نیسان ژاپن میگوید اگر قوانین اجازه میداد GT-R را تا ۱۷ سال دیگر هم در خط تولید نگه میداشت!
همانند هر موضوع دیگری در زندگی، چیزهای خوب به پایان میرسند. نیسان GT-R دوستداشتنی از دسامبر ۲۰۰۷ تا چندی پیش در خط تولید حضور داشت اما زمان برای R35 به پایان رسید. این خودرو در اکثر بازارها بازنشسته شده و مدل نهایی آن سال آینده راهی موزه خواهد شد؛ اما نیسان خودش به دنبال خاتمه تولید گودزیلا نبوده بلکه مجبور به این کار شده است. پیر لوئینگ رئیس تولید جهانی نیسان در مصاحبه با تاپ گیر به دلیل بازنشستگی GT-R اشاره کرده است:
این خودرو ۱۷ سال در بازار حضور داشت و ما دوست داشتیم ۱۷ سال دیگر هم آن را عرضه کنیم اما قوانین ما را به دردسر انداختند!
نیسان GT-R در جولای ۲۰۲۱ با بازار اروپا وداع کرده است چراکه قوانین جدید مربوط به سر و صدا و آلایندگی عملیاتی شدهاند. گودزیلا همچنین از بازار استرالیا هم خارج شده چراکه نتوانسته از عهده تست تصادف جانبی سختگیرانه برآید. زمانی که عمر یک خودرو به سر میرسد معمولاً خودروساز آماده تولید نسل جدید آن میشود اما متأسفانه سرنوشت R35 به گونه دیگری رقم خورده است. با پایان تولید در سال ۲۰۲۵ نیسان جانشین آن را معرفی نخواهد کرد. مدیر نیسان قویاً پیشنهاد میکند که یک فاصله مشخص بین نسل فعلی و نسل آینده GT-R وجود خواهد داشت.
نیسان سال قبل با معرفی کانسپت هایپر فورس امیدهای زیادی را در دل طرفداران برای زنده نگه داشتن نام GT-R ایجاد کرد اما باید به این نکته اشاره کنیم که تولید همین نسل فعلی GT-R نیز بسیار زمانبر بوده است. در حقیقت کانسپت اولیه گودزیلای فعلی در سال ۲۰۰۱ رونمایی شد و در سال ۲۰۰۵ بود که نسخه نزدیک به خط تولید نمایان گردید و نهایتاً ۲ سال طول کشید تا گودزیلا در خط تولید حاضر شود. جیووانی آروبا مدیر طراحی نیسان در سال جاری اظهار داشت نسل بعدی GT-R تا سال ۲۰۳۰ از راه خواهد رسید. او کانسپت هایپر فورس را رویایی جسورانه اما ملموس دانست که تا پایان دهه جاری میلادی محقق میشود. قرار است در آینده علاوه بر کوپه جدید نیسان، نسل جدید سیلویا هم تولید شود هرچند باید تا آن زمان منتظر ماند. از طرف دیگر ایوان اسپینوزا نایبرئیس استراتژی تولید نیسان نیز چند هفته قبل اعلام کرد ژاپنیها کار روی سومین خودروی اسپرت خود را شروع کردهاند هرچند فعلاً احیای سیلویا تائید نشده است.
باید گفت قوانین سختگیرانهتر باعث پایان تولید برخی خودروهای پرفورمنس در اروپا شده است که از جمله آنها میتوان به تویوتا GR86، سوبارو BRZ، پورشه باکستر و کیمن اشاره کرد. دلیل وداع این خودروها با بازار تصویب قوانین امنیت سایبری بوده است. همچنین مزدا نیز پیشرانه ۲ لیتری MX-5 میاتا را حذف کرده و خریداران فقط میتوانند پیشرانه ۱.۵ لیتری را انتخاب کنند. در خبری مرتبط باید گفت آخرین نسخه فورد موستانگ در اروپا ۵۲ اسب بخار ضعیفتر از نسخه آمریکایی این خودروست. همچنین قدرت بی ام و M135، X1 M35i و X2 M35i نیز به خاطر قوانین سختگیرانه آلایندگی اتحادیه اروپا کمتر از برخی بازارهای دیگر است. قوانین مربوط به آلایندگی و مصرف سوخت روزبهروز سختتر میشوند و بنابراین در بسیاری از موارد امکان خرید خودرویی هیجانانگیز با ویژگیهای کامل وجود ندارد.
imanok
۱ مهر ۱۴۰۳دنیا دیگه پر شده از اون همسایه هایی که تا سر صدایی میشنون زنگ میزنن ۱۱۰
Ahmad
۱ مهر ۱۴۰۳هر چی مشکل وجود داره از اروپاست اون از شرکت هاشون که ۹۹درصدشون اصالت ندارن فقط یه اسم و نماد هستن و تا آخرین پیچ شون رو المانی ها درست میکنن براشون اصلا صنعت المان رو هیچ کشور اروپایی نداره فقط یه فراری مونده که زیر نظر امپراطوری المان ها نیست و سهامش برا خودشه اونم از طراحی های چندش (اس کلاس برقی تخم مرغی که خود بنز هم قبول کرد زشته ولی بنز دوستان ایرانی نه!) اونم از استهلاک بی امان ماشین المانی در کل هم ماشین هاشون زشت شدن (مخصوصا بنز) هم بی کیفیت هم پر استهلاک و سهامشون هم که دارن چینی ها میخرن مثل بنز که کل سهامش دست جیلی چینه بابا دوران ماشین المانی تمام شده الان دست برتر رو تو ماشین ژاپن داره و فراری تمام
SMS
۱ مهر ۱۴۰۳خدا همشون رو سقط کنه ، نمیگن که قاره شون تمام درخت و بارونه و بازم گیر میدن
Mr wrong
۱ مهر ۱۴۰۳زنگ میزنن ناین وان وان
boost10
۲ مهر ۱۴۰۳زنگ بزن آمبولانس😂
Mostafa
۱ مهر ۱۴۰۳حتما ماشین باید ارمیچر داشته باشه مثلا به پشه برخورد کنه پشه کاریش نشه یه وقت صدا اگزوزش زیاد نباشه اذیت میشن جم کنین بابا دیگه دوران ماشینا خوب تموم شده سر اینکه ماشینا برقی بشن و اون برقو میرن با مازوت یا هر چیز دیگه که خودش چند برابر بیشتر باعث الودگی میشه تولید میکنن ! واقعا خودروسازا معروف با این قوانین دارن بدبخت میشن!
mahan
۱ مهر ۱۴۰۳واقعا که همینه. از لحاظ کیفیتی هم حتی بنز و تویوتا هم ظریف شدن. دنیا داره سمت ناناز و لوس شدن میره.
من شخصا معتقدم که تو ایران هم ماشین های اصالت دار کلاسیک سوار میشم که حداقل لذت ببرم از عمرم. خارج هم باشه همین داستانه.
Yazdan
۱ مهر ۱۴۰۳واقعا تاسف اوره این رفتار اتحادیه اروپا
amirkhanzadeh
۱ مهر ۱۴۰۳منطقی نگاه کنیم نباید این طوری قال قضیه رو می کنند
datsun
۱ مهر ۱۴۰۳بعد ۱۷ سال هنوز خیلی ها بهت نرسیدن و نمیرسن❤️
غریبه
۱ مهر ۱۴۰۳شما را قسم میدم تکنولوژی ساختش را بدین ایران تا 100 سال دیگه براتون تولید میکنند و تازه یه نیسان وانت هم از دلش در میارند.
car lover
۱ مهر ۱۴۰۳افسانه ها هرگز نمی میرند
قنداق
۱ مهر ۱۴۰۳برای این پایان آهنگ حالا هی رو گوش کن از آرمین🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
froG-driVer
۱ مهر ۱۴۰۳هر هر هر نمک😒😒
R@min
۱ مهر ۱۴۰۳اینکه حرف مفته، پول نداشتن و اوضاع خرابشون اجازه سرمایه گذاری رو نسل جدید نمی داد از طرفی هم کوروت و ۹۱۱ بطور کامل بازار گرفتن.
محمد
۱ مهر ۱۴۰۳مقصر اصلی از دور خارج شدن این ماشین خود نیسان بود رقبا چند نسل عوض کردن اما نیسان فقط به بهبود نسل فعلی ادامه میداد سال ۲۰۰۷ که معرفی شد واقعاً اعجوبه ای بود برای خودش سال ۲۰۱۷ شایعه ای بود که میگفت نسل فعلی بازنشسته میشه و نسل بعد یکی دو سال بعد میاد الان چند ماه مونده به ۲۰۲۵ و نسل فعلی تازه میخواد خداحافظی کنه و با وضعیت فعلی نیسان سرنوشت نسل بعدی مبهمه
BlackWing
۱ مهر ۱۴۰۳اروپا رو فقط بخاطر دیدنیهاش دوس دارم ، وگرنه نه خودشون آدمای جالبی هستن نه قوانینشون
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ مهر ۱۴۰۳اظهار نظر شهروند ایرانی راجع به یک قاره با بیش از 20 کشور و فرهنگ و زبان متفاوت
” نه خودشون آدم های جالبی هستند نه قوانینشون”
Mohsen68
۱ مهر ۱۴۰۳بعد بری نگاه کنی میبینی تا عوارضی شهرشون هم نرفته! اومده راجع به کل اروپا نظر میده.
amir
۱ مهر ۱۴۰۳دیس سنگینی بود🤣🤣
NGU
۱ مهر ۱۴۰۳“اروپا رو فقط بخاطر دیدنیهاش دوس دارم ، وگرنه نه خودشون آدمای جالبی هستن نه قوانینشون”
آهان پس یعنی کل مردم اروپا رو شما یه نفر اصلا قبول نداری؟؟و به نظرت آدمای جالبی نیستن؟
خودت چی هستی؟بگو ببینیم؟
Taha Ayoobi
۱ مهر ۱۴۰۳NGU حتی رو مردم اروپا هم تعصب؟
JaMsHiD_R1988
۱ مهر ۱۴۰۳هرچی هست فرهنگ رانندگی و زندگیشون چهار برابر بهتر از ما هست
Galant.VR4(JDM)
۱ مهر ۱۴۰۳از مردمی که با کل دنیا بد هستن انتظار متمدن بودن داریم؟ ایران مرد دیگه
تو یه سر برو یه کشور اروپایی نظرت عوض میشه
BlackWing
۱ مهر ۱۴۰۳همونطور که اونا مارو مثل سگ قضاوت میکنن منم اینطوری راجع بهشون فکر میکنم.
راستی فرانسویها اینقدر بو میدادن و کثیف بودن که عطر و ادکلن رو اختراع کردن ، هنوزم همونن فقط جدید شدن
برید حال کنید
محمد
۱ مهر ۱۴۰۳کسی که ذره ای منطق و شعور داشته باشه یا تاریخ خونده باشه کشور های شرقی رو سگ نمیبینه ، بعد تورو خدا منطقشو چون فرانسوی ها بو میدادن عطر اختراع کردن !!!!!! اول اینکه نیاز مادر اختراعه و اولین مخترعین عطر بین النهرین و مصر باستان بودن دوما با همین منطق برای شماهم که سواد و ادب کافی ندارید درس و کتاب و اینترنت رو اختراع کردن امیدوارم حداقل برای راحت تر زندگی کردن اطرافیانت کنار آدمی با تفکرات شما ازش استفاده کنید
Taha Ayoobi
۱ مهر ۱۴۰۳محمد جان یکی از دلایلی که فرانسه مهد عطر و ادکلن دنیاست برمیگرده به همین که مکان های عمومی شون بویدگند میداده و برای خوشبو کردنش این کارو کردن.
مهدی
۱ مهر ۱۴۰۳اروپایی ها فقط بلدند قانون درست کنند اون افتضاح ماشینهاشون تو آمریکا پژو هم فقط شتاب با مصرف بالا و آلایندگی سیاستشون هم همش استعمار و چپاول
وی
۱ مهر ۱۴۰۳نیسان جدیدا بزدلانه ترین و محافظه کارانه ترین سیاست هارو در پیش گرفته هیچ کمپانی بزرگی به طور کامل از درونسوز دست نکشیده و خیلی ها هنوز سوپر اسپرت بنزینی معرفی میکنن مثل مکلارن و مرسدس بنز و بعضی ها هم سوپر اسپرت تنفس طبیعی مثل فراری و پورشه و لامبورگینی
ولی نیسان عرضه توسعه و طراحی یه سوپر اسپرت که توان رقابت با رقبا داشته باشه رو نداشت
nima.jdm
۱ مهر ۱۴۰۳قلبم شکست💔
جی تی ار نیسمو قهرمان من بود
Galant.VR4(JDM)
۱ مهر ۱۴۰۳اره واقعا اسطوره ماشینبازا بود هیولای وحشی
از قرار معلوم مونارک نمیتونه گودزیلارو نگه داره
امیر سالار
۱ مهر ۱۴۰۳دنیا داره میشه مثل سابر پانک
Galant.VR4(JDM)
۱ مهر ۱۴۰۳خداروشکر قبل از اینکه به این وضع بیوفته من مردم
علی Shelby
۱ مهر ۱۴۰۳گند زدن تو طراحی
اینو با اون مقایسه کنید
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/10/nissan-hyper-force-concept-.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/01/2024-nissan-gt-r-nismo-special-edition-11.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/01/2024-nissan-gt-r-nismo-special-edition-12.jpg
گاس فرینگ
۱ مهر ۱۴۰۳یه کانسپت سال ۲۰۱۷ معرفی شد خیلی بهتر بود
جمال حسینی
۱ مهر ۱۴۰۳جی تی آر یه ماشین فوق الاده ست..ولی آشغاله
JaMsHiD_R1988
۱ مهر ۱۴۰۳حتما پارس شوتی elx و آوات بوکانی خوبه
ALI MOPAR
۱ مهر ۱۴۰۳آمار فروشش هم بی تاثیر نیس سالانه اگه اشتباه نکنم 500 عدد فروش دارن
Galant.VR4(JDM)
۱ مهر ۱۴۰۳اینم از مرگ آخرین گودزیلا
نتوستم یه بار پشت فرمونت بشینم و قراره با حسرت داشتنت تن به گور بدم 🥲
اینم از زندگی یه ایرانی با داشتن حسرت هاش
Taha Ayoobi
۱ مهر ۱۴۰۳نیمه پر لیوان رو ببین،
کلی جی تی آر تولید شده که هروقت بخوای میتونی دست دو شو بخری.
Galant.VR4(JDM)
۲ مهر ۱۴۰۳قسمت همه بشه
ولی برای ما ایرانیا زندگی خیلی سخت شده
قبلا هم گفتم من یه بار اومدم gt86 بگیرم 1600قیمتش بود اما پولم کم بود چند ماه بعدش اومدم بخرم پولشم جور شد اما قیمتش شده بود 2500 نشد دیگه از پولم هم 0ریال مونده هیچی به هیچی کلی وام و بدبختی گالانت هم که عشقم بود رو 3روز پیش فروختم فعلا دوو سیلو زیر پامه اینطوری تو ایران به گل میشینی
ardalan94
۱ مهر ۱۴۰۳یادمه یه عصر پنجشنبه رفتم و مجله ماشین خریدم و فرداش با خودم بردم روستا خونه مادربزرگ و نشستم یه گوشه و غرق مجله شدم که خبر رونمایی جی تی ار هم توش بود و حسابی از قدرت موتور و شتاب ماشین کفم بریده بود تقریبا از همونجا بود طرفدار برند نیسان شدم مخصوصا که نیسان ماکسیما پادشاه خیابونای ایران بود اون زمان و الان 17 سال گذشته و دیگه کسی دم کیوسک سراغ مجله ماشین نمیگیره و ماشینای برقی هم جای درون سوزهارو گرفتن و برا ما ماشین بازها یه خلا پر نشدنی مونده
Taha Ayoobi
۱ مهر ۱۴۰۳چه رمانتیک
datsun
۱ مهر ۱۴۰۳من هنوز چندتا مجله ماشین دارم دلم نیومد دور بندازم
گاس فرینگ
۱ مهر ۱۴۰۳سیلویا کوپه ارزون و خوش قدرت بود پس نیسان برای ساختش زیاد به دردسر نمیفته
Galant.VR4(JDM)
۲ مهر ۱۴۰۳همه اینا با شراکت با هوندا امکان پذیره از gtr جدید تا سیلویا به نظر من که مفیده این حرکت
LAND CRUISER 70
۱ مهر ۱۴۰۳توی بازار خاورمیانه ولی میتونست ادامه پیدا کنه
در کنار بازار آمریکا کانادا و خود ژاپن
یک مدل آفرودی هم براش میساختند
ترجیح میدم نسل جدیدش
برای اروپا پلاگین هایبرید
برای بقیه جهان هایبرید خفیف باشه
ولی همچنان V8 رو حفظ کنه