نیسان

نیسان ژاپن دلایل پایان تولید GT-R را اعلام کرد؛ صدا، آلایندگی و ایمنی!

نیسان ژاپن می‌گوید اگر قوانین اجازه می‌داد GT-R را تا ۱۷ سال دیگر هم در خط تولید نگه می‌داشت!


همانند هر موضوع دیگری در زندگی، چیزهای خوب به پایان می‌رسند. نیسان GT-R دوست‌داشتنی از دسامبر ۲۰۰۷ تا چندی پیش در خط تولید حضور داشت اما زمان برای R35 به پایان رسید. این خودرو در اکثر بازارها بازنشسته شده و مدل نهایی آن سال آینده راهی موزه خواهد شد؛ اما نیسان خودش به دنبال خاتمه تولید گودزیلا نبوده بلکه مجبور به این کار شده است. پیر لوئینگ رئیس تولید جهانی نیسان در مصاحبه با تاپ گیر به دلیل بازنشستگی GT-R اشاره کرده است:

این خودرو ۱۷ سال در بازار حضور داشت و ما دوست داشتیم ۱۷ سال دیگر هم آن را عرضه کنیم اما قوانین ما را به دردسر انداختند!

نیسان GT-R در جولای ۲۰۲۱ با بازار اروپا وداع کرده است چراکه قوانین جدید مربوط به سر و صدا و آلایندگی عملیاتی شده‌اند. گودزیلا همچنین از بازار استرالیا هم خارج شده چراکه نتوانسته از عهده تست تصادف جانبی سخت‌گیرانه برآید. زمانی که عمر یک خودرو به سر می‌رسد معمولاً خودروساز آماده تولید نسل جدید آن می‌شود اما متأسفانه سرنوشت R35 به گونه دیگری رقم خورده است. با پایان تولید در سال ۲۰۲۵ نیسان جانشین آن را معرفی نخواهد کرد. مدیر نیسان قویاً پیشنهاد می‌کند که یک فاصله مشخص بین نسل فعلی و نسل آینده GT-R وجود خواهد داشت.

نیسان سال قبل با معرفی کانسپت هایپر فورس امیدهای زیادی را در دل طرفداران برای زنده نگه داشتن نام GT-R ایجاد کرد اما باید به این نکته اشاره کنیم که تولید همین نسل فعلی GT-R نیز بسیار زمان‌بر بوده است. در حقیقت کانسپت اولیه گودزیلای فعلی در سال ۲۰۰۱ رونمایی شد و در سال ۲۰۰۵ بود که نسخه نزدیک به خط تولید نمایان گردید و نهایتاً ۲ سال طول کشید تا گودزیلا در خط تولید حاضر شود. جیووانی آروبا مدیر طراحی نیسان در سال جاری اظهار داشت نسل بعدی GT-R تا سال ۲۰۳۰ از راه خواهد رسید. او کانسپت هایپر فورس را رویایی جسورانه اما ملموس دانست که تا پایان دهه جاری میلادی محقق می‌شود. قرار است در آینده علاوه بر کوپه جدید نیسان، نسل جدید سیلویا هم تولید شود هرچند باید تا آن زمان منتظر ماند. از طرف دیگر ایوان اسپینوزا نایب‌رئیس استراتژی تولید نیسان نیز چند هفته قبل اعلام کرد ژاپنی‌ها کار روی سومین خودروی اسپرت خود را شروع کرده‌اند هرچند فعلاً احیای سیلویا تائید نشده است.

باید گفت قوانین سخت‌گیرانه‌تر باعث پایان تولید برخی خودروهای پرفورمنس در اروپا شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تویوتا GR86، سوبارو BRZ، پورشه باکستر و کیمن اشاره کرد. دلیل وداع این خودروها با بازار تصویب قوانین امنیت سایبری بوده است. همچنین مزدا نیز پیشرانه ۲ لیتری MX-5 میاتا را حذف کرده و خریداران فقط می‌توانند پیشرانه ۱.۵ لیتری را انتخاب کنند. در خبری مرتبط باید گفت آخرین نسخه فورد موستانگ در اروپا ۵۲ اسب بخار ضعیف‌تر از نسخه آمریکایی این خودروست. همچنین قدرت بی ام و M135، X1 M35i و X2 M35i نیز به خاطر قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی اتحادیه اروپا کمتر از برخی بازارهای دیگر است. قوانین مربوط به آلایندگی و مصرف سوخت روزبه‌روز سخت‌تر می‌شوند و بنابراین در بسیاری از موارد امکان خرید خودرویی هیجان‌انگیز با ویژگی‌های کامل وجود ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. imanok

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دنیا دیگه پر شده از اون همسایه هایی که تا سر صدایی میشنون زنگ میزنن ۱۱۰

    موافقم 126
    مخالفم 5
    1. Ahmad

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (194 ديدگاه)

      هر چی مشکل وجود داره از اروپاست اون از شرکت هاشون که ۹۹درصدشون اصالت ندارن فقط یه اسم و نماد هستن و تا آخرین پیچ شون رو المانی ها درست میکنن براشون اصلا صنعت المان رو هیچ کشور اروپایی نداره فقط یه فراری مونده که زیر نظر امپراطوری المان ها نیست و سهامش برا خودشه اونم از طراحی های چندش (اس کلاس برقی تخم مرغی که خود بنز هم قبول کرد زشته ولی بنز دوستان ایرانی نه!) اونم از استهلاک بی امان ماشین المانی در کل هم ماشین هاشون زشت شدن (مخصوصا بنز) هم بی کیفیت هم پر استهلاک و سهامشون هم که دارن چینی ها میخرن مثل بنز که کل سهامش دست جیلی چینه بابا دوران ماشین المانی تمام شده الان دست برتر رو تو ماشین ژاپن داره و فراری تمام

      موافقم 43
      مخالفم 31
      1. SMS

        ۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (581 ديدگاه)

        خدا همشون رو سقط کنه ، نمیگن که قاره شون تمام درخت و بارونه و بازم گیر میدن

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. Mr wrong

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (337 ديدگاه)

      زنگ میزنن ناین وان وان

      موافقم 32
      مخالفم 3
      1. boost10

        ۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (180 ديدگاه)

        زنگ بزن آمبولانس😂

        موافقم 9
        مخالفم 1
  2. Mostafa

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    حتما ماشین باید ارمیچر داشته باشه مثلا به پشه برخورد کنه پشه کاریش نشه یه وقت صدا اگزوزش زیاد نباشه اذیت میشن جم کنین بابا دیگه دوران ماشینا خوب تموم شده سر اینکه ماشینا برقی بشن و اون برقو میرن با مازوت یا هر چیز دیگه که خودش چند برابر بیشتر باعث الودگی میشه تولید میکنن ! واقعا خودروسازا معروف با این قوانین دارن بدبخت میشن!

    موافقم 65
    مخالفم 10
    1. mahan

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (158 ديدگاه)

      واقعا که همینه. از لحاظ کیفیتی هم حتی بنز و تویوتا هم ظریف شدن. دنیا داره سمت ناناز و لوس شدن میره.
      من شخصا معتقدم که تو ایران هم ماشین های اصالت دار کلاسیک سوار میشم که حداقل لذت ببرم از عمرم. خارج هم باشه همین داستانه.

  3. Yazdan

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    واقعا تاسف اوره این رفتار اتحادیه اروپا

    موافقم 47
    مخالفم 9
    1. amirkhanzadeh

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      منطقی نگاه کنیم نباید این طوری قال قضیه رو می کنند

      موافقم 9
      مخالفم 1
  4. datsun

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3961 ديدگاه)

    بعد ۱۷ سال هنوز خیلی ها بهت نرسیدن و نمیرسن❤️

    موافقم 90
    مخالفم 9
  5. غریبه

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    شما را قسم میدم تکنولوژی ساختش را بدین ایران تا 100 سال دیگه براتون تولید میکنند و تازه یه نیسان وانت هم از دلش در میارند.

    موافقم 72
    مخالفم 1
  6. car lover

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    افسانه ها هرگز نمی میرند

    موافقم 51
    مخالفم 4
  7. قنداق

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (724 ديدگاه)

    برای این پایان آهنگ حالا هی رو گوش کن از آرمین🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    موافقم 4
    مخالفم 34
    1. froG-driVer

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      هر هر هر نمک😒😒

      موافقم 12
      مخالفم 1
  8. R@min

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2058 ديدگاه)

    اینکه حرف مفته، پول نداشتن و اوضاع خرابشون اجازه سرمایه گذاری رو نسل جدید نمی داد از طرفی هم کوروت و ۹۱۱ بطور کامل بازار گرفتن.

    موافقم 19
    مخالفم 37
  9. محمد

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    مقصر اصلی از دور خارج شدن این ماشین خود نیسان بود رقبا چند نسل عوض کردن اما نیسان فقط به بهبود نسل فعلی ادامه میداد سال ۲۰۰۷ که معرفی شد واقعاً اعجوبه ای بود برای خودش سال ۲۰۱۷ شایعه ای بود که می‌گفت نسل فعلی بازنشسته میشه و نسل بعد یکی دو سال بعد میاد الان چند ماه مونده به ۲۰۲۵ و نسل فعلی تازه میخواد خداحافظی کنه و با وضعیت فعلی نیسان سرنوشت نسل بعدی مبهمه

    موافقم 19
    مخالفم 4
  10. BlackWing

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    اروپا رو فقط بخاطر دیدنی‌هاش دوس دارم ، وگرنه نه خودشون آدمای جالبی هستن نه قوانینشون

    موافقم 37
    مخالفم 25
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2903 ديدگاه)

      اظهار نظر شهروند ایرانی راجع به یک قاره با بیش از 20 کشور و فرهنگ و زبان متفاوت
      ” نه خودشون آدم های جالبی هستند نه قوانین‌شون”

      موافقم 66
      مخالفم 16
      1. Mohsen68

        ۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (107 ديدگاه)

        بعد بری نگاه کنی میبینی تا عوارضی شهرشون هم نرفته! اومده راجع به کل اروپا نظر میده.

        موافقم 20
        مخالفم 4
      2. amir

        ۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        دیس سنگینی بود🤣🤣

        موافقم 20
        مخالفم 3
    2. NGU

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (122 ديدگاه)

      “اروپا رو فقط بخاطر دیدنی‌هاش دوس دارم ، وگرنه نه خودشون آدمای جالبی هستن نه قوانینشون”
      آهان پس یعنی کل مردم اروپا رو شما یه نفر اصلا قبول نداری؟؟و به نظرت آدمای جالبی نیستن؟
      خودت چی هستی؟بگو ببینیم؟

      موافقم 24
      مخالفم 8
      1. Taha Ayoobi

        ۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4379 ديدگاه)

        NGU حتی رو مردم اروپا هم تعصب؟

        موافقم 5
        مخالفم 4
    3. JaMsHiD_R1988

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2796 ديدگاه)

      هرچی هست فرهنگ رانندگی و زندگیشون چهار برابر بهتر از ما هست

      موافقم 8
      مخالفم 4
    4. Galant.VR4(JDM)

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      از مردمی که با کل دنیا بد هستن انتظار متمدن بودن داریم؟ ایران مرد دیگه
      تو یه سر برو یه کشور اروپایی نظرت عوض میشه

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. BlackWing

        ۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        همونطور که اونا مارو مثل سگ قضاوت میکنن منم اینطوری راجع بهشون فکر میکنم.
        راستی فرانسوی‌ها اینقدر بو میدادن و کثیف بودن که عطر و ادکلن رو اختراع کردن ، هنوزم همونن فقط جدید شدن

        برید حال کنید

        موافقم 19
        مخالفم 16
        1. محمد

          ۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (141 ديدگاه)

          کسی که ذره ای منطق و شعور داشته باشه یا تاریخ خونده باشه کشور های شرقی رو سگ نمی‌بینه ، بعد تورو خدا منطقشو چون فرانسوی ها بو میدادن عطر اختراع کردن !!!!!! اول اینکه نیاز مادر اختراعه و اولین مخترعین عطر بین النهرین و مصر باستان بودن دوما با همین منطق برای شماهم که سواد و ادب کافی ندارید درس و کتاب و اینترنت رو اختراع کردن امیدوارم حداقل برای راحت تر زندگی کردن اطرافیانت کنار آدمی با تفکرات شما ازش استفاده کنید

          موافقم 17
          مخالفم 6
        2. Taha Ayoobi

          ۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          محمد جان یکی از دلایلی که فرانسه مهد عطر و ادکلن دنیاست برمیگرده به همین که مکان های عمومی شون بویدگند می‌داده و برای خوشبو کردنش این کارو کردن.

          موافقم 8
          مخالفم 6
    5. مهدی

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      اروپایی ها فقط بلدند قانون درست کنند اون افتضاح ماشینهاشون تو آمریکا پژو هم فقط شتاب با مصرف بالا و آلایندگی سیاستشون هم همش استعمار و چپاول

      موافقم 13
      مخالفم 7
  11. وی

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    نیسان جدیدا بزدلانه ترین و محافظه کارانه ترین سیاست هارو در پیش گرفته هیچ کمپانی بزرگی به طور کامل از درونسوز دست نکشیده و خیلی ها هنوز سوپر اسپرت بنزینی معرفی میکنن مثل مکلارن و مرسدس بنز و بعضی ها هم سوپر اسپرت تنفس طبیعی مثل فراری و پورشه و لامبورگینی
    ولی نیسان عرضه توسعه و طراحی یه سوپر اسپرت که توان رقابت با رقبا داشته باشه رو نداشت

    موافقم 11
    مخالفم 6
  12. nima.jdm

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    قلبم شکست💔
    جی تی ار نیسمو قهرمان من بود

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      اره واقعا اسطوره ماشینبازا بود هیولای وحشی
      از قرار معلوم مونارک نمیتونه گودزیلارو نگه داره

      موافقم 4
      مخالفم 2
  13. امیر سالار

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    دنیا داره میشه مثل سابر پانک

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      خداروشکر قبل از اینکه به این وضع بیوفته من مردم

      موافقم 1
      مخالفم 4
    1. گاس فرینگ

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (351 ديدگاه)

      یه کانسپت سال ۲۰۱۷ معرفی شد خیلی بهتر بود

  14. جمال حسینی

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جی تی آر یه ماشین فوق الاده ست..ولی آشغاله

    موافقم 3
    مخالفم 31
    1. JaMsHiD_R1988

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2796 ديدگاه)

      حتما پارس شوتی elx و آوات بوکانی خوبه

      موافقم 17
      مخالفم 1
  15. ALI MOPAR

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    آمار فروشش هم بی تاثیر نیس سالانه اگه اشتباه نکنم 500 عدد فروش دارن

    موافقم 2
    مخالفم 5
  16. Galant.VR4(JDM)

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    اینم از مرگ آخرین گودزیلا
    نتوستم یه بار پشت فرمونت بشینم و قراره با حسرت داشتنت تن به گور بدم 🥲
    اینم از زندگی یه ایرانی با داشتن حسرت هاش

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      نیمه پر لیوان رو ببین،

      کلی جی تی آر تولید شده که هروقت بخوای میتونی دست دو شو بخری.

      1. Galant.VR4(JDM)

        ۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1182 ديدگاه)

        قسمت همه بشه
        ولی برای ما ایرانیا زندگی خیلی سخت شده
        قبلا هم گفتم من یه بار اومدم gt86 بگیرم 1600قیمتش بود اما پولم کم‌ بود چند ماه بعدش اومدم بخرم پولشم جور شد اما قیمتش شده بود 2500 نشد دیگه از پولم هم 0ریال مونده هیچی به هیچی کلی وام و بدبختی گالانت هم که عشقم بود رو 3روز پیش فروختم فعلا دوو سیلو زیر پامه اینطوری تو ایران به گل میشینی

  17. ardalan94

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    یادمه یه عصر پنجشنبه رفتم و مجله ماشین خریدم و فرداش با خودم بردم روستا خونه مادربزرگ و نشستم یه گوشه و غرق مجله شدم که خبر رونمایی جی تی ار هم توش بود و حسابی از قدرت موتور و شتاب ماشین کفم بریده بود تقریبا از همونجا بود طرفدار برند نیسان شدم مخصوصا که نیسان ماکسیما پادشاه خیابونای ایران بود اون زمان و الان 17 سال گذشته و دیگه کسی دم کیوسک سراغ مجله ماشین نمیگیره و ماشینای برقی هم جای درون سوزهارو گرفتن و برا ما ماشین بازها یه خلا پر نشدنی مونده

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      چه رمانتیک

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. datsun

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3961 ديدگاه)

      من هنوز چندتا مجله ماشین دارم دلم نیومد دور بندازم

      موافقم 4
      مخالفم 1
  18. گاس فرینگ

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (351 ديدگاه)

    سیلویا کوپه ارزون و خوش قدرت بود پس نیسان برای ساختش زیاد به دردسر نمیفته

    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      همه اینا با شراکت با هوندا امکان پذیره از gtr جدید تا سیلویا به نظر من که مفیده این حرکت

  19. LAND CRUISER 70

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    توی بازار خاورمیانه ولی میتونست ادامه پیدا کنه
    در کنار بازار آمریکا کانادا و خود ژاپن
    یک مدل آفرودی هم براش میساختند
    ترجیح میدم نسل جدیدش
    برای اروپا پلاگین هایبرید
    برای بقیه جهان هایبرید خفیف باشه
    ولی همچنان V8 رو حفظ کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا