وقتی نیسان در نمایشگاه دیترویت در سال گذشته از مدل جدید پیکاپ فولسایز تیتان رونمایی کرد، هر کسی میتوانست با یک نگاه تشخیص دهد که در طراحی و استایل به کار رفته در تراک جدید، شرایط سری F فورد مدّنظر بوده است. در هر حال، به نظر میرسد که فورد سری F همواره به عنوان پرفروشترین وسیله نقلیه در امریکا، جایگاه خود را داشته باشد و بنابراین، یک مرجع غیرقابلاجتناب برای هر خودروسازی است که میخواهد یک پیکاپ بزرگ جدید طراحی کند. امسال نیز در نمایشگاه دیترویت، نیسان پرده از روی کانسپتی کشیده که یک نسخه از تیتان با عنوان «واریِر» است و نمیتواند انعکاسهای خود را از یک سری F دیگر، یعنی فورد F-150 رپتور، پنهان کند.
همانند رپتور، واریر نیز برای رانندگی آفرود بهینهسازی شده است. ظاهر تیتان که نیسان از آن با عبارت «طراحی الهامگرفته شده از مسابقات صحرایی و آماده برای ماجراجویی» یاد میکند، دگرگونیِ زیادی را نشان میدهد. ارتفاع این کانسپت تقریباً ۷۵ میلیمتر بالاتر از مدل استاندارد تیتان XD قرار میگیرد و همینطور، حدود ۱۵۲ میلیمتر عریضتر است. گلگیرهای برجسته و عریضتر واریر، چرخهای بزرگ ۱۸ در ۹/۵ اینچی را در پوششی از تایرهای ۳۷ اینچی در خود جای دادهاند. در حالی که موتور کامینز ۵ لیتری توربو-دیزل V-8 و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دچار تغییر نشدهاند، کانسپت واریر بر روی یک سیستم تعلیق کاملاً جدید و با بازه جابجایی بالا سوار شده که از مستهلککنندههای هیدرولیکی استفاده میکند. سیستم تعلیق جلو نیز عناصری مانند بازوهای کنترل جدید، مفصلهای کروی قدرتمندتر، طراحیهای مقابله با کشش تای-راد و شوکهای کویلاور داخلی به خدمت گرفته است. این شوکهای داخلی همچنین در سیستم تعلیق نیز در کنار محورهای جدید ضدّ لغزش و بلوکهای لیفت به کار رفتهاند. مسلماً بیشترین تغییرات کانسپت واریر در طراحی ظاهری آن بوده است. طراحان نیسان با استفاده از یک زمینه خاکستری مات، ظاهری منحصر به فرد برای واریر ایجاد کردهاند. چراغهای LED کوچک آفرود که به صورت دستههای ۶ تایی در هر طرف سقف قرار گرفتهاند و همینطور یک اسپویلر یکپارچه با عقب کابین، از جمله مواردی هستند که در این طراحی جلبتوجه میکنند. طراحی جدید کاپوت شامل هواکشها و خطوط جریان به سمت یک جلوپنجره کاملاً سیاه رنگ است. چراغهای LED جدید در جلو، حالت دو حرف C در هم تنیده راه دارند و چراغهای راهنما نیز در گلگیرهای عریضتر پیکاپ جاسازی شدهاند. این در حالی است که الگوهای نارنجیرنگ و قسمتهای نقرهای مات، جلوه روشنتر در بخشهای پایین بدنه ایجاد کردهاند. در قسمت پایین بدنه در جلو، یک طراحی سفارشی با یک صفحه ضربهگیر شاهده هستیم و در همین، در عقب، یک طراحی جدید برای درب بارگیر شامل یک پنل بزرگ تریم مشکی و همینطور یک اسپویلر دیگر در بالای آن است. طراحی جدید سپر عقب، خروجیهای چهار گانه سیستم اگزوز را در بر میگیرد. داخل کابین تیتان نیز دستخوش تغییر شده است و مواردی چون صندلیهای چرمی و پارچهای مشکی با طرحهای نارنجی، پرههای غربیلک فرمان آلومینومی تراشکاریشده، سه نشانگر کمکی در بالای وسط داشبورد، سوئیچهای کنترل اضافی و یک کنسول وسط با گرمکن و خنککننده در قسمتهای نگهدارنده فنجان در آن به چشم میخورند.۱۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
مسعود
۲۳ دی ۱۳۹۴بیشتر بدرد فیلمای ترانسفورمرز میخوره تا سواری آفرود
yahya
۲۳ دی ۱۳۹۴wow…
Nissan...Japan
۲۳ دی ۱۳۹۴واقعا دیوانه کنندس…کم نظیره طراحیش
Nima
۲۳ دی ۱۳۹۴درباره مشخصات فنى زیاد صحبت نشد
ولى احتمال خییییییلى زیاد هنوز رپتور بهتره
بایدم باشه
بخصوص با مدل هنسى و شلبى که 600 و 700 اسب بخاره
مدل جدیدش هم از گیربکس 10 دنده استفاده میکنه و موتور 3.5 لیترى توربو (اکو بوست)که به گفته کمپانى قدرتش از موتور 6.2 لیترى یعنى 411 اسب بخار بیشتره.
sina
۲۳ دی ۱۳۹۴یکم زیادی فضایی شده….
ماشین خوبیه ولی اگه امیدوارن جای فورد رو بگیره فکرشم محاله فورد قیافه پخته تری داری و کاربردی ترم هست
احسان(احسان)
۲۳ دی ۱۳۹۴نمی دونم چرا بزرگای ایران می خوان این ملت رو عذاب بدن.مثل اینکه از طرف قاضی اخرت احضار شدن تا تو این دنیا ما رو محاکمه کنن.از یه طرف*** چرا باید یه ماشین ساده کره ای ارزوی من 25 ساله باشه اما تو امریکا برای بچه 18 سالشون میتونن یه ماشین اسپرت خریداری کنن؟هر روز عکس ماشین ها رو میبینیم فقط حسرت می خوریم.ای کسایی که *** واقعا تفکراتتون ارزش این رو داره اینده کشور رو بخطر بندازید؟
mahdi
۲۳ دی ۱۳۹۴احسان من عزیزم ماها اگه بخواهیم به رویاهامون برسیم تنها راهش اینه که بگیریم بخوابیم.حداقل من یکی از تفکرات عقب افتاده اینها مثل خودشون به بن بست خوردم هر چقدر فکر میکنم آخرش دیگه مغزم errorمیده
احسان(احسان)
۲۳ دی ۱۳۹۴والا منم وقتی بخوام به یه راه جدیدی فکر کنم صفحه پیوندهای فیلترینگ میاد جلو چشم انقدر که همه چیزو محدود کردن
sina
۲۴ دی ۱۳۹۴داداش این مطالب کلش حسرت واس ما پس ناراحت نباش و فقط بخون ازش لذت ببر که چنین چیز هایی تولید میشه ایشالله یه روز ما هم بتونیم به اون چیزی که شما گفتی برسیم
mohsen
۲۳ دی ۱۳۹۴نیسان هست دیگه نباید کمش گرفت!!
(*مهرداد*)
۲۳ دی ۱۳۹۴اگر قصد نیسان رقابت با فورد باشه خیلی بلند پروازانه هست ،،،ولی در حد خودش تراک فوق العاده ای شده …فکر میکنم از نیسان آبی های تو ایران هم الهام گرفته باشن !
moein
۲۳ دی ۱۳۹۴به نظرم طراحیش خیلی از هم وطنش تویوتا هایلوکس سر تره خیلیییی
(*مهرداد*)
۲۴ دی ۱۳۹۴کلاس این تراک با هایلوکس فرق داره ،،،این فول سایز هست و هایلوکس کلاس سایز متوسط ،،،رقیب این تاکوما و تندرا هست و رقیب هایلوکس نیسان ناوارا np300
احمد باقری
۲۳ دی ۱۳۹۴عجب چیزی شده، ای ول. نیسان هم در ماشینهای تولیدی و هم در ماشینهای کانسپت، خیلی قشنگ طراحی کرده.
AUTO KIA
۲۶ دی ۱۳۹۴سلام دوستان:به نظرم نیسان بهتره بره اسباب بازیها شو درست کنه…آخه این چه کاریه قابل مقایسه با ( فورد اف 150رپتور)نیست…
مانی
۷ تیر ۱۳۹۵بی ربط: ما یه مورانو داریم باهاش حال ماشینای دیگرو میگیریم اینو نمیدونم چجوره