نیسان با طرح ادعای جنجالی ادعا کرد تویوتا مصرف سوخت شاسیبلند راو ۴ هیبرید را به درستی اعلام نکرده است. ژاپنیها به این ترتیب وارد جنگی خودخواسته با هموطن خودشان شدهاند و باید منتظر ماند و دید پاسخ تویوتا به چنین ادعاهایی چه خواهد بود.
همانطور که میدانید خودروسازان رقیب هر از گاهی با طعنه و کنایه درباره یکدیگر صحبت میکنند و این بار نیز نوبت به نیسان رسیده است. ژاپنیها اظهار میدارند مصرف سوختی که تویوتا برای راو ۴ هیبرید اعلام میکند واقعی نیست. آنها برای اثبات ادعای خود از نیسان ایکس تریل یا روگ e-Power سخن میگویند که به پیشرانه بنزینی و باتری لیتیوم-یون مجهز است و در هر صد کیلومتر مصرف سوخت تخمینی ۶.۱ لیتری دارد. در مقابل باید گفت مصرف سوخت تویوتا راو ۴ هیبرید به ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر میرسد که ۳۰ درصد بهتر از نیسان خواهد بود.
اما نیسان میگوید تفاوت مصرف سوخت بین دو خودرو به اندازهای نیست که نشان داده میشود و در دنیای واقعی مصرف راو ۴ هیبرید و ایکس تریل e-Power به یکدیگر نزدیک است. مدیر تولید ایکس تریل میگوید:
من فکر میکنم مصرف سوخت خودرو فاکتور چالشبرانگیزی است. ما قضاوت دراینباره را به شما واگذار میکنیم و میخواهیم با تستهای واقعی چنین چیزی را اثبات کنیم؛ اما با توجه به مقالاتی که درباره راو ۴ هیبرید منتشر شده شما نمیتوانید به مصرف نزدیک ۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر برسید.
نیسان مدعی شده است سیستم هیبریدی ایکس تریل e-Power تجربه سواری بهتری را ارائه میکند. بنا به گفته مدیر این خودروساز، ایکس تریل سواری شبیه خودروهای برقی را دارد و با توجه به بازخوردهایی که به دست نیسان میرسد، مشتریان آن را دوست دارند. مدیر نیسان خاطرنشان میسازد:
خودروهای برقی بالاترین میزان رضایت از نظر شتابگیری را دارند و این موضوع فقط منحصر به خودروهای پرفورمنس همچون پورشه تایکان نیست بلکه درباره همه خودروهای برقی صدق میکند. ما همچنین میدانیم که خودروهای هیبریدی سنتی کمترین میزان رضایت را دارند و به همین خاطر میخواستیم ایکس تریل e-Power بسیار متفاوت جلوه کند.
شاسیبلند جدید نیسان از پاییز سال گذشته میلادی راهی بازارهای اروپا و ژاپن شده است. هنوز مشخص نیست که آیا نسخه e-Power ایکس تریل یا روگ در آمریکا نیز عرضه خواهد شد یا خیر. به عنوان سخن پایانی باید گفت در حال حاضر تنها نیسان لیف بازار آمریکا از تکنولوژی e-Power استفاده میکند.
حسین
۳ اسفند ۱۴۰۱دوئل دو سامورایی!
باید ببینیم آخرش کی هاراگیری میکنه؟
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۴۰۱یه زمانی فاصلهی رقابتی سه خودروی CRV ، روگ ، راوفور بسیار کم بود ولی راوفور همیشه صدر جدول فروش بود ، اما ؟!
اما در نسل جدید این سه خودرو و بخصوص در ۳ سال اخیر فاصلهی فروش راوفور در آمریکا با دو خودروی رقیب دیگر بسیار زیادتر شده و به دو برابر رسیده و این برای نیسان شکست به حساب میآید ، اما ؟!
اما نیسان شعورش نمیرسه که معضل خودروهای این شرکت گیربکس مضخرف CVT هستش که البته راوفور هم در مدل هیبرید استفاده میکنه !
خودم عاشق محصولات نیسان هستم ولی بدونِ گیربکس CVT !
راوفور یه پکیج کامل برای کسانی هست که دنبال یک خودروی بیدغدغه روزانه برای استفاده شهر و سفر میگردند !
دیزلگیت فولکس درسی بود برای کل صنایع که تقلب در چنین موردی میتواند دودمان به باد دهد ، چیزی که تویوتا به آن نیاز ندارد و نیسان مثل بچهای میمونه که دیگر زورش به همکلاسیش نمیرسه و بهانهتراشی میکنه با گریه بلکه کسی دلش برایش بسوزه !
نیسان جان ، اون گیربکس آشغالت را دور انداز تا ببینی چطور دوباره همه عاشقت میشن از جمله خودم !
محصولات نیسان لذت سواری بسیار بهتری نسبت به تویوتاها دارند ولی چه فایده که رنو گندیده هم اوضاعش را خیطتر کرده !
phonix
۳ اسفند ۱۴۰۱تعلیق نرم تر کابین با کیفیت تر ظاهر زیبا تر ایکس تریل برای خریدش در برابر راو فور کافی باید باشه البته بازار فروش تویوتا از همه برند های جهان بهتره حقیقتا گیربکس هم نمیدونم شما میخوای با این ماشین تایم پیست بزنی؟ درگ بندازی یا چی که هعی cvt cvt میکنی برای سواری نرم و راحت اسوده و کم دردسر بهترین انتخابه در این رنج قیمتی
تویوتا نسبت به هموطناش صرفا اسم معروف تری داره وگرنه بقیه نه تنها چیزی ازش کم ندارند بلکه بیشتر هم دارند
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۴۰۱فونیکس جان
شما که اطلاعات عمومی خودروئیت بالاست ، لطفاً برای ما شرح بده که چرا محصولات شرکت نیسان در ایران با مشکل بورس خودروهای گیربکس CVT روبروست ؟!
همین را که جواب بدی یعنی جواب کامنت من را دادی نه اینکه حاشیه بری !
محمد و حسین عزیز
در مورد کامنت شما ، کاملاً حق میدهم به شما و ریپلای زدن کار زشتیست اما برای همه ، پس قبل از اینکه سانتافهها یاتاقان بزنند ، شما چند دست بخرید تا دلار گرانتر نشده 👋🏻🧟♂️ !!!
phonix
۴ اسفند ۱۴۰۱اطلاعی ندارم از مغز مردم ولی به عنوان کسی که تویوتا سوار شده و استفاه کرده هم مزدا هم هوندا و هم نیسان رو بهش ترجیح میدم اگر میدونستم مملکت به چنین وضعی میوفته صدرصد هوندا سی ار وی رو انتخاب میکردم که با هزینه کمتر اپشن های بیشتر و همون قابلیت اعتماد رو میده .
( در بازار ایران محصولات کره هم خیلی خوب شاید حتی بهتر از تویوتا فروش میرن این الان به معنای بهتر بودنشونه ؟)
حسین
۳ اسفند ۱۴۰۱یاد بگیرید در قسمت پاسخ کامنت نامربوط نگذارید!
فقط برای دیده شدن در قسمت پاسخ کامنت اول نظر میدیم ، صف ترافیک را رعایت نمیکنیم و انتظار داریم مشکل کشور حل شود!
اول روی فرهنگ «احترام به حقوق بقیه» کار کنیم!
محمد
۳ اسفند ۱۴۰۱حسین جان این کاربر درست بشو نیست مدیران سایت باید بهش اخطار بدن یا محدودش کنن
حسین
۴ اسفند ۱۴۰۱بنظرم سایت باید کامنت های قسمت پاسخ را منتشر نکند ، ابتدا چک کند مربوط هست یا خیر ، بعد چاپ کند.
اما سایر کامنت ها و نظرات مثل رویه الان ، فورا چاپ شود.
علی
۳ اسفند ۱۴۰۱آقای نیسان !! احترام برادر بزرگتر را داشته باش ! از وقتی با رنو داداش شدی ، کارات خراب شده!!!!
ناشناس
۳ اسفند ۱۴۰۱نظری ندارم چون هیچکدام رو نمی تونم سوار بشم . اگه وزیر بودم ، اجازه ورود به همه نوع اتوموبیل با تعرفه 5 درصد رو میدادم تا دوستان حالشو ببرن.
فقط تا اون موقع باید یه تمرین کوچک بکنیم . موقعی که یکی می خواهد در عرض خیابان دور بزند ، ترمز کنیم یا پا رو از روی پدال گاز بر داریم تا امکانش برای او فراهم بشه
Amard
۳ اسفند ۱۴۰۱وزیر که هیچ رییس جمهور این سیستم هم میبودی کار نمیتونستی کنی چون تصمیمات تو خونه شخص دیگری گرفته میشه و ابلاغ میشه حتی اینکه چندتا بچه داشته باشیم
R/T
۳ اسفند ۱۴۰۱باید یه منبع معتبر هر دو را تست کند تا ببینیم قضیه چیه
کیان
۳ اسفند ۱۴۰۱بنظرم تست نمیخواد، هیچ ماشینی از هیچ برندی تو دست مصرف کننده هیچ کدام از مشخصاتش با چیزی ک کارخونه اعلام کرده بطور 100% همخوانی نداره؛ شتاب، مصرف و امثالهم.
ولی نکته اینجاست ک نیسان ادعایی کرده ک تویوتا راست نگفته دقیق ولی نتونسته بگه ماشینی ک ساخته از تویوتا کم مصرف تر هست !!!
بنظرم نیسان بازم تبلیغ تویوتا رو کرده غیر مستقیم.
phonix
۳ اسفند ۱۴۰۱گپ ممکنه زیاد باشه مثل دیزل گیت که پدر شرکت مربوطه رو در میارن
حمیدرضا
۳ اسفند ۱۴۰۱کمپانی ای که توی قرن ۲۱ از دلکو توی ماشیناش استفاده میکنه داره در مورد تویوتا نظر میده؟!
Car love
۳ اسفند ۱۴۰۱گردن نمیگیره تویوتا
همىونطور که ۱۱ مورد اتش سوزی راو۴ رو گردن نگرفت وقتی IIHS اعلام کرد
phonix
۳ اسفند ۱۴۰۱اون زمان اعلام فرخوان نشد صرفا هشدار دادن به خریداران بعد تویوتا اومد و گفت خودرو هایی که اتیش گرفتن همگی قبلا تصادف کرده بودن و مشکل از سیم کشیشونهدر اون حجم فروش 11 تا چیزی نیست هر چند ندیدم جایی گفته شده باشه 11 مورد اتش سوزی ثبت شده
حتی جت های جنگی که قبل از هر پرواز کامل چک میشن و در کاخونه با دقت اسمبل میشنم احتمال فیل دارن نمونش اف 35 که تا الان 3 بار مشکل براش پیش اومده
ضمنا قانونا میشه از شرکتی که فراخوان نمیده شکایت و پول خوبی ازش گرفت که بعضا برای شرکت گرونتر از فراخوان خواهد بود ( بدون احتمال اسیب به ارزش سهام ) پس اینکارو نمیکنند معمولا
Car love
۳ اسفند ۱۴۰۱از کی تا حالا IIHS فراخوان میده؟ ماشین مال یه برند دیگس بعد IIHS فراخوان بده؟!!!! IIHS کارش بررسی هست،بررسی کردن و به تویوتا گزارش دادن،دیگه اون تویوتا باید فراخوان بده،درضمن تو مطلب نوشته بود که یه سری از اتش سوزی ها اصلا بدون دلیل بودن و ماشین قبلا تصادف نداشته
“البته برخی از موارد آتشسوزی هنوز دلیل خاصی نداشته و این موارد تنها بخشی از فاکتورهای ایجاد مشکل بودهاند.”
SEPEHR
۳ اسفند ۱۴۰۱مگه الکیه شرکت فراخوان نده 🤣🤣
هیوندای هر سال داره بخاطر فراخوان ندادن دسته گلاش جریمه میلیونی میده به دولت آمریکا
.
۳ اسفند ۱۴۰۱دوئل بین دو دختر ژاپنی(منظورم ماشین بود).🙂