نیسان

بازتولید نیسان اسکای لاین GTR با قیمت نیم میلیون دلار!

شرکت «بیلت بای لجندز» احترام ویژه‌ایی برای حفظ اصالت نیسان اسکای‌لاین GTR قائل است.

باز ورود آخرین مدل‌های نیسان اسکای‌لاین به بازار ایالات‌متحده، سال ۲۰۲۴ به سال محبوب طرفداران نیسان در آمریکا تبدیل شد. این خودرو که در چند دهه گذشته به‌همراه مدل‌های رقیبی چون تویوتا سوپرا، مزدا RX-7 و هوندا NSX به نماد و اعتبار کوپه‌های اسپرت ژاپنی تبدیل شده بود، حال مورد توجه برندهای تیونینگ و بازسازی‌کنندگان قرار گرفته است. یکی از این شرکت‌ها، «بیلت بای لجندز» (BBL) ژاپنی نام دارد که وظیفه بازسازی این کوپه را برعهده گرفته است.

کار این مجموعه با نیسان اسکای‌لاین GTR نسل R34 آغاز شده است تا محصولی را مخصوصا برای بازار آمریکای آماده کند و به مردم آن کشور هم اجازه چشیدن حس سواری یک R34 جدید را بدهد. مهندسان ژاپنی، بدنه این نسل از اسکای‌لاین را به‌صورت سه‌بعدی اسکن و داده‌های مربوط به سطوح را جمع‌آوری کردند. سپس تمام اجزای خودرو را از هم جدا کرده و پس از تقویت استحکام، با ۵ لایه محافظ و رنگ کلاسیک و زیبای آبی پوشاندند. به‌این‌ترتیب خیال خریداران راحت خواهد بود که تمام اجزا یا با پودر پوشش داده‌ شده‌ یا کاملا تعویض شده‌اند.

نیروبخش این اثرهنری شرقی، یک پیشرانه ۲.۶ لیتری تویین توربوی ۶ سیلندر خطی است که از بلوک تازه «N1»، کامپیوتر جدید، مجرا انتقال سوخت و هواکش‌های کربنی، نشانگر جریان باد در موتور، انژکتورهای اصلی R34 و پوششی جدید برای کل مجموعه موتور سود می‌برد. شرکت سازنده می‌گوید که قدرت خروجی این پیشرانه برابر ۶۶۰ اسب بخار است. این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی «گتراگ» به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

BBL با آگاهی از نحوه استفاده مشتریان از این خودرو، آن را به ترمزهایی مطمئن هم تجهیز کرده تا از ایمنی آن‌ها اطمینان حاصل کند؛ به‌این‌‍ترتیب، وظیفه توقف خودرو بر دوش ترمزهای «AP ریسینگ» و دیسک‌هایی ۳۵۶ میلی‌متری قرار گرفته است. این ترمز زیبا پشت رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی «رِیز» پنهان می‌شود.

از آنجا که بازسازی خودرو به معنی توجه به تمام اجزای آن است، BBL به کابین هم رسیدگی کرده اما بدون اینکه بخواهد چیز خاصی را تغییر دهد، تنها تجربه نشستن پشت فرمان اسکای‌لاین GTR را بهبود داده است. کابین این خودرو شامل همان المان‌ها و قطعات اورجینال شرکت نیسان است که با صندلی‌های چرمی، پنل‌های آلومینیومی، دوخت تازه فرمان و عایق‌سازی حرارتی و صوتی بهتر همراه شده است؛ بدون اینکه چهره آشنا و دوست‌داشتنی آن ذره‌ای تغییر کرده باشد.

مدیر مجموعه BBL، «ماساهارو کوجی»، درباره این پروژه می‌گوید:

ما با استفاده و ترکیب تکنیک‌های مدرن و مواد اولیه تازه، روی بازسازی خودروی ژاپنی مخصوص تیونرها تمرکز کردیم که برای دهه‌ها در ذهنمان حک شده بود. ما آن دسته از خودروهای افسانه‌ای ژاپنی دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی را به سطحی تازه رسانده‌ایم و امکان مالکیت، رانندگی و لذت‌بردن از آن را هم به مردم سراسر جهان داده‌ایم.

هر چند حرف‌های کوجی دلگرم‌کننده به نظر می‌رسند اما یک نگاه به برچسب قیمت این خودرو نشان می‌دهد که منظورش از مردم سراسر جهان، ثروتمندان سراسر جهان بوده است. قیمت پایه این اسکای‌لاین GTR بازسازی‌شده که تولیدش حدودا یک سال زمان خواهد برد، از ۴۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود. نظر شما درباره نیسان اسکای‌لاین GTR R34 چیست؟ آیا این مدل بهتر از جانشین مدرن خود، R35، بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (611 ديدگاه)

    یه اسطوره به تمام معنا

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. جرمی کلارکسون

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (970 ديدگاه)

      پل واکر 💔

      موافقم 24
      مخالفم 1
    2. SMS

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (571 ديدگاه)

      عشق عشق💙

  2. Siyavash

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (790 ديدگاه)

    من که عاشقشم.ولی قیمتش بالاس…❤️💯💥

    موافقم 17
    مخالفم 1
  3. boost10

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (170 ديدگاه)

    بازسازی خودرو بیشتر بزارید باتشکر

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. KF

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (524 ديدگاه)

    کاش به بعضی ماشینا دست نزنن و بازتولید نکنن بزارن. حس خوبی نمی‌گیرم ازشون

    موافقم 9
    مخالفم 9
  5. Nismo

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1408 ديدگاه)

    همیشه دلم میخواستم یه R34 داشته باشم کیت واید بادی روش نصب کنم یه باله عقب 2 متری هم بندازم پشتش یه کپسول 50 اسب بخاری نیترو هم نصب کنم تو صندوق عقبش ارتفاعش رو تا آخر بیارم پایین لاستیک های پهن بندازم
    کمبر لاستیک معلوم شه با یه رینگ 20 اینچی زیر ماشین هم نورپردازی نئونی بکنم بندازم کف خیابون

    موافقم 26
    مخالفم 4
  6. JaMsHiD-B

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    وای وای
    موقعی به صدای بلو آف RB26DETT فکر کنی دیوونه میشی
    این شاهکاره لعنتی . چقدرم شبیه ماشین پل واکر مرحومه

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. Nismo

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1408 ديدگاه)

      لامصب سوت بلبلی میزنه
      هوووو توتوتوتو

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. JaMsHiD-B

        ۱۹ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2735 ديدگاه)

        خدایا GTR نخواستم
        اقلا یه آلتیما با RB26DETT بده
        فقط این موتور روی یه نیسان باشه برای من کافیه

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. آرین

          ۲۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (336 ديدگاه)

          آقا اونم نشد
          یه بچه سلیکا قدیمی
          با موتور RB26DETT بده

          موافقم 6
          مخالفم 1
  7. shetab-car

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (227 ديدگاه)

    برایان :(

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. محمدهادی

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    وای رینگاشو Ray’s تامین میکنه
    عججب کیفیتی داره ساخته های این شرکت مسابقه یی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا