارچرخ محرک که ۵۰ ، ۵۰ بود بر خلاف gtr که 60 , 40 بود ,
          3000gt vr4 سیستم چهارچرخ فرمان تو سرعت های بالا داشت

          موافقم 4
          مخالفم 2
    2. Nima

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (78 ديدگاه)

      هم سوپرا هم نیسان اسکای لاین هردو اسطوره فراموش نشدنی ژاپنی هستند که واقعا انتخاب بین این دو سخته و نمیشه گفت یکی خیلی بیشتر سره البته که انتخاب سلیقه ایه و من قطعا سوپرا رو انتخاب میکنم نه اسکای لاین

      موافقم 19
      مخالفم 5
      1. datsun

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (3953 ديدگاه)

        هر دو اسطورن ، اسکای لاین تو موتور اسپورت افتخارات خیلی بیشتری داشته ، اسکای لاین به خاطر سیستم چهار چرخ و توزیع گشتاور فوق‌العاده ی داشته که از r32 به بعد هر نسل رکورد فوق العاده ی تو نوربرگ ثبت میکرده و تو نسخه های محدود ۴۰۰r و z تیون نیسمو عملکردی مانند سوپر اسپورتهای امروزی داشته، سوپرا تو نسل اول نسخه ای از سلیکا بود که برای رقابت با نیسان z ساخته شد،

        موافقم 14
        مخالفم 2
  3. Taha Malek

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (916 ديدگاه)

    یه‌ذره تعداد حراج های ماشینای سریع خشن بیشتر تعداد ماشینای حاضر در فیلم نشدن؟

    موافقم 24
  4. Camaro ZL1 427

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (135 ديدگاه)

    هر نسل GTR یک شاهکار بود
    زمانی هم که r35 معرفی شد به راحتی از پس خیلیا مثل ۹۱۱ و کوروت بر می اومد
    یه مدت گذشت پورشه نسل عوض کرد و با مدلای مختلف
    عملکرد بهتری از GTR نشون داد
    کوروت هم نسل هفتمش رو داد بیرون و با اینکه این نسل کوروت زیاد شاهکار نبود ولی بازم عملکردش بهتر از GTR بود
    ولی نیسان هیچ کاری نکرد
    بازم ۹۱۱ و کوروت نسل عوض کردن و الان جفشتون جزو بهترین ها هستند
    بازم نیسان نشسته و داره نگاه می کنه و تنها کاری که انجام داده یک بروز رسانی خیلی معمولی بوده
    واقعا GTR حیف شد
    خودروی خوبی هست اما دیگه در سطح رقبا نیست

    موافقم 27
    مخالفم 1
  5. Hamilton1970

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (538 ديدگاه)

    روحت شاد پاول واکر. خاطرات خوبی رو برامون رقم زدی✌🏽🕊️🙂

    موافقم 24
  6. Siyavash

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (891 ديدگاه)

    داشتم به این فکر میکردم که اگه این سری نسخه هایه r رو کشور هایه اروپایی..آلمان..انگلیس..ایتالیا…یا حتی آمریکا.. تولید میکردن الان چه هیولایی بود و و حداقل از سال ۲۰۰۸ تا الان دو نسل رو در بدترین حالت ممکن عوض میکردن..وقتی که r.35 معرفی شد به جرئت میگم از تمام رقبا خودش یه سر گردن بالاتر بود و با ماشین هایی که یک کلاس از خودش بالاتر بودن رقابت می‌کرد…مثلا سال فکر کنم ۲۰۰۸ تولید شد اگه اشتباه نکنم…ولی اولین شکست درگ رسمیش سال ۲۰۱۳ بود که تویه درگ بزرگ موتورترند بین ۱۰ تا خودرو سال به سومی رسید اونم با اختلاف جزئ حالا به دو نفر اول دقت کنید..لامبوانتادور..مک‌لارن mp…حالا سال قبلش و دوسال قبلش دوبار نیسان اول شد..و فراری ۴۵۸ محبوب.ائودی ار ۸..لکسس lfa..دوج وایپر..پوشه ۹۱۱…کوروت..رو شکست داد…اما الان شرایط جوری شد از رقابت با فراری 458 و ۹۱۱توربو..گالاردو..رسید به جای که دیگه با بی ام و m4باید رقابت کنه…کسی خبر نداره نسل جدید کی معرفی میشه..

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. Mohammad hasan

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (159 ديدگاه)

    جی تی ار تو چه دسته ای قرار میگیره ؟
    اسپرت ، سوپر اسپرت ، جی تی یا ؟…

  8. Hani

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ب جا بررسی این دو افسانه یکم برا شادی روح پل واکر صلوات بفرسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا