شرکت «بیلت بای لجندز» احترام ویژهایی برای حفظ اصالت نیسان اسکایلاین GTR قائل است.
باز ورود آخرین مدلهای نیسان اسکایلاین به بازار ایالاتمتحده، سال ۲۰۲۴ به سال محبوب طرفداران نیسان در آمریکا تبدیل شد. این خودرو که در چند دهه گذشته بههمراه مدلهای رقیبی چون تویوتا سوپرا، مزدا RX-7 و هوندا NSX به نماد و اعتبار کوپههای اسپرت ژاپنی تبدیل شده بود، حال مورد توجه برندهای تیونینگ و بازسازیکنندگان قرار گرفته است. یکی از این شرکتها، «بیلت بای لجندز» (BBL) ژاپنی نام دارد که وظیفه بازسازی این کوپه را برعهده گرفته است.
کار این مجموعه با نیسان اسکایلاین GTR نسل R34 آغاز شده است تا محصولی را مخصوصا برای بازار آمریکای آماده کند و به مردم آن کشور هم اجازه چشیدن حس سواری یک R34 جدید را بدهد. مهندسان ژاپنی، بدنه این نسل از اسکایلاین را بهصورت سهبعدی اسکن و دادههای مربوط به سطوح را جمعآوری کردند. سپس تمام اجزای خودرو را از هم جدا کرده و پس از تقویت استحکام، با ۵ لایه محافظ و رنگ کلاسیک و زیبای آبی پوشاندند. بهاینترتیب خیال خریداران راحت خواهد بود که تمام اجزا یا با پودر پوشش داده شده یا کاملا تعویض شدهاند.
نیروبخش این اثرهنری شرقی، یک پیشرانه ۲.۶ لیتری تویین توربوی ۶ سیلندر خطی است که از بلوک تازه «N1»، کامپیوتر جدید، مجرا انتقال سوخت و هواکشهای کربنی، نشانگر جریان باد در موتور، انژکتورهای اصلی R34 و پوششی جدید برای کل مجموعه موتور سود میبرد. شرکت سازنده میگوید که قدرت خروجی این پیشرانه برابر ۶۶۰ اسب بخار است. این قدرت از طریق یک جعبهدنده ۶ سرعتی «گتراگ» به چرخهای عقب منتقل میشود.
BBL با آگاهی از نحوه استفاده مشتریان از این خودرو، آن را به ترمزهایی مطمئن هم تجهیز کرده تا از ایمنی آنها اطمینان حاصل کند؛ بهاینترتیب، وظیفه توقف خودرو بر دوش ترمزهای «AP ریسینگ» و دیسکهایی ۳۵۶ میلیمتری قرار گرفته است. این ترمز زیبا پشت رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی «رِیز» پنهان میشود.
از آنجا که بازسازی خودرو به معنی توجه به تمام اجزای آن است، BBL به کابین هم رسیدگی کرده اما بدون اینکه بخواهد چیز خاصی را تغییر دهد، تنها تجربه نشستن پشت فرمان اسکایلاین GTR را بهبود داده است. کابین این خودرو شامل همان المانها و قطعات اورجینال شرکت نیسان است که با صندلیهای چرمی، پنلهای آلومینیومی، دوخت تازه فرمان و عایقسازی حرارتی و صوتی بهتر همراه شده است؛ بدون اینکه چهره آشنا و دوستداشتنی آن ذرهای تغییر کرده باشد.
مدیر مجموعه BBL، «ماساهارو کوجی»، درباره این پروژه میگوید:
ما با استفاده و ترکیب تکنیکهای مدرن و مواد اولیه تازه، روی بازسازی خودروی ژاپنی مخصوص تیونرها تمرکز کردیم که برای دههها در ذهنمان حک شده بود. ما آن دسته از خودروهای افسانهای ژاپنی دهههای ۸۰ و ۹۰ میلادی را به سطحی تازه رساندهایم و امکان مالکیت، رانندگی و لذتبردن از آن را هم به مردم سراسر جهان دادهایم.
هر چند حرفهای کوجی دلگرمکننده به نظر میرسند اما یک نگاه به برچسب قیمت این خودرو نشان میدهد که منظورش از مردم سراسر جهان، ثروتمندان سراسر جهان بوده است. قیمت پایه این اسکایلاین GTR بازسازیشده که تولیدش حدودا یک سال زمان خواهد برد، از ۴۵۰ هزار دلار آغاز میشود. نظر شما درباره نیسان اسکایلاین GTR R34 چیست؟ آیا این مدل بهتر از جانشین مدرن خود، R35، بود؟
hosen
۱۹ آبان ۱۴۰۳یه اسطوره به تمام معنا
جرمی کلارکسون
۱۹ آبان ۱۴۰۳پل واکر 💔
SMS
۲۰ آبان ۱۴۰۳عشق عشق💙
Siyavash
۱۹ آبان ۱۴۰۳من که عاشقشم.ولی قیمتش بالاس…❤️💯💥
boost10
۱۹ آبان ۱۴۰۳بازسازی خودرو بیشتر بزارید باتشکر
KF
۱۹ آبان ۱۴۰۳کاش به بعضی ماشینا دست نزنن و بازتولید نکنن بزارن. حس خوبی نمیگیرم ازشون
Nismo
۱۹ آبان ۱۴۰۳همیشه دلم میخواستم یه R34 داشته باشم کیت واید بادی روش نصب کنم یه باله عقب 2 متری هم بندازم پشتش یه کپسول 50 اسب بخاری نیترو هم نصب کنم تو صندوق عقبش ارتفاعش رو تا آخر بیارم پایین لاستیک های پهن بندازم
کمبر لاستیک معلوم شه با یه رینگ 20 اینچی زیر ماشین هم نورپردازی نئونی بکنم بندازم کف خیابون
JaMsHiD-B
۱۹ آبان ۱۴۰۳وای وای
موقعی به صدای بلو آف RB26DETT فکر کنی دیوونه میشی
این شاهکاره لعنتی . چقدرم شبیه ماشین پل واکر مرحومه
Nismo
۱۹ آبان ۱۴۰۳لامصب سوت بلبلی میزنه
هوووو توتوتوتو
JaMsHiD-B
۱۹ آبان ۱۴۰۳خدایا GTR نخواستم
اقلا یه آلتیما با RB26DETT بده
فقط این موتور روی یه نیسان باشه برای من کافیه
آرین
۲۰ آبان ۱۴۰۳آقا اونم نشد
یه بچه سلیکا قدیمی
با موتور RB26DETT بده
shetab-car
۲۰ آبان ۱۴۰۳برایان :(
محمدهادی
۲۰ آبان ۱۴۰۳وای رینگاشو Ray’s تامین میکنه
عججب کیفیتی داره ساخته های این شرکت مسابقه یی