خودروسازی ایلیاخودروهای چینینیسان

مقایسه نیسان ترا و دایون Y7، تنها شاسی‌بلندهای شاسی مستقل بازار

اگر خواهان شاسی‌بلند صفرکیلومتری با شاسی مستقل و توانایی‌های آفرود بالا باشید، در حال حاضر انتخابی جز این دو خودرو نخواهید داشت.
نیسان ترا یا دایون Y7

اکثر خودروهایی که در بین عموم مردم با عنوان شاسی‌بلند شناخته می‌شوند، اساساً کراس‌اوور هستند. این خودروها مثل مدل‌های سواری ساختار یکپارچه دارند و عمدتاً دیفرانسیل جلو هستند. با محبوبیت کراس‌اوورها، از تعداد شاسی‌بلندهای واقعی که از شاسی مستقل یا نردبانی استفاده می‌کنند بسیار کاسته شده است. در بازار کشورمان هم برای چند سال، دایون Y5 و بعداً نسخهٔ قوی‌تر آن، Y7، تنها شاسی‌بلند شاسی مستقل صفرکیلومتر محسوب می‌شد اما به‌تازگی، شرکتی بنام مانیان خودرو، مونتاژ شاسی‌بلند دیگری ازاین‌دست یعنی نیسان ترا را آغاز کرده است. هرچند نیسان ترا و دایون Y7 از لحاظ قیمت فاصلهٔ زیادی باهم دارند اما ازآنجایی‌که تنها شاسی‌بلندهای شاسی مستقل صفرکیلومتر بازار کشورمان محسوب می‌شوند، در ادامه قصد داریم آن‌ها را باهم مقایسه کنیم.

همچنین بخوانید: مقایسه نیسان ترا و رونیز، شاسی‌بلندهای ژاپنی از چین!

معرفی خودروها

پیشینهٔ دایون Y5 به اواخر سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد یعنی زمانی که شرکت چینی فودی اقدام به معرفی شاسی‌بلند شاسی مستقلی بنام لندفورت کرد. چندی بعد، شرکت دایون نسخهٔ ری‌بج شدهٔ این خودرو را با نام Y5 به بازار فرستاد. این خودرو اساساً نسخهٔ شاسی‌بلند از پیکاپ V5 محسوب می‌شود که با نام کلوت توسط مکث موتور در کشورمان به فروش می‌رسد. شرکت خودروسازی ایلیا از زمستان ۱۴۰۰ عرضهٔ Y5 را با مدل ۱۴۰۱ آغاز کرد. از اواسط سال ۱۴۰۲ نیز این شرکت نسخهٔ جدیدی از شاسی‌بلند دایون را با نام Y7 به بازار فرستاد که به پیشرانهٔ قوی‌تر و آپشن‌های بیشتری مجهز است.

دایون Y7

نیسان در اواخر سال ۲۰۱۸ شاسی‌بلند ترا را به‌عنوان جایگزین مدل پالادین در بازار چین معرفی کرد. پالادین همان خودرویی بود که در دههٔ ۸۰ با نام رونیز در کشورمان عرضه می‌شد. ترا که بر اساس پیکاپ ناوارا ساخته شده، در دیگر بازارهای شرق آسیا مثل فیلیپین، تایلند و اندونزی هم عرضه می‌شود. این خودرو در چین توسط ژنگژو نیسان تولید می‌شود که یکی از زیرمجموعه‌های جوینت ونچر دانگ‌فنگ نیسان است. ترا در این کشور با نام فنگدو پالادین به فروش می‌رسد و حالا شرکت مانیان خودرو از زیرمجموعه‌های پرشیا خودرو، مونتاژ این شاسی‌بلند ژاپنی چینی را در کشورمان آغاز کرده است.

نیسان ترا

طراحی بیرونی

هردوی این شاسی‌بلندها نسبتاً سالخورده هستند و ظاهر زمخت و خشنی دارند که ریشه‌های پیکاپی آن‌ها را نشان می‌دهد. بااین‌حال، ازآنجایی‌که دایون حدود چهار سال قبل از ترا معرفی شده و طی یک دهه تولید هیچ تغییری را در طراحی تجربه نکرده، نمایی قدیمی‌تر دارد. البته شرایط شاسی‌بلند نیسان هم خیلی بهتر نیست و هرچند این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۰ فیس‌لیفتی را تجربه کرد که با بازطراحی دماغه و چراغ‌های عقب، نمای بروزتر و جذاب‌تری به خودرو بخشید و ظاهر آن را به محصولات جدیدتر نیسان نزدیک کرد اما این فیس‌لیفت فقط در خاورمیانه، فیلیپین و تایلند عرضه می‌شود و ترا در چین همچنان با همان ظاهر قدیمی در حال تولید است؛ بنابراین، هیچ‌کدام از این دو ماشین در طراحی بیرونی حرفی برای گفتن ندارند اما درمجموع، شرایط ترا کمی بهتر خواهد بود. از لحاظ اندازه هم این خودرو با طول ۴,۸۸۲ میلی‌متر، کمی از دایون با ۴,۷۷۱ میلی‌متر بزرگ‌تر است.

داخل

ترا ابتدا از همان داشبورد پیکاپ ناوارا استفاده می‌کرد که فضای تمام مشکی و طراحی قدیمی داشت اما در سال ۲۰۲۲ زمانی که ترا به فنگدو پالادین تغییر نام داد، به داشبورد جدیدی مجهز شد که از پیکاپ دانگ‌فنگ ریچ ۷ گرفته شده است. این داشبورد با نمایشگر ۱۰ اینچی بزرگ، تزئینات چوبی و تودوزی چرمی، حال و هوای لوکسی دارد و به‌مراتب مدرن‌تر از کابین دایون Y7 به نظر می‌رسد که تماماً از پلاستیک سیاه ساخته شده و طی یک دهه تولید هیچ تغییر بزرگی را تجربه نکرده است. البته دایون در مدل‌های جدیدتر به پانل لمسی برای کنترل سیستم تهویه مجهز شد ولی به‌طورکلی، طراحی داخلی این خودرو با ویژگی‌هایی مثل نمایشگر کوچک ۸ اینچی در بالای داشبورد، کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. دایون Y7 همچنین از لحاظ کیفیت متریال داخلی هم اصلاً شرایط خوبی ندارد و پلاستیک داشبورد و چرم صندلی‌ها از کیفیت نازلی رنج می‌برند هرچند که با برخورداری از سه ردیف صندلی، ظرفیت سرنشین بیشتری نسبت به ترا دارد. البته کیفیت داخلی ترا هم در حد محصولات اصلی نیسان نیست و در اینجا هم پلاستیک خشک زیادی دیده می‌شود ولی بااین‌حال، شرایط بهتری نسبت به دایون دارد.

امکانات و تجهیزات

در جدول زیر امکانات و آپشن‌های دو خودرو را باهم مقایسه می‌کنیم:

نیسان ترا دایون Y7
 رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی ۱۷ اینچی آلومینیومی
ترمز پارک برقی دارد ندارد
اتوهلد دارد ندارد
قفل دیفرانسیل عقب دارد دارد
قفل دیفرانسیل مرکزی دارد ندارد
سانروف دارد دارد
آینه‌های جانبی تاشو برقی تاشو برقی با گرم‌کن
سنسور نور دارد دارد
سنسور باران ندارد دارد
ورود بدون کلید دارد دارد
استارت دکمه‌ای دارد دارد
نمایشگر ۱۰ اینچی ۸ اینچی
تنظیم صندلی راننده برقی ۸ جهته برقی ۸ جهته
تنظیم صندلی سرنشین دستی ۴ جهته دستی ۴ جهته
شارژ بی‌سیم گوشی دارد ندارد
ایربگ ۲ عدد ۲ عدد
کنترل کشش دارد ندارد
کنترل پایداری دارد دارد
کنترل حرکت در سراشیبی دارد ندارد
کنترل حرکت در سربالایی دارد ندارد
کروز کنترل دارد دارد
سنسور پارک عقب جلو و عقب سفارشی
دوربین دنده عقب دارد دارد
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۷ نفر
دوربین ۳۶۰ درجه ندارد سفارشی
رادار نقطه کور ندارد سفارشی

در بخش تجهیزات، شرایط ترا کمی بهتر است و امکانات بیشتری را ارائه می‌کند ولی به‌طورکلی، هیچ‌کدام از این دو خودرو لیست تجهیزات کاملی خصوصاً در قیاس با کراس‌اوورهای مجهزی مثل تیگو ۸ پرو ندارند. در بخش ایمنی هم هردو شاسی‌بلند با تنها دو ایربگ و فقدان سیستم‌های کمک‌راننده، شرایط جالبی ندارند.

پیشرانه

خودروسازی ایلیا، ابتدا دایون Y5 را با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تحت لیسانس میتسوبیشی به بازار فرستاد که ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور داشت اما حدود دو سال بعد، دایون Y7 با موتور قوی‌تر ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه شد. این همان پیشرانه است که قبل‌تر برای پیکاپ کلوت اتوماتیک و آمیکو آسنا ارائه شده بود. این موتور هم که تحت لیسانس میتسوبیشی است، ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر، زیر کاپوت ترا هم بجای پیشرانهٔ اصلی نیسان، یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو GDI را می‌بینیم که ساخت میتسوبیشی اما تولید چین است. این پیشرانه با اینکه حجم کمتری نسبت به کلوت دارد، به دلیل تکنولوژی بروزتر و برخورداری از سیستم تزریق مستقیم سوخت، خروجی بالاتری برابر با ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هردو خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک با حالات مختلف سبک و سنگین مجهز هستند اما انتقال نیرو در کلوت توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و در ترا توسط یک نمونهٔ مدرن‌تر هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

قیمت و جمع‌بندی

هنوز قیمت نهایی نیسان ترا مشخص نیست اما در اولین طرح فروش این خودرو، مانیان خودرو قیمت علی‌الحساب ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان را اعلام کرد که این یعنی قیمت نهایی قطعاً بالای سه میلیارد تومان خواهد بود. از سوی دیگر، دایون Y7 توسط خودروسازی ایلیا با قیمت یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود؛ بنابراین، بین دو خودرو اختلاف قیمت چشمگیر بیش از یک میلیارد تومانی وجود خواهد داشت. به‌طورکلی، دایون Y7 با قوای محرکهٔ نسبتاً باکیفیت و کشش مناسب اما کیفیت نازل دیگر قسمت‌ها مثل متریال داخلی و خدمات ضعیف شرکت عرضه‌کننده، در حال حاضر تنها شاسی‌بلند شاسی مستقل صفرکیلومتر زیر دو میلیارد تومان بازار کشورمان محسوب می‌شود و کسانی که خواهان توانایی‌های آفرود در یک شاسی‌بلند نو هستند انتخابی جز این نخواهند داشت. از سوی دیگر، ترا هنوز به بازار عرضه نشده و شرایط قیمتی آن مشخص نیست اما قطعاً یکی از گران‌ترین خودروهای مونتاژی بازار خواهد بود و انتظار کیفیت یک نیسان اصیل را هم نمی‌توان از آن داشت؛ بنابراین، اساساً انتخاب از بین بد و بدتر خواهد بود و با توجه به قیمت به‌مراتب ارزان‌تر، دایون Y7 ارزش خرید بیشتری خواهد داشت.

مقایسه مشخصات فنی

نیسان ترا دایون Y7
پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربو ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۲۲۸ اسب بخار ۲۱۵ اسب بخار
گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم ۲۰۰۰ کیلوگرم
طول ۴,۸۸۲ میلی‌متر ۴,۷۷۱ میلی‌متر
عرض ۱,۸۵۰ میلی‌متر ۱,۸۷۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۷۵ میلی‌متر ۱,۸۲۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متر ۲,۵۸۰ میلی‌متر
فاصله از زمین ۲۲۵ میلی‌متر ۲۱۷ میلی‌متر
قیمت بیش از ۳ میلیارد تومان ۱.۹۵ میلیارد تومان

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Amir Machine

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1280 ديدگاه)

    از مقایسه G کلاس و دیفندر چند مطلب پایین‌تر تا مقایسه دایون و ترای چینی!

    حداقل درآمد ماهیانه در آمریکا، ۲ هزار دلار، قیمت G کلاس، ۱۹۰ هزار دلار یعنی ۹۵ برابر درآمد

    حداکثر درآمد ماهیانه بخش عمده جامعه ایران، ۲۰ میلیون، ۹۵ برابر این درآمد میشه ۱.۹ میلیارد، یعنی قیمت آشغالی مثل دایون Y7

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      کی ۲۰ میلیون در میاره، عموم مردم کمتر اینه

      موافقم 22
      مخالفم 5
      1. ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4944 ديدگاه)

        عزیز
        من اگه قسط نداشتم ۳۰ میلیون رو در میوردم(چهارراه)

        موافقم 12
        مخالفم 5
        1. ۲۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4944 ديدگاه)

          داش بلخره اونجا اگ شلوغ باشه با فروختن دستمال کاغذی ماشین و تمیز کردن شیشه جلوی ماشین مردم یا فروختن فلش پر از آهنگ پاپ در آمد خوبی داره

          موافقم 4
          مخالفم 4
  2. علی جردن

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    برای اولین بار کابین ژاپنی از چینی ها زیباتره

    موافقم 5
    مخالفم 19
    1. car lover

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1431 ديدگاه)

      اولین بار؟ علی به جرئت میگم کامنتات واقعا مسخرن. تو میای ماشین های ژاپنی 10 سال پیش رو که تو ایران بودن با چینی ها 2023 مقایسه میکنی؟ معلومه از نظر طراحی چینی ها یکم پر زرق برق تر هستن تا بهتر بفروشن چه انتظاری داری. ماشین ساختن رو ژاپنی ها و مخصوصا میتسوبیشی به چینی ها یاد داده

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4944 ديدگاه)

        من تو زندگیم نیاز به یه میتسوبیشی دارم رفیق

        موافقم 16
        مخالفم 2
    2. froG-driVer

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      بهتر اینجوری بگیم:
      برای اولین بار علی جردن قبول کرد که کابین ژاپنی‌ها از چینی ها بهتره(البته همیشه اینجوری بوده)😑
      و اینکه علی جان متاسفانه نمیشه از دایون تعریف کرد موتورش مستقل نیست و مال میتسو هست که مال کشور دیگه است.
      ولی خوشم میاد اونقدر چرت و پرتی گفتی که حتی کامنتای حقی هم که به ندرت می‌زاری دیس لایک میگیره

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2910 ديدگاه)

        هیچ خودروی چینی با پیشرانه غیرچینی ساخته نمی‌شه
        میتسوبیشی در چین، کارخانه‌های متعدد داره
        همین طور شرکت‌هایی مثل آیسن ژاپن، بوش آلمان، کانتیننتال امریکا در چین کارخانه‌های متعدد دارند
        فناوری و طراحی ممکنه چینی نباشه اما قطعه سازی و تولید خودرو داخل چین انجام می‌شه

        موافقم 19
        مخالفم 1
        1. froG-driVer

          ۲۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1013 ديدگاه)

          البته بله اینم درسته. موتورش ساخت چینه.اینطور باشه هم که فقط اسم موتور شرکت های خوب رو یدک میکشن وگرنه قدرت و احتمالا کیفیت خاصی هم ندارن.

          موافقم 11
          مخالفم 3
        2. ۲۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4944 ديدگاه)

          آقا اشتری
          کیفیتش هم همون مثل ژاپن و آلمان و آمریکا هست؟

          موافقم 9
          مخالفم 2
        3. سهیل

          ۲۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اقای اشتری من شنیدم جک موتور میتسوبیشی رو آکبند نصب میکنه رو ماشینهاش. یعنی از ژاپن مستقیم میاد میره رو ماشین

          موافقم 5
          مخالفم 9
        4. علی جردن

          ۲۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          در حال حاظر بهترین پیشرانه های چینو و دنیارو چانگان تولید می کنه

          موافقم 5
          مخالفم 12
    3. علی جردن

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      چین جز اَبر قدرت های جهانه و از آمریکا پیشرفته تره

      از نظر جغرافیایی چین چند برابر ژاپن بزرگ تره و کشور ژاپن هم اندازه یکی از استان های ایرانه

      معلومه کابین نیسان زیباتره چراکه از لحاظ پولی دو برابر گرون تره

      موافقم 4
      مخالفم 15
      1. Taha Ayoobi

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4384 ديدگاه)

        چین از آمریکا پیشرفته تره 😂

        موافقم 18
        مخالفم 2
      2. سوشیانت

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        علی جردن واقعا خوب ما رو میخندونی دمت گرم

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. Taha Ayoobi

          ۲۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4384 ديدگاه)

          علی جردن موجبات خنده و شادی کاربران و کارمندان سایت رو فراهم میکنه 👌

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. ۲۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4944 ديدگاه)

          اره من هم با شما موافق هستم رفیق

          موافقم 5
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۲۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3526 ديدگاه)

          دقیقا طاها👌

  3. علی Shelby

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (540 ديدگاه)

    علی جردن دوباره جوک گفت

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. froG-driVer

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    به نظر من نیسان ترا انتخاب منطقی تریه.اگر اختلاف قیمت رو در نظر نگیریم(از این بابت میگم که هیچکدوم رو نمی‌تونیم بخریم😑😑)،نیسان ترا طراحی بیرونی نسبتا خشن تر و باحال تری داره.کابین مطمئنا بهتری داره.قدرتش با وجود حجم کم و چینی بودن موتورش،نسبتا بالاتره.هر چقدر هم ضعیف و کم کیفیت باشه(در قیاس با نیسان های واقعی)ولی بالاخره اسم نیسان رو یدک می‌کشه.فقط میمونه لوگوش که میتونیم یه لوگو نیسان بندازیم روش حل بشه.😂😂
    البته من امیدی به واردات اینا ندارم شاید مثلا مثل فولکس جتا به تعداد نسبتا محدودی وارد کنن و قیمتش رو توی بازار نجومی ببرن بالا.
    اگر وارد بشه به تعداد کافی،برای پولدارایی که دنبال اسم معروف و مدل جدید هستن می‌تونه کاربردی باشه.

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. احمدی

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      موتورش میتسوبیشی حتی کاپوت بزنی بالا آرم میتسوبیشی داره اینکه کلاچ هشت سرعته داره یعنی کلی سر تر از این جلبک چینی هست ولی ای کاش دوربین ۳۶۰ داشت البته همین الان در حد نسخه های قدیمی تر پرادو هستش پرادو هم صد و خورده ای اسب بخار نسخه های قدیمی داخل ایران و اینکه چون چهار چرخ بازم از اون چینی سرتر این ماشین به درد افرود میخوره

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. امید

        ۲۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        کاپوت رنو کولئوس را بالا بزنید. قاب روی موتور را بردارید. گمان میکنید چه میبینید؟ من به شما میگم. NISSAN. عجیب ولی واقعی. نیسان، رنو و میتسوبیشی در واقع یک کنسرسیوم هستند.

    2. امید

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آرم نیسان هم گزاشتن روش اما برای مالک 70 میلیون خرج برداشت

      موافقم 2
      مخالفم 1
  5. ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4944 ديدگاه)

    این ماشینا از نظر قیمتی درحد هم نیستن
    راستی آقا اشتری من تو یوتیوب یه ویدیو دیدم که می‌گفتن این خودرو اصلا نیسان نیست و ساخت شرکت دانگ فنگ هست و پلتفرم و قیافه نیسان داره و به اسم نیسان میفروشنش تو ایران
    یه فیلم هم از یه نمایشگاه دیدم که آرم های این ماشین کنده شده و روش آرم نیسان رو کج بستن

    موافقم 6
    مخالفم 4
  6. Pasha

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    نیسان ترا مگه مونتاژ نمیشه؟
    پس چرا قیمت کارخونه داره دوبرابر بازار جهانی میشه؟
    مگه قطعات خودور ها هم مالیات ۱۰۰ درصد دارن؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4944 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    این نیسان ترا همون دانگ فنگ پالادین هست که روی اون آرم نیسان رو گذاشتن
    لطفا اگه اهل پزدادن نیستید همون خودروی دایون رو انتخاب کنید و به اینا پول ندید
    اینا دارن الکی ازتون پول اضافه برای اینکه این ماشین نیسان هست میگیرن
    شده اگه چینی دوست ندارید برید خودروی رونیز بخرید یه درحدشو میتونی بخری با سه میلیارد

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. احمدی

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      کی گفته همون دانگ فنگ اولا که دانگ فنگ هم میشه یک پیچ اون ارزش داره به یک کمپانی غیر آشنا و بیخود مثل داغون که اصلا معلوم نیست کجای چین دوما این محصول مشترک نیسان و دانگ فنگ و موتور میتسوبیشی داره از همه لحاظ هم سرتر هنون کلاج هشت سرعت و پنج سرعت همه چیز نمایان میکنه اسب بخار همین طور رینگ هشت اینچ اون داغون نصف اینم ارزش نداره حیف پول

      موافقم 3
      مخالفم 7
  8. زیزیگولو

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    این مقایسه مثل مقایسه طلا با حلبی کهنه میمونه 🤦

    موافقم 6
    مخالفم 8
  9. ! i M α η δ υ α R

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    سفاهت یا بلاهت ، مسئله اینست …

    موافقم 5
    مخالفم 2
  10. مظفری

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین واقعا نیسان هست؟؟ آرم اصلی این ماشین چیز دیگری است!! بنظر میاد می خواد با اسم نیسان فروش کنه، لطفا مسئول سایت جواب کارشناسی بدهد، چرا در اینترنت خودرویی با این نان و لوگو نداریم؟؟

  11. پرهام

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دایون 7 که انگار غول مرحله آخره با اون هیبت و عظمت
    دایون 5 وقتی سوار میشی داخل کوچه و خیابان اولین حست اینه که این ماشین برا این کوچه و خیابان خیلی بزرگه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. بهزاد

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان عزیز باید توجه داشته باشیم که خیلی از محصولات بسیار با کیفیت اکنون در کشور چین اما تحت نظارت شدید کارخانه اصلی تولید می‌شوند البته این امر دال بر بالا بودن کیفیت تمامی محصولات چینی نیست .
    اما نیسان ترا تحت نظارت شدید کارخانه نیسان ژاپن در چین تولید می‌شود.
    متریال مورد استفاده در موتور میتسوبیشی نیسان ترا فوق العاده عالی و از نظر حجم و اندازه نسبت و خصوصا متریال با موتور میتسوبیشی دایون تفاوت های فاحشی دارد
    گیربکس نیسان ترا از نوع زد اف اصلی آلمان و هشت سرعته است و غیر قابل مقایسه با گیربکس دایون میباشد چرا که دایون سوارها نسبت به عملکرد کند گیربکس’خودروهایشان دلخور هستند
    سیستم کنترل پایداری در نیسان ترا در دایون به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و همچنین هندلینگ و سیستم ضد واژگونی در نیسان را در دایون نمی‌توان دید . شتاب اولیه این غول مونتاژی ژاپن در چین اصلا قابل مقایسه با دایون نمی‌باشد و قطعا اختلاف یک میلیارد بالاتر بودن نیسان ترا را اگر از زاویه اصالت و آپشن هاش’مقایسه کنیم ارزش نیسان نمایان خواهد شد
    از آن گذشته وقتی وارد کابین نیسان ترا می‌شویم با متریال فوق العاده بهتری روبرو می‌شویم
    در انتها من نیز نسبت به قیمت نیسان ترا با توجه به مونتاژ در داخل کشور مشکل دارم
    و معتقد هستم هر دو شرکت مانیان خودرو و ایلیا خودرو قیمت محصولات تولیدی خود را دقیقا دوبرابر قیمت واقعی عرضه می‌نمایند.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. بهزاد

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با درود خدمت همه عزیزان
    دوستان عزیز باید توجه داشته باشیم که خیلی از محصولات بسیار با کیفیت اکنون در کشور چین اما تحت نظارت شدید کارخانه اصلی تولید می‌شوند البته این امر دال بر بالا بودن کیفیت تمامی محصولات چینی نیست .
    اما نیسان ترا تحت نظارت شدید کارخانه نیسان ژاپن در چین تولید می‌شود.
    متریال مورد استفاده در موتور میتسوبیشی نیسان ترا فوق العاده عالی و از نظر حجم و اندازه نسبت و خصوصا متریال با موتور میتسوبیشی دایون تفاوت های فاحشی دارد
    گیربکس نیسان ترا از نوع زد اف اصلی آلمان و هشت سرعته است و غیر قابل مقایسه با گیربکس دایون میباشد چرا که دایون سوارها نسبت به عملکرد کند گیربکس’خودروهایشان دلخور هستند
    سیستم کنترل پایداری در نیسان ترا در دایون به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و همچنین هندلینگ و سیستم ضد واژگونی در نیسان را در دایون نمی‌توان دید . شتاب اولیه این غول مونتاژی ژاپن در چین اصلا قابل مقایسه با دایون نمی‌باشد و قطعا اختلاف یک میلیارد بالاتر بودن نیسان ترا را اگر از زاویه اصالت و آپشن هاش’مقایسه کنیم ارزش نیسان نمایان خواهد شد
    از آن گذشته وقتی وارد کابین نیسان ترا می‌شویم با متریال فوق العاده بهتری روبرو می‌شویم
    در انتها من نیز نسبت به قیمت نیسان ترا با توجه به مونتاژ در داخل کشور مشکل دارم
    و معتقد هستم هر دو شرکت مانیان خودرو و ایلیا خودرو قیمت محصولات تولیدی خود را دقیقا دوبرابر قیمت واقعی عرضه می‌نمایند.
    امیدوارم با واردات بیشتر این انحصار شکسته شود

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. قاسم

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دایون ماشین خوبیه ولی حیف ایلیا خودرو عرضه کنندش خیلی داغون و بی تعهده .اصلا مشتری مداری بلد نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا